11.7 C
València
Dijous, 29 gener, 2026

50 anys de presó per a l’home que va assassinar als seus dos fills a Godella

La Secció Tercera de l’Audiència Provincial de València ha condemnat a penes que sumen 50 anys de presó -amb un màxim de compliment de 40– a l’home al qual un jurat popular va declarar culpable la setmana passada de l’assassinat dels seus dos fills menors d’edat en la localitat de Godella.

La sentència absol en canvi a la mare, coautora dels crims, per la concurrència de l’eximent completa d’anomalia psíquica, a causa de la malaltia mental que pateix, però li imposa una mesura de seguretat privativa de llibertat consistent en l’internament en un centre psiquiàtric adequat al tractament de la seua patologia.

El magistrat que va presidir el Tribunal del Jurat ha modificat la situació personal de la dona, que es trobava a la presó preventiva per estos fets, i ha acordat la seua llibertat provisional de manera immediata.

L’acusada serà traslladada ara des del Centre Penitenciari de Picassent a la Unitat d’Hospitalització Psiquiàtrica d’Aguts de l’Hospital La Fe de València a fi que el personal sanitari l’examine i valore si escau el seu ingrés no voluntari en un centre.

La resolució, que pot ser recorreguda en apel·lació davant la Sala civil i Penal del Tribunal Superior de Justícia de la Comunitat Valenciana (TSJCV), estableix que els dos progenitors hauran d’indemnitzar conjuntament i solidàriament amb 300.000 euros als avis paterns dels xiquets i amb la mateixa quantia, 300.000 euros, als avis per línia maternal.

De conformitat amb el veredicte del Jurat, l’Audiència de València ha declarat provat que els pares van assassinar el 13 de març de 2019 als seus fills, un xiquet de tres anys i una xiqueta de només sis mesos, després de propinar-los multitud de colps, sobretot al cap, en la parcel·la de la casa de camp de Godella on residien.

Els acusats estaven convençuts de l’existència d’una secta que els perseguia, assetjava i abusava sexualment del xiquet, fins al punt que s’alternaven per a realitzar vigílies nocturnes per a evitar ser atacats i que els seus fills foren segrestats, segons precisa la resolució judicial.

Impulsats per eixes creences i idees, que l’home va inculcar a la seua companya sentimental, van decidir que l’única manera de protegir els menors era sotmetre’ls a un “bany purificador”, “acabar amb les seues vides i enviar-los al més enllà perquè posteriorment pogueren reviure”.

D’esta manera -prossegueix la sentència-, la nit dels fets, entre les 22 i les 4 hores, “actuant de comú acord en execució de tal pla, hisenda i deixant fer l’u a l’altre”, van agafar als seus fills, els van banyar en la piscina de la casa i van posar fi a la seua vida a colps.

L’Audiència assenyala, tal com va declarar provat el jurat, que en el moment de cometre els crims la mare dels menors va patir un brot agut d’esquizofrènia de tipus paranoide “que anul·lava completament les bases psicobiologies de la seua imputabilitat (intel·ligència i voluntat)”.

La sentència declara al pare autor de dos delictes d’assassinat amb agreujant de parentiu i li imposa per cadascun d’ells 25 anys de presó, amb un limite màxim de compliment de 40 anys, segons el que s’estableix pel Codi Penal, així com llibertat vigilada durant 10 anys.

A la mare l’absol d’eixos dos mateixos delictes, per la circumstància eximent complete d’anomalia o alteració psíquica, encara que li imposa per cadascun d’ells una mesura de seguretat consistent en un màxim de 25 anys d’internament en un centre psiquiàtric adequat al tractament de la malaltia mental que pateix, amb un màxim de compliment de 40 anys, i llibertat vigilada durant 10 anys.

Últimes notícies

3-0: El Vila-real es deixa portar en Leverkusen

L'equip va tancar la liguilla amb una nova derrota davant un Bayer Leverkusen molt superior que va certificar la seua passada. Tillman va firmar un doblet i Grimaldo va sentenciar.

Leverkusen passa per damunt d’un Vila-real sense pols: 3-0 i adeu en Champions

El Vila-real va tancar la seua participació en la Lliga de Campions amb un 3-0 en Leverkusen. L'equip alemany, molt superior, va certificar la seua passada amb un doblet de Tillman i un gol de Grimaldo.

El Leverkusen devora al Vila-real al descans: 2-0 i doblet de Tillman

El Bayer Leverkusen, obligat a guanyar per a passar de ronda, es va anar al descans 2-0 després d'una primera part de domini absolut. Tillman ha firmat els dos gols.

Cepeda es presenta amb l’Elx: vol ajudar als objectius del club i fer-se un nom

L'extrem xilé es va presentar amb contracte fins a 2030 i es va fixar com a metes ajudar als objectius del club i fer-se un nom, confiat en una ràpida adaptació.

La neu dona pas a vents de fins a 150 km/h amb desenes d’incidències i una treballadora ferida

Les nevades han remés al migdia i el vent s'ha intensificat, amb ratxes de fins a 150 km/h que han provocat caigudes d'arbres, tancaments i una ferida a Altea. Alacant ha concentrat la majoria d'incidències i part del transport s'ha vist afectat.

Diatta entra en l’onze del Vila-real i Equi Fernández és titular en el Leverkusen

El Vila-real incorpora a Alassane Diatta com a gran novetat davant el Leverkusen, mentres l'argentí Equi Fernández estarà d'inici. Els dos tècnics carreguen la medul·lar per a guanyar ritme i control.

ERC defén una confluència nacionalista enfront de les polítiques reaccionàries

Rufián ha defés teixir un espai comú entre forces nacionalistes per a respondre a un escenari que qualifica de reaccionari. Junqueras ha apel·lat a aportar esperança i ha reivindicat el nou model de finançament autonòmic.

Ferida una operària municipal a Altea per la caiguda d’un arbre al pati d’un col·legi

Una treballadora de l'empresa pública d'Altea ha resultat ferida al cap després de la caiguda d'un arbre en un col·legi. La província roman en alerta taronja per vent, amb ratxes molt fortes, desenes d'incidències i més de 180 intervencions en la capital.