5 anys de presó per apunyalar al seu germà després d’una discussió a València

 

La Secció Tercera de l’Audiència Provincial de València ha condemnat a una pena de cinc anys de presó per un delicte de lesions agreujades amb l’agreujant de parentiu a un home que va apunyalar el seu germà durant una discussió a l’habitatge que compartien a València.

La sentència l’obliga a més a indemnitzar amb 17.300 euros la víctima, per les lesions i les seqüeles que va patir a conseqüència de l’agressió, i amb 13.811 euros a la Generalitat Valenciana per les despeses de l’assistència mèdica al lesionat.

D’altra banda, l’agressor no podrà acostar-se a menys de 300 metres ni comunicar-se amb el perjudicat durant set anys.

Els fets van passar cap al migdia del 13 de maig de 2019, en el transcurs d’una discussió, quan el condemnat va agafar un ganivet, es va abalançar sobre el seu germà i l’hi va clavar al costat esquerre amb l’ànim de llevar-li la vida.

A continuació, tal com recull la resolució, quan l’acusat va comprovar l’estat en què es trobava l’agredit, va interrompre l’agressió i va anar fins al domicili d’un oncle seu que vivia als voltants perquè el portés amb la seua furgoneta fins a un hospital.

El condemnat va ajudar a pujar al seu germà al vehicle, que el va transportar ràpidament fins a l’hospital, on va ser operat d’urgència i va quedar va ingressar a l’UCI amb el pulmó esquerre i el cor afectats per l’arma. En cas de no haver rebut esta assistència sanitària de manera urgent, la víctima hauria mort.

El la Sala considera provat que la intenció del penat era matar al seu familiar, l’absol de delicte d’homicidi en grau de temptativa que l’acusava la Fiscalia, i pel qual esta part demanava una condemna de nou anys de presó, i li declara autor d’un delicte de lesions agreujades.

La Secció Tercera de l’Audiència de València ha pres esta decisió després d’aplicar la jurisprudència de Tribunal Suprem relativa al conegut com «desistiment actiu«.

Així, els magistrats argumenten que, un cop interrompuda l’acció delictiva per part del penat, este es va apressar amb l’ajuda d’un amic i el seu cosí perquè el seu germà «rebés de la manera més ràpida possible assistència mèdica«.

La seua actuació, segons la sentència, «va ser eficaç, almenys, per reduir el temps d’espera del seu germà abans de pujar a la furgoneta i ser conduït a l’hospital».

 

Últimes notícies

El Govern central insta a evacuar sense demora davant els incendis forestals

El Govern d’Espanya demana a la ciutadania que obeïsca les ordres d’evacuació en l’incendi de la Vall d’Uixó, amb més de 15.000 persones desallotjades, per a protegir la vida davant un foc encara descontrolat.

El Villarreal passa per damunt del PSV amb un 1-3 i es queda curt

El Villarreal ha guanyat 1-3 al PSV Eindhoven en un amistós a Holanda, amb moltes ocasions fallades que haurien pogut ampliar la golejada.

Set persones ferides en l’incendi de la Vall d’Uixò, una d’elles amb cremades greus

Set persones han resultat ferides en l'incendi forestal declarat en la Vall d'Uixò. Una d'elles està ingressada en la unitat de cremats de l'hospital La Fe de València.

El Villarreal passa per damunt del PSV amb una victòria solvent (1-3)

El Villarreal ha derrotat el PSV Eindhoven per 1-3 en un amistós a Eindhoven, en un duel dominat pels groguets que han pogut signar una golejada encara més ampla.

L’incendi de la Vall d’Uixò obliga a evacuar Artana i la Vilavella i mobilitza la UME

L’incendi forestal declarat este dissabte a la Vall d’Uixò ha obligat a evacuar Artana i la Vilavella i a confinar la població, amb 65 efectius de la UME i nombrosos mitjans terrestres i aeris treballant en l’extinció. Les autoritats han activat el nivell 2 del Pla Especial d’Incendis Forestals per l’evolució negativa del foc i el seu possible origen intencionat.

L’oratge complica l’incendi de la Vall d’Uixó amb ponent fort i 38 graus

El vent de ponent sostingut, la humitat al 10 % i temperatures pròximes als 38 graus han agreujat este dissabte la situació de l’incendi forestal de la Vall d’Uixó, que ha obligat a desallotjar Vilavella, Artana i vivendes rústiques del municipi.

Juan Ayuso tanca el Tour seté i admet frustració però no decepció

El ciclista de Xàbia Juan Ayuso ha acabat seté al Tour de França i admet sentir frustració pel resultat, però assegura que no està decebut perquè ha donat tot el que tenia.

Dos mitjans aeris i nou dotacions combaten un incendi en un barranc de Manises

Dos mitjans aeris i nou dotacions de bombers treballen des del migdia per extingir un incendi declarat al barranc del Salt de l'Aigua, a Manises. El foc afecta una zona de vegetació i ha mobilitzat efectius terrestres i aeris del Consorci i de la Generalitat.