Mor la periodista Alicia Gómez Montano, exdirectora i presentadora d»Informe Semanal’

Alicia Gómez Montano

Alicia Gómez Montano ha mort a conseqüència d’un càncer | EFE

La periodista Alicia Gómez Montano, editora d’Igualtat de TVE, exdirectora d»Informe Semanal’ i vicepresidenta de Reporters sense Fronteres, ha mort este dissabte als 64 anys en l’Hospital Universitari de Sanchinarro, en Madrid, a conseqüència d’un càncer, segons han informat fonts de la radiotelevisió pública.

 

Personalitats del periodisme i de la política han lamentat la mort de la periodista, de qui han destacat la seua integritat, el seu sentit de l’humor, la seua dignitat i la seua batalla per la independència i la igualtat.

 

 

Tota una vida en la televisió pública

Doctora en Ciències de la Informació per la Universitat Complutense de Madrid i professora universitària, la periodista era la candidata finalista amb millor puntuació del concurs públic per a formar part del Consell d’Administració d’RTVE i presidir la corporació pública. Va decidir presentar-se al concurs públic per a la renovació de la cúpula d’RTVE amb la intenció de contribuir a que la radiotelevisió pública deixara arrere l’etapa de tutela política de governs i partits.

 

La periodista va ser directora i presentadora del conegut ‘Informe Setmanal’, paper que va compaginar amb la direcció dels Programes no Diaris dels Servicis Informatius, però van ser moltes les seues atribucions en RTVE al llarg de 40 anys. Abans, va integrar les plantilles d’RNE, va formar part de la delegació de TVE en Navarra, va treballar en els telenotícies —a on va ser cap d’informació de Nacional— i es va dedicar a l’àmbit del reportatge amb ‘Informe Setmanal’, ‘La nit temàtica’ i, últimament, en ‘En Portada’. En 2017 va ser elegida vicepresidenta de Reporters sense Fronteres i en 2006 va escriure el llibre ‘La manipulació en televisió’.

 

Molt compromesa amb la igualtat i la llibertat d’expressió

Molt compromesa amb el feminisme i amb el lliure exercici del periodisme, va denunciar en diferents ocasions que ser periodista és més difícil i arriscat quan s’és dona i precisament a l’impuls de la igualtat en la televisió va dedicar els seus esforços en els últims temps.

  

 

També pots llegir…

Últimes notícies

Anselmi celebra l’empat a San Mamés i avisa que l’Elche serà un rival molt dur

Martín Anselmi ha elogiat l’esforç del seu equip després de l’empat a San Mamés contra l’Athletic Club i assegura que, jugant així, l’Elche serà un rival molt dur en LALIGA EA Sports.

Buonanotte valora l’empat de l’Elche a San Mamés: “Este punt ens servix de molt”

Facundo Buonanotte ha destacat el valor de l’empat 1-1 de l’Elche a San Mamés davant l’Athletic Club i ha assegurat que l’equip afronta amb confiança el pròxim partit a casa.

L’Elx arranca un punt valuós i talla la ratxa de l’Athletic

Athletic Club i Elx han empatat 1-1 a San Mamés. Buonanotte ha avançat els il·licitans de penal i Iñaki Williams ha igualat al tram final.

Milers de docents omplin el centre de València per exigir una escola pública digna

Milers de docents, famílies i entitats cíviques han marxat pel centre de València i per les altres capitals de la Comunitat Valenciana per exigir una escola pública digna i advertir que el conflicte educatiu continua obert.

Mor un home de 83 anys mentre es banyava a la platja de l’Arenal de Xàbia

Un home de 83 anys ha mort este dijous al matí quan es banyava a la platja de l’Arenal de Xàbia. Els serveis d’emergència han intentat reanimar-lo sense èxit.

Hugo Duro demana perdó per les imatges rient a la banqueta del Valencia

Hugo Duro ha aclarit que no es reia de la difícil situació esportiva del Valencia en les imatges virals del partit contra el Sevilla i ha demanat perdó a lafició. Lel davanter assegura que el seu compromís amb el club és màxim i que assumeix lerror.

El Barça arriba llançat al Ciutat de València davant un Llevant sòlid a casa

El Barcelona visita diumenge el Ciutat de València com a líder incontestable de LaLiga EA Sports per a enfrontar-se a un Llevant reforçat pels seus bons resultats a casa. L’equip blaugrana encadena golejades, mentre que els granotes acumulen sis victòries seguides com a locals.

El pitjor inici del Valencia de Corberán encén totes les alarmes a Mestalla

El Valencia ha igualat el seu pitjor inici històric en LALIGA, amb només un punt de quinze, un sol gol i una afició cada vegada més dividida, mentres les lesions se succeïxen i la continuïtat de Carlos Corberán es qüestiona.