Anuncios

Mor Manuel Tejada, una de les cares més conegudes de ‘Verano Azul’

Manuel Tejada

 Manuel Tejada | La Coctelera

 

L’actor Manuel Tejada, conegut pels seus papers en les sèries ‘Verano Azul’ i ‘Cañas y Barro’, ha mort als 79 anys en Benidorm (Alacant), a on residia des de feia algun temps. L’actor feia anys que lluitava contra una malaltia que, finalment, ha posat fi a la seua vida. L’última pel·lícula en la què va participar l’intèrpret va ser ‘Balada trista de trompeta’, d’Álex de l’Església, l’any 2010.

 

Tejada va nàixer en Puente de Génave (Jaén) i va iniciar la seua carrera al teatre l’any 1960. Al cine va començar amb un xicotet paper el 1962 en la pel·lícula ‘Cançó de joventut’, protagonitzada per Rocío Durcal, encara que ell es va fer molt popular en la dècada dels setanta i primera meitat dels huitanta quan es va apartar de la pantalla gran.

 

Conegut per ser el pare de Tito i Bea en ‘Verano Azul’

A la televisió també va ser molt conegut com a part del grup d’actors de Televisió Espanyola amb numerosos personatges com en ‘Estudio 1’ o interpretant el paper de Tono en la famosa sèrie ‘Cañas y Barro’, adaptació de la novel·la de Vicente Blasco Ibáñez, paper pel què va rebre el TP d’Or l’any 1978. Tot i això, la majoria de gent el coneix per ser el pare dels cèlebres Tito i Bea en la sèrie ‘Verano Azul’.

 

A més del TP d’Or, Tejada va rebre el premi Telemadrid de teatre l’any 2007 per la seua interpretació d’Enric II d’Anglaterra en ‘El león de invierno’ i un any més tard va conseguir el Premi Mayte de teatre pel mateix paper.

 

 

També pots llegir…

Anuncios
Accede a nuestra hemeroteca Accedeix a la nostra hemeroteca Access our archive
Anuncios

Últimes notícies

El PSPV acusa a Catalá de frenar la regularització d’immigrants a València

El PSPV retrau a l'alcaldessa María José Catalá la falta de reforços municipals per a tramitar la regularització d'immigrants i alerta del col·lapse en les cues de l'Ajuntament.

Pérez Llorca critica la regularització massiva de migrants i veu interés electoral

Juanfran Pérez Llorca considera que la regularització massiva de migrants està mal organitzada i respon a interessos electorals, i reclama polítiques als països d'origen.

El PP anuncia mocions en tots els seus ajuntaments contra la regularització d’immigrants

El PP anuncia que presentarà mocions als seus ajuntaments per a reclamar la paralització de la regularització d'immigrants aprovada pel Govern i denunciar el col·lapse de les oficines municipals.

Episodi de calor inusual a Espanya amb més de 30 graus al final d’abril

La setmana comença amb un episodi de calor inusual per a finals d'abril, amb temperatures entre 5 i 10 graus per damunt del normal i tempestes fortes en diverses zones del nord.

Catalá carrega contra la regularització d’immigrants i la qualifica de nyap contra els ajuntaments

L'alcaldessa de València, María José Catalá, critica amb duresa el procés de regularització de persones estrangeres, que considera un nyap del Govern i una barbaritat per als ajuntaments, col·lapsats per la falta de planificació i informació prèvia.

Cues, por i il·lusió a València davant l’inici de la regularització extraordinària de migrants

Milers de migrants inicien a València els tràmits presencials per a la regularització extraordinària entre llargues cues, dubtes sobre els requisits i el desig d'aconseguir estabilitat.

Calor i temps estable per a arrancar la setmana en la Comunitat Valenciana

La Comunitat Valenciana arranca la penúltima setmana d'abril amb ambient estable i màximes superiors a 25 graus, encara que no es descarten tempestes vespertines a l'interior nord.

El staycation impulsa l’ocupació hotelera en la Comunitat Valenciana fins a fregar el 80% a l’abril

Els hotels de la Comunitat Valenciana tanquen la primera quinzena d'abril amb un 78,6% d'ocupació gràcies al staycation i a l'empenyiment del turisme britànic i internacional.