Els lladres assalten els casals fallers de dos falles de Mislata i una de València

 

Els casals fallers de Mislata, en la comarca de l’Horta Oest (València), s’han convertit en l’objectiu principal dels lladres. En només tres setmanes són dos les falles de Mislata que han sigut assaltades i una comissió de València.

 

Segons ha avançat el diari ‘Levante-EMV’, l’últim furt s’ha produït en la matinada d’este dijous 17 de desembre, en la seu social de Doctor Marañón-Maestro Palau, comissió de Mislata censada en la Junta Central Fallera.

 

Tal com pareix, els assaltants van forçar la persiana i es van emportar tot el que van trobar al seu pas. Com explica el president de la comissió, Miguel Ángel Mares, «van forçar la persiana, no sé si amb un gat elevador i es van emportar material electrònic, concretament una taula de mescles, un amplificador i un ordinador portàtil».

 

Un botí de 3.000 euros

A demés, els lladres també han robat 3.000 euros en efectiu que, corresponen als diners recaptat per al sorteig de Nadal. La Policia Científica ja ha recollit proves de les petjades dins del casal, «perquè ens han destrossat portes i armaris i es veu que alguns lladres, no sé si els mateixos o no, van obrir una caseta de l’ONCE del carrer mestre Palau», ha explicat Mares.

 

D’altra banda, un altre casal que ha patit la visita dels lladres és el de Pare Santonja, també en Mislata. El seu president, José Antonio Martínez, detalla que «van entrar fa un parell de setmanes i es van emportar un televisor, un equip de música i la Wii, però a demés van destrossar armaris per a vore si trobaven diners, però no van tindre eixa sort». Calculen que els danys causats, entre el material furtat i el que han trencat s’eleva a uns 1.500 euros.

 

Primer robatori en un casal faller de València

El primer cas denunciat va ser en una altra falla de València, en Joaquín Navarro-Carrícola. Com explica un dels presidents, Antonio Barberá, «es van emportar un equip de música portàtil i beguda, és a dir, botelles d’alcohol. Es veu que després les venen». En este cas també van destrossar portes i armaris «per a vore si trobaven diners, però afortunadament la recaptació de loteria ens la portem diàriament».

 

Cal recordar que els casals fallers no estan oberts de forma prolongada des de març, ja que en l’actualitat només poden entrar sis persones i només s’obri per a repartir loteria o gestions puntuals, però no hi ha reunions ni sopars, alguna cosa que ha atret l’atenció dels delinqüents.

Últimes notícies

Detingut a València un menor de 16 anys per la violacion d’una jove en La Marina

La Policia Nacional ha detingut a València a un menor de 16 anys acusat de violar a una jove de 18 anys en els accessos a l'aparcament de La Marina. L'arrestat ha passat ja a disposicion de la Fiscalia de Menors.

Reoberta l’A-35 a Xàtiva després de dos hores tallada per un accident amb un ferit

L'A-35 ha romàs tallada unes dos hores a Xàtiva, sentit València, després d'un accident d'un turisme que ha deixat un home de 60 anys ferit i traslladat a l'hospital.

Desallotgen un càmping per un incendi forestal a Rugat ja controlat

Un incendi forestal declarat a Rugat va obligar a desallotjar de manera preventiva un càmping pròxim, encara que el foc va quedar controlat en menys d'una hora i els allotjats van poder preparar el seu retorn.

Atenes vibra amb la Final Four de l’Eurolliga i el somni de la corona europea

Atenes recupera la Final Four de l'Eurolliga dènou anys després i s'ompli d'aficionats de Reial Madrid, València Basket, Fenerbahce i Olympiacos que somien amb la corona europea.

La Nova Muixeranga d’Algemesí retrà homenatge a Catarroja a les víctimes de la dana de 2024

La Nova Muixeranga d'Algemesí celebrarà este dissabte en el Parc dels Barraques de Catarroja un acte d'homenatge a les víctimes mortals i persones afectades per la dana de 2024, amb figures humanes, ofrena floral i lliurament de fons solidaris.

La Diputació de València reunix la poesia completa de Max Aub en 825 referències

La Diputació de València publica Poesia completa 1925-1972 de Max Aub, un volum que reunix 825 composicions, més de 500 d'elles inèdites, i consolida el seu llegat poètic.

José María Ángel manté davant el jutge que desconeixia el seu títol universitari fals

El excomisionado del Govern per a la DANA reitera davant el jutge que no va elaborar el suposat títol d'Arxivística de 1983, afirma que no el va usar en la seua carrera professional i ho atribuïx a un error administratiu.

Maria Schneider, Esperanza Spalding i Lizz Wright lideren el Festival de Jazz de València 2026

El Festival de Jazz de València celebrarà la seua 29 edició entre el 24 de juny i el 26 de juliol amb quinze concerts i grans figures internacionals com Maria Schneider, Esperanza Spalding, Joe Lovano, Włodek Pawlik i Lizz Wright, a més d'una àmplia representació del jazz valencià.