Anuncios

València multarà per ‘estar’ en un botelló encara que no es bega

En pocs mesos podria estar a València en marxa la nova normativa que permet sancionar a qui es trobe en un botelló encara que no estiga consumint alcohol. Així ho ha recordat hui el regidor de Seguretat Ciutadana de València, Aaron Cano en una entrevista a la ràdio pública valenciana.

Esta mesura, que a priori pot resultar confusa, posa a l’accent en el complex procés administratiu que a hores d’ara ha de desenvolupar perquè estes sancions per consumir d’alcohol en via pública siguen efectives.

Anuncios

És a dir, actualment s’ha de demostrar que el líquid que s’està consumint és, efectivament, alcohol, la qual cosa suposa des d’una presa de mostra, fins a una cadena de custòdia, amb totes les garanties establertes, per a l’anàlisi i per tant la confirmació de proposta de sanció que s’ha fet a l’interceptar el líquid consumit al carrer.

Així, segons apunta Cano, tot i que el canvi no vaga a frenar el botelló, sí que pot facilitar molt més la feina policial.

D’altra banda, cal recordar, tots els problemes de convivència ciutadana i seguretat, derivats de l’increment de botellons i que afecten especialment determinats punts de València. El barri d’Orriols o la Plaça Hondures són només dos exemples d’estos punts neuràlgics on augmenta la conflictivitat.

De fet, alguns dels aspectes que aborda l’esborrany de l’ordenança de convivència ciutadana, de la ciutat de València presentat fa unes setmanes. Un escrit que, però, tindrà encara que desenvolupar-se i passar les corresponents fases abans de la seua aprovació final.

Canvi de focus de “qui beu” a “qui ven”

 

Pel que fa a com afrontar el problema de l’increment de botellons, sembla que l’estratègia que estudia ara l’ajuntament de València, igual que estan fent altres municipis que comparteixen problema, és ampliar el punt de mira de l’origen del problema. Això suposaria molts dels punts de venda d’alcohol, també serien controlats.

I és que al que sembla, en la majoria de les ocasions, més enllà dels establiments d’oci, el problema real sorgeix per establiments que en hores no regulades i en més d’una ocasió sense emportar l’edat de comprador, dispensen begudes alcohòliques de manera irregular.

Anuncios
Anuncios

Últimes notícies

Les tempestes descarreguen més de 50 litres per metre quadrat a Estubeny i quasi 500 llamps a Alacant

Les tempestes d'este dissabte deixen més de 50 litres per metre quadrat a Estubeny, quasi 500 llamps sobretot a Alacant i diverses incidències ateses pels bombers.

La dona ingressada a Alacant per possible hantavirus dona negatiu en la primera PCR

La primera PCR realitzada a la dona ingressada en un hospital d'Alacant per sospita de hantavirus ha donat resultat negatiu, encara que es manté el protocol amb una segona prova i l'aïllament preventiu.

La Policia Nacional investiga la violació d’una jove de 18 anys en la Marina de València

La Unitat de Família i Dona de la Policia Nacional investiga la violació amb penetració patida per una jove de 18 anys de matinada en la zona de l'aparcament de la Marina de València.

Elx i Alabés firmen un empat patit que deixa el descens encara obert

Elx i Esportiu Alabés empaten 1-1 en un partit tibant marcat per la pluja i la por de fallar, un resultat que a penes millora la seua situació en la lluita per la permanència.

Elx i Alabés firmen un empat tibant que no buida el fantasma del descens

Elx i Esportiu Alabés empaten 1-1 en un partit marcat per la tensió i la necessitat de punts, un resultat que manté als dos equips molt prop del descens.

Corberán apel·la a la necessitat del València per a aconseguir el seu millor rendiment en la lluita per la salvació

Carlos Corberán insistix que el València ha de transformar la pressió per la permanència en motivació, defén la seua planificació d'entrenaments i analitza el repte davant l'Athletic.

Athletic i València es juguen Europa i la salvació en San Mamés

Athletic i València es mesuren en San Mamés en un dol clau: els bilbaïns apuren les seues opcions europees i els valencianistes busquen allunyar-se del descens.

Esquerra Unida recolza per unanimitat la vaga educativa indefinida en la Comunitat Valenciana

El Consell Polític Nacional d'Esquerra Unida del País Valencià aprova per unanimitat una resolució de suport a la vaga educativa indefinida de l'11 de maig i al professorat valencià, i responsabilitza al govern del PP i Vox de la deterioració del sistema.
Anuncios