El preu de l’habitatge augmenta un 4% a la Comunitat en el segon trimestre de l’any

A la Comunitat Valenciana el preu mitjà de l'habitatge va pujar un 4% en el segon trimestre respecte al mateix període de l'any anterior. Així ho afirma l'Índex de Preus de Vivenda (IPV) de l'Institut Nacional d'Estadística (INE), publicat hui, divendres 7 de setembre, segons el qual, les dades de l'any anterior es troben per davall de la mitjana nacional, que es va incrementar un 6,8%. El preu de l'habitatge nou va pujar concretament un 4,7% en la regió i en el període abril-juny en comparació amb el mateix trimestre de 2017, enfront de l'increment del 5,7% en el conjunt del país; mentre que per altra banda la vivenda utilitzada ho va fer un 3,9% per davall de la mitjana nacional que es va situar en un 7%. En la Comunitat Valenciana, en comparativa amb el primer trimestre de l'any, el preu va augmentar un 1,3% per baix de les comunitats autònomes, amb un 2,6%. Trimestralment, la vivenda utilitzada va pujar un 1,4% per baix de la mitjana nacional, que ho va fer un 2,6% mentre que eixe ascens en el preu de la vivenda nova va ser més suau, un 0,5% front al conjunt d'Espanya que fou també d'un 2,6%.

Pel que fa a dades a nivell d'Espanya, trobem un augment generalitzat, amb un preu de l'habitatge un 6,8% més alt en el segon trimestre de taxa interanual, el que suposa sis dècimes més que en el trimestre anterior. D'aquesta manera, ja són 17 els trimestres consecutius en els quals els preu de la vivenda presenten taxes interanuals positives. El preu mitjà de les cases de segona mà va pujar un 7% interanual en el segon trimestre, una dada que suposa set dècimes més que en el trimestre anterior. En el cas d'habitatges nous, el seu preu va avançar una mitjana de 5,7% en el mateix període amb el qual es manté respecte al trimestre anterior. El preu mitjà de la vivenda repunta en la taxa intertrimestral un 2,6% entre abril i juny, front a l'augment de l'1,4% que va registrar en el trimestre anterior i del 2% del segon trimestre de 2017. En quant al tipus d'habitatge, tant els preus dels nous com dels de segona mà van pujar un 2,6% entre el segon i el primer trimestre de 2018.

 

Últimes notícies

Divendres amb temperatures màximes molt altes a l’interior i prelitoral valencià

Este divendres el cel estarà poc nuvolós a la Comunitat Valenciana i les temperatures màximes pujaran, amb valors significativament alts en zones de l’interior i del prelitoral. Dissabte es mantindrà la calor, especialment a l’interior, amb vents fluixos de direcció variable que giraran a component este.

Avís groc este divendres per temperatures de fins a 38 graus a l’interior de València

Aemet ha activat per a este divendres l’avís groc a tota la província de València per calor intensa, amb fins a 38 graus a l’interior i 36 al litoral.

Folk irlandés, èpica celta i molt rock: The Waterboys omplin el Roig Arena

The Waterboys han convertit el Roig Arena de València en un pub ideal amb quasi tres hores de folk irlandés, èpica celta, country i rock clàssic, en l’únic concert que oferiran enguany a Espanya. El recital s’ha centrat en l’univers de 'Fisherman's blues' i el nou triple disc 'Atlantic rain', amb el suport de Steve Earle.

Mor una xiqueta de 11 anys en caure un pilar sobre dos germans a Alzira

Una xiqueta de 11 anys ha mort i el seu germà de 9 ha resultat ferit este dijous a Alzira després que els caiguera al damunt un pilar duna vivenda a la zona del Motor de lAigua-Casella.

Mor una xiqueta de 11 anys en desplomar-se un pilar d’una vivenda a Alzira

Una xiqueta de 11 anys ha mort i el seu germà de 9 ha resultat ferit en desplomar-se un pilar d’una vivenda a la zona del Motor de l’Aigua-Casella, a Alzira, segons el CICU.

El Consell anirà al CPFF però votarà en contra del nou model de finançament

La Conselleria d’Hisenda ha confirmat que assistirà este divendres al Consell de Política Fiscal i Financera, on defensarà el vot en contra del nou model de finançament autonòmic, després que la Comunitat de Madrid haja anunciat que no acudirà.

L’interior de València crema: màximes per damunt dels 38 graus en ple setembre

L’interior de la província de València ha patit este dijous màximes de fins a 38,7 graus, amb avís groc per calor extrema segons Aemet. Les capitals de província han registrat valors més moderats, al voltant dels 31-32 graus.

Els 38 processats del cas Azud: així es repartixen els papers en la trama

La fi de la instrucció del cas Azud ha deixat una radiografia detallada dels 38 processats, el paper que haurien jugat en la trama i els delictes que la jutgessa els atribuïx de manera indiciària.