Mor el dramaturg i periodista valencià Juan Alfonso Gil Albors als 92 anys

El dramaturg i periodista valencià Juan Alfonso Gil Albors ha mort als 92 anys. Amb més de 45 obres teatrals publicades tant en valencià com en castellà, Gil Albors va ser un dels primers autors a publicar en llengua pròpia durant el tardofranquisme, en els anys 60 i 70, i té diferents premis, entre ells, el Premi dels Lletres de la Generalitat en 2007.

 

Gil Albors va ser un dels membres fundadors de l’Acadèmia Valenciana de la Llengua, a la que va pertànyer durant huit anys, i fins ara, era membre de l’Acadèmia de les Arts Escèniques. L’Institut Alfons el Magnànim va publicar en 2007 la seua obra completa en castellà i valencià.

 

Segons li descriu l’Acadèmia de les Arts Escèniques, Gil Albors «va saber allunyar el teatre valencià del seu contingut més localista per a situar-lo en una esfera molt més universal». Entre les seues obres, es troben ‘Barracó 62’, ‘El tòtem en l’arena’ o ‘El camaleó’ en valencià, i ‘Patatín, patatán, patatón’ en castellà.

 

Diferents institucions com el València Club de Futbol han expressat les seues condolences en xarxes socials.

 

 

També pots llegir…

Últimes notícies

Noves accions contra la violència en el futbol base valencià

La Direcció General de l’Esport i la FFCV han acordat noves mesures de prevenció, formació i sanció per a reduir la violència en el futbol base de la Comunitat Valenciana.

El professorat de la pública alçarà la veu dijous i dissabte contra la falta de canvis

Docents i famílies han convocat protestes dijous a les portes dels centres i manifestacions dissabte a les tres capitals per denunciar que les condicions de l’escola pública valenciana continuen igual i que els avanços són insuficients.

Volotea connectarà Alacant i la Corunya amb una nova ruta anual des de desembre

Volotea ha anunciat una nova connexió directa entre Alacant i la Corunya a partir del 2 de desembre, amb dos vols setmanals tot l’any i més de 26.000 seients previstos el primer any.

Controlat l’incendi forestal de Polop després de calcinar 36 hectàrees

Els bombers han donat per controlat l’incendi forestal declarat dimarts en un bancal de difícil accés a Polop de la Marina, que ha cremat unes 36 hectàrees. Les brigades continuen treballant a la zona per a apagar punts calents i evitar reproduccions.

El València afronta la visita a Sevilla amb fins a nou baixes

El València viatja este divendres al camp del Sevilla obligat a reaccionar en LALIGA EA Sports i ho farà amb fins a nou baixes per lesió si no hi ha canvis d’última hora.

Morant assegura que el PSPV posarà de nou l’educació pública al centre del Consell

Diana Morant pronostica que és l’última tornada a classe amb el PP al Consell i detalla quatre compromisos del PSPV per a reforçar l’educació pública des del pròxim curs.

El Levante perd Etta Eyong per a rebre el Barça al Ciutat de València

El Levante ha començat a preparar el partit de diumenge contra el FC Barcelona al Ciutat de València sense el davanter camerunés Etta Eyong, lesionat al recte anterior de la cama dreta. L’enfrontament correspon a la quarta jornada de LaLiga i es jugarà a les 16.15 hores.

Messi estudia comprar l’Eldense i l’Ajuntament d’Elda garantix el seu suport

L’alcalde d’Elda ha assegurat que el Club Deportivo Eldense continuarà rebent suport municipal si es materialitza l’entrada de Lionel Messi en la propietat. El consistori ja ha aportat més de quatre milions des de 2022 i veu l’operació com una oportunitat històrica per a la ciutat.