7.6 C
València
Divendres, 28 novembre, 2025

El preu de l’habitatge augmenta un 4% a la Comunitat en el segon trimestre de l’any

A la Comunitat Valenciana el preu mitjà de l'habitatge va pujar un 4% en el segon trimestre respecte al mateix període de l'any anterior. Així ho afirma l'Índex de Preus de Vivenda (IPV) de l'Institut Nacional d'Estadística (INE), publicat hui, divendres 7 de setembre, segons el qual, les dades de l'any anterior es troben per davall de la mitjana nacional, que es va incrementar un 6,8%. El preu de l'habitatge nou va pujar concretament un 4,7% en la regió i en el període abril-juny en comparació amb el mateix trimestre de 2017, enfront de l'increment del 5,7% en el conjunt del país; mentre que per altra banda la vivenda utilitzada ho va fer un 3,9% per davall de la mitjana nacional que es va situar en un 7%. En la Comunitat Valenciana, en comparativa amb el primer trimestre de l'any, el preu va augmentar un 1,3% per baix de les comunitats autònomes, amb un 2,6%. Trimestralment, la vivenda utilitzada va pujar un 1,4% per baix de la mitjana nacional, que ho va fer un 2,6% mentre que eixe ascens en el preu de la vivenda nova va ser més suau, un 0,5% front al conjunt d'Espanya que fou també d'un 2,6%.

Pel que fa a dades a nivell d'Espanya, trobem un augment generalitzat, amb un preu de l'habitatge un 6,8% més alt en el segon trimestre de taxa interanual, el que suposa sis dècimes més que en el trimestre anterior. D'aquesta manera, ja són 17 els trimestres consecutius en els quals els preu de la vivenda presenten taxes interanuals positives. El preu mitjà de les cases de segona mà va pujar un 7% interanual en el segon trimestre, una dada que suposa set dècimes més que en el trimestre anterior. En el cas d'habitatges nous, el seu preu va avançar una mitjana de 5,7% en el mateix període amb el qual es manté respecte al trimestre anterior. El preu mitjà de la vivenda repunta en la taxa intertrimestral un 2,6% entre abril i juny, front a l'augment de l'1,4% que va registrar en el trimestre anterior i del 2% del segon trimestre de 2017. En quant al tipus d'habitatge, tant els preus dels nous com dels de segona mà van pujar un 2,6% entre el segon i el primer trimestre de 2018.

 

Últimes notícies

Juanfran Pérez Llorca és elegit nou president de la Generalitat amb els vots del PP i Vox

El secretari general del Partit Popular a la Comunitat Valenciana obté 53 suports i jurarà el càrrec dimarts que ve en Les Corts

Detingut a Alacant després de robar una bossa amb 6.000 euros i perdre bitllets en la fugida

Un home de 46 anys ha sigut detingut a Alacant després de sostraure amb violència la bossa d'una dona amb prop de 6.000 euros. Durant la persecució a peu va perdre part dels diners, que la Policia va recuperar quasi íntegrament.

Detingut a Alacant per robar una bossa amb 6.000 euros i perdre bitllets durant la fugida

Un home de 46 anys ha sigut detingut després d'arrabassar la bossa a una dona que portava quasi 6.000 euros en efectiu. En la fugida va anar deixant bitllets i la Policia va recuperar més de 5.800 euros.

Baldoví acusa a Pérez Llorca de ‘regent provisional’ i d’aprovar l’examen de Vox

Joan Baldoví ha qualificat a Juanfran Pérez Llorca de 'regent provisional' i ha sostingut que el seu discurs d'investidura ha passat amb nota l'examen de Vox. Compromís ha contraposat 10 compromisos i 50 propostes.

El PSPV diu que Mazón manté el poder i que Vox ja ha guanyat amb un pacte vergonyant

El PSPV ha denunciat en el ple d'investidura que Juanfran Pérez Llorca seguirà com el número 2 de Carlos Mazón i ha parlat d'un pacte vergonyant que, al seu juí, lliurament més concessions a Vox.

El València Basket obrirà la segona fase davant el Saragossa i es mesurarà a Landes i Venècia

El València Basket obrirà la segona fase de l'Eurolliga Femenina davant el Casademont Zaragoza en el Roig Arena i també s'enfrontarà a Basket Landes i Umana Reyer Venècia. Els resultats de la primera fase s'arrosseguen i l'objectiu és quedar entre els quatre primers del grup.

Les víctimes de la DANA esperen que Pérez Llorca explique per què es disculpa

La presidenta de l'Associació de Víctimes Mortals 29-O ha reclamat que el candidat del PP a la Generalitat detalle el motiu de les seues disculpes i assumisca responsabilitats. També ha censurat les al·lusions a immigració i l'acostament a Vox en el seu discurs d'investidura.

Álvaro Rodríguez repta al Getafe en el seu retorn al Coliseum

El davanter de l'Elx arriba amb dos gols en dos jornades i apunta a l'onze per a mesurar-se a un Getafe que encadena dos derrotes i perd a Abqar i Mario Martín. El dol es juga a les 21.00 en el Coliseum.