València multarà per ‘estar’ en un botelló encara que no es bega

En pocs mesos podria estar a València en marxa la nova normativa que permet sancionar a qui es trobe en un botelló encara que no estiga consumint alcohol. Així ho ha recordat hui el regidor de Seguretat Ciutadana de València, Aaron Cano en una entrevista a la ràdio pública valenciana.

Esta mesura, que a priori pot resultar confusa, posa a l’accent en el complex procés administratiu que a hores d’ara ha de desenvolupar perquè estes sancions per consumir d’alcohol en via pública siguen efectives.

És a dir, actualment s’ha de demostrar que el líquid que s’està consumint és, efectivament, alcohol, la qual cosa suposa des d’una presa de mostra, fins a una cadena de custòdia, amb totes les garanties establertes, per a l’anàlisi i per tant la confirmació de proposta de sanció que s’ha fet a l’interceptar el líquid consumit al carrer.

Així, segons apunta Cano, tot i que el canvi no vaga a frenar el botelló, sí que pot facilitar molt més la feina policial.

D’altra banda, cal recordar, tots els problemes de convivència ciutadana i seguretat, derivats de l’increment de botellons i que afecten especialment determinats punts de València. El barri d’Orriols o la Plaça Hondures són només dos exemples d’estos punts neuràlgics on augmenta la conflictivitat.

De fet, alguns dels aspectes que aborda l’esborrany de l’ordenança de convivència ciutadana, de la ciutat de València presentat fa unes setmanes. Un escrit que, però, tindrà encara que desenvolupar-se i passar les corresponents fases abans de la seua aprovació final.

Canvi de focus de «qui beu» a «qui ven»

 

Pel que fa a com afrontar el problema de l’increment de botellons, sembla que l’estratègia que estudia ara l’ajuntament de València, igual que estan fent altres municipis que comparteixen problema, és ampliar el punt de mira de l’origen del problema. Això suposaria molts dels punts de venda d’alcohol, també serien controlats.

I és que al que sembla, en la majoria de les ocasions, més enllà dels establiments d’oci, el problema real sorgeix per establiments que en hores no regulades i en més d’una ocasió sense emportar l’edat de comprador, dispensen begudes alcohòliques de manera irregular.

Últimes notícies

Bernabé promet declarar València zona tensionada i aplicar la taxa turística si arriba a l’alcaldia

Pilar Bernabé, delegada del Govern i candidata del PSPV-PSOE a l’alcaldia de València, ha avançat que, si governa, declararà la ciutat zona tensionada per la vivenda i posarà en marxa la taxa turística.

Quatre dels cinc sindicats educatius avalen el pla per a reduir la burocràcia docent

El nou acord de simplificació burocràtica d'Educació ha rebut el suport de STEPV, CSIF, CCOO i UGT, mentres que ANPE s'ha desmarcat en exigir un calendari d'implantació clar.

Quan es poden consultar les notes de la PAU i com reclamar en la Comunitat Valenciana

L’alumnat valencià que s’ha examinat enguany de la PAU podrà vore les seues notes este divendres 12 de juny a partir de les 13.00 hores a la plataforma de la Generalitat, amb terminis marcats per a reclamacions, visualització d’exàmens i preinscripció universitària.

Compromís sotmetrà a votació Mónica Oltra com a candidata a l’alcaldia de València el 4 de juliol

Compromís per València ha convocat una assemblea extraordinària el 4 de juliol per a ratificar Mónica Oltra com a candidata a l’alcaldia de València per a les municipals de 2027 i presentar el seu nou projecte polític davant la militància.

El Levante incorpora lliure el francés Enzo Bardeli fins a 2029

El Levante ha tancat el fitxatge lliure del migcampista francés Enzo Bardeli, de 25 anys, que firma fins a juny de 2029 i es convertix en el primer reforç per a la pròxima temporada.

Partit històric del Valencia Basket: iguala el rècord d’assistències i la Penya el de triples en el ‘playoff’

El Valencia Basket ha igualat el rècord d’assistències en un partit de playoff ACB amb 29 passades de canastra, mentres que el Joventut ha igualat el registre històric de triples amb 18 encerts en un duel decidit en la pròrroga al Roig Arena.

El sector del taxi es planta contra el nou decret de mobilitat i alerta d’un futur incert

Les associacions del taxi de la Comunitat Valenciana es declaren totalment en contra del nou decret llei de mobilitat, que veuen com una amenaça per a 9.216 famílies i com un benefici per al model de VTC.

Trobe macabre a la platja de l’Arbre del Gos d’El Saler: localitzen mitat inferior d’un cos

La Guàrdia Civil investiga la troballa de la mitat inferior d’un cos humà en avançat estat de descomposició a la zona de l’Arbre del Gos, a la platja d’El Saler, i intenta identificar el cadàver i aclarir com s’ha produït la mort.