Un terratrémol de magnitud 7,1 sacseja Mèxic

 

Un sisme de magnitud 7,1 amb un epicentre molt pròxim al balneari d’Acapulco va sacsejar este dimarts el centre i sud de Mèxic, i ha causat almenys una víctima mortal.

El sisme es va produir a les 20.47 hora local amb origen a 14 quilòmetres al sud-est d’Acapulco, en l’Estat de Guerrero, segons ha indicat el Servei Sismològic Nacional. Fins a les 22.00 hores es van registrar 73 rèpliques del terratrémol.

Immediatament, es va activar l’alerta sísmica a la Ciutat de Mèxic, on milers de persones van eixir de cases com a mesura de seguretat i prevenció. De moment, les autoritats han confirmat que no s’han produït grans danys, encara que han col·lapsat algunes carreteres i s’han ocasionat talles en la línia elèctrica i transport públic.

El governador del meridional estat de Guerrero, Héctor Astudillo, va informar este dimarts que una persona va morir per la caiguda d’un pal de la llum en el municipi de Coyuca de Benítez després del terratrémol de magnitud 7,1 que va sacsejar el centre i sud de Mèxic.

“M’acaben de reportar que en Coyuca de Benítez d’una persona que va morir perquè li va caure un pal damunt”, va informar Astudillo en declaracions a Mil·lenni TV.

Va explicar que Coyuca de Benítez és un municipi pròxim a Acapulco, on en un recorregut d’Efe per la costanera del balneari es va poder apreciar la caiguda d’estructures metàl·liques i cristalls trencats en alguns establiments, a més de l’enfonsament d’una part d’una façana d’un habitatge.

Va agregar que a més d’este mort hi ha “molt reporte” de caiguda de pedra i terres a Acapulco, on en moltes parts no hi ha llum.

“Estem tractant de continuar recaptant informació que ens va arribant, però finalment et puc reportar que hi ha una persona morta”, va confirmar.

Minuts abans, el president de Mèxic, Andrés Manuel López Obrador, havia descartat de moment que hi haja “pèrdues de vides humanes” després del terratrémol de magnitud 7,1. “Afortunadament no tenim fins ara cap informació sobre pèrdues de vida humanes”.

En declaracions a Mil·lenni TV, el governador de Guerrero, Héctor Astudillo, va afirmar que el sisme es “va sentir molt fort” i la gent està “bastant alarmada“.

 

Ciutat de Mèxic en alerta

 

El terratrémol va activar l’alerta sísmica a la Ciutat de Mèxic, on milers de persones van eixir de cases i edificis com a mesura de seguretat i prevenció, i on en diversos barris es van produir talls d’electricitat que ja s’han restablit, segons va indicar la cap de Govern de la Ciutat de Mèxic, Claudia Sheinbaum, en un missatge en Twitter.

El sisme d’este dimarts a la nit va ocórrer en la mateixa data en la qual fa quatre anys -el 7 de setembre de 2017- es va registrar un terratrémol de magnitud 8,2 amb epicentre en el Golf de Tehuantepec i que va afectar principalment els estats d’Oaxaca i Chiapas, on 98 persones van perdre la vida.

El Centre d’Alerta de Tsunamis de la Secretaria de Marina va notificar que no s’espera la generació d’un tsunami en la zona costanera.

Accede a nuestra hemeroteca Accedeix a la nostra hemeroteca Access our archive

Últimes notícies

Compromís reclama pactes per a evitar el col·lapse de València en les Falles

Compromís denuncia que les Falles de València han estat marcades pel col·lapse en mobilitat, neteja i convivència i exigix tres pactes per a reconduir l'organització de les festes, a més de recuperar la taxa turística.

Milers de taxis oferixen servicis gratuïts a València i Alacant contra la liberalització dels VTC

Milers de taxistes de València i Alacant han realitzat servicis gratuïts durant dos hores per a protestar contra la liberalització dels VTC i exigir mesures de xoc immediates.

L’Elx presenta la seua samarreta retro inspirada en els 90 per a la jornada vintage de LaLiga

L'Elx ha presentat una samarreta retro amb la franja verda més alta i estreta, inspirada en els anys 90, que s'estrenarà en la jornada temàtica retro de LaLiga.

Els valencians Grimaldo, Mosquera, Fornals, Soler i Ferran Torres lideren la llista d’Espanya

Luis de la Font convoca a cinc futbolistes valencians i estrena a Mosquera, Joan García, Barrenetxea i Víctor Muñoz per als amistosos de març davant Sèrbia i Egipte.

El govern de Barcala defén la seua gestió dels bons comercie a Alacant

L'equip de govern d'Alacant sosté que la gestió dels bons comercie es va ajustar als procediments i que tota la informació és pública, mentres l'oposició exigix més transparència i accés als expedients.

Quique Llopis apunta a medalla en el Mundial de Toruń i Eusebio Càceres busca consolidar el seu renaixement

Quique Llopis arriba al Mundial de Toruń amb opcions reals de medalla en 60 metres barres, mentres que Eusebio Càceres vol confirmar el seu renàixer esportiu en la longitud.

El València complix 107 anys entre la lluita per la permanència i el repte del Nou Mestalla

El València CF celebra el seu 107 aniversari lluny dels llocs europeus, centrat en assegurar la permanència i en l'avanç de les obres del Nou Mestalla amb vista a 2027.

Vila-real i Reial Societat es juguen un pas clau cap a Europa en La Ceràmica

Vila-real i Reial Societat s'enfronten en La Ceràmica amb objectius europeus distints però urgents: afermar la Champions o assegurar presència continental la pròxima temporada.