Detingut per tallar al braç amb un ganivet la seua parella i amenaçar el seu propi fill

Agents de la Policia Nacional ha detingut un home presumptament per agredir la seua parella sentimental amb un ganivet amb què li va provocar un tall al braç afectant-la el tendó, i per amenaçar amb la mateixa arma un dels tres fills, de quatre anys que tenien en comú.

Gràcies a la col·laboració veïnal, que va ajudar la investigació policial va permetre, que el jutjat decretés una ordre de protecció a favor de la perjudicada i dels xiquets.

Els fets van passar a plena llum del dia, quan es va rebre una telefonada a la sala del 091 de la Policia Nacional, per part d’un veí de la víctima, referint que havia observat com al pis del davant un home acabava d’agredir la seua parella i després li hauria provocat talls al braç amb un ganivet.

Declaracions que van provocar l’activació immediatament del PROTOCOL ZERO D’ACTUACIÓ POLICIAL DAVANT DELICTES DE VIOLÈNCIA DE GÈNERE.

Els primers policies actuants, en arribar al lloc, van comprovar el fet entrevistant-se amb els veïns que van corroborar els fets, identificant l’habitatge, on es va poder localitzar el presumpte agressor dins del domicili juntament amb tres xiquets; un nadó de tres mesos, una xiqueta de tres anys i un xiquet de quatre anys, que es trobaven plorant i molt espantats, sense trobar cap dona al seu interior, malgrat observar molts objectes trencats i llençats per terra.

Els mateixos xiquets, assistits pels agents, van ser els que van dir als policies intervinents que el seu pare havia tallat amb un ganivet de caça la seua mare al braç i que els objectes que havia trencats eren conseqüència de la discussió dels seus pares que acabaven de tenir els seus agents. Els menors van confessar a la patrulla que a més, el seu pare els instava que no digueren res a l’escola perquè tot era per culpa de la seva mare.

Ràpidament, després d’auxiliar els menors, les dotacions en servei es van disposar a localitzar la presumpta víctima, de nacionalitat espanyola i de 55 anys, que pel que sembla, hauria marxat del domicili, a qui van trobar en un carrer pròxim amb un embenat rudimentari amb què es protegia del tall, per la qual cosa va ser atesa en aquell mateix instant pels agents i traslladada a l’Hospital General per tal que fos assistida.

La mateixa víctima negava als agents haver estat agredida pel seu marit a qui se’l va informar de tots els drets i serveis socials i assistencials que disposava a favor seu.

Quant a l’home, va ser detingut immediatament pels agents i traslladat a dependències policials per continuar els tràmits i la investigació, fent-se càrrec dels menors l’àvia materna d’aquests.

De la investigació posterior se’n va fer càrrec el Grup I de la Unitat de Família i Dona (UFAM) de la Comissaria Provincial d’Alacant, que a causa que la víctima va sostenir la seua negativa d’haver estat agredida per la seua parella, van fer un informe veïnal després de contactar amb els testimonis que van presenciar l’episodi de violència de gènere, rebent una resposta positiva per part de tots ells, que en les seues declaracions van aportar esquinçadors testimonis relatius al succés.

Segons les declaracions obtingudes, els testimonis, fins i tot van poder aportar als seus testimonis que l’arrestat havia amenaçat amb el ganivet un dels menors mentre li cridava, veient com el menor va haver d’eixir corrents a amagar-se darrere el sofà.

Aquests van ser els valuosos testimonis recollits a l’informe veïnal, que malgrat que la víctima va sostenir en la seua primera declaració, a dependències policials, que la seua parella no li havia agredit justificant fins i tot la discussió, van ser suficients perquè l’autoritat judicial decretés una mesura cautelar d’ordre de protecció a favor de la dona i dels seus tres fills.

El detingut, de nacionalitat pakistanesa, de 32 anys i amb uns antecedents previs per altres fets de violència de gènere, va ser posat a disposició de Jutjat d’Instrucció de Guàrdia de la mateixa localitat.

 

La col·laboració ciutadana és fonamental per ajudar les víctimes de VIOGEN

 

Són moltes les ocasions en què, pel fet que les víctimes de violència de gènere són presa del pànic a les possibles represàlies de les seues parelles si els denuncien o declaren en contra del seu agressor, aquests successos són més difícils de visibilitzar, per la qual cosa la col·laboració ciutadana de testimonis, veïns, familiars o amics, és de vital importància perquè ixen a la llum fets similars a aquests, mitjançant l’aportació dels seus testimonis que ajuden tant la policia com els jutges i tribunals a perseguir i condemnar aquests delictes.

Anuncios
Accede a nuestra hemeroteca Accedeix a la nostra hemeroteca Access our archive

Últimes notícies

El vent obliga a cancel·lar la primera jornada del festival SanSan a Benicàssim

El festival SanSan de Benicàssim ha cancel·lat tots els concerts previstos per a la primera jornada per les fortes ratxes de vent i prioritzar la seguretat del públic, artistes i personal.

Rescatat en helicòpter un conductor després de caure amb el seu cotxe a un barranc a Aielo de Malferit

Un conductor és rescatat en helicòpter després d'eixir-se de la via i caure amb el seu cotxe a un barranc a Aielo de Malferit, en la zona de Pont Serrans. El ferit és estabilitzat en el lloc i evacuat fins a la carretera per al seu trasllat sanitari.

El València Basket busca segellar la passada davant el Virtus Bolonya en una Eurolliga al límit

El València Basket visita la pista del Virtus Bolonya amb l'opció de deixar quasi assegurat el seu bitllet a la següent ronda de l'Eurolliga, en una classificació extremadament igualada i amb baixes importants.

Educació activa el protocol d’agressions després de l’atac a una mestra en una escola infantil d’Elda

La Conselleria de Educacion ha activat el protocol d'agressions despues que una mare bufetejara a una mestra de l'escola infantil Almafra d'Elda. L'Ajuntament i la comunitat educativa han condemnat l'atac i expressat el seu suport a la docent.

Tres persones ateses després de l’incendi d’una vivenda a Mislata

Tres persones han resultat afectades en l'incendi d'un pis a Mislata. Dos dones van ser donades d'alta en el lloc i un home de 44 anys va ser traslladat a l'Hospital General de València per inhalació de fum.

Desarticulada a Alacant una xarxa que estafava amb la compravenda de cotxes a particulars i financeres

La Policia Nacional ha desmantellat a Alacant una organització que usava empreses fictícies i testaferros per a adquirir vehicles amb lísing o amb càrregues i revendre'ls a Espanya i altres països europeus, causant perjuís a particulars i entitats financeres.

El vent posa en dubte l’obertura del festival SanSan a Benicàssim

El fort vent i l'alerta groga a Castelló podrien retardar l'obertura del festival SanSan a Benicàssim, malgrat que tot està preparat per a rebre a uns 15.000 assistents diaris.

Desarticulada a Alacant una xarxa que estafava amb la compravenda de cotxes a particulars i financeres

La Policia Nacional ha desmuntat a Alacant una organització que usava empreses fictícies i testaferros per a adquirir vehicles amb lísing o càrregues, revendre'ls a Espanya i Europa i estafar a particulars i entitats financeres.