8.5 C
València
Dijous, 25 desembre, 2025

Els veïns d’una urbanització d’Alberic denuncien l’ocupació il·legal de xalets de luxe

 

El veïns de la urbanització de la Muntanya del Xúquer d’Alberic, en la comarca de la Ribera (València), denuncien diverses ocupacions il·legals en xalets de luxe des de què es decretara l’estat d’alarma el passat mes de març. Una situació que els ocupes utilitzaren per a entrar en les cases i que continua ara com ara.

 

Segons ha afirmat el president de l’associació de veïns, Paco Bru, a ‘Las Provincias’, «altres anys s’havia ocupat algun immoble de forma ocasional, però ara és un escàndol. Tenen intenció de quedar-se molt de temps». A demés, inclús asseguren que alguns tenen cases en el poble i venen ací per a passar l’estiu.

 

Xalets de luxe en mans de bancs ocupats

Ara com ara, hi ha tres xalets ocupats, mentres que en març hi havia set. Alguns d’ells de luxe, amb un valor que pot arribar a superar els 300.000 euros i que estan en mans de bancs, excepte un, que és d’una família estrangera que només ve en estiu.

 

Els veïns denuncien que des de què s’han ocupat els xalets ha augmentat la delinqüència en la urbanització: s’han comés robatoris i fins i tot incendis. A demés, «han amenaçat a alguns veïns, tenen gossos solts i en un dels xalets fan festes en la piscina amb música que se sent en mitja urbanització», assegura Bru.

 

A pesar de què la Guàrdia Civil i la Policia Local els tallaren els enganxaments de llum i aigua il·legals abans de què els veïns presentaren la denúncia, molt els tornen a instal·lar, encara que alguns han desistit i se n’han anat. «Els tallen la llum i ells tornen a connectar-se i, com el procés de desenganxament porta el seu temps, ahí seguixen».

 

L’associació de veïns ha demanat reunir-se amb les autoritats per a buscar una solució a este problema. Mentrestant, Policia i Guàrdia Civil vigilen la zona per a evitar més incidents.

Últimes notícies

Alerta groga demà en el litoral nord d’Alacant per pluges de fins a 60 l/m² en 12 hores

Aemet ha activat per al dijous 25 l'alerta groga en el litoral nord d'Alacant per acumulats de fins a 60 l/m² en 12 hores. Hi haurà cels nuvolosos, baixada de màximes i vent del nord en la costa.

Compromís avisa: la flexibilització de la ZBE a València és un baló d’oxigen temporal

Compromís considera que la flexibilització de la ZBE en 2026 només aporta alleujament temporal i no resol trànsit ni contaminació. Advertix risc de perdre fins a 115 milions en fons europeus i critica la inacció municipal.

Roig fixa 2026 com l’any per a repetir Champions

Roig va afirmar que 2025 ha sigut un bon any i va situar 2026 com el curs per a repetir Champions per primera vegada. Va demanar a Marcelino i als jugadors mantindre la regularitat en LaLiga.

El raïm de la sort busquen mantindre el seu mercat davant l’entrada de raïm estranger

La campanya nadalenca del raïm Aledo del Vinalopó afronta competència importada i una producció elevada amb minvament que obliga a més treball en magatzems. El sector demana triar DOP per a Nit de cap d'any.

Un feix de llum enlluerna a un pilot sobre El Campello i activa un operatiu policial

Un pilot va ser enlluernat en sobrevolar El Campello i va avisar a la torre de control. Les autoritats alerten de sancions de fins a 600.000 euros i demanen avisar al 112 o via Alertcops.

Emergències duplica el personal del 112 en Nit de Nadal i reforça el torn de nit

La Conselleria d'Emergències i Interior ha duplicat els efectius del 112 per a esta Nit de Nadal i concentra el major reforç en la nit; el 25 hi haurà 60 operadors.

Catalá celebra la flexibilització del decret de ZBE i confia a mantindre les ajudes en 2026

L'alcaldessa de València ha qualificat de sorpresa grata la flexibilització del decret estatal de ZBE, que permet a l'Ajuntament continuar optant a ajudes en 2026. Atribuïx el canvi a la situació de municipis que encara no havien implantat la ZBE i manté la petició a Costas vinculada al projecte del Museu Sorolla.

La Generalitat aconseguix que el Govern exonere d’impostos les ajudes per la DANA

El Govern eximix d'IRPF, Patrimoni i Societats les ajudes de la Generalitat a empreses i autònoms afectats per la DANA, amb efecte retroactiu des del 29 d'octubre de 2024. El president celebra la decisió però la considera insuficient i reclama més mesures.