15.6 C
València
Dimarts, 13 gener, 2026

La Policia Local rescata a un gos maltractat en Alaquàs

Gos maltractat

La Unitat Canina de la Policia Local d’Alaquàs rescata un gos maltractat | Ajuntament d’Alaquàs

 

Amb la denúncia a través de xarxes socials que va fer una veïna d’Alaquàs, en la comarca de l’Horta (València), en la que s’observava a un home borratxo maltractant al seu gos, es va iniciar un moviment veïnal per conseguir identificar al seu maltractador. D’esta manera, es va poder donar avís a la Unitat Canina de la Policia Local del municipi, que va acabar amb el patiment d’este gos el passat dilluns.

 

Segons informa el periòdic ‘Levante-EMV’, l’avís va ser donat per un grup de veïns que van presenciar els fets i van formalitzar els tràmits que han portat a la identificació del presumpte maltractador. Amb açò, la Policia Local ha pogut intervindre a l’animal i han descobert que es tracta del mateix individu al que ja se li va confiscar un altre gos en el passat mes de setembre.

 

Quan la Unitat Canina va procedir a la intervenció el gos es trobava aterrat i sense lesions físiques però sí psicològiques greus, ja que intentava escapar de la vivenda cada volta que el seu amo obria la porta de casa. Esta unitat va redactar un informe per a què el Departament de Salut Pública tramitara la intervenció per a protegir la integritat de l’animal. D’esta manera, es va obrir un expedient sancionador per maltractament animal establit en l’ordenança municipal d’animals de companyia que pot implicar una sanció greu.

 

A hores d’ara, l’animal es troba en un lloc segur i ha sigut sotmés a una avaluació veterinària per a determinar el seu estat i quines seran les conseqüències per al seu propietari. Des de l’Ajuntament d’Alaquàs es recalca la importància del foment dels valors de respecte als animals i la col·laboració ciutadana i es recorda que el maltractament animal està tipificat com a delicte en el Codi Penal. 

 

Alaquàs Animalista fa una crida a la ciutadania

L’organització Alaquàs Animalista, que ha seguit el cas i ha contribuït a la identificació del presumpte maltractador, vol agrair públicament l’esforç dels agents. «S’han involucrat moltíssim per a poder solucionar i actuar en este cas, milers de gràcies de part de molts ciutadans, que en estos casos ens sentim impotents i no sabem com actuar», afirmen des de l’organització.

 

De la mateixa manera, animen a tots els veïns a denunciar davant casos similars. «Per favor, si alguna volta sou testimonis d’un acte similar, no dubteu en posar-vos en contacte amb Policia Local i la Unitat Canina, ja que són professionals qualificats i ells saben com actuar», insistixen.

 

També pots llegir…

Últimes notícies

Bernabé sosté que l’acarament confirma que Pradas va atendre a Conca per a no confinar el 29-O

Bernabé ha assegurat que l'acarament entre Salomé Pradas i José Manuel Cuenca ha deixat clar que es va obeir el 'Sale, de confinar res' i que el primer És-Alert no incloïa confinament. També ha acusat el PP de voler canviar el relat i ha defés el treball de la Guàrdia Civil després de l'incident a Catarroja.

El València Basket es juga davant el Venècia el salt al segon lloc en l’Eurolliga

L'equip rep al Umana Reyer Venècia en el Roig Arena amb l'opció de pujar al segon lloc del grup si gana i Basket Landes no suma davant Fenerbahce.

Experts valencians condicionen la reforma del finançament a la condonació de deute i a un fons transitori

La comissió d'experts veu que la proposta del Govern podria aportar un increment substancial de recursos si s'acompanya de condonació de deute i un fons transitori. El Consell i els grups fixen posició davant el CPFF mentres reclamen transparència i detalls.

Betis i Elx es juguen el passe a habitacions en La Cartoixa

Betis i Elx s'enfronten en octaus de la Copa del Rei a partit únic en La Cartoixa. La passada es decidix en una sola trobada, amb factor camp per al Betis i nombroses baixes.

Bernabé defén denunciar davant les acusacions a Julio Iglesias per assetjament sexual

La secretària d'Igualtat del PSOE ha ressaltat que el masclisme és estructural i ha cridat a denunciar qualsevol assetjament o agressió, arran de les acusacions contra el cantant.

Experts valencians vinculen la reforma del finançament a la condonació del deute

La comissió d'experts de Les Corts considera que la proposta del Govern pot augmentar de manera substancial els recursos per a la Comunitat Valenciana. Demana aplicar la reforma al costat de la condonació del deute i un fons d'anivellament en 2026 davant l'entrada del nou model en 2027.

Pérez Llorca retrau que el Govern subvencione transvasaments al Marroc i els retalle a Espanya

Pérez Llorca ha criticat que l'Executiu finance transvasaments al Marroc mentres limita el Tajo-Segura. Ha demanat explicacions i ha defés criteris tècnics.

Pérez Llorca defén centrar la política de vivenda en l’oferta i no en la demanda

Pérez Llorca ha apostat per prioritzar l'oferta per a abordar el problema de la vivenda i ha advertit que, sense un pla específic, serà difícil resoldre'l. També ha criticat la bonificació de l'IRPF anunciada per Pedro Sánchez.