La UCO apunta al fet que el PSPV va finançar irregularment la campanya de Carmen Alborch a València en 2007

La Unitat Central Operativa (UCO) de la Guàrdia Civil creu que el PSPV va finançar irregularment la campanya municipal socialista de 2007.

Concretament apunta al fet que els socialistes van pagar amb diners de comissions despeses de marxandatge de la campanya de Carmen Alborch a l’Ajuntament de Valèncià, segons ha avançat Europa Press, després d’alçar-se el secret de sumari de la peça separada del cas Assut, que investiga presumptes “mossegades” a canvi d’adjudicacions d’obra pública i que esguita a exdirigents del Partit Popular i del PSOE valencià.

A més, s’investiga al PSOE en les eleccions generals de 2008, el cap de llista de les quals per a la subscripció de València era la llavors vicepresidenta del Govern, María Teresa Fernández de la Vega.

Part d’aqueixos pagaments suposadament il·lícits va ser abonada per la constructora manxega Gegant, pel que sembla amb fons del constructor valencià Jaime María Febrer, però també a través del grup Gimeno -el propietari del qual ja va ser condemnat en el marc del cas Gürtel per una operativa similar, però amb el PP com a beneficiari- i Acciona, suposadament a conseqüència de l’adjudicació de l’obra d’un tram del transvasament Xúquer-Vinalopó.

En el marc del cas Assut que instrueix un jutjat valencià, la Unitat Central Operativa de la Guàrdia Civil detalla diversos pagaments que es van canalitzar a través d’empreses del Grup Gimeno, com Sitra o Facsa (prop de 180.000 euros) i també de Construccions Luján (120.000 euros) per a abonar a diverses signatures de publicitat i comunicació la confecció de gorres, samarretes, motxilles o llapis, entre altres objectes.

L’UCO, que secunda gran part de la seua tesi en les anotacions confiscades als imputats (especialment en els papers trobats en el domicili de l’exresponsable de Finances del PSPV, Pepe Catalunya i la documentació confiscada a l’empresari Jaime Febrer) desgrana els pagaments de les empreses implicades en l’entramat així com el desviament d’aquests fons que van anar a parar a finançar les campanyes electorals de 2007 en l’Alcaldia de València i de les generals de 2008 en les quals José Luis Rodríguez Zapatero va revalidar el seu mandat.

El sumari d’aquest cas assenyala que les empreses del Grup Axis, de l’empresari Jaime María Febrer, van abonar a la constructora manxega Gegant Edificacions i Obres una important suma de diners en concepte de despeses de publicitat amb la vertadera intenció de traure aqueixos fons del circuit legal i destinar-los al pagament de suborns.

Pel que fa a l’exministra de Cultura Carmen Alborch, s’al·ludeix al pagament de marxandatge (ventalls, quaderns i llapis) amb la cara de la llavors candidata a l’Alcaldia de València en les municipals de 2007.

Les empreses de la trama van facturar a una de les principals mercantils del cas Assut, Gegant Edificacions, per 80.000 xapes, 125.000 globus blancs, 1.250.000 globus rojos i 5.500 clauers. També van confeccionar gorres, motxilles i samarretes.

El PSPV també va abonar en 2007 una part de la campanya electoral d’Unió Valenciana, segons va assenyalar el representant de Key, accions per a la campanya electoral (bustiada) per 102.080 euros a través de Gegant per indicació de Paco Martínez, exgerente del PSPV-PSOE.

El PP demana explicacions a Ximo Puig i Sandra Gómez

Després d’això, el secretari general del Partit Popular de la ciutat de València, Juan Carlos Caballero, ha exigit a la vicealcaldessa i secretària general del PSOE a València, Sandra Gómez, que “isca a donar la cara i done explicacions sobre el finançament irregular de campanyes socialistes”.

“La Guàrdia Civil assenyala que la mà dreta de Sandra Gómez presumptament va cobrar 300.000 euros en mossegades de la trama corrupta i ha estat un poquet de temps en la presó per estar immers en la investigació pels presumptes delictes de prevaricació, suborn, falsedat documental, blanqueig, tràfic d’influències, associació il·lícita i grup criminal” ha recordat Cavaller.

“La vicealcaldessa socialista i responsable del partit a la ciutat no pot amagar-se i ha de respondre si és veritat que el seu partit es va finançar il·legalment, per què tenia com a mà dreta a una persona imputada per delictes tan greus i si pot eixir i dir que la seua gestió en urbanisme està neta perquè el que és clar és que l’UCO ha posat sota la lupa el finançament del Partit Socialista del País Valencià i en el nucli de la trama corrupta estava la seua mà dreta” ha subratllat el secretari general del PP de València.

Igualment, el director de campanya del PPCV, Miguel Barrachina, ha instat hui a Ximo Puig a “posar data i hora per a donar explicacions sobre el suposat dopatge electoral del PSPV en diferents eleccions municipals i generals. Hui coneixem de manera sorprenent que es tracta d’una trama de presumpte finançament irregular del PSPV en diferents campanyes electorals”.

“Hui hi ha ombres sobre les candidatures del PSPV a les eleccions municipals i nacionals, i és l’UCO qui ho diu en un informe. Si Puig no té res a amagar, hauria d’eixir com més prompte millor a rebatre aquestes informacions i donar una explicació que buide dubtes”, ha assenyalat Barrachina.

Últimes notícies

Les víctimes de la DANA reclamen presó per a Mazón a un mes dels dos anys del 29O

Tres associacions de víctimes de la DANA del 29 d’octubre han exigit a Alacant el fi de l’aforament i l’ingrés a presó de Carlos Mazón, a un mes de complir-se dos anys del desastre que va causar 232 morts.

El Valencia Basket remunta a Saragossa i jugarà la final de la Supercopa

El Valencia Basket ha remuntat davant el Casademont Zaragoza (73-84) en la semifinal de la Supercopa LF Endesa a Torrejón de Ardoz i es classifica per a la final, on buscarà el seu quart títol. Debut de les jóvens Isa Hernández i Amelia Alonso amb només 16 anys.

Les persones sordes exigixen que els seus drets siguen reals en el dia a dia

FESORD CV ha celebrat a València el Dia Internacional de les Persones Sordes 2026 i ha reclamat que els drets reconeguts passen a complir-se de manera efectiva. La jornada ha coincidit amb el centenari de lAssociació Valenciana de Persones Sordes i ha inclòs la suma al manifest de la CNSE.

Kempes aposta per Aguirre per a reactivar el València i unir el vestidor

Mario Alberto Kempes ha mostrat plena confiança en Javier Aguirre per a traure el València CF de la zona baixa i reforçar la unió del vestidor, tot i la delicada situació esportiva de l’equip en LaLiga EA Sports.

El Valencia Basket estrena el Roig Arena en la Lliga Endesa contra l’Ilerna Lleida

El Valencia Basket rep este diumenge l’Ilerna Lleida al Roig Arena en la primera jornada de la fase regular de la Lliga Endesa, en el primer partit del nou projecte ‘taronja’ davant la seua afició.

Presó per a un home per una violació i un robatori amb intimidació al Parc Central

Un home ha ingressat en presó preventiva acusat de violar un estudiant americà i robar amb intimidació al Parc Central de València, gràcies a un vídeo entregat a la Policia Nacional per diversos testimonis.

Oltra defensa que Compromís té més capacitat de govern que el bipartidisme

Mónica Oltra ha reivindicat en unes jornades municipalistes a Mislata que forces com Compromís tenen més capacitat de govern que el bipartidisme i ha instat el seu espai polític a preparar-se per a governar el 2027.

Quatre de cada deu parades del Mercat Central tornen a vendre després de l’incendi

Un 40 % de les 45 parades del Mercat Central de València afectades per l’incendi en un quadre elèctric ja han représ l’activitat aquest dissabte. La resta confia a recuperar el subministrament elèctric a partir de dilluns mentre continuen els treballs tècnics i de seguretat.