La Policia Local d’Alacant posa 29 multes per incomplir l’estat d’alarma i dissol 2 botellons i 4 festes

 

La regidoria de Seguretat de l’Ajuntament d’Alacant informa que la Policia Local ha organitzat un ampli dispositiu este pont de vigilància per a fer front al coronavirus amb inspeccions i controls, que s’ha tancat esta nit de divendres amb 29 denúncies per incomplir l’estat d’alarma, i s’han dissolt dos botellons i quatre festes en cases. Un local ha sigut sancionat per mantindre música després del tancament.

 

Els agents de les unitats Fox  i del servici Nocturn de la Policia han hagut d’intervindre per a desallotjar a dos grups de jóvens que estaven fent botelló en el carrer de Dafne i en el Parc de la Ereta, sent denunciat un total de 9 persones per consumir alcohol en vies i llocs públics.

 

La Policia Local ha muntat un control de trànsit en l’avinguda de Juan Bautista Lafora, entre les 00.00 i 01.30 hores, en el que s’han inspeccionat un total de 20 cotxes, i alçat 15 actes per incompliment del toc de queda, al no justificar els conductors i ocupants, els motius dels seus desplaçaments. En este control, tres conductors han sigut denunciats per conduir amb una taxa d’alcohol superior a la reglamentàriament establida, instruint-se en un cas diligencies per un delicte contra la seguretat viària i dos denúncies administratives.

 

Quatre festes en cases

Durant esta jornada s’han denunciat i dissolt quatre festes en cases amb soroll i molèsties, alterant el descans dels veïns, que han sigut sancionades. En el dispositiu desplegat en la ciutat s’han imposat cinc denúncies més a persones per incompliment del toc de queda, i una per no portar la mascareta.

 

El regidor de Seguretat, José Ramón González, ha agraït «el comportament de la majoria de ciutadans i recomana limitar al màxim les reunions en llocs tancats per a evitar contagis este Nadal», al mateix temps que ha tornat a fer una crida a la «consciència i responsabilitat individual pel bé de la salut de tots, tenim l’obligació d’extremar les mesures preventives de seguretat, mantindre les distàncies socials, usar màscares i la higiene sanitària».

 

Per la seua part els agents policials han denunciat a un establiment, en l’avinguda de Pintor Xavier Soler, per mantindre música després del tancament del local.

 

Accidents i controls de trànsit

La Policia Local ha desplegat un ampli dispositiu de vigilància i disciplina de trànsit, ha fet alguns controls d’alcoholèmia, i cap a les 23.00 hores, en el carrer Diputat Joaquín Galán Ruiz, una patrulla de Policia Local va localitzar un cotxe que circulava a gran velocitat, sent interceptat.

 

Els agents han identificat al conductor, un home de 42 anys, i han verificat que no tenia permís de conduir, per això s’han instruït les preceptives diligències judicials per conduir faltant d’autorització administrativa, comprovant que li constaven alguns antecedents per estos mateixos fets. L’article 384 del codi penal, tipifica esta conducta, pot comportar una pena de presó de tres a sis mesos.

 

La Unitat del servici Nocturn i d’Atestats i Investigació d’Accidents, han intervingut en dos accidents de circulació, el primer ha tingut lloc en el carrer de Casiopea, en el que s’ha vist implicat un taxi. El segon ha ocorregut en la Rambla Méndez Núñez, tractant-se este últim, d’un abast, en el que una conductora ha donat positiu en les proves d’alcoholèmia, sent denunciada.

 

De la mateixa manera, en l’avinguda de Sant Sebastià amb Benidorm, a les 00.05 hores la Policia ha interceptat un conductor, que ha sigut sotmés al test de drogues, tinguent un resultat positiu, per això s’ha procedit a la retirada al depòsit municipal.

Últimes notícies

L’exdirector d’Emergències de la Generalitat es desmarca de la gestió de la dana mortal

Alberto Javier Martín Moratilla assegura al Congrés que el dia de la dana amb 230 morts no tenia competències operatives i defensa que va fer tot el que va poder amb els mitjans disponibles.

Castelló obri una nova ruta xàrter amb l’arribada de turistes d’Eslovàquia

L’aeroport de Castelló ha estrenat una operativa xàrter que connecta amb Bratislava durant quinze setmanes i que pot portar fins a 2.700 turistes eslovacs, mentre prepara una altra programació per a rebre 11.000 visitants austríacs entre 2027 i 2028.

Les empreses valencianes busquen reforçar el seu negoci a l’Àfrica amb una aliança amb el Marroc

Quasi 3.000 empreses valencianes exporten ja al Marroc, principal soci comercial en Àfrica, i institucions i empresariat han defensat una nova aliança industrial, tecnològica i logística per a guanyar competitivitat i obrir més negoci al continent africà.

Els hotelers d’Alacant esclaten contra el caos municipal durant les Fogueres

La patronal hotelera d’Alacant acusa l’Ajuntament de falta total de coordinació en neteja i seguretat durant les Fogueres, amb hotels quasi plens i greus problemes d’operativa diària.

La calor dispara els termòmetres fins als 39,6 °C i activa avisos per risc d’incendis

Les màximes han superat ja els 39 graus en municipis de Castelló i Alacant. Aemet, Sanitat i Emergències han activat avisos per calor extrema i risc alt d’incendis en gran part del territori.

Pacients i personal d’Urgències del General de València pateixen més de 30 graus per les obres

El sindicat CSIF denuncia que el triage d’Urgències del General de València, reubicat per les obres en un espai xicotet i obert, arriba a superar els 30 graus i reclama mesures addicionals de refrigeració. L’hospital recorda que és una ubicació provisional i que ja ha instal·lat dos equips portàtils de climatització.

66,8 milions per a reforçar els recursos extraordinaris dels col·legis valencians el curs 2026-2027

Educació ha aprovat 66,8 milions d’euros per al programa REMA el curs 2026-2027, amb 1.000 docents més en centres públics i 124 en concertats per a reforçar l’aprenentatge i reduir l’abandó escolar.

Els majors de la Residència de Ferroviaris de Sant Joan viuen la cremà amb la visita de Juanfran Pérez Llorca

La Residència de Ferroviaris de Sant Joan d’Alacant ha celebrat la cremà de la seua foguera amb la presència del president de la Generalitat, Juanfran Pérez Llorca, i de l’alcalde Santiago Román, en una iniciativa que acostava la festa als residents majors.