València multarà per ‘estar’ en un botelló encara que no es bega

En pocs mesos podria estar a València en marxa la nova normativa que permet sancionar a qui es trobe en un botelló encara que no estiga consumint alcohol. Així ho ha recordat hui el regidor de Seguretat Ciutadana de València, Aaron Cano en una entrevista a la ràdio pública valenciana.

Esta mesura, que a priori pot resultar confusa, posa a l’accent en el complex procés administratiu que a hores d’ara ha de desenvolupar perquè estes sancions per consumir d’alcohol en via pública siguen efectives.

És a dir, actualment s’ha de demostrar que el líquid que s’està consumint és, efectivament, alcohol, la qual cosa suposa des d’una presa de mostra, fins a una cadena de custòdia, amb totes les garanties establertes, per a l’anàlisi i per tant la confirmació de proposta de sanció que s’ha fet a l’interceptar el líquid consumit al carrer.

Així, segons apunta Cano, tot i que el canvi no vaga a frenar el botelló, sí que pot facilitar molt més la feina policial.

D’altra banda, cal recordar, tots els problemes de convivència ciutadana i seguretat, derivats de l’increment de botellons i que afecten especialment determinats punts de València. El barri d’Orriols o la Plaça Hondures són només dos exemples d’estos punts neuràlgics on augmenta la conflictivitat.

De fet, alguns dels aspectes que aborda l’esborrany de l’ordenança de convivència ciutadana, de la ciutat de València presentat fa unes setmanes. Un escrit que, però, tindrà encara que desenvolupar-se i passar les corresponents fases abans de la seua aprovació final.

Canvi de focus de «qui beu» a «qui ven»

 

Pel que fa a com afrontar el problema de l’increment de botellons, sembla que l’estratègia que estudia ara l’ajuntament de València, igual que estan fent altres municipis que comparteixen problema, és ampliar el punt de mira de l’origen del problema. Això suposaria molts dels punts de venda d’alcohol, també serien controlats.

I és que al que sembla, en la majoria de les ocasions, més enllà dels establiments d’oci, el problema real sorgeix per establiments que en hores no regulades i en més d’una ocasió sense emportar l’edat de comprador, dispensen begudes alcohòliques de manera irregular.

Últimes notícies

Elda immortalitza Pedrito Rico amb una escultura a la plaça Major

Elda ha homenatjat el cantant Pedrito Rico amb la inauguració d’una escultura en bronze a la plaça Major, obra de l’escultor local Carlos Martínez, en un acte emotiu amb família i veïns.

Un home ferit en un xoc entre dos camions a la Font de la Figuera

Un home ha resultat ferit este dijous en col·lisionar dos camions a la Font de la Figuera. Els bombers l'han excarcerat i un helicòpter medicalitzat l'ha traslladat a l'hospital.

El Valencia Basket incorpora Mouhamadou Gueye per reforçar el joc interior

El Valencia Basket ha tancat el fitxatge de l’ala-pivot Mouhamadou Gueye, nord-americà amb passaport senegalés, per una temporada, en el seu primer pas pel bàsquet europeu.

Reventons càlids amb ratxes de més de 90 km/h sacsegen el sud d’Alacant

Diverses zones del sud de la província d’Alacant han patit esta vesprada reventons càlids amb ratxes de vent molt fortes i una pujada sobtada de temperatures, en una jornada amb avís roig per calor extrema.

María Collados i Nayra Luque, noves Reines de les Festes de Castelló en 2027

María Collados Marzá ha sigut designada Reina de les Festes de Castelló de 2027 i la xiqueta Nayra Luque Beltrán serà la Reina Infantil, després de la telefonada de l'alcaldessa Begoña Carrasco.

Hisienda insta el PP a no frenar la quita del deute que afavorix sobretot les seues autonomies

El ministre d’Hisenda, Arcadi España, ha demanat al PP en el Congrés que no bloquege la llei que permet condonar més de 83.000 milions del deute autonòmic, una mesura que beneficia sobretot comunitats governades pels populars com Andalusia, la Comunitat Valenciana i Múrcia.

Bicorp encapçala la tercera onada de calor amb quasi 44 graus

La tercera onada de calor de l’estiu ha deixat fins a 43,9 graus a Bicorp i més de 40 graus en nombroses localitats de l’interior de València i Alacant.

L’alacantina Awa Fam brilla amb el seu primer doble-doble a la WNBA

La pívot de Santa Pola Awa Fam ha signat el seu primer doble-doble en la WNBA amb 10 punts i 10 rebots, tot i la derrota de Seattle Storm davant Minnesota Lynx.