15.6 C
València
Dimarts, 13 gener, 2026

Ordenen l’internament psiquiàtric d’un home que va matar a colps a sa mare en Vinaròs

 

La secció primera de l’Audiència Provincial de Castelló ha absolt a un home de l‘assassinat de la seua mare, que va ser declarat autor, en concórrer l’exempció de responsabilitat criminal d’alteració psíquica, i li imposa l’internament en un centre psiquiàtric penitenciari per un període que no podrà excedir de 25 anys.

 

Segons la sentència, emesa d’acord amb el veredicte d’un jurat popular, l’acusat, que vivia en Vinaròs, en la comarca del Baix Maestrat (Castelló) juntament amb la seua mare, de 83 anys, patia a conseqüència del consum de drogues, un trastorn esquizofrènic de tipus paranoide i curs crònic, amb descompensació psicòtica del seu trastorn, que anul·lava totalment les seues facultats.

 

A demés del trastorn esquizofrènic de tipus paranoide, el presumpte autor dels fets era consumidor de cocaïna de llarga duració i havia consumit eixe dia esta substància, igual que alcohol. Açò va ajudar a motivar la descomposició psicòtica del seu trastorn esquizofrènic.

 

Greus ferides en diferents parts del cos

Així, cap a les 12.00 hores del dia 11 de desembre de 2018 i en el citat domicili, l’acusat va decidir assassinar a la seua mare en confondre-la amb una altra persona intrusa en la casa i, així, va atacar a esta, propinant-li múltiples colps al cap, cara, tòrax i altres parts del cos. Esta greu agressió li va causar a la dona un xoc traumàtic i finalment va morir.

 

Després d’això, l’acusat va eixir de la casa en estat de confusió i va sol·licitar ajuda a uns operaris del ferrocarril que es trobaven molt prop del lloc a on es va produir el crim.

 

El sospitós va demanar als hòmens que avisaren a la Guàrdia Civil i va permanèixer al costat d’ells fins a l’arribada dels agents i servicis d’emergència, als quals va comptar tot el que havia passat.

Últimes notícies

Alacant, entre les províncies amb major creixement de reserves de restaurants en línia

TheFork ha tancat 2025 amb un 4% més de reserves i un gasto mitjà de 27 euros. Balears, Màlaga, Las Palmas, Barcelona i Alacant lideren el creixement.

València Basket, revelació de la primera volta de l’Eurolliga; Pedro Martínez, millor tècnic, i ‘Larry’ De Larrea, millor jove

Un sondeig de mitat de temporada entre directors generals d'Eurolliga ha triat al València Basket com a equip revelació. Pedro Martínez lidera com a millor tècnic i Sergio 'Larry' De Larrea com a millor jove, amb més reconeixements a l'equip pel seu joc i competitivitat.

El cap de Policia admet falta de coordinació en la DANA però defén que van tindre mitjans

El cap superior de Policia en la Comunitat Valenciana ha admés que la major carència en la DANA va ser la coordinació, encara que assegura que va tindre tot el necessari. Defén el desplegament, nega abandó i aporta xifres i pagaments mentres s'enfronta a crítiques del PP al Senat.

Chiva culmina la renovació del carrer San Isidro amb protecció enfront de riuades

L'Ajuntament ha finalitzat la reconstrucció del carrer San Isidro, una de les més danyades per la DANA de 2024, amb un mur d'escullera i servicis modernitzats. L'obra, inaugurada amb la ciutadania, reforça la seguretat i la integració de l'entorn del barranc.

Per primera vegada des de 2020 descendixen els tractats per depressió en la Comunitat Valenciana

La Comunitat Valenciana ha registrat en 2025 un descens del 1,5% en els tractaments per depressió. La taxa de suïcidis baixa un 11,8%, millor evolució des de 2002.

La jutgessa remet al IML la documentació d’un mort que podria ser víctima de la dana

La jutgessa que investiga la gestió de la dana ha enviat al IML nova documentació mèdica sobre un mort la filla del qual demana reconéixer com a víctima. El cas forma part d'onze morts en revisió mentres el balanç confirmat es manté en 230.

Experts valencians vinculen la reforma del finançament a condonar el deute i a un fons transitori

La comissió d'experts veu possible un augment substancial de recursos amb la reforma, però el supedita a condonar el deute per infrafinançament i a crear un fons pont en 2026.

El València Basket tanca una marató de 8 partits en 16 dies: sis triomfs i la lesió de Reuvers

L'equip va completar huit partits en poc més de dos setmanes amb un balanç de 6-2, va tancar amb un 115-73 al Saragossa i va patir l'esquinç de Reuvers. Pedro Martínez va concedir descans abans de visitar al Fenerbahce.