14.4 C
València
Dijous, 22 gener, 2026

Tràfic de drogues: Més de 4 tones confiscades i 8 detinguts en Alacant

Haixix

S’han intervingut més de 4 tones d’haixix | Policia Nacional

La Policia Nacional ha desarticulat una xarxa de tràfic d’haixix entre Granada i França amb la detenció de 18 persones, huit d’elles en Alacant, que utilitzaven falses empreses per a transportar la droga en camions i furgonetes i a les que se’ls ha confiscat més de quatre tones d’esta droga.

 

En concret, els agents han intervingut 4.073 quilos d’haixix que l’organització guardava en una nau industrial d’Alacant i que estaven ocults entre mobles, maquinària industrial i remolcs, segons ha informat la Policia Nacional en un comunicat.

 

Huit detencions s’han fet en Alacant, cinc en Saragossa, quatre en Granada i una en França. De les persones detingudes, 14 han ingressat en presó provisional.

 

Una investigació que començà en França

Els agents van posar en marxa la investigació després de trobar una partida de 1.240 quilos d’esta droga en França, dins d’un camió amb matrícula espanyola. Eixa intervenció va permetre descobrir que el centre d’operacions de la xarxa estava en Saragossa, a on havien situat societats fictícies amb l’objectiu d’aparentar la legalitat necessària per a una empresa de transports internacional.

 

Les investigacions van facilitar la localització d’una nau industrial en Alacant que servia de punt de partida de la ruta de la droga cap a França. La vigilància policial sobre ella va permetre identificar la furgoneta que feia d’enllaç en el trasllat de l’haixix des de Màlaga i Atarfe (Granada), municipi a on es va descobrir un altre lloc utilitzat per a ocultar la droga.

 

Part de darrere d'un camió

Es van fer una desena de registres | Policia Nacional

 

Una desena de registres

Des de la nau d’Alacant va eixir un camió carregat de mobles, entre els que es van trobar 1.007 quilos d’haixix, en direcció a França, fins que va ser interceptat quan es disposava a eixir de la ciutat. En el registre de la nau, els agents van confiscar 612 quilos d’este estupefaent i altres 1.224 que es dirigien cap a Alacant, mentres que, en Sant Vicent del Raspeig, en l’Alacantí (Alacant), es va localitzar una segona nau.

 

La desena de registres va permetre intervindre dos caps i set remolcs de camió, sis vehicles i dos màquines compactadores de cartó. Respecte a la investigació sobre el patrimoni de la xarxa, es van bloquejar set immobles, 32 vehicles i comptes bancaris a nom dels investigats.

 

També pots llegir…

Últimes notícies

Ingrid deixarà un temporal atlàntic amb vent molt fort, pluges i nevades

Els fronts de la borrasca Ingrid deixaran este dijous un temporal atlàntic amb pluges generalitzades, ratxes molt fortes i neu en cotes mitjanes. Galícia mantindrà l'avís roig per fenòmens costaners i hi haurà avís taronja a Astúries, Cantàbria, País Basc i Andalusia.

Tres detinguts per la mort d’un home a Benifaió i l’incendi simulat de la seua vivenda

Tres jóvens han sigut detinguts per l'homicidi d'un veí de Benifaió i per l'incendi posterior en la vivenda. La investigació atribuïx el foc al fill de la víctima i el crim a dos afins.

Paterna ensenya als seus veïns a reconéixer les sirenes d’emergència i reaccionar a temps

L'Ajuntament ha iniciat formacions amb sons reals, pautes de confinament i evacuació i material pràctic per a actuar davant diferents riscos.

Castro apel·la a la marató i demana màxim lliurament abans del Llevant-Elx

El tècnic del Llevant va insistir que la Lliga és una marató i que cada jornada s'afrontarà com una final. Abans de rebre a l'Elx, va reclamar suport i paciència amb els reforços.

Detinguts huit menors per l’agressió a un jove a l’eixida d’una discoteca a Alacant

Huit menors, de 14 a 16 anys, han sigut detinguts per la seua presumpta implicació en l'agressió a un jove de 16 anys fora d'una discoteca de la Platja de Sant Joan. El cas ha sigut remés a la Fiscalia de Menors per a decidir les mesures a adoptar.

L’Horta Sud convida als voluntaris de la dana a tornar com a turistes

L'Horta Sud llança en Fitur 2026 la campanya 'Torna a l'Horta Sud' perquè els qui van ajudar després de la dana tornen com a turistes, redescobrisquen la zona i donen suport a l'economia local.

La Generalitat recupera 50 quilòmetres de camins forestals a Xert després de la dana

La Generalitat ha reparat 50 km de camins i pistes forestals a Xert amb 1,1 milions després de la dana. L'actuació s'integra en un pla de 93 milions per a recuperar 2.755 km i reforçar la prevenció d'incendis.

Acaba l’alerta groga per fenòmens costaners a Alacant i seguix l’avís per vent

Emergències ha decretat la fi de l'alerta groga per fenòmens costaners en tota la costa d'Alacant, però manté els avisos per vent. L'avís continua actiu a l'interior nord de Castelló, interior sud de València i en tota la província d'Alacant.