Presos perillosos de Villena causen destrosses i incendis en la setmana de Halloween

 

Uns interns de la presó de Villena, en la comarca de l’Alt Vinalopó (Alacant), han sembrat el pànic durant l’última setmana. Els presumptes autors dels fets han volgut celebrar Halloween provocant incendis i un gran número de destrosses en les cel·les del departament d’Aïllament.

 

Tal com ha publicat el diari ‘Información’, els interns de la presó de Villena han amenaçat greument als funcionaris, segons ha denunciat l’associació profesional de treballadors penitenciaris ‘Tu abandono me puede matar’ (TAMP).

 

Esta associació assegura que lo que s’està vivint en el mòdul d’aïllament pareix propi d’ una pel·lícula de terror i els interns van voler tindre la seua pròpia setmana d’Halloween amb diversió, fum, sang i destrosses.

 

26 interns aïllats per la seua perillositat

El primer dels incidents es va produïr el dilluns 26 d’octubre en l’àrea d’aïllament de la presó de Villena, a on es troben recluits 26 interns en cel·les individuals a causa de la seua perillositat

 

Alguns interns dels més perillosos van començar a pegar colps a les portes de ferro de les seues cel·les al mateix temps que deien als funcionaris «fills de puta, us matarem, matarem a les vostres famílies».

 

Un intent de suïcidi

Al día següent, un dels presos va destroçar per complet la seua cel·la, destroçant fins i tot la finestra. Eixe mateix dia a la nit un altre intern va cridar als funcionaris i els va dir que estava incendiant la cel·la i que s’havia tallat el cos amb un ganivet.

Immediatament, els funcionaris es van mobilitzar de nou per a evitar que el reclús s’asfixiara, li van rescatar i li van portar a la infermeria, a on una vegada es va recuperar es va abalançar contra els treballadors.

El dimecres van continuar els insults i amenaces als funcionaris i sobre la una del migdia un reclús va pegar foc a la seua cel·la i el fum negre arribava fins a la cúpula de la torre de vigilància. Els funcionaris es van mobilitzar per a salvar la vida de l’intern i després de refredar la porta van accedir a la cel·la i van trobar esvaït al pres a causa de la inhalació de fum.

Últimes notícies

El professorat vota si accepta l’oferta d’Educació i definix el futur de la vaga indefinida

Els sindicats docents consulten a la seua afiliació sobre l'última proposta de la Conselleria d'Educació per a frenar la vaga indefinida i decidir si es manté, es modifica o se substituïx per altres formes de protesta.

La exconcejal d’Urbanisme d’Alacant declara per l’adjudicació d’una vivenda pública a la Platja de Sant Joan

La exconcejal d'Urbanisme d'Alacant Rocío Gómez declara com investigada per l'adjudicació d'una vivenda pública a la Platja de Sant Joan, en una jornada clau del cas Els Naus que implica diversos càrrecs municipals i autonòmics.

La Hispanic Society mostra tres grans Sorollas en la seu de Sotheby’s a Nova York

La Hispanic Society Museum & Library exhibix fins a l'1 de juny tres grans llenços de Joaquín Sorolla en la seu de Sotheby's a Nova York, dins del programa In residence. La mostra s'emmarca en l'estratègia internacional del museu i en la celebració del centenari del mural Vision d'Espanya.

Les màximes se suavitzen en el litoral de València mentres pugen les mínimes

Cels poc nuvolosos i lleuger descens de les màximes en el litoral i prelitoral de València, amb mínimes a l'alça i vents fluixos variables en la Comunitat Valenciana.

Un accident en l’A-7 a la Cañada causa cues de fins a 8 quilòmetres a Paterna

Un accident entre almenys dos vehicles en l'A-7 a l'altura de La Cañada, a Paterna, manté des de primera hora del matí retencions de fins a 8 quilòmetres en sentit Alacant i cues en sentit Barcelona per l'efecte tafaner.

Un robatori de cable entre Pobla Llarga i Alzira provoca importants retards en la C2 de Rodalia

Un nou robatori de cable entre Pobla Llarga i Alzira ha provocat retards de fins més de mitja hora en la línia C2 de Rodalia València des de primera hora del matí.

Recuperen el cadàver d’un home en una zona rocosa al costat del castell de Sagunt

Bombers i el grup de rescat aeri GERA han recuperat el cadàver d'un home en una zona rocosa i de difícil accés prop del castell de Sagunt, després de l'avís d'una persona que el va albirar des de la distància.

El CSN recolza més de 100 inspeccions nuclears i radiològiques de la Generalitat per a 2026

El Consell de Seguretat Nuclear valguda la planificació de la Generalitat per a 2026, amb més d'un centenar d'inspeccions en instal·lacions radioactives, sanitàries i de transport de material radioactiu.