Tràfic de drogues: Més de 4 tones confiscades i 8 detinguts en Alacant

Haixix

S’han intervingut més de 4 tones d’haixix | Policia Nacional

La Policia Nacional ha desarticulat una xarxa de tràfic d’haixix entre Granada i França amb la detenció de 18 persones, huit d’elles en Alacant, que utilitzaven falses empreses per a transportar la droga en camions i furgonetes i a les que se’ls ha confiscat més de quatre tones d’esta droga.

 

En concret, els agents han intervingut 4.073 quilos d’haixix que l’organització guardava en una nau industrial d’Alacant i que estaven ocults entre mobles, maquinària industrial i remolcs, segons ha informat la Policia Nacional en un comunicat.

 

Huit detencions s’han fet en Alacant, cinc en Saragossa, quatre en Granada i una en França. De les persones detingudes, 14 han ingressat en presó provisional.

 

Una investigació que començà en França

Els agents van posar en marxa la investigació després de trobar una partida de 1.240 quilos d’esta droga en França, dins d’un camió amb matrícula espanyola. Eixa intervenció va permetre descobrir que el centre d’operacions de la xarxa estava en Saragossa, a on havien situat societats fictícies amb l’objectiu d’aparentar la legalitat necessària per a una empresa de transports internacional.

 

Les investigacions van facilitar la localització d’una nau industrial en Alacant que servia de punt de partida de la ruta de la droga cap a França. La vigilància policial sobre ella va permetre identificar la furgoneta que feia d’enllaç en el trasllat de l’haixix des de Màlaga i Atarfe (Granada), municipi a on es va descobrir un altre lloc utilitzat per a ocultar la droga.

 

Part de darrere d'un camió

Es van fer una desena de registres | Policia Nacional

 

Una desena de registres

Des de la nau d’Alacant va eixir un camió carregat de mobles, entre els que es van trobar 1.007 quilos d’haixix, en direcció a França, fins que va ser interceptat quan es disposava a eixir de la ciutat. En el registre de la nau, els agents van confiscar 612 quilos d’este estupefaent i altres 1.224 que es dirigien cap a Alacant, mentres que, en Sant Vicent del Raspeig, en l’Alacantí (Alacant), es va localitzar una segona nau.

 

La desena de registres va permetre intervindre dos caps i set remolcs de camió, sis vehicles i dos màquines compactadores de cartó. Respecte a la investigació sobre el patrimoni de la xarxa, es van bloquejar set immobles, 32 vehicles i comptes bancaris a nom dels investigats.

 

També pots llegir…

Últimes notícies

Educació i sindicats avancen en la reducció de burocràcia i mantenen la negociació

Educació i els sindicats docents han acostat postures per a reduir la burocràcia i es tornaran a reunir per a abordar infraestructures educatives i ràtios en ple calendari de mobilitzacions.

Pérez Llorca considera que la vaga de docents ja no té sentit en plena negociació

Juanfran Pérez Llorca afirma que la vaga del professorat valencià ha perdut sentit perquè la Generalitat manté la negociació oberta i mostra voluntat d'acord.

Pérez Llorca defén que els pròxims pressupostos faran justícia fiscal a la societat valenciana

Juanfran Pérez Llorca anuncia que els pròxims pressupostos de la Generalitat Valenciana inclouran una rebaixa fiscal i millores salarials per a docents, que, sosté, iniciaran una etapa de major justícia fiscal en la Comunitat.

Paco Roca denuncia el plagi d’un cartell seu i alerta de l’ús indegut de la IA

Paco Roca denuncia el plagi del cartell de la 60 Fira del Llibre de València en un anunci de la Fira del Llibre de San Martín de la Vega i advertix del risc d'usar IA vulnerant drets d'autor.

Educació i sindicats xoquen per les ràtios i la Conselleria prepara una nova proposta

La Conselleria d'Educació i els sindicats docents mantenen el seu desacord sobre la reducció de ràtios i l'administració es compromet a presentar una nova proposta mentres continua la vaga indefinida.

La regidora de Vox a València Cecilia Herrero serà jutjada per un delicte d’odi

L'Audiència de València manté el processament de la regidora de Vox Cecilia Herrero per un presumpte delicte d'odi per missatges reiterats contra migrants, col·lectiu LGTBI i persones amb discapacitat.

Educació precisa que la revisió salarial pactada amb ANPE i CSIF cobrirà els 200 euros fins a 2028

Educació aclarix en la taula sectorial que l'actualització conforme a l'IPC afectarà el total dels 200 euros de pujada del complement específic pactats amb ANPE i CSIF fins a 2028, i no sols a l'últim tram de 50 euros.

Dos nous crebalossos reforcen la reintroducció en la Tinença de Benifassà

Dos nous exemplars de crebalossos s'incorporen al projecte de reintroducció en la Tinença de Benifassà, que busca consolidar una població estable d'esta au en perill d'extinció.