Per què les dones musulmanes porten vel?

Fotografía de una mujer con el velo islámico.

Fotografia d’una dona amb el vel islàmic | Actuall.

 

El Hiyab és el vel que porten al cap les dones musulmanes i que tanta polèmica genera. Es tracta d’un costum de l’Islam que tenen present totes elles, encara que algunes creuen més que altres en esta religió. Moltes vegades s’ha relacionat la pràctica amb el masclisme, a causa de les idees dels partits europeus ultradretans i del racisme occidental. Però quin és realment el motiu pel qual les dones musulmanes porten vel?

 

Les imposicions morals existents han comportat en moltes ocasions la generalització de les coses. Tanmateix, algunes són il·lògiques perquè suposen el menyspreu de les llibertats. El primer que s’ha de saber per entendre els motius és conèixer els sis tipus de vels que existeixen segons la part del rostre o del cap que la dona es vol cobrir.

 

Descobreix les diferències: Els 6 tipus de vel islàmic i com s’utilitzen

Els 4 motius pels quals es pot portar el vel

Una dona musulmana pot portar vel islàmic per diverses raons, tot i que es podria argumentar de moltes maneres.

1. Ho diu l’Alcorà

L’Alcorà és el llibre sagrat en què es basen els experts teòlegs i religiosos musulmans, el qual també ha generat nombrosos debats entre els islamistes en relació a les diverses interpretacions que es poden fer.

«Profeta! Digues a les teues dones, a les teues filles i a les dones dels creients que es cobreixin amb el vel. És el millor perquè se les puga distinguir  i no siguen molestades…» (Noble Corán 33:59)

Com bé es pot comprovar, la frase ofereix diferents interpretacions. Podria ser que Al·là demanés que se’l fiqués per no molestar amb les mirades de luxúria dels altres homes. No  obstant això, l’objectiu també podria ser preservar la seua integritat o senyalar el seu estatus social.

Últimes notícies

Mor un motorista en un avançament antireglamentari en la N-332 a Santa Pola

Un motorista de 61 anys ha mort esta matinada en la N-332, a Santa Pola, després d’un avançament antireglamentari i de ser atropellat per un segon vehicle. Els altres conductors han resultat il·lesos i tres acompanyants han patit ferides lleus.

Cultura reunirà les autonomies i la Policia per l’onada de robatoris en museus

Cultura ha convocat per a la setmana que ve una reunió amb les comunitats autònomes i la Policia Nacional per a abordar l’augment de robatoris en museus amb col·leccions d’or i metalls preciosos, després dels furts a Badajoz, Albacete i Villena.

‘Libre’, la comèdia romàntica que acosta l’univers de Nino Bravo a una nova generació

‘Libre’ és una comèdia romàntica de superació i tendresa que ret homenatge a Nino Bravo a través d’un jove perdut, la música i una història contemporània rodada a Alfafar, València, Madrid i Màlaga. El film, dirigit per David Serrano i amb Alberto San Juan com a ‘àngel de la guarda’, s’estrenarà en 2027.

Mor als 63 anys l’actor valencià i exagent local Paco Sarro

L’actor valencià Paco Sarro, conegut pel paper de Ferri en la sèrie 'L'Alqueria Blanca' i exagent de la Policia Local de València, ha mort als 63 anys.

Noves jornades de parada a Ford Almussafes en setembre i octubre

La comissio de seguiment de l ERTE-RED a Ford Almussafes ha fixat noves jornades de parada de la produccio en les plantes de motors i vehicles durant setembre i octubre. Sindicats i empresa tornaran a reunir-se per a negociar dimarts a la vesprada.

STEPV convoca per al 12 de setembre la primera manifestació educativa del curs 2026-27

El sindicat STEPV ha convocat per al dissabte 12 de setembre la primera manifestació educativa del curs 2026-27, amb marxes a Alacant, València i Castelló de la Plana com a continuïtat de les mobilitzacions del curs passat.

Presó per a un home que va maltractar i va tancar amb clau la seua nòvia menor a Manises

La Audiencia Provincial de Valencia ha imposat un any i nou mesos de presó a un home de 29 anys per maltractar, amenaçar i tancar amb clau la seua parella, una menor de 15 anys que vivia en un centre de menors. La jove, que va poder escapar una setmana després, pateix ara un síndrome ansioso depressiu i rep tractament psicològic i farmacològic.

Compromís exigeix saber quan es va avisar la Generalitat del risc de robatoris en museus

Àgueda Micó ha registrat al Congrés diverses preguntes per aclarir quan va rebre el Govern l alerta d Europol sobre robatoris en museus i quan la va traslladar a la Generalitat, arran del robatori del Tresor de Villena.