Els socialistes d’Alacant demanen retirar cartells antiavortistes

 

El Grup Municipal Socialista (GMS) presentarà una iniciativa d’urgència al proper ple de dijous perquè es retire de les marquesines d’autobusos d’Alacant un anunci amb el lema ‘ Pregar davant d’una clínica avortista està genial‘.

Els socialistes consideren que atempta contra la dignitat de les dones i vulnera el dret fonamental a la intimitat personal i familiar i a la integritat física i moral.

El portaveu Paco Sanguino ha declarat que “és una forma de coacció que una societat democràtica no pot consentir. Ens trobem amb un alcalde que no només no dona l’ordre de retirar-les, sinó que s’empara en el dret a la llibertat perquè seguisquen exposats per la ciutat. Ens sembla inacceptable i exigim que es traguen aquests cartells, com ja ha passat en ciutats com València. Esperem que Ciutadans, que porta l’àrea d’Igualtat, tinga la dignitat de ‘convéncer’ el seu soci de govern, si no que serà còmplice d’una campanya infame contra el dret de les dones i es posarà a l’alçada de l’extrema dreta”.

Recordar que una associació catòlica ha col·locat el missatge a diverses ciutats espanyoles al costat de les clíniques especialitzades en interrupcions d’embaràs per dissuadir les dones culpabilitzant-les.

El Grup Socialista defensa que els drets de les dones en aquest terreny estan reconeguts i avalats per la legislació espanyola a través de la Llei Orgànica 2/2010 de Salut Sexual i Reproductiva i de la Interrupció Voluntària de l’Embaràs , que en regula les condicions, “garanteix aquest dret a la presa de decisions de les dones i de les condicions en què es compleix“.

Llanos Cano, responsable d’Igualtat, ha estimat que les actuacions dels grups antiavortistes per criminalitzar les dones que exerceixen els seus drets “posen en risc la salut d’aquestes i de totes les altres» i són actes il·legals «que obliguen les dones a exercir els seus drets en condicions d’inseguretat i de risc per a la vida”.

L’accés a un avortament segur constitueix un dret que hauria de tenir tota dona, nena o persona que es puga quedar embarassada. La seua supressió provoca la violació de múltiples drets com la salut, la intimitat, l’autonomia o no patir violència, ni discriminació. “És indignant que aquest bipartit permeta  aquests anuncis, però què podem esperar d’un alcalde que ha aprovat una ordenança de mendicitat i prostitució que és una infàmia contra la població més vulnerable”.

Anuncios

Últimes notícies

Maleït idioma, el castellà, segons Trump

Leo Giménez és lingüista i en el seu article d'esta setmana parla del rebuig de Donald Trump al castellà i utilitza eixe episodi per a reflexionar sobre el supremacisme lingüístic i la situació de les llengües minoritzades, especialment el valencià

José Muñoz acusa el Consell de no tindre ‘projecte propi’ i reclama que la Comunitat recupere pes a Espanya

El síndic del PSPV-PSOE defensa en un desdejuni d’AMDComVal una agenda valenciana basada en finançament, autogovern, servicis públics i vertebració territorial

CCOO denuncia 70 hores d’espera i col·lapse en les urgències de l’Hospital Clínic de València

CCOO alerta que les urgències de l'Hospital Clínic de València acumulen esperes de fins a 70 hores i un 70% més de pacients de la capacitat prevista, la qual cosa convertix l'àrea en una planta d'hospitalització encoberta i eleva el risc assistencial i laboral.

Els festivals Love the 90s i I Love Reggaeton es traslladen a l’estadi Ciutat de València

Els festivals Love the 90s i I Love Reggaeton canvien de la Ciutat de les Arts i les Ciències a l'estadi Ciutat de València per un conflicte de soroll, amb ajustos en la distribució del públic i opcions de reembossament.

Els sindicats denuncien servicis mínims abusius en 2n de Batxillerat per la vaga indefinida

Els sindicats del comité de vaga qualifiquen d'abusius els servicis mínims fixats per la Conselleria per al professorat de 2n de Batxillerat davant la vaga indefinida des de l'11 de maig.

Les empreses valencianes acceleren l’automatització malgrat la falta de talent en intel·ligència artificial

Més de la mitat de les empreses valencianes prioritza automatitzar processos per a guanyar eficiència, encara que reconeix una forta falta de talent especialitzat en intel·ligència artificial i un ús encara tàctic d'esta tecnologia.

El Consell aprova un acord de 27 milions per a fàrmacs contra l’esclerosi múltiple

El Consell ha autoritzat un acord marc de més de 27 milions d'euros per a garantir el subministrament de medicaments contra l'esclerosi múltiple en la sanitat pública valenciana durant els pròxims anys.

El Consell destina 14,7 milions al manteniment de depuradores a Castelló

El Consell ha autoritzat la EPSAR un contracte de 14,7 milions per a garantir el manteniment i la continuïtat dels sistemes de sanejament i depuració d'aigües residuals en diversos municipis de Castelló.