Mor la periodista Alicia Gómez Montano, exdirectora i presentadora d»Informe Semanal’

Alicia Gómez Montano

Alicia Gómez Montano ha mort a conseqüència d’un càncer | EFE

La periodista Alicia Gómez Montano, editora d’Igualtat de TVE, exdirectora d»Informe Semanal’ i vicepresidenta de Reporters sense Fronteres, ha mort este dissabte als 64 anys en l’Hospital Universitari de Sanchinarro, en Madrid, a conseqüència d’un càncer, segons han informat fonts de la radiotelevisió pública.

 

Personalitats del periodisme i de la política han lamentat la mort de la periodista, de qui han destacat la seua integritat, el seu sentit de l’humor, la seua dignitat i la seua batalla per la independència i la igualtat.

 

 

Tota una vida en la televisió pública

Doctora en Ciències de la Informació per la Universitat Complutense de Madrid i professora universitària, la periodista era la candidata finalista amb millor puntuació del concurs públic per a formar part del Consell d’Administració d’RTVE i presidir la corporació pública. Va decidir presentar-se al concurs públic per a la renovació de la cúpula d’RTVE amb la intenció de contribuir a que la radiotelevisió pública deixara arrere l’etapa de tutela política de governs i partits.

 

La periodista va ser directora i presentadora del conegut ‘Informe Setmanal’, paper que va compaginar amb la direcció dels Programes no Diaris dels Servicis Informatius, però van ser moltes les seues atribucions en RTVE al llarg de 40 anys. Abans, va integrar les plantilles d’RNE, va formar part de la delegació de TVE en Navarra, va treballar en els telenotícies —a on va ser cap d’informació de Nacional— i es va dedicar a l’àmbit del reportatge amb ‘Informe Setmanal’, ‘La nit temàtica’ i, últimament, en ‘En Portada’. En 2017 va ser elegida vicepresidenta de Reporters sense Fronteres i en 2006 va escriure el llibre ‘La manipulació en televisió’.

 

Molt compromesa amb la igualtat i la llibertat d’expressió

Molt compromesa amb el feminisme i amb el lliure exercici del periodisme, va denunciar en diferents ocasions que ser periodista és més difícil i arriscat quan s’és dona i precisament a l’impuls de la igualtat en la televisió va dedicar els seus esforços en els últims temps.

  

 

També pots llegir…

Últimes notícies

On vore l’eclipsi solar a la Comunitat Valenciana: 9 punts oficials i fins a 60.000 persones

La Comunitat Valenciana ha habilitat nou punts oficials per a observar l’eclipsi solar, amb aforaments que van de 600 a 60.000 persones, principalment a les platges de Castelló i València i en diversos municipis d’interior.

Parcs naturals tancats i màximes restriccions per l’eclipsi solar del 12 d’agost

La Generalitat ha declarat el nivell 3 de preemergència per risc d’incendis en tota la Comunitat Valenciana el 12 d’agost, amb el tancament dels parcs naturals i la prohibició de transitar per senders i encendre foc. Les acampades i activitats a l’aire lliure en zones forestals també queden fortament limitades.

Com evitar lesions oculars durant l’eclipsi solar amb ulleres adequades

Mirar l’eclipsi solar sense protecció adequada pot causar lesions irreversibles als ulls. Sanitat reforça urgències i Oftalmologia i recomana ulleres homologades i supervisió dels menors.

La valenciana Natalia Palomares triomfa com a única ballarina europea de Shakira

La valenciana Natalia Palomares és l’única ballarina europea que acompanya Shakira en la gira mundial 'Las mujeres ya no lloran', un espectacle que, segons destaca, transforma el dolor en poder inspirador. La seua trajectòria passa per deixar el Grau de Dret per la dansa i arribar a escenaris com la final del Mundial de futbol.

Caiguda múltiple en una prova ciclista a Estivella amb dos ferits greus

Una col·lisió entre dos ciclistes que lideraven el pilot en una prova a Estivella ha provocat una caiguda múltiple amb prop de 40 afectats i dos corredors ferits greus.

Així ha creat la UPV aperitius més dolços amb menys sucre gràcies a la impressió 3D

Un equip de la Universitat Politècnica de València ha desenvolupat una estratègia per reduir el sucre dels aperitius mantenint el sabor dolç, mitjançant la impressió 3D i una distribució intel·ligent del sucre dins del producte.

Mor una turista britànica de 66 anys fent parasailing a Benidorm

Una dona britànica de 66 anys ha mort després d’un accident de parasailing en aigües de Benidorm. Un home britànic de 47 anys també ha resultat ferit i tots dos han sigut traslladats a l’Hospital Marina Baixa.

Intervals nuvolosos i pujada de temperatures a l’interior de València este dimarts

La Comunitat Valenciana viurà este dimarts 11 d’agost una jornada amb intervals nuvolosos i temperatures estables, amb un ascens de les màximes a l’interior de la província de València, on podran registrar-se valors significativament alts.