Multen a la Generalitat per donar en acollida un xiquet a un pederasta en Alacant

Imatge d’arxiu | cedida

L’Audiència d’Alacant ha condemnat a la Generalitat Valenciana a fer-se càrrec de la indemnització de 6.000 euros a un xiquet de 12 anys que va patir abusos sexuals pel seu pare d’acollida, segons explica ‘Información’.

 

Estos abusos es van produir l’any 2016, quan la Generalitat va permetre a l’acusat tindre en casa a un menor de 12 anys en acollida durant els caps de setmana i vacances. En la sentència s’ha demostrat que el condemnat hauria fet tocaments al menor quan este se’n va anar a dormir al llit amb ell per a vore la televisió.

 

L’agressor, en vore que el xiquet es va ficar a plorar i li va explicar que tenia por, va parar. Això sí, en altres ocasions l’acusat li hauria ficat pel·lícules pornogràfiques per a que es masturbara, fet que el menor va rebutjar.

 

La sentència explica que hi ha una «infracció» per part de l’òrgan administratiu, per ser «responsable directe en la selecció de persones i en el control de l’activitat». La sentència d’este juí explica que la Generalitat haurà d’indemnitzar a la víctima pel trastorn d’estrés postraumàtic que va patir el menor.

 

El condemnat, Sergio B.R., és un pederasta reincident i, després d’una primera condemna –4 anys i mig de presó–, ara s’ha enfrontat a una altra. Per últim, l’agressor està pendent d’un tercer juí per altres fets pareguts i està en presó des de fa un any.

 

També pots llegir…

Últimes notícies

Dos persones rescatades il·leses després de l’accident d’un hidroavió enfront de Sagunt

Dos ocupants d'un hidroavió en vol de pràctiques han sigut rescatats il·lesos enfront de la costa de Sagunt després de patir una fallada mecànica que va impedir l'enlairament.

València i Castelló encadenen la seua segona nit tropical amb mínimes de fins a 20,8 graus

València i Castelló han viscut la seua segona nit tropical consecutiva, amb mínimes que no han baixat dels 20 graus a causa d'una mar Balear excepcionalment càlida per a finals de maig.

Sis noves rutes de cicloturisme per a reactivar els pobles més xicotets de la Ruta 99

La Generalitat impulsa sis rutes cicloturistas en la Ruta 99 per a reforçar el turisme d'interior i combatre la despoblació en els municipis de menys de 100 habitants.

Agricultura reforça les ajudes a la cirera d’Alacant per a assegurar el futur del cultiu

La Conselleria d'Agricultura destina prop de 418.000 euros a explotacions de cirera de regadiu a Alacant i supera el milió en ajudes al secà, al mateix temps que impulsa el relleu generacional amb quasi 550 suports a jóvens agricultors.

Tancament total del pas inferior de Pérez Galdós a València durant tres dies per les obres

El túnel de Pérez Galdós romandrà tancat al trànsit de l'1 al 3 de juny per a connectar un col·lector dins de les obres de reurbanització i renaturalització de l'eix Pérez Galdós-Giorgeta.

Bernabé ressalta la labor humanitària de la Policia Nacional en la carrera solidària Ruta 091

La carrera solidària Ruta 091 reunix 2.000 corredors a València per a fer costat a FEVADIS i visibilitzar el caràcter humanitari i la vocació de servici de la Policia Nacional.

El Consell reforça el gasto social en els Pressupostos de la Generalitat per a 2026

Els Pressupostos de la Generalitat per a 2026 augmenten el gasto en sanitat, educació, servicis socials, vivenda, ocupació, emergències i justícia, amb especial focus en jóvens i famílies.

Morant acusa a Pérez Llorca de blindar el seu pacte amb Vox a través dels pressupostos de la Generalitat

Diana Morant sosté que els comptes de la Generalitat servixen per a assegurar la continuïtat de Juanfran Pérez Llorca gràcies a Vox i critica el seu impacte en vivenda, sanitat i educació.