La Policia de la Generalitat localitza una masia per a esdeveniments il·legals en Alboraia

 

La Policia de la Generalitat, a instàncies de la Conselleria de Sanitat i acompanyada d’un equip d’Inspecció de Seguretat Alimentària i de la Policia Local d’Alboraia, en la comarca de l’Horta Nord (València), ha localitzat en este municipi valencià una masia en la que se celebraven esdeveniments privats de manera il·legal.

 

En el moment de personar-se a la inspecció, hi havia a dins unes vint persones, segons un comunicat de la Generalitat, que indica que dos treballadores els van impedir l’accés i el propietari i responsable, que va acudir després de ser avisat de la presència de policies i agents, va entrar en l’establiment i va estar al costat dels comensals sense atendre la demanda d’informació per part de la inspecció.

 

Este lloc, que no compta amb llicència d’activitat ni permisos municipals i feia publicitat oferint els servicis, havia sigut objecte de denúncies. Finalment, a demés del responsable i dos treballadores es va poder identificar a catorze persones assistents, tramitant-se actes per incompliment de la normativa del coronavirus.

 

A demés del propi informe de la Conselleria de Sanitat, s’estan tramitant uns altres per a la seua remissió a la Conselleria de Justícia, en els dos casos «per obstrucció a la labor inspectora», que es considera una de les faltes més greus amb elevades sancions. D’altra banda, també es donarà compte a la Inspecció de Treball i a la Delegació del Govern, «per la greu desobediència del responsable al requeriment policial», segons les fonts.

Últimes notícies

Cinc tortugues marines tornen a la mar a la platja de El Campello entre emoció i públic

Cinc tortugues marines nascudes fa un any a la platja de Carrer la Mar, a El Campello, han sigut alliberades davant centenars de persones i alumnat de quatre col·legis. L’acte, organitzat per l’Ajuntament i la Fundación Oceanogràfic, ha servit per conscienciar sobre els perills que afronta esta espècie protegida.

Setembre de 2026 estarà entre els tres més càlids des de 1950 a la Comunitat Valenciana

Aemet ha avançat que el setembre de 2026 se situarà entre els tres més càlids a la Comunitat Valenciana des de 1950, amb valors similars als de 1964 i 1987. L’episodi de calor actual marca el pic d’un mes que ha tingut fins a tres onades càlides i temperatures més pròpies de l’estiu.

El nou Valencia Basket femení s’estrena en la Supercopa davant el Casademont Zaragoza

El Valencia Basket inicia este dissabte a Torrejón de Ardoz el seu nou projecte femení davant el Casademont Zaragoza en la semifinal de la Supercopa Endesa, amb sis noves jugadores i el debut de Javi Torralba com a primer entrenador en l’elit.

Compromís i PSPV exigixen que Juanma Badenas deixe l’Ajuntament després de ser citat com a investigat

Compromís i PSPV-PSOE han reclamat el cessament immediat del regidor de Vox Juanma Badenas a l’Ajuntament de València després que un jutge l’haja citat com a investigat per una denúncia del Sindicat d’Estudiants per entrar en la seua seu sense permís.

Ortí defensa la neutralitat de la inspecció i es mostra oberta a un pacte educatiu després del PISA

La consellera d’Educació, Carmen Ortí, ha reivindicat la neutralitat de la inspecció educativa, ha atribuït els mals resultats PISA a la LOMLOE i al Botànic i s’ha declarat disposada a un gran acord educatiu que vaja més enllà d’una legislatura.

El Consell resta importància al debat intern sobre Pérez Llorca i posa el focus en altres preocupacions

El portaveu del Consell, Miguel Barrachina, ha assegurat que la ciutadania està més preocupada per altres qüestions que per la candidatura de Juanfran Pérez Llorca a la presidència de la Generalitat, i ha defensat que arriba al debat de Política General en Les Corts amb tots els deures fets. També ha descartat acollir més menors migrants de Ceuta per la saturació dels centres valencians.

Les 35 hores setmanals en la Generalitat, més a prop: el Consell ratifica l’acord

El Consell ha ratificat l’acord de la Mesa Sectorial de Funció Pública que permet implantar la jornada general de 35 hores setmanals i la d’especial dedicació de 37,5 hores per al personal de l’Administració de la Generalitat.

La Generalitat podrà augmentar el deute en fins a 1.859 milions en 2026 per la dana

El Consell ha autoritzat que el deute de la Generalitat puga créixer fins a 1.859,7 milions en 2026 per finançar la recuperació de les zones afectades per la dana de 2024. L’operació està emmarcada en la Llei de Pressupostos de 2026 i en la normativa d’hisenda pública valenciana.