132.000 euros per la mort d’una usuària d’una platja accessible de la Vila Joiosa

 

La Secció Tercera de l’Audiència Provincial d’Alacant ha reconegut una indemnització de 132.607 euros a favor dels cinc fills de la usuària de la platja accessible Basseta de l’Oli, situada a la Vila Joiosa, que va morir ofegada el 4 de juliol de 2019 per la falta de vigilància de dos empleats de l’entitat que prestava este servei.

En la mateixa sentència d’apel·lació, el Tribunal ha confirmat la condemna d’estos treballadors al pagament de sengles multes de 2.160 euros com a autors d’un delicte lleu d’homicidi per imprudència.

La Sala desestima així els recursos d’apel·lació interposats pels condemnats i per l’entitat per a la qual treballaven, Associació Ajuda en Carretera DYA Elx, contra la sentència dictada el desembre de 2020 pel Jutjat d’Instrucció 2 de la Vila Joiosa.

Els treballadors condemnats van ser alertats per una banyista que hi havia un cos surant en l’aigua quan ells es trobaven a uns 50 metres de distància de la riba, “totalment aliens al que succeïa” a la víctima, segons es recull en la resolució judicial.

L’Audiència considera inqüestionable que la morta era usuària del servei adjudicat per l’Ajuntament de la Vila Joiosa a la citada associació, perquè va arribar a la platja en una furgoneta noliejada per la pròpia entitat.

D’altra banda, la Sala descarta que la imprudència comesa pels empleats puga qualificar-se com a lleu, en lloc de menys greu, perquè ells eren els “encarregats de la seguretat en el bany dels usuaris”.

Així ho estipulava el plec de condicions del contracte subscrit entre el Consistori i l’adjudicatària del servei, segons el qual el programa de platges accessibles estava orientat també a “persones de la tercera edat que presenten problemes de mobilitat o necessitat de supervisió i ajuda en el bany a la platja”.

“L’existència d’esta obligació recollida contractualment els converteix en garants de la seguretat dels banyistes posats a càrrec seu, per la qual cosa esta incidència no pot ser titllada de mera distracció”, precisa el Tribunal sobre els empleats.

D’altra banda, l’Audiència considera evident el “nexe causal entre l’actuació omissible dels apel·lants i la mort” de la banyista, qui va morir “per asfíxia per submersió, és a dir, es va ofegar”, cosa que “no haguera succeït de ser auxiliada a temps”.

El Tribunal únicament ha estimat els recursos d’apel·lació presentats pels fills de la morta per a incrementar la indemnització que ha d’abonar-los una companyia d’assegurances: des dels 103.483 euros reconeguts en primera instància pel jutjat fins als 132.607 euros.

La Sala ha acordat eixe augment perquè considera d’aplicació el barem per a accidents de trànsit corresponent a l’any de la sentència, 2020, i no el de l’any 2019, quan van ocórrer els fets.

Últimes notícies

Remuntada del Vila-real a Màlaga per estrenar el caseller de victòries

El Vila-real ha remuntat a La Rosaleda un gol inicial de Dotor i ha sumat el primer triomf de la temporada gràcies a un doblet de Pape Gueye i a l’encert d’Alberto Moleiro. El conjunt groguet ha sigut molt superior a un Màlaga superat des del minut 20.

Els vestits de festa d’Isabel Sanchís s’aliaren amb el pantaló en Madrid

La dissenyadora valenciana Isabel Sanchís ha presentat a la Mercedes-Benz Fashion Week Madrid una col·lecció de festa que combina vestits espectaculars amb pantalons, corsés escultòrics i bustiers en 3D sense renunciar a la comoditat ni a la llibertat de moviments.

Xàbia recupera el pasturatge amb cabres al Montgó per a previndre incendis

Xàbia ha reactivat el pasturatge ecològic amb 250 cabres al parc natural del Montgó per reduir vegetació i minimitzar el risc d’incendis prop de les vivendes.

Rescatats 17 migrants subsaharians d’una pastera prop de la costa d’Alacant

Salvament Marítim ha rescatat disset hòmens subsaharians d’una pastera en aigües pròximes a Alacant i els ha desembarcat al port de Xàbia. L’operatiu s’ha coordinat des del Centre de Salvament de València i ha mobilitzat una embarcació i un helicòpter.

Més de mil incidents per les fortes tronades en un dia a la Comunitat Valenciana

El Centre de Coordinació d’Emergències ha gestionat 1.084 incidents per les pluges i tronades en 28 hores, 684 a la ciutat de València. Les precipitacions més intenses s’han registrat en municipis de València i Alacant, amb fins a 48 litres per metre quadrat.

Nou anys de presó per agredir sexualment una menor a qui va deixar embarassada

L’Audiència d’Alacant ha condemnat a nou anys i un dia de presó un home de 23 anys per un delicte continuat d’agressió sexual a una menor de 14 anys, amb qui va mantindre una relació i a qui va deixar embarassada. La sentència inclou orde d’allunyament durant 15 anys i huit anys de llibertat vigilada, i és recurrible davant del TSJCV.

La jutgessa del cas Les Naus crida a declarar l’exregidor Toni Gallego com a testimoni el 30 de setembre

La jutgessa que instrueix el cas Les Naus a Alacant ha citat l’exregidor del PP Toni Gallego perquè declare com a testimoni el 30 de setembre, arran de les seues afirmacions en Les Corts sobre la regidora dimitida Rocío Gómez.

El PSPV acusa Catalá de culpabilitzar migrants i lliurar València a l’especulació

El portaveu socialista a l’Ajuntament de València, Borja Sanjuan, acusa l’alcaldessa María José Catalá de no tindre model de ciutat, d’assenyalar les persones migrants pels problemes d’habitatge i turisme i de facilitar l’especulació urbanística.