11.3 C
València
Dilluns, 2 febrer, 2026

Posa una càmera oculta als vestuaris i grava als seus companys a València

 

Agents de la Policia Nacional han detingut el divendres a València a un home de 57 anys, com a presumpte autor d’un delicte contra la intimitat, després de gravar a tres treballadors d’una empresa sense estar sabedors, amb una càmera i una targeta de memòria que va amagar en un bolígraf i va introduir en la reixeta de ventilació d’un vestuari perquè passés inadvertida.

Asò ve de llarg ja què els fets van començar a final del mes de març d’este any 2021, quan una treballadora es va donar conter que hi havia un objecte estrany en la reixeta de ventilació del vestuari on es canviava. Des de baix, va pensar que era una cullera, però quan va pujar a una cadira per a llevar-la, va descobrir que es tractava d’un bolígraf amb una càmera i una targeta de memòria en el seu interior.

Només coneixer el succeït, els investigadors, van examinar els enregistraments de la càmera i van comprovar que l’autor dels fets va gravar en la seua esfera íntima a estos tres treballadors durant vuit dies. A més, els investigadors van observar a un home amb l’uniforme de l’empresa, que pel que sembla es va gravar de manera accidental mentre col·locava la cambra dins de l’orifici de ventilació.

Per això, els agents van acudir al lloc de treball i van identificar a l’home que coincidia amb la persona dels enregistraments. Per tals fets, l’home va ser detingut com a presumpte autor d’un delicte contra la intimitat, passant a disposició judicial.

 

Quan és il·legal gravar una conversació?

Des de l’àmbit legal, serà vàlid gravar una conversa sempre que siga un enregistrament propi, això és, que qui estiga gravant siga subjecte actiu i partícip d’esta.

Què fer si et graven sense el teu consentiment?

Si t’adones que un desconegut t’està fotografiant o gravant sense el teu consentiment, és aconsellable que, com a mesura preventiva, sol·licites presència policial. Així, els agents de l’autoritat podran acudir al lloc dels fets, identificar a l’individu i obrir un comunicat d’incidència.

Últimes notícies

Pérez Llorca demana declarar zona catastròfica després del temporal Harry i exigix competències de litoral

El Consell ha sol·licitat al Govern la declaració de zona catastròfica pels danys del temporal Harry i ha urgit a transferir a la Generalitat la gestió del litoral.

El Govern veu inacceptable que Feijóo carregue contra la gestió estatal de la DANA

El Ministeri per a la Transició Ecològica ha defés que Aemet i la Confederació Hidrogràfica del Xúquer van emetre avisos clars i disponibles durant la DANA. La rèplica arriba després de la intervenció de Feijóo en la comissió que investiga la tragèdia del 29 d'octubre de 2024.

Torres crida a combatre l’insult i la degradació democràtica

El ministre de Política Territorial ha retret al PP l'insult d'una regidora en un míting del PSOE i ha demanat frenar la degradació democràtica amb diàleg. També ha alertat de la polarització i ha defés respondre al crit amb arguments.

Feijóo condemna els insults d’una edil del PP a Pedro Sánchez

El líder del PP ha afirmat que, per descomptat, reprova les paraules d'una regidora que va insultar a Sánchez en un míting del PSOE a Terol. Després de comparéixer en la comissió de la DANA, ha defés les seues respostes i ha criticat a ERC i Bildu.

La propietària de la guarderia d’Algemesí queda en llibertat amb mesures per presumpte maltractament a menors

La propietària, de 55 anys, va ser detinguda i ha quedat en llibertat provisional amb prohibició d'acostar-se als menors, acudir al centre i treballar amb xiquets. La causa està oberta per presumptes maltractaments habituals i vexacions injustes.

Feijóo i Rufián xoquen per la DANA entre insults i acusacions de mentir

La comissió d'investigació de la DANA en el Congrés ha viscut un enfrontament entre Feijóo i Rufián, amb encreuaments de retrets, desqualificacions i acusacions de mentir. El xoc ha elevat la tensió i ha desplaçat el debat de fons sobre la gestió de la DANA.

Arranquen les obres del primer centre de dades de València amb 60 milions i 100 ocupacions directes

NxN Data Centers ha iniciat les obres del primer centre de dades de València en Vara de Quart, amb una inversió de 60 milions. L'obertura s'ha previst per al primer semestre de 2027 i el projecte ha anunciat 100 ocupacions directes i uns 500 indirectes.

Pérez Llorca ha defés que el PP és l’únic que ha assumit responsabilitats per la dana

El president ha subratllat que el temporal va posar a prova a totes les administracions i ha reivindicat que el PP ha demanat perdó i assumit errors. També ha demanat no polititzar l'accident de tren a Còrdova.