Mor la periodista Alicia Gómez Montano, exdirectora i presentadora d»Informe Semanal’

Alicia Gómez Montano

Alicia Gómez Montano ha mort a conseqüència d’un càncer | EFE

La periodista Alicia Gómez Montano, editora d’Igualtat de TVE, exdirectora d»Informe Semanal’ i vicepresidenta de Reporters sense Fronteres, ha mort este dissabte als 64 anys en l’Hospital Universitari de Sanchinarro, en Madrid, a conseqüència d’un càncer, segons han informat fonts de la radiotelevisió pública.

 

Personalitats del periodisme i de la política han lamentat la mort de la periodista, de qui han destacat la seua integritat, el seu sentit de l’humor, la seua dignitat i la seua batalla per la independència i la igualtat.

 

 

Tota una vida en la televisió pública

Doctora en Ciències de la Informació per la Universitat Complutense de Madrid i professora universitària, la periodista era la candidata finalista amb millor puntuació del concurs públic per a formar part del Consell d’Administració d’RTVE i presidir la corporació pública. Va decidir presentar-se al concurs públic per a la renovació de la cúpula d’RTVE amb la intenció de contribuir a que la radiotelevisió pública deixara arrere l’etapa de tutela política de governs i partits.

 

La periodista va ser directora i presentadora del conegut ‘Informe Setmanal’, paper que va compaginar amb la direcció dels Programes no Diaris dels Servicis Informatius, però van ser moltes les seues atribucions en RTVE al llarg de 40 anys. Abans, va integrar les plantilles d’RNE, va formar part de la delegació de TVE en Navarra, va treballar en els telenotícies —a on va ser cap d’informació de Nacional— i es va dedicar a l’àmbit del reportatge amb ‘Informe Setmanal’, ‘La nit temàtica’ i, últimament, en ‘En Portada’. En 2017 va ser elegida vicepresidenta de Reporters sense Fronteres i en 2006 va escriure el llibre ‘La manipulació en televisió’.

 

Molt compromesa amb la igualtat i la llibertat d’expressió

Molt compromesa amb el feminisme i amb el lliure exercici del periodisme, va denunciar en diferents ocasions que ser periodista és més difícil i arriscat quan s’és dona i precisament a l’impuls de la igualtat en la televisió va dedicar els seus esforços en els últims temps.

  

 

També pots llegir…

Últimes notícies

Els sindicats veuen insuficient la nova redistribució de places d’inclusió educativa fins a 2030

Educació ha plantejat una nova redistribució de 1.249 places per a inclusió educativa fins al curs 2030/31, però els sindicats la consideren insuficient i reclamen negociar també plantilles i ràtios amb un calendari clar.

Fort incendi en una nau de banys a Xàtiva obliga a confinar veïns per la fumera tòxica

Un incendi molt evolucionat en una nau de la firma Hidronatur a Xàtiva ha generat una gran fumera. Les autoritats han demanat als veïns que tanquen finestres i reduïsquen l’activitat física per precaució.

Esclat pirotècnic a Alacant amb 6.000 trons en la primera mascletà de Fogueres 2026

La plaça dels Luceros d’Alacant ha acollit la primera mascletà de les Fogueres de 2026, disparada per Pirotecnia Mediterráneo, amb més de 6.000 trons aeris, 75 quilos de pólvora i un pic de 121,8 decibels.

Iryo preveu poder unir Barcelona i València en Alta Velocitat a partir de 2027

Iryo treballa per tindre en 2027 la homologació tècnica que li permeta operar la ruta d’Alta Velocitat Barcelona-València, una connexió clau del corredor mediterrani. El sector marítim reclama també més atenció pública per reforçar la mobilitat al Mediterrani.

Els assistents al Reggaeton Beach Festival es queden sense gira del 2026 i sense festival

Reggaeton Beach Festival ha anunciat la cancel·lació de tota la gira prevista per a l’estiu del 2026 i el cessament de la seua activitat. Facua recorda als afectats que poden reclamar l’import de les entrades i els possibles danys i perjuís.

Nou sistema acústic a la Nucia per avisar dels riscos d’inundació pel pantà de Guadalest

La Confederación Hidrográfica del Júcar ha instal·lat a la Nucia un sistema acústic d’avís per inundacions a la partida de Pesauro, zona inundable en cas d’accident o trencament de la presa de Guadalest.

València encapçala l’alça del lloguer entre les grans ciutats d’Espanya

Els nous contractes de lloguer a València han pujat un 4,5 % anual des de 2019, el ritme més alt entre les sis grans ciutats espanyoles, segons l’Informe Anual 2025 del Banco de España. Fins a quatre de cada deu famílies llogateres destinen més del 30 % de la seua renda al pagament del lloguer.

Més trens de Rodalia a Alacant per a les Fogueres amb 23.300 places extra

Renfe ha reforçat la Rodalia dAlacant amb 23.300 places addicionals i 40 trens especials, diürns i nocturns, entre el 20 i la matinada del 25 de juny per a facilitar els desplaçaments durant les Fogueres.