El xiquet de 8 anys de Petrer va morir a causa d’una peritonitis, segons l’autòpsia

 

Actualització 05/11/2020 a les 14.35 hores. Ja es coneix la causa de la mort del xiquet de 8 anys de la localitat de Petrer, en la comarca del Vinalopó Mitjà (Alacant), que va anar cinc voltes a urgències i va ser ignorat.

 

Segons ha avançat el diari ‘Información’, gràcies a l’autòpsia realitzada s’ha pogut saber que darrere de la mort del menor hi ha una peritonitis, que és la inflamació aguda o crònica, generalitzada o focal, de la membrana del peritoneu.

 

Ara, la família està a l’espera de rebre el resultat d’esta autòpsia definitiva per a poder començar a emprendre accions legals contra el centre que va atendre al xiquet de 8 anys.

 

Un xiquet de huit anys mor en Petrer després d’acudir cinc vegades a urgències i enviar-lo a casa

Este passat dimecres, 28 d’octubre, Aitor, un xiquet de 8 anys va morir en l’Hospital General Universitari d’Elda, en la comarca del Vinalopó Mitjà (Alacant), a on els metges no pogueren fer res per salvar la seua vida.

 

Tal com ha publicat el diari ‘Mediterráneo’, la mort es va produir després que el xiquet passarà quatre dies amb uns dolors abdominals molt forts, als que els cinc metges que el veren no li van donar cap importància. Els familiars de la víctima afirmen que la mort del xiquet es podia haver evitat.

 

El testimoni de Marta, la iaia d’Aitor

La seua iaia i tutora legal, Marta González ha pujat al seu compte de Facebook un vídeo a on oferix un sorprenent testimoni, en el que conta el sofriment del xiquet en els seus últims dies de vida i la presumpta negligència que els metges hi han tingut amb el seu nét.

 

Tal com ha confessat la dona, el dissabte 24 d’octubre, després d’estar jugant amb uns amics en la localitat de Petrer, Aitor va tornar a casa, a on va començar a sofrir un dolor abdominal molt fort.

 

Ràpidament, la seua iaia el va dur al centre de salut del municipi a on el metge d’urgències no li va donar importància. Però en tornar a casa, els dolors seguien i eixa mateixa nit, anaren a l’Hospital General d’Elda a on li diagnosticaren al xiquet una possible gastroenteritis i l’enviaren al seu domicili.

 

Marta i Aitor tornaren a urgències

Hores més tard, la salut d’Aitor empitjorava i eixe dilluns, la seua iaia va decidir portar-lo de nou al centre de salut i a la vesprada a l’hospital d’Elda amb el mateix resultat. «En tot moment, ens van dir que el xiquet no tenia res i que descansarà en casa», han explicat fonts familiars del xiquet al citat mitjà. 

 

A demés, la família d’Aitor assegura que en estes visites l’única prova que li feren al xiquet de 8 anys va ser una anàlisi d’orina per a comprovar els seus nivells de sucre, ja que la seua iaia va comentar als metges que el seu nét havia orinat més del normal.

El trist desenllaç del xiquet

El dimarts 27 d’octubre, el dolor que sentia el xiquet era ja insuportable i Marta va acudir de nou a l’hospital perquè assistiren al seu nét. No obstant això, els metges es limitaren a posar-li una injecció per a frenar els dolors.

 

En tornar a casa, el xiquet es va desmaiar i una ambulància va acudir a sa casa, a on després d’estabilitzar-lo traslladaren a Aitor a l’hospital en estat molt greu

 

L’endemà, cap a les 10.00 hores del 28 d’octubre, Aitor va morir sense que els metges pogueren fer res per salvar la seua vida. «Cinc vegades a urgències i l’han deixat morir», es lamenta en el vídeo Marta, la iaia de la víctima.

 

La denúncia de la família per una presumpta negligència mèdica

Ara, la família d’Aitor ha decidit presentar una denúncia per esclarir qui és el responsable de la mort del xiquet. Marta es queixa que no li feren al seu nét ni una ecografia ni una analítica de sang

 

Per esta raó, la dona demana justícia per la mort d’Aitor. «No ho faig per donar pena a ningú. No ho faig per diners. No vull res. Només vull que el meu nét no siga un número més. Que es faça justícia amb el meu nét i que em diguen que es van equivocar. Amb això ja em sobra encara que mai em llevaran el dolor ni la pena», ha conclòs Marta. Finalment, l’autòpsia determinarà la causa de la mort.

 

Últimes notícies

Dues hores clau a Tírig per a atacar el foc amb mitjans aeris

Els equips de bombers intensifiquen les tasques a Tírig, on el foc és més complex, aprofitant dues hores decisives per als mitjans aeris. El temporal elèctric d’ahir ha provocat quatre incendis a la província de Castelló.

La Generalitat impulsa amb el port de Castelló la salvació d’una planta única al litoral valencià

La Generalitat i l’Autoritat Portuària de Castelló han intensificat els treballs de restauració ambiental per a protegir la planta autòctona Medicago citrina, l’única espècie valenciana en la llista ‘Top 50’ de la UICN i catalogada en perill d’extinció a Espanya.

La Comunitat Valenciana afronta un agost quasi ple en hotels, apartaments i càmpings

Turisme Comunitat Valenciana preveu per a agost un 83,9 % d’ocupació hotelera mitjana, amb xifres encara més altes en apartaments i càmpings i un clar lideratge de la província d’Alacant.

El CEAM detalla com la vegetació ha alimentat l’incendi de la Vall d’Uixó

Un informe del CEAM conclou que la ràpida dessecació de la vegetació entre abril i juliol ha incrementat la virulència de l’incendi de la Vall d’Uixó, que ha cremat quasi 9.600 hectàrees, moltes dins de la Serra d’Espadà.

El PPCV reclama a Sánchez que pague el deute de dependència amb la Comunitat

El PPCV ha exigit al Govern de Pedro Sánchez que abone més de 4.000 milions d’euros que, segons el partit, deu a la Comunitat Valenciana en matèria de dependència, i que complisca el compromís de finançar el 50% del sistema.

El PSPV reclama reforçar ja els bombers forestals a Castelló per la seua seguretat

El PSPV-PSOE exigix a la Generalitat que reforçe de manera immediata les unitats de bombers forestals i millore les seues condicions de seguretat, després de la denúncia d’un bomber que ha afrontat quasi a soles l’incendi de Tírig.

Els esforços contra el foc es concentren a Tírig després de controlar l’incendi de Culla

Un total de 200 efectius terrestres i 17 mitjans aeris treballen hui als incendis de Tírig i Serra d’en Galceran, després de donar per controlat el foc de Culla i extingit el de Salzadella.

Aras de los Olmos es prepara per multiplicar per dotze la població pel dia de l’eclipsi solar

Aras de los Olmos, amb uns 400 habitants, es prepara per rebre fins a 5.000 persones per a veure l’eclipsi solar, amb mesures de seguretat especials i restriccions d’accessos. La Generalitat establirà el nivell 3 de preemergència per risc extrem d’incendis i tancarà diversos parcs naturals.
FILMOTECA D'ESTIU