Un terratrémol de magnitud 7,1 sacseja Mèxic

 

Un sisme de magnitud 7,1 amb un epicentre molt pròxim al balneari d’Acapulco va sacsejar este dimarts el centre i sud de Mèxic, i ha causat almenys una víctima mortal.

El sisme es va produir a les 20.47 hora local amb origen a 14 quilòmetres al sud-est d’Acapulco, en l’Estat de Guerrero, segons ha indicat el Servei Sismològic Nacional. Fins a les 22.00 hores es van registrar 73 rèpliques del terratrémol.

Immediatament, es va activar l’alerta sísmica a la Ciutat de Mèxic, on milers de persones van eixir de cases com a mesura de seguretat i prevenció. De moment, les autoritats han confirmat que no s’han produït grans danys, encara que han col·lapsat algunes carreteres i s’han ocasionat talles en la línia elèctrica i transport públic.

El governador del meridional estat de Guerrero, Héctor Astudillo, va informar este dimarts que una persona va morir per la caiguda d’un pal de la llum en el municipi de Coyuca de Benítez després del terratrémol de magnitud 7,1 que va sacsejar el centre i sud de Mèxic.

«M’acaben de reportar que en Coyuca de Benítez d’una persona que va morir perquè li va caure un pal damunt», va informar Astudillo en declaracions a Mil·lenni TV.

Va explicar que Coyuca de Benítez és un municipi pròxim a Acapulco, on en un recorregut d’Efe per la costanera del balneari es va poder apreciar la caiguda d’estructures metàl·liques i cristalls trencats en alguns establiments, a més de l’enfonsament d’una part d’una façana d’un habitatge.

Va agregar que a més d’este mort hi ha «molt reporte» de caiguda de pedra i terres a Acapulco, on en moltes parts no hi ha llum.

«Estem tractant de continuar recaptant informació que ens va arribant, però finalment et puc reportar que hi ha una persona morta», va confirmar.

Minuts abans, el president de Mèxic, Andrés Manuel López Obrador, havia descartat de moment que hi haja «pèrdues de vides humanes» després del terratrémol de magnitud 7,1. «Afortunadament no tenim fins ara cap informació sobre pèrdues de vida humanes».

En declaracions a Mil·lenni TV, el governador de Guerrero, Héctor Astudillo, va afirmar que el sisme es «va sentir molt fort» i la gent està «bastant alarmada«.

 

Ciutat de Mèxic en alerta

 

El terratrémol va activar l’alerta sísmica a la Ciutat de Mèxic, on milers de persones van eixir de cases i edificis com a mesura de seguretat i prevenció, i on en diversos barris es van produir talls d’electricitat que ja s’han restablit, segons va indicar la cap de Govern de la Ciutat de Mèxic, Claudia Sheinbaum, en un missatge en Twitter.

El sisme d’este dimarts a la nit va ocórrer en la mateixa data en la qual fa quatre anys -el 7 de setembre de 2017- es va registrar un terratrémol de magnitud 8,2 amb epicentre en el Golf de Tehuantepec i que va afectar principalment els estats d’Oaxaca i Chiapas, on 98 persones van perdre la vida.

El Centre d’Alerta de Tsunamis de la Secretaria de Marina va notificar que no s’espera la generació d’un tsunami en la zona costanera.

Últimes notícies

Ortí es nega a reobrir la negociació salarial i obliga els sindicats a desallotjar la Conselleria

La consellera d'Educació Carmen Ortí tanca la porta a reobrir la negociació salarial reclamada per STEPV, CCOO i UGT i ordena als sindicats abandonar l'edifici després d'hores de tancament.

Educació defén que no decidix sota pressió i tanca la negociació salarial amb part dels sindicats

La Conselleria d'Educació insistix que no pren decisions sota pressió, dona per tancada la pujada salarial pactada amb CSIF i ANPE i emplaça a la resta de sindicats a continuar negociant la resta de reivindicacions en taules temàtiques.

El Govern investiga l’agressió d’un policia a una dona en una protesta de professors a València

La Delegació del Govern en la Comunitat Valenciana investiga l'actuació d'un agent de la Policia Nacional que va espentar per l'esquena a una dona durant una protesta de professors a València.

El València atropella al Barça en el Palau i assegura el factor pista en el play-off

El València Basket pansa per damunt del Barça en el Palau (77-102), exposa totes les debilitats blaugranes i assegura la segona plaça de la Lliga Endesa amb factor pista en el play-off.

Educació cita als sindicats el dilluns i STEPV, CCOO i UGT es queden en la taula de negociació

Els sindicats docents STEPV, CCOO i UGT decidixen no abandonar la sala de la Conselleria d'Educació després de donar-se per tancada la reunió i exigixen un document base decent per a continuar negociant.

Novena reunió entre Educació i sindicats per a intentar tancar un acord i frenar la vaga docent

Educació i els sindicats docents afronten la seua novena reunió amb l'objectiu de pactar un acord definitiu que permeta desconvocar la vaga indefinida en l'educació pública no universitària.

Rescaten en helicòpter a una senderista ferida en la Senda Fosca del Montgó

Una dona de 57 anys va ser evacuada en helicòpter després de patir una possible fractura de turmell mentres recorria la Senda Fosca, en el paratge natural del Montgó, a Dénia.

La Confederació de l’Ebre alerta de possibles crescudes sobtades a Aragó, Comunitat Valenciana i Catalunya

La Confederació Hidrogràfica de l'Ebre advertix de risc de crescudes ràpides en llits menors i barrancs d'Aragó, Comunitat Valenciana i Catalunya davant pluges intenses i tempestes previstes per a la vesprada.