Detingut per tallar al braç amb un ganivet la seua parella i amenaçar el seu propi fill

Agents de la Policia Nacional ha detingut un home presumptament per agredir la seua parella sentimental amb un ganivet amb què li va provocar un tall al braç afectant-la el tendó, i per amenaçar amb la mateixa arma un dels tres fills, de quatre anys que tenien en comú.

Gràcies a la col·laboració veïnal, que va ajudar la investigació policial va permetre, que el jutjat decretés una ordre de protecció a favor de la perjudicada i dels xiquets.

Els fets van passar a plena llum del dia, quan es va rebre una telefonada a la sala del 091 de la Policia Nacional, per part d’un veí de la víctima, referint que havia observat com al pis del davant un home acabava d’agredir la seua parella i després li hauria provocat talls al braç amb un ganivet.

Declaracions que van provocar l’activació immediatament del PROTOCOL ZERO D’ACTUACIÓ POLICIAL DAVANT DELICTES DE VIOLÈNCIA DE GÈNERE.

Els primers policies actuants, en arribar al lloc, van comprovar el fet entrevistant-se amb els veïns que van corroborar els fets, identificant l’habitatge, on es va poder localitzar el presumpte agressor dins del domicili juntament amb tres xiquets; un nadó de tres mesos, una xiqueta de tres anys i un xiquet de quatre anys, que es trobaven plorant i molt espantats, sense trobar cap dona al seu interior, malgrat observar molts objectes trencats i llençats per terra.

Els mateixos xiquets, assistits pels agents, van ser els que van dir als policies intervinents que el seu pare havia tallat amb un ganivet de caça la seua mare al braç i que els objectes que havia trencats eren conseqüència de la discussió dels seus pares que acabaven de tenir els seus agents. Els menors van confessar a la patrulla que a més, el seu pare els instava que no digueren res a l’escola perquè tot era per culpa de la seva mare.

Ràpidament, després d’auxiliar els menors, les dotacions en servei es van disposar a localitzar la presumpta víctima, de nacionalitat espanyola i de 55 anys, que pel que sembla, hauria marxat del domicili, a qui van trobar en un carrer pròxim amb un embenat rudimentari amb què es protegia del tall, per la qual cosa va ser atesa en aquell mateix instant pels agents i traslladada a l’Hospital General per tal que fos assistida.

La mateixa víctima negava als agents haver estat agredida pel seu marit a qui se’l va informar de tots els drets i serveis socials i assistencials que disposava a favor seu.

Quant a l’home, va ser detingut immediatament pels agents i traslladat a dependències policials per continuar els tràmits i la investigació, fent-se càrrec dels menors l’àvia materna d’aquests.

De la investigació posterior se’n va fer càrrec el Grup I de la Unitat de Família i Dona (UFAM) de la Comissaria Provincial d’Alacant, que a causa que la víctima va sostenir la seua negativa d’haver estat agredida per la seua parella, van fer un informe veïnal després de contactar amb els testimonis que van presenciar l’episodi de violència de gènere, rebent una resposta positiva per part de tots ells, que en les seues declaracions van aportar esquinçadors testimonis relatius al succés.

Segons les declaracions obtingudes, els testimonis, fins i tot van poder aportar als seus testimonis que l’arrestat havia amenaçat amb el ganivet un dels menors mentre li cridava, veient com el menor va haver d’eixir corrents a amagar-se darrere el sofà.

Aquests van ser els valuosos testimonis recollits a l’informe veïnal, que malgrat que la víctima va sostenir en la seua primera declaració, a dependències policials, que la seua parella no li havia agredit justificant fins i tot la discussió, van ser suficients perquè l’autoritat judicial decretés una mesura cautelar d’ordre de protecció a favor de la dona i dels seus tres fills.

El detingut, de nacionalitat pakistanesa, de 32 anys i amb uns antecedents previs per altres fets de violència de gènere, va ser posat a disposició de Jutjat d’Instrucció de Guàrdia de la mateixa localitat.

 

La col·laboració ciutadana és fonamental per ajudar les víctimes de VIOGEN

 

Són moltes les ocasions en què, pel fet que les víctimes de violència de gènere són presa del pànic a les possibles represàlies de les seues parelles si els denuncien o declaren en contra del seu agressor, aquests successos són més difícils de visibilitzar, per la qual cosa la col·laboració ciutadana de testimonis, veïns, familiars o amics, és de vital importància perquè ixen a la llum fets similars a aquests, mitjançant l’aportació dels seus testimonis que ajuden tant la policia com els jutges i tribunals a perseguir i condemnar aquests delictes.

Accede a nuestra hemeroteca Accedeix a la nostra hemeroteca Access our archive

Últimes notícies

Intervinguts 316 quilos de material pirotècnic en quatre locals de València

La Guàrdia Civil ha intervingut 316 quilos de material pirotècnic en quatre establiments de la província de València per irregularitats de venda i emmagatzematge. L'operació s'ha saldat amb cinc denúncies.

FOMOfest reunirà 5.000 persones en la seua segona edició en La Marina de València

El 28 de març, Marina d'Empreses celebrarà la segona edició de FOMOfest en La Marina de València, amb 5.000 assistents, xarrades, tallers i experiències amb referents.

Aumsa pilotarà la futura Agència Municipal de Lloguer a València

La Junta de Govern Local preveu aprovar este divendres el primer pas per a crear l'Agència Municipal de Lloguer, que dissenyarà i gestionarà Aumsa. El pla garantix rendes a propietaris a canvi de preus per davall del mercat i arranca amb 300.000 euros en 2026.

Detingut a Almassora després d’intentar eludir un control amb 26,64 grams de cocaïna

La Guàrdia Civil de Castelló ha detingut a un home a Almassora després d'una maniobra evasiva davant un control; portava 26,64 grams de cocaïna en bosses i una bàscula. L'arrestat, de 38 anys, va quedar a disposició judicial per un presumpte delicte contra la salut pública.

El 83% dels CEO actua com a portaveu però solo el 41,6% està format

El 83,2% dels consellers delegats exercix com a portaveu, però només el 41,6% compta amb formació per a eixe rol. El 35% manca de pla i només 4 de cada 10 dircom estan en el comité de direcció.

Renfe no garantix el reforç de Rodalia en Falles sense un pla de seguretat

Renfe advertix que no podrà mantindre el servici reforçat de Rodalia en Falles si no hi ha dispositius de seguretat suficients. L'empresa veu inviables els transbords per carretera i reclama indicacions clares a l'Ajuntament.

L’arquitecte que cus indumentària fallera a la seua família i ara l’ensenya en el casal

Javier Sebastiá, arquitecte i faller, va aprendre des de zero a cosir per a vestir la seua filla i hui impartix un taller gratuït en el casal on compartix mètode i patrons.

Mor un home de 59 anys per un tret al balcó de la seua casa a Alacant

Un home de 59 anys ha mort després de rebre un tret quan era al balcó de la seua vivenda, a Carolines Altes (Alacant). La Policia investiga sense detencions.