El xiquet de 8 anys de Petrer va morir a causa d’una peritonitis, segons l’autòpsia

 

Actualització 05/11/2020 a les 14.35 hores. Ja es coneix la causa de la mort del xiquet de 8 anys de la localitat de Petrer, en la comarca del Vinalopó Mitjà (Alacant), que va anar cinc voltes a urgències i va ser ignorat.

 

Segons ha avançat el diari ‘Información’, gràcies a l’autòpsia realitzada s’ha pogut saber que darrere de la mort del menor hi ha una peritonitis, que és la inflamació aguda o crònica, generalitzada o focal, de la membrana del peritoneu.

 

Ara, la família està a l’espera de rebre el resultat d’esta autòpsia definitiva per a poder començar a emprendre accions legals contra el centre que va atendre al xiquet de 8 anys.

 

Un xiquet de huit anys mor en Petrer després d’acudir cinc vegades a urgències i enviar-lo a casa

Este passat dimecres, 28 d’octubre, Aitor, un xiquet de 8 anys va morir en l’Hospital General Universitari d’Elda, en la comarca del Vinalopó Mitjà (Alacant), a on els metges no pogueren fer res per salvar la seua vida.

 

Tal com ha publicat el diari ‘Mediterráneo’, la mort es va produir després que el xiquet passarà quatre dies amb uns dolors abdominals molt forts, als que els cinc metges que el veren no li van donar cap importància. Els familiars de la víctima afirmen que la mort del xiquet es podia haver evitat.

 

El testimoni de Marta, la iaia d’Aitor

La seua iaia i tutora legal, Marta González ha pujat al seu compte de Facebook un vídeo a on oferix un sorprenent testimoni, en el que conta el sofriment del xiquet en els seus últims dies de vida i la presumpta negligència que els metges hi han tingut amb el seu nét.

 

Tal com ha confessat la dona, el dissabte 24 d’octubre, després d’estar jugant amb uns amics en la localitat de Petrer, Aitor va tornar a casa, a on va començar a sofrir un dolor abdominal molt fort.

 

Ràpidament, la seua iaia el va dur al centre de salut del municipi a on el metge d’urgències no li va donar importància. Però en tornar a casa, els dolors seguien i eixa mateixa nit, anaren a l’Hospital General d’Elda a on li diagnosticaren al xiquet una possible gastroenteritis i l’enviaren al seu domicili.

 

Marta i Aitor tornaren a urgències

Hores més tard, la salut d’Aitor empitjorava i eixe dilluns, la seua iaia va decidir portar-lo de nou al centre de salut i a la vesprada a l’hospital d’Elda amb el mateix resultat. «En tot moment, ens van dir que el xiquet no tenia res i que descansarà en casa», han explicat fonts familiars del xiquet al citat mitjà. 

 

A demés, la família d’Aitor assegura que en estes visites l’única prova que li feren al xiquet de 8 anys va ser una anàlisi d’orina per a comprovar els seus nivells de sucre, ja que la seua iaia va comentar als metges que el seu nét havia orinat més del normal.

El trist desenllaç del xiquet

El dimarts 27 d’octubre, el dolor que sentia el xiquet era ja insuportable i Marta va acudir de nou a l’hospital perquè assistiren al seu nét. No obstant això, els metges es limitaren a posar-li una injecció per a frenar els dolors.

 

En tornar a casa, el xiquet es va desmaiar i una ambulància va acudir a sa casa, a on després d’estabilitzar-lo traslladaren a Aitor a l’hospital en estat molt greu. 

 

L’endemà, cap a les 10.00 hores del 28 d’octubre, Aitor va morir sense que els metges pogueren fer res per salvar la seua vida. «Cinc vegades a urgències i l’han deixat morir», es lamenta en el vídeo Marta, la iaia de la víctima.

 

La denúncia de la família per una presumpta negligència mèdica

Ara, la família d’Aitor ha decidit presentar una denúncia per esclarir qui és el responsable de la mort del xiquet. Marta es queixa que no li feren al seu nét ni una ecografia ni una analítica de sang. 

 

Per esta raó, la dona demana justícia per la mort d’Aitor. «No ho faig per donar pena a ningú. No ho faig per diners. No vull res. Només vull que el meu nét no siga un número més. Que es faça justícia amb el meu nét i que em diguen que es van equivocar. Amb això ja em sobra encara que mai em llevaran el dolor ni la pena», ha conclòs Marta. Finalment, l’autòpsia determinarà la causa de la mort.

 

Últimes notícies

Baldoví reclama una alternativa valenciana sense imposicions externes

Joan Baldoví defensa construir una alternativa política útil des de la Comunitat Valenciana, oberta i inclusiva, però sense imposicions des d'altres territoris. El síndic de Compromís apel·la a la discreció sobre els contactes i remetrà la decisió de candidatures als òrgans de la coalició.

Muñoz dona per feta la victòria del PSOE el 29-N i defensa que tornarà a governar

El síndic del PSPV en Les Corts, José Muñoz, assegura que el PSOE guanyarà les generals del 29 de novembre i podrà tornar a governar, i acusa PP i Vox de tindre una agenda oculta de retallada de drets.

El Valencia Basket vol estrenar el Roig Arena amb el primer triomf en Lliga

El Valencia Basket rep dimecres el Meins Avenida en el primer partit de Lliga Femenina Endesa al nou Roig Arena, després de caure en el debut a Mallorca.

Bernabé defensa que el 29N es vota la ‘política útil’ i els drets socials

La delegada del Govern en la Comunitat Valenciana, Pilar Bernabé, afirma que les eleccions generals del 29 de novembre són una crida a votar la ‘política útil’ i a triar entre ‘drets o negocis’ i ‘democràcia o crispació’, en referència a les crítiques de PP i Vox. Situa la vivenda i la revalorització de les pensions com a exemples d’eixa política que ‘escolta i fa que les coses passen’.

Bernabé defensa que la Policia Nacional garantix la seguretat davant l’acampada per la vivenda

La delegada del Govern, Pilar Bernabé, remarca que la Policia Nacional està per a garantir la seguretat davant l’acampada per la vivenda a la plaça de l’Ajuntament de València, i no per a ‘canviar realitats’, en plena preparació dels actes del 9 d’Octubre.

Les víctimes de la dana de València viuen amb por cada alerta taronja i reclamen avisos més precisos

Les associacions d’afectats per la dana de València de 2024 expliquen que cada nova alerta taronja reobri la por i la desconfiança. Reclamen que els avisos per pluja estiguen ben mesurats, siguen encertats i s’expliquen millor a la ciutadania.

El Valencia Basket rebrà rivals israelians amb públic i entrada nominativa al Roig Arena

El Valencia Basket ha anunciat que els duels d’Euroliga davant Hapoel Tel Aviv i Maccabi Tel Aviv es jugaran amb públic, però amb accés totalment nominatiu i un dispositiu especial de seguretat al Roig Arena.

L’acampada per l’habitatge a València vol resistir fins després del 9 d’Octubre

L’acampada per l’habitatge a la plaça de l’Ajuntament de València, que enceta la quarta jornada, es declara indefinida i assegura que intentarà mantindre’s més enllà del 9 d’Octubre mentre no s’atenguen les seues exigències.