Multen a la Generalitat per donar en acollida un xiquet a un pederasta en Alacant

Imatge d’arxiu | cedida

L’Audiència d’Alacant ha condemnat a la Generalitat Valenciana a fer-se càrrec de la indemnització de 6.000 euros a un xiquet de 12 anys que va patir abusos sexuals pel seu pare d’acollida, segons explica ‘Información’.

 

Estos abusos es van produir l’any 2016, quan la Generalitat va permetre a l’acusat tindre en casa a un menor de 12 anys en acollida durant els caps de setmana i vacances. En la sentència s’ha demostrat que el condemnat hauria fet tocaments al menor quan este se’n va anar a dormir al llit amb ell per a vore la televisió.

 

L’agressor, en vore que el xiquet es va ficar a plorar i li va explicar que tenia por, va parar. Això sí, en altres ocasions l’acusat li hauria ficat pel·lícules pornogràfiques per a que es masturbara, fet que el menor va rebutjar.

 

La sentència explica que hi ha una «infracció» per part de l’òrgan administratiu, per ser «responsable directe en la selecció de persones i en el control de l’activitat». La sentència d’este juí explica que la Generalitat haurà d’indemnitzar a la víctima pel trastorn d’estrés postraumàtic que va patir el menor.

 

El condemnat, Sergio B.R., és un pederasta reincident i, després d’una primera condemna –4 anys i mig de presó–, ara s’ha enfrontat a una altra. Per últim, l’agressor està pendent d’un tercer juí per altres fets pareguts i està en presó des de fa un any.

 

També pots llegir…

Últimes notícies

Pedro Martínez rep pensa oferta del Real Madrid mentre el València Basket mou fitxa per a que es quede

Pedro Martínez ha rebut una oferta del Real Madrid, que està disposat a pagar la seua clàusula d’1 milió d’euros, mentres el València Basket li ha presentat una nova proposta per a intentar retenir-lo després del títol de la Lliga Endesa.

Així queda el risc d’incendis forestals demà en la Comunitat Valenciana

Emergències de la Generalitat ha advertit que este dimarts hi haurà risc extrem d’incendis forestals en tota la província d’Alacant i en el litoral i interior sud de Castelló, amb calor intensa i possibilitat de tempestes seques.

Evacuen una nau industrial a Villena per un incendi que deixa un treballador ferit per fum

Un incendi en una nau industrial al polígon Rubial de Villena ha obligat a desallotjar els treballadors i ha deixat un home de 38 anys ferit lleu per inhalació de fum.

Canvi en la cúpula de Mercadona amb l’eixida pactada d’Héctor Hernández

Héctor Hernández ha deixat el Comitè de Direcció de Mercadona per acord mutu després de 23 anys. L’empresa redistribuïx funcions clau i incorpora Enric Carbonell al màxim òrgan executiu.

Altibaixos en les màximes a la Comunitat amb fins a 36 °C a Elx

Les temperatures màximes han tingut pujades i baixades a la Comunitat Valenciana en una jornada marcada pels 36 graus registrats a Elx, segons Aemet.

Dos persones majors ferides en un accident de trànsit en la CV-724 a Dénia

Una dona de 71 anys i un home de 78 han resultat ferits en un accident de trànsit este dilluns en la CV-724, al terme municipal de Dénia, i han sigut traslladats a l'Hospital de Dénia.

Bautista s’acomiada del seu últim Wimbledon després de perdre amb Fonseca en primera ronda

Roberto Bautista, de 38 anys, s’ha acomiadat en primera ronda del seu últim Wimbledon després de perdre davant el brasiler Joao Fonseca en tres sets, malgrat tindre opcions en l’inici del partit.

Darius Thompson trenca el seu contracte amb el Valencia Basket abans del 2028

El Valencia Basket i Darius Thompson han pactat este juny la rescissió del contracte que els unia fins a 2028. L’exterior nord-americà, clau en l’aposta per l’Eurolliga, ha perdut protagonisme fins a quedar fora de les últimes convocatòries.