Mor un home pel mos d’un bacteri carnívor en una platja nord-americana

Imatge de la ferida del bacteri a l'esquena de la víctima

Imatge de la ferida del bacteri en l’esquena de la víctima | Cheryl Bennett

 

Fa unes setmanes ja parlàvem de l’augment de la presència de bacteris mortals que cada volta s’estenen més per les platges dels mars i oceans més al nord del nostre hemisferi a causa del canvi climàtic. I ara ens arriba un nou cas des dels Estats Units, a on un home ha mort de repent a causa del mos d’un bacteri carnívor mentres practicava un deport aquàtic en la mar amb la seua família.

 

En este cas, es tracta del bacteri fasciïtis necrosant, també conegut amb el nom de ‘menjacarn’. La víctima, Dave Bennett, es va acostar divendres passat a una platja de Florida per a practicar esquí aquàtic. L’home va passar eixe dia lúdic en perfecte estat de salut amb la seua dona i filla, però tot es va començar a complicar al cap d’unes hores.

 

Al dia següent, la víctima es va despertar amb un estat de salut molt roín, ja que tenia marejos, febre, rampes i un gran costipat. Degut al seu sobtat empitjorament, va ser traslladat ràpidament a un hospital, a on se li va descobrir un gran mos per part d’este microorganisme en l’esquena i els metges van dir que la situació era crítica. Poques hores després, concretament diumenge, va acabar morint. El bacteri no va tardar ni 48 hores en acabar amb la vida de l’home, cosa que en demostra la seua perillositat.

 

 

Una víctima vulnerable davant d’un bacteri ferotge

A través de les anàlisis dutes a terme, els metges van detectar que el nivell d’àcid en la sang de l’home a causa d’este bacteri era molt elevat, totalment incompatible amb la vida, cosa que li va provocar la ràpida mort. Això demostra, sense dubte, el caràcter ferotge del microorganisme.

 

No obstant, hi ha un altre factor que s’ha de tindre en compte en la ràpida defunció, i és que la víctima havia patit càncer anys arrere, raó per la que el seu sistema immunològic estava massa debilitat com per a lluitar contra una invasió bacteriana tan important.

 

Preocupació en els Estats Units

Este no és, ni de bon tros, el primer cas de mort per un bacteri en les platges dels Estats Units. De fet, fa poc parlàvem del ‘Vibrio vulnificus’, un altre microorganisme que causa cada any milers d’infeccions carnívores en les seues víctimes per tot el país nord-americà, causant inclús diverses morts. Per eixa raó, les autoritats estan molt preocupades ja que, recentment, també s’ha infectat una xiqueta de 12 anys que ja ha sigut operada en diferents ocasions per tal de salvar-li la vida.

 

També pots llegir…

Últimes notícies

La Comunitat encapçala les temperatures d’Espanya amb quasi 40 graus a Xàtiva

La Comunitat Valenciana registra este dijous les temperatures màximes més altes d’Espanya, amb fins a 38,2 graus a Xàtiva i valors molt elevats en el prelitoral valencià.

El Valencia Basket fitxa l’alera internacional Helena Pueyo per a dos temporades

El Valencia Basket, vigent campió de Lliga i Copa de la Reina, incorpora l’alera internacional Helena Pueyo per a les pròximes dues temporades després de destacar al Casademont Zaragoza i amb la selecció espanyola.

Rovira defensa els pressupostos de 2026 com a útils i justos i reclama ajuda a Pedro Sánchez

El conseller d’Economia, Hisenda i Administració Pública, José Antonio Rovira, defensa que els pressupostos de la Generalitat per a 2026, de 33.305 milions, són útils i justos per als valencians i exigeix al Govern un fons de nivellació i el pagament del deute pendent en dependència i sanitat.

Detingut un home per la mort violenta d’un jove valencià a Casp

La Guàrdia Civil deté un home per la seua presumpta implicació en l’homicidi d’un jove valencià de 27 anys en una baralla a Casp (Saragossa), després d’un ampli dispositiu de busca per camins i zona de muntanya.

Una professora d’Alcoi agredida per impedir que un home sense autorització s’emportara un alumne

Una professora del CEIP El Romeral d’Alcoi ha sigut agredida presumptament per la parella de la mare d’un alumne en negar-se a entregar-li el xiquet sense l’autorització familiar requerida. El centre va activar el protocol d’agressió al professorat i el pla PREVI, i la comunitat educativa ha reaccionat amb una concentració de rebuig.

Hosbec alerta que pujar l’IVA turístic seria com posar-se aranzels a un mateix

La patronal hotelera Hosbec rebutja qualsevol pujada de l’IVA en allotjament i restauració, adverteix de la pèrdua de competitivitat internacional i subratlla l’impacte sobre ocupació i inversió a la Comunitat Valenciana.

Pérez Llorca alerta de danys irreparables al camp valencià pels retalls de la UE en la PAC

El president de la Generalitat, Juanfran Pérez Llorca, advertix a Brussel·les que els possibles retalls en els fons de la futura PAC podrien causar danys irreparables al camp valencià i reclama protecció per a joves, jubilats i sectors clau com la ceràmica.

Els sindicats reclamen a Educació el document final abans de tornar a negociar la vaga docent

STEPV, CCOO i UGT demanen a la Conselleria d'Educació que els remeta el text complet amb els huit punts de l'acord abans de la reunió d'este divendres a les 14.00 hores per a abordar la vaga indefinida del professorat públic.