La UCO apunta al fet que el PSPV va finançar irregularment la campanya de Carmen Alborch a València en 2007

La Unitat Central Operativa (UCO) de la Guàrdia Civil creu que el PSPV va finançar irregularment la campanya municipal socialista de 2007.

Concretament apunta al fet que els socialistes van pagar amb diners de comissions despeses de marxandatge de la campanya de Carmen Alborch a l’Ajuntament de Valèncià, segons ha avançat Europa Press, després d’alçar-se el secret de sumari de la peça separada del cas Assut, que investiga presumptes “mossegades” a canvi d’adjudicacions d’obra pública i que esguita a exdirigents del Partit Popular i del PSOE valencià.

A més, s’investiga al PSOE en les eleccions generals de 2008, el cap de llista de les quals per a la subscripció de València era la llavors vicepresidenta del Govern, María Teresa Fernández de la Vega.

Part d’aqueixos pagaments suposadament il·lícits va ser abonada per la constructora manxega Gegant, pel que sembla amb fons del constructor valencià Jaime María Febrer, però també a través del grup Gimeno -el propietari del qual ja va ser condemnat en el marc del cas Gürtel per una operativa similar, però amb el PP com a beneficiari- i Acciona, suposadament a conseqüència de l’adjudicació de l’obra d’un tram del transvasament Xúquer-Vinalopó.

En el marc del cas Assut que instrueix un jutjat valencià, la Unitat Central Operativa de la Guàrdia Civil detalla diversos pagaments que es van canalitzar a través d’empreses del Grup Gimeno, com Sitra o Facsa (prop de 180.000 euros) i també de Construccions Luján (120.000 euros) per a abonar a diverses signatures de publicitat i comunicació la confecció de gorres, samarretes, motxilles o llapis, entre altres objectes.

L’UCO, que secunda gran part de la seua tesi en les anotacions confiscades als imputats (especialment en els papers trobats en el domicili de l’exresponsable de Finances del PSPV, Pepe Catalunya i la documentació confiscada a l’empresari Jaime Febrer) desgrana els pagaments de les empreses implicades en l’entramat així com el desviament d’aquests fons que van anar a parar a finançar les campanyes electorals de 2007 en l’Alcaldia de València i de les generals de 2008 en les quals José Luis Rodríguez Zapatero va revalidar el seu mandat.

El sumari d’aquest cas assenyala que les empreses del Grup Axis, de l’empresari Jaime María Febrer, van abonar a la constructora manxega Gegant Edificacions i Obres una important suma de diners en concepte de despeses de publicitat amb la vertadera intenció de traure aqueixos fons del circuit legal i destinar-los al pagament de suborns.

Pel que fa a l’exministra de Cultura Carmen Alborch, s’al·ludeix al pagament de marxandatge (ventalls, quaderns i llapis) amb la cara de la llavors candidata a l’Alcaldia de València en les municipals de 2007.

Les empreses de la trama van facturar a una de les principals mercantils del cas Assut, Gegant Edificacions, per 80.000 xapes, 125.000 globus blancs, 1.250.000 globus rojos i 5.500 clauers. També van confeccionar gorres, motxilles i samarretes.

El PSPV també va abonar en 2007 una part de la campanya electoral d’Unió Valenciana, segons va assenyalar el representant de Key, accions per a la campanya electoral (bustiada) per 102.080 euros a través de Gegant per indicació de Paco Martínez, exgerente del PSPV-PSOE.

El PP demana explicacions a Ximo Puig i Sandra Gómez

Després d’això, el secretari general del Partit Popular de la ciutat de València, Juan Carlos Caballero, ha exigit a la vicealcaldessa i secretària general del PSOE a València, Sandra Gómez, que “isca a donar la cara i done explicacions sobre el finançament irregular de campanyes socialistes”.

“La Guàrdia Civil assenyala que la mà dreta de Sandra Gómez presumptament va cobrar 300.000 euros en mossegades de la trama corrupta i ha estat un poquet de temps en la presó per estar immers en la investigació pels presumptes delictes de prevaricació, suborn, falsedat documental, blanqueig, tràfic d’influències, associació il·lícita i grup criminal” ha recordat Cavaller.

“La vicealcaldessa socialista i responsable del partit a la ciutat no pot amagar-se i ha de respondre si és veritat que el seu partit es va finançar il·legalment, per què tenia com a mà dreta a una persona imputada per delictes tan greus i si pot eixir i dir que la seua gestió en urbanisme està neta perquè el que és clar és que l’UCO ha posat sota la lupa el finançament del Partit Socialista del País Valencià i en el nucli de la trama corrupta estava la seua mà dreta” ha subratllat el secretari general del PP de València.

Igualment, el director de campanya del PPCV, Miguel Barrachina, ha instat hui a Ximo Puig a “posar data i hora per a donar explicacions sobre el suposat dopatge electoral del PSPV en diferents eleccions municipals i generals. Hui coneixem de manera sorprenent que es tracta d’una trama de presumpte finançament irregular del PSPV en diferents campanyes electorals”.

“Hui hi ha ombres sobre les candidatures del PSPV a les eleccions municipals i nacionals, i és l’UCO qui ho diu en un informe. Si Puig no té res a amagar, hauria d’eixir com més prompte millor a rebatre aquestes informacions i donar una explicació que buide dubtes”, ha assenyalat Barrachina.

Últimes notícies

Sis onades d’aire saharià des de maig calfen un inici d’estiu extrem a la Comunitat Valenciana

La Comunitat Valenciana ha encadenat sis onades intenses d’aire saharià des de maig, amb nits boiroses, mar a quasi 30 graus i anomalies de temperatura que obliguen a extremar la vigilància de cara a la tardor.

Quarta petició d’Espanya a la UE per afrontar grans desastres naturals

El Govern espanyol ha demanat per quarta vegada el suport de la Unió Europea davant grans desastres naturals, esta volta pels greus incendis forestals que afecten diverses comunitats. L’executiu ha declarat l’emergència d’interés nacional a la Comunitat de Madrid i la província d’Àvila.

Murcia i la Comunitat Valenciana reforcen la vigilància davant el nou virus dels cítrics

La Regió de Múrcia i la Comunitat Valenciana han intensificat la coordinació científica i l’intercanvi de dades per controlar la clorosi nervial groga dels cítrics i limitar-ne l’impacte sobre les collites.

Geely injecta 221 milions per entrar en el 34 % de la planta Ford d’Almussafes

Geely Holding ha invertit 221 milions d’euros per adquirir el 34 % de la nova empresa conjunta amb Ford que gestionarà la planta d’Almussafes a partir de 2027, una operació que valora la societat en 650 milions.

El Consell qüestiona la defensa de Morant a Zapatero pel cas Plus Ultra

Miguel Barrachina ha qualificat dinexplicable la defensa que, al seu juí, fa Diana Morant de José Luis Rodríguez Zapatero, investigat per una presumpta trama de tràfic dinfluències vinculada a Plus Ultra.

Comiat emocionant a Roberto Bautista en el seu club de Castelló

El tennista castellonenc Roberto Bautista ha anunciat el seu adeu al tennis professional en un acte emotiu al club Plana Sport de Castelló, on ha repassat la seua trajectòria i ha confirmat que encara disputarà un últim partit d’exhibició en desembre.

La Comunitat Valenciana reforçarà en 2026 els seus llaços europeus en automoció, defensa i vivenda

La Generalitat ha anunciat que en 2026 reforçarà les aliances europees en sectors com l’automoció, la defensa, l’aeroespacial, la vivenda i els semiconductors, a través de la Fundació Comunitat Valenciana-Regió Europea. L’objectiu és defensar interessos valencians a la Unió Europea, atraure finançament i impulsar ocupació de qualitat.

El centre de dia de Ruzafa es consolida com a referent en el dany cerebral adquirit

El president de la Generalitat, Juanfran Pérez Llorca, ha reafirmat el compromís del Consell amb una atenció especialitzada a les persones amb dany cerebral adquirit durant una visita al centre de dia de l’IVASS al barri de Ruzafa, a València, considerat un model referent en rehabilitació i inclusió.