Troballa de la policia a casa de Tomás, el pare de les xiquetes desaparegudes

Ahir es van complir tres setmanes del cas d’Anna i Olivia, les germanes d’1 i 6 anys desaparegudes a Tenerife amb el seu pare Tomás Gimeno. Des de llavors, la Guàrdia Civil treballa sense descans per localitzar-les i que puguen tornar amb la seua mare, Beatriz, que segueix mantenint les esperances de tornar a veure a les seues filles amb vida.

No es descarta que Tomás haja fugit del país rumb a l’Àfrica o Amèrica, o bé es podria estar amagant en alguna de les Illes Canàries. Ara bé, després de fer una recerca i registrar el seu habitatge a Igueste de Candelaria, la principal hipòtesi apunta que l’home de 35 anys ha posat fi a la vida de les xiquetes.

Però mentre no es trobe cap indici, els investigadors han de seguir amb la recerca. Tanmateix, en les últimes hores, un dels principals focus de la investigació s’ha situat a la casa, on ja s’han fet quatre registres. En l’últim registre d’este dilluns, 17 de maig, s’ha comptat amb l’ajuda de Junco i Bill, un gos d’aigües i un pastor belga especialitzats en la detecció de restes humanes i altres restes orgàniques.

En anteriors registres al domicili, els membres de la Guàrdia Civil van destacar el desordre: piles de plats bruts, el terra sense escombrar i molta roba bruta per terra. Però en este quart registre, hi ha dos detalls que han cridat l’atenció dels investigadors, segons explica el periodista Nacho Abad a ‘El Confidencial’.

D’una banda, Abad destaca que els agents han trobat unes bosses dins del domicili i, per tant, especulen amb la possibilitat que va utilitzar-les per emportar-se roba de les nenes. D’altra banda, els agents també s’han sorprés amb el mal estat del jardí de la casa. Ara bé, en una zona del jardí s’ha trobat terra remoguda, que està sent analitzada al laboratori.

L’opció més probable: que les xiquetes estiguen al fons de la mar

Tot i que no és la teoria en què els agradaria estar centrant els seus esforços, els membres de l’UCO i altres cossos de la Guàrdia Civil, tenen poques esperances en trobar Olivia i Anna amb vida. La principal opció que estudien és que Tomás hauria matat a les seues filles per posteriorment llançar-les al fons del mar.

En este sentit, el jutge ja ha donat la seua autorització per inspeccionar les profunditats marines amb l’objectiu de trobar els cossos sense vida de les nenes. L’Institut Espanyol d’Oceanografia ha proporcionat a la Guàrdia Civil un sonar i un robot marí per poder dur a terme estes tasques.

Anuncios
Accede a nuestra hemeroteca Accedeix a la nostra hemeroteca Access our archive

Últimes notícies

Mor un menor de 16 anys després de ser rescatat de la mar en una platja de Benicàssim

Un menor de 16 anys va morir després de ser rescatat de la mar entre les platges de Els Terrers i Torre S. Vicent, a Benicàssim, malgrat els esforços dels servicis d'emergència per reanimar-ho.

Els avisos per vent fort a Castelló conclouen este divendres a les 8 del matí

Aemet confirma que este dijous serà l'últim dia de vent fort a la província de Castelló, on s'han registrat ratxes de fins a 110 km/h, i que els avisos acabaran el divendres a les 8 del matí.

El fort vent obliga a cancel·lar la primera jornada del festival SanSan de Benicàssim

El festival SanSan cancel·la per motius de seguretat tots els concerts previstos per a la seua jornada inaugural a Benicàssim a causa del fort vent i a l'alerta groga a la província de Castelló. L'organització garantix devolucions per a les entrades de dia i reembossaments proporcionals per als abonaments.

El vent obliga a cancel·lar la primera jornada del festival SanSan a Benicàssim

El festival SanSan de Benicàssim ha cancel·lat tots els concerts previstos per a la primera jornada per les fortes ratxes de vent i prioritzar la seguretat del públic, artistes i personal.

Rescatat en helicòpter un conductor després de caure amb el seu cotxe a un barranc a Aielo de Malferit

Un conductor és rescatat en helicòpter després d'eixir-se de la via i caure amb el seu cotxe a un barranc a Aielo de Malferit, en la zona de Pont Serrans. El ferit és estabilitzat en el lloc i evacuat fins a la carretera per al seu trasllat sanitari.

El València Basket busca segellar la passada davant el Virtus Bolonya en una Eurolliga al límit

El València Basket visita la pista del Virtus Bolonya amb l'opció de deixar quasi assegurat el seu bitllet a la següent ronda de l'Eurolliga, en una classificació extremadament igualada i amb baixes importants.

Educació activa el protocol d’agressions després de l’atac a una mestra en una escola infantil d’Elda

La Conselleria de Educacion ha activat el protocol d'agressions despues que una mare bufetejara a una mestra de l'escola infantil Almafra d'Elda. L'Ajuntament i la comunitat educativa han condemnat l'atac i expressat el seu suport a la docent.

Tres persones ateses després de l’incendi d’una vivenda a Mislata

Tres persones han resultat afectades en l'incendi d'un pis a Mislata. Dos dones van ser donades d'alta en el lloc i un home de 44 anys va ser traslladat a l'Hospital General de València per inhalació de fum.