14.9 C
València
Dimarts, 25 novembre, 2025

Mor el dramaturg i periodista valencià Juan Alfonso Gil Albors als 92 anys

El dramaturg i periodista valencià Juan Alfonso Gil Albors ha mort als 92 anys. Amb més de 45 obres teatrals publicades tant en valencià com en castellà, Gil Albors va ser un dels primers autors a publicar en llengua pròpia durant el tardofranquisme, en els anys 60 i 70, i té diferents premis, entre ells, el Premi dels Lletres de la Generalitat en 2007.

 

Gil Albors va ser un dels membres fundadors de l’Acadèmia Valenciana de la Llengua, a la que va pertànyer durant huit anys, i fins ara, era membre de l’Acadèmia de les Arts Escèniques. L’Institut Alfons el Magnànim va publicar en 2007 la seua obra completa en castellà i valencià.

 

Segons li descriu l’Acadèmia de les Arts Escèniques, Gil Albors «va saber allunyar el teatre valencià del seu contingut més localista per a situar-lo en una esfera molt més universal». Entre les seues obres, es troben ‘Barracó 62’, ‘El tòtem en l’arena’ o ‘El camaleó’ en valencià, i ‘Patatín, patatán, patatón’ en castellà.

 

Diferents institucions com el València Club de Futbol han expressat les seues condolences en xarxes socials.

 

 

També pots llegir…

Últimes notícies

Morant carrega contra PP i Vox i tatxa de ‘negligents i mentideres’ les seues coalicions

Diana Morant ha acusat PP i Vox de sostindre coalicions 'negligents i mentideres' i ha exigit retornar la veu al poble. Ha criticat la gestió de la DANA i ha assenyalat a Mompó i Camarero per falta d'explicacions i mentides.

PSOE i diversos grups del Congrés acusen a Mompó de contradiccions sobre la DANA

PSOE i diversos grups del Congrés han acusat a Vicente Mompó d'incórrer en contradiccions i llacunes sobre el seu paper durant la DANA del 29 d'octubre de 2024. Han qüestionat la seua memòria i la seua coherència, mentres PP i Vox han centrat el focus en el Govern central.

Investigador de la UPV rep a Brussel·les un dels Premis Jóvens Científics de l’Hidrogen 2025

Marco López Juárez, del CMT-Motors Tèrmics de la UPV, va ser un dels cinc menors de 35 reconeguts per Hydrogen Europe Research a Brussel·les. El seu treball millora l'eficiència, la durabilitat i les emissions de la propulsió amb piles de combustible, amb aplicació en mobilitat terrestre i aèria.

Mompó sosté que va faltar informació per a decidir durant la dana

Mompó ha afirmat davant la comissió del Congrés que el dia de la dana va faltar informació clau i que no es va articular una resposta nacional. Ha defés que el Govern havia d'haver liderat més l'emergència.

La Generalitat va pagar a proveïdors en 31,44 dies al setembre, per damunt de la mitjana

La Generalitat Valenciana va tancar setembre amb un període mitjà de pagament a proveïdors de 31,44 dies, per damunt de la mitjana autonòmica de 27,63 i del límit legal de 30 dies. L'Estat, els ajuntaments i la Seguretat Social van retallar els seus terminis.

Mompó es reafirma davant la comissió de la DANA: ‘Jo no he mentit mai’

El president de la Diputació de València ha defés davant la comissió de la DANA en el Congrés que no ha mentit ni incorregut en contradiccions. Ha negat dirigir l'emergència i ha lamentat el retard en l'enviament del Es-alert.

El CVC recolza l’autonomia i credibilitat de l’AVL davant els intents de desacreditar-la

El ple del CVC ha aprovat una declaració amb 13 vots a favor i un en contra en defensa de l'AVL, criticant retallades i apel·lant a revertir mesures.

Baldoví diu sentir la mateixa vergonya amb Camarero en el Congrés que amb Mazón

Baldoví ha dit que sent la mateixa vergonya en escoltar a Susana Camarero en la comissió de la DANA que la que va sentir amb Carlos Mazón. Li retrau falta de lideratge, coordinació i alertes durant l'emergència.