13.3 C
València
Dissabte, 20 desembre, 2025

Adverteixen de possibles fraus en la revenda d’entrades de festivals de música



L’Organització de Consumidors i Usuaris (OCU) adverteix de possibles fraus en la revenda d’entrades en els diferents festivals de música a l’aire lliure que comencen a celebrar-se. De fet, desaconsella la compra de qualsevol mena d’entrades a través de la revenda, ja que fins i tot pàgines web de revenda aparentment legals com Viagogo recullen tota mena de queixes i reclamacions.

En concret, les males pràctiques recollides per OCU contra Viagogo són molt variades: comissions de venda abusives, venda d’entrades falses (ja venudes abans a altres persones), preus tres o quatre vegades superiors als oficials, processos de compra que finalitzen abruptament sense entrada i amb els diners cobrats, etc. I no es produeixen només en la web espanyola de Viagogo, altres organitzacions de consumidors europees han rebut denúncies semblants.

OCU adverteix, a més que, fins i tot tractant-se d’una entrada vàlida, si el concert es cancel·la o modifica la data d’actuació, el dret a la devolució serà pel preu facial de l’entrada i mai pel sobrecost generat per comprar-la a través de la revenda a conseqüència de comissions i intermediaris.

Si així i tot es decideix a adquirir una entrada a través d’una web de revenda, OCU recomana comprovar almenys que la web triada inclou el logo del cadenat al costat de la url i, una vegada dins, que s’inclou un número d’identificació fiscal (o un CIF) al costat del nom de l’empresa.

La web hauria d’incloure a més una llista de condicions amb els termes de la contractació. I el pagament hauria de realitzar-se amb targeta, no mitjançant una transferència, ja que dificulta qualsevol reclamació posterior. Convé comprovar a través de la web oficial del festival que les dates i l’aspecte de l’entrada coincideixen amb les anunciades.

OCU lamenta que no existisca una normativa sobre revenda d’entrades en línia, com sí que succeeix amb la revenda de carrer, que estipula que “el recàrrec no podrà excedir el 20% sobre el preu marcat per al supòsit de venda directa al públic en les taquilles o expenedories de la pròpia empresa”.

Per això OCU sol·licita al Ministeri de Consum una normativa específica per a la revenda d’entrades per internet que licite els establiments autoritzats, obligue a verificar la validesa de les entrades, identifique al comprador, limite el preu màxim de revenda (també al 20%) i evite l’habitual desviament de milers d’entrades de les webs oficials al mercat de revenda.

És més, davant les reiterades males pràctiques en la revenda d’entrades de la web Viagogo i donades les dificultats per a reclamar judicialment contra aquesta empresa britànica amb seu a Suïssa, si no és recurrent als tribunals del país helvètic, OCU sol·licita a les autoritats europees que investiguen les males pràctiques denunciades i prenga les mesures oportunes.

L’organització recorda també el dret dels assistents a disposar d’aigua de l’aixeta de manera gratuïta i complementària a l’oferta dels llocs d’hostaleria del festival. Un dret recollit des del passat 9 d’abril en la Llei de Residus i Sòls Contaminats per a una Economia Circular. Si es negara aquest servei, l’usuari podrà sol·licitar el full de reclamacions; i si l’establiment no disposara d’ella, el consumidor ha de telefonar a la policia local perquè es persone.



Últimes notícies

València es mobilitza pel dret a la vivenda i exigix un pla de xoc

Una marxa ha recorregut el centre de València per a denunciar la situació de la vivenda i exigir un pla de xoc. La Generalitat replica que el problema és la falta d'oferta i detalla mesures en marxa.

Guanyar la Grossa de Nadal és 1 entre 100.000: més probable que un llamp i menys que un accident

La probabilitat de guanyar la Grossa de Nadal és d'1 entre 100.000. És més probable que et toque que que et caiga un llamp, però menys que morir en un accident de trànsit.

La DANA de València va deixar quasi 7 milions en pèrdues no reconegudes en el sector artístic

Un peritatge de AVVAC xifra en més de 6,9 milions els danys de la DANA del 29 d'octubre de 2024 en les arts visuals de la Comunitat Valenciana. Gran part seguix sense compensar.

Un penal de Dela en el 92 rescata al Llevant i frena a la Reial Societat (1-1)

El Llevant va igualar sobre la botzina amb un penal transformat per Adrián de la Font després d'enderrocament a Carlos Álvarez. La Real va deixar escapar un triomf que ja assaboria.

Un penal de Dela en el 92 rescata al Llevant i frena a la Reial Societat

El Llevant va igualar en el temps afegit gràcies a un penal transformat per Dela després d'enderrocament a Carlos Álvarez. La Real, que es veia guanyadora, va deixar escapar dos punts.

1-1: Un penal de Dela rescata al Llevant i frena a la Reial Societat

El Llevant va igualar en el 92 gràcies a un penal transformat per Dela després d'una falta sobre Carlos Álvarez. La Real, superior per trams, va deixar escapar un triomf que va acariciar.

Entreguen els premis ‘No oblidar la dana’ en homenatge a víctimes i reconstrucció

El Centre de Voluntariat 'La Cantina' ha entregat la primera edició dels premis 'No oblidar la dana', que rendixen tribut a víctimes, afectats i voluntariat després de les inundacions de 2024. La gala ha reunit a prop de 70 entitats i ha reconegut 11 iniciatives clau per a l'ajuda i la reconstrucció.

Una cabotada de Kubo avança a la Reial Societat en el Ciutat (0-1)

Una cabotada de Takefusa Kubo just abans del descans dona avantatge mínim a la Reial Societat davant el Llevant en el Ciutat de València. L'acció va nàixer d'una pèrdua local i un centre de Gonçalo Guedes; va ser el primer tir a porta visitant.