Mor als 25 anys l’exjugador de la NBA  Caleb Swanigan

L’NBA està en ‘xoc’. Caleb Swanigan (Indianapolis, 1997) ha mort als 25 anys després de protagonitzar una de les històries més tràgiques que es recorden en la lliga. Una infància complicada, molt vinculada a la droga, un creixement exponencial que li va portar al bàsquet i una caiguda en desgràcia que es va vincular a un augment tremend de pes.

Segons s’informa, Swanigan va morir de causes naturals. La seua universitat, Purdue, va dir en un comunicat que «Estem devastats. Els nostres pensaments i resos van a la seua família i amics. Vam perdre a una ànima gentil en l’última nit. Et volem, ‘Biggie‘». Allí va ser on va desplegar el seu millor bàsquet després de viure una infància impossible.

Swanigan va morir el dilluns a la nit en el Lutheran Hospital de Fort Wayne per causes naturals sense que s’hagen donat més detalls fins al moment.

Va passar per cinc refugis entre Indianapolis i Utah, perquè era ‘fill del crack‘. El seu pare, addicte a aqueixa droga i a la cocaïna va desestructurar una família i fins i tot maltractava a la seua mare, també va transcendir que va arribar a pesar 220 quilos. Ella cuidava dels seus fills. Així, la infància de Caleb va estar marcada per mals hàbits alimentosos, que van acabar per provocar que pesara 180 quilos de pes als 13 anys.


La seua salvació va ser Roosvelt Barnes, un exjugador de futbol americà i representant que li adoptava i feia explorar les seues qualitats per al bàsquet. Allí, va créixer fins a ser All-American en l’institut i entrar en la primera ronda del Draft de l’NBA com a millor rebotador de la lliga universitària.


En l’NBA mai va acabar d’enlairar. Molt pocs partits, lliga de desenvolupament i renúncia a la bambolla d’Orlando. I, per a més inri, va ser detingut el 23 de desembre de 2020 per possessió de droga. Tractat com a delicte menor, però en acudir al jutjat es veia com havia engreixat 64 quilos més que en la seua arribada a l’NBA. De 118 a 182. Set mesos després de la seua última imatge s’ha conegut que moria als 25 anys.

Últimes notícies

L’incendi d’El Saler queda controlat però continuen tancats accessos i platges

L’incendi forestal intencionat a la Devesa d’El Saler, que ha cremat 36 hectàrees, ha quedat controlat i la majoria de veïns ja han tornat a les seues vivendes, tot i que continuen tancats el bosc, les platges i diversos accessos viaris.

Les víctimes de la DANA tornen a València per denunciar que encara no tenen respostes

Les associacions de víctimes de la DANA del 29 d’octubre de 2024 s’han concentrat a la plaça de la Verge de València per exigir la fi de l’aforament de Carlos Mazón i reclamar respostes sobre la gestió de la tragèdia en què moriren 231 persones.

Brugué es lluïx amb un doblet en la golejada del Levante al Betis

Roger Brugué ha firmat dos gols en la victòria del Levante per 5-2 davant el Betis i ha explicat que tenia moltes ganes de marcar en casa en Primera Divisió. El davanter reivindica el treball de l’equip i demana un any tranquil per a l’afició granota.

El Levante goleja el Betis i s’estrena amb un 5-2 al Ciutat

El Levante ha derrotat el Betis per 5-2 al Ciutat de València en la jornada 3 de LaLiga EA Sports, amb un doblet decisiu de Roger Brugué en la segona part.

La modernització del viver de La Yesa reforça la producció de planta autòctona

La Conselleria de Medi Ambient ha modernitzat el viver forestal de La Yesa amb un nou túnel de cultiu i 30 taules de producció per a incrementar la planta autòctona destinada a projectes de restauració ecològica a la Comunitat Valenciana.

Desallotgen un hotel de Benidorm per un incendi en un transformador

Un incendi en un transformador d'Iberdrola ha obligat a desallotjar de manera preventiva l'hotel Mont Park de Benidorm. No s'han registrat ferits ni persones ateses pels servicis sanitaris.

Mor un home de 70 anys en colpejar-se el cap a la platja el Trampolí de Dénia

Un home de 70 anys ha mort este dissabte a la platja el Trampolí de Dénia després de colpejar-se el cap mentre es banyava, segons ha informat el CICU.

Dépor i València busquen a Riazor la seua primera victòria de Lliga

Deportivo i València es retroben huit anys després en Primera a Riazor, on els dos equips necessiten estrenar el seu compte de victòries.