Presó per a un home que traficava amb cocaïna durant més de 15 anys en Callosa d’en Sarrià

 

La Guàrdia Civil ha detingut en Callosa d’en Sarrià, en la comarca de la Marina Baixa (Alacant), a un home, espanyol de 48 anys, considerat com un ‘llegendari de la coca’, per la seua llarga trajectòria de 15 anys venent droga.

 

Durant alguns mesos, l’Equip ROCA de la Guàrdia Civil de Calpe, en la mateixa comarca, ha dirigit una operació per a descobrir a un home que portava més 15 anys subministrant drogues a una cartera de clients fixa i afermada.

 

Amb el pas dels anys, este home havia anat perfeccionat els seus mètodes per a evitar qualsevol tasca de seguiment i d’obtenció de proves que resultaren efectives per als investigadors. Potser per este motiu, va perdre
tota classe d’escrúpols a l’hora de les transaccions de droga, perquè va arribar a aprofitar els moments de major afluència de menors en un parc infantil, per a camuflar-se entre els pares i vendre les dosis.

 

Es va passar a la ‘telecoca’

Després del confinament, va reinventar el seu negoci i va decidir dedicar-se a la ‘telecoca’, d’esta forma els seus clients només haviem de fer una cridada telefònica per a rebre les substàncies en casa, en l’establiment d’hostaleria a on estigueren allotjats o en un lloc discret.

 

En la culminació de l’operativa investigadora, s’ha procedit a un registre en la casa d’este individu, a on s’han intervingut 13 grams de cocaïna, 4605 euros en metàl·lic, 3 telèfons mòbils, una bàscula de precisió, material
per a adulterar la droga i un cotxe d’alta gamma.

 

Una volta ha sigut posat a la disposició de la jutge instructora, s’ha ordenat el seu ingrés en la presó sense fiança.

Últimes notícies

L’abstenció de Vox frena la reprovació de Barcala pel cas dels pisos de Les Naus

L’abstenció dels quatre regidors de Vox en el ple d’Alacant ha impedit la reprovació de l’alcalde Luis Barcala, reclamada per l’esquerra per la seua negativa a declarar en la comissió sobre les vivendes públiques de Les Naus.

Veïns d’Ayódar reclamen més prevenció per a evitar nous incendis forestals

Els habitants d’Ayódar han tornat a les seues cases després de l’evacuació per l’incendi de la Vall d'Uixó i exigixen més prevenció per a evitar que es repetisquen focs com este.

El president de la CHJ admet que hi hagué “molt poc temps de maniobra” al barranc del Poyo

Miguel Polo ha detallat al jutjat els missatges que va enviar després de la DANA de 2024, admetent que al barranc del Poyo hi hagué molt poc temps de maniobra i incidint en l’impacte sobre l’abastiment d’aigua i les infraestructures.

El festival FRESCA! tanca la sisena edició amb un 90% d’ocupació

El festival FRESCA!, impulsat per la Conselleria d’Educació, Cultura i Universitats i l’IVC, ha tancat la sisena edició a Alacant amb un 90% d’ocupació i un augment del 12% d’espectadors respecte a 2024. Cinc dels nou muntatges de gran format han esgotat entrades a Casa Mediterráneo, mentre que FRESCA! Al Carrer ha oferit dos espectacles gratuïts en els Jardins de la Diputació.

Quatre de cada deu conductors valencians no revisen la vista abans de conduir

El 42,3 % dels conductors de la Comunitat Valenciana no es fa revisions visuals periòdiques, malgrat que la vista és clau per a la seguretat viària. El COOCV recorda també la importància d’usar ulleres de sol adequades, sobretot amb lents polaritzades.

La Nau revisa la paradoxa del bikini i el turisme franquista 80 anys després

El Centre Cultural La Nau acull fins al 6 de setembre una mostra que analitza la paradoxa del bikini en ple franquisme i el paper de Benidorm com a símbol del turisme de masses.

Quinze anys de presó a un home per agredir sexualment dos xiquets d’11 i 14 anys

L’Audiència de València ha condemnat un home a quinze anys de presó per agressions sexuals a dos menors d’11 i 14 anys, i li ha imposat ordres d’allunyament, indemnitzacions i inhabilitació per a treballar amb xiquets.

Els agricultors de la Vall d’Uixó i Àvila comencen a tramitar sinistres per l’onada d’incendis

Agroseguro ha començat a rebre parts de sinistre per danys en explotacions agrícoles i ramaderes afectades pels grans incendis a la província d'Àvila, la Vall d'Uixó i La Mierla (Guadalajara). L'entitat recorda que no hi ha urgència per comunicar els danys i garantix la cobertura de produccions i ramat assegurat.
FILMOTECA D'ESTIU