Mor als 25 anys l’exjugador de la NBA  Caleb Swanigan

L’NBA està en ‘xoc’. Caleb Swanigan (Indianapolis, 1997) ha mort als 25 anys després de protagonitzar una de les històries més tràgiques que es recorden en la lliga. Una infància complicada, molt vinculada a la droga, un creixement exponencial que li va portar al bàsquet i una caiguda en desgràcia que es va vincular a un augment tremend de pes.

Segons s’informa, Swanigan va morir de causes naturals. La seua universitat, Purdue, va dir en un comunicat que «Estem devastats. Els nostres pensaments i resos van a la seua família i amics. Vam perdre a una ànima gentil en l’última nit. Et volem, ‘Biggie‘». Allí va ser on va desplegar el seu millor bàsquet després de viure una infància impossible.

Swanigan va morir el dilluns a la nit en el Lutheran Hospital de Fort Wayne per causes naturals sense que s’hagen donat més detalls fins al moment.

Va passar per cinc refugis entre Indianapolis i Utah, perquè era ‘fill del crack‘. El seu pare, addicte a aqueixa droga i a la cocaïna va desestructurar una família i fins i tot maltractava a la seua mare, també va transcendir que va arribar a pesar 220 quilos. Ella cuidava dels seus fills. Així, la infància de Caleb va estar marcada per mals hàbits alimentosos, que van acabar per provocar que pesara 180 quilos de pes als 13 anys.


La seua salvació va ser Roosvelt Barnes, un exjugador de futbol americà i representant que li adoptava i feia explorar les seues qualitats per al bàsquet. Allí, va créixer fins a ser All-American en l’institut i entrar en la primera ronda del Draft de l’NBA com a millor rebotador de la lliga universitària.


En l’NBA mai va acabar d’enlairar. Molt pocs partits, lliga de desenvolupament i renúncia a la bambolla d’Orlando. I, per a més inri, va ser detingut el 23 de desembre de 2020 per possessió de droga. Tractat com a delicte menor, però en acudir al jutjat es veia com havia engreixat 64 quilos més que en la seua arribada a l’NBA. De 118 a 182. Set mesos després de la seua última imatge s’ha conegut que moria als 25 anys.

Últimes notícies

Cap de setmana quasi estiuenc en la Comunitat Valenciana, amb cels buidats i fins a 30 graus

El cap de setmana arriba a la Comunitat Valenciana amb temps estable, cels buidats i temperatures que s'acosten als 30 graus en diversos punts del litoral i de l'interior.

El conseller de Sanitat porta al Suprem la seua querella contra Diana Morant per calúmnies

El conseller de Sanitat, Marciano Gómez, ha formalitzat davant el Tribunal Suprem una querella contra la ministra Diana Morant per acusacions de corrupció vinculades a la privatització sanitària i a la seua relació amb Ribera Salut.

Rescatada una pastera amb 19 migrants magrebins enfront de la costa d’Alacant

Una pastera amb 19 migrants magrebins va ser interceptada de matinada a unes 44 milles de la costa d'Alacant i els seus ocupants van ser traslladats al port de la ciutat.

Rescatada una pastera amb 19 migrants enfront de la costa d’Alacant

Salvament Marítim rescata de matinada una pastera amb 19 migrants, 18 hòmens i una dona, a 44 milles de la costa d'Alacant i els trasllada al port.

Rescatada una pastera amb 19 migrants enfront de la costa d’Alacant

Salvament Marítim va rescatar de matinada una pastera amb 19 persones a bord, a 44 milles nàutiques de la costa d'Alacant, i les va traslladar al port de la ciutat.

Aitana transforma el Roig Arena a la seua Habitació Blava en una nit de Superestrella

Aitana convertix el Roig Arena de València a la seua Habitació Blava en el primer de dos concerts consecutius, amb un xou que alterna vulnerabilitat, espectacle i missatges d'autoestima.

Jean Montero apunta a l’Eurolliga: guanyar un títol junts és el que li fa sentir-se especial

Jean Montero subratlla que, per damunt dels premis individuals, guanyar l'Eurolliga amb el València Basket seria el que realment li faria sentir-se especial. El dominicà arriba com a mVP dels quarts i afronta davant el Reial Madrid la històrica primera Final Four del club.

Mor un motorista després de xocar contra les barreres de l’AP-7 al Campello

Un motorista ha mort en l'AP-7 a l'altura del Campello després d'eixir-se de la via i xocar contra les barreres de protecció en un tram corb amb velocitat inadequada com a possible causa.