Sancionen una empresa d’Alacant per no identificar a tots els seus treballadors en una inspecció

 

La Conselleria d’Economia ha sancionat amb 150.015 euros a una empresa de la província d’Alacant per no aportar identificació de tots els treballadors que es trobaven en una nau que s’estava inspeccionant el passat 20 de març. Segons el Consell, estes persones van fugir davant de la presència policial per la coberta de l’espai.

 

El Ple del Consell ha autoritzat esta i una altra sanció molt greu en matèria de relacions laborals, propostes per la Conselleria d’Economia Sostenible, Sectors Productius, Comerç i Treball, a dos empreses valencianes que van ser visitades per la inspecció de treball. Sobre esta primera sanció, recaiguda en un empresari, ha sigut qualificada de molt greu i té un import de 150.015 euros. El motiu de la sanció és l’obstrucció a la faena inspectora.

 

La Inspecció Provincial de Treball i Seguretat Social d’Alacant, amb data 20 de març de 2020, va estendre acta d’infracció. En la mateixa es va fer constar que durant una visita a la mercantil del sancionat, el mateix es va negar davant de l’inspector i el sotsinspector de treball a aportar identificació de totes les persones que es trobaven dins de la seua empresa, que van fugir davant de la presència policial per la coberta de la nau.

 

De les 24 persones presents en el lloc de treball en les imàtgens de les càmeres, dos d’elles eren el pare i germà de l’empresari i altres set que van ser interceptades per la policia en el seu intent de fugida, l’empresari no va aportar cap identificació de les quinze persones restants, sent per tant els fets provats, consistents en la negativa a identificar fins a un total de quinze persones presents en el centre de treball.

Últimes notícies

L’augment de la temperatura de la mar posa en risc la clòtxina valenciana

L’augment de la temperatura i l’acidificació de la mar Mediterrània obliguen els productors de clòtxina valenciana a avançar la campanya i estudiar noves tècniques de cultiu per a garantir la viabilitat del sector.

Bombers de València s’uneixen a l’extinció dels grans incendis de Madrid i Àvila

Un equip especialitzat de Bombers de València, amb sis efectius i tres vehicles, s’ha desplaçat este dissabte a Madrid per a reforçar el dispositiu contra els incendis forestals que afecten la regió i la província veïna d’Àvila.

Tyrik, el príncep d’Ilercavònia, en valencià cult i natural

Les propostes, projectes o aportacions a la normativa del...

Diana Morant agraïx a Ana Barceló la seua tasca després de renunciar a repetir com a alcaldessa d’Alacant

La ministra Diana Morant ha reconegut públicament el treball i el compromís d’Ana Barceló després que l’exconsellera de Sanitat haja anunciat que no repetirà com a candidata a l’alcaldia d’Alacant en 2027. La líder del PSPV ha destacat en xarxes socials la seua manera de fer política, centrada a millorar la vida de la gent.

Cullera activa un macrodispositiu amb 700 efectius per al festival Zevra

Cullera ha activat un dispositiu especial de més de 700 persones per garantir la seguretat del Zevra Festival, que espera més de 150.000 assistents en tres dies. L’Ajuntament remarca l’esforç de coordinació entre cossos policials i administracions per assegurar convivència i resposta ràpida davant emergències.

Les màximes es moderen al final de la tercera onada de calor però freguen encara els 40 graus

Les màximes han baixat fins a nou graus en la Comunitat Valenciana respecte a dijous, però moltes poblacions continuen acostant-se als 40. Requena, Beneixama, Teresa de Cofrentes i Alcoi han tornat a registrar valors molt alts.

PSPV i Compromís carreguen contra la deriva racista de PP i Vox en la llei d’acompanyament

PSPV i Compromís han acusat PP i Vox d’impulsar una deriva racista i xenòfoba en la llei d’acompanyament als pressupostos de la Generalitat i han anunciat mesures com un recurs d’inconstitucionalitat. Les crítiques se centren en la introducció del principi de prioritat nacional en normes socials com la Renda Valenciana d’Inclusió i la Llei de Serveis Socials.

Josan Ferrández seguirà un any més com a capità de l’Elx

L’Elx ha confirmat la renovació per una temporada del capità Josan Ferrández, que encadenarà així el seu desé curs al primer equip franjiverd.