Onada de robatoris en instal·lacions de reg i casetes de camp de la Plana Baixa


La Unió de Llauradors alerta d’una onada de robatoris durant les últimes setmanes en les instal·lacions de reg i casetes de camp d’algunes localitats de la comarca de la Plana Baixa, davant la impotència de les persones afectades.


L’organització ha detectat diversos robatoris durant els últims dies en diversos termes municipals, on s’han presentat ja diverses denúncies a les dependències policials.


Per a cometre aquests robatoris es produeixen considerables destrosses en les casetes de camp en rebentar les portes per a accedir a les mateixes i també trencament de les teulades, així com destrosses en les instal·lacions de reg per degoteig. Una vegada dins s’emporten tot el que troben: ferramentes; motors, bombes i comptadors de reg, tapes, etc.; sobretot el que més s’enduen en aquests moments és el ferro.


La Unió assenyala en aquest sentit que a part del valor del material robat, ja per si mateix important, el mal està també en els costos de reparació que ascendeixen sempre a quantitats molt elevades. En uns moments on els ingressos agrícoles són cada vegada més baixos, resulta contraproduent tindre majors despeses per a poder reparar els danys causats pels robatoris.


La Unió sol·licita major vigilància en les zones rurals i una efectiva coordinació entre les diverses forces de seguretat de l’Estat, del Seprona i de les policies locals per a evitar que es cometen més robatoris.


Insisteix per tant en la necessitat d’incrementar els pressupostos destinats a la seguretat en l’àmbit rural, amb les mateixes obligacions que els habitants de les zones urbanes, però també amb els mateixos drets. Així, la Unió proposa reforçar els mitjans de les Forces i Cossos de Seguretat de l’Estat, particularment els equips ROCA, per a augmentar la seguretat en el medi rural i combatre els robatoris en les explotacions agràries.


També insta a perseguir el comerç de mercaderia robada perquè “és clar que si algú roba és perquè algú li ho compra. És important la vigilància per a intimidar, però també el compliment de la justícia i la persecució dels canals de comercialització il·lícits. Per això insta a inspeccionar comerços o magatzems sospitosos de comercialitzar productes robats”, assenyala la Unió.


Una altra de les demandes de la Unió implica facilitar i agilitzar la presentació de denúncies per part de les persones afectades, perquè en moltes ocasions desisteixen d’interposar-les davant les dificultats que troben.

Accede a nuestra hemeroteca Accedeix a la nostra hemeroteca Access our archive

Últimes notícies

Presó provisional per a tres membres d’una família per la mort d’un veí a Benimàmet

Un jutjat ha ordenat presó provisional, comunicada i sense fiança, per al suposat autor material i els seus pares per la mort d'un veí a Benimàmet. L'atac es va produir a les 15.35 del diumenge i la causa seguix oberta per homicidi/assassinat.

La boira causa quatre accidents i tala l’AP-7 a Moncofa: deu ferits

Quatre abastos quasi simultanis amb boira intensa han obligat a tallar l'AP-7 en sentit València a l'altura de Moncofa i Xilxes. Hi ha deu ferits i desviaments actius.

El Govern veu a Carlos Mazón més prop de la banqueta i a les víctimes més prop de justícia

Diana Morant ha sostingut que Carlos Mazón està més prop de la banqueta després de la petició de la jutgessa de Catarroja al TSJ per la gestió de la DANA. Ha defés que és un pas lògic amb indicis suficients i que les víctimes estan més prop de justícia.

El CESID va apuntar que el rei va parlar amb Milans per a evitar danys a la Corona abans del juí del 23F

Els documents del 23F oberts al públic reunixen 153 arxius d'Interior, Defensa i Exteriors. Una nota del CESID de 1982 va donar credibilitat a contactes del rei amb Milans i esmenta Armada.

Passen a disposició judicial els tres detinguts per matar al seu veí a Benimàmet (València)

Els tres membres d'una mateixa família detinguts per la mort a punyalades d'un home de 59 anys a Benimàmet han passat a disposició judicial. El presumpte agressor, de 35 anys i nacionalitat romanesa, va ser arrestat en la vivenda després de l'avís al 112; els seus pares també van ser detinguts per a aclarir la seua possible implicació.

Pérez Llorca proposa una xarxa universitària per a impulsar l’ocupació en la Comunitat Valenciana

El president ha plantejat crear una Xarxa d'Universitats per a alinear l'oferta de títols amb les demandes socials i del mercat laboral i seguir l'ocupabilitat. La iniciativa arriba acompanyada del pla de finançament estable i del reforç d'ajudes a l'alumnat.

L’Audiència desestima incorporar una entrevista de Salomé Pradas a la causa de la DANA

La Secció Segona ha rebutjat el recurs de l'acusació popular i ha confirmat que l'entrevista televisiva de Salomé Pradas no s'incorpore a la investigació sobre la gestió de la DANA. La Sala ha deixat oberta l'opció de demanar de nou la diligència si es justifica la seua utilitat.

Baldoví responsabilitza al Consell de les irregularitats en les VPP d’Alacant

Baldoví ha elevat la crítica al president Juanfran Pérez Llorca i a la consellera Susana Camarero per les suposades irregularitats en les VPP dels Naus. Després de noves dades de l'Ajuntament, Compromís dona suport a una comissió d'investigació i planteja més controls.