Un terratrémol de magnitud 7,1 sacseja Mèxic

 

Un sisme de magnitud 7,1 amb un epicentre molt pròxim al balneari d’Acapulco va sacsejar este dimarts el centre i sud de Mèxic, i ha causat almenys una víctima mortal.

El sisme es va produir a les 20.47 hora local amb origen a 14 quilòmetres al sud-est d’Acapulco, en l’Estat de Guerrero, segons ha indicat el Servei Sismològic Nacional. Fins a les 22.00 hores es van registrar 73 rèpliques del terratrémol.

Immediatament, es va activar l’alerta sísmica a la Ciutat de Mèxic, on milers de persones van eixir de cases com a mesura de seguretat i prevenció. De moment, les autoritats han confirmat que no s’han produït grans danys, encara que han col·lapsat algunes carreteres i s’han ocasionat talles en la línia elèctrica i transport públic.

El governador del meridional estat de Guerrero, Héctor Astudillo, va informar este dimarts que una persona va morir per la caiguda d’un pal de la llum en el municipi de Coyuca de Benítez després del terratrémol de magnitud 7,1 que va sacsejar el centre i sud de Mèxic.

«M’acaben de reportar que en Coyuca de Benítez d’una persona que va morir perquè li va caure un pal damunt», va informar Astudillo en declaracions a Mil·lenni TV.

Va explicar que Coyuca de Benítez és un municipi pròxim a Acapulco, on en un recorregut d’Efe per la costanera del balneari es va poder apreciar la caiguda d’estructures metàl·liques i cristalls trencats en alguns establiments, a més de l’enfonsament d’una part d’una façana d’un habitatge.

Va agregar que a més d’este mort hi ha «molt reporte» de caiguda de pedra i terres a Acapulco, on en moltes parts no hi ha llum.

«Estem tractant de continuar recaptant informació que ens va arribant, però finalment et puc reportar que hi ha una persona morta», va confirmar.

Minuts abans, el president de Mèxic, Andrés Manuel López Obrador, havia descartat de moment que hi haja «pèrdues de vides humanes» després del terratrémol de magnitud 7,1. «Afortunadament no tenim fins ara cap informació sobre pèrdues de vida humanes».

En declaracions a Mil·lenni TV, el governador de Guerrero, Héctor Astudillo, va afirmar que el sisme es «va sentir molt fort» i la gent està «bastant alarmada«.

 

Ciutat de Mèxic en alerta

 

El terratrémol va activar l’alerta sísmica a la Ciutat de Mèxic, on milers de persones van eixir de cases i edificis com a mesura de seguretat i prevenció, i on en diversos barris es van produir talls d’electricitat que ja s’han restablit, segons va indicar la cap de Govern de la Ciutat de Mèxic, Claudia Sheinbaum, en un missatge en Twitter.

El sisme d’este dimarts a la nit va ocórrer en la mateixa data en la qual fa quatre anys -el 7 de setembre de 2017- es va registrar un terratrémol de magnitud 8,2 amb epicentre en el Golf de Tehuantepec i que va afectar principalment els estats d’Oaxaca i Chiapas, on 98 persones van perdre la vida.

El Centre d’Alerta de Tsunamis de la Secretaria de Marina va notificar que no s’espera la generació d’un tsunami en la zona costanera.

Últimes notícies

Chelva i Utiel freguen els 40 graus en una nova jornada de calor extrema

Les màximes han arribat hui fins als 39,8 graus en municipis de linterior de la província de València, en una jornada amb avís taronja dAemet per calor extrema. Ademuz ha tornat a batre el seu rècord de temperatura més alta en un mes de setembre.

Els col·lectius valencianistes criden a buidar Mestalla fins al minut 19 contra Lim

Diversos col·lectius d’aficionats del València CF han demanat que els abonats no entren a Mestalla davant del Barcelona fins al minut 19, en una nova protesta contra la gestió de Peter Lim i Meriton.

El nou finançament autonòmic tira avant amb el suport de Catalunya i Canàries

El Consell de Política Fiscal i Financera ha aprovat la proposta de reforma del finançament autonòmic de Hisenda amb el suport de Catalunya i Canàries, que preveu 20.975 milions d’euros addicionals per a les comunitats autònomes en 2027.

La companyia valenciana La Hongaresa celebra 30 anys amb l’estrena de ‘Coro’ a Buenos Aires

La Hongaresa, companyia de teatre de Puerto de Sagunto, complix 30 anys d’escenari i ho celebra a Buenos Aires amb l’estrena absoluta de ‘Coro’, després d’una intensa residència artística amb tres muntatges en cartell.

El PP exige que l’alcalde de Villena explique en Les Corts el robatori del tresor del museu

El PP ha sol·licitat que l’alcalde de Villena comparega en la comissió d’Educació i Cultura de Les Corts per detallar el robatori del tresor del MUVI i les mesures de seguretat del museu.

El Vila-real busca la primera victòria en La Ceràmica davant un Deportivo invicte

El Vila-real juga este dissabte el primer partit en La Ceràmica contra un Deportivo invicte i recent ascendit, amb la baixa sensible de Juan Foyth i el dubte de diversos titulars en tots dos equips.

TJ Shorts es presenta com a nou líder del vestidor del Valencia Basket

El base nord-americà amb passaport de Macedònia del Nord TJ Shorts s’ha presentat amb el Valencia Basket amb l’objectiu de liderar el projecte ‘taronja’ i reforçar la química del vestidor des del primer dia.

La jutgessa de la DANA nega una investigació prospectiva sobre Mazón

La jutgessa de Catarroja que instruïx la causa per la gestió de la DANA ha rebutjat que existisca una investigació prospectiva sobre Carlos Mazón, recordant que és una persona aforada com a diputat autonòmic.