50 anys de presó per a l’home que va assassinar als seus dos fills a Godella

La Secció Tercera de l’Audiència Provincial de València ha condemnat a penes que sumen 50 anys de presó -amb un màxim de compliment de 40– a l’home al qual un jurat popular va declarar culpable la setmana passada de l’assassinat dels seus dos fills menors d’edat en la localitat de Godella.

La sentència absol en canvi a la mare, coautora dels crims, per la concurrència de l’eximent completa d’anomalia psíquica, a causa de la malaltia mental que pateix, però li imposa una mesura de seguretat privativa de llibertat consistent en l’internament en un centre psiquiàtric adequat al tractament de la seua patologia.

El magistrat que va presidir el Tribunal del Jurat ha modificat la situació personal de la dona, que es trobava a la presó preventiva per estos fets, i ha acordat la seua llibertat provisional de manera immediata.

L’acusada serà traslladada ara des del Centre Penitenciari de Picassent a la Unitat d’Hospitalització Psiquiàtrica d’Aguts de l’Hospital La Fe de València a fi que el personal sanitari l’examine i valore si escau el seu ingrés no voluntari en un centre.

La resolució, que pot ser recorreguda en apel·lació davant la Sala civil i Penal del Tribunal Superior de Justícia de la Comunitat Valenciana (TSJCV), estableix que els dos progenitors hauran d’indemnitzar conjuntament i solidàriament amb 300.000 euros als avis paterns dels xiquets i amb la mateixa quantia, 300.000 euros, als avis per línia maternal.

De conformitat amb el veredicte del Jurat, l’Audiència de València ha declarat provat que els pares van assassinar el 13 de març de 2019 als seus fills, un xiquet de tres anys i una xiqueta de només sis mesos, després de propinar-los multitud de colps, sobretot al cap, en la parcel·la de la casa de camp de Godella on residien.

Els acusats estaven convençuts de l’existència d’una secta que els perseguia, assetjava i abusava sexualment del xiquet, fins al punt que s’alternaven per a realitzar vigílies nocturnes per a evitar ser atacats i que els seus fills foren segrestats, segons precisa la resolució judicial.

Impulsats per eixes creences i idees, que l’home va inculcar a la seua companya sentimental, van decidir que l’única manera de protegir els menors era sotmetre’ls a un “bany purificador”, “acabar amb les seues vides i enviar-los al més enllà perquè posteriorment pogueren reviure”.

D’esta manera -prossegueix la sentència-, la nit dels fets, entre les 22 i les 4 hores, “actuant de comú acord en execució de tal pla, hisenda i deixant fer l’u a l’altre”, van agafar als seus fills, els van banyar en la piscina de la casa i van posar fi a la seua vida a colps.

L’Audiència assenyala, tal com va declarar provat el jurat, que en el moment de cometre els crims la mare dels menors va patir un brot agut d’esquizofrènia de tipus paranoide “que anul·lava completament les bases psicobiologies de la seua imputabilitat (intel·ligència i voluntat)”.

La sentència declara al pare autor de dos delictes d’assassinat amb agreujant de parentiu i li imposa per cadascun d’ells 25 anys de presó, amb un limite màxim de compliment de 40 anys, segons el que s’estableix pel Codi Penal, així com llibertat vigilada durant 10 anys.

A la mare l’absol d’eixos dos mateixos delictes, per la circumstància eximent complete d’anomalia o alteració psíquica, encara que li imposa per cadascun d’ells una mesura de seguretat consistent en un màxim de 25 anys d’internament en un centre psiquiàtric adequat al tractament de la malaltia mental que pateix, amb un màxim de compliment de 40 anys, i llibertat vigilada durant 10 anys.

Últimes notícies

CSIF reclama més professors en Educació i qualifica d’insuficient l’augment de 5.000 places

CSIF ha considerat insuficient la proposta de la Conselleria d’Educació d’incrementar 5.000 places en quatre cursos i ha reclamat més docents i la seua incorporació més ràpida per a reduir ràtios i millorar l’atenció educativa.

Quarta autonomia amb més autònoms en pluriactivitat: així està la Comunitat Valenciana

La Comunitat Valenciana és la quarta autonomia amb més autònoms en pluriactivitat, amb 29.085 treballadors que compatibilitzen el seu negoci amb una faena assalariada, segons UPTA.

Les màximes freguen els 40 °C a Xixona en l’inici de la tercera ona de calor

La tercera ona de calor de l’estiu ha deixat quasi 40 °C a Xixona i ha activat l’avís taronja per al migdia a l’interior de València i Alacant.

La Generalitat destina 49,26 milions a modernitzar 853 pimes industrials

Les ajudes Inpyme mobilitzaran 178 milions, mantindran 27.111 llocs de treball i permetran crear 1.023 ocupacions noves.

Foulquier continua al marge i pot perdre’s l’inici de la Lliga amb el Valencia

Dimitri Foulquier continua recuperant-se al marge del grup a Paterna, es perdrà el pròxim amistós contra l’Eldense i no té garantit arribar al debut de Lliga davant el Celta en Mestalla.

Ferit per arma de foc un home de 53 anys en un carrer de Castelló

Un home de 53 anys ha resultat ferit per arma de foc al carrer Maestro Bretón de Castelló i ha sigut traslladat al Hospital General, on ha sigut atés i ja ha rebut l’alta mèdica.

PSPV i Compromís exigixen que Pérez Llorca explique qui va pagar el seu viatge a la final del Mundial

PSPV i Compromís han demanat al president Juanfran Pérez Llorca que detalle qui va pagar el seu viatge i estada a Nova York per vore la final del Mundial de futbol, mentres PP i Vox resten importància a la polèmica destacant que no hi ha gasto públic.

Aemet activa avís taronja dijous a València i Alacant per temperatures de fins a 40 graus

La nova ona de calor, la tercera de l’estiu a la Comunitat Valenciana, tindrà el seu punt àlgid entre dimarts i divendres, amb avís taronja dijous a València i Alacant per màximes de fins a 40 graus i avís groc a l’interior de Castelló.