Els lladres assalten els casals fallers de dos falles de Mislata i una de València

 

Els casals fallers de Mislata, en la comarca de l’Horta Oest (València), s’han convertit en l’objectiu principal dels lladres. En només tres setmanes són dos les falles de Mislata que han sigut assaltades i una comissió de València.

 

Segons ha avançat el diari ‘Levante-EMV’, l’últim furt s’ha produït en la matinada d’este dijous 17 de desembre, en la seu social de Doctor Marañón-Maestro Palau, comissió de Mislata censada en la Junta Central Fallera.

 

Tal com pareix, els assaltants van forçar la persiana i es van emportar tot el que van trobar al seu pas. Com explica el president de la comissió, Miguel Ángel Mares, «van forçar la persiana, no sé si amb un gat elevador i es van emportar material electrònic, concretament una taula de mescles, un amplificador i un ordinador portàtil».

 

Un botí de 3.000 euros

A demés, els lladres també han robat 3.000 euros en efectiu que, corresponen als diners recaptat per al sorteig de Nadal. La Policia Científica ja ha recollit proves de les petjades dins del casal, «perquè ens han destrossat portes i armaris i es veu que alguns lladres, no sé si els mateixos o no, van obrir una caseta de l’ONCE del carrer mestre Palau», ha explicat Mares.

 

D’altra banda, un altre casal que ha patit la visita dels lladres és el de Pare Santonja, també en Mislata. El seu president, José Antonio Martínez, detalla que «van entrar fa un parell de setmanes i es van emportar un televisor, un equip de música i la Wii, però a demés van destrossar armaris per a vore si trobaven diners, però no van tindre eixa sort». Calculen que els danys causats, entre el material furtat i el que han trencat s’eleva a uns 1.500 euros.

 

Primer robatori en un casal faller de València

El primer cas denunciat va ser en una altra falla de València, en Joaquín Navarro-Carrícola. Com explica un dels presidents, Antonio Barberá, «es van emportar un equip de música portàtil i beguda, és a dir, botelles d’alcohol. Es veu que després les venen». En este cas també van destrossar portes i armaris «per a vore si trobaven diners, però afortunadament la recaptació de loteria ens la portem diàriament».

 

Cal recordar que els casals fallers no estan oberts de forma prolongada des de març, ja que en l’actualitat només poden entrar sis persones i només s’obri per a repartir loteria o gestions puntuals, però no hi ha reunions ni sopars, alguna cosa que ha atret l’atenció dels delinqüents.

Últimes notícies

Mor un home de 69 anys mentres es banyava a la platja de Daimús

Un home de 69 anys ha mort este diumenge a la platja de Daimús, a la Safor, després de ser rescatat de l'aigua i no superar les maniobres de reanimació practicades pel SAMU.

L’incendi de vegetació de Segart evoluciona de manera favorable i no arriba a ser forestal

Diverses dotacions del Consorci Provincial i de la Generalitat treballen esta vesprada en un incendi de vegetació a Segart, a la Calderona, que evoluciona de manera positiva i encara no s’ha convertit en incendi forestal.

Rescaten un motorista ferit d’una cuneta en un accident a Cortes de Pallás

Bombers del Consorci Provincial de València han rescatat este diumenge un motorista ferit que havia caigut al fons d’una cuneta després de xocar amb un cotxe a Cortes de Pallás. L’home ha sigut estabilitzat in situ i evacuat en helicòpter fins a l’Hospital La Fe.

Un banc de meduses obliga a alçar la bandera groga a la platja de la Goleta de Tavernes

Un banc de meduses ha causat picadures a diversos participants d’un triatló a la platja de la Goleta de Tavernes de la Valldigna i ha obligat a hissar la bandera groga i l’avís específic de meduses mentre es revisa tot el litoral del municipi.

Castelló neteja més de 115 solars municipals i privats en la campanya 2025-2026

L'Ajuntament de Castelló ha impulsat la limpiesa de més de 115 solars municipals i privats entre 2025 i 2026, exigint als propietaris que complisquen amb el manteniment obligatori dels seus terrenys.

Europa reforça la lluita contra les noves plagues agràries amb un projecte liderat també per l’IVIA

L’Institut Valencià d’Investigacions Agràries participa en PhytoPRISM, un projecte europeu de 6 milions d’euros que vol millorar la defensa dels cultius davant noves plagues i patògens, amb especial impacte en sectors clau com els cítrics valencians.

Un veí de Sevilla perd 15.000 euros en una estafa d’inversió per internet destapada des d’Altea

La CiberComandancia de la Guardia Civil i l’Àrea d’Investigació del Post Principal d’Altea han aclarit una estafa d’inversió en línia en què un veí de Sevilla ha perdut 15.000 euros.

El calcer valencià exhibix el seu lideratge a la fira Expo Riva Schuh d’Itàlia

La consellera Marián Cano ha visitat la fira Expo Riva Schuh & Garda Bags, on el 70 % de les marques espanyoles són valencianes i majoritàriament d’Elx, i ha ressaltat el paper punter del sector del calcer de la Comunitat Valenciana en els mercats internacionals.