Troballa de la policia a casa de Tomás, el pare de les xiquetes desaparegudes

Ahir es van complir tres setmanes del cas d’Anna i Olivia, les germanes d’1 i 6 anys desaparegudes a Tenerife amb el seu pare Tomás Gimeno. Des de llavors, la Guàrdia Civil treballa sense descans per localitzar-les i que puguen tornar amb la seua mare, Beatriz, que segueix mantenint les esperances de tornar a veure a les seues filles amb vida.

No es descarta que Tomás haja fugit del país rumb a l’Àfrica o Amèrica, o bé es podria estar amagant en alguna de les Illes Canàries. Ara bé, després de fer una recerca i registrar el seu habitatge a Igueste de Candelaria, la principal hipòtesi apunta que l’home de 35 anys ha posat fi a la vida de les xiquetes.

Però mentre no es trobe cap indici, els investigadors han de seguir amb la recerca. Tanmateix, en les últimes hores, un dels principals focus de la investigació s’ha situat a la casa, on ja s’han fet quatre registres. En l’últim registre d’este dilluns, 17 de maig, s’ha comptat amb l’ajuda de Junco i Bill, un gos d’aigües i un pastor belga especialitzats en la detecció de restes humanes i altres restes orgàniques.

En anteriors registres al domicili, els membres de la Guàrdia Civil van destacar el desordre: piles de plats bruts, el terra sense escombrar i molta roba bruta per terra. Però en este quart registre, hi ha dos detalls que han cridat l’atenció dels investigadors, segons explica el periodista Nacho Abad a ‘El Confidencial’.

D’una banda, Abad destaca que els agents han trobat unes bosses dins del domicili i, per tant, especulen amb la possibilitat que va utilitzar-les per emportar-se roba de les nenes. D’altra banda, els agents també s’han sorprés amb el mal estat del jardí de la casa. Ara bé, en una zona del jardí s’ha trobat terra remoguda, que està sent analitzada al laboratori.

L’opció més probable: que les xiquetes estiguen al fons de la mar

Tot i que no és la teoria en què els agradaria estar centrant els seus esforços, els membres de l’UCO i altres cossos de la Guàrdia Civil, tenen poques esperances en trobar Olivia i Anna amb vida. La principal opció que estudien és que Tomás hauria matat a les seues filles per posteriorment llançar-les al fons del mar.

En este sentit, el jutge ja ha donat la seua autorització per inspeccionar les profunditats marines amb l’objectiu de trobar els cossos sense vida de les nenes. L’Institut Espanyol d’Oceanografia ha proporcionat a la Guàrdia Civil un sonar i un robot marí per poder dur a terme estes tasques.

Accede a nuestra hemeroteca Accedeix a la nostra hemeroteca Access our archive

Últimes notícies

Els 16 de OT 2025 es reunixen i descobrixen el repertori de la gira que passarà per Alacant i València al juliol

Els 16 concursants de OT 2025 s'han retrobat a Barcelona per a conéixer el repertori del seu gira de tretze concerts. El tour arrancarà el 18 d'abril a Bilbao i arribarà al juliol a Alacant i València.

Pina avança a Espanya amb un derechazo davant Islàndia en el 39 (1-0)

Claudia Pina va avançar a Espanya en el minut 39 amb un derechazo des de la frontal després d'una primera part de setge a Islàndia, en el debut cap al Mundial 2027.

Espanya té garantit el subministrament de gas malgrat la tensió a Ormuz, segons Enagás

Enagás assegura que Espanya no tindrà problemes de proveïment per la seua baixa dependència del Golf i unes reserves del 58%. Advertix de pressió en preus, lluny de 2022

Puente destaca la inversió en els ports espanyols per a reforçar la seua competitivitat

Óscar Puente ha posat en valor el pla Horitzó 2030 de Ports de l'Estat, amb 7.000 milions fins a 2029. Dos terços aniran a modernitzar infraestructures i a millorar accessos, sostenibilitat i digitalització.

Enagás garantix el subministrament de gas a Espanya malgrat la tensió en el Golf

El conseller delegat de Enagás ha assegurat que Espanya no tindrà problemes de subministrament gràcies a la baixa dependència de Catar i a reserves al 58%. Advertix de tensions de preus després de quasi duplicar-se en una setmana, encara que inferiors a 2022.

Carrera, Buenavida, Araújo i Fam entren en la llista d’Espanya per al Premundial de Puerto Rico

Raquel Carrera torna i encapçala una convocatòria continuista per al Premundial de Puerto Rico, amb cinc interiors i forta presència del València Basket. Espanya afronta un calendari exigent amb dos places en joc a més dels Estats Units.

Abascal compara el cas de la regidora del PP de Palència amb el d’Alacant i el titlla de ‘horrible’

Abascal ha equiparat la compra d'una VPO per una regidora del PP a Palència amb les adjudicacions d'Alacant i l'ha titllat de 'horrible'. Ha carregat contra el 'bipartidisme' i les ajudes en campanya que interpreta com 'comprar vots'.

El Llevant atribuïx a l’ajust de 16,2 milions la caiguda del seu límit de gasto a 17,4 milions

LaLiga ha retallat el topall de gasto del Llevant de 35,5 a 17,4 milions després d'aflorar 16,2 milions en pèrdues no registrades. El club queda amb el menor marge de Primera.