17 C
València
Dilluns, 24 novembre, 2025

Mor la periodista Alicia Gómez Montano, exdirectora i presentadora d”Informe Semanal’

Alicia Gómez Montano

Alicia Gómez Montano ha mort a conseqüència d’un càncer | EFE

La periodista Alicia Gómez Montano, editora d’Igualtat de TVE, exdirectora d”Informe Semanal’ i vicepresidenta de Reporters sense Fronteres, ha mort este dissabte als 64 anys en l’Hospital Universitari de Sanchinarro, en Madrid, a conseqüència d’un càncer, segons han informat fonts de la radiotelevisió pública.

 

Personalitats del periodisme i de la política han lamentat la mort de la periodista, de qui han destacat la seua integritat, el seu sentit de l’humor, la seua dignitat i la seua batalla per la independència i la igualtat.

 

 

Tota una vida en la televisió pública

Doctora en Ciències de la Informació per la Universitat Complutense de Madrid i professora universitària, la periodista era la candidata finalista amb millor puntuació del concurs públic per a formar part del Consell d’Administració d’RTVE i presidir la corporació pública. Va decidir presentar-se al concurs públic per a la renovació de la cúpula d’RTVE amb la intenció de contribuir a que la radiotelevisió pública deixara arrere l’etapa de tutela política de governs i partits.

 

La periodista va ser directora i presentadora del conegut ‘Informe Setmanal’, paper que va compaginar amb la direcció dels Programes no Diaris dels Servicis Informatius, però van ser moltes les seues atribucions en RTVE al llarg de 40 anys. Abans, va integrar les plantilles d’RNE, va formar part de la delegació de TVE en Navarra, va treballar en els telenotícies —a on va ser cap d’informació de Nacional— i es va dedicar a l’àmbit del reportatge amb ‘Informe Setmanal’, ‘La nit temàtica’ i, últimament, en ‘En Portada’. En 2017 va ser elegida vicepresidenta de Reporters sense Fronteres i en 2006 va escriure el llibre ‘La manipulació en televisió’.

 

Molt compromesa amb la igualtat i la llibertat d’expressió

Molt compromesa amb el feminisme i amb el lliure exercici del periodisme, va denunciar en diferents ocasions que ser periodista és més difícil i arriscat quan s’és dona i precisament a l’impuls de la igualtat en la televisió va dedicar els seus esforços en els últims temps.

  

 

També pots llegir…

Últimes notícies

Morant carrega contra PP i Vox i tatxa de ‘negligents i mentideres’ les seues coalicions

Diana Morant ha acusat PP i Vox de sostindre coalicions 'negligents i mentideres' i ha exigit retornar la veu al poble. Ha criticat la gestió de la DANA i ha assenyalat a Mompó i Camarero per falta d'explicacions i mentides.

PSOE i diversos grups del Congrés acusen a Mompó de contradiccions sobre la DANA

PSOE i diversos grups del Congrés han acusat a Vicente Mompó d'incórrer en contradiccions i llacunes sobre el seu paper durant la DANA del 29 d'octubre de 2024. Han qüestionat la seua memòria i la seua coherència, mentres PP i Vox han centrat el focus en el Govern central.

Investigador de la UPV rep a Brussel·les un dels Premis Jóvens Científics de l’Hidrogen 2025

Marco López Juárez, del CMT-Motors Tèrmics de la UPV, va ser un dels cinc menors de 35 reconeguts per Hydrogen Europe Research a Brussel·les. El seu treball millora l'eficiència, la durabilitat i les emissions de la propulsió amb piles de combustible, amb aplicació en mobilitat terrestre i aèria.

Mompó sosté que va faltar informació per a decidir durant la dana

Mompó ha afirmat davant la comissió del Congrés que el dia de la dana va faltar informació clau i que no es va articular una resposta nacional. Ha defés que el Govern havia d'haver liderat més l'emergència.

La Generalitat va pagar a proveïdors en 31,44 dies al setembre, per damunt de la mitjana

La Generalitat Valenciana va tancar setembre amb un període mitjà de pagament a proveïdors de 31,44 dies, per damunt de la mitjana autonòmica de 27,63 i del límit legal de 30 dies. L'Estat, els ajuntaments i la Seguretat Social van retallar els seus terminis.

Mompó es reafirma davant la comissió de la DANA: ‘Jo no he mentit mai’

El president de la Diputació de València ha defés davant la comissió de la DANA en el Congrés que no ha mentit ni incorregut en contradiccions. Ha negat dirigir l'emergència i ha lamentat el retard en l'enviament del Es-alert.

El CVC recolza l’autonomia i credibilitat de l’AVL davant els intents de desacreditar-la

El ple del CVC ha aprovat una declaració amb 13 vots a favor i un en contra en defensa de l'AVL, criticant retallades i apel·lant a revertir mesures.

Baldoví diu sentir la mateixa vergonya amb Camarero en el Congrés que amb Mazón

Baldoví ha dit que sent la mateixa vergonya en escoltar a Susana Camarero en la comissió de la DANA que la que va sentir amb Carlos Mazón. Li retrau falta de lideratge, coordinació i alertes durant l'emergència.