9.9 C
València
Dijous, 4 desembre, 2025

Un terratrémol de magnitud 7,1 sacseja Mèxic

 

Un sisme de magnitud 7,1 amb un epicentre molt pròxim al balneari d’Acapulco va sacsejar este dimarts el centre i sud de Mèxic, i ha causat almenys una víctima mortal.

El sisme es va produir a les 20.47 hora local amb origen a 14 quilòmetres al sud-est d’Acapulco, en l’Estat de Guerrero, segons ha indicat el Servei Sismològic Nacional. Fins a les 22.00 hores es van registrar 73 rèpliques del terratrémol.

Immediatament, es va activar l’alerta sísmica a la Ciutat de Mèxic, on milers de persones van eixir de cases com a mesura de seguretat i prevenció. De moment, les autoritats han confirmat que no s’han produït grans danys, encara que han col·lapsat algunes carreteres i s’han ocasionat talles en la línia elèctrica i transport públic.

El governador del meridional estat de Guerrero, Héctor Astudillo, va informar este dimarts que una persona va morir per la caiguda d’un pal de la llum en el municipi de Coyuca de Benítez després del terratrémol de magnitud 7,1 que va sacsejar el centre i sud de Mèxic.

“M’acaben de reportar que en Coyuca de Benítez d’una persona que va morir perquè li va caure un pal damunt”, va informar Astudillo en declaracions a Mil·lenni TV.

Va explicar que Coyuca de Benítez és un municipi pròxim a Acapulco, on en un recorregut d’Efe per la costanera del balneari es va poder apreciar la caiguda d’estructures metàl·liques i cristalls trencats en alguns establiments, a més de l’enfonsament d’una part d’una façana d’un habitatge.

Va agregar que a més d’este mort hi ha “molt reporte” de caiguda de pedra i terres a Acapulco, on en moltes parts no hi ha llum.

“Estem tractant de continuar recaptant informació que ens va arribant, però finalment et puc reportar que hi ha una persona morta”, va confirmar.

Minuts abans, el president de Mèxic, Andrés Manuel López Obrador, havia descartat de moment que hi haja “pèrdues de vides humanes” després del terratrémol de magnitud 7,1. “Afortunadament no tenim fins ara cap informació sobre pèrdues de vida humanes”.

En declaracions a Mil·lenni TV, el governador de Guerrero, Héctor Astudillo, va afirmar que el sisme es “va sentir molt fort” i la gent està “bastant alarmada“.

 

Ciutat de Mèxic en alerta

 

El terratrémol va activar l’alerta sísmica a la Ciutat de Mèxic, on milers de persones van eixir de cases i edificis com a mesura de seguretat i prevenció, i on en diversos barris es van produir talls d’electricitat que ja s’han restablit, segons va indicar la cap de Govern de la Ciutat de Mèxic, Claudia Sheinbaum, en un missatge en Twitter.

El sisme d’este dimarts a la nit va ocórrer en la mateixa data en la qual fa quatre anys -el 7 de setembre de 2017- es va registrar un terratrémol de magnitud 8,2 amb epicentre en el Golf de Tehuantepec i que va afectar principalment els estats d’Oaxaca i Chiapas, on 98 persones van perdre la vida.

El Centre d’Alerta de Tsunamis de la Secretaria de Marina va notificar que no s’espera la generació d’un tsunami en la zona costanera.

Últimes notícies

El president de la Generalitat recupera el valencià

Leo Giménez és lingüista i en el seu article d'esta setmana parla de llengua, identitat i política, i reclama que el valencià siga emprat amb normalitat pels càrrecs públics, independentment de la seua ideologia

Pérez Llorca configura un nou Consell amb onze conselleries i tres vicepresidències

El president manté quasi tot l’equip de Mazón, incorpora perfils del PP i crea les àrees de Presidència i Serveis Socials, Família i Infància

Un home mor en un pis de València després d’una agressió i el company de pis és detingut

Els serveis d’emergència confirmen la mort de la víctima i traslladen a un altre home amb traumatisme mentre la Policia Nacional investiga els fets

Una dona de 29 anys és assassinada a ganivetades a Alacant en un nou cas de violència masclista

La víctima ha sigut trobada sense vida al domicili on encara convivien; l’agressor, de 34 anys, s’ha suïcidat després dels fets

Juanfran Pérez Llorca pren possessió com a president de la Generalitat i obri una nova etapa marcada pel diàleg

El nou cap del Consell assumeix el càrrec després d’un acte solemne en què ha demanat “perdó” a les famílies de les 229 víctimes de la DANA del 29 d’octubre del 2024

La Generalitat activa un pla per a reduir senglars i reforçar la vigilància davant la pesta porcina africana

La Generalitat ha posat en marxa un pla preventiu davant els primers casos de pesta porcina africana a Catalunya. El dispositiu reforça la vigilància i preveu reduir la població de senglars en zones de major risc, amb especial atenció a l'entorn de l'AP-7.

El cap de Gabinet de Mazón sosté que ningú va reclamar que el president acudira al Cecopi

José Manuel Cuenca ha defés en la comissió del Congrés sobre la DANA que el llavors president va estar informat i que des del Cecopi ningú ho va reclamar. L'oposició li ha retret no interrompre el menjar del 29 d'octubre i limitar les comunicacions en les hores crítiques.

Troben mort a un home de 75 anys en una vivenda de València després d’un incendi

Un home de 75 anys ha sigut trobat sense vida en un pis de València després de l'extinció d'un incendi. La Policia ha activat el protocol per a morts i manté oberta la investigació.