13.4 C
València
Dijous, 20 novembre, 2025

Els lladres assalten els casals fallers de dos falles de Mislata i una de València

 

Els casals fallers de Mislata, en la comarca de l’Horta Oest (València), s’han convertit en l’objectiu principal dels lladres. En només tres setmanes són dos les falles de Mislata que han sigut assaltades i una comissió de València.

 

Segons ha avançat el diari ‘Levante-EMV’, l’últim furt s’ha produït en la matinada d’este dijous 17 de desembre, en la seu social de Doctor Marañón-Maestro Palau, comissió de Mislata censada en la Junta Central Fallera.

 

Tal com pareix, els assaltants van forçar la persiana i es van emportar tot el que van trobar al seu pas. Com explica el president de la comissió, Miguel Ángel Mares, «van forçar la persiana, no sé si amb un gat elevador i es van emportar material electrònic, concretament una taula de mescles, un amplificador i un ordinador portàtil».

 

Un botí de 3.000 euros

A demés, els lladres també han robat 3.000 euros en efectiu que, corresponen als diners recaptat per al sorteig de Nadal. La Policia Científica ja ha recollit proves de les petjades dins del casal, «perquè ens han destrossat portes i armaris i es veu que alguns lladres, no sé si els mateixos o no, van obrir una caseta de l’ONCE del carrer mestre Palau», ha explicat Mares.

 

D’altra banda, un altre casal que ha patit la visita dels lladres és el de Pare Santonja, també en Mislata. El seu president, José Antonio Martínez, detalla que «van entrar fa un parell de setmanes i es van emportar un televisor, un equip de música i la Wii, però a demés van destrossar armaris per a vore si trobaven diners, però no van tindre eixa sort». Calculen que els danys causats, entre el material furtat i el que han trencat s’eleva a uns 1.500 euros.

 

Primer robatori en un casal faller de València

El primer cas denunciat va ser en una altra falla de València, en Joaquín Navarro-Carrícola. Com explica un dels presidents, Antonio Barberá, «es van emportar un equip de música portàtil i beguda, és a dir, botelles d’alcohol. Es veu que després les venen». En este cas també van destrossar portes i armaris «per a vore si trobaven diners, però afortunadament la recaptació de loteria ens la portem diàriament».

 

Cal recordar que els casals fallers no estan oberts de forma prolongada des de març, ja que en l’actualitat només poden entrar sis persones i només s’obri per a repartir loteria o gestions puntuals, però no hi ha reunions ni sopars, alguna cosa que ha atret l’atenció dels delinqüents.

Últimes notícies

El PSPV convocarà un Comité Nacional el 29 de novembre a Alacant

El PSPV-PSOE convocarà el seu Comité Nacional el 29 de novembre a Alacant per a abordar la crisi oberta després de la dimissió de Carlos Mazón. El partit exigirà eleccions i acusa PP i Vox de decidir el relleu 'furtant la voluntat democràtica'.

La Federació Veïnal demana responsabilitat política per a desbloquejar la zona de baixes emissions a València

La Federació d'Associacions de Veïns de València ha sol·licitat reunions d'urgència amb Alcaldia i l'oposició per a tancar un acord sobre la ZBE i evitar perdre 150 milions. L'entitat ha anomenat a la responsabilitat de tota la corporació davant l'imminent termini legal.

Calero renuncia a les excuses abans del derbi i crida a competir: ‘Si entres plorant, eixiràs igual’

El tècnic del Llevant va evitar queixes pel calendari i per la falta d'entrenaments dels seus internacionals i va apel·lar a la convicció per a trencar la mala ratxa davant el València. Va confirmar que Arriaga i Ryan estaran en principi disponibles i va demanar a l'afició no sentir-se inferior.

Els bombers forestals demanen a la Generalitat assumir la gestió directa del cos

Sis sindicats han exigit al Consell eliminar els encàrrecs als consorcis provincials i que la Generalitat gestione de manera directa als bombers forestals. Denuncien mala praxi, falta de mobilització i un ús abusiu d'hores extra.

Garay: ‘Tant de bo Lim es vaja del València pel bé del club’

Ezequiel Garay va carregar contra la gestió del València i va desitjar que Peter Lim abandone el club pel bé de l'entitat. Va reivindicar la seua etapa, va criticar decisions després de la seua lesió i va elogiar a Marcelino.

La UPV alerta de nous riscos d’avingudes a Torrent després de la DANA

Un informe de la UPV sobre els danys de la DANA a Torrent conclou que els sediments acumulats en diversos barrancs incrementen el risc de desbordaments. La reposició d'infraestructures es valora en 98 milions d'euros.

València ha retirat 140 m³ de residus de l’Albufera després de la DANA

L'Ajuntament ha retirat 140 m³ de residus de l'Albufera amb un pla d'ocupació després de la DANA i ha reforçat dunes i séquies amb plantacions. Compromís critica la gestió de la palla de l'arròs pel seu impacte en les aigües negres.

#QuieroCorredor suma obres hídriques i demana acords per a accelerar el Corredor Mediterrani

El moviment #QuieroCorredor va ampliar la seua agenda amb obres hídriques per a evitar noves danes i va cridar a acords d'Estat per a culminar el Corredor Mediterrani. En el seu últim gran acte, va advertir de la lentitud i de colls de botella com el túnel passant de València.