132.000 euros per la mort d’una usuària d’una platja accessible de la Vila Joiosa

 

La Secció Tercera de l’Audiència Provincial d’Alacant ha reconegut una indemnització de 132.607 euros a favor dels cinc fills de la usuària de la platja accessible Basseta de l’Oli, situada a la Vila Joiosa, que va morir ofegada el 4 de juliol de 2019 per la falta de vigilància de dos empleats de l’entitat que prestava este servei.

En la mateixa sentència d’apel·lació, el Tribunal ha confirmat la condemna d’estos treballadors al pagament de sengles multes de 2.160 euros com a autors d’un delicte lleu d’homicidi per imprudència.

La Sala desestima així els recursos d’apel·lació interposats pels condemnats i per l’entitat per a la qual treballaven, Associació Ajuda en Carretera DYA Elx, contra la sentència dictada el desembre de 2020 pel Jutjat d’Instrucció 2 de la Vila Joiosa.

Els treballadors condemnats van ser alertats per una banyista que hi havia un cos surant en l’aigua quan ells es trobaven a uns 50 metres de distància de la riba, “totalment aliens al que succeïa” a la víctima, segons es recull en la resolució judicial.

L’Audiència considera inqüestionable que la morta era usuària del servei adjudicat per l’Ajuntament de la Vila Joiosa a la citada associació, perquè va arribar a la platja en una furgoneta noliejada per la pròpia entitat.

D’altra banda, la Sala descarta que la imprudència comesa pels empleats puga qualificar-se com a lleu, en lloc de menys greu, perquè ells eren els “encarregats de la seguretat en el bany dels usuaris”.

Així ho estipulava el plec de condicions del contracte subscrit entre el Consistori i l’adjudicatària del servei, segons el qual el programa de platges accessibles estava orientat també a “persones de la tercera edat que presenten problemes de mobilitat o necessitat de supervisió i ajuda en el bany a la platja”.

“L’existència d’esta obligació recollida contractualment els converteix en garants de la seguretat dels banyistes posats a càrrec seu, per la qual cosa esta incidència no pot ser titllada de mera distracció”, precisa el Tribunal sobre els empleats.

D’altra banda, l’Audiència considera evident el “nexe causal entre l’actuació omissible dels apel·lants i la mort” de la banyista, qui va morir “per asfíxia per submersió, és a dir, es va ofegar”, cosa que “no haguera succeït de ser auxiliada a temps”.

El Tribunal únicament ha estimat els recursos d’apel·lació presentats pels fills de la morta per a incrementar la indemnització que ha d’abonar-los una companyia d’assegurances: des dels 103.483 euros reconeguts en primera instància pel jutjat fins als 132.607 euros.

La Sala ha acordat eixe augment perquè considera d’aplicació el barem per a accidents de trànsit corresponent a l’any de la sentència, 2020, i no el de l’any 2019, quan van ocórrer els fets.

Últimes notícies

Pérez Llorca alerta que retallar el Tajo-Segura posa en risc el menjar a Espanya i Europa

El president de la Generalitat, Juanfran Pérez Llorca, defensa en el VIII Congrés Nacional de l’Aigua a Elx que el trasvasament Tajo-Segura és clau per a la seguretat alimentària d’Espanya i Europa i acusa el Govern central de posar en risc milers de llocs de treball amb els retalls.

La UPV acosta la ciència a la taula amb la gastronomia valenciana

La Universitat Politècnica de València ha llançat 'Un mos de Ciència', una iniciativa audiovisual que explica els secrets científics de plats i productes emblemàtics de la gastronomia valenciana, amb la col·laboració de Consum.

Pablo Ruz acusa Pedro Sánchez d’haver anat a Elx per a ‘amagar-se’

L’alcalde d’Elx, Pablo Ruz, ha qualificat de ‘un poc estranya’ la visita de Pedro Sánchez a la companyia aeroespacial PLD Space i ha insinuat que el president del Govern s’ha desplaçat a la ciutat ‘a amagar-se’. En contrast, ha elogiat la presència del president de la Generalitat, Juanfran Pérez Llorca, per a explicar una ‘inversió complitda’ i comprometre’s amb els regants sense aigua.

Els derbis de Buñol i Vila-real centren la segona jornada del grup VI

La segona jornada del grup VI de Tercera Federació estarà marcada pels derbis Levante B-Buñol i Villarreal C-Roda, amb diversos duels directes per l’estrena triomfal i la permanència.

Els servicis digitals ja impulsen les exportacions espanyoles per damunt del turisme

Les exportacions espanyoles de servicis digitals han crescut un 66,8 % des de 2019 i ja han superat les vendes turístiques, segons un informe de la Fundació BBVA i l’Ivie. Els servicis professionals i informàtics concentren la major part d’estes exportacions, amb Espanya guanyant lleugerament pes en el mercat mundial.

Cap de setmana estable i més calor a la Comunitat Valenciana

La Comunitat Valenciana enceta este divendres un cap de setmana de temps estable, amb cels poc nuvolosos i temperatures en augment. El vent bufarà fluix, encara que es reforçarà en alguns trams del litoral de València i Castelló.

Controlat l’incendi en dues naus industrials a Montserrat després de tota la nit de treball

Els bombers han controlat de matí un incendi declarat anit en una nau química de Montserrat que s’ha estés a una nau fustera. Desenes d’efectius han treballat tota la nit per evitar que el foc afectara més instal·lacions.

Policia i Guàrdia Civil reforcen amb les autonomies la seguretat als museus per l’onada de robatoris

Policia Nacional i Guàrdia Civil han compartit amb les comunitats autònomes informació clau per reforçar la seguretat als museus després de tres robatoris recents, un d’ells al Museu de Villena. La Generalitat critica que el Ministeri de Cultura no haja presentat encara un pla de treball concret.