Detingut per tallar al braç amb un ganivet la seua parella i amenaçar el seu propi fill

Agents de la Policia Nacional ha detingut un home presumptament per agredir la seua parella sentimental amb un ganivet amb què li va provocar un tall al braç afectant-la el tendó, i per amenaçar amb la mateixa arma un dels tres fills, de quatre anys que tenien en comú.

Gràcies a la col·laboració veïnal, que va ajudar la investigació policial va permetre, que el jutjat decretés una ordre de protecció a favor de la perjudicada i dels xiquets.

Els fets van passar a plena llum del dia, quan es va rebre una telefonada a la sala del 091 de la Policia Nacional, per part d’un veí de la víctima, referint que havia observat com al pis del davant un home acabava d’agredir la seua parella i després li hauria provocat talls al braç amb un ganivet.

Declaracions que van provocar l’activació immediatament del PROTOCOL ZERO D’ACTUACIÓ POLICIAL DAVANT DELICTES DE VIOLÈNCIA DE GÈNERE.

Els primers policies actuants, en arribar al lloc, van comprovar el fet entrevistant-se amb els veïns que van corroborar els fets, identificant l’habitatge, on es va poder localitzar el presumpte agressor dins del domicili juntament amb tres xiquets; un nadó de tres mesos, una xiqueta de tres anys i un xiquet de quatre anys, que es trobaven plorant i molt espantats, sense trobar cap dona al seu interior, malgrat observar molts objectes trencats i llençats per terra.

Els mateixos xiquets, assistits pels agents, van ser els que van dir als policies intervinents que el seu pare havia tallat amb un ganivet de caça la seua mare al braç i que els objectes que havia trencats eren conseqüència de la discussió dels seus pares que acabaven de tenir els seus agents. Els menors van confessar a la patrulla que a més, el seu pare els instava que no digueren res a l’escola perquè tot era per culpa de la seva mare.

Ràpidament, després d’auxiliar els menors, les dotacions en servei es van disposar a localitzar la presumpta víctima, de nacionalitat espanyola i de 55 anys, que pel que sembla, hauria marxat del domicili, a qui van trobar en un carrer pròxim amb un embenat rudimentari amb què es protegia del tall, per la qual cosa va ser atesa en aquell mateix instant pels agents i traslladada a l’Hospital General per tal que fos assistida.

La mateixa víctima negava als agents haver estat agredida pel seu marit a qui se’l va informar de tots els drets i serveis socials i assistencials que disposava a favor seu.

Quant a l’home, va ser detingut immediatament pels agents i traslladat a dependències policials per continuar els tràmits i la investigació, fent-se càrrec dels menors l’àvia materna d’aquests.

De la investigació posterior se’n va fer càrrec el Grup I de la Unitat de Família i Dona (UFAM) de la Comissaria Provincial d’Alacant, que a causa que la víctima va sostenir la seua negativa d’haver estat agredida per la seua parella, van fer un informe veïnal després de contactar amb els testimonis que van presenciar l’episodi de violència de gènere, rebent una resposta positiva per part de tots ells, que en les seues declaracions van aportar esquinçadors testimonis relatius al succés.

Segons les declaracions obtingudes, els testimonis, fins i tot van poder aportar als seus testimonis que l’arrestat havia amenaçat amb el ganivet un dels menors mentre li cridava, veient com el menor va haver d’eixir corrents a amagar-se darrere el sofà.

Aquests van ser els valuosos testimonis recollits a l’informe veïnal, que malgrat que la víctima va sostenir en la seua primera declaració, a dependències policials, que la seua parella no li havia agredit justificant fins i tot la discussió, van ser suficients perquè l’autoritat judicial decretés una mesura cautelar d’ordre de protecció a favor de la dona i dels seus tres fills.

El detingut, de nacionalitat pakistanesa, de 32 anys i amb uns antecedents previs per altres fets de violència de gènere, va ser posat a disposició de Jutjat d’Instrucció de Guàrdia de la mateixa localitat.

 

La col·laboració ciutadana és fonamental per ajudar les víctimes de VIOGEN

 

Són moltes les ocasions en què, pel fet que les víctimes de violència de gènere són presa del pànic a les possibles represàlies de les seues parelles si els denuncien o declaren en contra del seu agressor, aquests successos són més difícils de visibilitzar, per la qual cosa la col·laboració ciutadana de testimonis, veïns, familiars o amics, és de vital importància perquè ixen a la llum fets similars a aquests, mitjançant l’aportació dels seus testimonis que ajuden tant la policia com els jutges i tribunals a perseguir i condemnar aquests delictes.

Últimes notícies

El Museu Faller completa la col·lecció infantil amb el ninot indultat de 1969

El Museu Faller de València ha localitzat el ninot infantil indultat de 1969, 'Tot és cant', desaparegut des dels anys 90, i ha iniciat el procés per a restaurar-lo i exposar-lo de nou.

Lladró presenta una exclusiva figura de ‘Spider-Man’ en edició limitada mundial

Lladró ha llançat una figura de 'Spider-Man' en alta porcellana, una edició limitada a 500 unitats per a col·leccionistes i fans de Marvel.

La Comunitat viu la primera nit d’agost sense nits tòrrides

Per primera vegada en este mes d’agost, cap estació d’Aemet a la Comunitat Valenciana ha registrat nit tòrrida, amb mínimes que han baixat fins als 12,7 graus a Vilafranca del Cid.

Bejís es refà de la brutal tempesta que ha deixat 186 l/m² en poques hores

Bejís es recupera de la tempesta torrencial que este dissabte ha deixat 186 l/m², amb greus inundacions, danys en ponts i caiguda d’arbres. El temporal també ha afectat altres punts de Castelló i diverses localitats de la província de València.

Deting per amenaçar amb una navalla un socorrista i un banyista en una piscina municipal de València

La Policia Nacional ha detingut a València un home de 39 anys per amenaçar de mort amb una navalla un socorrista i un banyista en una piscina municipal, després d’una discussió per incomplir una norma del recinte.

Detinguts un pare i el seu fill per repartir cocaïna a domicili en moto a Elx

La Policia Nacional ha detingut a Elx un home de 56 anys i el seu fill de 30 per repartir cocaïna a domicili amb un ciclomotor des d’un pis del barri de Carrús, on s’han intervingut 95 grams de droga i més de 5.600 euros en metàl·lic.

El Rototom encén motors a Benicàssim com a gran cita reggae d’Europa

El Rototom Sunsplash ha iniciat a Benicàssim una setmana de música reggae, convivència i activitats socials, culturals i de benestar, amb especial atenció al calor i a la sostenibilitat. El festival reforça espais com el Foro Social i àrees familiars perquè el públic visca unes vacacions diferents.

Diumenge amb ruixats al nord de la Comunitat Valenciana i temperatures a la baixa

La Comunitat Valenciana viurà este diumenge un ambient poc nuvolós, amb ruixats i tronades a la vesprada al terç nord i temperatures màximes lleugerament més baixes.