Rebaixen la condemna d’un home de 27 a 3 anys al ser absolt de cinc robatoris a Castelló

Ejemplo de shortcode con estilo
La Secció Segona de l'Audiència Provincial de Castelló ha reduït a un home la condemna de 27 a tres anys de presó. Esta pena va ser imposada per un Jutjat del Penal i ara la pena queda considerablement reduïda al absoldre'l de cinc robatoris amb intimidació, ja que es considera que no existix prova de càrrec […]

La Secció Segona de l'Audiència Provincial de Castelló ha reduït a un home la condemna de 27 a tres anys de presó. Esta pena va ser imposada per un Jutjat del Penal i ara la pena queda considerablement reduïda al absoldre'l de cinc robatoris amb intimidació, ja que es considera que no existix prova de càrrec suficient o que sobre estos fets se susciten dubtes raonables que siguen de rellevància. D'esta manera s'estima el recurs d'apel·lació interposat per l'acusat contra dita sentència, que el condemnava per cinc robatoris amb intimidació consumats en establiments oberts al públic a quatre anys i deu mesos de presó per cadascun d'ells així com un altre per robatori amb intimidació en grau de temptativa a tres anys de presó. Es modifiquen aleshores els fets declarats provats en la sentència en el sentit de no declarar provada la comissió per l'acusat de cinc dels primers fets imputats i l'Audiència per altra banda, manté únicament com provada la comissió de l'últim robatori en grau de temptativa; és a dir, que no es va produir, pel qual se'l va condemnar.

  

 

 

Així la sala considera que són diversos els fets que en la sentència recorreguda es declaren comesos per l'acusat en relació amb els quals no existix prova de càrrec suficient o en relació amb els que se susciten dubtes raonables «tan rellevants» que sols poden abocar al pronunciament absolutori. Una de les proves amb les quals la sala ha considerat la baixada de la pena, ha sigut, per exemple l'argument del lletrat de l'acusat que subratllava les divergències «insalvables» entre la descripció que va fer la denunciant d'alguns trets físics de l'autor dels fets i els trets físics de l'acusat.

Últimes notícies

El València Basket reacciona amb una victòria sòlida davant l’UCAM Murcia

El València Basket ha tallat una dinàmica de tres derrotes seguides amb una victòria contundent contra l’UCAM Murcia, que Xavi Albert qualifica de colp sobre la taula.

Tall de les línies de Rodalia C1 i C2 des de les 20.00 hores per l’alerta roja per pluges

Adif ha suspés este divendres, des de les 20.00 hores i fins a nou avís, la circulació de les línies de Rodalia C1 i C2 entre València Estació Nord i Gandia i entre València Estació Nord i Moixent per l’alerta roja per pluges i tempesta al litoral sud de València i nord d’Alacant.

La UPV reobri dilluns tots els campus amb adaptacions per les pluges

La Universitat Politècnica de València reobrirà dilluns els campus de Vera, Alcoi i Gandia, este últim a partir de les 10 hores i amb docència en línia per l’avís roig per pluges.

El València Basket esclafa l’UCAM amb una exhibició d’intensitat (116-93)

El València Basket ha passat per damunt de l’UCAM Murcia al Roig Arena (116-93) gràcies a una intensitat defensiva constant i al lideratge ofensiu de Rivero, Brooks, Shorts i Mirotic, i suma la seua segona victòria en la Lliga Endesa.

El Valencia d’Aguirre frena la sagnia de derrotes però continua sense guanyar

Javier Aguirre ha encadenat dos empats en el seu inici al Valencia, ha reforçat la solidesa defensiva i la reacció competitiva, però l'equip continua sense trobar el gol i seguix en zona baixa.

El Levante busca trencar huit anys sense guanyar l’Athletic al Ciutat

El Levante rep este dimecres l’Athletic Club al Ciutat de València, on no guanya l’equip basc des de 2018 i on l’última derrota va costar el lloc a Julián Calero.

Nicolaes i Camino brillen en un ICAN Triathlon Gandia de rècord malgrat l’amenaça de pluja

L’ICAN Triathlon Gandia 2026 ha batut rècords de participació en mitja i llarga distància, amb victòries de Julian Nicolaes i Ana Camino en la prova Full i una jornada condicionada per la incertesa meteorològica.

El Vila-real busca trencar vint anys sense guanyar en Anglaterra en Champions

El Vila-real visita el Liverpool en la tercera jornada de la Lliga de Campions amb el repte de posar fi a vint anys sense guanyar en Anglaterra en competició europea.