12.9 C
València
Divendres, 13 febrer, 2026

Adverteixen de possibles fraus en la revenda d’entrades de festivals de música



L’Organització de Consumidors i Usuaris (OCU) adverteix de possibles fraus en la revenda d’entrades en els diferents festivals de música a l’aire lliure que comencen a celebrar-se. De fet, desaconsella la compra de qualsevol mena d’entrades a través de la revenda, ja que fins i tot pàgines web de revenda aparentment legals com Viagogo recullen tota mena de queixes i reclamacions.

En concret, les males pràctiques recollides per OCU contra Viagogo són molt variades: comissions de venda abusives, venda d’entrades falses (ja venudes abans a altres persones), preus tres o quatre vegades superiors als oficials, processos de compra que finalitzen abruptament sense entrada i amb els diners cobrats, etc. I no es produeixen només en la web espanyola de Viagogo, altres organitzacions de consumidors europees han rebut denúncies semblants.

OCU adverteix, a més que, fins i tot tractant-se d’una entrada vàlida, si el concert es cancel·la o modifica la data d’actuació, el dret a la devolució serà pel preu facial de l’entrada i mai pel sobrecost generat per comprar-la a través de la revenda a conseqüència de comissions i intermediaris.

Si així i tot es decideix a adquirir una entrada a través d’una web de revenda, OCU recomana comprovar almenys que la web triada inclou el logo del cadenat al costat de la url i, una vegada dins, que s’inclou un número d’identificació fiscal (o un CIF) al costat del nom de l’empresa.

La web hauria d’incloure a més una llista de condicions amb els termes de la contractació. I el pagament hauria de realitzar-se amb targeta, no mitjançant una transferència, ja que dificulta qualsevol reclamació posterior. Convé comprovar a través de la web oficial del festival que les dates i l’aspecte de l’entrada coincideixen amb les anunciades.

OCU lamenta que no existisca una normativa sobre revenda d’entrades en línia, com sí que succeeix amb la revenda de carrer, que estipula que “el recàrrec no podrà excedir el 20% sobre el preu marcat per al supòsit de venda directa al públic en les taquilles o expenedories de la pròpia empresa”.

Per això OCU sol·licita al Ministeri de Consum una normativa específica per a la revenda d’entrades per internet que licite els establiments autoritzats, obligue a verificar la validesa de les entrades, identifique al comprador, limite el preu màxim de revenda (també al 20%) i evite l’habitual desviament de milers d’entrades de les webs oficials al mercat de revenda.

És més, davant les reiterades males pràctiques en la revenda d’entrades de la web Viagogo i donades les dificultats per a reclamar judicialment contra aquesta empresa britànica amb seu a Suïssa, si no és recurrent als tribunals del país helvètic, OCU sol·licita a les autoritats europees que investiguen les males pràctiques denunciades i prenga les mesures oportunes.

L’organització recorda també el dret dels assistents a disposar d’aigua de l’aixeta de manera gratuïta i complementària a l’oferta dels llocs d’hostaleria del festival. Un dret recollit des del passat 9 d’abril en la Llei de Residus i Sòls Contaminats per a una Economia Circular. Si es negara aquest servei, l’usuari podrà sol·licitar el full de reclamacions; i si l’establiment no disposara d’ella, el consumidor ha de telefonar a la policia local perquè es persone.



Últimes notícies

L’INE rebaixa l’IPC de gener al 2,3% i la Comunitat Valenciana marca un 2,5%, per damunt de la mitjana

L'INE ha retallat l'IPC de gener al 2,3% per la menor pressió de l'electricitat i els combustibles. La Comunitat Valenciana se situa en el 2,5%, per damunt de la mitjana.

L’afiliació estrangera cau al gener en la Comunitat Valenciana: 9.275 menys i 377.098 ocupats

L'afiliació de treballadors estrangers va baixar en 9.275 al gener en la Comunitat Valenciana, fins a 377.098. Malgrat l'ajust estacional, en l'últim any va sumar 43.850 (+13,16%).

La inflació de gener s’ha situat en el 2,5% en la Comunitat Valenciana, per damunt de la mitjana

La Comunitat Valenciana ha registrat al gener un 2,5%, per damunt del 2,3% nacional després de la revisió a la baixa de l'INE. La subjacent se situa en el 2,6% i els aliments van augmentar un 3%.

Aemet eleva a taronja l’avís per vent des del migdia i preveu ratxes de 120 km/h el dissabte

Aemet ha elevat a taronja els avisos per vent des del migdia d'este divendres a Alacant i València, i des de les 17 hores també a Castelló. El dissabte s'esperen pics de 120 km/h i onatge de 2 a 3 metres en el nord de Castelló.

El vent s’intensifica este dissabte en la Comunitat Valenciana i amainarà el diumenge

El cap de setmana deixarà ratxes fortes i molt fortes, amb probables huracanades a Castelló el dissabte. El diumenge el vent tendirà a remetre i pujaran les màximes.

Suspesa la Línia 1 entre Alberic i Castelló pel trencament d’una catenària

El trencament d'una catenària manté tallat des d'anit el servici entre Alberic i Castelló en la Línia 1. Metrovalencia oferix autobusos entre els dos punts.

Mor un treballador durant el muntatge de les llums d’una falla a Burjassot

Un operari ha mort mentres col·locava la il·luminació de la falla María Ros-Sant Tomàs a Burjassot. La comissió fallera va comunicar el succés i va expressar el seu condol.

Miranda! i Rosalinda Galán lideren el passe a la final del Benidorm Fest 2026

La segona semifinal ha confirmat a Rosalinda Galán com a candidata amb 'Mataora' i ha segellat la passada de Miranda! i bailamamá, Dani J, Maig, The Quinquis i Asha, que es mesuraran als classificats de la primera ronda.