Els pares de la menor morta a Benicarló denuncien la Policia Local

Els pares de la menor atropellada mortalment a Benicarló en setembre de 2017 han interposat una denúncia administrativa contra la Policia Local en l'Ajuntament al considerar que van tindre una actuació negligent la nit de la mort de la seua filla. La jove, de 17 anys esperava a l'autobús en una parada de l'N-340, quan un turisme la va atropellar mortalment. Ara, els pares de la jove denuncien que els agents deixaren anar el conductor del cotxe sense fer-li un test de drogues. Malgrat això, sí li van fer la prova d'alcoholèmia, amb resultat negatiu, però quan la jove va morir en l'hospital hores després va ser quan per fi anaren a casa del conductor a practicar-li un examen de drogues. Passat el temps el resultat de la prova va ser positiu per cocaïna, però el conductor al·lega que l'havia consumit després de l'accident del sinistre.

Segons sembla, l'accident de trànsit va ser a les 22.30 hores de la nit i l'examen es va practicar passades les 4.30 hores. L'absència d'un resultat immediat i les sis hores transcorregudes fins a dita prova dificulten la demostració que el detingut poguera anar drogat en el moment del tràgic accident. La mare de la víctima assegura que l'home estaria a la presó si els policies locals hagueren fet el test quan tocava. Demanen el «perdó públic» dels agents i que el consistori prenga les mesures necessàries per a depurar responsabilitats per la negligència amb la seua filla.

Un testimoni de l'accident, segons ha dit la família, va dir als agents municipals que el conductor li havia confessat minuts abans haver pres drogues. Els pares lamenten que «malgrat això no li van fer cas i van dir per l'emissora que no era u accident greu. Dos hores després la meua filla va morir en l'hospital». Tal com reflexa el document presentat per la família, els agents van detindre el conductor com a presumpte autor d'un delicte d'homicidi i un altre de lesió per imprudència greu. La família acusa els agents «d'haver incomplit els deures i obligacions legals inherents a la funció pública» i diuen que abans de morir la menor presentava lesions que eren ja massa greus.

Aquest polèmic cas d'atropellament mortal s'està instruint a Vinaròs des de fa un any i potser podria concloure de cara a 2019. Una vegada acabe la instrucció s'aportarien els escrits de l'acusació i defensa i s'assenyalaria una data de judici. Per la mort de l'adolescent, el conductor pot enfrontar-se a una pena d'un a quatre anys de presó per la mort de la menor, i a una altra pena d'un a tres anys per les lesions que va causar a una altra jove, de 21 anys a la qual també va atropellar. L'home es troba en llibertat ara mateix i 300 persones es concentraren en la Ciutat de la Justícia de Vinaròs el passat any per a demanar el seu ingrés en la presó.

Últimes notícies

Dos hòmens rescatats en helicòpter a Petrer per un colp de calor en plena ona de calor

Dos hòmens han sigut rescatats en helicòpter al barranc de l'Escurina, al Paratge Caprala de Petrer, després que un d'ells patira un colp de calor i quedara en estat greu.

Rescaten dos senderistes a Petrer per un colp de calor en plena onada de calor

Dos hòmens han sigut rescatats en helicòpter al barranc de la Escurina, al Paratge Caprala de Petrer, després que un d’ells patira un colp de calor greu en plena onada de calor.

La ramaderia extensiva es reforça com a barrera contra incendis després del foc de Soneja

Miguel Barrachina defensa la ramaderia extensiva com a eina clau contra els incendis forestals després del foc de Soneja, que ha cremat 183 hectàrees, i destaca les ajudes i incentius per a mantindre esta activitat en el món rural.

La ramaderia extensiva es reivindica com a clau contra els incendis després del foc de Soneja

El conseller Miguel Barrachina ha defensat la ramaderia extensiva com el cortafoc més eficaç després de l’incendi de Soneja, que ha cremat 183 hectàrees a l’Alt Palància.

Ecologistes porten a jutjat l’ampliació nord del port de València per presumptes infraccions mediambientals

Ecologistes en Acció ha presentat un recurs contenciós-administratiu contra les obres de l’ampliació nord del port de València i els dragats a València i Sagunt, que consideren il·legals per falta d’avaluació ambiental actualitzada.

El Marató València guarda les últimes estreles però assegura compromisos, no promeses

El director general del Marató València, Juan Manuel Botella, ha avançat que encara queden atletes d’elit per confirmar per a la carrera del 6 de desembre i ha defés que només anuncien acords tancats. També ha explicat les dificultats econòmiques actuals de l’atletisme i el nou patrocini amb el Valencia Club de Atletismo.

El Marató València guarda encara alguna estrella però només anuncia compromisos ferms

El director general del Marató València, Juan Manuel Botella, avança que queden atletes d’elit per confirmar el 6 de desembre i defensa una política d’anuncis basada en compromisos tancats, en un context de fortes dificultats econòmiques per a l’atletisme.

Ecologistes porten a judici l’ampliació nord del port de València per infringir la normativa ambiental

Ecologistes en Acció ha presentat un recurs contenciós-administratiu contra les obres de l’ampliació nord del port de València per presumptes infraccions ambientals en els dragats de València i Sagunt.