22.3 C
València
Dimarts, 17 febrer, 2026

Un terratrémol de magnitud 7,1 sacseja Mèxic

 

Un sisme de magnitud 7,1 amb un epicentre molt pròxim al balneari d’Acapulco va sacsejar este dimarts el centre i sud de Mèxic, i ha causat almenys una víctima mortal.

El sisme es va produir a les 20.47 hora local amb origen a 14 quilòmetres al sud-est d’Acapulco, en l’Estat de Guerrero, segons ha indicat el Servei Sismològic Nacional. Fins a les 22.00 hores es van registrar 73 rèpliques del terratrémol.

Immediatament, es va activar l’alerta sísmica a la Ciutat de Mèxic, on milers de persones van eixir de cases com a mesura de seguretat i prevenció. De moment, les autoritats han confirmat que no s’han produït grans danys, encara que han col·lapsat algunes carreteres i s’han ocasionat talles en la línia elèctrica i transport públic.

El governador del meridional estat de Guerrero, Héctor Astudillo, va informar este dimarts que una persona va morir per la caiguda d’un pal de la llum en el municipi de Coyuca de Benítez després del terratrémol de magnitud 7,1 que va sacsejar el centre i sud de Mèxic.

“M’acaben de reportar que en Coyuca de Benítez d’una persona que va morir perquè li va caure un pal damunt”, va informar Astudillo en declaracions a Mil·lenni TV.

Va explicar que Coyuca de Benítez és un municipi pròxim a Acapulco, on en un recorregut d’Efe per la costanera del balneari es va poder apreciar la caiguda d’estructures metàl·liques i cristalls trencats en alguns establiments, a més de l’enfonsament d’una part d’una façana d’un habitatge.

Va agregar que a més d’este mort hi ha “molt reporte” de caiguda de pedra i terres a Acapulco, on en moltes parts no hi ha llum.

“Estem tractant de continuar recaptant informació que ens va arribant, però finalment et puc reportar que hi ha una persona morta”, va confirmar.

Minuts abans, el president de Mèxic, Andrés Manuel López Obrador, havia descartat de moment que hi haja “pèrdues de vides humanes” després del terratrémol de magnitud 7,1. “Afortunadament no tenim fins ara cap informació sobre pèrdues de vida humanes”.

En declaracions a Mil·lenni TV, el governador de Guerrero, Héctor Astudillo, va afirmar que el sisme es “va sentir molt fort” i la gent està “bastant alarmada“.

 

Ciutat de Mèxic en alerta

 

El terratrémol va activar l’alerta sísmica a la Ciutat de Mèxic, on milers de persones van eixir de cases i edificis com a mesura de seguretat i prevenció, i on en diversos barris es van produir talls d’electricitat que ja s’han restablit, segons va indicar la cap de Govern de la Ciutat de Mèxic, Claudia Sheinbaum, en un missatge en Twitter.

El sisme d’este dimarts a la nit va ocórrer en la mateixa data en la qual fa quatre anys -el 7 de setembre de 2017- es va registrar un terratrémol de magnitud 8,2 amb epicentre en el Golf de Tehuantepec i que va afectar principalment els estats d’Oaxaca i Chiapas, on 98 persones van perdre la vida.

El Centre d’Alerta de Tsunamis de la Secretaria de Marina va notificar que no s’espera la generació d’un tsunami en la zona costanera.

Accede a nuestra hemeroteca Accedeix a la nostra hemeroteca Access our archive

Últimes notícies

La Generalitat provarà la xarxa pública 5G per a reforçar la gestió de catàstrofes

La Generalitat posarà a prova la xarxa pública 5G com a suport a la xarxa d'emergències de la Comunitat Valenciana, amb quatre pilots en entorns urbà, industrial i rural. El pla mesurarà prioritat de trànsit, ús de vídeo i cobertura en escenaris crítics sense substituir la xarxa TETRA actual.

Pérez Llorca: l’aeroport de Castelló té potencial per a augmentar usuaris i rutes

Pérez Llorca ha defés el potencial de l'aeroport de Castelló després de tancar 2025 amb més de 318.000 usuaris i un inici d'any a l'alça. En 2026 hi haurà 16 rutes, amb noves connexions a Manchester i Bolonya des de juny.

València adopta Cap i Casal com a nou lema institucional

L'Ajuntament emprarà el lema al costat de l'escut per a identificar la ciutat i reforçar la seua imatge. L'anunci arriba amb crítiques pel cost de 10.000 euros.

Pérez Llorca acudirà a la Comissió Mixta de la dana amb tarannà constructiu

El president ha assegurat que anirà a la Comissió Mixta Generalitat-Govern amb ànim de col·laborar. Lamenta que arribe molt tard i valora la rectificació de l'Executiu.

Més de 6.000 agents vetlaran per la seguretat de les Falles 2026 a València

València activarà un dispositiu amb més de 6.000 efectius per a les Falles 2026. El pla reforça el control en mascletaes, estacions i accessos per a evitar embuts.

Pérez Llorca defén que la Generalitat controla l’adjudicació de vivendes públiques després de les irregularitats a Alacant

Pérez Llorca ha afirmat que la Generalitat és ara una administració 'seriosa' que 'controla' i reforça la inspecció en l'adjudicació de vivendes públiques després de les irregularitats detectades a Alacant. Ha garantit més controls i ha subratllat que la investigació judicial se centra en un funcionari ja apartat.

Pérez Llorca i Torres copresidirán la primera Comissió Mixta per la dana en Riba-roja

Pérez Llorca i el ministre Torres copresidirán el dimecres a Riba-roja de Túria la primera reunió de la Comissió Mixta per la dana. La cita serà a les 12.30 i el ministre visitarà abans les obres del canal Xúquer-Túria a Torrent.

Pérez Llorca demana unitat i comprensió davant la violència de gènere i evita la confrontació ideològica

El president de la Generalitat, Juanfran Pérez Llorca, ha demanat unitat i comprensió davant la violència de gènere i ha refusat entrar en dogmes ideològics. La seua crida s'ha produït després del crim masclista de Benicàssim i enmig del debat polític sobre esta qüestió.