13.4 C
València
Dijous, 19 febrer, 2026

Tancament a la presó de València pel conflicte entre treballadors i administració

Segons comuniquen els sindicats de treballadors de centres penitenciaris de la Comunitat Valenciana,  “representants sindicals d’ACAIP-UGT i CSIF s’han tancat al despatx de la Subdirecció de Personal del Centre Penitenciari de València, en ocasió d’una reunió a què havien estat convocats, com a protesta per la situació que es viu a les presons espanyoles i la manca de negociació amb l’administració penitenciària”.

La nota de premsa apunta que aquest acte s’emmarca en el conflicte col·lectiu que aquestes organitzacions sindicals tenen declarat amb el ministeri de l’interior i suposa la continuació de la tancada que van protagonitzar el president d’ACAIP-UGT, José Ramón López i el responsable nacional de CSIF presons, Jorge Vilas, el dia 16 de novembre passat a la Secretaria General d’Institucions Penitenciàries i que va acabar amb el desallotjament per part de la UIP de policia Nacional”.

“Protocols ineficaços en el dia a dia de la presó”

 

“El deteriorament de l’administració penitenciària és cada cop més evident i conseqüència de la política que s’està duent a terme pels màxims responsables de presons, que prenen moltes de les seues decisions sense tenir en compte els informes dels professionals penitenciaris i a l’esquena dels treballadors”.

Les darreres instruccions així ho constaten, limitant la manera de poder realitzar els escorcolls i requises i establint uns protocols de seguretat que es demostren ineficaços en el dia a dia d’una presó.

A més, no hi ha una negociació real i efectiva, com a exemple el repartiment de la productivitat que no hi ha ni acord ni criteris generals, per la qual cosa cada centre podria fer-ho de manera diferent generant noves desigualtats entre treballadors.

Des d’ACAIP – La UGT i CSIF exigim que es complisca el compromís declarat davant els mitjans de comunicació, la societat i els treballadors penitenciaris del Ministre de l’Interior, Fernando Grande-Marlaska, i que s’atenga les reivindicacions del col·lectiu, amb una retribució adequada a les funcions que realitzem i la reclassificació de centres, la declaració d’agents d’autoritat als treballadors penitenciaris, una formació universal, l’enquadrament al grup B de TREBEP de l’actual cos d’ajudants, i el reconeixement i respecte per part dels gestors de l’administració. penitenciària.

Tres anys i tres governs de mobilitzacions

 

“Després de més de tres anys de mobilitzacions i tres governs, Institucions Penitenciàries ha de fer un gir i adaptar-se a les necessitats del segle XXI, als nous perfils delinqüencials i afrontar unes reformes necessàries de lleis preconstitucionals que no atenen la realitat actual.

ACAIP-UGT i CSIF continuarem amb el conflicte fins que siguen escomeses aquestes millores, es retribuïsca de manera justa als treballadors i es dignifique la nostra tasca per part dels nostres gestors que amb una actitud dèspota menyspreen la feina dels treballadors penitenciaris”.

Accede a nuestra hemeroteca Accedeix a la nostra hemeroteca Access our archive

Últimes notícies

Luís Castro: ‘Si haguérem jugat tota la nit tampoc haguérem marcat’

El tècnic del Llevant va lamentar la falta d'encert després de la derrota davant el Vila-real i va defendre el lliurament de l'equip. Va assenyalar el dol davant el Barça com una final i va explicar la situació de Etta Eyong i la seua clàusula.

Marcelino avisa després del 0-1 al Llevant: la tranquil·litat m’agrada poc

El Vila-real va guanyar 0-1 al Llevant i Marcelino va restar importància a l'avantatge de set punts sobre el Betis. Va celebrar la porteria a zero i va lamentar no sentenciar.

El Vila-real assalta el Ciutat amb un gol de Mikautadze i complica encara més la situació del Llevant

Una miqueta de Mikautadze en el 57 va donar la victòria al Vila-real en el Ciutat de València en el dol ajornat de la jornada 16. Els groguets es van afermar tercers i el Llevant va continuar penúltim.

Mikautadze decidix en Llevant i firma el seu octau gol en LaLiga

El davanter del Vila-real va donar la victòria a domicili amb el seu octau tant del curs. El seu encert li col·loca en el grup de huit gols després de 24 jornades.

Renúncia el regidor de Mobilitat de Castelló investigat per la gestió de multes

Cristian Ramírez ha deixat l'acta i totes les seues responsabilitats després de la reobertura de diligències per les multes de la zona ORA. Al·lega pressió política i prioritza la seua salut mental.

Tres associacions de víctimes del 29-O reclamen a Pérez Llorca mesures més enllà de les ajudes

Tres associacions d'afectats responen a l'ajuda de 80.000 euros per família de les 230 víctimes mortals i demanen reconeixement, responsabilitat i transparència, a més de prevenció i canvi de polítiques.

Detingut l’exmarit i pare de les víctimes com a presumpte autor del doble crim de Xilxes

L'exmarit i pare de la dona i la xiqueta trobades mortes a Xilxes ha sigut detingut com a presumpte autor. La investigació seguix oberta per a determinar si és violència de gènere.

Pérez Llorca defén la gestió del Consell en les vivendes públiques d’Alacant i l’oposició exigix dimissions

En la seua primera sessió de control, Pérez Llorca ha reivindicat la política útil i ha detallat mesures davant les irregularitats en adjudicacions a Alacant, mentres PSPV i Compromís reclamen cessaments i eleccions.