Tomás Gimeno podria haver tirat el mòbil i continuar a la mar

 

La desaparició de les xicotetes Anna i Olivia a les mans del seu pare Tomás Gimeno, manté en suspens a tot el país i part de l’exterior.

Salvament Marítim ha comunicat que este mateix matí pot atracar el vaixell per a avituallament. A més, des de ‘El Programa de Ana Rosa’, que l’Ángeles Alvariño “no ha deixat de treballar de manera exhaustiva tot el cap de setmana recorrent les zones que geolocalitzen el telèfon mòbil de Tomás”.

Concretament, “este matí s’ha allunyat més de la costa, està a 5 milles, a una profunditat de 1.500 metres, s’ha eixit de la zona de la posició del mòbil… els agents creuen que Tomás podria haver llançat el telèfon, ell haver continuat i s’estan guiant pels corrents de la mar”.

“La Guàrdia Civil sap que el robot està al límit de les seues possibilitats i treballaran fins que es trenque“, confessen des del programa.

El temor de la mare d’Anna i Olivia

 

En estos moments, la màxima preocupació de Beatriz Zimmermann, la mare de les xiquetes és que el progenitor no torne a cometre un acte així. Una pràctica com el segrest i presumpte assassinat de les seues filles.

D’esta manera ho ha indicat Joaquín Amills, el portaveu de la família, en una entrevista per al programa ‘Liarla Pardo.

“La seua màxima preocupació no és ella, és que no ho torne a repetir en uns anys”, ha sostingut. Segons el portaveu, si Gimeno es va llevar la vida després de fer-ho amb la de les xiquetes, fins que no trobe el seu cos la mare no podrà descansar.

En este sentit, Amills també ha explicat com està vivint esta mare coratge tot el referit al procés de la desaparició. A més, ha contat que l’espera està sent «dificilíssima» i repleta “d’ansietat”.

“Beatriz està pendent d’un miracle i que troben a este assassí”, ressalta Amills.

En els últims dies d’este dur tràngol, l’actual President del Govern, Pedro Sánchez, li va enviar un missatge encoratjador a la mare. En este, va prometre a Beatriz no cessar la cerca de la seua filla Anna.

En la conversa telefònica, li va assegurar que s’esgotaran totes les vies per a trobar a la xicoteta. També es va ocupar de traslladar-li el condol.

En l’emissió del programa anteriorment citat, el periodista Paco Lobatón, president de la Fundació Europea per les Persones Desaparegudes (QSDglobal), ha ressaltat que el cas de les menors desaparegudes a Tenerife és diferent d’uns altres de persones desaparegudes en la mar, ja que “les seues cerques han sigut sempre efímeres i amb recursos molt limitats”.

El comunicador ha manifestat en ‘Liarla Pardo’: “Benvingut siga el vaixell oceanogràfic Ángeles Alvariño. I si es continua buscant és perquè ho va demanar la delegació del Govern i, evidentment, per la pressió i el sentiment general, que és palpable”.

Afegit a l’anterior, el periodista també ha parlat sobre Anna i Olivia públicament destacant que, “la qual cosa al principi semblava un segrest parental, es va demostrar al final que era un pla criminal, un assassinat”. “És un cas de violència masclista portat a l’extrem. Punt i seguit, perquè quasi diàriament es produeix un segrest parental”, ha destacat.

Així mateix, no ha dubtat a dir que: “No trobar a Tomás Gimeno incrementa el sofriment de Beatriz i dona sensació d’impunitat”.

Accede a nuestra hemeroteca Accedeix a la nostra hemeroteca Access our archive

Últimes notícies

Un xiquet de 12 anys perd una falange en explotar un petard en una falla infantil de Torrent

Un xiquet de 12 anys ha perdut una falange i ha patit cremades i ferides en manipular un petard de gran calibre que no havia detonat durant la nit de la cremà infantil a Torrent.

Tres ferits per arma blanca a València en l’últim dia de Falles

La Policia Nacional investiga tres agressions amb arma blanca registrades en diferents barris de València durant l'últim dia de Falles, que es van saldar amb tres hòmens ferits.

Troben en el pantà de La Pedrera el cos de l’home desaparegut a Fortuna

La Guàrdia Civil localitza en el pantà de La Pedrera el cos sense vida d'un home de 47 anys desaparegut a Fortuna i manté oberta la investigació a l'espera de l'autòpsia.

València endurix la normativa i deixa quasi impossible obrir nous apartaments turístics

L'Ajuntament de València ultima una normativa que limita de forma molt estricta els apartaments turístics, amb topalls per barris i fortes condicions urbanístiques.

La Guàrdia Civil intenta identificar un cadàver trobat en un penya-segat al costat del cap de la Nau

La Guàrdia Civil manté oberta una investigació per a identificar el cadàver trobat en un penya-segat pròxim al cap de la Nau, en el terme municipal de Xàbia.

València defén que limitar els Rodalia en Falles va ser una bona mesura de seguretat

L'Ajuntament de València considera que la restricció de trens de Rodalia a l'Estació del Nord en hores punta de Falles 2026 ha contribuït a unes festes més tranquil·les i sense incidents greus.

Dos guàrdies civils salven la vida a un ancià després d’ennuegar-se en un restaurant de Cullera

Dos agents de la Guàrdia Civil reanimen a un home de 86 anys que es va ennuegar mentres menjava en un restaurant de Cullera i el mantenen amb vida fins al seu trasllat a l'hospital.

Vetusta Morla anuncia gira de tornada per set ciutats i actuarà a València el 9 d’octubre

Vetusta Morla posa fi a la seua aturada de dos anys amb una gira de tornada per set grans ciutats espanyoles, que arrancarà a Barcelona el 2 d'octubre i passarà per València el dia 9.