Mor als 25 anys l’exjugador de la NBA  Caleb Swanigan

L’NBA està en ‘xoc’. Caleb Swanigan (Indianapolis, 1997) ha mort als 25 anys després de protagonitzar una de les històries més tràgiques que es recorden en la lliga. Una infància complicada, molt vinculada a la droga, un creixement exponencial que li va portar al bàsquet i una caiguda en desgràcia que es va vincular a un augment tremend de pes.

Segons s’informa, Swanigan va morir de causes naturals. La seua universitat, Purdue, va dir en un comunicat que «Estem devastats. Els nostres pensaments i resos van a la seua família i amics. Vam perdre a una ànima gentil en l’última nit. Et volem, ‘Biggie‘». Allí va ser on va desplegar el seu millor bàsquet després de viure una infància impossible.

Swanigan va morir el dilluns a la nit en el Lutheran Hospital de Fort Wayne per causes naturals sense que s’hagen donat més detalls fins al moment.

Va passar per cinc refugis entre Indianapolis i Utah, perquè era ‘fill del crack‘. El seu pare, addicte a aqueixa droga i a la cocaïna va desestructurar una família i fins i tot maltractava a la seua mare, també va transcendir que va arribar a pesar 220 quilos. Ella cuidava dels seus fills. Així, la infància de Caleb va estar marcada per mals hàbits alimentosos, que van acabar per provocar que pesara 180 quilos de pes als 13 anys.


La seua salvació va ser Roosvelt Barnes, un exjugador de futbol americà i representant que li adoptava i feia explorar les seues qualitats per al bàsquet. Allí, va créixer fins a ser All-American en l’institut i entrar en la primera ronda del Draft de l’NBA com a millor rebotador de la lliga universitària.


En l’NBA mai va acabar d’enlairar. Molt pocs partits, lliga de desenvolupament i renúncia a la bambolla d’Orlando. I, per a més inri, va ser detingut el 23 de desembre de 2020 per possessió de droga. Tractat com a delicte menor, però en acudir al jutjat es veia com havia engreixat 64 quilos més que en la seua arribada a l’NBA. De 118 a 182. Set mesos després de la seua última imatge s’ha conegut que moria als 25 anys.

Últimes notícies

La defensa de Pradas reclama els missatges de Bernabé per aclarir què es sabia del barranc del Poyo

La defensa de l’exconsellera Salomé Pradas ha recorregut la decisió de la jutgessa de no demanar a la delegada del Govern, Pilar Bernabé, totes les seues comunicacions del 29 d’octubre de 2024 sobre la DANA, que considera clau per saber què es coneixia del risc al barranc del Poyo.

Els veïns afectats per l’incendi no hauran d’anar al jutjat fins divendres

La Sala de Govern del TSJCV ha prorrogat fins divendres les mesures especials per l’incendi iniciat a la Vall d’Uixó, que afecta diversos municipis de Castelló. Les persones citades als jutjats poden no acudir si tenen qualsevol dificultat, i la seua incompareixença es considerarà justificada.

L’incendi de la Vall d’Uixó continua descontrolat i arrasa 9.300 hectàrees a la Serra d’Espadà

L’incendi forestal declarat dissabte en la Vall d’Uixó encadena cinc dies sense control, amb 9.300 hectàrees cremades i un perímetre de 81 quilòmetres, més de 10.000 persones evacuades i una situació que les autoritats qualifiquen de molt complexa.

Veïns desallotjats per l’incendi de la Vall d’Uixó reben atenció a Nules i la Vilavella

Els desallotjats per l’incendi de la Vall d’Uixó són reallotjats en diversos recursos de Nules, la Vilavella i Castelló, amb punts d’atenció i repartiment d’aigua potable.

Sánchez demana prudència tot i la millora dels incendis d’Àvila i Madrid

Pedro Sánchez ha assegurat que l’evolució dels incendis d’Àvila, Madrid i Toledo és favorable, però ha advertit que les pròximes dotze hores seran decisives. També ha demanat paciència i confiança a les persones confinades o desallotjades mentre continua la tasca de contenció.

El president de l’Elche critica que LaLiga comence amb el mercat obert

El president de l’Elche, Joaquín Buitrago, considera que començar LaLiga amb el mercat d’estiu obert distorsiona la planificació esportiva, però es mostra tranquil amb la situació del club i amb el cas d’Abiel Osorio.

L’informe d’Emergències de les 21.30 del 29-O assegurava que la hidrologia no donava problemes

Un informe d’Emergències de la Generalitat remés a les 21.35 hores del 29 d’octubre de 2024 afirmava que no hi havia informació de problemes hidrològics durant la dana en què van morir 231 persones a València, malgrat les greus incidències recollides al document.

Els veïns de Tales reclamen tornar uns minuts per alimentar els animals

Els veïns de Tales, encara desallotjats per l’incendi de la Vall d'Uixó, demanen que els deixen entrar uns minuts al poble per donar menjar i aigua als animals. La Guàrdia Civil manté el tall de la carretera i rebutja, de moment, qualsevol accés.
FILMOTECA D'ESTIU