Tancament a la presó de València pel conflicte entre treballadors i administració

Segons comuniquen els sindicats de treballadors de centres penitenciaris de la Comunitat Valenciana,  “representants sindicals d’ACAIP-UGT i CSIF s’han tancat al despatx de la Subdirecció de Personal del Centre Penitenciari de València, en ocasió d’una reunió a què havien estat convocats, com a protesta per la situació que es viu a les presons espanyoles i la manca de negociació amb l’administració penitenciària”.

La nota de premsa apunta que aquest acte s’emmarca en el conflicte col·lectiu que aquestes organitzacions sindicals tenen declarat amb el ministeri de l’interior i suposa la continuació de la tancada que van protagonitzar el president d’ACAIP-UGT, José Ramón López i el responsable nacional de CSIF presons, Jorge Vilas, el dia 16 de novembre passat a la Secretaria General d’Institucions Penitenciàries i que va acabar amb el desallotjament per part de la UIP de policia Nacional”.

“Protocols ineficaços en el dia a dia de la presó”

 

“El deteriorament de l’administració penitenciària és cada cop més evident i conseqüència de la política que s’està duent a terme pels màxims responsables de presons, que prenen moltes de les seues decisions sense tenir en compte els informes dels professionals penitenciaris i a l’esquena dels treballadors”.

Les darreres instruccions així ho constaten, limitant la manera de poder realitzar els escorcolls i requises i establint uns protocols de seguretat que es demostren ineficaços en el dia a dia d’una presó.

A més, no hi ha una negociació real i efectiva, com a exemple el repartiment de la productivitat que no hi ha ni acord ni criteris generals, per la qual cosa cada centre podria fer-ho de manera diferent generant noves desigualtats entre treballadors.

Des d’ACAIP – La UGT i CSIF exigim que es complisca el compromís declarat davant els mitjans de comunicació, la societat i els treballadors penitenciaris del Ministre de l’Interior, Fernando Grande-Marlaska, i que s’atenga les reivindicacions del col·lectiu, amb una retribució adequada a les funcions que realitzem i la reclassificació de centres, la declaració d’agents d’autoritat als treballadors penitenciaris, una formació universal, l’enquadrament al grup B de TREBEP de l’actual cos d’ajudants, i el reconeixement i respecte per part dels gestors de l’administració. penitenciària.

Tres anys i tres governs de mobilitzacions

 

“Després de més de tres anys de mobilitzacions i tres governs, Institucions Penitenciàries ha de fer un gir i adaptar-se a les necessitats del segle XXI, als nous perfils delinqüencials i afrontar unes reformes necessàries de lleis preconstitucionals que no atenen la realitat actual.

ACAIP-UGT i CSIF continuarem amb el conflicte fins que siguen escomeses aquestes millores, es retribuïsca de manera justa als treballadors i es dignifique la nostra tasca per part dels nostres gestors que amb una actitud dèspota menyspreen la feina dels treballadors penitenciaris”.

Anuncios
Accede a nuestra hemeroteca Accedeix a la nostra hemeroteca Access our archive
Anuncios

Últimes notícies

L’AIReF preveu que la Comunitat Valenciana incomplisca la regla de gasto en 2025 i 2026

L'AIReF calcula que el gasto computable de la Comunitat Valenciana superarà els límits nacionals en 2025 i 2026 i avisa d'un dèficit del 1,9% del PIB en 2026.

El Govern ordena retirar l’escut feixista croat del panteó de Luburić a Carcaixent

El Govern inclou el panteó de Vjekoslav Luburić a Carcaixent en el catàleg de símbols contraris a la Memòria Democràtica i ordena retirar l'escut Ustaša i afegir panells explicatius sobre els seus crims.

Dansa València porta la dansa contemporània a L’Albufera i estrena una versió de Les filles de Bernarda Alba

Dansa València trau la creació contemporània al parc natural de L'Albufera amb peces site-specific i estrena una lectura actual de Les filles de Bernarda Alba, a més de noves propostes en La Mutant i el TEM.

La jutgessa que investiga la DANA de València cita com a testimoni a l’excap d’informatius d’À Punt

La magistrada que investiga la gestió de la DANA a València del 29 d'octubre de 2024 crida a declarar com a testimoni al llavors cap d'informatius d'À Punt i incorpora nous vídeos a la causa.

Les víctimes de la dana demanen a Bolaños més mitjans judicials i revisar els aforaments

Tres associacions de víctimes de la dana reclamen a Félix Bolaños més recursos per al jutjat de Catarroja, una justícia sense interferències polítiques i revisar l'ús dels aforaments.

El Consell retorna al seu lloc al tècnic que va visar les VPP d’Alacant però li canvia les funcions

El tècnic que va tramitar les vivendes públiques investigades a la Platja de Sant Joan torna al seu lloc per dret administratiu, però amb funcions distintes a les que van motivar la seua suspensió.

El Consell declara la Romeria de la Santa Faç Bé d’Interés Cultural immaterial

El Consell ha aprovat el decret que reconeix la Romeria de la Santa Faç d'Alacant com a Bé d'Interés Cultural immaterial, destacant el seu valor històric, religiós i festiu.

El Consell recorrerà la regularització d’immigrants en alertar de tensió en els servicis públics

El Consell anuncia que recorrerà la regularització d'immigrants impulsada pel Govern en considerar que generarà un efecte anomenada, una pressió afegida sobre la sanitat, l'educació i la vivenda, i que no arriba amb finançament extra.