La Policia Local rescata a un gos maltractat en Alaquàs

Gos maltractat

La Unitat Canina de la Policia Local d’Alaquàs rescata un gos maltractat | Ajuntament d’Alaquàs

 

Amb la denúncia a través de xarxes socials que va fer una veïna d’Alaquàs, en la comarca de l’Horta (València), en la que s’observava a un home borratxo maltractant al seu gos, es va iniciar un moviment veïnal per conseguir identificar al seu maltractador. D’esta manera, es va poder donar avís a la Unitat Canina de la Policia Local del municipi, que va acabar amb el patiment d’este gos el passat dilluns.

 

Segons informa el periòdic ‘Levante-EMV’, l’avís va ser donat per un grup de veïns que van presenciar els fets i van formalitzar els tràmits que han portat a la identificació del presumpte maltractador. Amb açò, la Policia Local ha pogut intervindre a l’animal i han descobert que es tracta del mateix individu al que ja se li va confiscar un altre gos en el passat mes de setembre.

 

Quan la Unitat Canina va procedir a la intervenció el gos es trobava aterrat i sense lesions físiques però sí psicològiques greus, ja que intentava escapar de la vivenda cada volta que el seu amo obria la porta de casa. Esta unitat va redactar un informe per a què el Departament de Salut Pública tramitara la intervenció per a protegir la integritat de l’animal. D’esta manera, es va obrir un expedient sancionador per maltractament animal establit en l’ordenança municipal d’animals de companyia que pot implicar una sanció greu.

 

A hores d’ara, l’animal es troba en un lloc segur i ha sigut sotmés a una avaluació veterinària per a determinar el seu estat i quines seran les conseqüències per al seu propietari. Des de l’Ajuntament d’Alaquàs es recalca la importància del foment dels valors de respecte als animals i la col·laboració ciutadana i es recorda que el maltractament animal està tipificat com a delicte en el Codi Penal. 

 

Alaquàs Animalista fa una crida a la ciutadania

L’organització Alaquàs Animalista, que ha seguit el cas i ha contribuït a la identificació del presumpte maltractador, vol agrair públicament l’esforç dels agents. «S’han involucrat moltíssim per a poder solucionar i actuar en este cas, milers de gràcies de part de molts ciutadans, que en estos casos ens sentim impotents i no sabem com actuar», afirmen des de l’organització.

 

De la mateixa manera, animen a tots els veïns a denunciar davant casos similars. «Per favor, si alguna volta sou testimonis d’un acte similar, no dubteu en posar-vos en contacte amb Policia Local i la Unitat Canina, ja que són professionals qualificats i ells saben com actuar», insistixen.

 

També pots llegir…

Últimes notícies

Triomf del Valencia Basket en la pròrroga (118-117) en el primer duel de semifinals davant el Joventut

El Valencia Basket ha obert l’eliminatòria de semifinals de la Lliga Endesa amb una victòria ajustada per 118-117 davant l’Asisa Joventut al Roig Arena, després d’una pròrroga molt disputada.

El professorat valencià aposta per suspendre la vaga i rebutja 6 dels 7 punts d’Educació

Un 67 % dels docents que han participat en la consulta sindical ha apostat per parar la vaga indefinida i, d’ells, un 71 % preferix suspendre-la per mantindre les mobilitzacions actives.

Bordalás seguirà al Getafe fins a 2028 després de renovar per dos temporades

José Bordalás ha renovat amb el Getafe per dos temporades i continuarà fins a juny de 2028, després de dues setmanes de negociacions.

Jorge Bellver oferix el seu càrrec al president de la Generalitat després de ser imputat pel cas Azud

El director general de Transparència, Jorge Bellver, ha posat el seu càrrec a disposició del president de la Generalitat després que l’Audiència Provincial de Valencia haja confirmat la seua imputació en el cas Azud. També ha demanat la suspensió temporal de la seua militància en el PP de la Comunitat Valenciana.

Diego López passa per quiròfan a Madrid pel trencament del lligament del genoll dret

L’extrem del Valencia Diego López ha sigut operat a Madrid del trencament del lligament creuat anterior del genoll dret i romandrà en observació abans de rebre l’alta hospitalària.

El president del Castelló promet que l’equip tornarà encara més fort després del colp de l’ascens

El president del CD Castellón, Haralabos Voulgaris, llança un missatge d’ànim després de quedar-se a les portes de l’ascens davant l’Almería i reivindica el creixement del club, la plantilla i l’entrenador Pablo Hernández.

Affengruber explica com fitxar per l’Elx l’ha obert la porta al Mundial

El central austríac de l’Elx David Affengruber assegura des de Califòrnia que la seua arribada al club fa dos anys ha sigut clau per disputar el Mundial amb Àustria.

Morant acusa Mazón de preocupar-se només per la imatge durant la DANA del 29-O

Diana Morant denuncia que al Govern de Carlos Mazón el 29 d octubre de 2024 només li preocupava la imatge. El PSPV-PSOE exigeix que Juanfran Pérez Llorca li retire l acta de diputat i cese els consellers que van gestionar la DANA.