Ordenen l’internament psiquiàtric d’un home que va matar a colps a sa mare en Vinaròs

 

La secció primera de l’Audiència Provincial de Castelló ha absolt a un home de l‘assassinat de la seua mare, que va ser declarat autor, en concórrer l’exempció de responsabilitat criminal d’alteració psíquica, i li imposa l’internament en un centre psiquiàtric penitenciari per un període que no podrà excedir de 25 anys.

 

Segons la sentència, emesa d’acord amb el veredicte d’un jurat popular, l’acusat, que vivia en Vinaròs, en la comarca del Baix Maestrat (Castelló) juntament amb la seua mare, de 83 anys, patia a conseqüència del consum de drogues, un trastorn esquizofrènic de tipus paranoide i curs crònic, amb descompensació psicòtica del seu trastorn, que anul·lava totalment les seues facultats.

 

A demés del trastorn esquizofrènic de tipus paranoide, el presumpte autor dels fets era consumidor de cocaïna de llarga duració i havia consumit eixe dia esta substància, igual que alcohol. Açò va ajudar a motivar la descomposició psicòtica del seu trastorn esquizofrènic.

 

Greus ferides en diferents parts del cos

Així, cap a les 12.00 hores del dia 11 de desembre de 2018 i en el citat domicili, l’acusat va decidir assassinar a la seua mare en confondre-la amb una altra persona intrusa en la casa i, així, va atacar a esta, propinant-li múltiples colps al cap, cara, tòrax i altres parts del cos. Esta greu agressió li va causar a la dona un xoc traumàtic i finalment va morir.

 

Després d’això, l’acusat va eixir de la casa en estat de confusió i va sol·licitar ajuda a uns operaris del ferrocarril que es trobaven molt prop del lloc a on es va produir el crim.

 

El sospitós va demanar als hòmens que avisaren a la Guàrdia Civil i va permanèixer al costat d’ells fins a l’arribada dels agents i servicis d’emergència, als quals va comptar tot el que havia passat.

Últimes notícies

Morante emociona Alacant però se’n va a peu en una vesprada de revolució taurina

Morante de la Puebla ha firmat una actuació de somni amb dos orelles a Alacant, però ha eixit a peu per la permissivitat del palco amb Talavante en una gran correguda de Santiago Domecq.

Incendi en un abocador de Caudete de las Fuentes amb diversos mitjans treballant per a controlar-lo

Un incendi declarat esta vesprada en un abocador de Caudete de las Fuentes obliga a desplegar mitjans aeris, terrestres i maquinària pesada, encara que la seua evolució és positiva.

Paco Roca brillara a Itàlia en el 60 aniversari del festival de còmic Lucca Comics & Games

El veterà dibuixant Paco Roca participarà en la 60 edició del prestigiós festival Lucca Comics & Games, a Itàlia, amb un cartell ple de grans figures del còmic, el manga i els videojocs.

Ferit un camioner en caure per un terraplén a Forcall amb més de 200 porcs

Un home de 68 anys ha resultat ferit en caure per un terraplén a Forcall (Castelló) amb un camió que transportava 205 porcs, molts dels quals han mort per l'accident.

Anna frega els 40 graus en una nova jornada de calor extrema a la Comunitat

L’ona de calor ha deixat este dimarts fins a 39,6 graus en Anna i més de 38 graus en diversos municipis de la província de València, segons Avamet i Aemet.

Inditex manté la millor reputació empresarial i Juan Roig encapçala els líders més valorats

Inditex ha revalidat el primer lloc com a empresa amb millor reputació a Espanya segons Merco 2026, mentre que el president de Mercadona, el valencià Juan Roig, lidera el llistat dels 100 directius millor valorats.

Les víctimes de la dana reclamen al Congrés que Mazón deixe de ser aforat

Associacions de familiars de víctimes de la dana de València han demanat davant el Congrés que es retire l'aforament de Carlos Mazón i que puga ser investigat a Catarroja pels fets del 29 d'octubre de 2024.

Les víctimes de la dana reclamen al Congrés la fi de l’aforament de Carlos Mazón

Familiars de les víctimes de la dana de València han demanat davant el Congrés que es retire l’aforament a l’expresident Carlos Mazón i han defensat que ha de declarar com a investigat a Catarroja.