Mor el pallasso Gabriel Fariza, del duo Bombalino i Cuchufleta, en València

Gabriel Fariza

Gabriel Fariza a les portes del seu Teatre de Marionetes ‘La Estrella’ | Twitter

 

L’actor, pallasso i empresari teatral Gabriel Fariza Revilla, integrant del duo Bombalino i Cuchufleta, ha mort este dimarts amb 69 anys en València, víctima d’una leucèmia fulminant, segons ha informat AISGE en un comunicat. El comiat a Gabriel Fariza, al costat de familiars, tindrà lloc este dimecres, 4 de setembre, en el tanatori del Cabanyal, entre les 10.00 i les 14.00 hores.

 

Fariza va estar treballant amb de la seua dona, la també actriu Maite Miralles –amb qui formava Bombalino i Cuchufleta– fins a la setmana passada en una gira en Portugal i havia ingressat en el centre hospitalari este dissabte 31 d’agost, després de sentir-se indisposat.

 

Fariza, que també va exercir un paper rellevant dins del grup Els Goliardos, era natural del municipi cacereny de Navas de l’Arboç, on va nàixer en juny de 1950, encara que estava vinculat des de fa moltes dècades a la ciutat de València, i en concret al barri del Cabanyal, a on va exercir com a líder veïnal i dinamitzador cultural.

 

Darrere d’aquella disfressa de Bombalino, com a membre del llegendari grup Els Goliardos o en companyia de Juan Margallo i Petra Martínez, Gaby Fariza sempre es va sentir un home de teatre o, com ell deia, «un d’eixos xicotets déus que creem universos en els que l’espectador se submergix i es xopa”, tal com recorda ISGE.

 

Abans de fundar, amb la seua dona i dos fills, el Teatre de Marionetes ‘La Estrella’, en El Cabanyal, va passejar els seus ninots pel Rastre o el Retir madrileny, participant activament en les primeres vagues d’actors en Espanya o alçant espectacles de forma entusiasta en Salamanca.

 

També pots llegir…

Anuncios
Accede a nuestra hemeroteca Accedeix a la nostra hemeroteca Access our archive
Anuncios

Últimes notícies

La UE finança amb 111.000 euros la restauració de la muralla del castell de Cullera danyada per la dana

Cullera rebrà 111.319 euros del Fons de Solidaritat de la Unió Europea per a sufragar la restauració de la muralla i una torre del castell danyades per la dana d'octubre de 2024.

Detingut un home per estafar fins a 60.000 euros a un ancià mitjançant extraccions bancàries a Turís

La Guàrdia Civil ha detingut a un home de 45 anys acusat d'estafar entre 50.000 i 60.000 euros a un ancià de 89 anys a Turís mitjançant unes 80 extraccions bancàries no autoritzades.

Els pagaments en efectiu del PSOE i les gestions de l’entorn de Montero marquen el juí a Ábalos

L'octava jornada del juí a José Luis Ábalos se centra en el sistema de pagaments en efectiu del PSOE i en les gestions atribuïdes a l'entorn de María Jesús Montero en la trama de contractes de màscares.

Les temperatures pugen en la Comunitat Valenciana en una jornada estable amb possibles pluges a l’interior

La Comunitat Valenciana viurà este dimecres un temps estable i predomini de cels poc nuvolosos, amb temperatures a l'alça i risc de ruixats i alguna tempesta a l'interior abans d'un descens tèrmic a partir del dijous.

Mallorca i València es frenen a Son Moix amb un empat que fa gust de poc

Mallorca i València van empatar 1-1 a Son Moix, en un dol directe per la permanència on els locals van desaprofitar diverses ocasions clares i van acabar cedint un punt que no satisfà a cap.

Carlos Corberán lamenta el criteri arbitral pel possible penal a Gayà al Mallorca-València

Carlos Corberán considera que l'acció sobre Gayà en l'última jugada del Mallorca-València deixa un criteri arbitral confús, encara que destaca el punt reeixit per la resiliència de l'equip.

El València Basket se cita amb el Panathinaikos en els quarts de l’Eurolliga

El València Basket, segon en la fase regular de l'Eurolliga, s'enfrontarà al Panathinaikos en una sèrie al millor de cinc partits amb avantatge de camp en el Roig Arena.

Pepelu reivindica el valor de l’empat del València a Mallorca

Pepelu subratlla la importància de l'empat del València davant el Mallorca en plena lluita per la permanència i admet errors defensius després del descans i a pilota parada.