12.2 C
València
Dilluns, 19 gener, 2026

Mor Manuel Tejada, una de les cares més conegudes de ‘Verano Azul’

Manuel Tejada

 Manuel Tejada | La Coctelera

 

L’actor Manuel Tejada, conegut pels seus papers en les sèries ‘Verano Azul’ i ‘Cañas y Barro’, ha mort als 79 anys en Benidorm (Alacant), a on residia des de feia algun temps. L’actor feia anys que lluitava contra una malaltia que, finalment, ha posat fi a la seua vida. L’última pel·lícula en la què va participar l’intèrpret va ser ‘Balada trista de trompeta’, d’Álex de l’Església, l’any 2010.

 

Tejada va nàixer en Puente de Génave (Jaén) i va iniciar la seua carrera al teatre l’any 1960. Al cine va començar amb un xicotet paper el 1962 en la pel·lícula ‘Cançó de joventut’, protagonitzada per Rocío Durcal, encara que ell es va fer molt popular en la dècada dels setanta i primera meitat dels huitanta quan es va apartar de la pantalla gran.

 

Conegut per ser el pare de Tito i Bea en ‘Verano Azul’

A la televisió també va ser molt conegut com a part del grup d’actors de Televisió Espanyola amb numerosos personatges com en ‘Estudio 1’ o interpretant el paper de Tono en la famosa sèrie ‘Cañas y Barro’, adaptació de la novel·la de Vicente Blasco Ibáñez, paper pel què va rebre el TP d’Or l’any 1978. Tot i això, la majoria de gent el coneix per ser el pare dels cèlebres Tito i Bea en la sèrie ‘Verano Azul’.

 

A més del TP d’Or, Tejada va rebre el premi Telemadrid de teatre l’any 2007 per la seua interpretació d’Enric II d’Anglaterra en ‘El león de invierno’ i un any més tard va conseguir el Premi Mayte de teatre pel mateix paper.

 

 

També pots llegir…

Últimes notícies

Podem felicitar les festes i Nadal. A triar

Leo Giménez és lingüista i en el seu article d'esta setmana denuncia la polarització política actual, on qualsevol detall —fins i tot una paraula en una felicitació— és utilitzat per desqualificar l’adversari, exagerant-ne el significat i carregant-lo d’intencions que no tenen base real

El greu accident ferroviari d’Adamuz deixa 40 víctimes mortals i obliga a decretar tres dies de dol oficial

Hi ha 41 persones hospitalitzades, 12 d’elles a l’UCI, mentre continuen les tasques d’identificació i la investigació sobre les causes del sinistre

L’excés de fred deixa 125 morts en la Comunitat Valenciana des del 20 de novembre

MoMo estima 125 morts per excés de fred en la Comunitat Valenciana des del 20 de novembre, un 7,2% menys que un any abans. La majoria s'han concentrat al gener.

Jutjat de Llíria cita al subdirector d’Emergències per la filtració de l’àudio del 112

El Jutjat d'Instrucció 6 de Llíria ha citat a Jorge Suárez com a testimoni per la filtració a la premsa d'un fragment de l'àudio entre Aemet i el 112 durant la DANA. La Guàrdia Civil assenyala que dos ex alts càrrecs van copiar la crida en una memòria portàtil.

Port subratlla el plus de jugar a casa abans del València Basket-París en Eurolliga

El capità Josep Puerto va cridar a la calma després de dos derrotes i va destacar que jugar en el Roig Arena pot aportar l'energia necessària davant París Basketball.

Asaja Alacant ajorna la tractorada al 29 de gener després de la tragèdia ferroviària de Adamuz

L'organització posposa la protesta prevista per al dijous pels tres dies de dol oficial i manté recorregut, horari i reivindicacions per al 29 de gener.

Marcelino busca un bàlsam davant l’Ajax i apel·la a l’orgull del Vila-real

El tècnic va afirmar que guanyar a l'Ajax seria un xicotet bàlsam per a acomiadar la Champions a casa. Va anunciar canvis, va destacar el prestigi i va analitzar al rival.

La Fiscalia rebutja considerar víctima de la DANA a un mort per falta d’assistència mèdica

La Fiscalia de València no veu relació causal directa entre la DANA i la mort d'un veí de Guadassuar i l'exclou del cas. També descarta lesions psicològiques i la causa incorpora la crida d'un enginyer sobre la presa de Buseo.