Sis rescatats i un centenar d’intervencions per la gota freda en Alacant

Ejemplo de shortcode con estilo
Una de les intervencions dels bombers en Alacant este dijous | Ajuntament d’Alacant   Els efectius de Bombers del Servei de Prevenció i Extinció d’Incendis i Salvament (SPEIS) i la Policia Local d’Alacant han fet este dijous més d’un centenar d’intervencions dins del dispositiu especial de coordinació i seguretat per les pluges establit en Alacant.    Bombers i […]
Alacant DANA gota freda

Una de les intervencions dels bombers en Alacant este dijous | Ajuntament d’Alacant

 

Els efectius de Bombers del Servei de Prevenció i Extinció d’Incendis i Salvament (SPEIS) i la Policia Local d’Alacant han fet este dijous més d’un centenar d’intervencions dins del dispositiu especial de coordinació i seguretat per les pluges establit en Alacant. 

 

Bombers i Policia Local han participat en el rescat de sis persones. La primera intervenció s’ha fet cap a les 17 hores, en l’eixida de Villafranqueza, per a rescatar a una persona que s’havia quedat atrapada dins d’un vehicle amb una part dins del llit del riu. El segon rescat es va produir a les 21.30 hores, en el Bacarot, a on una furgoneta havia sigut arrossegada per l’aigua acumulada i el conductor ha pogut ser rescatat. A les 22 hores, els efectius del SPEIS han rescatat a un conductor atrapat en l’Avinguda d’Elx. Cap a les 23 hores, els efectius van posar en marxa un operatiu per a buscar i rescatar a tres persones de l’interior d’unes coves en el barri de Sant Gabriel i, finalment, han conseguit trobar-los i traure’ls de l’interior. Dos d’ells han hagut de ser traslladats a l’hospital.

 

Els cossos de seguretat municipals han intervingut durant el matí i la vesprada en nombroses zones de la ciutat per a retirar tendals, sanejar finestrals que han patit trencaments i, fins i tot, han hagut d’actuar en la caiguda d’una vidriera en la via pública des d’un primer pis en el carrer Astúries.

 

Els efectius també han hagut d’atendre despreniments en les casetes de la zona portuària, antenes i pals elèctrics, vidrieres i sanejats de balcons, per a assegurar façanes d’edificis a on s’havien després rebles, així com la retirada de cartells en l’Avinguda de la Universitat i anuncis publicitaris.

 

També s’han fet numeroses intervencions en la retirada de branques d’arbres sobre vehicles, calçada i voreres en moltes zones de la ciutat i s’ha hagut de retirar una placa de marbre d’una façana despresa en la via pública i una porta metàl·lica d’un local arrancada pel vent. A més, la Policia Local va haver de tallar al trànsit diferents carrers i atendre alguns cotxes avariats.

 

La Policia Local també ha hagut d’actuar en les platges. En la del Postiguet, cap a les 19 hores, han tret de l’aigua a dos adults i dos menors que estaven banyant-se. En la platja de l’Albufereta hi havia també una persona fent surf. També es va intervindre en la caiguda del sostre d’una casa i la caiguada d’un mur en una altra.

 

 

L’Alcalde ha tornat a sol·licitar a la ciutadania que «continuen extremant la precaució i la prudència durant el dia de hui i s’evite qualsevol desplaçament innecessari tant a peu com amb cotxe i se seguisquen en tot moment les indicacions dels servicis d’emergència i seguretat de l’Ajuntament d’Alacant».

 

També pots llegir…

Últimes notícies

Quatre detinguts després d’un intent de desallotjament en un habitatge de Benimaclet (València)

La Policia Nacional ha detingut tres treballadors d’una empresa de desallotjament d’habitatges i una altra persona en un pis de Benimaclet. Els fets han ocorregut al carrer Vicente Zaragozá.

Dues marxes conflueixen al barranc del Poyo per les víctimes de la dana

Dues marxes d’Albal i Benetússer han recordat les 233 víctimes en el segon aniversari de la dana i han reclamat veritat, justícia i reparació.

La contaminació de la dana va amenaçar el medi ambient, però no la salut

Un estudi de l’IDAEA-CSIC conclou que els contaminants de la dana de 2024 van comportar un risc ambiental elevat, però no un perill tòxic directe per a les persones.

Ouigo cancel·la tots els trens de demà i del pròxim dilluns per la vaga de maquinistes

Ouigo ha cancel·lat tots els trens programats per al divendres 30 d’octubre i el dilluns 2 de novembre per la convocatòria de vaga de maquinistes del sindicat Semaf, una decisió que afectarà quasi 20.000 viatgers.

Novelda inicia la rehabilitació del Santuario de Santa María Magdalena

Novelda ha començat les obres de consolidació i rehabilitació del Santuario de Santa María Magdalena, tancat des de desembre de 2025 per les esquerdes de la torre est. Les obres duraran cinc mesos.

La jutgessa de la dana diu que era «exigible» vigilar els barrancs des del 28 d’octubre

La instructora de la causa per la gestió de la dana de 2024 considera que calia vigilar els barrancs des de la vespra. Ha demanat registres operatius als bombers.

El jutjat de Catarroja cita diversos alcaldes a declarar al desembre

Diversos alcaldes de localitats afectades per la dana de 2024 declararan al jutjat de Catarroja durant el pròxim mes de desembre.

Les institucions valencianes lamenten la mort de Fátima Báñez

Juanfran Pérez Llorca, María José Catalá, el PPCV i la CEV han expressat el seu condol per la mort de Fátima Báñez en l’accident ferroviari d’Urda.