Mor un home pel mos d’un bacteri carnívor en una platja nord-americana

Imatge de la ferida del bacteri a l'esquena de la víctima

Imatge de la ferida del bacteri en l’esquena de la víctima | Cheryl Bennett

 

Fa unes setmanes ja parlàvem de l’augment de la presència de bacteris mortals que cada volta s’estenen més per les platges dels mars i oceans més al nord del nostre hemisferi a causa del canvi climàtic. I ara ens arriba un nou cas des dels Estats Units, a on un home ha mort de repent a causa del mos d’un bacteri carnívor mentres practicava un deport aquàtic en la mar amb la seua família.

 

En este cas, es tracta del bacteri fasciïtis necrosant, també conegut amb el nom de ‘menjacarn’. La víctima, Dave Bennett, es va acostar divendres passat a una platja de Florida per a practicar esquí aquàtic. L’home va passar eixe dia lúdic en perfecte estat de salut amb la seua dona i filla, però tot es va començar a complicar al cap d’unes hores.

 

Al dia següent, la víctima es va despertar amb un estat de salut molt roín, ja que tenia marejos, febre, rampes i un gran costipat. Degut al seu sobtat empitjorament, va ser traslladat ràpidament a un hospital, a on se li va descobrir un gran mos per part d’este microorganisme en l’esquena i els metges van dir que la situació era crítica. Poques hores després, concretament diumenge, va acabar morint. El bacteri no va tardar ni 48 hores en acabar amb la vida de l’home, cosa que en demostra la seua perillositat.

 

 

Una víctima vulnerable davant d’un bacteri ferotge

A través de les anàlisis dutes a terme, els metges van detectar que el nivell d’àcid en la sang de l’home a causa d’este bacteri era molt elevat, totalment incompatible amb la vida, cosa que li va provocar la ràpida mort. Això demostra, sense dubte, el caràcter ferotge del microorganisme.

 

No obstant, hi ha un altre factor que s’ha de tindre en compte en la ràpida defunció, i és que la víctima havia patit càncer anys arrere, raó per la que el seu sistema immunològic estava massa debilitat com per a lluitar contra una invasió bacteriana tan important.

 

Preocupació en els Estats Units

Este no és, ni de bon tros, el primer cas de mort per un bacteri en les platges dels Estats Units. De fet, fa poc parlàvem del ‘Vibrio vulnificus’, un altre microorganisme que causa cada any milers d’infeccions carnívores en les seues víctimes per tot el país nord-americà, causant inclús diverses morts. Per eixa raó, les autoritats estan molt preocupades ja que, recentment, també s’ha infectat una xiqueta de 12 anys que ja ha sigut operada en diferents ocasions per tal de salvar-li la vida.

 

També pots llegir…

Últimes notícies

Una persona mor i tres resulten ferides en eixir de la via un cotxe a Montesa

Una persona ha mort i tres han resultat ferides de diversa consideració en eixir de la carretera un cotxe a l’A-35, en el terme de Montesa, este dissabte de vesprada.

Les màximes baixen lleugerament a la Comunitat Valenciana però encara freguen els 40 graus a l’interior

Les temperatures màximes han descendit lleugerament a la Comunitat Valenciana este dissabte, però han continuat molt altes a l’interior, amb 39,2 graus a Ayora i ratxes de vent de fins a 100 km/h a Benissa.

Fugida d’un bou i diverses vaquetes durant els festejos taurins de Gátova

L’Ajuntament de Gátova ha informat que un bou s’ha escapat durant les festes taurines del municipi i continua en llibertat en la zona d’El Rodeno, mentres les vaquetes ja estan controlades a l’Alameda.

Quique Llopis es retira de la Liga Diamant de Londres per molèsties als isquios

L’atleta valencià Quique Llopis ha decidit no córrer els 110 metres tanques de la Liga Diamant de Londres per unes molèsties als isquios, a pocs dies del Campionat d’Espanya de Màlaga.

Rescatades onze persones en afonar-se un catamarà prop de l’illa de Tabarca

Onze persones han sigut rescatades il·leses després que un catamarà haja començat a afonar-se front a l’illa de Tabarca, a Santa Pola. Salvament Marítim i Bombers d’Alicante han coordinat un dispositiu amb vaixells i helicòpter.

Aemet activa avís taronja dilluns a l’interior nord de València per màximes de 39 graus

Aemet ha activat per a dilluns l’avís taronja a l’interior nord de València per màximes de 39 graus i manté també avisos grocs per calor i tempestes a diverses zones de la Comunitat Valenciana diumenge i dilluns.

Begoña Carrasco promet seguir fent de Castelló una terra d’oportunitats fins a 2027

L’alcaldessa de Castelló i candidata del PP a la reelecció en 2027, Begoña Carrasco, ha reafirmat el seu compromís de continuar transformant la ciutat en una terra d’oportunitats, amb menys impostos, més vivenda i millors servicis.

L’esclafit de Josele Ballester al British Open el col·loca en la lluita pels llocs capdavanters

El castellonenc Josele Ballester ha firmat -4 en la tercera ronda del British Open, és -3 en el total i aspira a ficar-se entre els vint primers en el seu segon Abiert Britànic, disputat a Royal Birkdale.