Detingut per tallar al braç amb un ganivet la seua parella i amenaçar el seu propi fill

Agents de la Policia Nacional ha detingut un home presumptament per agredir la seua parella sentimental amb un ganivet amb què li va provocar un tall al braç afectant-la el tendó, i per amenaçar amb la mateixa arma un dels tres fills, de quatre anys que tenien en comú.

Gràcies a la col·laboració veïnal, que va ajudar la investigació policial va permetre, que el jutjat decretés una ordre de protecció a favor de la perjudicada i dels xiquets.

Els fets van passar a plena llum del dia, quan es va rebre una telefonada a la sala del 091 de la Policia Nacional, per part d’un veí de la víctima, referint que havia observat com al pis del davant un home acabava d’agredir la seua parella i després li hauria provocat talls al braç amb un ganivet.

Declaracions que van provocar l’activació immediatament del PROTOCOL ZERO D’ACTUACIÓ POLICIAL DAVANT DELICTES DE VIOLÈNCIA DE GÈNERE.

Els primers policies actuants, en arribar al lloc, van comprovar el fet entrevistant-se amb els veïns que van corroborar els fets, identificant l’habitatge, on es va poder localitzar el presumpte agressor dins del domicili juntament amb tres xiquets; un nadó de tres mesos, una xiqueta de tres anys i un xiquet de quatre anys, que es trobaven plorant i molt espantats, sense trobar cap dona al seu interior, malgrat observar molts objectes trencats i llençats per terra.

Els mateixos xiquets, assistits pels agents, van ser els que van dir als policies intervinents que el seu pare havia tallat amb un ganivet de caça la seua mare al braç i que els objectes que havia trencats eren conseqüència de la discussió dels seus pares que acabaven de tenir els seus agents. Els menors van confessar a la patrulla que a més, el seu pare els instava que no digueren res a l’escola perquè tot era per culpa de la seva mare.

Ràpidament, després d’auxiliar els menors, les dotacions en servei es van disposar a localitzar la presumpta víctima, de nacionalitat espanyola i de 55 anys, que pel que sembla, hauria marxat del domicili, a qui van trobar en un carrer pròxim amb un embenat rudimentari amb què es protegia del tall, per la qual cosa va ser atesa en aquell mateix instant pels agents i traslladada a l’Hospital General per tal que fos assistida.

La mateixa víctima negava als agents haver estat agredida pel seu marit a qui se’l va informar de tots els drets i serveis socials i assistencials que disposava a favor seu.

Quant a l’home, va ser detingut immediatament pels agents i traslladat a dependències policials per continuar els tràmits i la investigació, fent-se càrrec dels menors l’àvia materna d’aquests.

De la investigació posterior se’n va fer càrrec el Grup I de la Unitat de Família i Dona (UFAM) de la Comissaria Provincial d’Alacant, que a causa que la víctima va sostenir la seua negativa d’haver estat agredida per la seua parella, van fer un informe veïnal després de contactar amb els testimonis que van presenciar l’episodi de violència de gènere, rebent una resposta positiva per part de tots ells, que en les seues declaracions van aportar esquinçadors testimonis relatius al succés.

Segons les declaracions obtingudes, els testimonis, fins i tot van poder aportar als seus testimonis que l’arrestat havia amenaçat amb el ganivet un dels menors mentre li cridava, veient com el menor va haver d’eixir corrents a amagar-se darrere el sofà.

Aquests van ser els valuosos testimonis recollits a l’informe veïnal, que malgrat que la víctima va sostenir en la seua primera declaració, a dependències policials, que la seua parella no li havia agredit justificant fins i tot la discussió, van ser suficients perquè l’autoritat judicial decretés una mesura cautelar d’ordre de protecció a favor de la dona i dels seus tres fills.

El detingut, de nacionalitat pakistanesa, de 32 anys i amb uns antecedents previs per altres fets de violència de gènere, va ser posat a disposició de Jutjat d’Instrucció de Guàrdia de la mateixa localitat.

 

La col·laboració ciutadana és fonamental per ajudar les víctimes de VIOGEN

 

Són moltes les ocasions en què, pel fet que les víctimes de violència de gènere són presa del pànic a les possibles represàlies de les seues parelles si els denuncien o declaren en contra del seu agressor, aquests successos són més difícils de visibilitzar, per la qual cosa la col·laboració ciutadana de testimonis, veïns, familiars o amics, és de vital importància perquè ixen a la llum fets similars a aquests, mitjançant l’aportació dels seus testimonis que ajuden tant la policia com els jutges i tribunals a perseguir i condemnar aquests delictes.

Últimes notícies

Exonerats els consellers no executius de Banco de Valencia pel cas Grand Coral

Una vintena de consellers no executius de Banco de Valencia i Bancaja han quedat exonerats en el juí pel cas Grand Coral després que la Fiscalia Anticorrupció i l’Advocacia de l’Estat hagen retirat totes les acusacions. Els principals acusats han admés els fets i han defensat que els consellers només coneixien la informació que els traslladava el comitè de Riscos.

Alerta taronja este dimecres per fortes pluges a la província de València

Emergències ha activat per a este dimecres l’alerta taronja en tota la província de València per fortes pluges i tempestes, amb fins a 80 l/m2 en poques hores i possibilitat de granís de fins a quatre centímetres.

El PP exigeix explicacions per les ajudes a UGT i Vox acusa el PSOE de suposada “màfia organitzada”

PP, Vox, Compromís i PSPV han reaccionat a la investigació de l’Agència Valenciana Antifrau sobre 255.000 euros en subvencions a un congrés d’UGT en 2021. Els partits es creuen acusacions per les ajudes al sindicat i per altres casos que reclamen investigar.

La jutgessa de la dana reclama al càmera que va gravar Pradas a Carlet com a testimoni

La jutgessa de Catarroja que investiga la gestió de la dana ha ordenat identificar i citar com a testimoni el càmera que va gravar la visita de l’exconsellera Salomé Pradas a Carlet el 29 d’octubre de 2024. La causa també estudia si una nova mort s’atribuirà a la dana, cosa que podria elevar les víctimes a 233.

La UA reclama un pacte d’Estat en educació arran de l’últim informe PISA

La rectora de la Universitat d’Alacant, Amparo Navarro, ha exigit un pacte d’Estat en educació després de l’últim informe PISA de l’OCDE i ha reivindicat més finançament i beques en l’acte d’obertura del curs 2026-2027. La consellera d’Educació ha defensat l’acord plurianual 2026-2029 i ha posat en valor l’augment històric del pressupost universitari valencià.

El Levante busca reaccionar davant l’Athletic després de la desfeta contra el Barça

El Levante rep este dimecres l’Athletic Club al Ciutat de València amb la intenció de refer-se de la derrota contra el Barça i consolidar una zona tranquil·la a la taula, mentre els bascos busquen reprendre la seua bona dinàmica després de l’empat davant l’Elche.

La reserva d’aigua cau però el Júcar i el Segura es mantenen per damunt del 50 %

Els embassaments espanyols estan al 61,8 % de capacitat després de perdre 446 hm³ en una setmana. Les conques del Júcar i el Segura baixen lleugerament però es mantenen al voltant del 53 %.

La Fiscalia manté fins a 1 any i 9 mesos de presó per a 4 jóvens que van increpar un diputat de Vox a...

La Fiscalia ha mantingut la petició d’1 any i 9 mesos de presó per a quatre jóvens acusats d’atemptat per increpar i empentar el diputat de Vox David García en un acte a la Universitat d’Alacant, mentre que l’acusació particular reclama fins a 3 anys i 6 mesos i les defenses demanen l’absolució.