5 anys de presó per apunyalar al seu germà després d’una discussió a València

 

La Secció Tercera de l’Audiència Provincial de València ha condemnat a una pena de cinc anys de presó per un delicte de lesions agreujades amb l’agreujant de parentiu a un home que va apunyalar el seu germà durant una discussió a l’habitatge que compartien a València.

La sentència l’obliga a més a indemnitzar amb 17.300 euros la víctima, per les lesions i les seqüeles que va patir a conseqüència de l’agressió, i amb 13.811 euros a la Generalitat Valenciana per les despeses de l’assistència mèdica al lesionat.

D’altra banda, l’agressor no podrà acostar-se a menys de 300 metres ni comunicar-se amb el perjudicat durant set anys.

Els fets van passar cap al migdia del 13 de maig de 2019, en el transcurs d’una discussió, quan el condemnat va agafar un ganivet, es va abalançar sobre el seu germà i l’hi va clavar al costat esquerre amb l’ànim de llevar-li la vida.

A continuació, tal com recull la resolució, quan l’acusat va comprovar l’estat en què es trobava l’agredit, va interrompre l’agressió i va anar fins al domicili d’un oncle seu que vivia als voltants perquè el portés amb la seua furgoneta fins a un hospital.

El condemnat va ajudar a pujar al seu germà al vehicle, que el va transportar ràpidament fins a l’hospital, on va ser operat d’urgència i va quedar va ingressar a l’UCI amb el pulmó esquerre i el cor afectats per l’arma. En cas de no haver rebut esta assistència sanitària de manera urgent, la víctima hauria mort.

El la Sala considera provat que la intenció del penat era matar al seu familiar, l’absol de delicte d’homicidi en grau de temptativa que l’acusava la Fiscalia, i pel qual esta part demanava una condemna de nou anys de presó, i li declara autor d’un delicte de lesions agreujades.

La Secció Tercera de l’Audiència de València ha pres esta decisió després d’aplicar la jurisprudència de Tribunal Suprem relativa al conegut com «desistiment actiu«.

Així, els magistrats argumenten que, un cop interrompuda l’acció delictiva per part del penat, este es va apressar amb l’ajuda d’un amic i el seu cosí perquè el seu germà «rebés de la manera més ràpida possible assistència mèdica«.

La seua actuació, segons la sentència, «va ser eficaç, almenys, per reduir el temps d’espera del seu germà abans de pujar a la furgoneta i ser conduït a l’hospital».

 

Últimes notícies

Tres detinguts per raptar i atracar una dona de 79 anys a València amb el mètode del tocomotxo

La Guàrdia Civil ha detingut en dos municipis de Toledo tres sospitosos d’atraure una dona major a València amb el mètode del tocomotxo, raptar-la i obligar-la a entregar uns 50.000 euros en joies i diners.

Aemet activa avís taronja a l’interior de València per temperatures de fins a 40 graus

L’Aemet ha activat per a este divendres l’avís taronja a l’interior de la província de València per temperatures màximes de fins a 40 graus, en plena quarta onada de calor de l’estiu a la Comunitat Valenciana.

La ciència guia l’extinció dels grans incendis de Castelló, Madrid, Toledo i Àvila

Un equip del CSIC assessora en temps real sobre vent i zones cremades en els incendis de La Vall d'Uixò, Madrid, Toledo i Àvila per a millorar l’estratègia d’extinció.

Un miler de veïns torna a casa per l’avenç en l’incendi de la Vall d’Uixó

L’incendi forestal de la Vall d’Uixó ja ha arrasat 9.644 hectàrees i manté 7.000 persones confinades, però l’avenç en l’extinció ha permés el retorn d’un miler de veïns desallotjats.

‘Visitants’ obri Sagunt a Escena amb una mirada actual i participativa als grans clàssics

La companyia castellonenca inaugura este dissabte la 43a edició del festival amb l’espectacle de carrer ‘I si fem un clàssic?’

La quarta ona de calor dispara les màximes a l’interior i prelitoral de València fins als 40 °C

La Comunitat Valenciana viu la segona jornada de la quarta ona de calor de l’estiu, amb màximes de fins a 40 graus a l’interior i prelitoral de València i nits tropicals en les capitals. El vent bufarà fluix de components marítims i hi haurà pols en suspensió i lleugera inestabilitat de vesprada.

L’incendi de la Vall d’Uixó entra en el sisé dia amb el foc actiu però perimetrat

L’incendi forestal declarat dissabte a la Vall d’Uixó encadena sis dies actiu, ha cremat 9.300 hectàrees i continua sense control, amb catorze municipis evacuats.

Un velatori-concentració a València reclama llevar l’aforament a Mazón per la dana

Centenars de persones s’han concentrat davant el Palau de la Generalitat, en un acte-velatori, per exigir que es retire l’aforament a Carlos Mazón per la seua gestió de la dana que va causar 231 morts fa 21 mesos.
FILMOTECA D'ESTIU