Ordenen l’internament psiquiàtric d’un home que va matar a colps a sa mare en Vinaròs

 

La secció primera de l’Audiència Provincial de Castelló ha absolt a un home de l‘assassinat de la seua mare, que va ser declarat autor, en concórrer l’exempció de responsabilitat criminal d’alteració psíquica, i li imposa l’internament en un centre psiquiàtric penitenciari per un període que no podrà excedir de 25 anys.

 

Segons la sentència, emesa d’acord amb el veredicte d’un jurat popular, l’acusat, que vivia en Vinaròs, en la comarca del Baix Maestrat (Castelló) juntament amb la seua mare, de 83 anys, patia a conseqüència del consum de drogues, un trastorn esquizofrènic de tipus paranoide i curs crònic, amb descompensació psicòtica del seu trastorn, que anul·lava totalment les seues facultats.

 

A demés del trastorn esquizofrènic de tipus paranoide, el presumpte autor dels fets era consumidor de cocaïna de llarga duració i havia consumit eixe dia esta substància, igual que alcohol. Açò va ajudar a motivar la descomposició psicòtica del seu trastorn esquizofrènic.

 

Greus ferides en diferents parts del cos

Així, cap a les 12.00 hores del dia 11 de desembre de 2018 i en el citat domicili, l’acusat va decidir assassinar a la seua mare en confondre-la amb una altra persona intrusa en la casa i, així, va atacar a esta, propinant-li múltiples colps al cap, cara, tòrax i altres parts del cos. Esta greu agressió li va causar a la dona un xoc traumàtic i finalment va morir.

 

Després d’això, l’acusat va eixir de la casa en estat de confusió i va sol·licitar ajuda a uns operaris del ferrocarril que es trobaven molt prop del lloc a on es va produir el crim.

 

El sospitós va demanar als hòmens que avisaren a la Guàrdia Civil i va permanèixer al costat d’ells fins a l’arribada dels agents i servicis d’emergència, als quals va comptar tot el que havia passat.

Últimes notícies

Compromís dona llum verda a Mónica Oltra com a candidata a l’alcaldia de València

L’executiva de Compromís per València ha aprovat per consens iniciar el procés per a convocar una assemblea extraordinària que ratifique Mónica Oltra com a candidata a l’alcaldia de València, a proposta de l’exalcalde Joan Ribó.

El Valencia Basket remunta a temps i castiga el Bilbao en un final d’infart (83-80)

El Valencia Basket remunta tretze punts en tres minuts i mig davant el Surne Bilbao Basket al Roig Arena (83-80) i s’avança en l’eliminatòria de quarts de final de la Lliga Endesa després d’un partit que els visitants havien controlat durant 34 minuts.

Justícia elevarà el pressupost de 2026 fins als 613 milions amb un increment del 5,6 %

La Conselleria de Justícia, Transparència i Participació disposarà en 2026 de 612,9 milions d’euros, 32,7 milions més que en 2025, per avançar cap a un model judicial més modern, àgil i eficient, en un context d’infrafinançament estructural.

Mora una dona de 61 anys en un greu accident de trànsit al centre d’Alcoi

Una dona de 61 anys ha mort este dimecres a migdia en un atropellament al centre d’Alcoi després que un cotxe col·lisionara, arrancara dos arbres i impactara contra ella. Una altra dona de 79 anys ha resultat ferida amb politraumatismes i ha sigut traslladada a l’Hospital d’Alcoi.

El pressupost dana de 2026 destina 445 milions per a impulsar la recuperació i tancar la reconstrucció

El vicepresident tercer del Consell, Vicente Martínez Mus, anuncia que el pressupost dana de 2026 inclou més de 445 milions, dins d’unes comptes de 1.100 milions, per a culminar la reconstrucció després de les riuades de 2024 i reforçar la prevenció davant fenòmens extrems.

El CSN eleva a nivell 2 un incident a la central nuclear de Cofrents del 2 de maig

El Consell de Seguretat Nuclear ha classificat com a incident de nivell 2 a l'escala internacional el sucsés ocorregut el 2 de maig a la central nuclear de Cofrents, relacionat amb el funcionament anòmal de huit vàlvules d'aïllament de vapor, sense conseqüències per a persones ni medi ambient.

Un club de futbol base investiga un possible espectacle eròtic en una festa amb menors

El CB Bonrepòs i Mirambell ha obert una investigació interna per aclarir si en una celebració del seu equip juvenil en una instal·lació municipal es va fer un espectacle eròtic amb menors presents i ja ha pres mesures cautelars.

Pérez Llorca anuncia una línia rècord de 50 milions per a modernitzar el camp valencià

Juanfran Pérez Llorca anuncia en Carlet la major línia d’ajudes de la història de la Comunitat Valenciana per a modernitzar explotacions agràries, dotada amb 50 milions d’euros i amb especial suport a jóvens i zones rurals.