La plaga de mosquits es reviva a Castelló degut a la calor i les pluges

A pesar de l'arribada de la tardor, sembla que el mosquit es resisteix a anar-se'n de la província de Castelló. La tardor és una època de l'any menys propicia per a la seua reproducció i desenvolupament, però les pluges i les altes temperatures d'esta setmana anterior han creat un hàbitat perfecte per a la seua proliferació. Les temperatures que han registrat valors propis de l'estiu han fet que el mosquit trobe un bon hàbitat a tota la província, sobretot a les zones del litoral, com la Plana Baixa, especialment entre Moncofa i Nules. Malagrat tot, l'alterta no és per al mosquit tigre, sinó per al mosquit de marjal.

Segons sembla, les temperatures altes haurien calfat l'aigua estancada, la qual cosa possibilita que es desenvolupen les larves molt ràpid. En algunes zones ja s'estan realitzant tasques de prevenció amb fumigació i tractaments per tal de pal·liar l'impacte d'aquests insectes. Segons ha informat 'El Periódico Mediterráneo', s'estan intensificant els tractaments en el Prat de Torreblanca i Cabanes, així com el Quadre de Santiago de Benicàssim, un espai que tradicionalment acumula aigua, i que sol ser font de proliferació per al mosquit. En Castelló de la Plana es nota també major presència, però sens dubte Moncofa i Nules són les zones on potser està proliferant més, amb una espècia que va tindre el seu màxim apogeu en juliol d'aquest any. Segons expliquen, la presència del mosquit dificulta la tasca als agricultors i als veïns pròxims a zones humides. S'han dut a terme, si més no, diverses fumigacions en estes dos localitats, però alguna zona com la Finca del Pou, a Moncofa, no ha pogut ser coberta i sembla que en estos dies els mosquits haurien fet eclosió i s'haurien desenvolupat.

Per altra banda el diputat provincial de Medi Ambient, Mario Garcia, alerta que els ajuntaments del litoral de Castelló encara no han enviat informes amb els programes d'actuació que s'estan duent a terme per a pal·liar la plaga, a pesar que la Diputació és l'encarregada de coordinar les fumigacions en la província. Es desconeix si els municipis han dut a terme els tractaments pertinents una vegada a la setmana, però en qualsevol cas, afirma que les fumigacions s'han de perllongar fins a octubre. Es posa de manifest la poca coordinació entre els ajuntaments, la Diputació i la Conselleria de Sanitat, una situació que s'espera que canvie en els pròxims dies.

Últimes notícies

Bautista s’acomiada del seu últim Wimbledon després de perdre amb Fonseca en primera ronda

Roberto Bautista, de 38 anys, s’ha acomiadat en primera ronda del seu últim Wimbledon després de perdre davant el brasiler Joao Fonseca en tres sets, malgrat tindre opcions en l’inici del partit.

Darius Thompson trenca el seu contracte amb el Valencia Basket abans del 2028

El Valencia Basket i Darius Thompson han pactat este juny la rescissió del contracte que els unia fins a 2028. L’exterior nord-americà, clau en l’aposta per l’Eurolliga, ha perdut protagonisme fins a quedar fora de les últimes convocatòries.

La major mostra del Museu de l’Or de Bogotà arriba al Marq amb 300 peces úniques

El Marq d’Alacant acull fins al 2 de maig de 2027 la mostra més gran del Museu de l’Or de Bogotà, amb 291 objectes arqueològics i creacions indígenes actuals que exploren la connexió entre l’or, els rituals i l’univers.

Barrachina viatja a Brussel·les per a defensar el regadiu valencià davant la Unió Europea

El conseller Miguel Barrachina viatjarà dilluns i dimarts a Brussel·les junt amb Fecoreva per a defensar el paper clau del regadiu mediterrani en la seguretat alimentària, la competitivitat agrària i l equilibri territorial. La delegació es reunirà amb institucions europees i participarà en una mesa redona al Parlament Europeu.

Els equips de rescat d’USAR13 aconseguixen vol per a viatjar a Veneçuela hui mateix

L’ONG USAR13, amb seu en la Nucia, ha aconseguit finalment un vol especial des de Madrid per a desplaçar el seu equip de rescat a Veneçuela després del doble terratrémol i d’un primer intent frustrat el cap de setmana passat.

Les Urgències de l’Hospital General de València entren en l’última fase de la gran reforma

El servei d’Urgències de l’Hospital General de València afronta l’última fase d’una reforma integral de 4,8 milions que modernitzarà més de 2.000 metres quadrats i augmentarà la capacitat assistencial.

Un capellà d’Alacant perd l’estat clerical per negar l’autoritat del Papa

El Papa León XIV ha ordenat l’expulsió de l’estat clerical del sacerdot alacantí Francisco José Vegara Cerezo per la seua negativa reiterada a reconéixer l’autoritat del papa Francesc i de l’actual pontífex.

Les 156 esmenes del PP als pressupostos busquen més ajudes socials i previndre catàstrofes

El PP ha registrat 156 esmenes als Pressupostos de la Generalitat per a 2026 per reforçar la despesa social, ampliar ajudes a llogaters i propietaris en risc de desnonament i invertir en sistemes d’alerta en barrancs.