20.1 C
València
Dijous, 13 novembre, 2025

Sis rescatats i un centenar d’intervencions per la gota freda en Alacant

Alacant DANA gota freda

Una de les intervencions dels bombers en Alacant este dijous | Ajuntament d’Alacant

 

Els efectius de Bombers del Servei de Prevenció i Extinció d’Incendis i Salvament (SPEIS) i la Policia Local d’Alacant han fet este dijous més d’un centenar d’intervencions dins del dispositiu especial de coordinació i seguretat per les pluges establit en Alacant. 

 

Bombers i Policia Local han participat en el rescat de sis persones. La primera intervenció s’ha fet cap a les 17 hores, en l’eixida de Villafranqueza, per a rescatar a una persona que s’havia quedat atrapada dins d’un vehicle amb una part dins del llit del riu. El segon rescat es va produir a les 21.30 hores, en el Bacarot, a on una furgoneta havia sigut arrossegada per l’aigua acumulada i el conductor ha pogut ser rescatat. A les 22 hores, els efectius del SPEIS han rescatat a un conductor atrapat en l’Avinguda d’Elx. Cap a les 23 hores, els efectius van posar en marxa un operatiu per a buscar i rescatar a tres persones de l’interior d’unes coves en el barri de Sant Gabriel i, finalment, han conseguit trobar-los i traure’ls de l’interior. Dos d’ells han hagut de ser traslladats a l’hospital.

 

Els cossos de seguretat municipals han intervingut durant el matí i la vesprada en nombroses zones de la ciutat per a retirar tendals, sanejar finestrals que han patit trencaments i, fins i tot, han hagut d’actuar en la caiguda d’una vidriera en la via pública des d’un primer pis en el carrer Astúries.

 

Els efectius també han hagut d’atendre despreniments en les casetes de la zona portuària, antenes i pals elèctrics, vidrieres i sanejats de balcons, per a assegurar façanes d’edificis a on s’havien després rebles, així com la retirada de cartells en l’Avinguda de la Universitat i anuncis publicitaris.

 

També s’han fet numeroses intervencions en la retirada de branques d’arbres sobre vehicles, calçada i voreres en moltes zones de la ciutat i s’ha hagut de retirar una placa de marbre d’una façana despresa en la via pública i una porta metàl·lica d’un local arrancada pel vent. A més, la Policia Local va haver de tallar al trànsit diferents carrers i atendre alguns cotxes avariats.

 

La Policia Local també ha hagut d’actuar en les platges. En la del Postiguet, cap a les 19 hores, han tret de l’aigua a dos adults i dos menors que estaven banyant-se. En la platja de l’Albufereta hi havia també una persona fent surf. També es va intervindre en la caiguda del sostre d’una casa i la caiguada d’un mur en una altra.

 

 

L’Alcalde ha tornat a sol·licitar a la ciutadania que «continuen extremant la precaució i la prudència durant el dia de hui i s’evite qualsevol desplaçament innecessari tant a peu com amb cotxe i se seguisquen en tot moment les indicacions dels servicis d’emergència i seguretat de l’Ajuntament d’Alacant».

 

També pots llegir…

Últimes notícies

l’Argentina i Messi convertixen un entrenament en un espectacle davant 20.000 aficionats a Elx

Amb Messi al capdavant, l'Argentina va reunir 20.085 persones en el Martínez Valero en una sessió oberta que va semblar un partit. Va haver-hi càntics, pancartes i seguretat reforçada.

Mor un xiquet de 2 anys a València per ennuegada

Un xiquet de 2 anys ha mort a València després d'ennuegar-se en un parc. Malgrat la RCP avançada i al desplegament de recursos, va morir camí de La Fe.

Paiporta preveu reobrir en dos setmanes el Pont Nou arrasat per la DANA

Paiporta preveu reobrir en dos setmanes el Pont Nou, destruït per la dana, amb dos carrils i dos voreres —una ciclopedestre— i millores d'accessibilitat i seguretat.

Mercadona comercialitzarà 131.000 tones de taronja nacional en la campanya 2025-2026

La cadena preveu vendre 131.000 tones de taronja espanyola durant 10 mesos, fins a agost, amb 13 proveïdors i més de 2.000 agricultors implicats.

El PP s’alinea amb Abascal i recolza preses i dics per a la Comunitat Valenciana

El PP ha recolzat la petició de Vox per a construir preses i dics en la Comunitat Valenciana i ha subratllat que la proposta ja figurava en el seu Pla València, negant estar en mans de ningú.

Compromís de Catarroja exigix a Educació executar les obres pendents del Conservatori

Compromís ha presentat una moció perquè Educació active de manera urgent la rehabilitació de la sala d'actes danyada per la DANA; demana calendari i ascensor.

Cinc investigats a Manises per falsificar més de 3.000 articles de marques de luxe

La Guàrdia Civil investiga a quatre dones i un home per un delicte contra la propietat industrial després d'aprehendre 3.066 articles i 762 logotips en el polígon La Cova. Les naus presumptament assortien a venedors ambulants i magatzems amb imitacions de marques de luxe.

Aconseguixen degradar el tefló i els contaminants persistents a temperatura ambient

Un equip internacional amb participació de la Universitat de València ha presentat un sistema que trenca enllaços C–F del tefló i de PFAS a temperatura ambient. El procés usa sodi metàl·lic i ha recuperat fins al 97% del fluor com NaF, sense calor extra ni equips especials.