50 anys de presó per a l’home que va assassinar als seus dos fills a Godella

La Secció Tercera de l’Audiència Provincial de València ha condemnat a penes que sumen 50 anys de presó -amb un màxim de compliment de 40– a l’home al qual un jurat popular va declarar culpable la setmana passada de l’assassinat dels seus dos fills menors d’edat en la localitat de Godella.

La sentència absol en canvi a la mare, coautora dels crims, per la concurrència de l’eximent completa d’anomalia psíquica, a causa de la malaltia mental que pateix, però li imposa una mesura de seguretat privativa de llibertat consistent en l’internament en un centre psiquiàtric adequat al tractament de la seua patologia.

El magistrat que va presidir el Tribunal del Jurat ha modificat la situació personal de la dona, que es trobava a la presó preventiva per estos fets, i ha acordat la seua llibertat provisional de manera immediata.

L’acusada serà traslladada ara des del Centre Penitenciari de Picassent a la Unitat d’Hospitalització Psiquiàtrica d’Aguts de l’Hospital La Fe de València a fi que el personal sanitari l’examine i valore si escau el seu ingrés no voluntari en un centre.

La resolució, que pot ser recorreguda en apel·lació davant la Sala civil i Penal del Tribunal Superior de Justícia de la Comunitat Valenciana (TSJCV), estableix que els dos progenitors hauran d’indemnitzar conjuntament i solidàriament amb 300.000 euros als avis paterns dels xiquets i amb la mateixa quantia, 300.000 euros, als avis per línia maternal.

De conformitat amb el veredicte del Jurat, l’Audiència de València ha declarat provat que els pares van assassinar el 13 de març de 2019 als seus fills, un xiquet de tres anys i una xiqueta de només sis mesos, després de propinar-los multitud de colps, sobretot al cap, en la parcel·la de la casa de camp de Godella on residien.

Els acusats estaven convençuts de l’existència d’una secta que els perseguia, assetjava i abusava sexualment del xiquet, fins al punt que s’alternaven per a realitzar vigílies nocturnes per a evitar ser atacats i que els seus fills foren segrestats, segons precisa la resolució judicial.

Impulsats per eixes creences i idees, que l’home va inculcar a la seua companya sentimental, van decidir que l’única manera de protegir els menors era sotmetre’ls a un “bany purificador”, “acabar amb les seues vides i enviar-los al més enllà perquè posteriorment pogueren reviure”.

D’esta manera -prossegueix la sentència-, la nit dels fets, entre les 22 i les 4 hores, “actuant de comú acord en execució de tal pla, hisenda i deixant fer l’u a l’altre”, van agafar als seus fills, els van banyar en la piscina de la casa i van posar fi a la seua vida a colps.

L’Audiència assenyala, tal com va declarar provat el jurat, que en el moment de cometre els crims la mare dels menors va patir un brot agut d’esquizofrènia de tipus paranoide “que anul·lava completament les bases psicobiologies de la seua imputabilitat (intel·ligència i voluntat)”.

La sentència declara al pare autor de dos delictes d’assassinat amb agreujant de parentiu i li imposa per cadascun d’ells 25 anys de presó, amb un limite màxim de compliment de 40 anys, segons el que s’estableix pel Codi Penal, així com llibertat vigilada durant 10 anys.

A la mare l’absol d’eixos dos mateixos delictes, per la circumstància eximent complete d’anomalia o alteració psíquica, encara que li imposa per cadascun d’ells una mesura de seguretat consistent en un màxim de 25 anys d’internament en un centre psiquiàtric adequat al tractament de la malaltia mental que pateix, amb un màxim de compliment de 40 anys, i llibertat vigilada durant 10 anys.

Últimes notícies

Els bombers donen per extingit l’incendi forestal de Tuéjar després d’una nova reactivació

L’incendi forestal declarat el 15 de setembre a Tuéjar, que dissabte es va reactivar i va obligar a mobilitzar mitjans aeris i terrestres, ha sigut donat per extingit pels bombers després d’haver arrasat 835 hectàrees d’un paratge de la Reserva de la Biosfera de l’Alt Túria. La Delegació del Govern va descartar des del principi causes naturals i va assenyalar al factor humà, amb totes les línies d’investigació encara obertes.

La defensa de Salomé Pradas recorrerà l’arxiu de les queixes contra la jutgessa de la DANA

La defensa de l’exconsellera Salomé Pradas, investigada per la gestió de la DANA, considera precipitat que el CGPJ haja avalat l’arxiu de tres queixes contra la jutgessa de Catarroja i anuncia recurs. Critica que no s’haja escoltat les víctimes ni el lletrat que denuncien la intervenció del marit magistrat de la jutgessa.

El dèficit comercial valencià supera els 1.100 milions malgrat l’alça exportadora

La Comunitat Valenciana ha registrat fins a juliol un dèficit comercial de 1.117 milions, tot i que les exportacions han crescut un 5,1 % fins als 23.611 milions. El dinamisme exportador se centra sobretot en el sector alimentari i en els béns d’equip, però les importacions han avançat encara més, un 11,2 %.

La valenciana Carmen Amoraga guanya el Premi de Novel·la Policia Nacional 2026

La novel·la 'En ese silencio', de l’autora valenciana Carmen Amoraga, ha guanyat el Premi de Novel·la Policia Nacional 2026, dotat amb 20.000 euros, entre 528 manuscrits presentats.

Cheste tornarà a tancar el Mundial de MotoGP en 2027 al Circuit Ricardo Tormo

El Circuit Ricardo Tormo de Cheste tornarà a acollir en 2027 l’últim Gran Premi de MotoGP. El calendari arrancarà en març a Tailàndia.

Cheste tornarà a tancar el Mundial de MotoGP en 2027

El Circuit Ricardo Tormo acollirà de nou en 2027 l’últim Gran Premi del Mundial de Motociclisme, que en 2026 també es tancarà a Cheste entre el 27 i el 29 de novembre.

Detingut un home per dotze robatoris amb força en negocis de Santa Pola

Un home de 45 anys ha sigut detingut com a presumpte autor de dotze robatoris amb força en establiments de Santa Pola. El jutge ha decretat la seua llibertat amb càrrecs després de la instrucció de la Guàrdia Civil.

Pérez Llorca carrega contra la comissió de la DANA i parla d’“instrumentalitzar el dolor”

El president de la Generalitat, Juanfran Pérez Llorca, ha acusat la comissió d’investigació de la DANA al Congrés d’“instrumentalitzar el dolor” i ha defensat que només el PP ha assumit responsabilitats polítiques. També ha descartat acollir menors migrants de Ceuta i ha qualificat la situació d’“invasió”.