132.000 euros per la mort d’una usuària d’una platja accessible de la Vila Joiosa

 

La Secció Tercera de l’Audiència Provincial d’Alacant ha reconegut una indemnització de 132.607 euros a favor dels cinc fills de la usuària de la platja accessible Basseta de l’Oli, situada a la Vila Joiosa, que va morir ofegada el 4 de juliol de 2019 per la falta de vigilància de dos empleats de l’entitat que prestava este servei.

En la mateixa sentència d’apel·lació, el Tribunal ha confirmat la condemna d’estos treballadors al pagament de sengles multes de 2.160 euros com a autors d’un delicte lleu d’homicidi per imprudència.

La Sala desestima així els recursos d’apel·lació interposats pels condemnats i per l’entitat per a la qual treballaven, Associació Ajuda en Carretera DYA Elx, contra la sentència dictada el desembre de 2020 pel Jutjat d’Instrucció 2 de la Vila Joiosa.

Els treballadors condemnats van ser alertats per una banyista que hi havia un cos surant en l’aigua quan ells es trobaven a uns 50 metres de distància de la riba, “totalment aliens al que succeïa” a la víctima, segons es recull en la resolució judicial.

L’Audiència considera inqüestionable que la morta era usuària del servei adjudicat per l’Ajuntament de la Vila Joiosa a la citada associació, perquè va arribar a la platja en una furgoneta noliejada per la pròpia entitat.

D’altra banda, la Sala descarta que la imprudència comesa pels empleats puga qualificar-se com a lleu, en lloc de menys greu, perquè ells eren els “encarregats de la seguretat en el bany dels usuaris”.

Així ho estipulava el plec de condicions del contracte subscrit entre el Consistori i l’adjudicatària del servei, segons el qual el programa de platges accessibles estava orientat també a “persones de la tercera edat que presenten problemes de mobilitat o necessitat de supervisió i ajuda en el bany a la platja”.

“L’existència d’esta obligació recollida contractualment els converteix en garants de la seguretat dels banyistes posats a càrrec seu, per la qual cosa esta incidència no pot ser titllada de mera distracció”, precisa el Tribunal sobre els empleats.

D’altra banda, l’Audiència considera evident el “nexe causal entre l’actuació omissible dels apel·lants i la mort” de la banyista, qui va morir “per asfíxia per submersió, és a dir, es va ofegar”, cosa que “no haguera succeït de ser auxiliada a temps”.

El Tribunal únicament ha estimat els recursos d’apel·lació presentats pels fills de la morta per a incrementar la indemnització que ha d’abonar-los una companyia d’assegurances: des dels 103.483 euros reconeguts en primera instància pel jutjat fins als 132.607 euros.

La Sala ha acordat eixe augment perquè considera d’aplicació el barem per a accidents de trànsit corresponent a l’any de la sentència, 2020, i no el de l’any 2019, quan van ocórrer els fets.

Últimes notícies

El FIB reafirma el seu accent britànic amb The Kooks i Kaiser Chiefs en la segona jornada

El Festival Internacional de Benicàssim afronta este divendres la segona jornada amb The Kooks i Kaiser Chiefs com a grans reclams d’un cartell que combina indie, rock, electrònica i nova escena estatal fins a les cinc del matí.

Tres investigats per la seua possible relació amb incendis forestals a la província de Castelló

La Guàrdia Civil ha identificat i investigat tres hòmens per la seua presumpta implicació en diversos incendis forestals a la província de Castelló, en el marc del Pla Especial de Prevenció i Actuació en Incendis Forestals.

Els col·legis valencians reben 16 milions per a climatitzar 1.616 centres abans del pròxim curs

La Generalitat ha transferit 16 milions d’euros a 1.616 centres educatius valencians per a millorar de manera urgent la climatització abans de l’inici del curs 2026-2027, amb ajudes d’entre 5.000 i 25.000 euros per centre.

Franz Ferdinand encén un FIB amb 40.000 assistents i majoria de públic nacional

El FIB ha obert la seua 30a edició a Benicàssim amb uns 40.000 assistents, majoria de públic nacional, calor intensa i un multitudinari concert de Franz Ferdinand.

Avisos per calor extrema este divendres a València i Alacant amb màximes de fins a 40 graus

Aemet ha activat per a la vesprada de divendres avisos grocs a les províncies de València i Alacant per temperatures màximes que poden arribar als 40 graus en zones de l’interior.

Una dona i un home detinguts per una trama d’estafes amb falsos lloguers de vivendes en internet

La Guàrdia Civil ha detingut una dona de 25 anys i un home de 39 anys per una presumpta trama d’estafes amb anuncis falsos de lloguer de vivendes en internet, amb almenys setze casos consumats i un perjudici superior als 20.000 euros en diverses ciutats, entre elles València.

Román i Nek Romero tallen oreja en l’inici de la Fira de Juliol de València

Els toreros valencians Román i Nek Romero han tallat una oreja cadascun en la primera corrida mixta de la Fira de Juliol de València, mentre que la novillera Olga Casado ha quedat inèdita amb un lot dèbil.

Desmantellen tres plantacions de marihuana a Aldaia i rescaten 30 animals maltractats

La Policia Nacional ha desmantellat tres plantacions de marihuana al barri del Cayo d'Aldaia i ha rescatat 30 animals maltractats, amb cinc persones detingudes per delictes contra la salut pública, frau elèctric i maltractament animal.