La plaga de mosquits es reviva a Castelló degut a la calor i les pluges

A pesar de l'arribada de la tardor, sembla que el mosquit es resisteix a anar-se'n de la província de Castelló. La tardor és una època de l'any menys propicia per a la seua reproducció i desenvolupament, però les pluges i les altes temperatures d'esta setmana anterior han creat un hàbitat perfecte per a la seua proliferació. Les temperatures que han registrat valors propis de l'estiu han fet que el mosquit trobe un bon hàbitat a tota la província, sobretot a les zones del litoral, com la Plana Baixa, especialment entre Moncofa i Nules. Malagrat tot, l'alterta no és per al mosquit tigre, sinó per al mosquit de marjal.

Segons sembla, les temperatures altes haurien calfat l'aigua estancada, la qual cosa possibilita que es desenvolupen les larves molt ràpid. En algunes zones ja s'estan realitzant tasques de prevenció amb fumigació i tractaments per tal de pal·liar l'impacte d'aquests insectes. Segons ha informat 'El Periódico Mediterráneo', s'estan intensificant els tractaments en el Prat de Torreblanca i Cabanes, així com el Quadre de Santiago de Benicàssim, un espai que tradicionalment acumula aigua, i que sol ser font de proliferació per al mosquit. En Castelló de la Plana es nota també major presència, però sens dubte Moncofa i Nules són les zones on potser està proliferant més, amb una espècia que va tindre el seu màxim apogeu en juliol d'aquest any. Segons expliquen, la presència del mosquit dificulta la tasca als agricultors i als veïns pròxims a zones humides. S'han dut a terme, si més no, diverses fumigacions en estes dos localitats, però alguna zona com la Finca del Pou, a Moncofa, no ha pogut ser coberta i sembla que en estos dies els mosquits haurien fet eclosió i s'haurien desenvolupat.

Per altra banda el diputat provincial de Medi Ambient, Mario Garcia, alerta que els ajuntaments del litoral de Castelló encara no han enviat informes amb els programes d'actuació que s'estan duent a terme per a pal·liar la plaga, a pesar que la Diputació és l'encarregada de coordinar les fumigacions en la província. Es desconeix si els municipis han dut a terme els tractaments pertinents una vegada a la setmana, però en qualsevol cas, afirma que les fumigacions s'han de perllongar fins a octubre. Es posa de manifest la poca coordinació entre els ajuntaments, la Diputació i la Conselleria de Sanitat, una situació que s'espera que canvie en els pròxims dies.

Últimes notícies

Awa Fam s’acomiada campiona del València Basket abans de partir a la WNBA

Awa Fam tanca la seua etapa al València Basket alçant la Lliga Femenina i posa rumb a la WNBA i al Project B, amb la ferma intenció de tornar al club taronja.

El quart títol de Lliga del València Basket arriba amb rècord històric de públic femení

El València Basket femení va conquistar la seua quarta Lliga i va firmar el rècord d'assistència en un partit com a local, amb 7.647 espectadors en el Roig Arena.

Rubén Burgos aparca el seu futur després de guanyar la Lliga Femenina: només pensa a celebrar

Rubén Burgos assegura després de conquistar la Lliga Femenina amb València Basket que no es planteja encara el seu futur i centra tota la seua atenció a celebrar el títol amb l'equip i el seu cos tècnic.

Rubén Burgos reivindica el treball del València Basket després del títol de Lliga Femenina

Rubén Burgos subratlla que la canastra final de Yvonne Anderson és fruit de mesos de perseverança, un projecte sostingut i la confiança interna després d'una temporada complicada.

Anderson decidix sobre la botzina la quarta Lliga Femenina consecutiva del València Basket

Una canastra final de Yvonne Anderson va donar al València Basket el seu quart títol seguit de la Lliga Femenina després de remuntar davant un Casademont Zaragoza que va dominar gran part del partit. El Roig Arena va viure una remuntada èpica culminada en l'última possessió.

Yvonne Anderson decidix la Lliga Femenina amb una canastra sobre la botzina

Yvonne Anderson remata una temporada molt dura per a València Basket amb una canastra sobre la botzina davant Casademont Zaragoza i descriu el final com a increïble i feliç.

Awa Fam s’acomiada del València Basket amb la Lliga abans de fer el salt a la WNBA

Awa Fam tanca la seua etapa al València Basket alçant la Lliga Femenina i es prepara per a iniciar la seua carrera en la WNBA amb Seattle Storm, amb la idea de tornar en el futur al club taronja.

Anderson decidix sobre la botzina la quarta lliga seguida del València Basket

Una canastra sobre la botzina de Yvonne Anderson va donar al València Basket el seu quart títol consecutiu de la Lliga Femenina després de remuntar davant un Casademont Zaragoza que va dominar quasi tot el partit. La vella guàrdia taronja, amb Leticia Romero i Queralt Casas, va liderar la reacció en un final decidit per xicotets detalls.