La Policia Local rescata a un gos maltractat en Alaquàs

Gos maltractat

La Unitat Canina de la Policia Local d’Alaquàs rescata un gos maltractat | Ajuntament d’Alaquàs

 

Amb la denúncia a través de xarxes socials que va fer una veïna d’Alaquàs, en la comarca de l’Horta (València), en la que s’observava a un home borratxo maltractant al seu gos, es va iniciar un moviment veïnal per conseguir identificar al seu maltractador. D’esta manera, es va poder donar avís a la Unitat Canina de la Policia Local del municipi, que va acabar amb el patiment d’este gos el passat dilluns.

 

Segons informa el periòdic ‘Levante-EMV’, l’avís va ser donat per un grup de veïns que van presenciar els fets i van formalitzar els tràmits que han portat a la identificació del presumpte maltractador. Amb açò, la Policia Local ha pogut intervindre a l’animal i han descobert que es tracta del mateix individu al que ja se li va confiscar un altre gos en el passat mes de setembre.

 

Quan la Unitat Canina va procedir a la intervenció el gos es trobava aterrat i sense lesions físiques però sí psicològiques greus, ja que intentava escapar de la vivenda cada volta que el seu amo obria la porta de casa. Esta unitat va redactar un informe per a què el Departament de Salut Pública tramitara la intervenció per a protegir la integritat de l’animal. D’esta manera, es va obrir un expedient sancionador per maltractament animal establit en l’ordenança municipal d’animals de companyia que pot implicar una sanció greu.

 

A hores d’ara, l’animal es troba en un lloc segur i ha sigut sotmés a una avaluació veterinària per a determinar el seu estat i quines seran les conseqüències per al seu propietari. Des de l’Ajuntament d’Alaquàs es recalca la importància del foment dels valors de respecte als animals i la col·laboració ciutadana i es recorda que el maltractament animal està tipificat com a delicte en el Codi Penal. 

 

Alaquàs Animalista fa una crida a la ciutadania

L’organització Alaquàs Animalista, que ha seguit el cas i ha contribuït a la identificació del presumpte maltractador, vol agrair públicament l’esforç dels agents. «S’han involucrat moltíssim per a poder solucionar i actuar en este cas, milers de gràcies de part de molts ciutadans, que en estos casos ens sentim impotents i no sabem com actuar», afirmen des de l’organització.

 

De la mateixa manera, animen a tots els veïns a denunciar davant casos similars. «Per favor, si alguna volta sou testimonis d’un acte similar, no dubteu en posar-vos en contacte amb Policia Local i la Unitat Canina, ja que són professionals qualificats i ells saben com actuar», insistixen.

 

També pots llegir…

Anuncios
Accede a nuestra hemeroteca Accedeix a la nostra hemeroteca Access our archive
Anuncios

Últimes notícies

Ull Gargot transforma el dibuix en solitari en una comunitat creativa a l’aire lliure a València

Ull Gargot ha convertit l'acte íntim de dibuixar en una trobada mensual i gratuïta en espais públics de València, on professionals i aficionats compartixen quaderns, processos i idees a l'aire lliure.

Cel nuvolós i lleuger repunt de temperatures a l’interior per a tancar abril en la Comunitat

La Comunitat Valenciana afronta l'últim dissabte d'abril amb cel nuvolós, possibilitat de pluges en l'extrem sud, temperatures quasi sense canvis i vent fluix de component este.

La majoria del professorat valencià recolza una vaga indefinida des de l’11 de maig

Quasi deu mil docents valencians participen en una consulta sindical i s'inclinen majoritàriament per iniciar una vaga indefinida l'11 de maig, amb un ampli suport a mantindre-la el temps que siga necessari.

Diana Morant acusa a Pérez Llorca d’anteposar l’agenda de Vox a les prioritats dels valencians

Diana Morant critica que el Govern valencià de Juanfran Pérez Llorca seguix l'agenda pactada amb Vox, amb privatització de servicis públics i falta de celebració del 25 d’Abril.

TastArròs 2026 plena d’arròs i tradició la plaça de l’Ajuntament de València

La plaça de l'Ajuntament de València celebra la primera jornada de TastArròs 2026, una trobada popular que reivindica l'arròs amb propostes gastronòmiques, activitats culturals i tradició local.

El Real Oviedo s’agarra a la seua última opció davant un Elx encara sense guanyar fora de casa

El Real Oviedo, cuer de Primera Divisió, es juga gran part de les seues opcions de permanència davant un Elx que encara no ha guanyat a domicili però arriba llançat en resultats recents.

Bernabé contraposa la prioritat veïnal del PSPV a l’abandó de Catalá en Orriols

Pilar Bernabé reivindica en Orriols la prioritat veïnal del PSPV i acusa el govern de María José Catalá d'abandonar el barri i retallar inversions i servicis bàsics.

Màxim Quiles domina de nou a Jerez i passa a la Q2 amb el millor temps en Moto3

Màxim Quiles torna a marcar la referència en Moto3 en el Gran Premi d'Espanya, lidera la segona jornada de lliures a Jerez sobre asfalt mullat i accedix a la Q2 amb solvència.