Mor un home pel mos d’un bacteri carnívor en una platja nord-americana

Imatge de la ferida del bacteri a l'esquena de la víctima

Imatge de la ferida del bacteri en l’esquena de la víctima | Cheryl Bennett

 

Fa unes setmanes ja parlàvem de l’augment de la presència de bacteris mortals que cada volta s’estenen més per les platges dels mars i oceans més al nord del nostre hemisferi a causa del canvi climàtic. I ara ens arriba un nou cas des dels Estats Units, a on un home ha mort de repent a causa del mos d’un bacteri carnívor mentres practicava un deport aquàtic en la mar amb la seua família.

 

En este cas, es tracta del bacteri fasciïtis necrosant, també conegut amb el nom de ‘menjacarn’. La víctima, Dave Bennett, es va acostar divendres passat a una platja de Florida per a practicar esquí aquàtic. L’home va passar eixe dia lúdic en perfecte estat de salut amb la seua dona i filla, però tot es va començar a complicar al cap d’unes hores.

 

Al dia següent, la víctima es va despertar amb un estat de salut molt roín, ja que tenia marejos, febre, rampes i un gran costipat. Degut al seu sobtat empitjorament, va ser traslladat ràpidament a un hospital, a on se li va descobrir un gran mos per part d’este microorganisme en l’esquena i els metges van dir que la situació era crítica. Poques hores després, concretament diumenge, va acabar morint. El bacteri no va tardar ni 48 hores en acabar amb la vida de l’home, cosa que en demostra la seua perillositat.

 

 

Una víctima vulnerable davant d’un bacteri ferotge

A través de les anàlisis dutes a terme, els metges van detectar que el nivell d’àcid en la sang de l’home a causa d’este bacteri era molt elevat, totalment incompatible amb la vida, cosa que li va provocar la ràpida mort. Això demostra, sense dubte, el caràcter ferotge del microorganisme.

 

No obstant, hi ha un altre factor que s’ha de tindre en compte en la ràpida defunció, i és que la víctima havia patit càncer anys arrere, raó per la que el seu sistema immunològic estava massa debilitat com per a lluitar contra una invasió bacteriana tan important.

 

Preocupació en els Estats Units

Este no és, ni de bon tros, el primer cas de mort per un bacteri en les platges dels Estats Units. De fet, fa poc parlàvem del ‘Vibrio vulnificus’, un altre microorganisme que causa cada any milers d’infeccions carnívores en les seues víctimes per tot el país nord-americà, causant inclús diverses morts. Per eixa raó, les autoritats estan molt preocupades ja que, recentment, també s’ha infectat una xiqueta de 12 anys que ja ha sigut operada en diferents ocasions per tal de salvar-li la vida.

 

També pots llegir…

Últimes notícies

Sis anys de presó per violar una dona en una vivenda de Vinaròs

La Audiencia Provincial de Castelló ha imposat sis anys de presó a un home per violar una dona en la seua vivenda de Vinaròs en 2021, i tres anys més de presó a un amic seu com a còmplice.

Els plats preparats prenen força: del producte a les solucions en el supermercat

La reducció del tamany de les llars, l’envelliment i la falta de temps han impulsat una nova generació de plats preparats i han transformat el paper del supermercat, que passa de vendre productes a oferir solucions basades en salut, sabor i conveniència.

José Luis Vera nega davant el jutge haver cobrat en negre en el cas Azud

L’advocat José Luis Vera ha tornat a declarar davant el Jutjat d’Instrucció número 13 de València pel cas Azud i ha negat haver cobrat en negre o haver tingut vincles amb el PSPV-PSOE, en una macrocausa que tanca nou anys d’instrucció amb 38 processats.

Arde Bogotá portarà la gira ‘Hervideros’ a València i Alacant en desembre

El grup murcià Arde Bogotá inclou València i Alacant en la seua gira 'Hervideros Vibra Mahou', amb concerts els dies 3 i 4 de desembre i entrades només a taquilla física.

Luis Rioja dona tres punts d’or al València i confia que siga l’inici d’una gran temporada

Luis Rioja, autor del gol del triomf del València a Mendizorrotza, destaca el valor dels tres punts i confia que siguen el punt d’inflexió d’una temporada fins ara molt irregular, malgrat arrossegar una lesió complicada al peu.

Thiago i Requena podran jugar contra el Vila-real malgrat estar cedits

Thiago Fernández i Dani Requena, cedits pel Vila-real al Llevant este estiu, podran jugar diumenge en La Ceràmica en no existir cap clàusula que ho impedisca.

El Villarreal es juga una nova oportunitat a Màlaga per reaccionar

Íñigo Pérez admet el mal inici del Villarreal en LALIGA i la Champions i assenyala el duel de dijous a La Rosaleda com una oportunitat clau per començar a revertir la situació, sobretot en l’aspecte mental.

Màlaga i Vila-real busquen la primera victòria en un duel marcat per les urgències

Màlaga i Vila-real arriben al duel de La Rosaleda sense conéixer encara la victòria en LALIGA EA Sports i amb problemes defensius evidents als dos equips.