Mor la periodista Alicia Gómez Montano, exdirectora i presentadora d»Informe Semanal’

Alicia Gómez Montano

Alicia Gómez Montano ha mort a conseqüència d’un càncer | EFE

La periodista Alicia Gómez Montano, editora d’Igualtat de TVE, exdirectora d»Informe Semanal’ i vicepresidenta de Reporters sense Fronteres, ha mort este dissabte als 64 anys en l’Hospital Universitari de Sanchinarro, en Madrid, a conseqüència d’un càncer, segons han informat fonts de la radiotelevisió pública.

 

Personalitats del periodisme i de la política han lamentat la mort de la periodista, de qui han destacat la seua integritat, el seu sentit de l’humor, la seua dignitat i la seua batalla per la independència i la igualtat.

 

 

Tota una vida en la televisió pública

Doctora en Ciències de la Informació per la Universitat Complutense de Madrid i professora universitària, la periodista era la candidata finalista amb millor puntuació del concurs públic per a formar part del Consell d’Administració d’RTVE i presidir la corporació pública. Va decidir presentar-se al concurs públic per a la renovació de la cúpula d’RTVE amb la intenció de contribuir a que la radiotelevisió pública deixara arrere l’etapa de tutela política de governs i partits.

 

La periodista va ser directora i presentadora del conegut ‘Informe Setmanal’, paper que va compaginar amb la direcció dels Programes no Diaris dels Servicis Informatius, però van ser moltes les seues atribucions en RTVE al llarg de 40 anys. Abans, va integrar les plantilles d’RNE, va formar part de la delegació de TVE en Navarra, va treballar en els telenotícies —a on va ser cap d’informació de Nacional— i es va dedicar a l’àmbit del reportatge amb ‘Informe Setmanal’, ‘La nit temàtica’ i, últimament, en ‘En Portada’. En 2017 va ser elegida vicepresidenta de Reporters sense Fronteres i en 2006 va escriure el llibre ‘La manipulació en televisió’.

 

Molt compromesa amb la igualtat i la llibertat d’expressió

Molt compromesa amb el feminisme i amb el lliure exercici del periodisme, va denunciar en diferents ocasions que ser periodista és més difícil i arriscat quan s’és dona i precisament a l’impuls de la igualtat en la televisió va dedicar els seus esforços en els últims temps.

  

 

També pots llegir…

Últimes notícies

Educació garantix una PAU amb normalitat malgrat la vaga del professorat

La Conselleria d'Educació assegura que les PAU se celebraran amb normalitat en la Comunitat Valenciana, avança la constitució de tribunals i recorda que els correctors voluntaris han de complir el seu compromís.

Compromís porta al Tribunal de Comptes el finançament a col·legis que segreguen per sexe

Compromís denuncia davant el Tribunal de Comptes el finançament de 72,6 milions d'euros a col·legis vinculats a l'Opus Dei que segreguen per sexe i demana que es depuren responsabilitats i es retornen els fons.

Bernabé acusa a Pérez Llorca d’aplicar el dividix i venceràs amb els sindicats docents

Pilar Bernabé critica que el Consell negocie per separat amb els sindicats docents que sostenen la vaga i acusa a Juanfran Pérez Llorca de dividir al col·lectiu del professorat.

Bernabé acusa a Vox de dictar els pressupostos i al PP d’acatxar el cap

Pilar Bernabé critica l'acord entre PP i Vox sobre els Pressupostos de la Generalitat de 2026 i acusa els populars de sotmetre's a les exigències de la ultradreta.

RH BOTS llança dos robots humanoides de codi obert amb IA Física per a empreses

RH BOTS presenta els humanoides de codigo obert Bonico i Bonica, basats en IA Fisica, per a automatitzar tasques repetitives i millorar l'eficiència en empreses.

Baldoví recolza que Compromís treballe per a fer a Mónica Oltra alcaldessa de València

Joan Baldoví expressa el seu ple suport al fet que Compromís per València treballe perquè Mónica Oltra siga candidata a l'Alcaldia, suport que compartix Isaura Navarro i que també ha explicitat Joan Ribó.

Concentracions davant els hospitals denuncien la situacion limite de la sanitat publica valenciana

UGT convoca concentracions davant hospitals de la Comunitat Valenciana per a denunciar la situacion limite de la sanitat publica, la deterioració laboral i la falta de respostes de la Conselleria.

Descobrim una de les serralleries millor valorades de València i per què tants clients la recomanen

Cerrajeros disponibles 24 hores a València. Troba els millors serveis de serralleria amb rapidesa i professionalitat.