132.000 euros per la mort d’una usuària d’una platja accessible de la Vila Joiosa

 

La Secció Tercera de l’Audiència Provincial d’Alacant ha reconegut una indemnització de 132.607 euros a favor dels cinc fills de la usuària de la platja accessible Basseta de l’Oli, situada a la Vila Joiosa, que va morir ofegada el 4 de juliol de 2019 per la falta de vigilància de dos empleats de l’entitat que prestava este servei.

En la mateixa sentència d’apel·lació, el Tribunal ha confirmat la condemna d’estos treballadors al pagament de sengles multes de 2.160 euros com a autors d’un delicte lleu d’homicidi per imprudència.

La Sala desestima així els recursos d’apel·lació interposats pels condemnats i per l’entitat per a la qual treballaven, Associació Ajuda en Carretera DYA Elx, contra la sentència dictada el desembre de 2020 pel Jutjat d’Instrucció 2 de la Vila Joiosa.

Els treballadors condemnats van ser alertats per una banyista que hi havia un cos surant en l’aigua quan ells es trobaven a uns 50 metres de distància de la riba, “totalment aliens al que succeïa” a la víctima, segons es recull en la resolució judicial.

L’Audiència considera inqüestionable que la morta era usuària del servei adjudicat per l’Ajuntament de la Vila Joiosa a la citada associació, perquè va arribar a la platja en una furgoneta noliejada per la pròpia entitat.

D’altra banda, la Sala descarta que la imprudència comesa pels empleats puga qualificar-se com a lleu, en lloc de menys greu, perquè ells eren els “encarregats de la seguretat en el bany dels usuaris”.

Així ho estipulava el plec de condicions del contracte subscrit entre el Consistori i l’adjudicatària del servei, segons el qual el programa de platges accessibles estava orientat també a “persones de la tercera edat que presenten problemes de mobilitat o necessitat de supervisió i ajuda en el bany a la platja”.

“L’existència d’esta obligació recollida contractualment els converteix en garants de la seguretat dels banyistes posats a càrrec seu, per la qual cosa esta incidència no pot ser titllada de mera distracció”, precisa el Tribunal sobre els empleats.

D’altra banda, l’Audiència considera evident el “nexe causal entre l’actuació omissible dels apel·lants i la mort” de la banyista, qui va morir “per asfíxia per submersió, és a dir, es va ofegar”, cosa que “no haguera succeït de ser auxiliada a temps”.

El Tribunal únicament ha estimat els recursos d’apel·lació presentats pels fills de la morta per a incrementar la indemnització que ha d’abonar-los una companyia d’assegurances: des dels 103.483 euros reconeguts en primera instància pel jutjat fins als 132.607 euros.

La Sala ha acordat eixe augment perquè considera d’aplicació el barem per a accidents de trànsit corresponent a l’any de la sentència, 2020, i no el de l’any 2019, quan van ocórrer els fets.

Últimes notícies

La Diputació de València modernitza la teleassistència amb IA amb una inversió de 26 milions

La Diputació de València renova fins a 2028 el seu servici de teleassistència domiciliària amb un nou model avançat que integra intel·ligència artificial, prevenció i programes contra la soledat, amb una inversió de quasi 26 milions.

Un gos mossega una dona a Elda i li arranca part duna orella i fereix tres familiars

Un gos duna raça potencialment perillosa ha arrancat part de lorella esquerra a una dona de 51 anys i ha causat lesions lleus a una àvia, la seua filla i el seu nét de 4 anys en un carrer dElda, a la província dAlacant.

El Consell destina enguany 57 milions a infraestructures hídriques a la Vega Baixa

El conseller Miguel Barrachina anuncia a Guardamar del Segura que el Consell invertix més de 57 milions d’euros enguany en infraestructures hídriques a la Vega Baixa, amb obres clau contra les inundacions del Segura.

El València Digital Summit deixa 26 milions d’impacte econòmic en 2025, un 29 % més que l’any anterior

L’edició de 2025 de València Digital Summit ha generat un impacte econòmic de 26 milions d’euros, un 29 % més que en 2024, i reforça València com a pol d’innovació i atracció de talent tecnològic.

Mor un conductor de 78 anys en eixir de la via a l’A-35 a la Font de la Figuera

Un home de 78 anys ha mort este dilluns després d’eixir-se de la via amb el cotxe que conduïa al quilòmetre 14 de l’A-35, al terme de la Font de la Figuera, malgrat els intents de reanimació dels serveis sanitaris.

L’operadora del SAIH declara que ningú va telefonar per la pujada sobtada del Poyo a les 18.43 hores

Una operadora del SAIH de la Confederació Hidrogràfica del Xúquer assegura davant el jutjat de Catarroja que ningú va telefonar per demanar aclariments sobre la crescuda sobtada del barranc del Poyo, de la qual havien avisat per correu electrònic a les 18.43 hores durant la dana.

Quinze tortugues marines nascudes a Dénia tornen a la mar en el Dia Mundial dels Oceans

Quinze tortugues marines nascudes a Dénia i criades a l'Oceanogràfic de València han sigut alliberades a la platja de Punta del Raset en el marc del projecte de conservació 'Head Starting'. L'acte, celebrat en el Dia Mundial dels Oceans, ha reunit institucions, entitats i voluntariat implicats en la protecció dels nius.

Un centenar i mig de docents pedalegen entre Castelló i Vila-real en la cinquena setmana de vaga

Al voltant de 150 docents i simpatitzants recorren en bicicleta Castelló i Vila-real en l’inici de la cinquena setmana de vaga indefinida de l’ensenyament públic no universitari, amb 21 jornades lectives de paro i el conflicte encara obert entre la Conselleria d’Educació i els sindicats.