Mor als 25 anys l’exjugador de la NBA  Caleb Swanigan

L’NBA està en ‘xoc’. Caleb Swanigan (Indianapolis, 1997) ha mort als 25 anys després de protagonitzar una de les històries més tràgiques que es recorden en la lliga. Una infància complicada, molt vinculada a la droga, un creixement exponencial que li va portar al bàsquet i una caiguda en desgràcia que es va vincular a un augment tremend de pes.

Segons s’informa, Swanigan va morir de causes naturals. La seua universitat, Purdue, va dir en un comunicat que «Estem devastats. Els nostres pensaments i resos van a la seua família i amics. Vam perdre a una ànima gentil en l’última nit. Et volem, ‘Biggie‘». Allí va ser on va desplegar el seu millor bàsquet després de viure una infància impossible.

Swanigan va morir el dilluns a la nit en el Lutheran Hospital de Fort Wayne per causes naturals sense que s’hagen donat més detalls fins al moment.

Va passar per cinc refugis entre Indianapolis i Utah, perquè era ‘fill del crack‘. El seu pare, addicte a aqueixa droga i a la cocaïna va desestructurar una família i fins i tot maltractava a la seua mare, també va transcendir que va arribar a pesar 220 quilos. Ella cuidava dels seus fills. Així, la infància de Caleb va estar marcada per mals hàbits alimentosos, que van acabar per provocar que pesara 180 quilos de pes als 13 anys.


La seua salvació va ser Roosvelt Barnes, un exjugador de futbol americà i representant que li adoptava i feia explorar les seues qualitats per al bàsquet. Allí, va créixer fins a ser All-American en l’institut i entrar en la primera ronda del Draft de l’NBA com a millor rebotador de la lliga universitària.


En l’NBA mai va acabar d’enlairar. Molt pocs partits, lliga de desenvolupament i renúncia a la bambolla d’Orlando. I, per a més inri, va ser detingut el 23 de desembre de 2020 per possessió de droga. Tractat com a delicte menor, però en acudir al jutjat es veia com havia engreixat 64 quilos més que en la seua arribada a l’NBA. De 118 a 182. Set mesos després de la seua última imatge s’ha conegut que moria als 25 anys.

Últimes notícies

Continua ingressat l’home detingut per matar la seua dona i la filla a Alacant

L’home de 53 anys detingut per apunyalar mortalment la seua dona i una filla a la Cañada del Fenollar continua hospitalitzat sota custòdia policial i encara no ha declarat.

El alcalde d’Alacant haurà de donar explicacions per les vivendes públiques de la Platja de Sant Joan

La comissió municipal que investiga possibles irregularitats en l’adjudicació de vivendes públiques a la Platja de Sant Joan ha citat l’alcalde d’Alacant, Luis Barcala, a comparéixer el 24 de juliol, després de la petició conjunta de tota l’oposició.

L’incendi de Soneja continua sense perimetrar amb 300 efectius desplegats i l’onada de calor com a principal amenaça

La Generalitat manté el desallotjament preventiu de Azuébar mentre 16 mitjans aeris treballen en la zona i el Seprona investiga l’origen del foc

Nit sufocant en pobles de tot el territori en l’inici d’una nova onada de calor

Diversos municipis de Castelló, València i Alacant han encadenat una nit tòrrida amb mínimes superiors als 26 graus en l’inici d’una nova onada de calor que podria deixar màximes de fins a 44 graus.

Onada de calor amb fins a 40 graus este dilluns a la Comunitat Valenciana

La Comunitat Valenciana afronta este dilluns un dia de cel ras i temperatures màximes de fins a 40 graus a l’interior de València, que augmentaran encara més dimarts amb valors de fins a 44 graus al sud de la província.

Juan Ayuso perd el mallot blanc del Tour però celebra evitar el protocol

Juan Ayuso ha perdut el mallot blanc del Tour de França a favor d’Isaac del Toro, però ha destacat que això li permet esquivar les obligacions de protocol.

Ayuso perd el mallot blanc del Tour però celebra que s’estalvia el protocol

El xabier Juan Ayuso ha perdut el mallot blanc del Tour de França a mans d’Isaac del Toro, però assegura que el resultat és bo i que així evita el protocol d’entrevistes.

Desallotgen veïns d’Azuébar pel ràpid avanç de l’incendi forestal de Soneja

L’avanç de l’incendi forestal declarat a Soneja i la intensa fumera han obligat a desallotjar preventivament veïns d’Azuébar i a activar la situació 2 del pla d’incendis, amb un ampli desplegament de mitjans aeris, terrestres i de la UME.