14 C
València
Divendres, 30 gener, 2026

El xiquet de 8 anys de Petrer va morir a causa d’una peritonitis, segons l’autòpsia

 

Actualització 05/11/2020 a les 14.35 hores. Ja es coneix la causa de la mort del xiquet de 8 anys de la localitat de Petrer, en la comarca del Vinalopó Mitjà (Alacant), que va anar cinc voltes a urgències i va ser ignorat.

 

Segons ha avançat el diari ‘Información’, gràcies a l’autòpsia realitzada s’ha pogut saber que darrere de la mort del menor hi ha una peritonitis, que és la inflamació aguda o crònica, generalitzada o focal, de la membrana del peritoneu.

 

Ara, la família està a l’espera de rebre el resultat d’esta autòpsia definitiva per a poder començar a emprendre accions legals contra el centre que va atendre al xiquet de 8 anys.

 

Un xiquet de huit anys mor en Petrer després d’acudir cinc vegades a urgències i enviar-lo a casa

Este passat dimecres, 28 d’octubre, Aitor, un xiquet de 8 anys va morir en l’Hospital General Universitari d’Elda, en la comarca del Vinalopó Mitjà (Alacant), a on els metges no pogueren fer res per salvar la seua vida.

 

Tal com ha publicat el diari ‘Mediterráneo’, la mort es va produir després que el xiquet passarà quatre dies amb uns dolors abdominals molt forts, als que els cinc metges que el veren no li van donar cap importància. Els familiars de la víctima afirmen que la mort del xiquet es podia haver evitat.

 

El testimoni de Marta, la iaia d’Aitor

La seua iaia i tutora legal, Marta González ha pujat al seu compte de Facebook un vídeo a on oferix un sorprenent testimoni, en el que conta el sofriment del xiquet en els seus últims dies de vida i la presumpta negligència que els metges hi han tingut amb el seu nét.

 

Tal com ha confessat la dona, el dissabte 24 d’octubre, després d’estar jugant amb uns amics en la localitat de Petrer, Aitor va tornar a casa, a on va començar a sofrir un dolor abdominal molt fort.

 

Ràpidament, la seua iaia el va dur al centre de salut del municipi a on el metge d’urgències no li va donar importància. Però en tornar a casa, els dolors seguien i eixa mateixa nit, anaren a l’Hospital General d’Elda a on li diagnosticaren al xiquet una possible gastroenteritis i l’enviaren al seu domicili.

 

Marta i Aitor tornaren a urgències

Hores més tard, la salut d’Aitor empitjorava i eixe dilluns, la seua iaia va decidir portar-lo de nou al centre de salut i a la vesprada a l’hospital d’Elda amb el mateix resultat. «En tot moment, ens van dir que el xiquet no tenia res i que descansarà en casa», han explicat fonts familiars del xiquet al citat mitjà. 

 

A demés, la família d’Aitor assegura que en estes visites l’única prova que li feren al xiquet de 8 anys va ser una anàlisi d’orina per a comprovar els seus nivells de sucre, ja que la seua iaia va comentar als metges que el seu nét havia orinat més del normal.

El trist desenllaç del xiquet

El dimarts 27 d’octubre, el dolor que sentia el xiquet era ja insuportable i Marta va acudir de nou a l’hospital perquè assistiren al seu nét. No obstant això, els metges es limitaren a posar-li una injecció per a frenar els dolors.

 

En tornar a casa, el xiquet es va desmaiar i una ambulància va acudir a sa casa, a on després d’estabilitzar-lo traslladaren a Aitor a l’hospital en estat molt greu

 

L’endemà, cap a les 10.00 hores del 28 d’octubre, Aitor va morir sense que els metges pogueren fer res per salvar la seua vida. «Cinc vegades a urgències i l’han deixat morir», es lamenta en el vídeo Marta, la iaia de la víctima.

 

La denúncia de la família per una presumpta negligència mèdica

Ara, la família d’Aitor ha decidit presentar una denúncia per esclarir qui és el responsable de la mort del xiquet. Marta es queixa que no li feren al seu nét ni una ecografia ni una analítica de sang

 

Per esta raó, la dona demana justícia per la mort d’Aitor. «No ho faig per donar pena a ningú. No ho faig per diners. No vull res. Només vull que el meu nét no siga un número més. Que es faça justícia amb el meu nét i que em diguen que es van equivocar. Amb això ja em sobra encara que mai em llevaran el dolor ni la pena», ha conclòs Marta. Finalment, l’autòpsia determinarà la causa de la mort.

 

Últimes notícies

València supera al Maccabi 94-83 amb un Taylor decisiu i el Roig Arena com a impuls

El València Basket es va imposar 94-83 al Maccabi amb Taylor clau en la remuntada i Sako dominant el rebot. La graderia del Roig Arena va impulsar el tancament del partit i l'equip va tornar al top 6.

Unes 150 persones reclamen a València l’expulsió d’Israel dels tornejos europeus

La concentració va coincidir amb el partit d'Eurolliga entre València Basket i Maccabi Tel Aviv i es va desenrotllar amb un ampli desplegament policial. És el primer dol de la temporada a Espanya enfront d'un equip israelià que es juga amb públic malgrat la recomanació de celebrar-ho a porta tancada.

Prop de 150 persones reclamen a València expulsar a Israel dels tornejos europeus

Unes 150 persones s'han concentrat al costat del Roig Arena durant el València Basket-Maccabi per a exigir l'expulsió d'Israel de les competicions europees. La protesta ha transcorregut amb consignes, pancartes i un ampli dispositiu policial.

Pérez Llorca ha reclamat una indemnització similar per a les víctimes de la DANA i del tren de Adamuz

El president valencià ha demanat equiparar les indemnitzacions de la DANA amb les de l'accident ferroviari de Adamuz i ha titllat de vergonyosa la diferència. Ha reclamat una rectificació i ha evitat entrar en una guerra de xifres.

Sarabia: ‘Davant el Barça cal ser valents i allunyar-los de la nostra porteria’

Eder Sarabia va assegurar que l'Elx ha de ser valent davant el Barcelona, superar la pressió i mantindre al rival lluny de l'àrea. Va confirmar les baixes d'Álvaro Núñez i Josan Ferrández, i no va descartar al nouvingut Lucas Cepeda.

Alberto Sant Joan rebrà el premi especial de l’XI Festival de Cinema de Paterna

L'actor serà homenatjat el 14 de febrer en el Gran Teatre Antonio Ferrandis amb una distinció que reconeix tres dècades de carrera. L'alcalde Juan Antonio Sagredo i familiars d'Antonio Ferrandis entregaran el guardó.

La Generalitat equipara les condicions laborals del professorat de religió a la resta de docents

Educació ha firmat el conveni col·lectiu que posa fi al tracte excepcional del professorat de religió. L'acord alinea drets, retribucions, permisos i llicències amb els de la resta de docents.

EUPV entrega 18.000 firmes en Les Corts per a demanar que es blinde la sanitat pública

EUPV ha presentat una ILP en Les Corts per a blindar la sanitat pública amb més de 18.000 firmes. La proposta demana més personal, inversió i revertir privatitzacions.