La plaga de mosquits es reviva a Castelló degut a la calor i les pluges

A pesar de l'arribada de la tardor, sembla que el mosquit es resisteix a anar-se'n de la província de Castelló. La tardor és una època de l'any menys propicia per a la seua reproducció i desenvolupament, però les pluges i les altes temperatures d'esta setmana anterior han creat un hàbitat perfecte per a la seua proliferació. Les temperatures que han registrat valors propis de l'estiu han fet que el mosquit trobe un bon hàbitat a tota la província, sobretot a les zones del litoral, com la Plana Baixa, especialment entre Moncofa i Nules. Malagrat tot, l'alterta no és per al mosquit tigre, sinó per al mosquit de marjal.

Segons sembla, les temperatures altes haurien calfat l'aigua estancada, la qual cosa possibilita que es desenvolupen les larves molt ràpid. En algunes zones ja s'estan realitzant tasques de prevenció amb fumigació i tractaments per tal de pal·liar l'impacte d'aquests insectes. Segons ha informat 'El Periódico Mediterráneo', s'estan intensificant els tractaments en el Prat de Torreblanca i Cabanes, així com el Quadre de Santiago de Benicàssim, un espai que tradicionalment acumula aigua, i que sol ser font de proliferació per al mosquit. En Castelló de la Plana es nota també major presència, però sens dubte Moncofa i Nules són les zones on potser està proliferant més, amb una espècia que va tindre el seu màxim apogeu en juliol d'aquest any. Segons expliquen, la presència del mosquit dificulta la tasca als agricultors i als veïns pròxims a zones humides. S'han dut a terme, si més no, diverses fumigacions en estes dos localitats, però alguna zona com la Finca del Pou, a Moncofa, no ha pogut ser coberta i sembla que en estos dies els mosquits haurien fet eclosió i s'haurien desenvolupat.

Per altra banda el diputat provincial de Medi Ambient, Mario Garcia, alerta que els ajuntaments del litoral de Castelló encara no han enviat informes amb els programes d'actuació que s'estan duent a terme per a pal·liar la plaga, a pesar que la Diputació és l'encarregada de coordinar les fumigacions en la província. Es desconeix si els municipis han dut a terme els tractaments pertinents una vegada a la setmana, però en qualsevol cas, afirma que les fumigacions s'han de perllongar fins a octubre. Es posa de manifest la poca coordinació entre els ajuntaments, la Diputació i la Conselleria de Sanitat, una situació que s'espera que canvie en els pròxims dies.

Últimes notícies

L’onada de calor dispara els 40 graus en municipis de València i Alacant

L’onada de calor ha deixat hui fins a 40,4 graus en Alcoi i valors de 40 graus en Ontinyent i Fontanars dels Alforins, mentres que a les capitals s’han quedat al voltant dels 30 graus.

Mathew Ryan continuarà en la porteria del Levante una temporada més

El porter australià Mathew Ryan ha decidit continuar en el Levante la pròxima temporada després de dubtar sobre el seu futur i disputar el Mundial amb Austràlia. El club ha confirmat que s’incorporarà de manera immediata a la pretemporada.

Els veïns d’Artana i Eslida tornen a casa després de l’incendi de la Vall d’Uixó

L'incendi forestal de la Vall d'Uixó ha quedat estabilitzat després de set dies i quasi 9.600 hectàrees cremades, i permet el retorn dels veïns d'Artana i Eslida. Les autoritats avisen que el foc encara no està controlat ni extingit i demanen no accedir a la zona.

32,1 milions per a immunitzar nadons i xiquets contra el VRS en la Comunitat Valenciana

El Consell ha autoritzat 32,1 milions per a adquirir 70.000 dosis contra el VRS per a la campanya 2026-2027, i ha aprovat també mesures en justícia, formació digital, medi ambient i agricultura.

El Huerto del Cura suma prestigi amb l’ingrés en l’Itinerari Europeu de Jardins Històrics

El Jardín Artístico Nacional Huerto del Cura, a Elx, ha formalitzat l’ingrés en l’Itinerari Europeu de Jardins Històrics, certificat pel Consell d’Europa, fet que reforça el seu valor patrimonial i turístic.

Sagunt a Escena obri la 43a edició amb dos obres inspirades en el Segle d’Or

El Teatre Romà estrena 'El Narciso en su opinión', mentre l''Off Romà' combina teatre clàssic i dansa contemporània

El dèficit de la Comunitat Valenciana baixa al 0,71% del PIB fins als 1.180 milions

El dèficit públic de la Comunitat Valenciana s’ha reduït una dècima fins al 0,71% del PIB, amb 1.180 milions acumulats fins maig, en un context de menor gasto per la dana i superàvit de la Seguretat Social.

1,7 milions de la Diputació per als pobles afectats per l’incendi de la Vall d’Uixó

La Diputació de Castelló ha aprovat una modificació pressupostària d’1,7 milions d’euros per a impulsar la recuperació dels municipis danyats per l’incendi forestal declarat el 25 de juliol a la Serra d’Espadà, amb ajudes específiques per a pobles menuts i convenis per a la Vall d’Uixó i Onda.
FILMOTECA D'ESTIU