El preu de l’habitatge augmenta un 4% a la Comunitat en el segon trimestre de l’any

A la Comunitat Valenciana el preu mitjà de l'habitatge va pujar un 4% en el segon trimestre respecte al mateix període de l'any anterior. Així ho afirma l'Índex de Preus de Vivenda (IPV) de l'Institut Nacional d'Estadística (INE), publicat hui, divendres 7 de setembre, segons el qual, les dades de l'any anterior es troben per davall de la mitjana nacional, que es va incrementar un 6,8%. El preu de l'habitatge nou va pujar concretament un 4,7% en la regió i en el període abril-juny en comparació amb el mateix trimestre de 2017, enfront de l'increment del 5,7% en el conjunt del país; mentre que per altra banda la vivenda utilitzada ho va fer un 3,9% per davall de la mitjana nacional que es va situar en un 7%. En la Comunitat Valenciana, en comparativa amb el primer trimestre de l'any, el preu va augmentar un 1,3% per baix de les comunitats autònomes, amb un 2,6%. Trimestralment, la vivenda utilitzada va pujar un 1,4% per baix de la mitjana nacional, que ho va fer un 2,6% mentre que eixe ascens en el preu de la vivenda nova va ser més suau, un 0,5% front al conjunt d'Espanya que fou també d'un 2,6%.

Pel que fa a dades a nivell d'Espanya, trobem un augment generalitzat, amb un preu de l'habitatge un 6,8% més alt en el segon trimestre de taxa interanual, el que suposa sis dècimes més que en el trimestre anterior. D'aquesta manera, ja són 17 els trimestres consecutius en els quals els preu de la vivenda presenten taxes interanuals positives. El preu mitjà de les cases de segona mà va pujar un 7% interanual en el segon trimestre, una dada que suposa set dècimes més que en el trimestre anterior. En el cas d'habitatges nous, el seu preu va avançar una mitjana de 5,7% en el mateix període amb el qual es manté respecte al trimestre anterior. El preu mitjà de la vivenda repunta en la taxa intertrimestral un 2,6% entre abril i juny, front a l'augment de l'1,4% que va registrar en el trimestre anterior i del 2% del segon trimestre de 2017. En quant al tipus d'habitatge, tant els preus dels nous com dels de segona mà van pujar un 2,6% entre el segon i el primer trimestre de 2018.

 

Últimes notícies

L’exdirector d’Emergències de la Generalitat es desmarca de la gestió de la dana mortal

Alberto Javier Martín Moratilla assegura al Congrés que el dia de la dana amb 230 morts no tenia competències operatives i defensa que va fer tot el que va poder amb els mitjans disponibles.

Castelló obri una nova ruta xàrter amb l’arribada de turistes d’Eslovàquia

L’aeroport de Castelló ha estrenat una operativa xàrter que connecta amb Bratislava durant quinze setmanes i que pot portar fins a 2.700 turistes eslovacs, mentre prepara una altra programació per a rebre 11.000 visitants austríacs entre 2027 i 2028.

Les empreses valencianes busquen reforçar el seu negoci a l’Àfrica amb una aliança amb el Marroc

Quasi 3.000 empreses valencianes exporten ja al Marroc, principal soci comercial en Àfrica, i institucions i empresariat han defensat una nova aliança industrial, tecnològica i logística per a guanyar competitivitat i obrir més negoci al continent africà.

Els hotelers d’Alacant esclaten contra el caos municipal durant les Fogueres

La patronal hotelera d’Alacant acusa l’Ajuntament de falta total de coordinació en neteja i seguretat durant les Fogueres, amb hotels quasi plens i greus problemes d’operativa diària.

La calor dispara els termòmetres fins als 39,6 °C i activa avisos per risc d’incendis

Les màximes han superat ja els 39 graus en municipis de Castelló i Alacant. Aemet, Sanitat i Emergències han activat avisos per calor extrema i risc alt d’incendis en gran part del territori.

Pacients i personal d’Urgències del General de València pateixen més de 30 graus per les obres

El sindicat CSIF denuncia que el triage d’Urgències del General de València, reubicat per les obres en un espai xicotet i obert, arriba a superar els 30 graus i reclama mesures addicionals de refrigeració. L’hospital recorda que és una ubicació provisional i que ja ha instal·lat dos equips portàtils de climatització.

66,8 milions per a reforçar els recursos extraordinaris dels col·legis valencians el curs 2026-2027

Educació ha aprovat 66,8 milions d’euros per al programa REMA el curs 2026-2027, amb 1.000 docents més en centres públics i 124 en concertats per a reforçar l’aprenentatge i reduir l’abandó escolar.

Els majors de la Residència de Ferroviaris de Sant Joan viuen la cremà amb la visita de Juanfran Pérez Llorca

La Residència de Ferroviaris de Sant Joan d’Alacant ha celebrat la cremà de la seua foguera amb la presència del president de la Generalitat, Juanfran Pérez Llorca, i de l’alcalde Santiago Román, en una iniciativa que acostava la festa als residents majors.