Adverteixen de possibles fraus en la revenda d’entrades de festivals de música



L’Organització de Consumidors i Usuaris (OCU) adverteix de possibles fraus en la revenda d’entrades en els diferents festivals de música a l’aire lliure que comencen a celebrar-se. De fet, desaconsella la compra de qualsevol mena d’entrades a través de la revenda, ja que fins i tot pàgines web de revenda aparentment legals com Viagogo recullen tota mena de queixes i reclamacions.

En concret, les males pràctiques recollides per OCU contra Viagogo són molt variades: comissions de venda abusives, venda d’entrades falses (ja venudes abans a altres persones), preus tres o quatre vegades superiors als oficials, processos de compra que finalitzen abruptament sense entrada i amb els diners cobrats, etc. I no es produeixen només en la web espanyola de Viagogo, altres organitzacions de consumidors europees han rebut denúncies semblants.

OCU adverteix, a més que, fins i tot tractant-se d’una entrada vàlida, si el concert es cancel·la o modifica la data d’actuació, el dret a la devolució serà pel preu facial de l’entrada i mai pel sobrecost generat per comprar-la a través de la revenda a conseqüència de comissions i intermediaris.

Si així i tot es decideix a adquirir una entrada a través d’una web de revenda, OCU recomana comprovar almenys que la web triada inclou el logo del cadenat al costat de la url i, una vegada dins, que s’inclou un número d’identificació fiscal (o un CIF) al costat del nom de l’empresa.

La web hauria d’incloure a més una llista de condicions amb els termes de la contractació. I el pagament hauria de realitzar-se amb targeta, no mitjançant una transferència, ja que dificulta qualsevol reclamació posterior. Convé comprovar a través de la web oficial del festival que les dates i l’aspecte de l’entrada coincideixen amb les anunciades.

OCU lamenta que no existisca una normativa sobre revenda d’entrades en línia, com sí que succeeix amb la revenda de carrer, que estipula que “el recàrrec no podrà excedir el 20% sobre el preu marcat per al supòsit de venda directa al públic en les taquilles o expenedories de la pròpia empresa”.

Per això OCU sol·licita al Ministeri de Consum una normativa específica per a la revenda d’entrades per internet que licite els establiments autoritzats, obligue a verificar la validesa de les entrades, identifique al comprador, limite el preu màxim de revenda (també al 20%) i evite l’habitual desviament de milers d’entrades de les webs oficials al mercat de revenda.

És més, davant les reiterades males pràctiques en la revenda d’entrades de la web Viagogo i donades les dificultats per a reclamar judicialment contra aquesta empresa britànica amb seu a Suïssa, si no és recurrent als tribunals del país helvètic, OCU sol·licita a les autoritats europees que investiguen les males pràctiques denunciades i prenga les mesures oportunes.

L’organització recorda també el dret dels assistents a disposar d’aigua de l’aixeta de manera gratuïta i complementària a l’oferta dels llocs d’hostaleria del festival. Un dret recollit des del passat 9 d’abril en la Llei de Residus i Sòls Contaminats per a una Economia Circular. Si es negara aquest servei, l’usuari podrà sol·licitar el full de reclamacions; i si l’establiment no disposara d’ella, el consumidor ha de telefonar a la policia local perquè es persone.



Anuncios
Accede a nuestra hemeroteca Accedeix a la nostra hemeroteca Access our archive
Anuncios

Últimes notícies

La Comunitat Valenciana farà obligatòria la formació en emergències en tots els centres educatius des de 2026-2027

La Conselleria d'Educació implantarà un pla obligatori de formació en emergències de protecció civil en tots els centres educatius no universitaris de la Comunitat Valenciana a partir del curs 2026-2027, amb hores mínimes anuals per a l'alumnat i un ampli programa de capacitació docent.

El València Basket blinda a Brancou Badio amb un nou contracte fins a 2029

El València Basket ha millorat i ampliat el contracte de l'escorta senegalés Brancou Badio fins a 2029, consolidant-li com a peça clau del projecte i jugador amb el vincle més llarg del club.

Un tècnic municipal qüestiona la rapidesa i canvis en la promoció pública Els Naus a Alacant

Un tècnic jurídic jubilat de l'Ajuntament d'Alacant ha mostrat la seua sorpresa per la rapidesa amb la qual l'empresa adjudicatària va presentar la seua oferta per a les vivendes públiques Els Naus i per les diferències entre els plecs publicats i els inicials.

Adif designa a Joan Calabuig com a nou coordinador del Corredor Mediterrani

Adif ha nomenat a Joan Calabuig nou coordinador del Corredor Mediterrani, un lloc clau per a impulsar l'execució, el seguiment i la interlocució institucional d'esta infraestructura estratègica.

El Palau de les Arts estrena el drama coreogràfic Les filles de Bernarda el 17 d’abril

El Palau de les Arts acollirà el 17 d'abril l'estrena absoluta de Les filles de Bernarda, una coproducció de dansa que reinterpreta l'univers de Bernarda Alba des de la coreografia, la música en directe i el llenguatge documental.

Dansa València alça el teló amb Ultimàtum de Led Silhouette en el Teatre Principal

Dansa València inaugura la seua nova edició en el Teatre Principal amb Ultimàtum de Led Silhouette i una jornada que combina estrenes, flamenc contemporani, pensament i divulgació.

Pradas recorre la prova cal·ligràfica sobre la nota del missatge És-Alert

La defensa de Salomé Pradas apel·la la decisió judicial de mantindre una prova cal·ligràfica sobre una nota manuscrita amb indicacions per al missatge És-Alert durant la DANA.

Catalá, investigada per prevaricació, defén la legalitat de l’actuació de l’Ajuntament de València

María José Catalá assegura que l'actuació de l'Ajuntament de València va ser legal i transparent després de conéixer-se que Anticorrupció la investiga per presumpta prevaricació i tràfic d'influències en la recol·locació de personal.