15.2 C
València
Dimarts, 27 gener, 2026

Quatre mesos de presó per un ‘fort assot’ a la seua filla de quatre anys

La Sala penal del Tribunal Suprem ha confirmat la pena de 4 mesos de presó a un pare per un delicte de maltractament en l’àmbit familiar, després de causar-li lesions breus a la seua filla de quatre anys després de propinar-li un fort assot en les natges, causant-li lesions que no van necessitar assistència mèdica.

Tal com assenyala la sentència, la Sala assenyala que no existeix “cap empara” per a l’acusat, “tant més si el motiu de l’agressió és merament que plorava i no s’adormia“. Pel que va desestimar així el recurs de cassació interposat pel condemnat contra la sentència de l’Audiència Provincial de Valladolid que va confirmar la dictada per un jutjat penal de la mateixa ciutat.

A més de la citada pena de presó, el jutjat li va imposar la prohibició d’aproximar-se a menys de 500 metres de la seua filla durant 1 any i 4 mesos i el pagament d’una indemnització de 200 euros.

Segons els fets provats, el condemnat estava separat de la seua dona i tenia la custòdia compartida dels seus dos fills menors d’edat.

El 8 de juny de 2019, quan estaven amb ell en el seu domicili, va propinar “un fort assot” en les natges a la seua filla de 4 anys, que no volia dormir i no parava de plorar.

Com a conseqüència, la xiqueta va patir en la natja esquerra una àrea equimòtica en evolució de 7 per 4 cm i en la natja dreta una altra àrea més tènue de 3 per 2 cm, que no van requerir assistència mèdica i que van curar en 4 dies.

La sentència, ponència del magistrat Andrés Palomo Del Arco, explica que el recurs incorre en causes d’inadmissió perquè no justifica l’interés cassacional ni al·lega cap contradicció amb la jurisprudència de la Sala o existència de jurisprudència contradictòria de les Audiències Provincials.

Si bé admet que un dels assots “va haver d’aconseguir una rellevant intensitat i que va generar per això una lleu equimosi“, la prova pericial mèdic forense practicada, assenyala, va evidenciar “la levitat precisant que per a la curació dels vestigis de l’agressió no es va fer convenient cap assistència facultativa“.

Enfront d’un fet de menor entitat i de caràcter aïllat que no comportava cap dificultat d’integració en l’experiència vital d’un menor de quatre anys, la reacció penal introdueix una paralització immediata en la relació del menor amb el seu pare i li sotmet imperativament a una vivència familiar monoparental“, adverteix.

I és que observa “un sever risc que les penes de presó i el llarg allunyament imposat, acaben viciant la que serà la seua relació paternofilial fins a l’edat adulta“.

Últimes notícies

La música en directe es va consolidar en 2024 en la Comunitat Valenciana malgrat el fre de la dana

La música en directe es va consolidar en 2024 en la Comunitat Valenciana amb 6.081 concerts, més de tres milions d'assistents i 108,5 milions de recaptació. La dana de finals d'octubre va restar dinamisme en els dos últims mesos de l'any.

La Generalitat impulsa un grup de treball per a reforçar la seguretat dels unflables

Emergències i Interior ha acordat amb el sector crear un grup de treball per a actualitzar la normativa d'unflables. La proposta inclou un operador qualificat amb formació per a supervisar muntatge, ús i desmuntatge.

Més de 30 mitjans d’AMDComVal acudeixen a FITUR per a difondre l’oferta turística de la Comunitat Valenciana

Enguany, el pavelló de la Comunitat Valenciana a FITUR ha tancat amb un total de més de 206.000 visites, de les quals més de 100.000 es van registrar durant el cap de setmana.

La jutgessa de la DANA cita a tres escortes de Mazón com a testimonis el 9 de febrer

La jutgessa del cas sobre la gestió de la DANA ha anomenat a tres escortes de Carlos Mazón per a declarar el 9 de febrer i encadena noves testificals al març. L'objectiu és aclarir crides i decisions durant la vesprada del 29 d'octubre de 2024.

El porter de l’edifici del canonge assassinat declara que l’entrada de xics era freqüent

Arranca el juí amb jurat per l'assassinat del canonge emèrit a València amb la declaració del porter de l'edifici. La Fiscalia apunta a coautoria i la defensa ho nega.

Pérez Llorca ha defés que protegir les senyes d’identitat no exclou i ha anomenat al diàleg

El president ha sostingut que reforçar les senyes d'identitat valencianes no implica excloure a ningú i ha reclamat acords per a aprovar la futura llei. Després de reunir-se amb les diputacions, ha detallat mesures en cultura, llengua, sanitat, aigua i atenció mental.

L’argentí Guido Rodríguez fitxa pel València

Guido Rodríguez arriba al València procedent del West Ham després d'un acord entre clubs. El club no precisa la duració del vincle i el jugador torna a LaLiga.

Els gestors de l’asil d’Aspe neguen apropiació indeguda i admeten que no va haver-hi comptabilitat

Dos responsables de l'asil d'Aspe han negat haver-se apropiat de fons i han assegurat que la residència mai va tindre comptabilitat formal. La Fiscalia els atribuïx administració deslleial, apropiació indeguda i estafa per un forat de 2,15 milions i demana 13 i 8 anys de presó.