Els socialistes d’Alacant demanen retirar cartells antiavortistes

 

El Grup Municipal Socialista (GMS) presentarà una iniciativa d’urgència al proper ple de dijous perquè es retire de les marquesines d’autobusos d’Alacant un anunci amb el lema ‘ Pregar davant d’una clínica avortista està genial‘.

Els socialistes consideren que atempta contra la dignitat de les dones i vulnera el dret fonamental a la intimitat personal i familiar i a la integritat física i moral.

El portaveu Paco Sanguino ha declarat que “és una forma de coacció que una societat democràtica no pot consentir. Ens trobem amb un alcalde que no només no dona l’ordre de retirar-les, sinó que s’empara en el dret a la llibertat perquè seguisquen exposats per la ciutat. Ens sembla inacceptable i exigim que es traguen aquests cartells, com ja ha passat en ciutats com València. Esperem que Ciutadans, que porta l’àrea d’Igualtat, tinga la dignitat de ‘convéncer’ el seu soci de govern, si no que serà còmplice d’una campanya infame contra el dret de les dones i es posarà a l’alçada de l’extrema dreta”.

Recordar que una associació catòlica ha col·locat el missatge a diverses ciutats espanyoles al costat de les clíniques especialitzades en interrupcions d’embaràs per dissuadir les dones culpabilitzant-les.

El Grup Socialista defensa que els drets de les dones en aquest terreny estan reconeguts i avalats per la legislació espanyola a través de la Llei Orgànica 2/2010 de Salut Sexual i Reproductiva i de la Interrupció Voluntària de l’Embaràs , que en regula les condicions, «garanteix aquest dret a la presa de decisions de les dones i de les condicions en què es compleix«.

Llanos Cano, responsable d’Igualtat, ha estimat que les actuacions dels grups antiavortistes per criminalitzar les dones que exerceixen els seus drets «posen en risc la salut d’aquestes i de totes les altres» i són actes il·legals «que obliguen les dones a exercir els seus drets en condicions d’inseguretat i de risc per a la vida».

L’accés a un avortament segur constitueix un dret que hauria de tenir tota dona, nena o persona que es puga quedar embarassada. La seua supressió provoca la violació de múltiples drets com la salut, la intimitat, l’autonomia o no patir violència, ni discriminació. «És indignant que aquest bipartit permeta  aquests anuncis, però què podem esperar d’un alcalde que ha aprovat una ordenança de mendicitat i prostitució que és una infàmia contra la població més vulnerable».

Últimes notícies

Morant assegura que el PP ha perdut el carrer i que el PSPV liderarà el canvi sense sorpasso

La secretària general del PSPV-PSOE, Diana Morant, sosté que el PP ha perdut el carrer en la Comunitat Valenciana, que part de l’abstenció tornarà a votar a l’esquerra i que el PSPV encapçalarà el canvi polític sense sorpasso de Compromís.

La Generalitat assegura que Pérez Llorca ja ha complit el 63 % dels seus compromisos en mig any

La Generalitat defensa que el president Juanfran Pérez Llorca ha executat en només sis mesos el 63 % dels compromisos de la seua investidura, amb especial èmfasi en la rebaixa fiscal, les polítiques socials i el suport als sectors productius.

La UPV desenvolupa un sistema pioner per a evitar incendis en bateries de vehicles elèctrics

Investigadors de la UPV presenten AVL Thermos, un nou calorimetre flexible que reproduix i controla les fugues tèrmiques en bateries dion-litio per a dissenyar sistemes mes segurs en cotxes i patinets electrics.

Els artistes fallers reclamen ajudes i posar fre a l’intrusisme per a salvar el sector

El mestre major del Gremi d’Artistes Fallers, Vicente Julián, alerta que l’ofici travessa serioses dificultats per la pujada del preu del suro i l’intrusisme, i reclama ajudes directes, regulació i reconeixement professional per a garantir el futur del sector.

Quatre detinguts a Alacant per comprar mòbils cars amb nòmines falsificades

La Policia Nacional deté quatre hòmens a Alacant acusats d’estafar comerços de telefonia amb nòmines falsificades per finançar mòbils de gamma alta valorats en 1.500 euros.

El sud-est peninsular, clau arqueològica dels jocs de tauler preromans

El sud-est peninsular, especialment la província dAlacant, concentra la major quantitat de restes arqueològiques de jocs de tauler preromans, una peça clau per a entendre les relacions socials entre els pobles mediterranis i les elites locals abans de la romanització.

Oratge estable diumenge amb cel ras i descens de les temperatures a l’interior

La Comunitat Valenciana viurà un diumenge de cel poc nuvolós o ras, amb màximes a la baixa a l’interior de València i sense canvis en la resta, i vent fluix de direcció variable amb predomini de llevant a la vesprada.

Empat de l’Almería a Castàlia i l’eliminatòria es decidirà als Jocs del Mediterrani

Castelló i Almería empaten 1-1 a Castàlia en l’anada de la primera eliminatòria de la promoció a Primera Divisió, en un partit on els albinegres disposen de les millors ocasions.