Troballa de la policia a casa de Tomás, el pare de les xiquetes desaparegudes

Ahir es van complir tres setmanes del cas d’Anna i Olivia, les germanes d’1 i 6 anys desaparegudes a Tenerife amb el seu pare Tomás Gimeno. Des de llavors, la Guàrdia Civil treballa sense descans per localitzar-les i que puguen tornar amb la seua mare, Beatriz, que segueix mantenint les esperances de tornar a veure a les seues filles amb vida.

No es descarta que Tomás haja fugit del país rumb a l’Àfrica o Amèrica, o bé es podria estar amagant en alguna de les Illes Canàries. Ara bé, després de fer una recerca i registrar el seu habitatge a Igueste de Candelaria, la principal hipòtesi apunta que l’home de 35 anys ha posat fi a la vida de les xiquetes.

Però mentre no es trobe cap indici, els investigadors han de seguir amb la recerca. Tanmateix, en les últimes hores, un dels principals focus de la investigació s’ha situat a la casa, on ja s’han fet quatre registres. En l’últim registre d’este dilluns, 17 de maig, s’ha comptat amb l’ajuda de Junco i Bill, un gos d’aigües i un pastor belga especialitzats en la detecció de restes humanes i altres restes orgàniques.

En anteriors registres al domicili, els membres de la Guàrdia Civil van destacar el desordre: piles de plats bruts, el terra sense escombrar i molta roba bruta per terra. Però en este quart registre, hi ha dos detalls que han cridat l’atenció dels investigadors, segons explica el periodista Nacho Abad a ‘El Confidencial’.

D’una banda, Abad destaca que els agents han trobat unes bosses dins del domicili i, per tant, especulen amb la possibilitat que va utilitzar-les per emportar-se roba de les nenes. D’altra banda, els agents també s’han sorprés amb el mal estat del jardí de la casa. Ara bé, en una zona del jardí s’ha trobat terra remoguda, que està sent analitzada al laboratori.

L’opció més probable: que les xiquetes estiguen al fons de la mar

Tot i que no és la teoria en què els agradaria estar centrant els seus esforços, els membres de l’UCO i altres cossos de la Guàrdia Civil, tenen poques esperances en trobar Olivia i Anna amb vida. La principal opció que estudien és que Tomás hauria matat a les seues filles per posteriorment llançar-les al fons del mar.

En este sentit, el jutge ja ha donat la seua autorització per inspeccionar les profunditats marines amb l’objectiu de trobar els cossos sense vida de les nenes. L’Institut Espanyol d’Oceanografia ha proporcionat a la Guàrdia Civil un sonar i un robot marí per poder dur a terme estes tasques.

Accede a nuestra hemeroteca Accedeix a la nostra hemeroteca Access our archive

Últimes notícies

CGT recolza investigar a Mazón després de l’informe de la jutgessa que apunta a negligència greu

CGT es persona davant el TSJCV i secunda investigar a Carlos Mazón després de l'exposició raonada de la jutgessa de Catarroja. L'escrit detalla omissions amb connexió a 230 defuncions.

Activen l’avís groc per pluges de fins a 60 l/m² en 12 hores este dijous en la Comunitat Valenciana

L'avís s'aplicarà en zones d'Alacant, València i Castelló, amb acumulats de 20 l/m² en una hora i 60 l/m² en 12 hores i possibilitat de tempesta.

Gamarra acusa el PSOE d’usar la política d’igualtat amb finalitats partidistes

Bufona Gamarra ha acusat el PSOE de convertir la política d'igualtat en 'un instrument partidista al servici del sanchismo' i de debilitar les institucions. La dirigent del PP ha reclamat menys propaganda, més eficàcia i un feminisme inclusiu orientat a resultats.

Aemet preveu activar avís groc per pluges de fins a 60 l/m² en 12 hores el divendres en la Comunitat

Aemet preveu activar el divendres l'avís groc per pluges en diverses zones de la Comunitat Valenciana, amb 20 l/m² en una hora i 60 en 12. Els ruixats podran anar amb tempesta.

Semaf convoca aturs en FGV després d’esgotar la negociació: calendari en Metrovalencia i TRAM

El sindicat de maquinistes Semaf ha anomenat a aturs en les xarxes d'FGV entre el 13 i el 26 de març després d'haver esgotat la negociació. Reclamen millores de seguretat i un tracte just en la negociació col·lectiva.

Pérez Llorca fixa per a abans de l’estiu la modernització de la depuradora de Pinedo

La Generalitat ha confirmat que la millora de la depuradora de Pinedo conclourà abans de l'estiu. La inversió de 37 milions busca més eficiència, menys olors i millor control d'abocaments.

El cens faller aconseguix un màxim històric: 128.675 inscrits i majoria femenina

El cens faller de 2026 ascendix a 128.675 persones, més de 8.000 que l'any anterior. Les dones lideren el conjunt amb el 56,13% del total.

Pérez Llorca s’estrena com president al balcó de l’Ajuntament per a la mascletà

Juanfran Pérez Llorca s'ha estrenat al balcó de l'Ajuntament de València en una mascletà de Drac que ha sortejat la pluja i el vent. El pirotècnic José María Enríquez ha parlat de 'miracle' després d'un tret de 160 quilos en cinc minuts i mig.