5.1 C
València
Diumenge, 18 gener, 2026

132.000 euros per la mort d’una usuària d’una platja accessible de la Vila Joiosa

 

La Secció Tercera de l’Audiència Provincial d’Alacant ha reconegut una indemnització de 132.607 euros a favor dels cinc fills de la usuària de la platja accessible Basseta de l’Oli, situada a la Vila Joiosa, que va morir ofegada el 4 de juliol de 2019 per la falta de vigilància de dos empleats de l’entitat que prestava este servei.

En la mateixa sentència d’apel·lació, el Tribunal ha confirmat la condemna d’estos treballadors al pagament de sengles multes de 2.160 euros com a autors d’un delicte lleu d’homicidi per imprudència.

La Sala desestima així els recursos d’apel·lació interposats pels condemnats i per l’entitat per a la qual treballaven, Associació Ajuda en Carretera DYA Elx, contra la sentència dictada el desembre de 2020 pel Jutjat d’Instrucció 2 de la Vila Joiosa.

Els treballadors condemnats van ser alertats per una banyista que hi havia un cos surant en l’aigua quan ells es trobaven a uns 50 metres de distància de la riba, “totalment aliens al que succeïa” a la víctima, segons es recull en la resolució judicial.

L’Audiència considera inqüestionable que la morta era usuària del servei adjudicat per l’Ajuntament de la Vila Joiosa a la citada associació, perquè va arribar a la platja en una furgoneta noliejada per la pròpia entitat.

D’altra banda, la Sala descarta que la imprudència comesa pels empleats puga qualificar-se com a lleu, en lloc de menys greu, perquè ells eren els “encarregats de la seguretat en el bany dels usuaris”.

Així ho estipulava el plec de condicions del contracte subscrit entre el Consistori i l’adjudicatària del servei, segons el qual el programa de platges accessibles estava orientat també a “persones de la tercera edat que presenten problemes de mobilitat o necessitat de supervisió i ajuda en el bany a la platja”.

“L’existència d’esta obligació recollida contractualment els converteix en garants de la seguretat dels banyistes posats a càrrec seu, per la qual cosa esta incidència no pot ser titllada de mera distracció”, precisa el Tribunal sobre els empleats.

D’altra banda, l’Audiència considera evident el “nexe causal entre l’actuació omissible dels apel·lants i la mort” de la banyista, qui va morir “per asfíxia per submersió, és a dir, es va ofegar”, cosa que “no haguera succeït de ser auxiliada a temps”.

El Tribunal únicament ha estimat els recursos d’apel·lació presentats pels fills de la morta per a incrementar la indemnització que ha d’abonar-los una companyia d’assegurances: des dels 103.483 euros reconeguts en primera instància pel jutjat fins als 132.607 euros.

La Sala ha acordat eixe augment perquè considera d’aplicació el barem per a accidents de trànsit corresponent a l’any de la sentència, 2020, i no el de l’any 2019, quan van ocórrer els fets.

Últimes notícies

València suma quasi 15.000 veïns en un any i arriba a 840.792 residents

València ha guanyat 14.844 habitants en 2025 i ha aconseguit 840.792, segons l'INE. La ciutat es manté com la tercera més poblada i registra un augment del 1,8%.

Turisme i cultura impulsen els preparatius del primer eclipsi solar total en un segle

Les reserves per al 12 d'agost ja es noten en les zones de millor visibilitat i es multipliquen les iniciatives culturals i educatives. L'observació exigirà ubicacions amb horitzó buidat i protecció ocular adequada.

Detingut a Elx un pròfug reclamat per França per delictes sexuals contra menors

La Policia Nacional ha arrestat a Elx a un home de 37 anys buscat per França per delictes sexuals contra menors. Va ser localitzat en acudir a una comissaria per a tràmits i ha passat a l'Audiència Nacional.

Cel nuvolós i pluges a Castelló; màximes sense canvis este diumenge en la Comunitat Valenciana

Domingo amb nuvolositat i pluges a Castelló i altres trams del litoral, sense canvis en les màximes. El dilluns podran donar-se precipitacions fortes en el nord de Castelló i nevades en cotes altes.

Ensalada femenina i carn masculina: un estudi a Espanya i l’Equador confirma estereotips

Un estudi de la UPV a Espanya i l'Equador conclou que ensalades i fruites s'associen al femení i la carn al masculí. Els resultats apunten a estereotips que operen de manera inconscient i tenen implicacions en salut, màrqueting i I+D.

Ruibal i Fornals afermen al Betis a Europa amb un 2-0 al Vila-real

El Betis va firmar un 2-0 d'autoritat davant un Vila-real superat per la pressió i l'eficàcia. Ruibal i Fornals van marcar; Comesaña va ser expulsat en el 76.

Ruibal i Fornals firmen el 2-0 que aferma al Betis a Europa davant un rival directe

El Betis va guanyar 2-0 al Vila-real amb gols d'Aitor Ruibal i Pablo Fornals. S'aferma en llocs europeus i retalla a 9 punts en la baralla per la 'Champions'.

Empat sense gols al descans entre Betis i Vila-real en La Cartoixa

Betis i Vila-real marxen al descans amb 0-0 en La Cartoixa. Domini local i dos ocasions clares, de Mikautadze i Marc Roca, resoltes pels porters.