Els socialistes d’Alacant demanen retirar cartells antiavortistes

 

El Grup Municipal Socialista (GMS) presentarà una iniciativa d’urgència al proper ple de dijous perquè es retire de les marquesines d’autobusos d’Alacant un anunci amb el lema ‘ Pregar davant d’una clínica avortista està genial‘.

Els socialistes consideren que atempta contra la dignitat de les dones i vulnera el dret fonamental a la intimitat personal i familiar i a la integritat física i moral.

El portaveu Paco Sanguino ha declarat que “és una forma de coacció que una societat democràtica no pot consentir. Ens trobem amb un alcalde que no només no dona l’ordre de retirar-les, sinó que s’empara en el dret a la llibertat perquè seguisquen exposats per la ciutat. Ens sembla inacceptable i exigim que es traguen aquests cartells, com ja ha passat en ciutats com València. Esperem que Ciutadans, que porta l’àrea d’Igualtat, tinga la dignitat de ‘convéncer’ el seu soci de govern, si no que serà còmplice d’una campanya infame contra el dret de les dones i es posarà a l’alçada de l’extrema dreta”.

Recordar que una associació catòlica ha col·locat el missatge a diverses ciutats espanyoles al costat de les clíniques especialitzades en interrupcions d’embaràs per dissuadir les dones culpabilitzant-les.

El Grup Socialista defensa que els drets de les dones en aquest terreny estan reconeguts i avalats per la legislació espanyola a través de la Llei Orgànica 2/2010 de Salut Sexual i Reproductiva i de la Interrupció Voluntària de l’Embaràs , que en regula les condicions, «garanteix aquest dret a la presa de decisions de les dones i de les condicions en què es compleix«.

Llanos Cano, responsable d’Igualtat, ha estimat que les actuacions dels grups antiavortistes per criminalitzar les dones que exerceixen els seus drets «posen en risc la salut d’aquestes i de totes les altres» i són actes il·legals «que obliguen les dones a exercir els seus drets en condicions d’inseguretat i de risc per a la vida».

L’accés a un avortament segur constitueix un dret que hauria de tenir tota dona, nena o persona que es puga quedar embarassada. La seua supressió provoca la violació de múltiples drets com la salut, la intimitat, l’autonomia o no patir violència, ni discriminació. «És indignant que aquest bipartit permeta  aquests anuncis, però què podem esperar d’un alcalde que ha aprovat una ordenança de mendicitat i prostitució que és una infàmia contra la població més vulnerable».

Últimes notícies

David Ferrer presenta la nova samarreta de la selecció espanyola de tenis

La selecció espanyola de tenis estrena samarreta per a les pròximes eliminatòries de la Copa Davis, un equipament roig i groc presentada pel capità David Ferrer, que confia en la nova generació de jugadors.

Sanitat reforça l’atenció 24 hores, la salut mental i les teràpies oncològiques en els pressupostos de 2026

La Conselleria de Sanitat destina 9.453 milions en 2026, un 3% més, amb focus en nous centres d'urgències 24 hores, reforç de salut mental i alta tecnologia contra el càncer.

Callosa de Segura es concentra en silenci per Patricia, víctima d’un assassinat masclista

Desenes de veïns de Callosa de Segura es concentren davant l'Ajuntament per a guardar un minut de silenci i condemnar l'assassinat masclista de Patricia a les mans de la seua parella.

El detingut per l’assassinat masclista de Callosa confessa que va escanyar a la seua parella després d’una discussió

L'home detingut per l'assassinat masclista de Patricia, de 48 anys, a Callosa de Segura ha confessat que la va escanyar després d'una discussió i que ja tenia denúncies prèvies d'altres exparelles.

Iñigo Pérez es presenta al Vila-real: un desafiament clau en la seua carrera

Iñigo Pérez s'estrena com a entrenador del Vila-real i definix el repte com un desafiament important en la seua carrera, amb la mirada posada a mantindre el nivell de l'equip en LaLiga i en la Lliga de Campions.

Educació reduïx al 12,62% el seguiment de la vaga docent en el seu moment 17

La Conselleria d'Educació situa en el 12,62% el seguiment de la vaga indefinida del professorat valencià en el seu desseté dia, amb lleugeres diferències entre províncies i coincidència amb les proves d'accés a la universitat.

La Generalitat destina més de 26 milions a obres antiriuades per a blindar els polígons industrials

La Conselleria d'Indústria prioritza en els pressupostos de 2026 la recuperació després de la dana amb més de 26 milions per a obres antiriuades i ajudes a empreses, en un marc de retallada global del departament i crítiques de l'oposició.

Morales s’acomiada del Llevant després de tancar el seu espinita amb l’ascens a Burgos

José Luis Morales s'acomiada del Llevant després de deu temporades, 377 partits i 83 gols, i reconeix que l'ascens reeixit a Burgos li va permetre tancar la espinita del descens de 2022.