La UCO apunta al fet que el PSPV va finançar irregularment la campanya de Carmen Alborch a València en 2007

La Unitat Central Operativa (UCO) de la Guàrdia Civil creu que el PSPV va finançar irregularment la campanya municipal socialista de 2007.

Concretament apunta al fet que els socialistes van pagar amb diners de comissions despeses de marxandatge de la campanya de Carmen Alborch a l’Ajuntament de Valèncià, segons ha avançat Europa Press, després d’alçar-se el secret de sumari de la peça separada del cas Assut, que investiga presumptes “mossegades” a canvi d’adjudicacions d’obra pública i que esguita a exdirigents del Partit Popular i del PSOE valencià.

A més, s’investiga al PSOE en les eleccions generals de 2008, el cap de llista de les quals per a la subscripció de València era la llavors vicepresidenta del Govern, María Teresa Fernández de la Vega.

Part d’aqueixos pagaments suposadament il·lícits va ser abonada per la constructora manxega Gegant, pel que sembla amb fons del constructor valencià Jaime María Febrer, però també a través del grup Gimeno -el propietari del qual ja va ser condemnat en el marc del cas Gürtel per una operativa similar, però amb el PP com a beneficiari- i Acciona, suposadament a conseqüència de l’adjudicació de l’obra d’un tram del transvasament Xúquer-Vinalopó.

En el marc del cas Assut que instrueix un jutjat valencià, la Unitat Central Operativa de la Guàrdia Civil detalla diversos pagaments que es van canalitzar a través d’empreses del Grup Gimeno, com Sitra o Facsa (prop de 180.000 euros) i també de Construccions Luján (120.000 euros) per a abonar a diverses signatures de publicitat i comunicació la confecció de gorres, samarretes, motxilles o llapis, entre altres objectes.

L’UCO, que secunda gran part de la seua tesi en les anotacions confiscades als imputats (especialment en els papers trobats en el domicili de l’exresponsable de Finances del PSPV, Pepe Catalunya i la documentació confiscada a l’empresari Jaime Febrer) desgrana els pagaments de les empreses implicades en l’entramat així com el desviament d’aquests fons que van anar a parar a finançar les campanyes electorals de 2007 en l’Alcaldia de València i de les generals de 2008 en les quals José Luis Rodríguez Zapatero va revalidar el seu mandat.

El sumari d’aquest cas assenyala que les empreses del Grup Axis, de l’empresari Jaime María Febrer, van abonar a la constructora manxega Gegant Edificacions i Obres una important suma de diners en concepte de despeses de publicitat amb la vertadera intenció de traure aqueixos fons del circuit legal i destinar-los al pagament de suborns.

Pel que fa a l’exministra de Cultura Carmen Alborch, s’al·ludeix al pagament de marxandatge (ventalls, quaderns i llapis) amb la cara de la llavors candidata a l’Alcaldia de València en les municipals de 2007.

Les empreses de la trama van facturar a una de les principals mercantils del cas Assut, Gegant Edificacions, per 80.000 xapes, 125.000 globus blancs, 1.250.000 globus rojos i 5.500 clauers. També van confeccionar gorres, motxilles i samarretes.

El PSPV també va abonar en 2007 una part de la campanya electoral d’Unió Valenciana, segons va assenyalar el representant de Key, accions per a la campanya electoral (bustiada) per 102.080 euros a través de Gegant per indicació de Paco Martínez, exgerente del PSPV-PSOE.

El PP demana explicacions a Ximo Puig i Sandra Gómez

Després d’això, el secretari general del Partit Popular de la ciutat de València, Juan Carlos Caballero, ha exigit a la vicealcaldessa i secretària general del PSOE a València, Sandra Gómez, que “isca a donar la cara i done explicacions sobre el finançament irregular de campanyes socialistes”.

“La Guàrdia Civil assenyala que la mà dreta de Sandra Gómez presumptament va cobrar 300.000 euros en mossegades de la trama corrupta i ha estat un poquet de temps en la presó per estar immers en la investigació pels presumptes delictes de prevaricació, suborn, falsedat documental, blanqueig, tràfic d’influències, associació il·lícita i grup criminal” ha recordat Cavaller.

“La vicealcaldessa socialista i responsable del partit a la ciutat no pot amagar-se i ha de respondre si és veritat que el seu partit es va finançar il·legalment, per què tenia com a mà dreta a una persona imputada per delictes tan greus i si pot eixir i dir que la seua gestió en urbanisme està neta perquè el que és clar és que l’UCO ha posat sota la lupa el finançament del Partit Socialista del País Valencià i en el nucli de la trama corrupta estava la seua mà dreta” ha subratllat el secretari general del PP de València.

Igualment, el director de campanya del PPCV, Miguel Barrachina, ha instat hui a Ximo Puig a “posar data i hora per a donar explicacions sobre el suposat dopatge electoral del PSPV en diferents eleccions municipals i generals. Hui coneixem de manera sorprenent que es tracta d’una trama de presumpte finançament irregular del PSPV en diferents campanyes electorals”.

“Hui hi ha ombres sobre les candidatures del PSPV a les eleccions municipals i nacionals, i és l’UCO qui ho diu en un informe. Si Puig no té res a amagar, hauria d’eixir com més prompte millor a rebatre aquestes informacions i donar una explicació que buide dubtes”, ha assenyalat Barrachina.

Últimes notícies

Educació defén que no decidix sota pressió i tanca la negociació salarial amb part dels sindicats

La Conselleria d'Educació insistix que no pren decisions sota pressió, dona per tancada la pujada salarial pactada amb CSIF i ANPE i emplaça a la resta de sindicats a continuar negociant la resta de reivindicacions en taules temàtiques.

El Govern investiga l’agressió d’un policia a una dona en una protesta de professors a València

La Delegació del Govern en la Comunitat Valenciana investiga l'actuació d'un agent de la Policia Nacional que va espentar per l'esquena a una dona durant una protesta de professors a València.

El València atropella al Barça en el Palau i assegura el factor pista en el play-off

El València Basket pansa per damunt del Barça en el Palau (77-102), exposa totes les debilitats blaugranes i assegura la segona plaça de la Lliga Endesa amb factor pista en el play-off.

Educació cita als sindicats el dilluns i STEPV, CCOO i UGT es queden en la taula de negociació

Els sindicats docents STEPV, CCOO i UGT decidixen no abandonar la sala de la Conselleria d'Educació després de donar-se per tancada la reunió i exigixen un document base decent per a continuar negociant.

Novena reunió entre Educació i sindicats per a intentar tancar un acord i frenar la vaga docent

Educació i els sindicats docents afronten la seua novena reunió amb l'objectiu de pactar un acord definitiu que permeta desconvocar la vaga indefinida en l'educació pública no universitària.

Rescaten en helicòpter a una senderista ferida en la Senda Fosca del Montgó

Una dona de 57 anys va ser evacuada en helicòpter després de patir una possible fractura de turmell mentres recorria la Senda Fosca, en el paratge natural del Montgó, a Dénia.

La Confederació de l’Ebre alerta de possibles crescudes sobtades a Aragó, Comunitat Valenciana i Catalunya

La Confederació Hidrogràfica de l'Ebre advertix de risc de crescudes ràpides en llits menors i barrancs d'Aragó, Comunitat Valenciana i Catalunya davant pluges intenses i tempestes previstes per a la vesprada.

Sergio De Larrea, triat millor jugador jove de la Lliga Endesa

El base del València Basket Sergio De Larrea ha sigut triat millor jugador jove de la Lliga Endesa després de dominar la votació popular i la d'entrenadors i mitjans. L'internacional espanyol succeïx en el palmarés a Jean Montero i confirma la seua irrupció en l'elit.