Mor un home pel mos d’un bacteri carnívor en una platja nord-americana

Imatge de la ferida del bacteri a l'esquena de la víctima

Imatge de la ferida del bacteri en l’esquena de la víctima | Cheryl Bennett

 

Fa unes setmanes ja parlàvem de l’augment de la presència de bacteris mortals que cada volta s’estenen més per les platges dels mars i oceans més al nord del nostre hemisferi a causa del canvi climàtic. I ara ens arriba un nou cas des dels Estats Units, a on un home ha mort de repent a causa del mos d’un bacteri carnívor mentres practicava un deport aquàtic en la mar amb la seua família.

 

En este cas, es tracta del bacteri fasciïtis necrosant, també conegut amb el nom de ‘menjacarn’. La víctima, Dave Bennett, es va acostar divendres passat a una platja de Florida per a practicar esquí aquàtic. L’home va passar eixe dia lúdic en perfecte estat de salut amb la seua dona i filla, però tot es va començar a complicar al cap d’unes hores.

 

Al dia següent, la víctima es va despertar amb un estat de salut molt roín, ja que tenia marejos, febre, rampes i un gran costipat. Degut al seu sobtat empitjorament, va ser traslladat ràpidament a un hospital, a on se li va descobrir un gran mos per part d’este microorganisme en l’esquena i els metges van dir que la situació era crítica. Poques hores després, concretament diumenge, va acabar morint. El bacteri no va tardar ni 48 hores en acabar amb la vida de l’home, cosa que en demostra la seua perillositat.

 

 

Una víctima vulnerable davant d’un bacteri ferotge

A través de les anàlisis dutes a terme, els metges van detectar que el nivell d’àcid en la sang de l’home a causa d’este bacteri era molt elevat, totalment incompatible amb la vida, cosa que li va provocar la ràpida mort. Això demostra, sense dubte, el caràcter ferotge del microorganisme.

 

No obstant, hi ha un altre factor que s’ha de tindre en compte en la ràpida defunció, i és que la víctima havia patit càncer anys arrere, raó per la que el seu sistema immunològic estava massa debilitat com per a lluitar contra una invasió bacteriana tan important.

 

Preocupació en els Estats Units

Este no és, ni de bon tros, el primer cas de mort per un bacteri en les platges dels Estats Units. De fet, fa poc parlàvem del ‘Vibrio vulnificus’, un altre microorganisme que causa cada any milers d’infeccions carnívores en les seues víctimes per tot el país nord-americà, causant inclús diverses morts. Per eixa raó, les autoritats estan molt preocupades ja que, recentment, també s’ha infectat una xiqueta de 12 anys que ja ha sigut operada en diferents ocasions per tal de salvar-li la vida.

 

També pots llegir…

Últimes notícies

Centenars de metges es manifesten a València per a exigir més personal i millors condicions laborals

Centenars de metges recorren el centre de València en la tercera jornada de vaga per a denunciar la precarietat, exigir més personal i canvis en les guàrdies i l'organització assistencial.

Educació manté oberta la negociació amb els sindicats docents i reclama avanços sense imposicions

La Conselleria d'Educació assegura que manté la porta oberta a continuar negociant amb els sindicats del professorat i demana un gest que permeta avançar sense imposicions en el conflicte.

Spring Festival 2026 reforça la seua aposta per a consolidar Alacant com a destí musical

El Spring Festival presenta la seua edició 2026 amb vint artistes, la gira de comiat de Love of Lesbian i un fort impacte turístic i econòmic previst per a Alacant.

Ajornada al 28 de maig la lectura de conclusions del juí a Juliol d’Espanya per agressió sexual

L'Audiència Provincial d'Alacant retarda al 28 de maig la lectura de les conclusions finals en el juí al metge i expresident Juliol d'Espanya, acusat d'agressió sexual i tracte degradant a dos pacients.

El promotor de les VPO de la Platja de Sant Joan nega vincles amb Pérez-Hickman i els seus fills

L'administrador únic de Fraorgi nega qualsevol relació amb María Pérez-Hickman i els seus fills en el cas de les VPO de la Platja de Sant Joan i detalla davant la jutgessa com es va formar la cooperativa i es van adjudicar les vivendes.

Juan Luis Gandia assumix el rectorat de la Universitat de València reivindicant humanisme, ciència i compromís cívic

Juan Luis Gandia pren possessió com a rector de la Universitat de València i marca com a eixos del seu mandat l'humanisme, la ciència i la responsabilitat cívica, defenent una universitat pública al servici de la societat.

Renfe eleva a sis els trens Euromed diaris per sentit entre Barcelona i València

Renfe incrementa de cinc a sis els trens Euromed diaris per sentit entre Barcelona i València, la qual cosa suposa 1.700 places més a la setmana i una reorganització dels servicis de llarga distància.

Tres mitjans aeris i diverses dotacions terrestres combaten un incendi forestal a Benimantell

Tres mitjans aeris i diverses dotacions terrestres treballen des de primera hora de la vesprada per a controlar un incendi declarat en una zona forestal de Benimantell, a la Marina Baixa.