Mor el pallasso Gabriel Fariza, del duo Bombalino i Cuchufleta, en València

Gabriel Fariza

Gabriel Fariza a les portes del seu Teatre de Marionetes ‘La Estrella’ | Twitter

 

L’actor, pallasso i empresari teatral Gabriel Fariza Revilla, integrant del duo Bombalino i Cuchufleta, ha mort este dimarts amb 69 anys en València, víctima d’una leucèmia fulminant, segons ha informat AISGE en un comunicat. El comiat a Gabriel Fariza, al costat de familiars, tindrà lloc este dimecres, 4 de setembre, en el tanatori del Cabanyal, entre les 10.00 i les 14.00 hores.

 

Fariza va estar treballant amb de la seua dona, la també actriu Maite Miralles –amb qui formava Bombalino i Cuchufleta– fins a la setmana passada en una gira en Portugal i havia ingressat en el centre hospitalari este dissabte 31 d’agost, després de sentir-se indisposat.

 

Fariza, que també va exercir un paper rellevant dins del grup Els Goliardos, era natural del municipi cacereny de Navas de l’Arboç, on va nàixer en juny de 1950, encara que estava vinculat des de fa moltes dècades a la ciutat de València, i en concret al barri del Cabanyal, a on va exercir com a líder veïnal i dinamitzador cultural.

 

Darrere d’aquella disfressa de Bombalino, com a membre del llegendari grup Els Goliardos o en companyia de Juan Margallo i Petra Martínez, Gaby Fariza sempre es va sentir un home de teatre o, com ell deia, «un d’eixos xicotets déus que creem universos en els que l’espectador se submergix i es xopa”, tal com recorda ISGE.

 

Abans de fundar, amb la seua dona i dos fills, el Teatre de Marionetes ‘La Estrella’, en El Cabanyal, va passejar els seus ninots pel Rastre o el Retir madrileny, participant activament en les primeres vagues d’actors en Espanya o alçant espectacles de forma entusiasta en Salamanca.

 

També pots llegir…

Últimes notícies

Cultura reclama una resposta unitària i coordinada pel robatori del Tresor de Villena

La Conselleria de Cultura ha exigit una resposta conjunta amb el Ministeri i les autonomies després del robatori del Tresor de Villena, que s’emmarca en una onada de colps contra museus espanyols i europeus. El Govern valencià insistix que no és un cas aïllat i demana reforçar la cooperació i revisar els protocols de seguretat.

Les platges de Guardamar i Torrevieja registren xicotets meteotsunamis este divendres

Les platges de Guardamar del Segura i Torrevieja han registrat este divendres al migdia xicotets meteotsunamis i no es descarta que es repetisquen al llarg de la vesprada. Les oscil·lacions han sigut suaus i, tot i que a Torrevieja oneja la bandera verda en quasi totes les platges, a Guardamar es mantenen les banderes roges per precaució.

El termòmetre es desploma fins a 12 graus en un dia i Vinaròs es queda en 31,8

Les temperatures màximes han baixat fins a 12 graus en punts de la Comunitat Valenciana, amb una màxima de 31,8 a Vinaròs com a valor més alt del dia.

Els veïns desallotjats per l’incendi d’El Saler poden tornar a casa esta vesprada

Unes 160 persones desallotjades de vivendes i càmpings d’El Saler poden tornar ja a casa després que l’incendi haja quedat estabilitzat, encara que continua sense estar controlat.

València viu el juliol i agost més càlids des que hi ha registres

Aemet ha confirmat que el període juliol-agost d’enguany serà el més càlid registrat a València almenys des de 1869, amb temperatures molt per damunt del normal des de mitjan maig.

Antifrau tanca la investigació sobre la plaça provincial de la parella de Pérez Llorca

L’Agència Valenciana Antifrau ha arxivat la investigació sobre l’accés de la parella de Juanfran Pérez Llorca a una plaça de secretaria de direcció en la Diputació de València, en constatar que es van complir els requisits legals. L’òrgan manté dubtes sobre la urgència de la cobertura però dona per tancat l’expedient perquè la treballadora no s’ha presentat a la provisió definitiva.

Els bombers donen per estabilitzat l’incendi intencionat de la Devesa de El Saler

L’incendi forestal declarat dijous a la Devesa de El Saler, confirmat com a intencionat, ha sigut donat per estabilitzat pels bombers municipals i Emergències de la Generalitat.

Arriba per mar l’equip clau del nou centre de protonteràpia de València

La Conselleria de Sanitat ha rebut per via marítima els primers components del sistema de protonteràpia connectat a l’Hospital La Fe, finançat per la Fundació Amancio Ortega, i preveu tractar el primer pacient abans que acabe 2027.