Tràfic de drogues: Més de 4 tones confiscades i 8 detinguts en Alacant

Haixix

S’han intervingut més de 4 tones d’haixix | Policia Nacional

La Policia Nacional ha desarticulat una xarxa de tràfic d’haixix entre Granada i França amb la detenció de 18 persones, huit d’elles en Alacant, que utilitzaven falses empreses per a transportar la droga en camions i furgonetes i a les que se’ls ha confiscat més de quatre tones d’esta droga.

 

En concret, els agents han intervingut 4.073 quilos d’haixix que l’organització guardava en una nau industrial d’Alacant i que estaven ocults entre mobles, maquinària industrial i remolcs, segons ha informat la Policia Nacional en un comunicat.

 

Huit detencions s’han fet en Alacant, cinc en Saragossa, quatre en Granada i una en França. De les persones detingudes, 14 han ingressat en presó provisional.

 

Una investigació que començà en França

Els agents van posar en marxa la investigació després de trobar una partida de 1.240 quilos d’esta droga en França, dins d’un camió amb matrícula espanyola. Eixa intervenció va permetre descobrir que el centre d’operacions de la xarxa estava en Saragossa, a on havien situat societats fictícies amb l’objectiu d’aparentar la legalitat necessària per a una empresa de transports internacional.

 

Les investigacions van facilitar la localització d’una nau industrial en Alacant que servia de punt de partida de la ruta de la droga cap a França. La vigilància policial sobre ella va permetre identificar la furgoneta que feia d’enllaç en el trasllat de l’haixix des de Màlaga i Atarfe (Granada), municipi a on es va descobrir un altre lloc utilitzat per a ocultar la droga.

 

Part de darrere d'un camió

Es van fer una desena de registres | Policia Nacional

 

Una desena de registres

Des de la nau d’Alacant va eixir un camió carregat de mobles, entre els que es van trobar 1.007 quilos d’haixix, en direcció a França, fins que va ser interceptat quan es disposava a eixir de la ciutat. En el registre de la nau, els agents van confiscar 612 quilos d’este estupefaent i altres 1.224 que es dirigien cap a Alacant, mentres que, en Sant Vicent del Raspeig, en l’Alacantí (Alacant), es va localitzar una segona nau.

 

La desena de registres va permetre intervindre dos caps i set remolcs de camió, sis vehicles i dos màquines compactadores de cartó. Respecte a la investigació sobre el patrimoni de la xarxa, es van bloquejar set immobles, 32 vehicles i comptes bancaris a nom dels investigats.

 

També pots llegir…

Accede a nuestra hemeroteca Accedeix a la nostra hemeroteca Access our archive

Últimes notícies

Juan Luis Gandia guanya el Rectorat de la Universitat de València amb el 58,58% del vot ponderat

Juan Luis Gandia ha guanyat la segona volta al Rectorat de la Universitat de València amb el 58,58% del vot ponderat enfront d'Ángeles Solanes. La participació s'ha quedat en el 17,81%, amb 10.316 vots d'un cens de 57.920.

L’incendi d’un camió curta 45 minuts l’A-7 a Paterna en direcció Barcelona

L'incendi d'un camió que transportava bobines de paper ha obligat a tancar els tres carrils de la A-7 a Paterna durant 45 minuts. A les 18.24 s'ha reobert el carril esquerre, amb cues de fins a 13 km.

Granada i València s’alien per a impulsar un vol directe i una promoció turística conjunta

Les diputacions han segellat una aliança per a llançar una connexió aèria directa entre Granada i València. El pla inclou un concurs públic i una estratègia de promoció turística conjunta.

La mort d’un home al seu balcó a Alacant apunta a una bala perduda d’un tiroteig

La investigació assenyala que un home de 59 anys va ser aconseguit per un tret accidental mentres era al balcó de la seua vivenda a Carolines Altes. S'han constatat set detonacions i no hi ha detencions.

Incendi d’un camió curta 45 minuts l’A-7 a Paterna cap a Barcelona

Un camió amb bobines de paper s'ha incendiat en l'A-7 a l'altura de Paterna i ha obligat a tancar l'autovia 45 minuts en sentit Barcelona. La reobertura parcial ha deixat retencions de fins a 13 quilòmetres i desviaments provisionals.

Els maquinistes inicien vaga en FGV amb servicis mínims del 75%-80% en Falles

Semaf activa aturs en Metrovalencia i TRAM d'Alacant amb mínims del 75% i del 80% del 15 al 19 de març. El sindicat denuncia carències de seguretat i falta de negociació.

Morrissey manté els concerts de Saragossa i Sevilla després de cancel·lar el de València

La promotora confirma que seguixen en peus les dates del 14 de març a Saragossa i del 16 a Sevilla, després de suspendre el concert previst a València. L'artista ha atribuït la cancel·lació a la falta de descans pel soroll a la ciutat, en plena avantsala de les Falles.

Desenes d’entitats convoquen per al dissabte concentracions contra la guerra de l’Iran a València, Alacant, Alcoi i Crevillent

Desenes d'organitzacions socials, sindicats i entitats veïnals han convocat este dissabte concentracions per a rebutjar els atacs a l'Iran. Les protestes seran al migdia a València, Alacant, Alcoi i Crevillent.