Rebaixen la condemna d’un home de 27 a 3 anys al ser absolt de cinc robatoris a Castelló

La Secció Segona de l'Audiència Provincial de Castelló ha reduït a un home la condemna de 27 a tres anys de presó. Esta pena va ser imposada per un Jutjat del Penal i ara la pena queda considerablement reduïda al absoldre'l de cinc robatoris amb intimidació, ja que es considera que no existix prova de càrrec suficient o que sobre estos fets se susciten dubtes raonables que siguen de rellevància. D'esta manera s'estima el recurs d'apel·lació interposat per l'acusat contra dita sentència, que el condemnava per cinc robatoris amb intimidació consumats en establiments oberts al públic a quatre anys i deu mesos de presó per cadascun d'ells així com un altre per robatori amb intimidació en grau de temptativa a tres anys de presó. Es modifiquen aleshores els fets declarats provats en la sentència en el sentit de no declarar provada la comissió per l'acusat de cinc dels primers fets imputats i l'Audiència per altra banda, manté únicament com provada la comissió de l'últim robatori en grau de temptativa; és a dir, que no es va produir, pel qual se'l va condemnar.

  

 

 

Així la sala considera que són diversos els fets que en la sentència recorreguda es declaren comesos per l'acusat en relació amb els quals no existix prova de càrrec suficient o en relació amb els que se susciten dubtes raonables «tan rellevants» que sols poden abocar al pronunciament absolutori. Una de les proves amb les quals la sala ha considerat la baixada de la pena, ha sigut, per exemple l'argument del lletrat de l'acusat que subratllava les divergències «insalvables» entre la descripció que va fer la denunciant d'alguns trets físics de l'autor dels fets i els trets físics de l'acusat.

Últimes notícies

Mor un motorista en un avançament antireglamentari en la N-332 a Santa Pola

Un motorista de 61 anys ha mort esta matinada en la N-332, a Santa Pola, després d’un avançament antireglamentari i de ser atropellat per un segon vehicle. Els altres conductors han resultat il·lesos i tres acompanyants han patit ferides lleus.

Cultura reunirà les autonomies i la Policia per l’onada de robatoris en museus

Cultura ha convocat per a la setmana que ve una reunió amb les comunitats autònomes i la Policia Nacional per a abordar l’augment de robatoris en museus amb col·leccions d’or i metalls preciosos, després dels furts a Badajoz, Albacete i Villena.

‘Libre’, la comèdia romàntica que acosta l’univers de Nino Bravo a una nova generació

‘Libre’ és una comèdia romàntica de superació i tendresa que ret homenatge a Nino Bravo a través d’un jove perdut, la música i una història contemporània rodada a Alfafar, València, Madrid i Màlaga. El film, dirigit per David Serrano i amb Alberto San Juan com a ‘àngel de la guarda’, s’estrenarà en 2027.

Mor als 63 anys l’actor valencià i exagent local Paco Sarro

L’actor valencià Paco Sarro, conegut pel paper de Ferri en la sèrie 'L'Alqueria Blanca' i exagent de la Policia Local de València, ha mort als 63 anys.

Noves jornades de parada a Ford Almussafes en setembre i octubre

La comissio de seguiment de l ERTE-RED a Ford Almussafes ha fixat noves jornades de parada de la produccio en les plantes de motors i vehicles durant setembre i octubre. Sindicats i empresa tornaran a reunir-se per a negociar dimarts a la vesprada.

STEPV convoca per al 12 de setembre la primera manifestació educativa del curs 2026-27

El sindicat STEPV ha convocat per al dissabte 12 de setembre la primera manifestació educativa del curs 2026-27, amb marxes a Alacant, València i Castelló de la Plana com a continuïtat de les mobilitzacions del curs passat.

Presó per a un home que va maltractar i va tancar amb clau la seua nòvia menor a Manises

La Audiencia Provincial de Valencia ha imposat un any i nou mesos de presó a un home de 29 anys per maltractar, amenaçar i tancar amb clau la seua parella, una menor de 15 anys que vivia en un centre de menors. La jove, que va poder escapar una setmana després, pateix ara un síndrome ansioso depressiu i rep tractament psicològic i farmacològic.

Compromís exigeix saber quan es va avisar la Generalitat del risc de robatoris en museus

Àgueda Micó ha registrat al Congrés diverses preguntes per aclarir quan va rebre el Govern l alerta d Europol sobre robatoris en museus i quan la va traslladar a la Generalitat, arran del robatori del Tresor de Villena.