Onada de robatoris en instal·lacions de reg i casetes de camp de la Plana Baixa


La Unió de Llauradors alerta d’una onada de robatoris durant les últimes setmanes en les instal·lacions de reg i casetes de camp d’algunes localitats de la comarca de la Plana Baixa, davant la impotència de les persones afectades.


L’organització ha detectat diversos robatoris durant els últims dies en diversos termes municipals, on s’han presentat ja diverses denúncies a les dependències policials.


Per a cometre aquests robatoris es produeixen considerables destrosses en les casetes de camp en rebentar les portes per a accedir a les mateixes i també trencament de les teulades, així com destrosses en les instal·lacions de reg per degoteig. Una vegada dins s’emporten tot el que troben: ferramentes; motors, bombes i comptadors de reg, tapes, etc.; sobretot el que més s’enduen en aquests moments és el ferro.


La Unió assenyala en aquest sentit que a part del valor del material robat, ja per si mateix important, el mal està també en els costos de reparació que ascendeixen sempre a quantitats molt elevades. En uns moments on els ingressos agrícoles són cada vegada més baixos, resulta contraproduent tindre majors despeses per a poder reparar els danys causats pels robatoris.


La Unió sol·licita major vigilància en les zones rurals i una efectiva coordinació entre les diverses forces de seguretat de l’Estat, del Seprona i de les policies locals per a evitar que es cometen més robatoris.


Insisteix per tant en la necessitat d’incrementar els pressupostos destinats a la seguretat en l’àmbit rural, amb les mateixes obligacions que els habitants de les zones urbanes, però també amb els mateixos drets. Així, la Unió proposa reforçar els mitjans de les Forces i Cossos de Seguretat de l’Estat, particularment els equips ROCA, per a augmentar la seguretat en el medi rural i combatre els robatoris en les explotacions agràries.


També insta a perseguir el comerç de mercaderia robada perquè “és clar que si algú roba és perquè algú li ho compra. És important la vigilància per a intimidar, però també el compliment de la justícia i la persecució dels canals de comercialització il·lícits. Per això insta a inspeccionar comerços o magatzems sospitosos de comercialitzar productes robats”, assenyala la Unió.


Una altra de les demandes de la Unió implica facilitar i agilitzar la presentació de denúncies per part de les persones afectades, perquè en moltes ocasions desisteixen d’interposar-les davant les dificultats que troben.

Últimes notícies

Així és la nova imatge de Requena Ciutat Espanyola del Vi 2026 creada per Paco Roca

L’il·lustrador valencià Paco Roca ha dissenyat la imatge de Requena Ciutat Espanyola del Vi 2026 amb una sèrie de dibuixos que reunixen patrimoni, festes i cultura del vi del municipi.

Quatre referents femenines reben els Premis EVAP 2026 a València

Krista Walochik, Laura García, María Ángeles Marced i Vicky Sevilla han sigut distingides amb els Premis EVAP 2026 en Diversitat, Integritat, Professionalitat i Jove Talent, que es lliuraran el 22 d’octubre al Roig Arena de València.

Arresten un jove per enganyar majors en caixers automàtics a València i Alacant

La Guàrdia Civil ha detingut un jove de 20 anys acusat d’almenys 13 delictes contra el patrimoni mitjançant el mètode del caixer espatlat en diverses localitats de les províncies de València i Alacant.

Frambuesa, mango i pistatxo: així és el nou gelat de La Roja per al Mundial

El gremi de gelaters artesans ha creat un gelat dedicat a La Roja, amb base de iogurt i xocolate blanc, vetejat de frambuesa i mango i un toc cruixent de pistatxo torrat, que podrà tastar-se en heladeries de tot Espanya durant el Mundial 2026.

Les víctimes mortals de la DANA reben el Premi 25 d’Abril a les Llibertats de CCOO

CCOO ha entregat el Premi 25 d’Abril a les Llibertats a dues associacions de víctimes mortals de la DANA del 29 d’octubre de 2024, en un acte emotiu celebrat a València que ha reivindicat memòria, justícia i reparació.

Oratge estable a la Comunitat: cel ras, brisa de l’est i temperatures un poc més baixes

L’últim divendres de juny arriba amb cel poc nuvolós o ras, brisa de l’est i temperatures lleugerament a la baixa, segons Aemet, després d’una jornada amb màximes al voltant dels 33 graus.

Els estudiants valencians, entre els que tenen pitjor nota d’accés a la universitat

La Comunitat Valenciana ha registrat una nota mitjana d’accés a la universitat de 6,35, la segona més baixa d’Espanya, mentres baixa lleugerament el percentatge d’aprovats en la PAU. Més de 50.000 alumnes es preparen ara per a la convocatòria extraordinària de 2026.

Paiporta es mobilitza diumenge contra l’aforament de Carlos Mazón arran de la DANA

Paiporta, un dels municipis més castigats per la DANA, acollirà diumenge una manifestació convocada per més de 200 entitats per exigir la fi de l'aforament de Carlos Mazón i denunciar el retard en la reconstrucció.