Anuncios

5 anys de presó per apunyalar al seu germà després d’una discussió a València

 

La Secció Tercera de l’Audiència Provincial de València ha condemnat a una pena de cinc anys de presó per un delicte de lesions agreujades amb l’agreujant de parentiu a un home que va apunyalar el seu germà durant una discussió a l’habitatge que compartien a València.

La sentència l’obliga a més a indemnitzar amb 17.300 euros la víctima, per les lesions i les seqüeles que va patir a conseqüència de l’agressió, i amb 13.811 euros a la Generalitat Valenciana per les despeses de l’assistència mèdica al lesionat.

D’altra banda, l’agressor no podrà acostar-se a menys de 300 metres ni comunicar-se amb el perjudicat durant set anys.

Els fets van passar cap al migdia del 13 de maig de 2019, en el transcurs d’una discussió, quan el condemnat va agafar un ganivet, es va abalançar sobre el seu germà i l’hi va clavar al costat esquerre amb l’ànim de llevar-li la vida.

A continuació, tal com recull la resolució, quan l’acusat va comprovar l’estat en què es trobava l’agredit, va interrompre l’agressió i va anar fins al domicili d’un oncle seu que vivia als voltants perquè el portés amb la seua furgoneta fins a un hospital.

El condemnat va ajudar a pujar al seu germà al vehicle, que el va transportar ràpidament fins a l’hospital, on va ser operat d’urgència i va quedar va ingressar a l’UCI amb el pulmó esquerre i el cor afectats per l’arma. En cas de no haver rebut esta assistència sanitària de manera urgent, la víctima hauria mort.

El la Sala considera provat que la intenció del penat era matar al seu familiar, l’absol de delicte d’homicidi en grau de temptativa que l’acusava la Fiscalia, i pel qual esta part demanava una condemna de nou anys de presó, i li declara autor d’un delicte de lesions agreujades.

La Secció Tercera de l’Audiència de València ha pres esta decisió després d’aplicar la jurisprudència de Tribunal Suprem relativa al conegut com “desistiment actiu“.

Així, els magistrats argumenten que, un cop interrompuda l’acció delictiva per part del penat, este es va apressar amb l’ajuda d’un amic i el seu cosí perquè el seu germà “rebés de la manera més ràpida possible assistència mèdica“.

La seua actuació, segons la sentència, “va ser eficaç, almenys, per reduir el temps d’espera del seu germà abans de pujar a la furgoneta i ser conduït a l’hospital”.

 

Anuncios
Accede a nuestra hemeroteca Accedeix a la nostra hemeroteca Access our archive
Anuncios

Últimes notícies

Mor l’operari d’una grua en quedar atrapat pel seu vehicle a Vallada

Un treballador de 32 anys ha mort en una zona rural de Vallada després de quedar atrapat pel camió grua amb el qual intentava alçar un tractor bolcat. Bombers i servicis sanitaris només van poder confirmar la defunció.

Rego, Oltra, Montero i Janja da Silva criden a la unió de les dones enfront de la violència política

Sira Rego, Mónica Oltra, Irene Montero i Rosângela Janja da Silva reclamen unió enfront de la violència política contra les dones i més presència femenina en els espais de decisió.

Rego, Oltra, Montero i Janja Da Silva criden a la unió de les dones enfront de la violència política

Sira Rego, Mónica Oltra, Irene Montero i Janja Da Silva reclamen a València que les dones s'unisquen enfront de la violència política i reforcen la seua presència en els espais de decisió.

Héctor Fort rep l’alta i es prepara per a tornar amb l’Elx davant l’Atlètic

Héctor Fort rep l'alta competitiva tres mesos després d'operar-se del muscle i es mostra amb ganes de tornar a jugar amb l'Elx en el dol davant l'Atlètic de Madrid.

Tunde reforça l’optimisme del Llevant: la permanència, cada vegada més a prop

Kareem Tunde es mostra convençut que el Llevant aconseguirà la permanència en Primera i crida a mantindre la unió del vestuari abans del dol clau davant el Sevilla.

Ernest Urtasun se suma a la inauguració de La Senda del Poeta de Miguel Hernández el 24 d’abril

El ministre de Cultura, Ernest Urtasun, participarà el 24 d'abril en la inauguració de La Senda del Poeta de Miguel Hernández a Orihuela, garantida després del finançament del Ministeri de Cultura.

Ingressat a Maldives un jove metge alacantí després de l’atac d’un tauró

Un metge de 31 anys de l'Hospital General Doctor Balmis d'Alacant ha resultat greument ferit després de patir l'atac d'un tauró durant una excursió aquàtica en la seua lluna de mel a les illes Maldives.

El TSJCV tomba la suspensió de llicències de canvi d’ús per a pisos turístics a València

El TSJCV anul·la la decisió de l'Ajuntament de València de suspendre les llicències de canvi d'ús per a pisos turístics, però manté la moratòria sobre noves edificacions hoteleres.