La Policia Local rescata a un gos maltractat en Alaquàs

Gos maltractat

La Unitat Canina de la Policia Local d’Alaquàs rescata un gos maltractat | Ajuntament d’Alaquàs

 

Amb la denúncia a través de xarxes socials que va fer una veïna d’Alaquàs, en la comarca de l’Horta (València), en la que s’observava a un home borratxo maltractant al seu gos, es va iniciar un moviment veïnal per conseguir identificar al seu maltractador. D’esta manera, es va poder donar avís a la Unitat Canina de la Policia Local del municipi, que va acabar amb el patiment d’este gos el passat dilluns.

 

Segons informa el periòdic ‘Levante-EMV’, l’avís va ser donat per un grup de veïns que van presenciar els fets i van formalitzar els tràmits que han portat a la identificació del presumpte maltractador. Amb açò, la Policia Local ha pogut intervindre a l’animal i han descobert que es tracta del mateix individu al que ja se li va confiscar un altre gos en el passat mes de setembre.

 

Quan la Unitat Canina va procedir a la intervenció el gos es trobava aterrat i sense lesions físiques però sí psicològiques greus, ja que intentava escapar de la vivenda cada volta que el seu amo obria la porta de casa. Esta unitat va redactar un informe per a què el Departament de Salut Pública tramitara la intervenció per a protegir la integritat de l’animal. D’esta manera, es va obrir un expedient sancionador per maltractament animal establit en l’ordenança municipal d’animals de companyia que pot implicar una sanció greu.

 

A hores d’ara, l’animal es troba en un lloc segur i ha sigut sotmés a una avaluació veterinària per a determinar el seu estat i quines seran les conseqüències per al seu propietari. Des de l’Ajuntament d’Alaquàs es recalca la importància del foment dels valors de respecte als animals i la col·laboració ciutadana i es recorda que el maltractament animal està tipificat com a delicte en el Codi Penal. 

 

Alaquàs Animalista fa una crida a la ciutadania

L’organització Alaquàs Animalista, que ha seguit el cas i ha contribuït a la identificació del presumpte maltractador, vol agrair públicament l’esforç dels agents. «S’han involucrat moltíssim per a poder solucionar i actuar en este cas, milers de gràcies de part de molts ciutadans, que en estos casos ens sentim impotents i no sabem com actuar», afirmen des de l’organització.

 

De la mateixa manera, animen a tots els veïns a denunciar davant casos similars. «Per favor, si alguna volta sou testimonis d’un acte similar, no dubteu en posar-vos en contacte amb Policia Local i la Unitat Canina, ja que són professionals qualificats i ells saben com actuar», insistixen.

 

També pots llegir…

Anuncios
Accede a nuestra hemeroteca Accedeix a la nostra hemeroteca Access our archive
Anuncios

Últimes notícies

Logronyo tanca un cap de setmana de cultura valenciana amb la crema d’una falla dedicada al vi Rioja

La crema d'una falla al·legòrica al vi de Rioja posa fi a Logronyo a un intens cap de setmana de cultura valenciana, amb mascletaes, desfilades i milers d'assistents.

Marcelino valora el triomf en San Mamés: juguem un partit molt complet

Marcelino destaca la mentalitat, l'encert en moments clau i l'actuació de Gerard Moreno com a claus del 1-2 del Vila-real davant l'Athletic en San Mamés.

Valverde lamenta la derrota davant el Vila-real i un ambient en San Mamés més tibant de l’esperat

Ernesto Valverde reconeix que la derrota de l'Athletic davant el Vila-real no va ser el partit esperat i admet un ambient tibant en San Mamés, marcat per la urgència de punts i la pressió de l'afició.

El Vila-real marxa al descans amb avantatge clar en San Mamés gràcies a Cardona i Alfon

El Vila-real es va al descans amb un 0-2 en San Mamés després d'aprofitar dos accions clau culminades per Sergi Cardona i Alfon davant un Athletic poc efectiu.

Emergències activa el nivell groc per pluges intenses a l’interior sud de València

El Centre de Coordinació d'Emergències manté el nivell groc per pluges fortes a l'interior sud de València i en el sud d'Alacant, a més de ratxes de vent de fins a 80 km/h a Castelló.

Awa Fam lidera el draft WNBA 2026 amb Marta Suárez i Iyana Martín en el punt de mira

La pivot del València Basket part entre les grans favorites del draft WNBA 2026, mentres les asturianes Marta Suárez i Iyana Martín també aspiren a ser triades en primera ronda en una nit històrica per al bàsquet espanyol.

Enercoop impulsa microplantes solars per a transformar el seu model energètic a Crevillent

Enercoop, la cooperativa energètica més antiga d'Espanya, reforça la seua aposta per l'energia solar fotovoltaica amb microplantes pròximes als nuclis urbans i un model de comunitat energètica a Crevillent.

El juí a Ábalos entra en la fase dels contractes de màscares amb una setmana clau de testimonis

La segona setmana del juí a José Luis Ábalos se centra en el presumpte tripijoc de contractes de màscares i en una ronda de testimonis clau, entre ells alts càrrecs de Transports i l'exparella de la seua exasesor Koldo García.