Els veïns d’una urbanització d’Alberic denuncien l’ocupació il·legal de xalets de luxe

 

El veïns de la urbanització de la Muntanya del Xúquer d’Alberic, en la comarca de la Ribera (València), denuncien diverses ocupacions il·legals en xalets de luxe des de què es decretara l’estat d’alarma el passat mes de març. Una situació que els ocupes utilitzaren per a entrar en les cases i que continua ara com ara.

 

Segons ha afirmat el president de l’associació de veïns, Paco Bru, a ‘Las Provincias’, «altres anys s’havia ocupat algun immoble de forma ocasional, però ara és un escàndol. Tenen intenció de quedar-se molt de temps». A demés, inclús asseguren que alguns tenen cases en el poble i venen ací per a passar l’estiu.

 

Xalets de luxe en mans de bancs ocupats

Ara com ara, hi ha tres xalets ocupats, mentres que en març hi havia set. Alguns d’ells de luxe, amb un valor que pot arribar a superar els 300.000 euros i que estan en mans de bancs, excepte un, que és d’una família estrangera que només ve en estiu.

 

Els veïns denuncien que des de què s’han ocupat els xalets ha augmentat la delinqüència en la urbanització: s’han comés robatoris i fins i tot incendis. A demés, «han amenaçat a alguns veïns, tenen gossos solts i en un dels xalets fan festes en la piscina amb música que se sent en mitja urbanització», assegura Bru.

 

A pesar de què la Guàrdia Civil i la Policia Local els tallaren els enganxaments de llum i aigua il·legals abans de què els veïns presentaren la denúncia, molt els tornen a instal·lar, encara que alguns han desistit i se n’han anat. «Els tallen la llum i ells tornen a connectar-se i, com el procés de desenganxament porta el seu temps, ahí seguixen».

 

L’associació de veïns ha demanat reunir-se amb les autoritats per a buscar una solució a este problema. Mentrestant, Policia i Guàrdia Civil vigilen la zona per a evitar més incidents.

Últimes notícies

Paco Roca denuncia el plagi d’un cartell seu i alerta de l’ús indegut de la IA

Paco Roca denuncia el plagi del cartell de la 60 Fira del Llibre de València en un anunci de la Fira del Llibre de San Martín de la Vega i advertix del risc d'usar IA vulnerant drets d'autor.

Educació i sindicats xoquen per les ràtios i la Conselleria prepara una nova proposta

La Conselleria d'Educació i els sindicats docents mantenen el seu desacord sobre la reducció de ràtios i l'administració es compromet a presentar una nova proposta mentres continua la vaga indefinida.

La regidora de Vox a València Cecilia Herrero serà jutjada per un delicte d’odi

L'Audiència de València manté el processament de la regidora de Vox Cecilia Herrero per un presumpte delicte d'odi per missatges reiterats contra migrants, col·lectiu LGTBI i persones amb discapacitat.

Educació precisa que la revisió salarial pactada amb ANPE i CSIF cobrirà els 200 euros fins a 2028

Educació aclarix en la taula sectorial que l'actualització conforme a l'IPC afectarà el total dels 200 euros de pujada del complement específic pactats amb ANPE i CSIF fins a 2028, i no sols a l'últim tram de 50 euros.

Dos nous crebalossos reforcen la reintroducció en la Tinença de Benifassà

Dos nous exemplars de crebalossos s'incorporen al projecte de reintroducció en la Tinença de Benifassà, que busca consolidar una població estable d'esta au en perill d'extinció.

Un bomber critica que en la dana no s’activara a tota la plantilla i solo es demanaren voluntaris

Un bomber de la Unitat de Xàtiva va declarar com a testimoni que, durant la dana en la qual van morir 230 persones, s'hauria d'haver activat a tota la plantilla i no sols haver demanat voluntaris.

L’equip de govern d’Alacant resta importància a la citació de Barcala en Les Corts per les vivendes de la Platja de Sant Joan

L'equip de govern d'Alacant assegura no estar preocupat per la citació de l'alcalde Luis Barcala en la comissió de Les Corts sobre les adjudicacions de vivendes públiques a la Platja de Sant Joan, mentres l'oposició exigix explicacions i transparència.

Nova manifestació a València per a exigir que Mazón perda el seu aforament

Més de 200 entitats socials, sindicals i cíviques convoquen una nova marxa a València per a reclamar que Carlos Mazón perda el seu aforament i denunciar la falta de canvis després de la dana.