Rebaixen la condemna d’un home de 27 a 3 anys al ser absolt de cinc robatoris a Castelló

La Secció Segona de l'Audiència Provincial de Castelló ha reduït a un home la condemna de 27 a tres anys de presó. Esta pena va ser imposada per un Jutjat del Penal i ara la pena queda considerablement reduïda al absoldre'l de cinc robatoris amb intimidació, ja que es considera que no existix prova de càrrec suficient o que sobre estos fets se susciten dubtes raonables que siguen de rellevància. D'esta manera s'estima el recurs d'apel·lació interposat per l'acusat contra dita sentència, que el condemnava per cinc robatoris amb intimidació consumats en establiments oberts al públic a quatre anys i deu mesos de presó per cadascun d'ells així com un altre per robatori amb intimidació en grau de temptativa a tres anys de presó. Es modifiquen aleshores els fets declarats provats en la sentència en el sentit de no declarar provada la comissió per l'acusat de cinc dels primers fets imputats i l'Audiència per altra banda, manté únicament com provada la comissió de l'últim robatori en grau de temptativa; és a dir, que no es va produir, pel qual se'l va condemnar.

  

 

 

Així la sala considera que són diversos els fets que en la sentència recorreguda es declaren comesos per l'acusat en relació amb els quals no existix prova de càrrec suficient o en relació amb els que se susciten dubtes raonables «tan rellevants» que sols poden abocar al pronunciament absolutori. Una de les proves amb les quals la sala ha considerat la baixada de la pena, ha sigut, per exemple l'argument del lletrat de l'acusat que subratllava les divergències «insalvables» entre la descripció que va fer la denunciant d'alguns trets físics de l'autor dels fets i els trets físics de l'acusat.

Últimes notícies

Pérez Llorca apel·la a la unitat del PPCV i presenta el partit com el futur de la Comunitat

Juanfran Pérez Llorca destaca a Elx que la unitat interna és clau per al futur del PPCV i de la Comunitat Valenciana, i carrega contra la gestió del Botànic i del Govern de Pedro Sánchez.

Ràfegues de 80 km/h, llamps i granís en les tormentes del sud de Castelló i nord de València

Tormentes de pas ràpid han afectat esta vesprada el sud de Castelló i el nord de València amb ràfegues de fins a 80 km/h, llamps que estan provocant incendis i granís en diversos municipis.

El Centre del Carme connecta l’herència de Juana Francés amb l’art actual en ‘Memorias del suelo’

El Centre del Carme Cultura Contemporània exhibix fins al 4 d’octubre ‘Memorias del suelo’, una mostra col·lectiva que revisa la influència de Juana Francés en artistes actuals a partir de les morfologies del sòl i les seues problemàtiques ambientals i socials.

Marcos Benavent, el ‘yonqui del dinero’, haurà d’ingressar en presó pel cas Imelsa

La Audiencia Provincial de València ha citat l’exgerent d’Imelsa Marcos Benavent per comunicar-li la fermesa de la seua primera condemna i instar-lo a ingressar en presó pel cas Imelsa.

Caballero defensa amb wasaps la gestió municipal de València durant la DANA i carrega contra Bernabé

El portaveu del govern municipal de València, Juan Carlos Caballero, assegura que els missatges del grup de WhatsApp de l’equip de govern demostren el treball fet durant la DANA i acusa la delegada del Govern, Pilar Bernabé, d’haver estat absent i de criticar injustament els bombers.

Enginyeria Aeronàutica de la UPV aconseguix la nota de tall més alta amb un 13,504

Enginyeria Aeronàutica de la UPV ha registrat la nota de tall més alta de la Comunitat Valenciana amb un 13,504, mentre que Medicina a la UV torna a ser el grau més demanat en primera opció.

Dimitrievski i Cenk s’afegixen a la pretemporada del València CF a Paterna

El porter Stole Dimitrievski i el central Cenk Özkacar s’han incorporat a la primera setmana de pretemporada del València CF a Paterna, amb el tur encara buscant eixida i l’equip preparant la concentració a Girona.

Alicant avançarà les vacacions escolars de Setmana Santa de 2027 fins al Dilluns Sant

Els col·legis i instituts dAlicant han acordat avançar les vacacions de Setmana Santa de 2027 al Dilluns Sant i allargar-les fins al Dimecres de Pasqua, amb tres dies autonòmics permutats i tres jornades locals no lectives en desembre i abril.