La Policia Local d’Alacant posa 29 multes per incomplir l’estat d’alarma i dissol 2 botellons i 4 festes

 

La regidoria de Seguretat de l’Ajuntament d’Alacant informa que la Policia Local ha organitzat un ampli dispositiu este pont de vigilància per a fer front al coronavirus amb inspeccions i controls, que s’ha tancat esta nit de divendres amb 29 denúncies per incomplir l’estat d’alarma, i s’han dissolt dos botellons i quatre festes en cases. Un local ha sigut sancionat per mantindre música després del tancament.

 

Els agents de les unitats Fox  i del servici Nocturn de la Policia han hagut d’intervindre per a desallotjar a dos grups de jóvens que estaven fent botelló en el carrer de Dafne i en el Parc de la Ereta, sent denunciat un total de 9 persones per consumir alcohol en vies i llocs públics.

 

La Policia Local ha muntat un control de trànsit en l’avinguda de Juan Bautista Lafora, entre les 00.00 i 01.30 hores, en el que s’han inspeccionat un total de 20 cotxes, i alçat 15 actes per incompliment del toc de queda, al no justificar els conductors i ocupants, els motius dels seus desplaçaments. En este control, tres conductors han sigut denunciats per conduir amb una taxa d’alcohol superior a la reglamentàriament establida, instruint-se en un cas diligencies per un delicte contra la seguretat viària i dos denúncies administratives.

 

Quatre festes en cases

Durant esta jornada s’han denunciat i dissolt quatre festes en cases amb soroll i molèsties, alterant el descans dels veïns, que han sigut sancionades. En el dispositiu desplegat en la ciutat s’han imposat cinc denúncies més a persones per incompliment del toc de queda, i una per no portar la mascareta.

 

El regidor de Seguretat, José Ramón González, ha agraït «el comportament de la majoria de ciutadans i recomana limitar al màxim les reunions en llocs tancats per a evitar contagis este Nadal», al mateix temps que ha tornat a fer una crida a la «consciència i responsabilitat individual pel bé de la salut de tots, tenim l’obligació d’extremar les mesures preventives de seguretat, mantindre les distàncies socials, usar màscares i la higiene sanitària».

 

Per la seua part els agents policials han denunciat a un establiment, en l’avinguda de Pintor Xavier Soler, per mantindre música després del tancament del local.

 

Accidents i controls de trànsit

La Policia Local ha desplegat un ampli dispositiu de vigilància i disciplina de trànsit, ha fet alguns controls d’alcoholèmia, i cap a les 23.00 hores, en el carrer Diputat Joaquín Galán Ruiz, una patrulla de Policia Local va localitzar un cotxe que circulava a gran velocitat, sent interceptat.

 

Els agents han identificat al conductor, un home de 42 anys, i han verificat que no tenia permís de conduir, per això s’han instruït les preceptives diligències judicials per conduir faltant d’autorització administrativa, comprovant que li constaven alguns antecedents per estos mateixos fets. L’article 384 del codi penal, tipifica esta conducta, pot comportar una pena de presó de tres a sis mesos.

 

La Unitat del servici Nocturn i d’Atestats i Investigació d’Accidents, han intervingut en dos accidents de circulació, el primer ha tingut lloc en el carrer de Casiopea, en el que s’ha vist implicat un taxi. El segon ha ocorregut en la Rambla Méndez Núñez, tractant-se este últim, d’un abast, en el que una conductora ha donat positiu en les proves d’alcoholèmia, sent denunciada.

 

De la mateixa manera, en l’avinguda de Sant Sebastià amb Benidorm, a les 00.05 hores la Policia ha interceptat un conductor, que ha sigut sotmés al test de drogues, tinguent un resultat positiu, per això s’ha procedit a la retirada al depòsit municipal.

Últimes notícies

Capturats més de 5.300 porcs senglars en el pla de xoc contra la sobrepoblació

El pla de xoc de la Generalitat contra la sobrepoblació de porcs senglars ha permés capturar 5.337 exemplars a la Comunitat Valenciana, amb especial incidència a la província de València. El dispositiu combina batudes amb caçadors, gàbies de trampeig i ajudes econòmiques als participants.

Un estudi situa les primeres vinyes de la península fa 3.000 anys al Mediterrani oriental

Una investigació internacional liderada per la Universitat de València conclou que les primeres vides cultivades de la península ibèrica arribaren fa uns 3.000 anys del Mediterrani oriental i que el seu llinatge encara és present en varietats actuals com la passa valenciana.

Mor als 81 anys Artur Heras, referent de l’art contemporani valencià

L’artista Artur Heras, figura clau del nou realisme i el pop art valencià, ha mort als 81 anys. Xàtiva iniciarà els tràmits per a nomenar-lo fill predilecte.

Levante i Elx disparen el seu límit de gasto; Vila-real i València es mantenen

Levante i Elx han multiplicat el seu límit de cost de plantilla per a esta temporada, mentres Vila-real i València es mantenen en valors similars als del curs passat, segons les xifres fetes públiques per LaLiga.

La Conselleria de Cultura reclama al Ministeri un pla urgent contra els robatoris en museus

Educació, Cultura i Universitats ha tornat a exigir al Ministeri de Cultura un pla coordinat i una fulla de ruta per a reforçar la seguretat als museus després dels últims robatoris registrats a Espanya.

Extingit l’incendi forestal de Polop dos dies després de declarar-se

El Consorci Provincial de Bombers d’Alacant ha donat per extingit l’incendi forestal declarat dimarts en la partida de Bacorero, a Polop de la Marina, després de dos dies de treball intensiu. El foc ha afectat unes 36 hectàrees de terreny rural muntanyós.

Sánchez visita la nova fàbrica centenària de condiments Carmencita a Novelda

Pedro Sánchez ha visitat a Novelda la nova fàbrica de l’empresa centenària de condiments Carmencita, que culmina estos dies el trasllat des de les antigues instal·lacions. El recorregut ha inclòs diverses àrees de producció i laboratori, amb explicacions detallades del procés de les espècies.

PLD Space presenta el coet Miura 9 en el seu 15é aniversari

PLD Space ha anunciat el seu nou coet reutilitzable Miura 9, amb el triple de capacitat de càrrega que el Miura 5, coincidint amb el 15é aniversari de la seua fundació a Elx.