Adverteixen de possibles fraus en la revenda d’entrades de festivals de música



L’Organització de Consumidors i Usuaris (OCU) adverteix de possibles fraus en la revenda d’entrades en els diferents festivals de música a l’aire lliure que comencen a celebrar-se. De fet, desaconsella la compra de qualsevol mena d’entrades a través de la revenda, ja que fins i tot pàgines web de revenda aparentment legals com Viagogo recullen tota mena de queixes i reclamacions.

En concret, les males pràctiques recollides per OCU contra Viagogo són molt variades: comissions de venda abusives, venda d’entrades falses (ja venudes abans a altres persones), preus tres o quatre vegades superiors als oficials, processos de compra que finalitzen abruptament sense entrada i amb els diners cobrats, etc. I no es produeixen només en la web espanyola de Viagogo, altres organitzacions de consumidors europees han rebut denúncies semblants.

OCU adverteix, a més que, fins i tot tractant-se d’una entrada vàlida, si el concert es cancel·la o modifica la data d’actuació, el dret a la devolució serà pel preu facial de l’entrada i mai pel sobrecost generat per comprar-la a través de la revenda a conseqüència de comissions i intermediaris.

Si així i tot es decideix a adquirir una entrada a través d’una web de revenda, OCU recomana comprovar almenys que la web triada inclou el logo del cadenat al costat de la url i, una vegada dins, que s’inclou un número d’identificació fiscal (o un CIF) al costat del nom de l’empresa.

La web hauria d’incloure a més una llista de condicions amb els termes de la contractació. I el pagament hauria de realitzar-se amb targeta, no mitjançant una transferència, ja que dificulta qualsevol reclamació posterior. Convé comprovar a través de la web oficial del festival que les dates i l’aspecte de l’entrada coincideixen amb les anunciades.

OCU lamenta que no existisca una normativa sobre revenda d’entrades en línia, com sí que succeeix amb la revenda de carrer, que estipula que “el recàrrec no podrà excedir el 20% sobre el preu marcat per al supòsit de venda directa al públic en les taquilles o expenedories de la pròpia empresa”.

Per això OCU sol·licita al Ministeri de Consum una normativa específica per a la revenda d’entrades per internet que licite els establiments autoritzats, obligue a verificar la validesa de les entrades, identifique al comprador, limite el preu màxim de revenda (també al 20%) i evite l’habitual desviament de milers d’entrades de les webs oficials al mercat de revenda.

És més, davant les reiterades males pràctiques en la revenda d’entrades de la web Viagogo i donades les dificultats per a reclamar judicialment contra aquesta empresa britànica amb seu a Suïssa, si no és recurrent als tribunals del país helvètic, OCU sol·licita a les autoritats europees que investiguen les males pràctiques denunciades i prenga les mesures oportunes.

L’organització recorda també el dret dels assistents a disposar d’aigua de l’aixeta de manera gratuïta i complementària a l’oferta dels llocs d’hostaleria del festival. Un dret recollit des del passat 9 d’abril en la Llei de Residus i Sòls Contaminats per a una Economia Circular. Si es negara aquest servei, l’usuari podrà sol·licitar el full de reclamacions; i si l’establiment no disposara d’ella, el consumidor ha de telefonar a la policia local perquè es persone.



Accede a nuestra hemeroteca Accedeix a la nostra hemeroteca Access our archive

Últimes notícies

Dos detinguts a Albatera després d’un control amb metamfetamina i haixix

Dos persones són detingudes a Albatera després de trobar-se metamfetamina, haixix, pastilles i diners en efectiu en un control de trànsit conjunt de Guàrdia Civil i Policia Local.

Detinguda a Alacant per injectar àcid hialurònic a una menor sense titulació ni permís patern

La Policia Nacional ha detingut a Alacant a una dona de 40 anys per presumpte intrusisme laboral i lesions després d'injectar àcid hialurònic en els llavis d'una menor sense titulació mèdica ni consentiment dels seus progenitors.

Les Falles de València s’acomiaden amb la Cremà i obrin el debat sobre el seu futur

Les Falles de València culminen hui amb la mascletà i la Cremà de prop de 760 monuments, en una edició marcada per l'auge turístic i els reptes de gestió per a pròxims anys.

Pérez Llorca viu amb emoció l’Ofrena a la Verge dels Desemparats en un dia molt important

El president de la Generalitat Juanfran Pérez Llorca desfila en l'Ofrena a la Verge dels Desemparats molt emocionat, destacant el privilegi de participar al costat de la seua filla en un dia molt important per a ell.

La Cantina planta una falla per a no oblidar la DANA i homenatjar les víctimes

El centre de voluntariat La Cantina planta per segon any la falla No oblidar la DANA en Russafa com a monument a la memòria i homenatge a les víctimes de les inundacions.

Pérez Llorca viu una Ofrena molt emotiva al costat de la seua filla en les Falles de València

El president de la Generalitat, Juanfran Pérez Llorca, participa en l'Ofrena a la Verge dels Desemparats molt emocionat i destaca el privilegi de viure-la al costat de la seua filla.

València entra en la recta final de les Falles amb la ciutat abarrotada de turistes

València afronta els últims dies de les Falles de 2026 amb la ciutat saturada de visitants, alta ocupació turística i un calendari festiu intens que culmina en la Nit del Foc i la Cremà.

APTUR CV denuncia sabotatges en 450 vivendes turístiques de València després de les Falles

APTUR CV denuncia una onada de vandalisme en panys i façanes d'unes 450 vivendes turístiques a València durant els últims dies de les Falles, amb danys que xifra en 250.000 euros i un impacte en la convivència veïnal i la imatge de la ciutat.