Rebaixen la condemna d’un home de 27 a 3 anys al ser absolt de cinc robatoris a Castelló

La Secció Segona de l'Audiència Provincial de Castelló ha reduït a un home la condemna de 27 a tres anys de presó. Esta pena va ser imposada per un Jutjat del Penal i ara la pena queda considerablement reduïda al absoldre'l de cinc robatoris amb intimidació, ja que es considera que no existix prova de càrrec suficient o que sobre estos fets se susciten dubtes raonables que siguen de rellevància. D'esta manera s'estima el recurs d'apel·lació interposat per l'acusat contra dita sentència, que el condemnava per cinc robatoris amb intimidació consumats en establiments oberts al públic a quatre anys i deu mesos de presó per cadascun d'ells així com un altre per robatori amb intimidació en grau de temptativa a tres anys de presó. Es modifiquen aleshores els fets declarats provats en la sentència en el sentit de no declarar provada la comissió per l'acusat de cinc dels primers fets imputats i l'Audiència per altra banda, manté únicament com provada la comissió de l'últim robatori en grau de temptativa; és a dir, que no es va produir, pel qual se'l va condemnar.

  

 

 

Així la sala considera que són diversos els fets que en la sentència recorreguda es declaren comesos per l'acusat en relació amb els quals no existix prova de càrrec suficient o en relació amb els que se susciten dubtes raonables «tan rellevants» que sols poden abocar al pronunciament absolutori. Una de les proves amb les quals la sala ha considerat la baixada de la pena, ha sigut, per exemple l'argument del lletrat de l'acusat que subratllava les divergències «insalvables» entre la descripció que va fer la denunciant d'alguns trets físics de l'autor dels fets i els trets físics de l'acusat.

Últimes notícies

Morant augura l’últim debat de Pérez Llorca i acusa el Consell de posar en risc la vida

Diana Morant acusa el Consell de ser el pitjor govern en el pitjor moment, dona per fet que este serà l’últim debat de Política General de Juanfran Pérez Llorca i critica la seua dependència de Vox i la gestió sanitària i d’emergències.

Els Javis registren ‘La bola negra’ com a marca per a cinema i publicitat en tota la UE

El títol de la pel·lícula ‘La bola negra’, dels directors Javier Calvo i Javier Ambrossi, s’ha registrat com a marca a la UE per a serveis de màrqueting, publicitat, cinema i televisió durant deu anys.

Un nou pla sanitari invertirà 2.459 milions i crearà 2.000 llits als hospitals valencians

El president de la Generalitat, Juanfan Pérez Llorca, ha anunciat el 'Pla Avancem Salut', amb 2.459 milions d’euros per a la sanitat pública valenciana, 2.000 llits hospitalaris nous, reforç de l’Atenció Primària i vint punts d’atenció 24 hores.

Pérez Llorca obri el debat de Política general amb un missatge a les víctimes de la dana

El president de la Generalitat, Juanfran Pérez Llorca, ha obert el debat de Política general a Les Corts amb un record i un missatge d’empatia cap a les víctimes de la dana de 2024. El ple ha començat també amb un reconeixement emotiu a Concha, ujier que s’ha jubilat després de 35 anys de servici.

Mompó admet que la gestió de la DANA va ser un desastre però nega haver mentit

El president de la Diputació de València, Vicente Mompó, ha admés en el Congrés que la gestió de la DANA de 2024 va ser un desastre, però ha insistit que no ha mentit en les seues versions sobre la tragèdia, en què van morir 232 persones.

La fiscal valenciana Susana Gisbert ratifica al Suprem la denúncia contra Alvise per l’assetjament a ella i a la seua filla

La fiscal delegada de delictes d’odi de València, Susana Gisbert, ha ratificat davant el Tribunal Suprem la denúncia contra l’eurodiputat Luis Pérez Fernández, Alvise, per publicacions en Telegram que, segons sosté, van desencadenar una onada de missatges amenaçadors contra ella i la seua filla. La causa forma part de les sis investigacions que el Suprem manté obertes contra l’eurodiputat.

Aemet activa l’avís taronja per forts aiguats de matinada a l’interior de Castelló i València

Aemet ha activat per a la matinada de dimarts l’avís taronja per precipitacions de fins a 80 litres en 3 o 4 hores a l’interior de Castelló i nord de València, i manté diversos avisos grocs per pluges i tronades a l’interior valencià.

El ple d’Elx veta que xiquetes i dones participen en el Misteri

El ple municipal d’Elx ha tombat una moció de Compromís, amb el suport del PSPV-PSOE, que demanava obrir la Escolania i les representacions del Misteri d’Elx a xiquetes i dones. PP i Vox han votat en contra al·legant la defensa de la tradició i del caràcter religiós de la Festa.