Els pares de la menor morta a Benicarló denuncien la Policia Local

Els pares de la menor atropellada mortalment a Benicarló en setembre de 2017 han interposat una denúncia administrativa contra la Policia Local en l'Ajuntament al considerar que van tindre una actuació negligent la nit de la mort de la seua filla. La jove, de 17 anys esperava a l'autobús en una parada de l'N-340, quan un turisme la va atropellar mortalment. Ara, els pares de la jove denuncien que els agents deixaren anar el conductor del cotxe sense fer-li un test de drogues. Malgrat això, sí li van fer la prova d'alcoholèmia, amb resultat negatiu, però quan la jove va morir en l'hospital hores després va ser quan per fi anaren a casa del conductor a practicar-li un examen de drogues. Passat el temps el resultat de la prova va ser positiu per cocaïna, però el conductor al·lega que l'havia consumit després de l'accident del sinistre.

Segons sembla, l'accident de trànsit va ser a les 22.30 hores de la nit i l'examen es va practicar passades les 4.30 hores. L'absència d'un resultat immediat i les sis hores transcorregudes fins a dita prova dificulten la demostració que el detingut poguera anar drogat en el moment del tràgic accident. La mare de la víctima assegura que l'home estaria a la presó si els policies locals hagueren fet el test quan tocava. Demanen el «perdó públic» dels agents i que el consistori prenga les mesures necessàries per a depurar responsabilitats per la negligència amb la seua filla.

Un testimoni de l'accident, segons ha dit la família, va dir als agents municipals que el conductor li havia confessat minuts abans haver pres drogues. Els pares lamenten que «malgrat això no li van fer cas i van dir per l'emissora que no era u accident greu. Dos hores després la meua filla va morir en l'hospital». Tal com reflexa el document presentat per la família, els agents van detindre el conductor com a presumpte autor d'un delicte d'homicidi i un altre de lesió per imprudència greu. La família acusa els agents «d'haver incomplit els deures i obligacions legals inherents a la funció pública» i diuen que abans de morir la menor presentava lesions que eren ja massa greus.

Aquest polèmic cas d'atropellament mortal s'està instruint a Vinaròs des de fa un any i potser podria concloure de cara a 2019. Una vegada acabe la instrucció s'aportarien els escrits de l'acusació i defensa i s'assenyalaria una data de judici. Per la mort de l'adolescent, el conductor pot enfrontar-se a una pena d'un a quatre anys de presó per la mort de la menor, i a una altra pena d'un a tres anys per les lesions que va causar a una altra jove, de 21 anys a la qual també va atropellar. L'home es troba en llibertat ara mateix i 300 persones es concentraren en la Ciutat de la Justícia de Vinaròs el passat any per a demanar el seu ingrés en la presó.

Últimes notícies

La comissió de les VPP d’Alacant arrancarà amb tècnics de Contractació, Patrimoni i Urbanisme

La comissió municipal sobre possibles irregularitats en les VPP de la Platja de Sant Joan a Alacant començarà a l'abril amb les declaracions de funcionaris i alts càrrecs de Patrimoni, Contractació i Urbanisme, abans de citar als responsables polítics.

CaixaBank confirma els seus objectius a l’alça fins a 2027 malgrat la incertesa a Orient Mitjà

CaixaBank manté els objectius revisats a l'alça del seu pla 2025-2027 després d'un benefici rècord i anuncia un dividend superior, mentres afronta una vaga sindical per la pressió comercial.

Disney tria la Comunitat Valenciana per a rodar la versió d’acció real d’Embullats

Disney rodara durant huit mesos la version de accion real d'Embullats en diversos escenaris de la Comunitat Valenciana, amb Ciutat de la Llum com un dels principals focus de produccion.

Arcadi España assumix Hisenda i admet que aprovar nous Pressupostos serà una tasca molt difícil

Arcadi España pren les regnes d'Hisenda amb el repte de tirar avant nous Pressupostos, mentres Carlos Cuerpo assumix la Vicepresidència Primera amb un missatge de meritocràcia i reforç de l'Estat del Benestar.

El Oceanogràfic inaugura una galeria interactiva sobre l’Àrtic amb il·lustradors afectats per la dana

El Oceanogràfic de València estrena una galeria interactiva a l'aire lliure en la zona de l'Àrtic, creada al costat d'il·lustradors locals afectats per la dana de 2024, que combina art, divulgació científica i joc per a explicar la fragilitat dels ecosistemes polars.

El fred del cap de setmana donarà pas a un temps primaveral fins al Divendres Sant en la Comunitat Valenciana

La Comunitat Valenciana afronta un cap de setmana fred i desapacible pel vent, abans d'un ambient clarament primaveral fins al Divendres Sant, amb temperatures suaus i poques núvols.

El Consell veu amb Arcadi España en Hisenda el moment clau per a un finançament just

El vicepresident segon del Consell, José Díez, considera que el nomenament d'Arcadi España com a ministre d'Hisenda obri una oportunitat decisiva per a aconseguir un finançament autonòmic just i un fons transitori d'anivellament per a la Comunitat Valenciana.

Díez defén a Camarero i subratlla que l’oposició no va protestar en Les Corts

El vicepresident segon del Consell, José Díez, sosté que cap grup de l'oposició va protestar en el ple de Les Corts per les paraules de Susana Camarero sobre prostitutes en el Govern.