Els lladres assalten els casals fallers de dos falles de Mislata i una de València

 

Els casals fallers de Mislata, en la comarca de l’Horta Oest (València), s’han convertit en l’objectiu principal dels lladres. En només tres setmanes són dos les falles de Mislata que han sigut assaltades i una comissió de València.

 

Segons ha avançat el diari ‘Levante-EMV’, l’últim furt s’ha produït en la matinada d’este dijous 17 de desembre, en la seu social de Doctor Marañón-Maestro Palau, comissió de Mislata censada en la Junta Central Fallera.

 

Tal com pareix, els assaltants van forçar la persiana i es van emportar tot el que van trobar al seu pas. Com explica el president de la comissió, Miguel Ángel Mares, «van forçar la persiana, no sé si amb un gat elevador i es van emportar material electrònic, concretament una taula de mescles, un amplificador i un ordinador portàtil».

 

Un botí de 3.000 euros

A demés, els lladres també han robat 3.000 euros en efectiu que, corresponen als diners recaptat per al sorteig de Nadal. La Policia Científica ja ha recollit proves de les petjades dins del casal, «perquè ens han destrossat portes i armaris i es veu que alguns lladres, no sé si els mateixos o no, van obrir una caseta de l’ONCE del carrer mestre Palau», ha explicat Mares.

 

D’altra banda, un altre casal que ha patit la visita dels lladres és el de Pare Santonja, també en Mislata. El seu president, José Antonio Martínez, detalla que «van entrar fa un parell de setmanes i es van emportar un televisor, un equip de música i la Wii, però a demés van destrossar armaris per a vore si trobaven diners, però no van tindre eixa sort». Calculen que els danys causats, entre el material furtat i el que han trencat s’eleva a uns 1.500 euros.

 

Primer robatori en un casal faller de València

El primer cas denunciat va ser en una altra falla de València, en Joaquín Navarro-Carrícola. Com explica un dels presidents, Antonio Barberá, «es van emportar un equip de música portàtil i beguda, és a dir, botelles d’alcohol. Es veu que després les venen». En este cas també van destrossar portes i armaris «per a vore si trobaven diners, però afortunadament la recaptació de loteria ens la portem diàriament».

 

Cal recordar que els casals fallers no estan oberts de forma prolongada des de març, ja que en l’actualitat només poden entrar sis persones i només s’obri per a repartir loteria o gestions puntuals, però no hi ha reunions ni sopars, alguna cosa que ha atret l’atenció dels delinqüents.

Últimes notícies

Mig segle de l’arribada de Mario Kempes, el gran mite del valencianisme

Fa 50 anys que un desconegut Mario Kempes va aterrar a València. Hui és considerat el major ídol de la història del club.

Aemet activa avís groc per temperatures de fins a 36 graus a l’interior de València dimecres

Aemet ha activat per a este dimecres l’avís groc per temperatures de fins a 36 graus a l’interior de la província de València i el Racó d’Ademús, coincidint amb l’eclipsi de sol. L’avís estarà vigent entre les 13.00 hores i la mitjanit del dia 13.

Controlat l’incendi de Tírig després de cremar 810 hectàrees de massa forestal

L’incendi declarat divendres a Tírig ha quedat controlat este dimarts després d’afectar 810 hectàrees, sobretot forestals, entre Tírig i Catí.

On vore l’eclipsi solar a la Comunitat Valenciana: 9 punts oficials i fins a 60.000 persones

La Comunitat Valenciana ha habilitat nou punts oficials per a observar l’eclipsi solar, amb aforaments que van de 600 a 60.000 persones, principalment a les platges de Castelló i València i en diversos municipis d’interior.

Parcs naturals tancats i màximes restriccions per l’eclipsi solar del 12 d’agost

La Generalitat ha declarat el nivell 3 de preemergència per risc d’incendis en tota la Comunitat Valenciana el 12 d’agost, amb el tancament dels parcs naturals i la prohibició de transitar per senders i encendre foc. Les acampades i activitats a l’aire lliure en zones forestals també queden fortament limitades.

Com evitar lesions oculars durant l’eclipsi solar amb ulleres adequades

Mirar l’eclipsi solar sense protecció adequada pot causar lesions irreversibles als ulls. Sanitat reforça urgències i Oftalmologia i recomana ulleres homologades i supervisió dels menors.

La valenciana Natalia Palomares triomfa com a única ballarina europea de Shakira

La valenciana Natalia Palomares és l’única ballarina europea que acompanya Shakira en la gira mundial 'Las mujeres ya no lloran', un espectacle que, segons destaca, transforma el dolor en poder inspirador. La seua trajectòria passa per deixar el Grau de Dret per la dansa i arribar a escenaris com la final del Mundial de futbol.

Caiguda múltiple en una prova ciclista a Estivella amb dos ferits greus

Una col·lisió entre dos ciclistes que lideraven el pilot en una prova a Estivella ha provocat una caiguda múltiple amb prop de 40 afectats i dos corredors ferits greus.