13.3 C
València
Divendres, 2 gener, 2026

Els pares de la menor morta a Benicarló denuncien la Policia Local

Els pares de la menor atropellada mortalment a Benicarló en setembre de 2017 han interposat una denúncia administrativa contra la Policia Local en l'Ajuntament al considerar que van tindre una actuació negligent la nit de la mort de la seua filla. La jove, de 17 anys esperava a l'autobús en una parada de l'N-340, quan un turisme la va atropellar mortalment. Ara, els pares de la jove denuncien que els agents deixaren anar el conductor del cotxe sense fer-li un test de drogues. Malgrat això, sí li van fer la prova d'alcoholèmia, amb resultat negatiu, però quan la jove va morir en l'hospital hores després va ser quan per fi anaren a casa del conductor a practicar-li un examen de drogues. Passat el temps el resultat de la prova va ser positiu per cocaïna, però el conductor al·lega que l'havia consumit després de l'accident del sinistre.

Segons sembla, l'accident de trànsit va ser a les 22.30 hores de la nit i l'examen es va practicar passades les 4.30 hores. L'absència d'un resultat immediat i les sis hores transcorregudes fins a dita prova dificulten la demostració que el detingut poguera anar drogat en el moment del tràgic accident. La mare de la víctima assegura que l'home estaria a la presó si els policies locals hagueren fet el test quan tocava. Demanen el «perdó públic» dels agents i que el consistori prenga les mesures necessàries per a depurar responsabilitats per la negligència amb la seua filla.

Un testimoni de l'accident, segons ha dit la família, va dir als agents municipals que el conductor li havia confessat minuts abans haver pres drogues. Els pares lamenten que «malgrat això no li van fer cas i van dir per l'emissora que no era u accident greu. Dos hores després la meua filla va morir en l'hospital». Tal com reflexa el document presentat per la família, els agents van detindre el conductor com a presumpte autor d'un delicte d'homicidi i un altre de lesió per imprudència greu. La família acusa els agents «d'haver incomplit els deures i obligacions legals inherents a la funció pública» i diuen que abans de morir la menor presentava lesions que eren ja massa greus.

Aquest polèmic cas d'atropellament mortal s'està instruint a Vinaròs des de fa un any i potser podria concloure de cara a 2019. Una vegada acabe la instrucció s'aportarien els escrits de l'acusació i defensa i s'assenyalaria una data de judici. Per la mort de l'adolescent, el conductor pot enfrontar-se a una pena d'un a quatre anys de presó per la mort de la menor, i a una altra pena d'un a tres anys per les lesions que va causar a una altra jove, de 21 anys a la qual també va atropellar. L'home es troba en llibertat ara mateix i 300 persones es concentraren en la Ciutat de la Justícia de Vinaròs el passat any per a demanar el seu ingrés en la presó.

Últimes notícies

La nova passarel·la del CEIP Joan XXIII a Torrent obrirà després del Nadal

La Generalitat posarà en servici després del Nadal la nova passarel·la del CEIP Joan XXIII, que reposa la destruïda per la DANA i permetrà creuar el barranc de Poio amb seguretat. L'obra incorpora accessibilitat i criteris de resiliència.

Utiel tornarà a batre rècord amb un Tortell de Reis de 60 metres

La Tahona d'Utiel elaborarà un tortell de 60 metres per a un berenar amb xocolate a les 18.00. El dolç, amb 90 peces, podrà servir a 2.700 persones.

Pérez Llorca encadena quasi mig centenar d’actes en el seu primer mes com president

El president ha centrat la seua agenda en la gestió de la DANA, els efectes de les intenses pluges i la coordinació institucional. En paral·lel, ha participat en actes nadalencs, de condemna de la violència masclista i en la recepció del Dia de la Constitució.

València, Torrent i Requena activen plans davant l’onada de fred

Diversos consistoris han activat operatius pel descens tèrmic previst. València tindrà cinc centres oberts la nit de Reis; Requena ha llançat avisos i Torrent habilita espais.

La Comunitat Valenciana va liderar 2025 amb un 36,1% més de matriculacions fins a 128.321; Espanya va pujar un 12,9%

La Comunitat Valenciana va registrar el major creixement del país en 2025 per la recuperació després de la dana. L'impuls dels electrificats i la demanda de particulars van marcar l'any.

Oliva cancel·la la cavalcada de Reis per la pluja i Xàtiva l’ajorna al 6

La previsió de pluges per la borrasca Francis ha obligat a Oliva a cancel·lar la cavalcada del 5 de gener. Xàtiva la trasllada al dia 6 al migdia i manté les visites del dia 5.

Una setmana sense rastre de tres valencians a Indonèsia després del naufragi

Una setmana després del naufragi del KM Putri Sakinah en Padar, la busca de tres valencians seguix sense resultats per la mala mar. La Policia investiga possibles negligències i les autoritats amplien la prohibició de navegació.

L’alcalde d’Almussafes presentarà proves davant el PSOE i sosté que les denúncies d’assetjament són falses

Toni González ha assegurat que aportarà testimonis i actes notarials per a rebatre les acusacions d'assetjament sexual i laboral. Diu que el CADE no té proves en contra seua més enllà del testimoniatge de la denunciant.