Adverteixen de possibles fraus en la revenda d’entrades de festivals de música



L’Organització de Consumidors i Usuaris (OCU) adverteix de possibles fraus en la revenda d’entrades en els diferents festivals de música a l’aire lliure que comencen a celebrar-se. De fet, desaconsella la compra de qualsevol mena d’entrades a través de la revenda, ja que fins i tot pàgines web de revenda aparentment legals com Viagogo recullen tota mena de queixes i reclamacions.

En concret, les males pràctiques recollides per OCU contra Viagogo són molt variades: comissions de venda abusives, venda d’entrades falses (ja venudes abans a altres persones), preus tres o quatre vegades superiors als oficials, processos de compra que finalitzen abruptament sense entrada i amb els diners cobrats, etc. I no es produeixen només en la web espanyola de Viagogo, altres organitzacions de consumidors europees han rebut denúncies semblants.

OCU adverteix, a més que, fins i tot tractant-se d’una entrada vàlida, si el concert es cancel·la o modifica la data d’actuació, el dret a la devolució serà pel preu facial de l’entrada i mai pel sobrecost generat per comprar-la a través de la revenda a conseqüència de comissions i intermediaris.

Si així i tot es decideix a adquirir una entrada a través d’una web de revenda, OCU recomana comprovar almenys que la web triada inclou el logo del cadenat al costat de la url i, una vegada dins, que s’inclou un número d’identificació fiscal (o un CIF) al costat del nom de l’empresa.

La web hauria d’incloure a més una llista de condicions amb els termes de la contractació. I el pagament hauria de realitzar-se amb targeta, no mitjançant una transferència, ja que dificulta qualsevol reclamació posterior. Convé comprovar a través de la web oficial del festival que les dates i l’aspecte de l’entrada coincideixen amb les anunciades.

OCU lamenta que no existisca una normativa sobre revenda d’entrades en línia, com sí que succeeix amb la revenda de carrer, que estipula que “el recàrrec no podrà excedir el 20% sobre el preu marcat per al supòsit de venda directa al públic en les taquilles o expenedories de la pròpia empresa”.

Per això OCU sol·licita al Ministeri de Consum una normativa específica per a la revenda d’entrades per internet que licite els establiments autoritzats, obligue a verificar la validesa de les entrades, identifique al comprador, limite el preu màxim de revenda (també al 20%) i evite l’habitual desviament de milers d’entrades de les webs oficials al mercat de revenda.

És més, davant les reiterades males pràctiques en la revenda d’entrades de la web Viagogo i donades les dificultats per a reclamar judicialment contra aquesta empresa britànica amb seu a Suïssa, si no és recurrent als tribunals del país helvètic, OCU sol·licita a les autoritats europees que investiguen les males pràctiques denunciades i prenga les mesures oportunes.

L’organització recorda també el dret dels assistents a disposar d’aigua de l’aixeta de manera gratuïta i complementària a l’oferta dels llocs d’hostaleria del festival. Un dret recollit des del passat 9 d’abril en la Llei de Residus i Sòls Contaminats per a una Economia Circular. Si es negara aquest servei, l’usuari podrà sol·licitar el full de reclamacions; i si l’establiment no disposara d’ella, el consumidor ha de telefonar a la policia local perquè es persone.



Últimes notícies

Oltra i Rufián reclamen unitat de l’esquerra a València: ‘És negligent no unir-nos’

Mónica Oltra i Gabriel Rufián han defensat a València que les forces d’esquerra han de ‘ser intel·ligents’ i superar les sigles per a unir-se, perquè ‘és negligent no unir-nos’. L’acte Espai de Trobada ha reunit centenars de persones al Parc de Capçalera.

El PP desvincula el cas González-Amador del Govern de la Comunitat de Madrid

Miguel Tellado ha defensat que la investigació sobre Alberto González-Amador és una qüestió privada i no implica cap administració, i ha aprofitat per atacar Pedro Sánchez i els casos de corrupció que afecten el Govern central.

La vaga de metges deixa més de 404.000 actes mèdics suspesos a la Comunitat Valenciana

Les jornades de vaga de metges i facultatius des de desembre han provocat la suspensió de més de 4.000 operacions i unes 340.000 consultes i proves a Hospitalària i Primària. CESM CV fa una pausa en estiu però adverteix que reprendrà les mobilitzacions en tardor si no hi ha acords ferms.

Dos menors armats irrompen en l’institut de Foios i ferixen una alumna de 13 anys

Dos menors de la localitat veïna d’Albalat dels Sorells han accedit armats a l’institut de Foios amb un matxet i un bat de beisbol i han ferit lleument una alumna de 13 anys. Un dels menors ha quedat detingut i l’altre, inimputable en tindre menys de 14 anys, ha sigut entregat als seus pares.

Educació i sindicats docents es tornaran a reunir el 23 de juny per la bretxa salarial

Educació i els sindicats de docents es veuran el 23 de juny en una nova mesa sectorial per a negociar la proposta sobre bretxa salarial, un dels punts més conflictius del mes de vaga indefinida.

A disposició judicial per agressió sexual l’home amb un cadàver dins la nevera a Castelló

L’home detingut després de trobar-se el cadàver d’un home dins d’una nevera en un pis de Castelló ha passat a disposició del jutjat de Violència sobre la Dona 2, arran de la denúncia per agressió sexual presentada per la seua assistenta.

La primera mascletà del concurs de Fogueres a Alacant queda fora per no arribar al temps mínim

La mascletà de Pirotecnia Crespo, dAlzira, que ha obert el concurs oficial de Fogueres a Alacant, ha sigut descalificada per quedar-se per davall dels 5 minuts exigits.

Milers de persones ompliran València en l’Orgull LGTBIAQ+ per defensar drets davant PP i Vox

Lambda ha convocat per a este dissabte la manifestació de l’Orgull LGTBIAQ+ 2026 al centre de València, amb el lema ‘Pels teus drets, ACTUA!’, per defensar drets que consideren amenaçats per PP i Vox i denunciar problemes de seguretat i accessibilitat en el recorregut.