20.2 C
València
Dijous, 29 gener, 2026

Presos perillosos de Villena causen destrosses i incendis en la setmana de Halloween

 

Uns interns de la presó de Villena, en la comarca de l’Alt Vinalopó (Alacant), han sembrat el pànic durant l’última setmana. Els presumptes autors dels fets han volgut celebrar Halloween provocant incendis i un gran número de destrosses en les cel·les del departament d’Aïllament.

 

Tal com ha publicat el diari ‘Información’, els interns de la presó de Villena han amenaçat greument als funcionaris, segons ha denunciat l’associació profesional de treballadors penitenciaris ‘Tu abandono me puede matar’ (TAMP).

 

Esta associació assegura que lo que s’està vivint en el mòdul d’aïllament pareix propi d’ una pel·lícula de terror i els interns van voler tindre la seua pròpia setmana d’Halloween amb diversió, fum, sang i destrosses.

 

26 interns aïllats per la seua perillositat

El primer dels incidents es va produïr el dilluns 26 d’octubre en l’àrea d’aïllament de la presó de Villena, a on es troben recluits 26 interns en cel·les individuals a causa de la seua perillositat

 

Alguns interns dels més perillosos van començar a pegar colps a les portes de ferro de les seues cel·les al mateix temps que deien als funcionaris «fills de puta, us matarem, matarem a les vostres famílies».

 

Un intent de suïcidi

Al día següent, un dels presos va destroçar per complet la seua cel·la, destroçant fins i tot la finestra. Eixe mateix dia a la nit un altre intern va cridar als funcionaris i els va dir que estava incendiant la cel·la i que s’havia tallat el cos amb un ganivet.

Immediatament, els funcionaris es van mobilitzar de nou per a evitar que el reclús s’asfixiara, li van rescatar i li van portar a la infermeria, a on una vegada es va recuperar es va abalançar contra els treballadors.

El dimecres van continuar els insults i amenaces als funcionaris i sobre la una del migdia un reclús va pegar foc a la seua cel·la i el fum negre arribava fins a la cúpula de la torre de vigilància. Els funcionaris es van mobilitzar per a salvar la vida de l’intern i després de refredar la porta van accedir a la cel·la i van trobar esvaït al pres a causa de la inhalació de fum.

Últimes notícies

EUPV entrega 18.000 firmes en Les Corts per a demanar que es blinde la sanitat pública

EUPV ha presentat una ILP en Les Corts per a blindar la sanitat pública amb més de 18.000 firmes. La proposta demana més personal, inversió i revertir privatitzacions.

Tanquem Cofrents alerta d’un risc creixent en prorrogar la vida de les nuclears

La plataforma ha llançat una campanya contra la pròrroga de les centrals nuclears a Espanya i exigix el seu tancament. Advertix de riscos tècnics creixents i que el model nuclear frena la modernització del sistema

Arxiven la investigació contra el bisbe Munilla per defendre les teràpies de conversió

La Fiscalia Provincial de Madrid ha arxivat les diligències obertes per les declaracions del bisbe Josep Ignacio Munilla en defensa de les teràpies de conversió. El prelat va difondre el decret d'arxiu en el seu perfil de X.

La millora de la CV-679 suma carril ciclopedestre i variant a Rafelcofer a la Safor

La Diputació de València ha licitat per 9,2 milions la millora de la CV-679 entre Almoines i l'Alqueria de la Comtessa, amb carril ciclopedestre i variant a Rafelcofer. El projecte reforça seguretat viària i connectivitat entre municipis de la Safor.

Ferides una menor i una dona de 39 anys en l’incendi d’una vivenda a Orihuela

Una menor i una dona de 39 anys han resultat ferides este dijous en un incendi en una vivenda del carrer Sant Joan d'Orihuela. Han sigut ateses per inhalació de fum i traslladades a l'Hospital Vega Baixa i a la Fe, segons el Cicu.

L’oposició retrau que les víctimes de la dana seguisquen sense comparéixer en Les Corts 15 mesos després

Quinze mesos després de la dana que va causar 230 morts a la província de València, l'oposició ha censurat que les víctimes no hagen sigut escoltades encara en Les Corts. El PP ha assegurat que intentarà citar-les com més prompte millor i ha apuntat a la pròxima reunió de febrer.

La Generalitat licita més de 60 vivendes de protecció pública a La Pobla de Vallbona

La Generalitat, a través de la EVHA, ha licitat entre 60 i 70 vivendes de protecció pública a La Pobla de Vallbona dins del Pla VIU. El 10% se sumarà al parc públic i el 40% es reservarà a jóvens; el termini d'ofertes finalitza el 29 d'abril.

El PP de València defén el seu pla d’autònoms i acusa el Govern d’abandó

L'adreça provincial popular ha presentat a Alfafar el seu paquet de mesures per a alleujar càrregues i fomentar l'activitat dels autònoms, amb crítiques a l'Executiu. El pla inclou exempcions fiscals, menys tràmits i estímuls a la contractació i la conciliació.