La plaga de mosquits es reviva a Castelló degut a la calor i les pluges

A pesar de l'arribada de la tardor, sembla que el mosquit es resisteix a anar-se'n de la província de Castelló. La tardor és una època de l'any menys propicia per a la seua reproducció i desenvolupament, però les pluges i les altes temperatures d'esta setmana anterior han creat un hàbitat perfecte per a la seua proliferació. Les temperatures que han registrat valors propis de l'estiu han fet que el mosquit trobe un bon hàbitat a tota la província, sobretot a les zones del litoral, com la Plana Baixa, especialment entre Moncofa i Nules. Malagrat tot, l'alterta no és per al mosquit tigre, sinó per al mosquit de marjal.

Segons sembla, les temperatures altes haurien calfat l'aigua estancada, la qual cosa possibilita que es desenvolupen les larves molt ràpid. En algunes zones ja s'estan realitzant tasques de prevenció amb fumigació i tractaments per tal de pal·liar l'impacte d'aquests insectes. Segons ha informat 'El Periódico Mediterráneo', s'estan intensificant els tractaments en el Prat de Torreblanca i Cabanes, així com el Quadre de Santiago de Benicàssim, un espai que tradicionalment acumula aigua, i que sol ser font de proliferació per al mosquit. En Castelló de la Plana es nota també major presència, però sens dubte Moncofa i Nules són les zones on potser està proliferant més, amb una espècia que va tindre el seu màxim apogeu en juliol d'aquest any. Segons expliquen, la presència del mosquit dificulta la tasca als agricultors i als veïns pròxims a zones humides. S'han dut a terme, si més no, diverses fumigacions en estes dos localitats, però alguna zona com la Finca del Pou, a Moncofa, no ha pogut ser coberta i sembla que en estos dies els mosquits haurien fet eclosió i s'haurien desenvolupat.

Per altra banda el diputat provincial de Medi Ambient, Mario Garcia, alerta que els ajuntaments del litoral de Castelló encara no han enviat informes amb els programes d'actuació que s'estan duent a terme per a pal·liar la plaga, a pesar que la Diputació és l'encarregada de coordinar les fumigacions en la província. Es desconeix si els municipis han dut a terme els tractaments pertinents una vegada a la setmana, però en qualsevol cas, afirma que les fumigacions s'han de perllongar fins a octubre. Es posa de manifest la poca coordinació entre els ajuntaments, la Diputació i la Conselleria de Sanitat, una situació que s'espera que canvie en els pròxims dies.

Últimes notícies

Uns 30.000 metges valencians afronten una cinquena setmana de vaga des d’este dilluns

Prop de 30.000 metges valencians estan cridats a una nova setmana de vaga entre el 15 i el 19 de juny per reclamar millores laborals, més personal i una atenció sanitària de qualitat.

Exhibició del València Basket contra el Joventut i a un pas de la final de l’ACB

El València Basket ha derrotat l’Asisa Joventut per 90-76 al Roig Arena, posa el 2-0 en la semifinal de la Lliga Endesa i es queda a un triomf de la final.

Controlat l’incendi forestal de Serra i reobert el trànsit marítim al Port de Sagunt

L’incendi declarat este divendres a Serra s’ha estabilitzat cap a les 20.00 hores després d’una evolució positiva, fet que ha permés retirar els dos mitjans aeris del MITECO i reobrir el trànsit marítim al Port de Sagunt.

LIFE Intemares impulsa que quasi una quarta part de la mar espanyola estiga protegida

El projecte europeu LIFE Intemares ha ajudat a passar del 8 % al 22,5 % d’àrea marina protegida a Espanya des de 2017 i ha permés declarar 12 nous espais marins de la Red Natura 2000.

Set mitjans aeris lluiten contra un incendi forestal a Serra

Set mitjans aeris i nombroses unitats terrestres treballen en l’extinció d’un incendi forestal declarat esta vesprada al terme municipal de Serra, prop de la carretera CC-3341.

El professorat manté la pressió: STEPV i UGT veuen insuficients les mesures de la Generalitat

STEPV i UGT asseguren que la vaga indefinida del professorat valencià ha funcionat, però adverteixen que la mobilització continuarà perquè consideren insuficients les mesures anunciades per la Generalitat.

La Audiencia obliga la jutgessa a mantindre la transcripció de les declaracions del cas DANA

La Audiencia de València ha donat la raó a l’exconsellera de Justícia Salomé Pradas i ha ordenat a la jutgessa instructora del cas DANA que no interrompisca la transcripció de les declaracions a partir del 30 de juny de 2026. La decisió deixa sense efecte l’ordre inicial del jutjat de Catarroja, que preveia aturar este treball arran del cessament de quatre funcionàries assignades a la causa.

Paiporta afronta la renovació total del clavegueram amb 90 milions després de la DANA

Paiporta preveu reconstruir 22,46 quilometres de clavegueram en quatre anys amb una inversio de mes de 90 milions, en una actuacio considerada sense precedents a Espanya després de la DANA de 2024.