Per què les dones musulmanes porten vel?

Fotografía de una mujer con el velo islámico.

Fotografia d’una dona amb el vel islàmic | Actuall.

 

El Hiyab és el vel que porten al cap les dones musulmanes i que tanta polèmica genera. Es tracta d’un costum de l’Islam que tenen present totes elles, encara que algunes creuen més que altres en esta religió. Moltes vegades s’ha relacionat la pràctica amb el masclisme, a causa de les idees dels partits europeus ultradretans i del racisme occidental. Però quin és realment el motiu pel qual les dones musulmanes porten vel?

 

Les imposicions morals existents han comportat en moltes ocasions la generalització de les coses. Tanmateix, algunes són il·lògiques perquè suposen el menyspreu de les llibertats. El primer que s’ha de saber per entendre els motius és conèixer els sis tipus de vels que existeixen segons la part del rostre o del cap que la dona es vol cobrir.

 

Descobreix les diferències: Els 6 tipus de vel islàmic i com s’utilitzen

Els 4 motius pels quals es pot portar el vel

Una dona musulmana pot portar vel islàmic per diverses raons, tot i que es podria argumentar de moltes maneres.

1. Ho diu l’Alcorà

L’Alcorà és el llibre sagrat en què es basen els experts teòlegs i religiosos musulmans, el qual també ha generat nombrosos debats entre els islamistes en relació a les diverses interpretacions que es poden fer.

«Profeta! Digues a les teues dones, a les teues filles i a les dones dels creients que es cobreixin amb el vel. És el millor perquè se les puga distinguir  i no siguen molestades…» (Noble Corán 33:59)

Com bé es pot comprovar, la frase ofereix diferents interpretacions. Podria ser que Al·là demanés que se’l fiqués per no molestar amb les mirades de luxúria dels altres homes. No  obstant això, l’objectiu també podria ser preservar la seua integritat o senyalar el seu estatus social.

Últimes notícies

Els desallotjaments a El Saler continuen mentre l’incendi seguix actiu

Els desallotjaments per l’incendi forestal d’El Saler, que ja ha cremat 37 hectàrees, continuaran fins que el foc es puga estabilitzar. En l’extinció treballen deu mitjans aeris, 40 terrestres i més de 270 professionals, segons el conseller d’Emergències, Juan Carlos Valderrama.

Continua la recerca d’un home desaparegut al pantà de Bellús

Els servicis d’emergència continuen buscant des de dijous de vesprada un home desaparegut al pantà de Bellús, a la comarca de la Vall d'Albaida. En l’operatiu participen brigades forestals, drons, mitjans aeris, Guàrdia Civil i voluntariat especialitzat.

L’incendi de la Devesa de El Saler es manté estable i el perímetre queda contés

Els mitjans aeris han représ este matí les tasques d’extinció a la Devesa de El Saler, on l’incendi forestal declarat dijous es manté estable i amb el perímetre contés. Fins anit s’havien cremat 31,38 hectàrees i els efectius terrestres han treballat sense parar durant tota la nit.

Naix en Bioparc una cria de duiker roig de Natal i reforça el seu paper clau en la protecció d’esta espècie

Bioparc València ha anunciat el naixement d’una nova cria de duiker roig de Natal, una femella, i consolida el parc com a referent europeu en la protecció d’este antílop amenaçat, amb 12 naixements des de la seua obertura.

Descens de les màximes i ruixats dèbils al sud de la Comunitat este divendres

Este divendres s’espera cel poc nuvolós a la Comunitat Valenciana, amb ruixats dèbils possibles al sud i temperatures màximes en descens. El dissabte continuaran els cels tranquils, amb mínimes més baixes i canvis lleugers en les màximes segons la zona.

Més de 160 veïns desallotjats per l’incendi d’El Saler passen la nit a la Fonteta

Un total de 161 persones desallotjades d’El Saler i dels càmpings pròxims han passat la nit al pavelló de la Fonteta, mentres continuen els treballs d’extinció i les principals carreteres de la zona seguixen tallades.

L’incendi de la Devesa de El Saler continua fora de control després de calcinar 31 hectàrees

L’incendi forestal declarat este dijous a la Devesa de El Saler continua actiu i sense control després de cremar 31,38 hectàrees. Més de 250 efectius, 12 mitjans aeris i 40 terrestres treballen en l’extinció, mentre s’han evacuat la pedania, càmpings i diversos recursos naturals.

Les persones desallotjades d’El Saler hauran de passar la nit fora per l’incendi encara actiu

Les persones desallotjades d’El Saler i dels càmpings pròxims no podran tornar a casa esta nit perquè l’incendi continua actiu i amb risc per canvi de vent. 250 professionals treballen en l’extinció al parc natural de l’Albufera i les carreteres CV-500 i CV-421 continuen tallades.