17.3 C
València
Dimarts, 17 febrer, 2026

Els lladres assalten els casals fallers de dos falles de Mislata i una de València

 

Els casals fallers de Mislata, en la comarca de l’Horta Oest (València), s’han convertit en l’objectiu principal dels lladres. En només tres setmanes són dos les falles de Mislata que han sigut assaltades i una comissió de València.

 

Segons ha avançat el diari ‘Levante-EMV’, l’últim furt s’ha produït en la matinada d’este dijous 17 de desembre, en la seu social de Doctor Marañón-Maestro Palau, comissió de Mislata censada en la Junta Central Fallera.

 

Tal com pareix, els assaltants van forçar la persiana i es van emportar tot el que van trobar al seu pas. Com explica el president de la comissió, Miguel Ángel Mares, «van forçar la persiana, no sé si amb un gat elevador i es van emportar material electrònic, concretament una taula de mescles, un amplificador i un ordinador portàtil».

 

Un botí de 3.000 euros

A demés, els lladres també han robat 3.000 euros en efectiu que, corresponen als diners recaptat per al sorteig de Nadal. La Policia Científica ja ha recollit proves de les petjades dins del casal, «perquè ens han destrossat portes i armaris i es veu que alguns lladres, no sé si els mateixos o no, van obrir una caseta de l’ONCE del carrer mestre Palau», ha explicat Mares.

 

D’altra banda, un altre casal que ha patit la visita dels lladres és el de Pare Santonja, també en Mislata. El seu president, José Antonio Martínez, detalla que «van entrar fa un parell de setmanes i es van emportar un televisor, un equip de música i la Wii, però a demés van destrossar armaris per a vore si trobaven diners, però no van tindre eixa sort». Calculen que els danys causats, entre el material furtat i el que han trencat s’eleva a uns 1.500 euros.

 

Primer robatori en un casal faller de València

El primer cas denunciat va ser en una altra falla de València, en Joaquín Navarro-Carrícola. Com explica un dels presidents, Antonio Barberá, «es van emportar un equip de música portàtil i beguda, és a dir, botelles d’alcohol. Es veu que després les venen». En este cas també van destrossar portes i armaris «per a vore si trobaven diners, però afortunadament la recaptació de loteria ens la portem diàriament».

 

Cal recordar que els casals fallers no estan oberts de forma prolongada des de març, ja que en l’actualitat només poden entrar sis persones i només s’obri per a repartir loteria o gestions puntuals, però no hi ha reunions ni sopars, alguna cosa que ha atret l’atenció dels delinqüents.

Accede a nuestra hemeroteca Accedeix a la nostra hemeroteca Access our archive

Últimes notícies

Concentració a Benicàssim condemna l’assassinat atroç d’Ana María en el seu centre de salut

Una concentració enfront del centre de salut ha condemnat l'assassinat d'Ana María, de 64 anys, presumptament a les mans del seu exmarit. El centre roman tancat i la Guàrdia Civil investiga.

Concentració a Benicàssim condemna l’assassinat atroç d’Ana en el centre de salut

Dons Progressistes de Benicàssim ha reunit desenes de persones per a repudiar l'assassinat d'Ana María, infermera de 64 anys, apunyalada en el seu treball. El presumpte autor ha sigut detingut; la investigació continua oberta i el centre roman tancat amb suport psicològic al personal.

Benicàssim decreta dos dies de dol i convoca un minut de silenci per l’assassinat d’una infermera

L'Ajuntament de Benicàssim ha decretat dos dies de dol per l'assassinat d'una infermera de 64 anys i ha convocat un minut de silenci per a demà a les 12.00. La seua exparella, de 70 anys, ja ha sigut detingut.

Troben mort un rorcual comú de 9 metres en la bocana del Real Club Nàutic de València

Un rorcual comú de 9 metres i 6,5 tones ha sigut localitzat sense vida en un espigó de la bocana del Real Club Nàutic de València. La necropsia determinarà, en la mesura que siga possible, l'origen de la defunció.

Castelló registra 26,2 °C, la màxima de la península i del continent, segons Aemet

Un vent sec i càlid ha disparat les màximes en la Comunitat Valenciana. Castelló ha arribat a 26,2 °C, el valor més alt de la península i del continent.

La primera Comissió Mixta després de la dana es reunix el dimecres al castell de Riba-roja de Túria

La Comissió Mixta per a la reconstrucció després de la dana celebrarà la seua primera reunió este dimecres al castell de Riba-roja de Túria. La trobada activarà la coordinació entre administracions i definirà el treball immediat.

Castelló registra les ratxes de vent més forts amb 87 km/h a l’interior

La Pobla de Benifassà ha marcat 87 km/h, el valor més alt en les últimes quatre hores. Alacant ha aconseguit 79 km/h a Rojales i València 72 km/h a Manises.

Oriana deixa nous danys a La Pobla de Farnals i complica la recuperació després d’Harry

Ratxes de fins a 95 km/h provoquen caigudes de branques, danys en el poliesportiu i 14 intervencions policials el dissabte, sense ferits. Els desperfectes se sumen als d'Harry i el Consell demana declarar zona greument afectada.