Mor el dramaturg i periodista valencià Juan Alfonso Gil Albors als 92 anys

El dramaturg i periodista valencià Juan Alfonso Gil Albors ha mort als 92 anys. Amb més de 45 obres teatrals publicades tant en valencià com en castellà, Gil Albors va ser un dels primers autors a publicar en llengua pròpia durant el tardofranquisme, en els anys 60 i 70, i té diferents premis, entre ells, el Premi dels Lletres de la Generalitat en 2007.

 

Gil Albors va ser un dels membres fundadors de l’Acadèmia Valenciana de la Llengua, a la que va pertànyer durant huit anys, i fins ara, era membre de l’Acadèmia de les Arts Escèniques. L’Institut Alfons el Magnànim va publicar en 2007 la seua obra completa en castellà i valencià.

 

Segons li descriu l’Acadèmia de les Arts Escèniques, Gil Albors «va saber allunyar el teatre valencià del seu contingut més localista per a situar-lo en una esfera molt més universal». Entre les seues obres, es troben ‘Barracó 62’, ‘El tòtem en l’arena’ o ‘El camaleó’ en valencià, i ‘Patatín, patatán, patatón’ en castellà.

 

Diferents institucions com el València Club de Futbol han expressat les seues condolences en xarxes socials.

 

 

També pots llegir…

Anuncios
Accede a nuestra hemeroteca Accedeix a la nostra hemeroteca Access our archive
Anuncios

Últimes notícies

L’AIReF preveu que la Comunitat Valenciana incomplisca la regla de gasto en 2025 i 2026

L'AIReF calcula que el gasto computable de la Comunitat Valenciana superarà els límits nacionals en 2025 i 2026 i avisa d'un dèficit del 1,9% del PIB en 2026.

El Govern ordena retirar l’escut feixista croat del panteó de Luburić a Carcaixent

El Govern inclou el panteó de Vjekoslav Luburić a Carcaixent en el catàleg de símbols contraris a la Memòria Democràtica i ordena retirar l'escut Ustaša i afegir panells explicatius sobre els seus crims.

Dansa València porta la dansa contemporània a L’Albufera i estrena una versió de Les filles de Bernarda Alba

Dansa València trau la creació contemporània al parc natural de L'Albufera amb peces site-specific i estrena una lectura actual de Les filles de Bernarda Alba, a més de noves propostes en La Mutant i el TEM.

La jutgessa que investiga la DANA de València cita com a testimoni a l’excap d’informatius d’À Punt

La magistrada que investiga la gestió de la DANA a València del 29 d'octubre de 2024 crida a declarar com a testimoni al llavors cap d'informatius d'À Punt i incorpora nous vídeos a la causa.

Les víctimes de la dana demanen a Bolaños més mitjans judicials i revisar els aforaments

Tres associacions de víctimes de la dana reclamen a Félix Bolaños més recursos per al jutjat de Catarroja, una justícia sense interferències polítiques i revisar l'ús dels aforaments.

El Consell retorna al seu lloc al tècnic que va visar les VPP d’Alacant però li canvia les funcions

El tècnic que va tramitar les vivendes públiques investigades a la Platja de Sant Joan torna al seu lloc per dret administratiu, però amb funcions distintes a les que van motivar la seua suspensió.

El Consell declara la Romeria de la Santa Faç Bé d’Interés Cultural immaterial

El Consell ha aprovat el decret que reconeix la Romeria de la Santa Faç d'Alacant com a Bé d'Interés Cultural immaterial, destacant el seu valor històric, religiós i festiu.

El Consell recorrerà la regularització d’immigrants en alertar de tensió en els servicis públics

El Consell anuncia que recorrerà la regularització d'immigrants impulsada pel Govern en considerar que generarà un efecte anomenada, una pressió afegida sobre la sanitat, l'educació i la vivenda, i que no arriba amb finançament extra.