Sis rescatats i un centenar d’intervencions per la gota freda en Alacant

Alacant DANA gota freda

Una de les intervencions dels bombers en Alacant este dijous | Ajuntament d’Alacant

 

Els efectius de Bombers del Servei de Prevenció i Extinció d’Incendis i Salvament (SPEIS) i la Policia Local d’Alacant han fet este dijous més d’un centenar d’intervencions dins del dispositiu especial de coordinació i seguretat per les pluges establit en Alacant. 

 

Bombers i Policia Local han participat en el rescat de sis persones. La primera intervenció s’ha fet cap a les 17 hores, en l’eixida de Villafranqueza, per a rescatar a una persona que s’havia quedat atrapada dins d’un vehicle amb una part dins del llit del riu. El segon rescat es va produir a les 21.30 hores, en el Bacarot, a on una furgoneta havia sigut arrossegada per l’aigua acumulada i el conductor ha pogut ser rescatat. A les 22 hores, els efectius del SPEIS han rescatat a un conductor atrapat en l’Avinguda d’Elx. Cap a les 23 hores, els efectius van posar en marxa un operatiu per a buscar i rescatar a tres persones de l’interior d’unes coves en el barri de Sant Gabriel i, finalment, han conseguit trobar-los i traure’ls de l’interior. Dos d’ells han hagut de ser traslladats a l’hospital.

 

Els cossos de seguretat municipals han intervingut durant el matí i la vesprada en nombroses zones de la ciutat per a retirar tendals, sanejar finestrals que han patit trencaments i, fins i tot, han hagut d’actuar en la caiguda d’una vidriera en la via pública des d’un primer pis en el carrer Astúries.

 

Els efectius també han hagut d’atendre despreniments en les casetes de la zona portuària, antenes i pals elèctrics, vidrieres i sanejats de balcons, per a assegurar façanes d’edificis a on s’havien després rebles, així com la retirada de cartells en l’Avinguda de la Universitat i anuncis publicitaris.

 

També s’han fet numeroses intervencions en la retirada de branques d’arbres sobre vehicles, calçada i voreres en moltes zones de la ciutat i s’ha hagut de retirar una placa de marbre d’una façana despresa en la via pública i una porta metàl·lica d’un local arrancada pel vent. A més, la Policia Local va haver de tallar al trànsit diferents carrers i atendre alguns cotxes avariats.

 

La Policia Local també ha hagut d’actuar en les platges. En la del Postiguet, cap a les 19 hores, han tret de l’aigua a dos adults i dos menors que estaven banyant-se. En la platja de l’Albufereta hi havia també una persona fent surf. També es va intervindre en la caiguda del sostre d’una casa i la caiguada d’un mur en una altra.

 

 

L’Alcalde ha tornat a sol·licitar a la ciutadania que «continuen extremant la precaució i la prudència durant el dia de hui i s’evite qualsevol desplaçament innecessari tant a peu com amb cotxe i se seguisquen en tot moment les indicacions dels servicis d’emergència i seguretat de l’Ajuntament d’Alacant».

 

També pots llegir…

Últimes notícies

La pluja permet estabilitzar l’incendi forestal de Tuéjar després de cremar 835 hectàrees

L’incendi forestal declarat dimarts a Tuéjar s’ha donat per estabilitzat gràcies a les fortes pluges de la vesprada, després de calcinar 835 hectàrees i amb evacuats que podran tornar a casa prompte.

Com la nutrició de precisió vol acabar arribant al plat del consumidor

Especialistes i empreses han analitzat a València com aconseguir que la nutrició de precisió i la innovació alimentària arriben realment al plat del consumidor, amb l’ajuda de formació, regulació i dades.

Les sales de cinema valencianes poden perdre més d’un milió en ajudes per un canvi de criteri estatal

Les sales de cinema de la Comunitat Valenciana es juguen 1,07 milions d’euros en ajudes després d’un canvi de criteri del Govern central, i el Consell ha anunciat recursos jurídics i una estratègia conjunta amb altres autonomies per a defensar la continuïtat de la finançació.

La valenciana Laura Pérez s’endinsa en la memòria infantil amb la novel·la gràfica ‘El iglú’

La il·lustradora valenciana Laura Pérez, Premi Eisner 2026, presenta 'El iglú', una novel·la gràfica gairebé muda sobre infància, records i desarrelament, creada amb el guionista Guillermo Corral van Damme i ambientada a la ciutat suïssa de La Chaux-de-Fonds.

Rescaten un home en caure per un barranc de 30 metres a l’Alqueria d’Asnar

Un helicòpter del Consorci Provincial de Bombers d’Alacant ha rescatat un home que ha caigut per un barranc d’uns 30 metres a l’Alqueria d’Asnar i l’ha traslladat a l’Hospital d’Alcoi.

Investiguen l’origen humà de l’incendi forestal de Tuéjar, encara actiu

L’incendi forestal declarat a Tuéjar continua actiu però amb evolució favorable i s’han descartat causes naturals en el seu origen, després de calcinar 835 hectàrees del paratge, part de la reserva de la Biosfera de l’Alt Túria.

Així serà el desembassament preventiu a la presa de Buseo i com pot afectar els pobles riu avall

La Generalitat ha informat els ajuntaments situats riu avall de la presa de Buseo d’un desembassament preventiu de cabal i els demana reforçar la vigilància i avisar la població en zones pròximes al riu.

AVE defensa que la campanya de suport a Ceuta és seua i d’adhesió voluntària

L’Associació Valenciana d’Empresaris assegura que la campanya ‘Todos somos caballas’ és una iniciativa pròpia, de caràcter social i amb participació voluntària dels clubs, després de la polèmica pels gestos d’alguns futbolistes i les crítiques a Ez Abde al Marroc.