Mor el dramaturg i periodista valencià Juan Alfonso Gil Albors als 92 anys

El dramaturg i periodista valencià Juan Alfonso Gil Albors ha mort als 92 anys. Amb més de 45 obres teatrals publicades tant en valencià com en castellà, Gil Albors va ser un dels primers autors a publicar en llengua pròpia durant el tardofranquisme, en els anys 60 i 70, i té diferents premis, entre ells, el Premi dels Lletres de la Generalitat en 2007.

 

Gil Albors va ser un dels membres fundadors de l’Acadèmia Valenciana de la Llengua, a la que va pertànyer durant huit anys, i fins ara, era membre de l’Acadèmia de les Arts Escèniques. L’Institut Alfons el Magnànim va publicar en 2007 la seua obra completa en castellà i valencià.

 

Segons li descriu l’Acadèmia de les Arts Escèniques, Gil Albors «va saber allunyar el teatre valencià del seu contingut més localista per a situar-lo en una esfera molt més universal». Entre les seues obres, es troben ‘Barracó 62’, ‘El tòtem en l’arena’ o ‘El camaleó’ en valencià, i ‘Patatín, patatán, patatón’ en castellà.

 

Diferents institucions com el València Club de Futbol han expressat les seues condolences en xarxes socials.

 

 

També pots llegir…

Accede a nuestra hemeroteca Accedeix a la nostra hemeroteca Access our archive

Últimes notícies

Activen l’avís groc per pluges de fins a 60 l/m² en 12 hores este dijous en la Comunitat Valenciana

L'avís s'aplicarà en zones d'Alacant, València i Castelló, amb acumulats de 20 l/m² en una hora i 60 l/m² en 12 hores i possibilitat de tempesta.

Gamarra acusa el PSOE d’usar la política d’igualtat amb finalitats partidistes

Bufona Gamarra ha acusat el PSOE de convertir la política d'igualtat en 'un instrument partidista al servici del sanchismo' i de debilitar les institucions. La dirigent del PP ha reclamat menys propaganda, més eficàcia i un feminisme inclusiu orientat a resultats.

Aemet preveu activar avís groc per pluges de fins a 60 l/m² en 12 hores el divendres en la Comunitat

Aemet preveu activar el divendres l'avís groc per pluges en diverses zones de la Comunitat Valenciana, amb 20 l/m² en una hora i 60 en 12. Els ruixats podran anar amb tempesta.

Semaf convoca aturs en FGV després d’esgotar la negociació: calendari en Metrovalencia i TRAM

El sindicat de maquinistes Semaf ha anomenat a aturs en les xarxes d'FGV entre el 13 i el 26 de març després d'haver esgotat la negociació. Reclamen millores de seguretat i un tracte just en la negociació col·lectiva.

Pérez Llorca fixa per a abans de l’estiu la modernització de la depuradora de Pinedo

La Generalitat ha confirmat que la millora de la depuradora de Pinedo conclourà abans de l'estiu. La inversió de 37 milions busca més eficiència, menys olors i millor control d'abocaments.

El cens faller aconseguix un màxim històric: 128.675 inscrits i majoria femenina

El cens faller de 2026 ascendix a 128.675 persones, més de 8.000 que l'any anterior. Les dones lideren el conjunt amb el 56,13% del total.

Pérez Llorca s’estrena com president al balcó de l’Ajuntament per a la mascletà

Juanfran Pérez Llorca s'ha estrenat al balcó de l'Ajuntament de València en una mascletà de Drac que ha sortejat la pluja i el vent. El pirotècnic José María Enríquez ha parlat de 'miracle' després d'un tret de 160 quilos en cinc minuts i mig.

Pérez Llorca s’obri a negociar el finançament autonòmic si el sistema és just i equitatiu

El president Juanfran Pérez Llorca es mostra disposat a negociar un nou encaix del finançament autonòmic amb tots els presidents en la taula. Reclama autonomia fiscal i rebutja privilegis territorials; a més demana consensos europeus davant la guerra a l'Iran.