5 anys de presó per apunyalar al seu germà després d’una discussió a València

 

La Secció Tercera de l’Audiència Provincial de València ha condemnat a una pena de cinc anys de presó per un delicte de lesions agreujades amb l’agreujant de parentiu a un home que va apunyalar el seu germà durant una discussió a l’habitatge que compartien a València.

La sentència l’obliga a més a indemnitzar amb 17.300 euros la víctima, per les lesions i les seqüeles que va patir a conseqüència de l’agressió, i amb 13.811 euros a la Generalitat Valenciana per les despeses de l’assistència mèdica al lesionat.

D’altra banda, l’agressor no podrà acostar-se a menys de 300 metres ni comunicar-se amb el perjudicat durant set anys.

Els fets van passar cap al migdia del 13 de maig de 2019, en el transcurs d’una discussió, quan el condemnat va agafar un ganivet, es va abalançar sobre el seu germà i l’hi va clavar al costat esquerre amb l’ànim de llevar-li la vida.

A continuació, tal com recull la resolució, quan l’acusat va comprovar l’estat en què es trobava l’agredit, va interrompre l’agressió i va anar fins al domicili d’un oncle seu que vivia als voltants perquè el portés amb la seua furgoneta fins a un hospital.

El condemnat va ajudar a pujar al seu germà al vehicle, que el va transportar ràpidament fins a l’hospital, on va ser operat d’urgència i va quedar va ingressar a l’UCI amb el pulmó esquerre i el cor afectats per l’arma. En cas de no haver rebut esta assistència sanitària de manera urgent, la víctima hauria mort.

El la Sala considera provat que la intenció del penat era matar al seu familiar, l’absol de delicte d’homicidi en grau de temptativa que l’acusava la Fiscalia, i pel qual esta part demanava una condemna de nou anys de presó, i li declara autor d’un delicte de lesions agreujades.

La Secció Tercera de l’Audiència de València ha pres esta decisió després d’aplicar la jurisprudència de Tribunal Suprem relativa al conegut com «desistiment actiu«.

Així, els magistrats argumenten que, un cop interrompuda l’acció delictiva per part del penat, este es va apressar amb l’ajuda d’un amic i el seu cosí perquè el seu germà «rebés de la manera més ràpida possible assistència mèdica«.

La seua actuació, segons la sentència, «va ser eficaç, almenys, per reduir el temps d’espera del seu germà abans de pujar a la furgoneta i ser conduït a l’hospital».

 

Últimes notícies

Compte arrere al Museu de la Ciutat per a rebre més de 200 Sorolla

El Museu de la Ciutat de València inicia dilluns les obres i millores de seguretat per a acollir més de 200 quadres de Sorolla procedents de la Hispanic Society of America, amb una inversió total de 650.000 euros.

El curs 2026-2027 arranca amb pujada salarial docent i noves mobilitzacions en educació

El curs escolar 2026-2027 començarà la pròxima setmana en la Comunitat Valenciana amb l’entrada en vigor d’una pujada salarial de 200 euros al professorat pactada amb ANPE i CSIF, mentres la vaga indefinida continua suspesa però amb noves mobilitzacions convocades pels sindicats majoritaris.

Els ciberacosadors de menors demanen imatges íntimes als primers minuts de xat

Un estudi de la UPV ha analitzat converses reals i conclou que més de la mitat dels ciberacosadors de xiquets, xiquetes i adolescents demanen imatges o vídeos sexuals durant els primers torns de xat, sovint disfressats de confiança i afecte per normalitzar l’explotació.

Ford Almussafes posarà damunt la taula un nou acord laboral i salarial fins a 2030

La direcció de Ford Almussafes presentarà la pròxima setmana als sindicats una proposta laboral i salarial per al període 2027-2030, que donarà continuïtat a l'actual Acord per l'Electrificació i acabarà convertint-se en conveni col·lectiu. UGT i STM-Intersindical Valenciana reclamen pujades vinculades a l'IPC i recuperar poder adquisitiu després dels anys de contenció.

Desmantellada una plantació de marihuana en una vivenda d’Elda amb tres detinguts

La Policia Nacional ha detingut tres jóvens i ha desmantellat una plantació de marihuana en una vivenda d’Elda, on ha confiscat 200 plantes, més de 8.500 grams de droga i uns 10.000 euros en metàl·lic. Un dels arrestats ha ingressat a la presó per ordre judicial.

Temperatures altes este dissabte a l’interior i prelitoral valencià

El primer dissabte de setembre arriba amb temperatures altes a l’interior i al prelitoral de la Comunitat Valenciana, amb cel poc nuvolat i vents fluixos variables que roden a component este. Diumenge es repetiran les temperatures elevades i l’ambient estable, amb lleugeres variacions de les màximes i mínimes segons la zona.

La Oreja de Van Gogh converteix el Roig Arena en una festa de nostàlgia a València

La Oreja de Van Gogh ha omplit el Roig Arena de València amb 15.000 persones en el primer dels seus dos concerts, convertint el retrobament amb Amaia Montero en una autèntica festa de nostàlgia. El recinte celebra també el seu primer aniversari com a referent del mapa musical valencià.

Chelva i Utiel freguen els 40 graus en una nova jornada de calor extrema

Les màximes han arribat hui fins als 39,8 graus en municipis de linterior de la província de València, en una jornada amb avís taronja dAemet per calor extrema. Ademuz ha tornat a batre el seu rècord de temperatura més alta en un mes de setembre.