12.5 C
València
Diumenge, 14 desembre, 2025

5 anys de presó per apunyalar al seu germà després d’una discussió a València

 

La Secció Tercera de l’Audiència Provincial de València ha condemnat a una pena de cinc anys de presó per un delicte de lesions agreujades amb l’agreujant de parentiu a un home que va apunyalar el seu germà durant una discussió a l’habitatge que compartien a València.

La sentència l’obliga a més a indemnitzar amb 17.300 euros la víctima, per les lesions i les seqüeles que va patir a conseqüència de l’agressió, i amb 13.811 euros a la Generalitat Valenciana per les despeses de l’assistència mèdica al lesionat.

D’altra banda, l’agressor no podrà acostar-se a menys de 300 metres ni comunicar-se amb el perjudicat durant set anys.

Els fets van passar cap al migdia del 13 de maig de 2019, en el transcurs d’una discussió, quan el condemnat va agafar un ganivet, es va abalançar sobre el seu germà i l’hi va clavar al costat esquerre amb l’ànim de llevar-li la vida.

A continuació, tal com recull la resolució, quan l’acusat va comprovar l’estat en què es trobava l’agredit, va interrompre l’agressió i va anar fins al domicili d’un oncle seu que vivia als voltants perquè el portés amb la seua furgoneta fins a un hospital.

El condemnat va ajudar a pujar al seu germà al vehicle, que el va transportar ràpidament fins a l’hospital, on va ser operat d’urgència i va quedar va ingressar a l’UCI amb el pulmó esquerre i el cor afectats per l’arma. En cas de no haver rebut esta assistència sanitària de manera urgent, la víctima hauria mort.

El la Sala considera provat que la intenció del penat era matar al seu familiar, l’absol de delicte d’homicidi en grau de temptativa que l’acusava la Fiscalia, i pel qual esta part demanava una condemna de nou anys de presó, i li declara autor d’un delicte de lesions agreujades.

La Secció Tercera de l’Audiència de València ha pres esta decisió després d’aplicar la jurisprudència de Tribunal Suprem relativa al conegut com “desistiment actiu“.

Així, els magistrats argumenten que, un cop interrompuda l’acció delictiva per part del penat, este es va apressar amb l’ajuda d’un amic i el seu cosí perquè el seu germà “rebés de la manera més ràpida possible assistència mèdica“.

La seua actuació, segons la sentència, “va ser eficaç, almenys, per reduir el temps d’espera del seu germà abans de pujar a la furgoneta i ser conduït a l’hospital”.

 

Últimes notícies

Les pluges han superat els 100 litres a la Safor en quatre hores i han provocat avisos puntuals

La Font d'En Carrós ha registrat 105,9 l/m² en quatre hores i els bombers han atés trencaments de baixants. Alacant i Castelló han acumulat menys pluja.

Corma, Bisquert i Guanter, de la UPV, revaliden la seua presència en l’elit mundial de científics

Els tres investigadors vinculats a la UPV figuren de nou en la llista Highly Cited Researchers 2025 de Clarivate. Reclamen finançament estable, menys burocràcia i més aposta per risc científic.

Detingut a Elda per estafar 6.300 euros amb una app d’accés remot i accedir a dades privades

Un home de 69 anys ha sigut detingut a Elda per estafar 6.300 euros a un veí de 71 després de guiar-li per a instal·lar una app d'accés remot i entrar en la seua informació privada.

Detingut a Torrent l’amo d’una empresa per vendre entrades anul·lades d’un campionat de motociclisme

La Policia Nacional ha detingut a Torrent a un home de 49 anys, amo d'una mercantil, per estafa amb entrades anul·lades per a un campionat de motociclisme. Hi ha almenys 11 denúncies i la web simulava ser l'oficial del circuit.

Impulsen un test universal i assequible per a diagnosticar malnutrició per fallades del pàncrees

Investigadors de ISABIAL i la Universitat d'Alacant desenrotllen biomarcadores per a crear una prova fiable, ràpida i econòmica que identifique malnutrició per fallades del pàncrees.

El temporal deixa 70 l/m² a Ondara i 46,8 a la Font d’En Carrós i Aemet ha activat el roig a València

Les pluges de la nit han acumulat 70 l/m² a Ondara i 46,8 a la Font d'En Carrós. Aemet ha establit el nivell roig des del migdia per precipitacions molt intenses.

Ajornat el València Basket-Casademont Zaragoza per l’alerta de fortes pluges

La FEB ha ajornat el dol de Lliga Femenina previst en el Roig Arena per l'alerta meteorològica en la Comunitat. AEMET manté nivell roig per pluges.

Protecció Civil demana evitar desplaçaments per fortes pluges en el litoral de València

Un És-Alert remés a les 19.23 advertix de risc d'inundació des del diumenge al migdia en el litoral nord i sud de València. Aemet ha elevat l'avís a nivell roig.