Detingut per tallar al braç amb un ganivet la seua parella i amenaçar el seu propi fill

Agents de la Policia Nacional ha detingut un home presumptament per agredir la seua parella sentimental amb un ganivet amb què li va provocar un tall al braç afectant-la el tendó, i per amenaçar amb la mateixa arma un dels tres fills, de quatre anys que tenien en comú.

Gràcies a la col·laboració veïnal, que va ajudar la investigació policial va permetre, que el jutjat decretés una ordre de protecció a favor de la perjudicada i dels xiquets.

Els fets van passar a plena llum del dia, quan es va rebre una telefonada a la sala del 091 de la Policia Nacional, per part d’un veí de la víctima, referint que havia observat com al pis del davant un home acabava d’agredir la seua parella i després li hauria provocat talls al braç amb un ganivet.

Declaracions que van provocar l’activació immediatament del PROTOCOL ZERO D’ACTUACIÓ POLICIAL DAVANT DELICTES DE VIOLÈNCIA DE GÈNERE.

Els primers policies actuants, en arribar al lloc, van comprovar el fet entrevistant-se amb els veïns que van corroborar els fets, identificant l’habitatge, on es va poder localitzar el presumpte agressor dins del domicili juntament amb tres xiquets; un nadó de tres mesos, una xiqueta de tres anys i un xiquet de quatre anys, que es trobaven plorant i molt espantats, sense trobar cap dona al seu interior, malgrat observar molts objectes trencats i llençats per terra.

Els mateixos xiquets, assistits pels agents, van ser els que van dir als policies intervinents que el seu pare havia tallat amb un ganivet de caça la seua mare al braç i que els objectes que havia trencats eren conseqüència de la discussió dels seus pares que acabaven de tenir els seus agents. Els menors van confessar a la patrulla que a més, el seu pare els instava que no digueren res a l’escola perquè tot era per culpa de la seva mare.

Ràpidament, després d’auxiliar els menors, les dotacions en servei es van disposar a localitzar la presumpta víctima, de nacionalitat espanyola i de 55 anys, que pel que sembla, hauria marxat del domicili, a qui van trobar en un carrer pròxim amb un embenat rudimentari amb què es protegia del tall, per la qual cosa va ser atesa en aquell mateix instant pels agents i traslladada a l’Hospital General per tal que fos assistida.

La mateixa víctima negava als agents haver estat agredida pel seu marit a qui se’l va informar de tots els drets i serveis socials i assistencials que disposava a favor seu.

Quant a l’home, va ser detingut immediatament pels agents i traslladat a dependències policials per continuar els tràmits i la investigació, fent-se càrrec dels menors l’àvia materna d’aquests.

De la investigació posterior se’n va fer càrrec el Grup I de la Unitat de Família i Dona (UFAM) de la Comissaria Provincial d’Alacant, que a causa que la víctima va sostenir la seua negativa d’haver estat agredida per la seua parella, van fer un informe veïnal després de contactar amb els testimonis que van presenciar l’episodi de violència de gènere, rebent una resposta positiva per part de tots ells, que en les seues declaracions van aportar esquinçadors testimonis relatius al succés.

Segons les declaracions obtingudes, els testimonis, fins i tot van poder aportar als seus testimonis que l’arrestat havia amenaçat amb el ganivet un dels menors mentre li cridava, veient com el menor va haver d’eixir corrents a amagar-se darrere el sofà.

Aquests van ser els valuosos testimonis recollits a l’informe veïnal, que malgrat que la víctima va sostenir en la seua primera declaració, a dependències policials, que la seua parella no li havia agredit justificant fins i tot la discussió, van ser suficients perquè l’autoritat judicial decretés una mesura cautelar d’ordre de protecció a favor de la dona i dels seus tres fills.

El detingut, de nacionalitat pakistanesa, de 32 anys i amb uns antecedents previs per altres fets de violència de gènere, va ser posat a disposició de Jutjat d’Instrucció de Guàrdia de la mateixa localitat.

 

La col·laboració ciutadana és fonamental per ajudar les víctimes de VIOGEN

 

Són moltes les ocasions en què, pel fet que les víctimes de violència de gènere són presa del pànic a les possibles represàlies de les seues parelles si els denuncien o declaren en contra del seu agressor, aquests successos són més difícils de visibilitzar, per la qual cosa la col·laboració ciutadana de testimonis, veïns, familiars o amics, és de vital importància perquè ixen a la llum fets similars a aquests, mitjançant l’aportació dels seus testimonis que ajuden tant la policia com els jutges i tribunals a perseguir i condemnar aquests delictes.

Últimes notícies

La pacient aïllada en un hospital d’Alacant torna a donar negatiu en hantavirus

La dona de 32 anys ingressada a l'hospital de Sant Joan d'Alacant per sospita de hantavirus ha donat negatiu per tercera vegada en la PCR, encara que continuarà ingressada sota vigilància.

Celta i Llevant marxen al descans amb empat a un en Balaídos

Celta i Llevant es van al descans amb empat a un gol en Balaídos, després d'avançar-se els celestes amb una miqueta de Ferran Jutglà i empatar Arriaga a la vora de l'intermedi.

Bernabé Zapata es retira del tenis després de caure en la Copa Faulconbridge

Bernabé Zapata posa fi a la seua carrera professional als 29 anys després de perdre en la primera ronda de la Copa Faulconbridge a València davant el paraguaià Adolfo Daniel Vallejo per un doble 6-1.

València registra la temperatura màxima més alta de l’any amb 27,4 graus i Orihuela aconseguix els 28,5

Les màximes han marcat el valor més alt de l'any a València, amb 27,4 graus, i han superat els 28 graus en diversos punts de la Comunitat Valenciana, destacant els 28,5 d'Orihuela.

L’avís groc per vent de fins a 80 km/h continua actiu a l’interior nord de Castelló

L'avís groc per ratxes de vent de fins a 80 km/h es manté durant la nit i fins a les 10 hores del dimecres a l'interior nord de Castelló, amb pluja i tempestes localment intenses.

Un incendi arrasa una nau de tractament d’ametla de 10.000 m² a la Vall d’Alba

Un incendi declarat en una empresa de tractament d'ametles a la Vall d'Alba ha calcinat una nau de 10.000 metres quadrats i ha provocat el col·lapse de la seua estructura, sense causar ferits.

El jutge cita al excomisionado de la DANA com investigat per presumpta falsedat documental

El Jutjat d'Instrucció 4 de València cridarà a declarar com investigat el 22 de maig al excomisionado per a la DANA José María Ángel per la presumpta falsificació del títol amb el qual va promocionar com a funcionari.

Les XV Jornades de Còmic de València tornen a la Nau amb firmes, tallers i més de 70 expositors

Les XV Jornades de Còmic de València se celebren del 22 al 24 de maig en La Nau amb firmes d'autors, tallers infantils, jocs de taula i més de 70 estands.