16.3 C
València
Dimarts, 17 febrer, 2026

Sorprenen un home copiant en l’examen teòric del permís de conduir

La Guàrdia Civil juntament amb la Prefectura provincial de trànsit d’Alacant han impedit que una persona aconseguira de manera fraudulenta l’autorització per a conduir vehicles de motor, mancant dels coneixements bàsics i necessaris en matèria de trànsit i seguretat viària, la qual cosa haguera comportat un greu problema d’inseguretat per a la resta dels usuaris que fan ús dels nostres carrers i carreteres.

El Grup d’Investigació i Anàlisi de Trànsit del Subsector d’Alacant en col·laboració amb els funcionaris de la Prefectura Provincial d’Alacant, dins del marc dels serveis que es realitzen per al bon desenvolupament de les proves d’obtenció o la recuperació dels diferents permisos de conducció, el passat dia 25 de maig en una de les aules de la citada Prefectura, es va descobrir a una persona que estava utilitzant un complex sistema electrònic amb la finalitat d’obtindre les respostes correctes de l’examen que estava realitzant.

El nerviosisme, el comportament i la postura adoptada per l’home durant la realització de la prova, va fer sospitar ràpidament als agents i examinadors.

Immediatament es va procedir a la seua identificació i exploració, comprovant que a l’interior de les seues robes i adherit al seu cos, ocultava un receptor i emissor de dades mòbils que rebia i enviava la informació, una micro càmera adossada en el trau de la mànega que capturava les preguntes de l’examen i un emissor de vibracions que per mitjà d’impulsos donava les respostes de l’examen.

Després de la finalització de la prova i una vegada constatat l’intent fraudulent de la realització de l’examen, l’home de 39 anys, veí d’Almeria i de nacionalitat marroquina, va ser denunciat conforme a la reforma del present any de la Llei sobre Trànsit, Circulació de Vehicles de Motor i Seguretat Viària.

Aquesta conducta es troba tipificada com a infracció molt greu, i a més de la multa proporcional a la gravetat que corresponga, també comporta la impossibilitat de tornar a presentar-se a les citades proves en el termini de sis mesos.

Accede a nuestra hemeroteca Accedeix a la nostra hemeroteca Access our archive

Últimes notícies

Concentració a Benicàssim condemna l’assassinat atroç d’Ana María en el seu centre de salut

Una concentració enfront del centre de salut ha condemnat l'assassinat d'Ana María, de 64 anys, presumptament a les mans del seu exmarit. El centre roman tancat i la Guàrdia Civil investiga.

Concentració a Benicàssim condemna l’assassinat atroç d’Ana en el centre de salut

Dons Progressistes de Benicàssim ha reunit desenes de persones per a repudiar l'assassinat d'Ana María, infermera de 64 anys, apunyalada en el seu treball. El presumpte autor ha sigut detingut; la investigació continua oberta i el centre roman tancat amb suport psicològic al personal.

Benicàssim decreta dos dies de dol i convoca un minut de silenci per l’assassinat d’una infermera

L'Ajuntament de Benicàssim ha decretat dos dies de dol per l'assassinat d'una infermera de 64 anys i ha convocat un minut de silenci per a demà a les 12.00. La seua exparella, de 70 anys, ja ha sigut detingut.

Troben mort un rorcual comú de 9 metres en la bocana del Real Club Nàutic de València

Un rorcual comú de 9 metres i 6,5 tones ha sigut localitzat sense vida en un espigó de la bocana del Real Club Nàutic de València. La necropsia determinarà, en la mesura que siga possible, l'origen de la defunció.

Castelló registra 26,2 °C, la màxima de la península i del continent, segons Aemet

Un vent sec i càlid ha disparat les màximes en la Comunitat Valenciana. Castelló ha arribat a 26,2 °C, el valor més alt de la península i del continent.

La primera Comissió Mixta després de la dana es reunix el dimecres al castell de Riba-roja de Túria

La Comissió Mixta per a la reconstrucció després de la dana celebrarà la seua primera reunió este dimecres al castell de Riba-roja de Túria. La trobada activarà la coordinació entre administracions i definirà el treball immediat.

Castelló registra les ratxes de vent més forts amb 87 km/h a l’interior

La Pobla de Benifassà ha marcat 87 km/h, el valor més alt en les últimes quatre hores. Alacant ha aconseguit 79 km/h a Rojales i València 72 km/h a Manises.

Oriana deixa nous danys a La Pobla de Farnals i complica la recuperació després d’Harry

Ratxes de fins a 95 km/h provoquen caigudes de branques, danys en el poliesportiu i 14 intervencions policials el dissabte, sense ferits. Els desperfectes se sumen als d'Harry i el Consell demana declarar zona greument afectada.