La Policia Local rescata a un gos maltractat en Alaquàs

Gos maltractat

La Unitat Canina de la Policia Local d’Alaquàs rescata un gos maltractat | Ajuntament d’Alaquàs

 

Amb la denúncia a través de xarxes socials que va fer una veïna d’Alaquàs, en la comarca de l’Horta (València), en la que s’observava a un home borratxo maltractant al seu gos, es va iniciar un moviment veïnal per conseguir identificar al seu maltractador. D’esta manera, es va poder donar avís a la Unitat Canina de la Policia Local del municipi, que va acabar amb el patiment d’este gos el passat dilluns.

 

Segons informa el periòdic ‘Levante-EMV’, l’avís va ser donat per un grup de veïns que van presenciar els fets i van formalitzar els tràmits que han portat a la identificació del presumpte maltractador. Amb açò, la Policia Local ha pogut intervindre a l’animal i han descobert que es tracta del mateix individu al que ja se li va confiscar un altre gos en el passat mes de setembre.

 

Quan la Unitat Canina va procedir a la intervenció el gos es trobava aterrat i sense lesions físiques però sí psicològiques greus, ja que intentava escapar de la vivenda cada volta que el seu amo obria la porta de casa. Esta unitat va redactar un informe per a què el Departament de Salut Pública tramitara la intervenció per a protegir la integritat de l’animal. D’esta manera, es va obrir un expedient sancionador per maltractament animal establit en l’ordenança municipal d’animals de companyia que pot implicar una sanció greu.

 

A hores d’ara, l’animal es troba en un lloc segur i ha sigut sotmés a una avaluació veterinària per a determinar el seu estat i quines seran les conseqüències per al seu propietari. Des de l’Ajuntament d’Alaquàs es recalca la importància del foment dels valors de respecte als animals i la col·laboració ciutadana i es recorda que el maltractament animal està tipificat com a delicte en el Codi Penal. 

 

Alaquàs Animalista fa una crida a la ciutadania

L’organització Alaquàs Animalista, que ha seguit el cas i ha contribuït a la identificació del presumpte maltractador, vol agrair públicament l’esforç dels agents. «S’han involucrat moltíssim per a poder solucionar i actuar en este cas, milers de gràcies de part de molts ciutadans, que en estos casos ens sentim impotents i no sabem com actuar», afirmen des de l’organització.

 

De la mateixa manera, animen a tots els veïns a denunciar davant casos similars. «Per favor, si alguna volta sou testimonis d’un acte similar, no dubteu en posar-vos en contacte amb Policia Local i la Unitat Canina, ja que són professionals qualificats i ells saben com actuar», insistixen.

 

També pots llegir…

Últimes notícies

Ruixats amb tempestes en el nord de Castelló i lleuger descens de les màximes

La Comunitat Valenciana tindrà hui cels poc nuvolosos al matí i ruixats amb tempesta probables a la vesprada en el nord de Castelló, amb temperatures sense canvis importants.

Les teràpies CAR-T fan un salt cap a la seua aplicació in vivo i un accés més equitatiu

Les teràpies CAR-T es consoliden com a tractament disruptiu en càncer de la sang i avancen cap a la seua generació in vivo, la qual cosa permetria un accés més àgil i equitatiu per als pacients.

Sarabia esclata després del Betis-Elx: el gol anul·lat ens condiciona totalment

Eder Sarabia considera que el gol anul·lat a Diangana davant el Betis era legal i que eixa decisió, unida a l'expulsió de Pétrot, va marcar el desenrotllament del partit i la baralla per la permanència.

Dela ressalta el caràcter del Llevant després de la remuntada davant el Celta

Adrián de la Font, Dela, subratlla el caràcter i la unitat del Llevant després d'aconseguir davant el Celta la seua segona remuntada consecutiva i eixir provisionalment del descens.

Empat al descans entre Betis i Elx amb gols de Cucho i Héctor Fort

Betis i Elx marxen al descans amb empat 1-1 en La Cartoixa, després dels gols de Cucho Hernández i Héctor Fort i una miqueta anul·lat als il·licitans en l'afegit.

Vint-i-nou inquilins d’Alacant porten a Nestar-Azora als tribunals per clàusules abusives en els seus lloguers

Vint-i-nou inquilins de promocions a Alacant i Sant Vicent del Raspeig han demandat a Nestar-Azora per considerar abusives diverses clàusules que encarixen el lloguer a partir del tercer any de contracte.

La pacient aïllada en un hospital d’Alacant torna a donar negatiu en hantavirus

La dona de 32 anys ingressada a l'hospital de Sant Joan d'Alacant per sospita de hantavirus ha donat negatiu per tercera vegada en la PCR, encara que continuarà ingressada sota vigilància.

Celta i Llevant marxen al descans amb empat a un en Balaídos

Celta i Llevant es van al descans amb empat a un gol en Balaídos, després d'avançar-se els celestes amb una miqueta de Ferran Jutglà i empatar Arriaga a la vora de l'intermedi.