El preu de l’habitatge augmenta un 4% a la Comunitat en el segon trimestre de l’any

A la Comunitat Valenciana el preu mitjà de l'habitatge va pujar un 4% en el segon trimestre respecte al mateix període de l'any anterior. Així ho afirma l'Índex de Preus de Vivenda (IPV) de l'Institut Nacional d'Estadística (INE), publicat hui, divendres 7 de setembre, segons el qual, les dades de l'any anterior es troben per davall de la mitjana nacional, que es va incrementar un 6,8%. El preu de l'habitatge nou va pujar concretament un 4,7% en la regió i en el període abril-juny en comparació amb el mateix trimestre de 2017, enfront de l'increment del 5,7% en el conjunt del país; mentre que per altra banda la vivenda utilitzada ho va fer un 3,9% per davall de la mitjana nacional que es va situar en un 7%. En la Comunitat Valenciana, en comparativa amb el primer trimestre de l'any, el preu va augmentar un 1,3% per baix de les comunitats autònomes, amb un 2,6%. Trimestralment, la vivenda utilitzada va pujar un 1,4% per baix de la mitjana nacional, que ho va fer un 2,6% mentre que eixe ascens en el preu de la vivenda nova va ser més suau, un 0,5% front al conjunt d'Espanya que fou també d'un 2,6%.

Pel que fa a dades a nivell d'Espanya, trobem un augment generalitzat, amb un preu de l'habitatge un 6,8% més alt en el segon trimestre de taxa interanual, el que suposa sis dècimes més que en el trimestre anterior. D'aquesta manera, ja són 17 els trimestres consecutius en els quals els preu de la vivenda presenten taxes interanuals positives. El preu mitjà de les cases de segona mà va pujar un 7% interanual en el segon trimestre, una dada que suposa set dècimes més que en el trimestre anterior. En el cas d'habitatges nous, el seu preu va avançar una mitjana de 5,7% en el mateix període amb el qual es manté respecte al trimestre anterior. El preu mitjà de la vivenda repunta en la taxa intertrimestral un 2,6% entre abril i juny, front a l'augment de l'1,4% que va registrar en el trimestre anterior i del 2% del segon trimestre de 2017. En quant al tipus d'habitatge, tant els preus dels nous com dels de segona mà van pujar un 2,6% entre el segon i el primer trimestre de 2018.

 

Últimes notícies

Anselmi vol revifar la tradició dels tècnics argentins en l’Elx

Martín Anselmi, nou tècnic argentí de l’Elx, arriba sense experiència en Europa amb l’objectiu de recuperar el protagonisme dels entrenadors del seu país al club il·licità després d’uns anys discrets.

El PSPV acusa Feijóo de no avalar Juanfran Pérez Llorca en la seua visita a Sueca

El síndic socialista José Muñoz assegura que la visita d’Alberto Núñez Feijóo a la Comunitat Valenciana ha evidenciat la falta de suport explícit a Juanfran Pérez Llorca i denuncia també el silenci entorn de l’expresident Carlos Mazón.

Feijóo promet acabar amb la discriminació financera de la Comunitat Valenciana

Alberto Núñez Feijóo ha promés en un acte a Sueca impulsar un nou model de finançament just per a la Comunitat Valenciana i acabar amb la seua discriminació, mentres Juanfran Pérez Llorca ha garantit el suport del PPCV perquè arribe a la Moncloa.

Mes de maig rècord al TRAM d’Alacant amb més d’1,6 milions de viatgers

La xarxa del TRAM d’Alacant ha transportat 1.654.238 persones en maig, una xifra molt similar a la de 2025, amb la Línia 2 com la més utilitzada i un creixement destacat a la Línia 9.

Un jove quasi quadruplica la taxa d’alcohol mentre circulava amb patinet elèctric a Gandia

La Guàrdia Civil ha denunciat un jove de 25 anys que circulava amb un patinet elèctric al Grau de Gandia amb quasi quatre vegades la taxa d’alcohol permesa i sense haver inscrit el vehicle en el registre obligatori de la DGT.

Nous materials prefabricats sostenibles facilitaran la construcció a la Comunitat Valenciana

La Conselleria dIndustria ha finançat, a través dIvace+i Innovació i amb fons FEDER, el desenvolupament de nous materials ecosostenibles per a elements prefabricats que reduïxen ciment, àrids i petjada de carboni en la construcció.

Feijóo carrega contra el rebuig a la moció per exigir eleccions i parla de degradació màxima del sanchisme

Alberto Núñez Feijóo ha criticat a Sueca que la Mesa del Congrés no haja admés a tràmit una moció per demanar a Pedro Sánchez la convocatòria d’eleccions, i ha afirmat que és la degradació màxima del sanchisme.

Metrovalencia bat rècord en maig amb més de 9 milions de viatges

Metrovalencia ha superat en maig els 9 milions de desplaçaments, un 8,64 % més que en 2025, amb la Línia 3 com a més utilitzada i Xàtiva com l’estació amb més trànsit.