Mor un home pel mos d’un bacteri carnívor en una platja nord-americana

Imatge de la ferida del bacteri a l'esquena de la víctima

Imatge de la ferida del bacteri en l’esquena de la víctima | Cheryl Bennett

 

Fa unes setmanes ja parlàvem de l’augment de la presència de bacteris mortals que cada volta s’estenen més per les platges dels mars i oceans més al nord del nostre hemisferi a causa del canvi climàtic. I ara ens arriba un nou cas des dels Estats Units, a on un home ha mort de repent a causa del mos d’un bacteri carnívor mentres practicava un deport aquàtic en la mar amb la seua família.

 

En este cas, es tracta del bacteri fasciïtis necrosant, també conegut amb el nom de ‘menjacarn’. La víctima, Dave Bennett, es va acostar divendres passat a una platja de Florida per a practicar esquí aquàtic. L’home va passar eixe dia lúdic en perfecte estat de salut amb la seua dona i filla, però tot es va començar a complicar al cap d’unes hores.

 

Al dia següent, la víctima es va despertar amb un estat de salut molt roín, ja que tenia marejos, febre, rampes i un gran costipat. Degut al seu sobtat empitjorament, va ser traslladat ràpidament a un hospital, a on se li va descobrir un gran mos per part d’este microorganisme en l’esquena i els metges van dir que la situació era crítica. Poques hores després, concretament diumenge, va acabar morint. El bacteri no va tardar ni 48 hores en acabar amb la vida de l’home, cosa que en demostra la seua perillositat.

 

 

Una víctima vulnerable davant d’un bacteri ferotge

A través de les anàlisis dutes a terme, els metges van detectar que el nivell d’àcid en la sang de l’home a causa d’este bacteri era molt elevat, totalment incompatible amb la vida, cosa que li va provocar la ràpida mort. Això demostra, sense dubte, el caràcter ferotge del microorganisme.

 

No obstant, hi ha un altre factor que s’ha de tindre en compte en la ràpida defunció, i és que la víctima havia patit càncer anys arrere, raó per la que el seu sistema immunològic estava massa debilitat com per a lluitar contra una invasió bacteriana tan important.

 

Preocupació en els Estats Units

Este no és, ni de bon tros, el primer cas de mort per un bacteri en les platges dels Estats Units. De fet, fa poc parlàvem del ‘Vibrio vulnificus’, un altre microorganisme que causa cada any milers d’infeccions carnívores en les seues víctimes per tot el país nord-americà, causant inclús diverses morts. Per eixa raó, les autoritats estan molt preocupades ja que, recentment, també s’ha infectat una xiqueta de 12 anys que ja ha sigut operada en diferents ocasions per tal de salvar-li la vida.

 

També pots llegir…

Últimes notícies

Tempestes molt intenses amb pedra i ratxes violentes en l’interior d’Alacant i València

L’interior nord d’Alacant i el sud de València han registrat esta vesprada tempestes molt breus però intenses, amb pedra i ratxes de vent que han arribat als 116 km/h a Villena.

El foc de Tírig queda estabilitzat després de cremar 810 hectàrees

L’incendi forestal declarat divendres a Tírig ha quedat estabilitzat este dilluns de vesprada, després d’afectar 810 hectàrees entre Tírig i Catí. Les persones desallotjades ja poden tornar a casa i la UME comença el repliegue cap a Bétera.

El València CF afegix un amistós contra el Teruel per l’ajornament de LaLiga

El València CF ha programat un nou amistós davant el Teruel este dimecres 12 d’agost a Paterna, després que s’haja retardat una setmana el seu debut en LaLiga davant el Betis. L’equip de Carlos Corberán aprofitarà així per sumar minuts i arribar amb més ritme a l’estrena oficial contra el Celta a Mestalla.

Condemna per l’agressió homòfoba a Benialí i suport a les menors atacades

La vicepresidenta Susana Camarero ha condemnat l’agressió homòfoba patida per diverses menors a Benialí, a la Vall de Gallinera, i ha oferit suport institucional, atenció especialitzada i acompanyament a les joves i a les seues famílies.

Els veïns de Catí desallotjats per l’incendi ja poden tornar a casa

Els veïns de Catí evacuats per l’incendi forestal han pogut tornar hui a les seues vivendes després de la bona evolució de l’extinció. La Generalitat recomana el retorn abans de les 17.00 hores per l’arribada de tempestes fortes a l’interior de Castelló i València.

Tancament de tots els parcs naturals valencians durant l’eclipsi solar del 12 d’agost

La Generalitat ha decretat el tancament de tots els parcs naturals de la Comunitat Valenciana el 12 d’agost, dia de l’eclipsi solar, per l’alt risc d’incendis i la previsió de tempestes seques. També s’imposen restriccions de pas en terrenys forestals i es recomana observar el fenomen des de punts urbans i oficials.

El control del porc senglar s’intensifica a Castelló amb 228 captures enguany

La Generalitat ha reforçat el dispositiu contra el porc senglar a la Plana, amb 31 caixes trampa i 228 captures des de principi de 2026, 76 d’elles al terme de Castelló.

Igualtat actua contra el cartell sexista d’una penya de Sagunt

El Ministeri d’Igualtat i l’Institut de les Dones han enviat dos oficis a l’Ajuntament de Sagunt i a la Federació de Penyes per la difusió d’un cartell considerat sexista d’una penya festiva. La Generalitat Valenciana també ha reclamat revisar el cas i les ajudes públiques vinculades.