Els socialistes d’Alacant demanen retirar cartells antiavortistes

 

El Grup Municipal Socialista (GMS) presentarà una iniciativa d’urgència al proper ple de dijous perquè es retire de les marquesines d’autobusos d’Alacant un anunci amb el lema ‘ Pregar davant d’una clínica avortista està genial‘.

Els socialistes consideren que atempta contra la dignitat de les dones i vulnera el dret fonamental a la intimitat personal i familiar i a la integritat física i moral.

El portaveu Paco Sanguino ha declarat que “és una forma de coacció que una societat democràtica no pot consentir. Ens trobem amb un alcalde que no només no dona l’ordre de retirar-les, sinó que s’empara en el dret a la llibertat perquè seguisquen exposats per la ciutat. Ens sembla inacceptable i exigim que es traguen aquests cartells, com ja ha passat en ciutats com València. Esperem que Ciutadans, que porta l’àrea d’Igualtat, tinga la dignitat de ‘convéncer’ el seu soci de govern, si no que serà còmplice d’una campanya infame contra el dret de les dones i es posarà a l’alçada de l’extrema dreta”.

Recordar que una associació catòlica ha col·locat el missatge a diverses ciutats espanyoles al costat de les clíniques especialitzades en interrupcions d’embaràs per dissuadir les dones culpabilitzant-les.

El Grup Socialista defensa que els drets de les dones en aquest terreny estan reconeguts i avalats per la legislació espanyola a través de la Llei Orgànica 2/2010 de Salut Sexual i Reproductiva i de la Interrupció Voluntària de l’Embaràs , que en regula les condicions, «garanteix aquest dret a la presa de decisions de les dones i de les condicions en què es compleix«.

Llanos Cano, responsable d’Igualtat, ha estimat que les actuacions dels grups antiavortistes per criminalitzar les dones que exerceixen els seus drets «posen en risc la salut d’aquestes i de totes les altres» i són actes il·legals «que obliguen les dones a exercir els seus drets en condicions d’inseguretat i de risc per a la vida».

L’accés a un avortament segur constitueix un dret que hauria de tenir tota dona, nena o persona que es puga quedar embarassada. La seua supressió provoca la violació de múltiples drets com la salut, la intimitat, l’autonomia o no patir violència, ni discriminació. «És indignant que aquest bipartit permeta  aquests anuncis, però què podem esperar d’un alcalde que ha aprovat una ordenança de mendicitat i prostitució que és una infàmia contra la població més vulnerable».

Últimes notícies

Els EUA carreguen contra l’aliança de Ford amb Geely per la planta d’Almussafes

El secretari de Transport dels Estats Units, Sean P. Duffy, ha advertit a Ford per la seua aliança amb Geely per explotar conjuntament la fàbrica d’Almussafes i per l’ús de tecnologia xinesa, que vincula amb riscos per a la seguretat nacional.

València assumirà tot el cost de l’educació infantil de 0 a 6 anys per a facilitar la conciliació

L’Ajuntament de València finançarà per primera vegada tot el cicle d’educació infantil de 0 a 6 anys amb beques per a escolarització, menjador, escoles matinera i de juliol, amb un pressupost total de 7 milions d’euros.

Detingut a Alacant per robar en un hotel fent-se passar per un client britànic

La Policia Nacional ha detingut a Alacant un home de 36 anys acusat de robar en lhabitació dun hotel després de suplantar la identitat dun hoste britànic, al qual havia furtat abans una motxilla a la Explanada dEspanya.

Catalá veu en la sentència del TSJCV un aval jurídic a l’ampliació nord del port de València

La nova resolució del Tribunal Superior de Justícia de la Comunitat Valenciana rebutja el recurs d’Acció Ecologista Agró i, segons l’alcaldessa María José Catalá, reforça el suport jurídic a l’ampliació nord del port de València.

Cultura reunirà dijous les autonomies i la Policia per reforçar la seguretat als museus

El Ministeri de Cultura ha convocat per a este dijous una reunió amb les comunitats autònomes i la Policia Nacional per revisar la seguretat dels museus després dels robatoris a Badajoz, Albacete i Villena, que han obert una polèmica amb la Generalitat i han activat mesures a altres territoris.

Llorca insta els sindicats educatius a tindre voluntat de diàleg per a pactar millores

Juanfran Pérez Llorca reclama als sindicats educatius més voluntat de diàleg davant el nou pla de la Generalitat i defensa mesures com la gratuïtat de 0 a 3 anys i la reducció de ràtios en pobles menuts. El curs arranca amb menys alumnat però amb rècord de professorat i 28 nous centres entre els que obrin ara i els previstos enguany.

Detingut a Vinaròs per enviar 60 quilos de marihuana en paquets postals

La Guàrdia Civil i Vigilància Duanera han intervingut a Vinaròs més de 60 quilos de marihuana enviats en paquets postals i han detingut un home per contraban i delicte contra la salut pública.

Detinguts quatre hòmens per una agressió sexual múltiple a València a la víctima del seu excompany

La Policia Nacional ha detingut a València quatre hòmens d’entre 44 i 53 anys per una presumpta agressió sexual en grup a l’exparella sentimental d’un d’ells, a qui també s’atribueix un delicte de maltractaments en l’àmbit de la violència de gènere.