18.8 C
València
Dimarts, 10 febrer, 2026

Sis rescatats i un centenar d’intervencions per la gota freda en Alacant

Alacant DANA gota freda

Una de les intervencions dels bombers en Alacant este dijous | Ajuntament d’Alacant

 

Els efectius de Bombers del Servei de Prevenció i Extinció d’Incendis i Salvament (SPEIS) i la Policia Local d’Alacant han fet este dijous més d’un centenar d’intervencions dins del dispositiu especial de coordinació i seguretat per les pluges establit en Alacant. 

 

Bombers i Policia Local han participat en el rescat de sis persones. La primera intervenció s’ha fet cap a les 17 hores, en l’eixida de Villafranqueza, per a rescatar a una persona que s’havia quedat atrapada dins d’un vehicle amb una part dins del llit del riu. El segon rescat es va produir a les 21.30 hores, en el Bacarot, a on una furgoneta havia sigut arrossegada per l’aigua acumulada i el conductor ha pogut ser rescatat. A les 22 hores, els efectius del SPEIS han rescatat a un conductor atrapat en l’Avinguda d’Elx. Cap a les 23 hores, els efectius van posar en marxa un operatiu per a buscar i rescatar a tres persones de l’interior d’unes coves en el barri de Sant Gabriel i, finalment, han conseguit trobar-los i traure’ls de l’interior. Dos d’ells han hagut de ser traslladats a l’hospital.

 

Els cossos de seguretat municipals han intervingut durant el matí i la vesprada en nombroses zones de la ciutat per a retirar tendals, sanejar finestrals que han patit trencaments i, fins i tot, han hagut d’actuar en la caiguda d’una vidriera en la via pública des d’un primer pis en el carrer Astúries.

 

Els efectius també han hagut d’atendre despreniments en les casetes de la zona portuària, antenes i pals elèctrics, vidrieres i sanejats de balcons, per a assegurar façanes d’edificis a on s’havien després rebles, així com la retirada de cartells en l’Avinguda de la Universitat i anuncis publicitaris.

 

També s’han fet numeroses intervencions en la retirada de branques d’arbres sobre vehicles, calçada i voreres en moltes zones de la ciutat i s’ha hagut de retirar una placa de marbre d’una façana despresa en la via pública i una porta metàl·lica d’un local arrancada pel vent. A més, la Policia Local va haver de tallar al trànsit diferents carrers i atendre alguns cotxes avariats.

 

La Policia Local també ha hagut d’actuar en les platges. En la del Postiguet, cap a les 19 hores, han tret de l’aigua a dos adults i dos menors que estaven banyant-se. En la platja de l’Albufereta hi havia també una persona fent surf. També es va intervindre en la caiguda del sostre d’una casa i la caiguada d’un mur en una altra.

 

 

L’Alcalde ha tornat a sol·licitar a la ciutadania que «continuen extremant la precaució i la prudència durant el dia de hui i s’evite qualsevol desplaçament innecessari tant a peu com amb cotxe i se seguisquen en tot moment les indicacions dels servicis d’emergència i seguretat de l’Ajuntament d’Alacant».

 

També pots llegir…

Últimes notícies

Dimarts amb núvols, pluges febles i pujada de temperatures; ratxes molt fortes a l’interior

La Comunitat Valenciana viurà este dimarts cels nuvolosos, pluges febles i un ascens de mínimes i màximes, més acusat a Castelló. El vent de l'oest bufarà fort, amb ratxes molt fortes a l'interior; el dimecres augmentarà la nuvolositat i tornaran les precipitacions disperses a l'interior nord.

València tanca parcs i suspén activitats per l’alerta taronja de vent

València tanca parcs, jardins i cementeris i suspén l'activitat a l'aire lliure per l'alerta taronja de vent activada per Aemet. L'Ajuntament emet recomanacions de seguretat i demana seguir l'evolució per canals oficials.

El Vila-real recupera la inspiració i goleja a un Espanyol bloquejat (4-1)

El Vila-real va tallar la seua mala ratxa amb un 4-1 que va desarborar a un Espanyol bloquejat. Mikautadze, un autogol de Salinas i les urpades de Pépé i Moleiro van decidir.

4-1. El Vila-real recupera la inspiració i atropella a un Espanyol bloquejat

El Vila-real va golejar 4-1 a l'Espanyol i va tallar una ratxa de cinc partits sense guanyar, amb punts de Mikautadze, Pépé i Moleiro i un autogol de Salinas.

El Vila-real va trencar la seua mala ratxa amb un 4-1 davant l’Espanyol i va prolongar la del rival en 2026

El Vila-real va firmar un 4-1 que va tallar la seua mala dinàmica i va allargar la de l'Espanyol, encara sense victòries en 2026. Mikautadze va obrir el marcador en el 35' i el dol va quedar segellat a l'inici del segon temps.

El Vila-real deslliga cinc minuts letals i es va 2-0 al descans davant l’Espanyol

El Vila-real mana 2-0 a l'intermedi després d'un arreón final: van marcar Mikautadze i un autogol de José Salinas. A l'Espanyol li van anul·lar una miqueta.

Gerard Moreno cau de l’onze del Vila-real a última hora i entra Buchanan

El davanter ha caigut a última hora de l'onze inicial davant l'Espanyol i el seu lloc l'ocupa Tajon Buchanan. Mikautadze lidera l'atac i Gerard arranca en la banqueta.

El Vila-real remodela la defensa davant un Espanyol amb els retorns de Pere Milla i Pol Lozano

El Vila-real introduïx canvis en la seua saga amb les voltes de Mouriño, Pau Navarro i Sergi Cardona. L'Espanyol recupera a Pere Milla i Pol Lozano per a l'onze.