El preu de l’habitatge augmenta un 4% a la Comunitat en el segon trimestre de l’any

A la Comunitat Valenciana el preu mitjà de l'habitatge va pujar un 4% en el segon trimestre respecte al mateix període de l'any anterior. Així ho afirma l'Índex de Preus de Vivenda (IPV) de l'Institut Nacional d'Estadística (INE), publicat hui, divendres 7 de setembre, segons el qual, les dades de l'any anterior es troben per davall de la mitjana nacional, que es va incrementar un 6,8%. El preu de l'habitatge nou va pujar concretament un 4,7% en la regió i en el període abril-juny en comparació amb el mateix trimestre de 2017, enfront de l'increment del 5,7% en el conjunt del país; mentre que per altra banda la vivenda utilitzada ho va fer un 3,9% per davall de la mitjana nacional que es va situar en un 7%. En la Comunitat Valenciana, en comparativa amb el primer trimestre de l'any, el preu va augmentar un 1,3% per baix de les comunitats autònomes, amb un 2,6%. Trimestralment, la vivenda utilitzada va pujar un 1,4% per baix de la mitjana nacional, que ho va fer un 2,6% mentre que eixe ascens en el preu de la vivenda nova va ser més suau, un 0,5% front al conjunt d'Espanya que fou també d'un 2,6%.

Pel que fa a dades a nivell d'Espanya, trobem un augment generalitzat, amb un preu de l'habitatge un 6,8% més alt en el segon trimestre de taxa interanual, el que suposa sis dècimes més que en el trimestre anterior. D'aquesta manera, ja són 17 els trimestres consecutius en els quals els preu de la vivenda presenten taxes interanuals positives. El preu mitjà de les cases de segona mà va pujar un 7% interanual en el segon trimestre, una dada que suposa set dècimes més que en el trimestre anterior. En el cas d'habitatges nous, el seu preu va avançar una mitjana de 5,7% en el mateix període amb el qual es manté respecte al trimestre anterior. El preu mitjà de la vivenda repunta en la taxa intertrimestral un 2,6% entre abril i juny, front a l'augment de l'1,4% que va registrar en el trimestre anterior i del 2% del segon trimestre de 2017. En quant al tipus d'habitatge, tant els preus dels nous com dels de segona mà van pujar un 2,6% entre el segon i el primer trimestre de 2018.

 

Últimes notícies

Incendi en un abocador de Caudete de las Fuentes amb diversos mitjans treballant per a controlar-lo

Un incendi declarat esta vesprada en un abocador de Caudete de las Fuentes obliga a desplegar mitjans aeris, terrestres i maquinària pesada, encara que la seua evolució és positiva.

Paco Roca brillara a Itàlia en el 60 aniversari del festival de còmic Lucca Comics & Games

El veterà dibuixant Paco Roca participarà en la 60 edició del prestigiós festival Lucca Comics & Games, a Itàlia, amb un cartell ple de grans figures del còmic, el manga i els videojocs.

Ferit un camioner en caure per un terraplén a Forcall amb més de 200 porcs

Un home de 68 anys ha resultat ferit en caure per un terraplén a Forcall (Castelló) amb un camió que transportava 205 porcs, molts dels quals han mort per l'accident.

Anna frega els 40 graus en una nova jornada de calor extrema a la Comunitat

L’ona de calor ha deixat este dimarts fins a 39,6 graus en Anna i més de 38 graus en diversos municipis de la província de València, segons Avamet i Aemet.

Inditex manté la millor reputació empresarial i Juan Roig encapçala els líders més valorats

Inditex ha revalidat el primer lloc com a empresa amb millor reputació a Espanya segons Merco 2026, mentre que el president de Mercadona, el valencià Juan Roig, lidera el llistat dels 100 directius millor valorats.

Les víctimes de la dana reclamen al Congrés que Mazón deixe de ser aforat

Associacions de familiars de víctimes de la dana de València han demanat davant el Congrés que es retire l'aforament de Carlos Mazón i que puga ser investigat a Catarroja pels fets del 29 d'octubre de 2024.

Les víctimes de la dana reclamen al Congrés la fi de l’aforament de Carlos Mazón

Familiars de les víctimes de la dana de València han demanat davant el Congrés que es retire l’aforament a l’expresident Carlos Mazón i han defensat que ha de declarar com a investigat a Catarroja.

Les víctimes de la dana reclamen al Congrés que Mazón perda l’aforament

Associacions de familiars de les víctimes de la dana de València han exigit davant del Congrés que cese l’aforament de l’expresident Carlos Mazón i que puga ser investigat pels fets del 29 d’octubre de 2024.