Mor el pallasso Gabriel Fariza, del duo Bombalino i Cuchufleta, en València

Gabriel Fariza

Gabriel Fariza a les portes del seu Teatre de Marionetes ‘La Estrella’ | Twitter

 

L’actor, pallasso i empresari teatral Gabriel Fariza Revilla, integrant del duo Bombalino i Cuchufleta, ha mort este dimarts amb 69 anys en València, víctima d’una leucèmia fulminant, segons ha informat AISGE en un comunicat. El comiat a Gabriel Fariza, al costat de familiars, tindrà lloc este dimecres, 4 de setembre, en el tanatori del Cabanyal, entre les 10.00 i les 14.00 hores.

 

Fariza va estar treballant amb de la seua dona, la també actriu Maite Miralles –amb qui formava Bombalino i Cuchufleta– fins a la setmana passada en una gira en Portugal i havia ingressat en el centre hospitalari este dissabte 31 d’agost, després de sentir-se indisposat.

 

Fariza, que també va exercir un paper rellevant dins del grup Els Goliardos, era natural del municipi cacereny de Navas de l’Arboç, on va nàixer en juny de 1950, encara que estava vinculat des de fa moltes dècades a la ciutat de València, i en concret al barri del Cabanyal, a on va exercir com a líder veïnal i dinamitzador cultural.

 

Darrere d’aquella disfressa de Bombalino, com a membre del llegendari grup Els Goliardos o en companyia de Juan Margallo i Petra Martínez, Gaby Fariza sempre es va sentir un home de teatre o, com ell deia, «un d’eixos xicotets déus que creem universos en els que l’espectador se submergix i es xopa”, tal com recorda ISGE.

 

Abans de fundar, amb la seua dona i dos fills, el Teatre de Marionetes ‘La Estrella’, en El Cabanyal, va passejar els seus ninots pel Rastre o el Retir madrileny, participant activament en les primeres vagues d’actors en Espanya o alçant espectacles de forma entusiasta en Salamanca.

 

També pots llegir…

Últimes notícies

La ramaderia extensiva es reforça com a barrera contra incendis després del foc de Soneja

Miguel Barrachina defensa la ramaderia extensiva com a eina clau contra els incendis forestals després del foc de Soneja, que ha cremat 183 hectàrees, i destaca les ajudes i incentius per a mantindre esta activitat en el món rural.

La ramaderia extensiva es reivindica com a clau contra els incendis després del foc de Soneja

El conseller Miguel Barrachina ha defensat la ramaderia extensiva com el cortafoc més eficaç després de l’incendi de Soneja, que ha cremat 183 hectàrees a l’Alt Palància.

Ecologistes porten a jutjat l’ampliació nord del port de València per presumptes infraccions mediambientals

Ecologistes en Acció ha presentat un recurs contenciós-administratiu contra les obres de l’ampliació nord del port de València i els dragats a València i Sagunt, que consideren il·legals per falta d’avaluació ambiental actualitzada.

El Marató València guarda les últimes estreles però assegura compromisos, no promeses

El director general del Marató València, Juan Manuel Botella, ha avançat que encara queden atletes d’elit per confirmar per a la carrera del 6 de desembre i ha defés que només anuncien acords tancats. També ha explicat les dificultats econòmiques actuals de l’atletisme i el nou patrocini amb el Valencia Club de Atletismo.

El Marató València guarda encara alguna estrella però només anuncia compromisos ferms

El director general del Marató València, Juan Manuel Botella, avança que queden atletes d’elit per confirmar el 6 de desembre i defensa una política d’anuncis basada en compromisos tancats, en un context de fortes dificultats econòmiques per a l’atletisme.

Ecologistes porten a judici l’ampliació nord del port de València per infringir la normativa ambiental

Ecologistes en Acció ha presentat un recurs contenciós-administratiu contra les obres de l’ampliació nord del port de València per presumptes infraccions ambientals en els dragats de València i Sagunt.

El Marató València assegura el futur del Valencia CA, que es bolca en la cantera

El Marató València Trinidad Alfonso Zurich ha tancat un acord de patrocini amb el Valencia Club de Atletismo que garantix la seua viabilitat econòmica i redirigix el projecte cap a la cantera, amb uns huit-cents jóvens esportistes.

Aagesen defensa que la condemna a David Sánchez es pot recórrer i apel·la a la presumpció d’innocència

Sara Aagesen ha defensat a València el seu respecte a la justícia i a la presumpció d’innocència i ha remarcat que la condemna a David Sánchez és recurrible, alhora que ha mostrat suport a Cristina Narbona i ha celebrat el triomf de la selecció espanyola.