València multarà per ‘estar’ en un botelló encara que no es bega

En pocs mesos podria estar a València en marxa la nova normativa que permet sancionar a qui es trobe en un botelló encara que no estiga consumint alcohol. Així ho ha recordat hui el regidor de Seguretat Ciutadana de València, Aaron Cano en una entrevista a la ràdio pública valenciana.

Esta mesura, que a priori pot resultar confusa, posa a l’accent en el complex procés administratiu que a hores d’ara ha de desenvolupar perquè estes sancions per consumir d’alcohol en via pública siguen efectives.

És a dir, actualment s’ha de demostrar que el líquid que s’està consumint és, efectivament, alcohol, la qual cosa suposa des d’una presa de mostra, fins a una cadena de custòdia, amb totes les garanties establertes, per a l’anàlisi i per tant la confirmació de proposta de sanció que s’ha fet a l’interceptar el líquid consumit al carrer.

Així, segons apunta Cano, tot i que el canvi no vaga a frenar el botelló, sí que pot facilitar molt més la feina policial.

D’altra banda, cal recordar, tots els problemes de convivència ciutadana i seguretat, derivats de l’increment de botellons i que afecten especialment determinats punts de València. El barri d’Orriols o la Plaça Hondures són només dos exemples d’estos punts neuràlgics on augmenta la conflictivitat.

De fet, alguns dels aspectes que aborda l’esborrany de l’ordenança de convivència ciutadana, de la ciutat de València presentat fa unes setmanes. Un escrit que, però, tindrà encara que desenvolupar-se i passar les corresponents fases abans de la seua aprovació final.

Canvi de focus de «qui beu» a «qui ven»

 

Pel que fa a com afrontar el problema de l’increment de botellons, sembla que l’estratègia que estudia ara l’ajuntament de València, igual que estan fent altres municipis que comparteixen problema, és ampliar el punt de mira de l’origen del problema. Això suposaria molts dels punts de venda d’alcohol, també serien controlats.

I és que al que sembla, en la majoria de les ocasions, més enllà dels establiments d’oci, el problema real sorgeix per establiments que en hores no regulades i en més d’una ocasió sense emportar l’edat de comprador, dispensen begudes alcohòliques de manera irregular.

Últimes notícies

Oratge estable i més calor en l’últim dia de l’estiu a la Comunitat Valenciana

L’últim dia de l’estiu arriba a la Comunitat Valenciana amb cels poc nuvolosos o rasos, temperatures en ascens i vent fluix de direcció variable. Dimecres començarà la tardor amb ambient semblant, encara que amb màximes més baixes a la ciutat de València.

Un incendi al pàrquing de l’aeroport de Manises danya quatre vehicles sense afectar els vols

Un incendi declarat anit al pàrquing de l’aeroport de Manises ha danyat quatre vehicles, però no ha obligat a interrompre el trànsit aeri.

Crema de dues vivendes de familiars dels detinguts pel tiroteig mortal d’Alzira

Dues vivendes on viuen familiars dels quatre detinguts pel tiroteig mortal entre dos clans a Alzira han sigut incendiades, sense causar ferits, encara que ha mort un cavall.

Les màximes pugen quasi 4 graus a Castelló i arriben als 34 a l’Alt Maestrat

Les temperatures màximes d’este dilluns han pujat fins a 4 graus en punts de l’interior de Castelló i han assolit els 34 graus en diverses localitats de la Comunitat Valenciana, segons Aemet i Avamet.

Quatre anys de presó per enganyar un octogenari i traure-li quasi 400.000 euros

Una dona ha sigut condemnada a quatre anys de presó per estafar prop de 400.000 euros a un home octogenari, viudo i amb trastorn afectiu, fent-li creure que eren parella i aprofitant-se de la seua soledat.

El IVC oferix 31 propostes de teatre, dansa i circ a València este primer trimestre

L’Institut Valencià de Cultura ha presentat 31 propostes de teatre, dansa i circ per al primer trimestre de la temporada 2026-2027, repartides entre el Teatre Principal, el Teatre Rialto i l’Espai La Granja, amb protagonisme per a produccions pròpies i companyies valencianes.

Emilio Argüeso s’acull al seu dret a no contestar en la comissió de la DANA al Congrés

L’exdirector de l’Agència Valenciana de Seguretat i Resposta a les Emergències, Emilio Argüeso, s’ha negat a respondre davant la comissió de la DANA al Congrés per a evitar interferències amb la causa penal oberta contra ell i protegir el seu dret de defensa.

La inversió estrangera directa es dispara en la Comunitat i ja supera els 1.800 milions

La inversió estrangera directa en la Comunitat Valenciana ha augmentat més d’un 400 % fins juliol i ha arribat als 1.846 milions, fet que situa el territori com el tercer que més capital exterior capta a Espanya. València concentra el 80 % del flux i França es consolida com el principal país inversor.