Multen a la Generalitat per donar en acollida un xiquet a un pederasta en Alacant

Imatge d’arxiu | cedida

L’Audiència d’Alacant ha condemnat a la Generalitat Valenciana a fer-se càrrec de la indemnització de 6.000 euros a un xiquet de 12 anys que va patir abusos sexuals pel seu pare d’acollida, segons explica ‘Información’.

 

Estos abusos es van produir l’any 2016, quan la Generalitat va permetre a l’acusat tindre en casa a un menor de 12 anys en acollida durant els caps de setmana i vacances. En la sentència s’ha demostrat que el condemnat hauria fet tocaments al menor quan este se’n va anar a dormir al llit amb ell per a vore la televisió.

 

L’agressor, en vore que el xiquet es va ficar a plorar i li va explicar que tenia por, va parar. Això sí, en altres ocasions l’acusat li hauria ficat pel·lícules pornogràfiques per a que es masturbara, fet que el menor va rebutjar.

 

La sentència explica que hi ha una «infracció» per part de l’òrgan administratiu, per ser «responsable directe en la selecció de persones i en el control de l’activitat». La sentència d’este juí explica que la Generalitat haurà d’indemnitzar a la víctima pel trastorn d’estrés postraumàtic que va patir el menor.

 

El condemnat, Sergio B.R., és un pederasta reincident i, després d’una primera condemna –4 anys i mig de presó–, ara s’ha enfrontat a una altra. Per últim, l’agressor està pendent d’un tercer juí per altres fets pareguts i està en presó des de fa un any.

 

També pots llegir…

Últimes notícies

Mor un motorista en la A-31 a Monforte del Cid en un xoc amb un cotxe

Un home de 42 anys ha mort en un accident entre la seua motocicleta i un cotxe a l’A-31, a Monforte del Cid, mentre que el conductor del turisme, de 19 anys, ha resultat il·lés.

Els bombers mantenen la vigilància i busquen extingir l’incendi d’El Saler

Els bombers de València continuen treballant a la Devesa d’El Saler per controlar punts calents i aconseguir l’extinció total després de cremar-se 37 hectàrees.

Divendres amb temperatures màximes molt altes a l’interior i prelitoral valencià

Este divendres el cel estarà poc nuvolós a la Comunitat Valenciana i les temperatures màximes pujaran, amb valors significativament alts en zones de l’interior i del prelitoral. Dissabte es mantindrà la calor, especialment a l’interior, amb vents fluixos de direcció variable que giraran a component este.

Avís groc este divendres per temperatures de fins a 38 graus a l’interior de València

Aemet ha activat per a este divendres l’avís groc a tota la província de València per calor intensa, amb fins a 38 graus a l’interior i 36 al litoral.

Folk irlandés, èpica celta i molt rock: The Waterboys omplin el Roig Arena

The Waterboys han convertit el Roig Arena de València en un pub ideal amb quasi tres hores de folk irlandés, èpica celta, country i rock clàssic, en l’únic concert que oferiran enguany a Espanya. El recital s’ha centrat en l’univers de 'Fisherman's blues' i el nou triple disc 'Atlantic rain', amb el suport de Steve Earle.

Mor una xiqueta de 11 anys en caure un pilar sobre dos germans a Alzira

Una xiqueta de 11 anys ha mort i el seu germà de 9 ha resultat ferit este dijous a Alzira després que els caiguera al damunt un pilar duna vivenda a la zona del Motor de lAigua-Casella.

Mor una xiqueta de 11 anys en desplomar-se un pilar d’una vivenda a Alzira

Una xiqueta de 11 anys ha mort i el seu germà de 9 ha resultat ferit en desplomar-se un pilar d’una vivenda a la zona del Motor de l’Aigua-Casella, a Alzira, segons el CICU.

El Consell anirà al CPFF però votarà en contra del nou model de finançament

La Conselleria d’Hisenda ha confirmat que assistirà este divendres al Consell de Política Fiscal i Financera, on defensarà el vot en contra del nou model de finançament autonòmic, després que la Comunitat de Madrid haja anunciat que no acudirà.