Mor el pallasso Gabriel Fariza, del duo Bombalino i Cuchufleta, en València

Gabriel Fariza

Gabriel Fariza a les portes del seu Teatre de Marionetes ‘La Estrella’ | Twitter

 

L’actor, pallasso i empresari teatral Gabriel Fariza Revilla, integrant del duo Bombalino i Cuchufleta, ha mort este dimarts amb 69 anys en València, víctima d’una leucèmia fulminant, segons ha informat AISGE en un comunicat. El comiat a Gabriel Fariza, al costat de familiars, tindrà lloc este dimecres, 4 de setembre, en el tanatori del Cabanyal, entre les 10.00 i les 14.00 hores.

 

Fariza va estar treballant amb de la seua dona, la també actriu Maite Miralles –amb qui formava Bombalino i Cuchufleta– fins a la setmana passada en una gira en Portugal i havia ingressat en el centre hospitalari este dissabte 31 d’agost, després de sentir-se indisposat.

 

Fariza, que també va exercir un paper rellevant dins del grup Els Goliardos, era natural del municipi cacereny de Navas de l’Arboç, on va nàixer en juny de 1950, encara que estava vinculat des de fa moltes dècades a la ciutat de València, i en concret al barri del Cabanyal, a on va exercir com a líder veïnal i dinamitzador cultural.

 

Darrere d’aquella disfressa de Bombalino, com a membre del llegendari grup Els Goliardos o en companyia de Juan Margallo i Petra Martínez, Gaby Fariza sempre es va sentir un home de teatre o, com ell deia, «un d’eixos xicotets déus que creem universos en els que l’espectador se submergix i es xopa”, tal com recorda ISGE.

 

Abans de fundar, amb la seua dona i dos fills, el Teatre de Marionetes ‘La Estrella’, en El Cabanyal, va passejar els seus ninots pel Rastre o el Retir madrileny, participant activament en les primeres vagues d’actors en Espanya o alçant espectacles de forma entusiasta en Salamanca.

 

També pots llegir…

Accede a nuestra hemeroteca Accedeix a la nostra hemeroteca Access our archive

Últimes notícies

Investiguen a un conductor per circular a 223 km/h en l’A-3 a València

La Guàrdia Civil investiga a un home de 61 anys sorprés a 223 km/h en l'A-3, a Venta del Moro. Va superar el límit en 103 km/h i afronta penes penals.

Pluges, pols en suspensió i descens de les màximes en l’últim dia de febrer en la Comunitat Valenciana

Febrer s'acomiada en la Comunitat Valenciana amb pols en suspensió en la mitat sud i pluges febles que s'estenen amb el pas de les hores. Les màximes baixen i el vent rola a nord-est.

Un sistema no invasiu mesura amb precisió les asimetries cranials en bebés i accelera el diagnòstic

Craniamed llança un programari que substituïx el craneómetro amb mesurament ràpid, precisa i exportable. Oferix els índexs CI i CVAI per a diagnòstic i seguiment.

Llevant 2-0 Alabés: Espí tomba a Sivera amb un doblet final i sosté la fe en la permanència

Un doblet de Carlos Espí en el 88 i 97 va decidir un dol que Sivera va sostindre quasi fins al final. Ryan va salvar al Llevant en la primera part i l'expulsió de Parada va canviar el guió.

Espí va tombar a Sivera amb un doblet i va mantindre visca l’esperança del Llevant

Un doblet de Carlos Espí en els minuts 88 i 97 va decidir el Llevant-Alabés després d'un pols de porters entre Ryan i Sivera. El Llevant va quedar amb 21 punts, a 4 de la salvació.

Espí derroca la muralla de Sivera amb un doblet i manté visca l’esperança del Llevant

Carlos Espí va firmar dos gols en el 88 i el 96 per a tombar a l'Alabés, amb deu des del 60. Sivera va sostindre als visitants i el Llevant va tallar la seua ratxa de cinc sense guanyar.

Castro i Coudet mantenen la base en el Llevant-Alabés

Els dos entrenadors a penes toquen els seus onces per al dol del divendres en el Ciutat de València: tornen Raghouber i Moreno; entren Pacheco i Aleñá.

Fàtima Diame conquesta el seu octau títol de longitud amb un últim salt de 6,62

La valenciana es va imposar a Irati Mitxelena amb un últim intent de 6,62 m en els Nacionals sota sostre de València. Va firmar la seua millor marca de l'any i va quedar a 3 cm de la mínima per a Torun.