Els veïns d’una urbanització d’Alberic denuncien l’ocupació il·legal de xalets de luxe

 

El veïns de la urbanització de la Muntanya del Xúquer d’Alberic, en la comarca de la Ribera (València), denuncien diverses ocupacions il·legals en xalets de luxe des de què es decretara l’estat d’alarma el passat mes de març. Una situació que els ocupes utilitzaren per a entrar en les cases i que continua ara com ara.

 

Segons ha afirmat el president de l’associació de veïns, Paco Bru, a ‘Las Provincias’, «altres anys s’havia ocupat algun immoble de forma ocasional, però ara és un escàndol. Tenen intenció de quedar-se molt de temps». A demés, inclús asseguren que alguns tenen cases en el poble i venen ací per a passar l’estiu.

 

Xalets de luxe en mans de bancs ocupats

Ara com ara, hi ha tres xalets ocupats, mentres que en març hi havia set. Alguns d’ells de luxe, amb un valor que pot arribar a superar els 300.000 euros i que estan en mans de bancs, excepte un, que és d’una família estrangera que només ve en estiu.

 

Els veïns denuncien que des de què s’han ocupat els xalets ha augmentat la delinqüència en la urbanització: s’han comés robatoris i fins i tot incendis. A demés, «han amenaçat a alguns veïns, tenen gossos solts i en un dels xalets fan festes en la piscina amb música que se sent en mitja urbanització», assegura Bru.

 

A pesar de què la Guàrdia Civil i la Policia Local els tallaren els enganxaments de llum i aigua il·legals abans de què els veïns presentaren la denúncia, molt els tornen a instal·lar, encara que alguns han desistit i se n’han anat. «Els tallen la llum i ells tornen a connectar-se i, com el procés de desenganxament porta el seu temps, ahí seguixen».

 

L’associació de veïns ha demanat reunir-se amb les autoritats per a buscar una solució a este problema. Mentrestant, Policia i Guàrdia Civil vigilen la zona per a evitar més incidents.

Últimes notícies

Localitzen a la mar un cos sense cap ni extremitats a la costa de Sagunt

La Guàrdia Civil investiga la troballa del cadàver d’un home sense cap ni extremitats, en avançat estat de descomposició, localitzat dilluns davant la costa de Sagunt. Els agents busquen ara identificar-lo mitjançant proves d’ADN i el seu encreuament amb perfils de persones desaparegudes.

Detinguts sis sospitosos per un butró en una nau d’Alcoi amb botí de 200.000 euros

La Policia Nacional ha detingut cinc hòmens i una dona per un robatori mitjançant butró en una nau industrial d’Alcoi, d’on presumptament han furtat material i maquinària valorats en uns 200.000 euros. Part del botí s’ha localitzat en una chatarreria de la mateixa ciutat.

Dos detinguts a Borriana per robar en una empresa amb unes claus furtades d’un cotxe

La Guàrdia Civil ha detingut a Borriana dos hòmens acusats de robar en una empresa després d’aconseguir una còpia de les claus d’un vehicle corporatiu. Al més jove també se li imputen delictes de receptació i contra la salut pública.

Així és Atenea, la intel·ligència artificial pròpia que ja usa Mercadona

Mercadona ha posat en marxa Atenea, una plataforma pròpia d’intel·ligència artificial que ja utilitzen 500 enginyers per a desenvolupar programari amb més rapidesa i qualitat, integrant el coneixement intern de l’empresa.

El Museu Sorolla de Madrid obrirà l’ampliació al públic el 15 d’octubre

El Museu Sorolla de Madrid posarà en marxa el nou edifici annex el 15 d’octubre, mentres continua la rehabilitació integral de la casa històrica.

Tallada una hora la línia 4 de Metrovalencia per l’incendi d’una vivenda pròxima

La línia 4 de Metrovalencia ha estat tallada quasi una hora entre Empalme i Florista per l’incendi d’una vivenda, encara que el servici ja s’ha normalitzat i la línia 6 cap a la zona universitària no s’ha vist afectada.

Aemet activa avís groc per fortes tronades a l’interior de València i Alacant

Aemet ha activat per a este dimecres l’avís groc per tronades fortes a l’interior sud de València i a l’interior d’Alacant entre les 15.00 hores i la mitjanit.

Diversos veïns intoxicats per fum en l’incendi d’una vivenda en un novè pis a Benidorm

Diversos veïns han resultat intoxicats per fum en l’incendi d’una vivenda situada en un novè pis d’un edifici de 16 plantes a Benidorm. Els bombers han controlat el foc de matinada i els residents desallotjats ja han pogut tornar a casa.