La plaga de mosquits es reviva a Castelló degut a la calor i les pluges

A pesar de l'arribada de la tardor, sembla que el mosquit es resisteix a anar-se'n de la província de Castelló. La tardor és una època de l'any menys propicia per a la seua reproducció i desenvolupament, però les pluges i les altes temperatures d'esta setmana anterior han creat un hàbitat perfecte per a la seua proliferació. Les temperatures que han registrat valors propis de l'estiu han fet que el mosquit trobe un bon hàbitat a tota la província, sobretot a les zones del litoral, com la Plana Baixa, especialment entre Moncofa i Nules. Malagrat tot, l'alterta no és per al mosquit tigre, sinó per al mosquit de marjal.

Segons sembla, les temperatures altes haurien calfat l'aigua estancada, la qual cosa possibilita que es desenvolupen les larves molt ràpid. En algunes zones ja s'estan realitzant tasques de prevenció amb fumigació i tractaments per tal de pal·liar l'impacte d'aquests insectes. Segons ha informat 'El Periódico Mediterráneo', s'estan intensificant els tractaments en el Prat de Torreblanca i Cabanes, així com el Quadre de Santiago de Benicàssim, un espai que tradicionalment acumula aigua, i que sol ser font de proliferació per al mosquit. En Castelló de la Plana es nota també major presència, però sens dubte Moncofa i Nules són les zones on potser està proliferant més, amb una espècia que va tindre el seu màxim apogeu en juliol d'aquest any. Segons expliquen, la presència del mosquit dificulta la tasca als agricultors i als veïns pròxims a zones humides. S'han dut a terme, si més no, diverses fumigacions en estes dos localitats, però alguna zona com la Finca del Pou, a Moncofa, no ha pogut ser coberta i sembla que en estos dies els mosquits haurien fet eclosió i s'haurien desenvolupat.

Per altra banda el diputat provincial de Medi Ambient, Mario Garcia, alerta que els ajuntaments del litoral de Castelló encara no han enviat informes amb els programes d'actuació que s'estan duent a terme per a pal·liar la plaga, a pesar que la Diputació és l'encarregada de coordinar les fumigacions en la província. Es desconeix si els municipis han dut a terme els tractaments pertinents una vegada a la setmana, però en qualsevol cas, afirma que les fumigacions s'han de perllongar fins a octubre. Es posa de manifest la poca coordinació entre els ajuntaments, la Diputació i la Conselleria de Sanitat, una situació que s'espera que canvie en els pròxims dies.

Últimes notícies

Les obres de l’edifici incendiat de Campanar encaren la seua recta final després de completar l’estructura

Les reparacions estructurals de l'edifici de Campanar ja han conclòs i les vivendes comencen a prendre forma, amb la previsió que les obres acaben a la fi de 2026 i els veïns puguen tornar de manera progressiva.

El PP acusa el PSOE de viure de la corrupció i els pactes amb independentistes

El secretari general del PPCV, Carlos Gil, assegura que el PSOE només oferix un projecte basat en la corrupció i en pactes amb forces que volen trencar Espanya, i vincula a Diana Morant amb diversos casos sota sospita.

Morant crida a recompondre la majoria social que sustenta el projecte de Sánchez

Diana Morant defén que el Govern de Pedro Sánchez seguix recolzat per una majoria social i parlamentària i sosté que la dreta no oferix una alternativa política clara.

Un cigarret provoca l’incendi a l’hospital de Torrevieja i deixa dos ferits

L'incendi a l'hospital de Torrevieja es va originar quan un pacient va encendre un cigarret al costat d'una bombona d'oxigen, la qual cosa va causar una explosió, dos ferits i el desallotjament parcial del centre.

Pilar Bernabé arranca la seua carrera a l’alcaldia de València amb un compromís d’escolta i diàleg

Pilar Bernabé presenta la seua candidatura a l'alcaldia de València amb un projecte centrat en l'escolta veïnal, la defensa de l'educació pública i una ciutat oberta, diversa i pròxima.

Quinze detinguts per una estafa de 400.000 euros amb falses crides de bancs

La Guàrdia Civil ha desarticulat una organització que va estafar prop de 400.000 euros suplantant a bancs per telèfon i ha detingut a quinze persones en onze províncies.

El PP aplaudix que el Parlament Europeu mantinga oberta la investigació sobre el cas Oltra

El PP en Les Corts valora que la Comissió de Peticions del Parlament Europeu mantinga oberta la investigació sobre la gestió del cas d'abusos a una menor tutelada vinculat a l'entorn de Mónica Oltra mentres seguisca el procediment judicial a Espanya.

Paco Roca explora les relacions de parella en el seu nou còmic El viatge, que saltarà al cinema

El viatge, la nova novel·la gràfica de Paco Roca, indaga en les ruptures i les relacions de parella a llarg termini, ambientades a la Patagònia i amb adaptació al cinema en marxa.