Tràfic de drogues: Més de 4 tones confiscades i 8 detinguts en Alacant

Haixix

S’han intervingut més de 4 tones d’haixix | Policia Nacional

La Policia Nacional ha desarticulat una xarxa de tràfic d’haixix entre Granada i França amb la detenció de 18 persones, huit d’elles en Alacant, que utilitzaven falses empreses per a transportar la droga en camions i furgonetes i a les que se’ls ha confiscat més de quatre tones d’esta droga.

 

En concret, els agents han intervingut 4.073 quilos d’haixix que l’organització guardava en una nau industrial d’Alacant i que estaven ocults entre mobles, maquinària industrial i remolcs, segons ha informat la Policia Nacional en un comunicat.

 

Huit detencions s’han fet en Alacant, cinc en Saragossa, quatre en Granada i una en França. De les persones detingudes, 14 han ingressat en presó provisional.

 

Una investigació que començà en França

Els agents van posar en marxa la investigació després de trobar una partida de 1.240 quilos d’esta droga en França, dins d’un camió amb matrícula espanyola. Eixa intervenció va permetre descobrir que el centre d’operacions de la xarxa estava en Saragossa, a on havien situat societats fictícies amb l’objectiu d’aparentar la legalitat necessària per a una empresa de transports internacional.

 

Les investigacions van facilitar la localització d’una nau industrial en Alacant que servia de punt de partida de la ruta de la droga cap a França. La vigilància policial sobre ella va permetre identificar la furgoneta que feia d’enllaç en el trasllat de l’haixix des de Màlaga i Atarfe (Granada), municipi a on es va descobrir un altre lloc utilitzat per a ocultar la droga.

 

Part de darrere d'un camió

Es van fer una desena de registres | Policia Nacional

 

Una desena de registres

Des de la nau d’Alacant va eixir un camió carregat de mobles, entre els que es van trobar 1.007 quilos d’haixix, en direcció a França, fins que va ser interceptat quan es disposava a eixir de la ciutat. En el registre de la nau, els agents van confiscar 612 quilos d’este estupefaent i altres 1.224 que es dirigien cap a Alacant, mentres que, en Sant Vicent del Raspeig, en l’Alacantí (Alacant), es va localitzar una segona nau.

 

La desena de registres va permetre intervindre dos caps i set remolcs de camió, sis vehicles i dos màquines compactadores de cartó. Respecte a la investigació sobre el patrimoni de la xarxa, es van bloquejar set immobles, 32 vehicles i comptes bancaris a nom dels investigats.

 

També pots llegir…

Últimes notícies

Aemet activa l’avís groc per tempestes i granís a l’interior nord de Castelló

Aemet ha activat per a este dimarts l’avís groc per pluges, tempestes i possible granís a l’interior nord de Castelló, i per temperatures de fins a 38 graus en punts d’Alacant i València.

La regularització d’immigrants deixa un de cada huit nous afiliats a la Comunitat

La regularització extraordinària d’immigrants ha incorporat 262.475 persones a la Seguretat Social fins al 30 de juliol, de les quals el 12,1 % treballen a la Comunitat Valenciana, que és la quarta autonomia amb més nous afiliats.

El paro puja en 7.021 persones en juliol a la Comunitat Valenciana i arriba als 288.672 aturats

El paro ha augmentat en juliol en 7.021 persones a la Comunitat Valenciana, un 2,49 % més que en juny, fins als 288.672 desocupats, encara que en termes anuals hi ha 5.296 aturats menys.

Ruixats forts a l’interior nord de la Comunitat Valenciana esta vesprada

Aemet ha anunciat probabilitat de ruixats localment forts amb tronada esta vesprada a l’interior del terç nord de la Comunitat Valenciana, amb temperatures màximes lleugerament més altes a València i oratge estable a la mar.

Mor un treballador de l’Arenal Sound de Borriana durant l’última jornada del festival

Un treballador de l’Arenal Sound de Borriana ha mort este diumenge, últim dia del festival, després de ser traslladat a l’Hospital de la Plana, presumptament per causes naturals.

Entrenament sorpresa de Carlos Alcaraz a Alacant abans de tornar al circuit

Carlos Alcaraz ha reaparegut amb un entrenament sorpresa en el complex Arena de la Platja de Sant Joan d’Alacant per a preparar el seu retorn a la competició en el Masters 1.000 de Cincinnati, després de quasi quatre mesos lesionat al canell dret.

Gulácsi reforça la porteria del Villarreal amb un fitxatge de dos anys

El Villarreal ha incorporat el porter hongarés Péter Gulácsi, de 36 anys, procedent del Red Bull Leipzig, amb un contracte de dos temporades.

Les màximes baixen dels 40 graus i Alcoi registra 37,9 com a valor més alt

Les temperatures han baixat este dilluns dels 40 graus a la Comunitat Valenciana i el valor més alt s’ha registrat a Alcoi, amb 37,9 graus, segons Aemet. Les capitals de província han quedat per davall dels 33 graus.
FILMOTECA D'ESTIU