Mor als 25 anys l’exjugador de la NBA  Caleb Swanigan

L’NBA està en ‘xoc’. Caleb Swanigan (Indianapolis, 1997) ha mort als 25 anys després de protagonitzar una de les històries més tràgiques que es recorden en la lliga. Una infància complicada, molt vinculada a la droga, un creixement exponencial que li va portar al bàsquet i una caiguda en desgràcia que es va vincular a un augment tremend de pes.

Segons s’informa, Swanigan va morir de causes naturals. La seua universitat, Purdue, va dir en un comunicat que “Estem devastats. Els nostres pensaments i resos van a la seua família i amics. Vam perdre a una ànima gentil en l’última nit. Et volem, ‘Biggie‘”. Allí va ser on va desplegar el seu millor bàsquet després de viure una infància impossible.

Swanigan va morir el dilluns a la nit en el Lutheran Hospital de Fort Wayne per causes naturals sense que s’hagen donat més detalls fins al moment.

Va passar per cinc refugis entre Indianapolis i Utah, perquè era ‘fill del crack‘. El seu pare, addicte a aqueixa droga i a la cocaïna va desestructurar una família i fins i tot maltractava a la seua mare, també va transcendir que va arribar a pesar 220 quilos. Ella cuidava dels seus fills. Així, la infància de Caleb va estar marcada per mals hàbits alimentosos, que van acabar per provocar que pesara 180 quilos de pes als 13 anys.


La seua salvació va ser Roosvelt Barnes, un exjugador de futbol americà i representant que li adoptava i feia explorar les seues qualitats per al bàsquet. Allí, va créixer fins a ser All-American en l’institut i entrar en la primera ronda del Draft de l’NBA com a millor rebotador de la lliga universitària.


En l’NBA mai va acabar d’enlairar. Molt pocs partits, lliga de desenvolupament i renúncia a la bambolla d’Orlando. I, per a més inri, va ser detingut el 23 de desembre de 2020 per possessió de droga. Tractat com a delicte menor, però en acudir al jutjat es veia com havia engreixat 64 quilos més que en la seua arribada a l’NBA. De 118 a 182. Set mesos després de la seua última imatge s’ha conegut que moria als 25 anys.

Anuncios
Accede a nuestra hemeroteca Accedeix a la nostra hemeroteca Access our archive

Últimes notícies

Pedro Martínez ressalta la victòria coral del València Basket davant el Riu Breogán

Pedro Martínez celebra el triomf del València Basket davant el Riu Breogán com una victòria coral en la qual subratlla l'aportació defensiva d'Isaac Nogués i la bona faena de Yankuba Avenc i Kameron Taylor.

Montero lidera un València Basket coral per a doblegar al Riu Breogán (105-88)

València Basket s'imposa al Riu Breogán per 105-88 en el Roig Arena, en un triomf coral liderat pel dominicà Jean Montero i sustentat en la potència ofensiva local.

Mor als 78 anys Josep Piera, poeta i referent de la literatura valenciana

El poeta i narrador valencià Josep Piera, figura clau de la Generació dels 70 i autor àmpliament premiat, ha mort als 78 anys. Institucions i representants públics destaquen el seu llegat literari i el seu compromís amb la cultura valenciana.

Dos morts en la segona fase de l’operació de trànsit de Setmana Santa en la Comunitat Valenciana

La segona fase de l'operació especial de trànsit de Setmana Santa registra dos víctimes mortals a Vila-real i Calp i un alt volum de desplaçaments per carretera.

Remuntada del Celta a Mestalla per a afermar-se en llocs europeus

El Celta de Vigo remunta al València amb una espectacular segona part a Mestalla, s'aferra a la zona europea i deixa al conjunt local sense premi malgrat el doblet de Guido Rodríguez.

Les màximes freguen els 27 graus en una Jornada de Pasqua molt temperada en la Comunitat

La Comunitat Valenciana ha viscut un Diumenge de Pasqua molt temperat, amb màximes de fins a 27,5 graus en diversos municipis de l'interior i prelitoral, i valors una mica més moderats en les capitals de província.

El Celta remunta a Mestalla i consolida la seua plaça europea davant el València

El Celta de Vigo remunta al València amb una brillant segona part, s'imposa 2-3 a Mestalla i reforça la seua posició europea mentres el conjunt local deixa escapar una ocasió per a acostar-se a Europa.

Mor un ciclista de 57 anys en xocar amb un cotxe en la N-332 a Calp

Un ciclista de 57 anys ha mort després de col·lidir amb un cotxe en la N-332 al seu pas per Calp. Els servicis d'emergència van intentar reanimar-ho sense èxit.