14.8 C
València
Divendres, 30 gener, 2026

Més de 2500 plantes de marihuana confiscades en una plantació a Calles

 

 

La Guàrdia Civil ha detingut a un home de 24 anys, de nacionalitat albanesa, per un delicte contra la salut pública (cultiu de plantes de marihuana) en la localitat de Calles.

La investigació va començar a principis del passat mes, quan la Guàrdia Civil de Xelva va tindre coneixement de l’existència d’una possible plantació de marihuana en el paratge conegut com a “Font Madrid” pertanyent al terme municipal de Calles.

En els dies successius, agents de la Guàrdia Civil de Llíria van inspeccionar la zona amb l’objectiu de trobar la plantació. Fruit de la investigació, el dia 30 d’agost van procedir a la detenció d’un home de 24 anys, de nacionalitat albanesa, per un delicte contra la salut pública (cultiu de plantes de marihuana) en el paratge conegut com a “Font Madrid” pertanyent al terme municipal de Calles.

Els investigadors van intervindre més de 2.500 plantes de marihuana amb un pes superior a 400 quilograms, un vehicle, un motor de gasolina, una motxilla fitosanitària i divers material per a la cura i bon desenvolupament de la plantació.

La ubicació de la plantació estava estudiada. Es trobava bastant apartada del nucli de població i en una zona elevada, de manera que no fora visible des dels diferents camins que portaven al lloc.

A més, els agents es van adonar que la ubicació de la plantació estava esbrossada, fins i tot es van talar arbres autòctons. L’aigua necessària era extreta dels rius i basses pròximes.

La investigació continua oberta i no es descarten més detencions.

Les diligències han passat a la disposició del Jutjat de Primera Instància i Instrucció número 6 de Llíria.

Últimes notícies

València supera al Maccabi 94-83 amb un Taylor decisiu i el Roig Arena com a impuls

El València Basket es va imposar 94-83 al Maccabi amb Taylor clau en la remuntada i Sako dominant el rebot. La graderia del Roig Arena va impulsar el tancament del partit i l'equip va tornar al top 6.

Unes 150 persones reclamen a València l’expulsió d’Israel dels tornejos europeus

La concentració va coincidir amb el partit d'Eurolliga entre València Basket i Maccabi Tel Aviv i es va desenrotllar amb un ampli desplegament policial. És el primer dol de la temporada a Espanya enfront d'un equip israelià que es juga amb públic malgrat la recomanació de celebrar-ho a porta tancada.

Prop de 150 persones reclamen a València expulsar a Israel dels tornejos europeus

Unes 150 persones s'han concentrat al costat del Roig Arena durant el València Basket-Maccabi per a exigir l'expulsió d'Israel de les competicions europees. La protesta ha transcorregut amb consignes, pancartes i un ampli dispositiu policial.

Pérez Llorca ha reclamat una indemnització similar per a les víctimes de la DANA i del tren de Adamuz

El president valencià ha demanat equiparar les indemnitzacions de la DANA amb les de l'accident ferroviari de Adamuz i ha titllat de vergonyosa la diferència. Ha reclamat una rectificació i ha evitat entrar en una guerra de xifres.

Sarabia: ‘Davant el Barça cal ser valents i allunyar-los de la nostra porteria’

Eder Sarabia va assegurar que l'Elx ha de ser valent davant el Barcelona, superar la pressió i mantindre al rival lluny de l'àrea. Va confirmar les baixes d'Álvaro Núñez i Josan Ferrández, i no va descartar al nouvingut Lucas Cepeda.

Alberto Sant Joan rebrà el premi especial de l’XI Festival de Cinema de Paterna

L'actor serà homenatjat el 14 de febrer en el Gran Teatre Antonio Ferrandis amb una distinció que reconeix tres dècades de carrera. L'alcalde Juan Antonio Sagredo i familiars d'Antonio Ferrandis entregaran el guardó.

La Generalitat equipara les condicions laborals del professorat de religió a la resta de docents

Educació ha firmat el conveni col·lectiu que posa fi al tracte excepcional del professorat de religió. L'acord alinea drets, retribucions, permisos i llicències amb els de la resta de docents.

EUPV entrega 18.000 firmes en Les Corts per a demanar que es blinde la sanitat pública

EUPV ha presentat una ILP en Les Corts per a blindar la sanitat pública amb més de 18.000 firmes. La proposta demana més personal, inversió i revertir privatitzacions.