Sis rescatats i un centenar d’intervencions per la gota freda en Alacant

Alacant DANA gota freda

Una de les intervencions dels bombers en Alacant este dijous | Ajuntament d’Alacant

 

Els efectius de Bombers del Servei de Prevenció i Extinció d’Incendis i Salvament (SPEIS) i la Policia Local d’Alacant han fet este dijous més d’un centenar d’intervencions dins del dispositiu especial de coordinació i seguretat per les pluges establit en Alacant. 

 

Bombers i Policia Local han participat en el rescat de sis persones. La primera intervenció s’ha fet cap a les 17 hores, en l’eixida de Villafranqueza, per a rescatar a una persona que s’havia quedat atrapada dins d’un vehicle amb una part dins del llit del riu. El segon rescat es va produir a les 21.30 hores, en el Bacarot, a on una furgoneta havia sigut arrossegada per l’aigua acumulada i el conductor ha pogut ser rescatat. A les 22 hores, els efectius del SPEIS han rescatat a un conductor atrapat en l’Avinguda d’Elx. Cap a les 23 hores, els efectius van posar en marxa un operatiu per a buscar i rescatar a tres persones de l’interior d’unes coves en el barri de Sant Gabriel i, finalment, han conseguit trobar-los i traure’ls de l’interior. Dos d’ells han hagut de ser traslladats a l’hospital.

 

Els cossos de seguretat municipals han intervingut durant el matí i la vesprada en nombroses zones de la ciutat per a retirar tendals, sanejar finestrals que han patit trencaments i, fins i tot, han hagut d’actuar en la caiguda d’una vidriera en la via pública des d’un primer pis en el carrer Astúries.

 

Els efectius també han hagut d’atendre despreniments en les casetes de la zona portuària, antenes i pals elèctrics, vidrieres i sanejats de balcons, per a assegurar façanes d’edificis a on s’havien després rebles, així com la retirada de cartells en l’Avinguda de la Universitat i anuncis publicitaris.

 

També s’han fet numeroses intervencions en la retirada de branques d’arbres sobre vehicles, calçada i voreres en moltes zones de la ciutat i s’ha hagut de retirar una placa de marbre d’una façana despresa en la via pública i una porta metàl·lica d’un local arrancada pel vent. A més, la Policia Local va haver de tallar al trànsit diferents carrers i atendre alguns cotxes avariats.

 

La Policia Local també ha hagut d’actuar en les platges. En la del Postiguet, cap a les 19 hores, han tret de l’aigua a dos adults i dos menors que estaven banyant-se. En la platja de l’Albufereta hi havia també una persona fent surf. També es va intervindre en la caiguda del sostre d’una casa i la caiguada d’un mur en una altra.

 

 

L’Alcalde ha tornat a sol·licitar a la ciutadania que «continuen extremant la precaució i la prudència durant el dia de hui i s’evite qualsevol desplaçament innecessari tant a peu com amb cotxe i se seguisquen en tot moment les indicacions dels servicis d’emergència i seguretat de l’Ajuntament d’Alacant».

 

També pots llegir…

Últimes notícies

Jesús Lancis arrasa i serà el nou rector de l’UJI amb el 86% del vot ponderat

Jesús Lancis s'imposa en les eleccions al Rectorat de la Universitat Jaume I amb el 86,32% del vot ponderat i un ampli suport de tots els col·lectius universitaris.

Pérez Llorca insta els docents valencians en vaga a pensar en l’alumnat

El president de la Generalitat reclama als docents valencians en vaga que prioritzen l'interés de l'alumnat i continuen negociant per a tancar el conflicte educatiu.

El guàrdia civil il·licità ferit a Huelva seguix ingressat i espera el seu trasllat a Alacant

El guàrdia civil il·licità de 37 anys ferit en una persecució a una narcolancha enfront de Huelva continua ingressat a Cadis a l'espera de ser traslladat a Alacant, mentres l'altre agent ferit greu continua recuperant-se.

L’alcalde d’Utiel defén que tancar els col·legis va evitar una tragèdia en la dana

L'alcalde d'Utiel sosté davant la jutgessa que el tancament dels centres educatius durant la dana va evitar una tragèdia major en un institut situat al costat del riu Magre, on van morir sis persones en el municipi.

Els contactes negatius per hantavirus podran rebre visites des de la proxima setmana

Els pacients espanyols amb resultat negatiu en hantavirus, inclosos els aïllats a l'Hospital Gomez Ulla i dos dones ingressades a Barcelona i Alacant, podran rebre visites des de la proxima setmana si una nova PCR confirma el negatiu.

La Diputació reforça amb més de 124.000 euros la prevenció d’incendis en les muntanyes d’Enguera

La Diputació de València destina este any més de 124.000 euros a la prevenció d'incendis i gestió forestal en les muntanyes d'Enguera, el municipi amb major superfície de muntanya pública de la província, i impulsa a més diversos projectes del Pla Obert d’Inversions.

La Diputació de València amplia l’abocador de Pedralba amb un nou àmbit d’abocament

La Diputació de València i l'empresa pública GIRSA han ampliat l'abocador de Pedralba amb un nou àmbit d'abocament d'uns 15.000 metres quadrats per a reforçar la seua capacitat i garantir la gestió segura de residus no perillosos.

Les associacions de VTC denuncien multes per servicis urbans malgrat l’aval del TSJCV

UNAUTO-VTC i MOVVA critiquen que ajuntaments mantinguen campanyes de multes contra els servicis urbans de VTC malgrat que el TSJCV ha validat esta activitat dins del marc autonòmic vigent.