València multarà per ‘estar’ en un botelló encara que no es bega

En pocs mesos podria estar a València en marxa la nova normativa que permet sancionar a qui es trobe en un botelló encara que no estiga consumint alcohol. Així ho ha recordat hui el regidor de Seguretat Ciutadana de València, Aaron Cano en una entrevista a la ràdio pública valenciana.

Esta mesura, que a priori pot resultar confusa, posa a l’accent en el complex procés administratiu que a hores d’ara ha de desenvolupar perquè estes sancions per consumir d’alcohol en via pública siguen efectives.

És a dir, actualment s’ha de demostrar que el líquid que s’està consumint és, efectivament, alcohol, la qual cosa suposa des d’una presa de mostra, fins a una cadena de custòdia, amb totes les garanties establertes, per a l’anàlisi i per tant la confirmació de proposta de sanció que s’ha fet a l’interceptar el líquid consumit al carrer.

Així, segons apunta Cano, tot i que el canvi no vaga a frenar el botelló, sí que pot facilitar molt més la feina policial.

D’altra banda, cal recordar, tots els problemes de convivència ciutadana i seguretat, derivats de l’increment de botellons i que afecten especialment determinats punts de València. El barri d’Orriols o la Plaça Hondures són només dos exemples d’estos punts neuràlgics on augmenta la conflictivitat.

De fet, alguns dels aspectes que aborda l’esborrany de l’ordenança de convivència ciutadana, de la ciutat de València presentat fa unes setmanes. Un escrit que, però, tindrà encara que desenvolupar-se i passar les corresponents fases abans de la seua aprovació final.

Canvi de focus de «qui beu» a «qui ven»

 

Pel que fa a com afrontar el problema de l’increment de botellons, sembla que l’estratègia que estudia ara l’ajuntament de València, igual que estan fent altres municipis que comparteixen problema, és ampliar el punt de mira de l’origen del problema. Això suposaria molts dels punts de venda d’alcohol, també serien controlats.

I és que al que sembla, en la majoria de les ocasions, més enllà dels establiments d’oci, el problema real sorgeix per establiments que en hores no regulades i en més d’una ocasió sense emportar l’edat de comprador, dispensen begudes alcohòliques de manera irregular.

Últimes notícies

Detingut a Chiva amb drogues i dos boligrafs-pistola en plenes festes

La Guàrdia Civil ha detingut un home de 62 anys a Chiva durant les festes patronals per portar diverses drogues i dos bolígrafs-pistola, a més de munició, i resistir-se greument als agents.

Les víctimes de la DANA tornaran a omplir València per reclamar que Mazón perda l’aforament

Associacions de víctimes de la DANA del 29 d’octubre de 2024 i moviments socials han convocat este dissabte una concentració a València per exigir la fi de l’aforament de l’expresident de la Generalitat Carlos Mazón, quan es complixen 22 mesos de les inundacions que van causar 231 morts a la província de València.

Netflix estrena la sèrie de ‘Tota la veritat de les meues mentires’ d’Elísabet Benavent

La nova miniserie de Netflix basada en la novel·la 'Toda la verdad de mis mentiras' d'Elísabet Benavent s'estrena el 28 d'agost amb cinc episodis que exploren els límits entre amor i amistat durant un viatge en caravana.

Intervals de núvols i algun ruixat aïllat en l’últim dimecres d’agost

L’últim dimecres d’agost arriba a la Comunitat Valenciana amb intervals de núvols, possibilitat de pluja feble i temperatures amb pocs canvis. Dijous s’espera un ambient més estable, amb cels poc nuvolosos i descens de les màximes en l’interior nord de València.

Buñol es prepara per a una Tomatina amb 150 tones de tomates i 22.000 participants

Buñol acollirà hui una nova edició de la Tomatina, amb 150 tones de tomates i 22.000 participants en una hora de batalla festiva. La festa reforça l’accessibilitat i comptarà amb més trens de Cercanies per a facilitar l’arribada de visitants.

La Guàrdia Civil investiga la mort d’un matrimoni irlandés en un jacuzzi a Cullera

La Guàrdia Civil ha obert una investigació per la mort d’un matrimoni irlandés de 50 i 45 anys a Cullera, localitzat sense vida en el jacuzzi de la vivenda pels seus fills menors.

Un voleó de Pablo García en el 83 enfonsa el València CF a Mestalla

Un gol de volea de Pablo García en el minut 83 ha donat la victòria al Betis a Mestalla i ha encés de nou la protesta de l’afició del València CF, que encadena dos jornades sense marcar.

Nathan Saliba reforça el mig del camp del Villarreal fins a 2031

El Villarreal ha tancat el fichatge del migcampista canadenc Nathan Saliba, de 22 anys, procedent de l'Anderlecht, amb un contracte fins al 30 de juny de 2031.