Multen a la Generalitat per donar en acollida un xiquet a un pederasta en Alacant

Imatge d’arxiu | cedida

L’Audiència d’Alacant ha condemnat a la Generalitat Valenciana a fer-se càrrec de la indemnització de 6.000 euros a un xiquet de 12 anys que va patir abusos sexuals pel seu pare d’acollida, segons explica ‘Información’.

 

Estos abusos es van produir l’any 2016, quan la Generalitat va permetre a l’acusat tindre en casa a un menor de 12 anys en acollida durant els caps de setmana i vacances. En la sentència s’ha demostrat que el condemnat hauria fet tocaments al menor quan este se’n va anar a dormir al llit amb ell per a vore la televisió.

 

L’agressor, en vore que el xiquet es va ficar a plorar i li va explicar que tenia por, va parar. Això sí, en altres ocasions l’acusat li hauria ficat pel·lícules pornogràfiques per a que es masturbara, fet que el menor va rebutjar.

 

La sentència explica que hi ha una «infracció» per part de l’òrgan administratiu, per ser «responsable directe en la selecció de persones i en el control de l’activitat». La sentència d’este juí explica que la Generalitat haurà d’indemnitzar a la víctima pel trastorn d’estrés postraumàtic que va patir el menor.

 

El condemnat, Sergio B.R., és un pederasta reincident i, després d’una primera condemna –4 anys i mig de presó–, ara s’ha enfrontat a una altra. Per últim, l’agressor està pendent d’un tercer juí per altres fets pareguts i està en presó des de fa un any.

 

També pots llegir…

Anuncios
Accede a nuestra hemeroteca Accedeix a la nostra hemeroteca Access our archive
Anuncios

Últimes notícies

Un estudi urgix a gestionar el paisatge per a frenar l’expansió d’espècies invasores

Una investigació del campus de Gandia de la UPV vincula l'abandó agrícola i la proliferació de plantes invasores amb l'expansió del bec de corall senegalés, una au exòtica que altera les comunitats d'aus natives.

Troben un catxalot mort i en avançat estat de descomposició en una platja d’Oliva

Un catxalot ha aparegut mort a la platja de Pau Pi, a Oliva, en avançat estat de descomposició, la qual cosa ha activat un ampli dispositiu per a la seua retirada segura.

Les màximes s’acosten als 30 graus en la Comunitat Valenciana amb 29,2 a Xàtiva

Les màximes d'este dissabte han fregat els 30 graus en diversos municipis valencians, amb 29,2 a Xàtiva i ascensos generalitzats en les capitals de província.

Les màximes en la Comunitat Valenciana es queden a les portes dels 30 graus amb 29,2 a Xàtiva

Les temperatures màximes han fregat els 30 graus en diversos municipis valencians, amb 29,2 a Xàtiva, en una jornada poc nuvolosa i de lleuger ascens tèrmic.

La XI Mostra Parcs Naturals impulsa el producte local i sostenible a Castelló de la Plana

La XI Mostra de la marca Parcs Naturals reunix a Castelló de la Plana a una vintena d'empreses certificades per a promocionar productes locals i sostenibles i reforçar l'economia rural vinculada als parcs naturals de la Comunitat Valenciana.

Camarero destaca el compromís social de Tyrius i el seu defensa dels drets en la Comunitat

Susana Camarero ressalta la labor de l'associació Tyrius en la Comunitat Valenciana, amb més de 50 anys de trajectòria, més de 100.000 afiliades i presència en més de 220 municipis.

Dansa València tanca la seua edició amb una reflexió sobre el temps i el llegat de Mal Pèl

Dansa València conclou amb la peça de Mal Pèl inspirada en John Berger i una jornada final que explora el temps, el llegat i la identitat amb propostes en diversos teatres i espais públics.

Pérez Llorca reclama que Hisenda retorne als afectats per la dana el pagat en la renda de 2024

Juanfran Pérez Llorca reclama a Hisenda que els afectats per la dana recuperen el pagat en la renda 2024 i critica el retard a aplicar deduccions autonòmiques en la Comunitat Valenciana.