Troballa de la policia a casa de Tomás, el pare de les xiquetes desaparegudes

Ahir es van complir tres setmanes del cas d’Anna i Olivia, les germanes d’1 i 6 anys desaparegudes a Tenerife amb el seu pare Tomás Gimeno. Des de llavors, la Guàrdia Civil treballa sense descans per localitzar-les i que puguen tornar amb la seua mare, Beatriz, que segueix mantenint les esperances de tornar a veure a les seues filles amb vida.

No es descarta que Tomás haja fugit del país rumb a l’Àfrica o Amèrica, o bé es podria estar amagant en alguna de les Illes Canàries. Ara bé, després de fer una recerca i registrar el seu habitatge a Igueste de Candelaria, la principal hipòtesi apunta que l’home de 35 anys ha posat fi a la vida de les xiquetes.

Però mentre no es trobe cap indici, els investigadors han de seguir amb la recerca. Tanmateix, en les últimes hores, un dels principals focus de la investigació s’ha situat a la casa, on ja s’han fet quatre registres. En l’últim registre d’este dilluns, 17 de maig, s’ha comptat amb l’ajuda de Junco i Bill, un gos d’aigües i un pastor belga especialitzats en la detecció de restes humanes i altres restes orgàniques.

En anteriors registres al domicili, els membres de la Guàrdia Civil van destacar el desordre: piles de plats bruts, el terra sense escombrar i molta roba bruta per terra. Però en este quart registre, hi ha dos detalls que han cridat l’atenció dels investigadors, segons explica el periodista Nacho Abad a ‘El Confidencial’.

D’una banda, Abad destaca que els agents han trobat unes bosses dins del domicili i, per tant, especulen amb la possibilitat que va utilitzar-les per emportar-se roba de les nenes. D’altra banda, els agents també s’han sorprés amb el mal estat del jardí de la casa. Ara bé, en una zona del jardí s’ha trobat terra remoguda, que està sent analitzada al laboratori.

L’opció més probable: que les xiquetes estiguen al fons de la mar

Tot i que no és la teoria en què els agradaria estar centrant els seus esforços, els membres de l’UCO i altres cossos de la Guàrdia Civil, tenen poques esperances en trobar Olivia i Anna amb vida. La principal opció que estudien és que Tomás hauria matat a les seues filles per posteriorment llançar-les al fons del mar.

En este sentit, el jutge ja ha donat la seua autorització per inspeccionar les profunditats marines amb l’objectiu de trobar els cossos sense vida de les nenes. L’Institut Espanyol d’Oceanografia ha proporcionat a la Guàrdia Civil un sonar i un robot marí per poder dur a terme estes tasques.

Últimes notícies

Pérez Llorca rebutja que Mónica Oltra torne a la política i siga candidata a València

Juanfran Pérez Llorca considera que Mónica Oltra no hauria de tornar a la primera línia ni presentar-se a l'alcaldia de València mentres afronta un juí pel presumpte encobriment d'abusos a una menor.

Avís groc a Castelló per fortes ratxes de vent de fins a 90 km/h

La Aemet activa l'avís groc a l'interior i litoral nord de Castelló per vent del nord-oest amb ratxes molt fortes, que podran aconseguir entre 80 i 90 km/h.

La Generalitat llança crèdits bonificats de 100 milions per a empreses afectades per la guerra de l’Iran

La Generalitat activarà una línia de crèdits bonificats de 100 milions per a les empreses més afectades per la guerra de l'Iran i convocarà la taula del Diàleg Social per a definir un escut econòmic i social.

Un comandament dubta que Basset no sabera de la retirada dels bombers en la dana

El cap de Bombers Forestals d'Alzira declara davant la jutgessa per la gestió de la dana i posa en qüestió que l'ex inspector cap José Miguel Basset ignorara la desmobilització d'efectius en els rius Magre i Poyo.

Gelades a l’interior de la Comunitat Valenciana i avís per vent fort a Castelló

Les comarques de l'interior de la Comunitat Valenciana han registrat mínimes de fins a -3,5 graus i Aemet manté avisos grocs per vent fort i risc d'incendis, especialment a Castelló.

Presó provisional per a un jove de 24 anys per disparar al seu oncle en el coll en una baralla familiar a Alacant

Un jove de 24 anys ha sigut enviat a presó provisional acusat de disparar en el coll al seu oncle durant una baralla familiar en un barri d'Alacant, en un cas on també han sigut detinguts els seus pares.

La Fiscalia demana tres anys i mig de presó per a un sacerdot per estafar 65.000 euros a una dona

La Fiscalia sol·licita tres anys i mig de presó per a un sacerdot missioner acusat d'aprofitar una relació sentimental amb una dona per a obtindre d'ella quasi 65.000 euros durant cinc anys.

Tres detinguts per robatoris amb violència en gasolineres de La Safor armats amb un martell

La Guàrdia Civil ha detingut a dos hòmens i una dona acusats d'assaltar amb violència dos gasolineres de La Safor al febrer, usant un martell de grans dimensions per a intimidar als treballadors.