Per què les dones musulmanes porten vel?

Ejemplo de shortcode con estilo
Fotografia d’una dona amb el vel islàmic | Actuall.   El Hiyab és el vel que porten al cap les dones musulmanes i que tanta polèmica genera. Es tracta d’un costum de l’Islam que tenen present totes elles, encara que algunes creuen més que altres en esta religió. Moltes vegades s’ha relacionat la pràctica amb el masclisme, a […]
Fotografía de una mujer con el velo islámico.

Fotografia d’una dona amb el vel islàmic | Actuall.

 

El Hiyab és el vel que porten al cap les dones musulmanes i que tanta polèmica genera. Es tracta d’un costum de l’Islam que tenen present totes elles, encara que algunes creuen més que altres en esta religió. Moltes vegades s’ha relacionat la pràctica amb el masclisme, a causa de les idees dels partits europeus ultradretans i del racisme occidental. Però quin és realment el motiu pel qual les dones musulmanes porten vel?

 

Les imposicions morals existents han comportat en moltes ocasions la generalització de les coses. Tanmateix, algunes són il·lògiques perquè suposen el menyspreu de les llibertats. El primer que s’ha de saber per entendre els motius és conèixer els sis tipus de vels que existeixen segons la part del rostre o del cap que la dona es vol cobrir.

 

Descobreix les diferències: Els 6 tipus de vel islàmic i com s’utilitzen

Els 4 motius pels quals es pot portar el vel

Una dona musulmana pot portar vel islàmic per diverses raons, tot i que es podria argumentar de moltes maneres.

1. Ho diu l’Alcorà

L’Alcorà és el llibre sagrat en què es basen els experts teòlegs i religiosos musulmans, el qual també ha generat nombrosos debats entre els islamistes en relació a les diverses interpretacions que es poden fer.

«Profeta! Digues a les teues dones, a les teues filles i a les dones dels creients que es cobreixin amb el vel. És el millor perquè se les puga distinguir  i no siguen molestades…» (Noble Corán 33:59)

Com bé es pot comprovar, la frase ofereix diferents interpretacions. Podria ser que Al·là demanés que se’l fiqués per no molestar amb les mirades de luxúria dels altres homes. No  obstant això, l’objectiu també podria ser preservar la seua integritat o senyalar el seu estatus social.

Últimes notícies

Castro reivindica el triomf del Llevant davant l’Athletic: “Mereixem la victòria”

Luís Castro ha celebrat la victòria 3-1 del Llevant contra l’Athletic en el Ciutat de València, en el partit aplaçat per la pluja, i ha destacat el rendiment ofensiu i defensiu del seu equip. L’entrenador ha elogiat la progressió del vestidor i actuacions com les d’Etta Eyong, Thiago Fernández i el doble golejador Roger Brugué.

Brugué i Etta Eyong tomben l’Athletic i impulsen el Llevant

El Llevant ha guanyat 3-1 a l’Athletic Club en el duel ajornat per la pluja gràcies al doblet de Roger Brugué i a un gol final d’Etta Eyong. Els granota pugen a l’onzena plaça amb 10 punts, mentre els bascos es queden amb 9.

Camps i Oltra detallen el dany patit pel fals bulo del Bar España

Francisco Camps i Mónica Oltra han explicat en el juí pel Bar España com el fals bulo de pederàstia ha afectat la seua imatge personal i política. També ha declarat per videoconferència Carlos Fabra, que ha qualificat el cas d’“absolut disbarat”.

Així funcionarà el Bono Comerç d’Alacant 2026: ajudes de fins a 400 euros per persona

Alacant llança una nova edició del Bono Comerç per a 2026, amb quasi quatre milions d’euros per a impulsar el consum local i alleujar la butxaca de les famílies.

Oliva reprén les classes aquest dijous excepte a l’IES Gabriel Ciscar per els danys de la dana Adam

Oliva reprendrà aquest dijous l’activitat lectiva en tots els centres educatius excepte a l’IES Gabriel Ciscar, greument afectat per les inundacions de la dana Adam. Els municipis veïns de Piles i Miramar ja han reactivat les classes i continuen les tasques de neteja i recuperació.

Les associacions veïnals alerten que l’operació de Mestalla és la major recalificació especulativa a València

La Federació d'Associacions Veïnals de València qualifica l’operació urbanística de Mestalla com la major recalificació especulativa en dues dècades i denuncia que afavorix grans capitals en plena emergència habitacional.

Més de 2.100 incidències per la dana Adam des de dissabte a la Comunitat Valenciana

El Centre de Coordinació d’Emergències ha gestionat 2.153 incidents relacionats amb la dana Adam des de dissabte, la majoria al sud de València i al nord d’Alacant. Oliva és el municipi més afectat, amb 900 incidències registrades.

Llanos Massó serà número dos de Vox al Congrés per Castelló el 29N

Vox ha situat la presidenta de Les Corts Valencianes, Llanos Massó, com a número dos al Congrés per Castelló el 29 de novembre, mentre Ignacio Gil Lázaro encapçalarà la candidatura per València.