Sancionen una empresa d’Alacant per no identificar a tots els seus treballadors en una inspecció

 

La Conselleria d’Economia ha sancionat amb 150.015 euros a una empresa de la província d’Alacant per no aportar identificació de tots els treballadors que es trobaven en una nau que s’estava inspeccionant el passat 20 de març. Segons el Consell, estes persones van fugir davant de la presència policial per la coberta de l’espai.

 

El Ple del Consell ha autoritzat esta i una altra sanció molt greu en matèria de relacions laborals, propostes per la Conselleria d’Economia Sostenible, Sectors Productius, Comerç i Treball, a dos empreses valencianes que van ser visitades per la inspecció de treball. Sobre esta primera sanció, recaiguda en un empresari, ha sigut qualificada de molt greu i té un import de 150.015 euros. El motiu de la sanció és l’obstrucció a la faena inspectora.

 

La Inspecció Provincial de Treball i Seguretat Social d’Alacant, amb data 20 de març de 2020, va estendre acta d’infracció. En la mateixa es va fer constar que durant una visita a la mercantil del sancionat, el mateix es va negar davant de l’inspector i el sotsinspector de treball a aportar identificació de totes les persones que es trobaven dins de la seua empresa, que van fugir davant de la presència policial per la coberta de la nau.

 

De les 24 persones presents en el lloc de treball en les imàtgens de les càmeres, dos d’elles eren el pare i germà de l’empresari i altres set que van ser interceptades per la policia en el seu intent de fugida, l’empresari no va aportar cap identificació de les quinze persones restants, sent per tant els fets provats, consistents en la negativa a identificar fins a un total de quinze persones presents en el centre de treball.

Accede a nuestra hemeroteca Accedeix a la nostra hemeroteca Access our archive

Últimes notícies

El Govern urgix al PP a deixar de protegir a Mazón malgrat que no serà investigat

L'Executiu ha demanat al PP que cessament la 'protecció' a Carlos Mazón per la seua gestió de la DANA. Respecta que el TSJCV no ho investigue, però remarca responsabilitats polítiques.

Pradas demana al CGPJ investigar els àudios i el xat que el TSJCV va rebutjar sobre la jutgessa de la DANA

La defensa de Salomé Pradas ha demanat al CGPJ requerir els àudios i el xat de WhatsApp aportats en una querella contra la jutgessa, inadmesa pel TSJCV. Busca incorporar-los a la queixa disciplinària perquè es valore el seu impacte en la instrucció.

Un home de 58 anys ha sigut hospitalitzat després de ser reanimat i inhalar fum en un incendi a València

Un home de 58 anys ha sigut hospitalitzat després de patir una parada cardiorespiratòria i inhalar fum en l'incendi d'una vivenda a València. Va ser atés de matinada i traslladat a l'Hospital Arnau de Vilanova.

Barcala garantix la continuïtat del Parc Central i el soterrament de les vies a Alacant

L'alcalde d'Alacant ha garantit la continuïtat del Parc Central i el soterrament de les vies per a eliminar l'efecte barrera. La solució aprofita el desnivell del traçat per a cobrir-lo, connectar barris i crear un gran centre de mobilitat

Les falles sostenibles premien a Borrull-Socors i Pere Cabanes-Joan XXIII

Els premis 2026 a les falles sostenibles han distingit a Borrull-Socors en grans i a Pere Cabanes-Joan XXIII en infantils, amb dotació econòmica i estendard ecològic.

8 de cada 10 ciutadans secunden multar a qui creua el pas de zebra mirant el mòbil

El 83,2% recolza sancionar als vianants que creuen mirant el mòbil i el 76,4% als qui se salten el roig, segons 3.570 enquestes en grans ciutats.

Carcaixent declara emergència sanitària per la vaga de les escombraries i contracta un servici extern

L'Ajuntament ha declarat emergència sanitària després de la vaga de recollida i ha activat una neteja extraordinària amb una empresa externa. Reclamarà el cost a la Mancomunitat.

Més de 25.000 denúncies per desaparició en 2025 i 2.635 en la Comunitat Valenciana

Espanya va registrar 25.086 denúncies per desaparició en 2025, un 5% menys que en 2024, amb més del 90% de casos esclarits i 2.635 en la Comunitat Valenciana.