19.5 C
València
Dilluns, 23 febrer, 2026

El xiquet de 8 anys de Petrer va morir a causa d’una peritonitis, segons l’autòpsia

 

Actualització 05/11/2020 a les 14.35 hores. Ja es coneix la causa de la mort del xiquet de 8 anys de la localitat de Petrer, en la comarca del Vinalopó Mitjà (Alacant), que va anar cinc voltes a urgències i va ser ignorat.

 

Segons ha avançat el diari ‘Información’, gràcies a l’autòpsia realitzada s’ha pogut saber que darrere de la mort del menor hi ha una peritonitis, que és la inflamació aguda o crònica, generalitzada o focal, de la membrana del peritoneu.

 

Ara, la família està a l’espera de rebre el resultat d’esta autòpsia definitiva per a poder començar a emprendre accions legals contra el centre que va atendre al xiquet de 8 anys.

 

Un xiquet de huit anys mor en Petrer després d’acudir cinc vegades a urgències i enviar-lo a casa

Este passat dimecres, 28 d’octubre, Aitor, un xiquet de 8 anys va morir en l’Hospital General Universitari d’Elda, en la comarca del Vinalopó Mitjà (Alacant), a on els metges no pogueren fer res per salvar la seua vida.

 

Tal com ha publicat el diari ‘Mediterráneo’, la mort es va produir després que el xiquet passarà quatre dies amb uns dolors abdominals molt forts, als que els cinc metges que el veren no li van donar cap importància. Els familiars de la víctima afirmen que la mort del xiquet es podia haver evitat.

 

El testimoni de Marta, la iaia d’Aitor

La seua iaia i tutora legal, Marta González ha pujat al seu compte de Facebook un vídeo a on oferix un sorprenent testimoni, en el que conta el sofriment del xiquet en els seus últims dies de vida i la presumpta negligència que els metges hi han tingut amb el seu nét.

 

Tal com ha confessat la dona, el dissabte 24 d’octubre, després d’estar jugant amb uns amics en la localitat de Petrer, Aitor va tornar a casa, a on va començar a sofrir un dolor abdominal molt fort.

 

Ràpidament, la seua iaia el va dur al centre de salut del municipi a on el metge d’urgències no li va donar importància. Però en tornar a casa, els dolors seguien i eixa mateixa nit, anaren a l’Hospital General d’Elda a on li diagnosticaren al xiquet una possible gastroenteritis i l’enviaren al seu domicili.

 

Marta i Aitor tornaren a urgències

Hores més tard, la salut d’Aitor empitjorava i eixe dilluns, la seua iaia va decidir portar-lo de nou al centre de salut i a la vesprada a l’hospital d’Elda amb el mateix resultat. «En tot moment, ens van dir que el xiquet no tenia res i que descansarà en casa», han explicat fonts familiars del xiquet al citat mitjà. 

 

A demés, la família d’Aitor assegura que en estes visites l’única prova que li feren al xiquet de 8 anys va ser una anàlisi d’orina per a comprovar els seus nivells de sucre, ja que la seua iaia va comentar als metges que el seu nét havia orinat més del normal.

El trist desenllaç del xiquet

El dimarts 27 d’octubre, el dolor que sentia el xiquet era ja insuportable i Marta va acudir de nou a l’hospital perquè assistiren al seu nét. No obstant això, els metges es limitaren a posar-li una injecció per a frenar els dolors.

 

En tornar a casa, el xiquet es va desmaiar i una ambulància va acudir a sa casa, a on després d’estabilitzar-lo traslladaren a Aitor a l’hospital en estat molt greu

 

L’endemà, cap a les 10.00 hores del 28 d’octubre, Aitor va morir sense que els metges pogueren fer res per salvar la seua vida. «Cinc vegades a urgències i l’han deixat morir», es lamenta en el vídeo Marta, la iaia de la víctima.

 

La denúncia de la família per una presumpta negligència mèdica

Ara, la família d’Aitor ha decidit presentar una denúncia per esclarir qui és el responsable de la mort del xiquet. Marta es queixa que no li feren al seu nét ni una ecografia ni una analítica de sang

 

Per esta raó, la dona demana justícia per la mort d’Aitor. «No ho faig per donar pena a ningú. No ho faig per diners. No vull res. Només vull que el meu nét no siga un número més. Que es faça justícia amb el meu nét i que em diguen que es van equivocar. Amb això ja em sobra encara que mai em llevaran el dolor ni la pena», ha conclòs Marta. Finalment, l’autòpsia determinarà la causa de la mort.

 

Accede a nuestra hemeroteca Accedeix a la nostra hemeroteca Access our archive

Últimes notícies

Camps presenta una enquesta pròpia que li situa com a millor opció per a la majoria absoluta del PP

Francisco Camps ha presentat un sondeig finançat per ell i realitzat per NC Report que li atorga avantatge sobre Juanfran Pérez Llorca i María José Catalá per a aconseguir la majoria absoluta. Amb eixes dades, ha exigit un congrés del PPCV abans d'estiu amb vot directe i ha cridat a frenar la fugida de vots a Vox

Pérez Llorca ha dit sobre Camps que als polítics els valora la ciutadania i ha reivindicat la seua gestió

Pérez Llorca ha remarcat el seu respecte a Francisco Camps i ha insistit que la valoració dels candidats recau en la ciutadania. Ha contraposat el debat intern a la seua agenda de gestió i ocupació.

Camps presenta una enquesta pròpia que ho situa com l’opció del PP per a la majoria absoluta

Francisco Camps ha presentat un sondeig pagat per ell que l'apunta com la millor via del PP cap a la majoria absoluta. Reclama un congrés immediat amb vot directe.

Cambra València alerta que la falta d’inversió frenarà l’Aeroport de València

Cambra València ha reclamat ampliar l'Aeroport de València i ha advertit que sense inversions el recinte no podrà créixer a curt i mitjà termini. Demana accelerar actuacions en el marc del DORA III 2027-2031.

Elx aprova una moció de PP i Vox contra la regularització extraordinària d’immigrants

El ple d'Elx ha rebutjat la regularització extraordinària d'immigrants proposta pel Govern central amb els vots de PP i Vox. PSPV-PSOE i Compromís han votat en contra després d'un debat bast amb anomenades a l'orde.

Rubén Burgos, primer entrenador del València Basket a aconseguir 400 partits

Després de la visita a Leganés en la jornada 22 de la LF Endesa, Rubén Burgos s'ha convertit en el primer tècnic del València Basket a arribar a 400 partits. El club li retrà homenatge davant Cadi La Seu en el Roig Arena.

Barcones sosté que el PP vol pervertir el sistema de Protecció Civil davant la comissió del Senat

La directora de Protecció Civil ha defés que l'emergència d'interés nacional solo la declara Interior a petició autonòmica i ha retret al PP el seu 'canvi de regles' en la comissió sobre la DANA.

Cel poc nuvolós i mínimes a l’alça en la Comunitat: així serà el temps de dilluns i dimarts

El dilluns arribarà amb cels poc nuvolosos i boires al final del dia en el nord del litoral. Les mínimes pujaran lleugerament i les màximes es mantindran estables.