Tràfic de drogues: Més de 4 tones confiscades i 8 detinguts en Alacant

Haixix

S’han intervingut més de 4 tones d’haixix | Policia Nacional

La Policia Nacional ha desarticulat una xarxa de tràfic d’haixix entre Granada i França amb la detenció de 18 persones, huit d’elles en Alacant, que utilitzaven falses empreses per a transportar la droga en camions i furgonetes i a les que se’ls ha confiscat més de quatre tones d’esta droga.

 

En concret, els agents han intervingut 4.073 quilos d’haixix que l’organització guardava en una nau industrial d’Alacant i que estaven ocults entre mobles, maquinària industrial i remolcs, segons ha informat la Policia Nacional en un comunicat.

 

Huit detencions s’han fet en Alacant, cinc en Saragossa, quatre en Granada i una en França. De les persones detingudes, 14 han ingressat en presó provisional.

 

Una investigació que començà en França

Els agents van posar en marxa la investigació després de trobar una partida de 1.240 quilos d’esta droga en França, dins d’un camió amb matrícula espanyola. Eixa intervenció va permetre descobrir que el centre d’operacions de la xarxa estava en Saragossa, a on havien situat societats fictícies amb l’objectiu d’aparentar la legalitat necessària per a una empresa de transports internacional.

 

Les investigacions van facilitar la localització d’una nau industrial en Alacant que servia de punt de partida de la ruta de la droga cap a França. La vigilància policial sobre ella va permetre identificar la furgoneta que feia d’enllaç en el trasllat de l’haixix des de Màlaga i Atarfe (Granada), municipi a on es va descobrir un altre lloc utilitzat per a ocultar la droga.

 

Part de darrere d'un camió

Es van fer una desena de registres | Policia Nacional

 

Una desena de registres

Des de la nau d’Alacant va eixir un camió carregat de mobles, entre els que es van trobar 1.007 quilos d’haixix, en direcció a França, fins que va ser interceptat quan es disposava a eixir de la ciutat. En el registre de la nau, els agents van confiscar 612 quilos d’este estupefaent i altres 1.224 que es dirigien cap a Alacant, mentres que, en Sant Vicent del Raspeig, en l’Alacantí (Alacant), es va localitzar una segona nau.

 

La desena de registres va permetre intervindre dos caps i set remolcs de camió, sis vehicles i dos màquines compactadores de cartó. Respecte a la investigació sobre el patrimoni de la xarxa, es van bloquejar set immobles, 32 vehicles i comptes bancaris a nom dels investigats.

 

També pots llegir…

Accede a nuestra hemeroteca Accedeix a la nostra hemeroteca Access our archive

Últimes notícies

La jutgessa de Catarroja demana a les parts pronunciar-se sobre la pròrroga de la instrucció de la DANA, que venç el 30 d’abril

La magistrada que investiga la gestió de la DANA ha demanat a les parts la seua postura sobre ampliar sis mesos la instrucció, que venç el 30 d'abril. També ordena acarar crides i rep la identificació de set agents que van atendre avisos el 29-O.

Compromís titlla d’infàmia l’obertura de juí oral a Mónica Oltra i el PSPV lamenta la seua persecució

L'Audiència Provincial ha ordenat obrir juí oral contra Mónica Oltra i dotze exmembres del seu equip. Compromís ho ha titllat d'infàmia i el PSPV ha lamentat la seua persecució.

Baleària eleva un 16% la facturació en 2025 i aconseguix 801 milions

Baleària ha augmentat un 16% la seua facturació en 2025, fins a 801 milions, amb 6,5 milions de passatgers i 1,6 milions de vehicles. El benefici ha sigut de 63 milions (+152%) i l'impuls internacional ha crescut un 68%, amb el nord d'Àfrica igualant el pes de Balears.

El comissionat demanarà al Govern incloure als municipis de Castelló en les ajudes per la DANA

Després de reunir-se amb 71 alcaldes, el comissionat per a la Recuperació ha anunciat que reclamarà en la Comissió mixta la inclusió dels municipis de Castelló en les ajudes estatals. La Generalitat defén neteja de llits, nova llei forestal i suport psicològic per a accelerar la recuperació.

Aldi reforça la seua presència en la Comunitat amb noves botigues i 442 contractacions

Aldi augmentarà la seua activitat en la Comunitat Valenciana amb l'obertura de noves botigues i 442 incorporacions. El centre logístic de Sagunt, que gestiona el 18% del volum nacional, sustenta el pla.

Morant exigix a Pérez Llorca expulsar del PP a Carlos Mazón i advertix d’encobriment

Diana Morant ha reclamat a Juanfran Pérez Llorca que apart a Carlos Mazón del PP i de Les Corts després de l'avanç de la causa per la DANA i la seua remissió al TSJCV.

La passarel·la de Picanya s’alça com a símbol de reconstrucció i resiliència després de la DANA

Pilar Bernabé ha destacat que la nova passarel·la de Picanya serà un símbol de reconstrucció després de la DANA. Les obres avancen amb inversions per a reforçar la seua resiliència i restablir connexions sobre el barranc de Poio.

Vox defén la presumpció d’innocència de Mazón i sosté que l’acta és personal

José María Llanos ha evitat valorar l'escrit remés al TSJCV sobre la DANA i ha remarcat que la renúncia a l'escó correspon a cada diputat.