132.000 euros per la mort d’una usuària d’una platja accessible de la Vila Joiosa

 

La Secció Tercera de l’Audiència Provincial d’Alacant ha reconegut una indemnització de 132.607 euros a favor dels cinc fills de la usuària de la platja accessible Basseta de l’Oli, situada a la Vila Joiosa, que va morir ofegada el 4 de juliol de 2019 per la falta de vigilància de dos empleats de l’entitat que prestava este servei.

En la mateixa sentència d’apel·lació, el Tribunal ha confirmat la condemna d’estos treballadors al pagament de sengles multes de 2.160 euros com a autors d’un delicte lleu d’homicidi per imprudència.

La Sala desestima així els recursos d’apel·lació interposats pels condemnats i per l’entitat per a la qual treballaven, Associació Ajuda en Carretera DYA Elx, contra la sentència dictada el desembre de 2020 pel Jutjat d’Instrucció 2 de la Vila Joiosa.

Els treballadors condemnats van ser alertats per una banyista que hi havia un cos surant en l’aigua quan ells es trobaven a uns 50 metres de distància de la riba, “totalment aliens al que succeïa” a la víctima, segons es recull en la resolució judicial.

L’Audiència considera inqüestionable que la morta era usuària del servei adjudicat per l’Ajuntament de la Vila Joiosa a la citada associació, perquè va arribar a la platja en una furgoneta noliejada per la pròpia entitat.

D’altra banda, la Sala descarta que la imprudència comesa pels empleats puga qualificar-se com a lleu, en lloc de menys greu, perquè ells eren els “encarregats de la seguretat en el bany dels usuaris”.

Així ho estipulava el plec de condicions del contracte subscrit entre el Consistori i l’adjudicatària del servei, segons el qual el programa de platges accessibles estava orientat també a “persones de la tercera edat que presenten problemes de mobilitat o necessitat de supervisió i ajuda en el bany a la platja”.

“L’existència d’esta obligació recollida contractualment els converteix en garants de la seguretat dels banyistes posats a càrrec seu, per la qual cosa esta incidència no pot ser titllada de mera distracció”, precisa el Tribunal sobre els empleats.

D’altra banda, l’Audiència considera evident el “nexe causal entre l’actuació omissible dels apel·lants i la mort” de la banyista, qui va morir “per asfíxia per submersió, és a dir, es va ofegar”, cosa que “no haguera succeït de ser auxiliada a temps”.

El Tribunal únicament ha estimat els recursos d’apel·lació presentats pels fills de la morta per a incrementar la indemnització que ha d’abonar-los una companyia d’assegurances: des dels 103.483 euros reconeguts en primera instància pel jutjat fins als 132.607 euros.

La Sala ha acordat eixe augment perquè considera d’aplicació el barem per a accidents de trànsit corresponent a l’any de la sentència, 2020, i no el de l’any 2019, quan van ocórrer els fets.

Últimes notícies

Levante i Elx disparen el seu límit de gasto; Vila-real i València es mantenen

Levante i Elx han multiplicat el seu límit de cost de plantilla per a esta temporada, mentres Vila-real i València es mantenen en valors similars als del curs passat, segons les xifres fetes públiques per LaLiga.

La Conselleria de Cultura reclama al Ministeri un pla urgent contra els robatoris en museus

Educació, Cultura i Universitats ha tornat a exigir al Ministeri de Cultura un pla coordinat i una fulla de ruta per a reforçar la seguretat als museus després dels últims robatoris registrats a Espanya.

Extingit l’incendi forestal de Polop dos dies després de declarar-se

El Consorci Provincial de Bombers d’Alacant ha donat per extingit l’incendi forestal declarat dimarts en la partida de Bacorero, a Polop de la Marina, després de dos dies de treball intensiu. El foc ha afectat unes 36 hectàrees de terreny rural muntanyós.

Sánchez visita la nova fàbrica centenària de condiments Carmencita a Novelda

Pedro Sánchez ha visitat a Novelda la nova fàbrica de l’empresa centenària de condiments Carmencita, que culmina estos dies el trasllat des de les antigues instal·lacions. El recorregut ha inclòs diverses àrees de producció i laboratori, amb explicacions detallades del procés de les espècies.

PLD Space presenta el coet Miura 9 en el seu 15é aniversari

PLD Space ha anunciat el seu nou coet reutilitzable Miura 9, amb el triple de capacitat de càrrega que el Miura 5, coincidint amb el 15é aniversari de la seua fundació a Elx.

Descobrixen a l’Eliana un refugi de la Guerra Civil durant unes obres al centre

Les obres de reordenació del centre de l’Eliana han tret a la llum un refugi antiaeri de la Guerra Civil, que ara s’estudiarà i es protegirà com a part del patrimoni històric del municipi.

Més de 500.000 alumnes valencians patixen les tempestes del 2025, segons Unicef

Un informe d'Unicef assenyala que més de 500.000 estudiants de la Comunitat Valenciana es van vore afectats per les tempestes del 2025 i que la calor extrema va obligar a parar classes en diferents zones d'Espanya.

Les universitats públiques valencianes rebran 1.097 milions de la Generalitat en 2026

La Generalitat ha previst 1.097 milions d’euros en transferències per a les universitats públiques dins dels pressupostos de 2026, la xifra més alta fins ara, i reforça les beques, la gratuïtat de la primera matrícula i el suport a la investigació.