Oriol Junqueras ha de passar cinc dies en aïllament per haver participat en la campanya electoral del 21-D des de la presó

 

L'exvicepresident Oriol Junqueras, actualment empresonat en el centre penitenciari d'Estremera, a Madrid, ha rebut la notícia que haurà de romandre diversos dies en aïllament. Segons ha informat este matí 'El món a RAC 1', la direcció de la presó ha decidit imposar-li cinc dies d'aïllament en la seua cel·la, després de gravar un missatge de veu des de la presó, que posteriorment es va fer públic en un dels actes de campanya del seu partit, Esquerra Republicana de Catalunya.

  

  

A més, segons ha informat la cadena catalana, els serveis penitenciaris també han decidit sancionar al capdavanter d'ERC per a concedir una entrevista a 'El món a RAC 1' fa tan sols uns dies.

 

Expedientats per enviar missatges polítics

Dilluns passat, 18 de setembre, es va saber que els mateixos serveis penitenciaris havien decidit formar expedient Oriol Junqueras, i també el líder de l'Assemblea Nacional Catalana, Jordi Sánchez, per haver enviat missatges polítics des de la presó, i quedaven a l'espera de saber la seua sanció. De fet, va anar el mateix ministre de l'Interior espanyol, Juan Ignacio Zoido, qui va anunciar l'obertura d'expedients als polítics empresonats de forma preventiva.

 

«Consecuent» amb els seus actes

Durant la breu entrevista telefònica per la qual ha sigut sancionat, l'exvicepresident de la Generalitat va assegurar que «no s'amaga mai del que fa» i que «és conseqüent amb els seus actes, decisions, pensaments, sentiments i voluntat». A més, va parlar sobre la situació política catalana, quan encara faltaven uns dies per a les eleccions. En este sentit, Junqueras va apuntar que les forces independentistes segurament acabarien «entenent» entre elles.

 

Anuncios
Accede a nuestra hemeroteca Accedeix a la nostra hemeroteca Access our archive

Últimes notícies

Claudia Montes nega al Suprem que Ábalos li confirmara cap endoll en Logirail

Claudia Montes assegura al Suprem que Ábalos mai li va dir que haguera intervingut per a col·locar-la en Logirail.

WOW 29 ja supera les 12.000 entrades i vol fer història de les MMA a València

WOW 29 supera les 12.000 entrades al Roig Arena i aspira a convertir-se en l’esdeveniment de MMA més gran celebrat a Espanya.

Unai Núñez serà baixa en el Valencia CF per al partit contra l’Elx

Unai Núñez no arriba al duel entre l’Elx i el Valencia CF per unes molèsties del últim partit i es confirma com a baixa per a dissabte.

Les VTC reclamen seguretat jurídica per a operar en serveis urbans a la Comunitat Valenciana

Les patronals de les VTC demanen un nou decret amb seguretat jurídica que garantisca els serveis urbans a la Comunitat Valenciana.

CaixaBank destina prop de 250.000 euros a Save the Children per a famílies afectades per la dana de València

CaixaBank donarà prop de 250.000 euros a Save the Children per a ajudar famílies i infància afectades per la dana de València.

Jose Muñoz expressa la vergonya del PSPV per José Luis Ábalos després de l’inici del juí

Jose Muñoz afirma que el PSPV sent vergonya i indignació per Ábalos després de les primeres declaracions del juí.

La renda 2025 arranca amb noves deduccions en la Comunitat Valenciana per salut, esport i música

La campanya de la renda 2025 comença amb canvis estatals i noves deduccions autonòmiques en la Comunitat Valenciana.

Absòlts els dos acusats pel cas dels burros morts al Desert de les Palmes

La Justícia absol els dos acusats pel cas dels burros morts al Desert de les Palmes en no veure provat el maltractament animal.