12.9 C
València
Diumenge, 25 gener, 2026

Sis rescatats i un centenar d’intervencions per la gota freda en Alacant

Alacant DANA gota freda

Una de les intervencions dels bombers en Alacant este dijous | Ajuntament d’Alacant

 

Els efectius de Bombers del Servei de Prevenció i Extinció d’Incendis i Salvament (SPEIS) i la Policia Local d’Alacant han fet este dijous més d’un centenar d’intervencions dins del dispositiu especial de coordinació i seguretat per les pluges establit en Alacant. 

 

Bombers i Policia Local han participat en el rescat de sis persones. La primera intervenció s’ha fet cap a les 17 hores, en l’eixida de Villafranqueza, per a rescatar a una persona que s’havia quedat atrapada dins d’un vehicle amb una part dins del llit del riu. El segon rescat es va produir a les 21.30 hores, en el Bacarot, a on una furgoneta havia sigut arrossegada per l’aigua acumulada i el conductor ha pogut ser rescatat. A les 22 hores, els efectius del SPEIS han rescatat a un conductor atrapat en l’Avinguda d’Elx. Cap a les 23 hores, els efectius van posar en marxa un operatiu per a buscar i rescatar a tres persones de l’interior d’unes coves en el barri de Sant Gabriel i, finalment, han conseguit trobar-los i traure’ls de l’interior. Dos d’ells han hagut de ser traslladats a l’hospital.

 

Els cossos de seguretat municipals han intervingut durant el matí i la vesprada en nombroses zones de la ciutat per a retirar tendals, sanejar finestrals que han patit trencaments i, fins i tot, han hagut d’actuar en la caiguda d’una vidriera en la via pública des d’un primer pis en el carrer Astúries.

 

Els efectius també han hagut d’atendre despreniments en les casetes de la zona portuària, antenes i pals elèctrics, vidrieres i sanejats de balcons, per a assegurar façanes d’edificis a on s’havien després rebles, així com la retirada de cartells en l’Avinguda de la Universitat i anuncis publicitaris.

 

També s’han fet numeroses intervencions en la retirada de branques d’arbres sobre vehicles, calçada i voreres en moltes zones de la ciutat i s’ha hagut de retirar una placa de marbre d’una façana despresa en la via pública i una porta metàl·lica d’un local arrancada pel vent. A més, la Policia Local va haver de tallar al trànsit diferents carrers i atendre alguns cotxes avariats.

 

La Policia Local també ha hagut d’actuar en les platges. En la del Postiguet, cap a les 19 hores, han tret de l’aigua a dos adults i dos menors que estaven banyant-se. En la platja de l’Albufereta hi havia també una persona fent surf. També es va intervindre en la caiguda del sostre d’una casa i la caiguada d’un mur en una altra.

 

 

L’Alcalde ha tornat a sol·licitar a la ciutadania que «continuen extremant la precaució i la prudència durant el dia de hui i s’evite qualsevol desplaçament innecessari tant a peu com amb cotxe i se seguisquen en tot moment les indicacions dels servicis d’emergència i seguretat de l’Ajuntament d’Alacant».

 

També pots llegir…

Últimes notícies

Educació activa el protocol d’acompanyament emocional després de l’assassinat d’un menor a Sueca

La Generalitat ha activat el dispositiu de suport psicològic en el centre del menor de 13 anys assassinat a Sueca. La Guàrdia Civil investiga el crim després de la confessió d'un home de 48 anys.

El PSPV es persona en la causa per la manipulació d’àudios de la DANA

El PSPV-PSOE ha anunciat la seua personació com a acusació popular en la investigació sobre l'obtenció i possible manipulació d'un àudio entre AEMET i el 112 durant la DANA d'octubre de 2024.

Quasi mitja plantilla de l’Elx ja ha marcat en la Lliga

En 21 jornades, 12 jugadors de l'Elx han vist porta. El repartiment de gols, amb aportacions des de totes les línies, reduïx la dependència d'un només nou.

Luís Castro impulsa al Llevant i rellança a Pablo Martínez, Matturro i Losada

El Llevant ha sumat set punts en quatre jornades amb el tècnic portugués, que ha reposicionat a Pablo Martínez i ha donat protagonisme a Matturro i Losada. Uns altres com Etta Eyong, Carlos Álvarez i Arriaga busquen la seua millor versió.

El València encadena dos triomfs en Lliga huit mesos després

El València ha enllaçat dos victòries de lliga després de véncer a l'Espanyol (3-2) i al Getafe (0-1). Amb 23 punts i tres dates sense perdre, ha eixit del descens.

Juan Foyth patix trencament del tendó d’Aquil·les i serà operat

El central del Vila-real es va retirar davant el Reial Madrid i les proves van confirmar el trencament del tendó d'Aquil·les esquerre. Serà operat i el club no dona terminis.

Un home s’entrega a Sueca i confessa l’assassinat d’un menor de 13 anys

La Guàrdia Civil investiga l'assassinat d'un menor de 13 anys a Sueca després del lliurament i confessió d'un home de 48 anys. L'Ajuntament decreta dos dies de dol.

Furtat alerta d’una situació crítica i del desaprofitament de talent mèdic

La presidenta del Col·legi de Metges de València descriu una situació crítica: agressions a l'alça, pressió assistencial i fugida de professionals. Demana inversió, un estatut propi i aprofitar l'experiència sènior.