Els socialistes d’Alacant demanen retirar cartells antiavortistes

 

El Grup Municipal Socialista (GMS) presentarà una iniciativa d’urgència al proper ple de dijous perquè es retire de les marquesines d’autobusos d’Alacant un anunci amb el lema ‘ Pregar davant d’una clínica avortista està genial‘.

Els socialistes consideren que atempta contra la dignitat de les dones i vulnera el dret fonamental a la intimitat personal i familiar i a la integritat física i moral.

El portaveu Paco Sanguino ha declarat que “és una forma de coacció que una societat democràtica no pot consentir. Ens trobem amb un alcalde que no només no dona l’ordre de retirar-les, sinó que s’empara en el dret a la llibertat perquè seguisquen exposats per la ciutat. Ens sembla inacceptable i exigim que es traguen aquests cartells, com ja ha passat en ciutats com València. Esperem que Ciutadans, que porta l’àrea d’Igualtat, tinga la dignitat de ‘convéncer’ el seu soci de govern, si no que serà còmplice d’una campanya infame contra el dret de les dones i es posarà a l’alçada de l’extrema dreta”.

Recordar que una associació catòlica ha col·locat el missatge a diverses ciutats espanyoles al costat de les clíniques especialitzades en interrupcions d’embaràs per dissuadir les dones culpabilitzant-les.

El Grup Socialista defensa que els drets de les dones en aquest terreny estan reconeguts i avalats per la legislació espanyola a través de la Llei Orgànica 2/2010 de Salut Sexual i Reproductiva i de la Interrupció Voluntària de l’Embaràs , que en regula les condicions, «garanteix aquest dret a la presa de decisions de les dones i de les condicions en què es compleix«.

Llanos Cano, responsable d’Igualtat, ha estimat que les actuacions dels grups antiavortistes per criminalitzar les dones que exerceixen els seus drets «posen en risc la salut d’aquestes i de totes les altres» i són actes il·legals «que obliguen les dones a exercir els seus drets en condicions d’inseguretat i de risc per a la vida».

L’accés a un avortament segur constitueix un dret que hauria de tenir tota dona, nena o persona que es puga quedar embarassada. La seua supressió provoca la violació de múltiples drets com la salut, la intimitat, l’autonomia o no patir violència, ni discriminació. «És indignant que aquest bipartit permeta  aquests anuncis, però què podem esperar d’un alcalde que ha aprovat una ordenança de mendicitat i prostitució que és una infàmia contra la població més vulnerable».

Últimes notícies

Ontinyent encapçala la nova pujada de temperatures amb 40,6 graus

La calor s’ha intensificat este dimarts a la Comunitat Valenciana, amb 40,6 graus a Ontinyent i valors pròxims als 40 en diverses localitats de València i Alacant.

L’economia valenciana se situa entre les que més creixen amb un 2,9 % del PIB

L’economia de la Comunitat Valenciana ha crescut un 2,9 % interanual en el segon trimestre de 2026, per damunt de la mitjana espanyola i només per darrere d’Illes Balears. El PIB valencià també ha avançat un 0,8 % respecte al trimestre anterior.

Unai Elgezabal posa fi a la seua etapa al Llevant amb la rescissió del contracte

El central basc Unai Elgezabal i el Llevant han acordat rescindir el contracte, que acabava en juny de 2027, després de dos temporades al club i 54 partits oficials.

El Consell es planteja comprar els pisos de Les Naus per frenar l’especulació a Alacant

El Consell estudia adquirir les vivendes de Les Naus, a Alacant, com a única opció que considera viable per evitar operacions especulatives, mentres defensa l’impuls del Pla Vive amb 6.000 pisos públics en tres anys.

L’oli de les serres Espadà i Calderona obté la protecció de la UE

La Unió Europea ha inscrit l’oli d’oliva de les serres Espadà i Calderona, produït entre València i Castelló, en el registre d’indicacions geogràfiques protegides. Este distintiu reconeix la qualitat del producte i el vincle amb el territori de la Comunitat Valenciana.

El Consell només coneix per la premsa l’arribada de menors migrants a la Comunitat

El portaveu del Consell, Miguel Barrachina, assegura que la Generalitat només ha sabut pels mitjans de comunicació de la possible arribada de menors migrants a la Comunitat Valenciana procedents de Ceuta i denuncia la manca de comunicació del Govern central.

El Consell reclama penes més dures per als piròmans i estudiarà personar-se en l’incendi de la Vall d’Uixó

El Consell ha demanat endureir el Codi Penal contra els piròmans arran de l’incendi de la Vall d’Uixó i estudiarà personar-se en la causa per reclamar les pèrdues si es confirma que va ser provocat.

Les reserves hoteleres arriben al 86 % a l’agost i apunten a un quasi ple als hotels valencians

La Comunitat Valenciana ha tancat la segona quinzena de juliol amb un 90,2 % d’ocupació hotelera i afronta la primera mitat d’agost amb el 86 % de places ja reservades, amb Benidorm i la província de València com a principals motors turístics.
FILMOTECA D'ESTIU