Mor el pallasso Gabriel Fariza, del duo Bombalino i Cuchufleta, en València

Gabriel Fariza

Gabriel Fariza a les portes del seu Teatre de Marionetes ‘La Estrella’ | Twitter

 

L’actor, pallasso i empresari teatral Gabriel Fariza Revilla, integrant del duo Bombalino i Cuchufleta, ha mort este dimarts amb 69 anys en València, víctima d’una leucèmia fulminant, segons ha informat AISGE en un comunicat. El comiat a Gabriel Fariza, al costat de familiars, tindrà lloc este dimecres, 4 de setembre, en el tanatori del Cabanyal, entre les 10.00 i les 14.00 hores.

 

Fariza va estar treballant amb de la seua dona, la també actriu Maite Miralles –amb qui formava Bombalino i Cuchufleta– fins a la setmana passada en una gira en Portugal i havia ingressat en el centre hospitalari este dissabte 31 d’agost, després de sentir-se indisposat.

 

Fariza, que també va exercir un paper rellevant dins del grup Els Goliardos, era natural del municipi cacereny de Navas de l’Arboç, on va nàixer en juny de 1950, encara que estava vinculat des de fa moltes dècades a la ciutat de València, i en concret al barri del Cabanyal, a on va exercir com a líder veïnal i dinamitzador cultural.

 

Darrere d’aquella disfressa de Bombalino, com a membre del llegendari grup Els Goliardos o en companyia de Juan Margallo i Petra Martínez, Gaby Fariza sempre es va sentir un home de teatre o, com ell deia, «un d’eixos xicotets déus que creem universos en els que l’espectador se submergix i es xopa”, tal com recorda ISGE.

 

Abans de fundar, amb la seua dona i dos fills, el Teatre de Marionetes ‘La Estrella’, en El Cabanyal, va passejar els seus ninots pel Rastre o el Retir madrileny, participant activament en les primeres vagues d’actors en Espanya o alçant espectacles de forma entusiasta en Salamanca.

 

També pots llegir…

Últimes notícies

Confinen Onda pel fum de l’incendi de la Vall d’Uixó

El Centre de Coordinació d’Emergències ha ordenat confinar Onda per l’afectació del fum de l’incendi forestal de la Vall d’Uixó, que crema sense control i ja ha obligat a desallotjar més de 16.000 persones.

Pedro Sánchez visitarà dilluns la zona cremada per l’incendi de la Vall d’Uixó

Pedro Sánchez ha anunciat que viatjarà este dilluns a la Vall d’Uixó per vore sobre el terreny els danys de l’incendi, que ha cremat més de 4.300 hectàrees i ha forçat el desallotjament de més de 16.000 persones.

Evacuen Azuébar i Almedíjar per l’incendi descontrolat de la Vall d’Uixó

Emergències ha ordenat desallotjar Azuébar i Almedíjar, amb uns 600 habitants, per l’incendi forestal de la Vall d’Uixó, que continua sense control i ja ha obligat a evacuar més de 16.000 persones.

El València viatja a Regne Unit per a la segona concentració de pretemporada

El València CF viatjarà dilluns a Regne Unit per completar una segona concentració de pretemporada a St. George's Park, amb dos amistosos programats davant Derby County i Stoke City.

La pujada d’humitat dona una treva a l’incendi de la Vall d’Uixó però l’oratge empitjora

L’augment d’humitat ha millorat lleugerament les tasques d’extinció de l’incendi de la Vall d’Uixó, encara fora de control, però les previsions de vent de llevant i l’orografia compliquen el treball dels Bombers de Castelló.

Dinou persones ateses per fum en l’incendi de la Vall d’Uixó i reforç sanitari a la zona

Dinou persones han sigut ateses per inhalació de fum en l’incendi de la Vall d’Uixó, set continuen en observació i dos romanen ingressades. Sanitat i altres conselleries han reforçat recursos sanitaris, socials i per a animals davant els desallotjaments.

El Govern descarta causes naturals en l’incendi de la Vall d’Uixó

El Govern ha avançat que l’incendi forestal declarat a la Vall d’Uixó, amb 4.300 hectàrees arrasades i més de 16.000 evacuats, no sembla tindre un origen natural, tot i que la investigació continua oberta.

L’incendi de la Vall d’Uixó arrasa 4.300 hectàrees i manté 16.000 veïns fora de casa

L’incendi forestal declarat dissabte a la Vall d’Uixó ha calcinat unes 4.300 hectàrees en un front de 40 quilòmetres i continua fora de control, amb 16.000 persones desallotjades i confinaments en diversos municipis del sud de Castelló.