Mor a Sant Sebastià la històrica dirigent d’ETA Belén González Peñalva

Ejemplo de shortcode con estilo
  La històrica dirigent d’ETA Belén González Peñalva «Carmen» ha mort esta matinada, víctima del càncer, a Sant Sebastià, on complia condemna en règim de presó atenuada des de 2009 per patir una malaltia incurable. Fonts de l’associació de familiars de presos d’ETA Etxerat han confirmat que González Peñalva es trobava ingressada en l’Institut Oncològic de Sant Sebastià, on ha mort als 60 anys. […]

 

La històrica dirigent d’ETA Belén González Peñalva «Carmen» ha mort esta matinada, víctima del càncer, a Sant Sebastià, on complia condemna en règim de presó atenuada des de 2009 per patir una malaltia incurable. Fonts de l’associació de familiars de presos d’ETA Etxerat han confirmat que González Peñalva es trobava ingressada en l’Institut Oncològic de Sant Sebastià, on ha mort als 60 anys.

 

Belén González Peñalva va ser membre del comando Madrid en els anys 80 i va ser designada com una de les interlocutores amb el Govern durant les converses d’Alger, en 1989, i també en les de Suïssa amb l’executiu del PP en 1999. Complia diverses condemnes que sumaven més de 700 anys de presó per atemptats comesos durant la seua participació en el comando Madrid, com el perpetrat contra un furgó de la Guàrdia Civil en la Plaça de la República Argentina, amb un mort i 17 ferits, i el segrest del financer Diego Prado i Colón de Carvajal.

 

També va ser condemnada per l’assassinat del coronel Vicente Romero, el seu conductor i un expert en explosius, comés el 12 de juny de 1985 a Madrid, així com per la mort de el militar Fausto Estrigas. Les forces de seguretat li vinculaven amb atemptats anteriors comeses a la fi dels anys 70 i li van situar a Madrid a principis dels 80, quan presumptament es va dedicar a desenvolupar labors d’informació i infraestructura.

 

 

Després de fugir a França en 1981 va tornar a Madrid el febrer de 1983, quan va integrar el comando que operava en la capital amb terroristes com els ara penedits Juan Manuel Soares Gamboa i José Luis Urrosolo Sistiaga, i altres històrics com José Ignacio de Juana Chaos, Inés del Riu i Estaven Esteban Nieto, entre altres. Després de la seua actuació en el comando Madrid va tornar a França i posteriorment va ser enviada a Algèria, on va formar part de la interlocució d’ETA amb el Govern, juntament amb Eugenio Etxebeste «Antxon» i Ignacio Arakama «Macario».

 

Després de fugir a França en 1981 va tornar a Madrid el febrer de 1983, quan va integrar el comando que operava en la capital amb terroristes com els ara penedits Juan Manuel Soares Gamboa i José Luis Urrosolo Sistiaga, i altres històrics com José Ignacio de Juana Chaos, Inés del Riu i Estaven Esteban Nieto, entre altres. Després de la seua actuació en el comando Madrid va tornar a França i posteriorment va ser enviada a Algèria, on va formar part de la interlocució d’ETA amb el Govern, juntament amb Eugenio Etxebeste «Antxon» i Ignacio Arakama «Macario».

 

Després de passar per diverses presons espanyoles, se li va detectar un càncer i va ser excarcerada el novembre de 2009 per a complir les seues condemnes en el seu domicili en règim de «presó atenuada» a causa de la gravetat de la seua malaltia.

Últimes notícies

Sánchez viurà de primera mà els danys de la DANA a Oliva este dimarts

Pedro Sánchez visitarà dimarts el Puesto de Mando Avanzado dOliva, on es reunirà amb responsables demergències i alcaldes afectats per la DANA. La visita acabarà amb una declaració institucional als mitjans.

Gerard Moreno confia que el Vila-real pot guanyar a Anfield

Gerard Moreno assegura abans del partit de Champions contra el Liverpool que el Vila-real està preparat per guanyar a Anfield i encadenar la segona victòria europea seguida, després d’imposar-se al Nàpols.

Sis municipis de la ‘zona zero’ de la dana Adam suspenen les classes dimarts

Sis municipis del litoral sud de València i del nord d’Alacant, situats en la ‘zona zero’ de la dana Adam, han decidit suspendre les classes este dimarts 20 d’octubre per precaució. Afecta centres educatius de Miramar, Oliva, Bellreguard, Piles, El Verger i Els Poblets.

S’alcen els confinaments per la DANA i la UME es retira de la Comunitat

La Generalitat ha alçat el confinament als huit municipis de la Comunitat Valenciana on encara estava actiu per la DANA i ha anunciat la desmobilització de la UME davant la millora de l'oratge i del temporal marítim.

Morata defensa la força de l’economia valenciana davant la incertesa

El president de Cambra València, José Vicente Morata, reivindica els actius de l’economia valenciana per a afrontar la incertesa i reclama més suport a les pimes i a les infraestructures clau. La intervenció ha tingut lloc durant la Nit de l’Economia de Cambra València, on s’han entregat diversos premis empresarials.

Les pluges desallotgen 380 veïns d’Oliva: molts ho han perdut tot

Les inundacions provocades per la dana Adam han obligat a desallotjar 380 veïns d’Oliva, molts dels quals han perdut béns a les seues vivendes. El Centre Polivalent acull les persones evacuades, mentre Cruz Roja i els serveis d’emergència continuen l’assistència.

La dana obliga a rescats amb helicòpter i a suspendre les classes a la Marina Alta

La dana Adam ha deixat almenys 19 rescats en cases aïllades a la Marina Alta i 179 avisos als bombers, mentres El Verger suspén les classes i tota l’activitat cultural i esportiva per a este dimarts.

Aemet activa l’avís taronja per fortes pluges al litoral sud d’Alacant des de les 21.00

Aemet ha activat l’avís taronja per pluges intenses al litoral sud d’Alacant des de les 21.00 fins a les 3.00, amb fins a 40 litres per metre quadrat en una hora, i manté avisos grocs per pluja i tronades en tot el litoral alacantí.