Tancament a la presó de València pel conflicte entre treballadors i administració

Segons comuniquen els sindicats de treballadors de centres penitenciaris de la Comunitat Valenciana,  “representants sindicals d’ACAIP-UGT i CSIF s’han tancat al despatx de la Subdirecció de Personal del Centre Penitenciari de València, en ocasió d’una reunió a què havien estat convocats, com a protesta per la situació que es viu a les presons espanyoles i la manca de negociació amb l’administració penitenciària”.

La nota de premsa apunta que aquest acte s’emmarca en el conflicte col·lectiu que aquestes organitzacions sindicals tenen declarat amb el ministeri de l’interior i suposa la continuació de la tancada que van protagonitzar el president d’ACAIP-UGT, José Ramón López i el responsable nacional de CSIF presons, Jorge Vilas, el dia 16 de novembre passat a la Secretaria General d’Institucions Penitenciàries i que va acabar amb el desallotjament per part de la UIP de policia Nacional”.

“Protocols ineficaços en el dia a dia de la presó”

 

“El deteriorament de l’administració penitenciària és cada cop més evident i conseqüència de la política que s’està duent a terme pels màxims responsables de presons, que prenen moltes de les seues decisions sense tenir en compte els informes dels professionals penitenciaris i a l’esquena dels treballadors”.

Les darreres instruccions així ho constaten, limitant la manera de poder realitzar els escorcolls i requises i establint uns protocols de seguretat que es demostren ineficaços en el dia a dia d’una presó.

A més, no hi ha una negociació real i efectiva, com a exemple el repartiment de la productivitat que no hi ha ni acord ni criteris generals, per la qual cosa cada centre podria fer-ho de manera diferent generant noves desigualtats entre treballadors.

Des d’ACAIP – La UGT i CSIF exigim que es complisca el compromís declarat davant els mitjans de comunicació, la societat i els treballadors penitenciaris del Ministre de l’Interior, Fernando Grande-Marlaska, i que s’atenga les reivindicacions del col·lectiu, amb una retribució adequada a les funcions que realitzem i la reclassificació de centres, la declaració d’agents d’autoritat als treballadors penitenciaris, una formació universal, l’enquadrament al grup B de TREBEP de l’actual cos d’ajudants, i el reconeixement i respecte per part dels gestors de l’administració. penitenciària.

Tres anys i tres governs de mobilitzacions

 

“Després de més de tres anys de mobilitzacions i tres governs, Institucions Penitenciàries ha de fer un gir i adaptar-se a les necessitats del segle XXI, als nous perfils delinqüencials i afrontar unes reformes necessàries de lleis preconstitucionals que no atenen la realitat actual.

ACAIP-UGT i CSIF continuarem amb el conflicte fins que siguen escomeses aquestes millores, es retribuïsca de manera justa als treballadors i es dignifique la nostra tasca per part dels nostres gestors que amb una actitud dèspota menyspreen la feina dels treballadors penitenciaris”.

Anuncios
Accede a nuestra hemeroteca Accedeix a la nostra hemeroteca Access our archive

Últimes notícies

El científic de la UPV Jaime Gómez-Hernández, primer espanyol premiat per InterPore per la seua carrera en mitjans porosos

L'investigador de la UPV Jaime Gómez-Hernández es convertix en el primer científic espanyol a rebre la Medalla InterPore a la Trajectòria Professional per la seua contribució internacional a l'estudi dels mitjans porosos i la hidrogeologia.

El PSPV acusa el Consell d’ocultar un informe clau sobre la presa de Buseo en la dana de 2024

El PSPV denuncia que el Consell es nega a entregar a la comissió d'investigació de la dana de 2024 un informe sobre la gestió en la presa de Buseo, al·legant que és prova en un procediment penal.

València remet a Fiscalia nous indicis de frau en empadronaments amb contractes de lloguer

L'Ajuntament de València ha traslladat a la Fiscalia Provincial nous indicis de possibles fraus en empadronaments basats en contractes de lloguer presumptament manipulats o falsificats, dins d'un expedient ja obert per fets similars.

L’atur baixa al març en la Comunitat Valenciana i se situa en 288.162 persones

L'atur registrat en la Comunitat Valenciana descendix al març en 2.467 persones, un 0,85% menys que al febrer, i suma una caiguda interanual de 19.440 aturats.

Els sindicats valoren la caiguda de l’atur en la Comunitat Valenciana però alerten de riscos i precarietat

CCOO i UGT reconeixen la baixada de l'atur al març en la Comunitat Valenciana, però advertixen que la millora està marcada per la incertesa internacional, la temporalitat i la persistent bretxa de gènere.

Diversos accidents col·lapsen l’operació retorne de Setmana Santa en les carreteres valencianes

Diversos accidents i l'intens flux de vehicles en l'operació retorn de Setmana Santa provoquen més de 50 quilòmetres de retencions en les principals carreteres de la Comunitat Valenciana.

Detingut a Polop un fugitiu moldau buscat per tràfic de drogues

La Guàrdia Civil ha arrestat a Polop a un fugitiu moldau de 30 anys, buscat amb una orde internacional de detenció i penes de fins a 15 anys per delictes de tràfic de drogues.

El PSPV acusa el Consell d’ocultar un informe clau sobre la presa de Buseo en la comissió de la dana

El PSPV denuncia que el Consell es nega a entregar a la comissió d'investigació de la dana d'octubre de 2024 un informe clau sobre la gestió en la presa de Buseo, on el desbordament va causar set víctimes mortals.