Posa una càmera oculta als vestuaris i grava als seus companys a València

 

Agents de la Policia Nacional han detingut el divendres a València a un home de 57 anys, com a presumpte autor d’un delicte contra la intimitat, després de gravar a tres treballadors d’una empresa sense estar sabedors, amb una càmera i una targeta de memòria que va amagar en un bolígraf i va introduir en la reixeta de ventilació d’un vestuari perquè passés inadvertida.

Asò ve de llarg ja què els fets van començar a final del mes de març d’este any 2021, quan una treballadora es va donar conter que hi havia un objecte estrany en la reixeta de ventilació del vestuari on es canviava. Des de baix, va pensar que era una cullera, però quan va pujar a una cadira per a llevar-la, va descobrir que es tractava d’un bolígraf amb una càmera i una targeta de memòria en el seu interior.

Només coneixer el succeït, els investigadors, van examinar els enregistraments de la càmera i van comprovar que l’autor dels fets va gravar en la seua esfera íntima a estos tres treballadors durant vuit dies. A més, els investigadors van observar a un home amb l’uniforme de l’empresa, que pel que sembla es va gravar de manera accidental mentre col·locava la cambra dins de l’orifici de ventilació.

Per això, els agents van acudir al lloc de treball i van identificar a l’home que coincidia amb la persona dels enregistraments. Per tals fets, l’home va ser detingut com a presumpte autor d’un delicte contra la intimitat, passant a disposició judicial.

 

Quan és il·legal gravar una conversació?

Des de l’àmbit legal, serà vàlid gravar una conversa sempre que siga un enregistrament propi, això és, que qui estiga gravant siga subjecte actiu i partícip d’esta.

Què fer si et graven sense el teu consentiment?

Si t’adones que un desconegut t’està fotografiant o gravant sense el teu consentiment, és aconsellable que, com a mesura preventiva, sol·licites presència policial. Així, els agents de l’autoritat podran acudir al lloc dels fets, identificar a l’individu i obrir un comunicat d’incidència.

Últimes notícies

El president de l’Elche critica que LaLiga comence amb el mercat obert

El president de l’Elche, Joaquín Buitrago, considera que començar LaLiga amb el mercat d’estiu obert distorsiona la planificació esportiva, però es mostra tranquil amb la situació del club i amb el cas d’Abiel Osorio.

L’informe d’Emergències de les 21.30 del 29-O assegurava que la hidrologia no donava problemes

Un informe d’Emergències de la Generalitat remés a les 21.35 hores del 29 d’octubre de 2024 afirmava que no hi havia informació de problemes hidrològics durant la dana en què van morir 231 persones a València, malgrat les greus incidències recollides al document.

Els veïns de Tales reclamen tornar uns minuts per alimentar els animals

Els veïns de Tales, encara desallotjats per l’incendi de la Vall d'Uixó, demanen que els deixen entrar uns minuts al poble per donar menjar i aigua als animals. La Guàrdia Civil manté el tall de la carretera i rebutja, de moment, qualsevol accés.

La Comunitat Valenciana batrà rècord d’ingressos de finançament en 2027 amb 16.311 milions

La Comunitat Valenciana rebrà en 2027 unes entregues a compte rècord de 16.311 milions, un 8,8 % més que en 2026, que s’elevaran fins als 18.968 milions si es compta la liquidació de 2025. El ministre Arcadi España critica que el Consell haja demanat ajornar el Consell de Política Fiscal i Financera i rebutge negociar el nou model de finançament.

Més Guàrdia Civil per l’Arenal Sound mentre seguix l’incendi de la Vall d’Uixó

La Delegació del Govern ha anunciat un reforç de la Guàrdia Civil amb agents d’altres províncies per cobrir l’Arenal Sound i l’incendi de la Vall d’Uixó.

L’abandó rural convertix el territori en una mecha forestal contínua

El geògraf de la Universitat de València Javier Berenguer alerta que l’abandó rural ha creat una 'mecha forestal ininterrompuda' i augmenta el risc d’incendis, especialment en la frontera entre vivendes i muntanya a la Comunitat Valenciana.

Marcos Benavent, el ‘ionqui dels diners’, ja està empresonat per la primera condemna del cas Imelsa

Marcos Benavent, exgerent d'Imelsa conegut com el 'ionqui dels diners', ja està a la presó de Picassent per complir la primera condemna del cas Imelsa, de quasi huit anys. Va ingressar de manera voluntària abans que expirara el termini marcat per l'Audiència Provincial de València.

Air Nostrum torna als beneficis amb 10,5 milions en 2025 després d’alçar ingressos un 11 %

Air Nostrum ha tancat 2025 amb un benefici net abans d’impostos de 10,5 milions d’euros i uns ingressos de 690,1 milions, un 11 % més que en 2024. La companyia ha millorat ocupació, passatgers i resultat d’explotació, i continua tornant el deute de la pandèmia.
FILMOTECA D'ESTIU