11 C
València
Diumenge, 18 gener, 2026

Els veïns d’una urbanització d’Alberic denuncien l’ocupació il·legal de xalets de luxe

 

El veïns de la urbanització de la Muntanya del Xúquer d’Alberic, en la comarca de la Ribera (València), denuncien diverses ocupacions il·legals en xalets de luxe des de què es decretara l’estat d’alarma el passat mes de març. Una situació que els ocupes utilitzaren per a entrar en les cases i que continua ara com ara.

 

Segons ha afirmat el president de l’associació de veïns, Paco Bru, a ‘Las Provincias’, «altres anys s’havia ocupat algun immoble de forma ocasional, però ara és un escàndol. Tenen intenció de quedar-se molt de temps». A demés, inclús asseguren que alguns tenen cases en el poble i venen ací per a passar l’estiu.

 

Xalets de luxe en mans de bancs ocupats

Ara com ara, hi ha tres xalets ocupats, mentres que en març hi havia set. Alguns d’ells de luxe, amb un valor que pot arribar a superar els 300.000 euros i que estan en mans de bancs, excepte un, que és d’una família estrangera que només ve en estiu.

 

Els veïns denuncien que des de què s’han ocupat els xalets ha augmentat la delinqüència en la urbanització: s’han comés robatoris i fins i tot incendis. A demés, «han amenaçat a alguns veïns, tenen gossos solts i en un dels xalets fan festes en la piscina amb música que se sent en mitja urbanització», assegura Bru.

 

A pesar de què la Guàrdia Civil i la Policia Local els tallaren els enganxaments de llum i aigua il·legals abans de què els veïns presentaren la denúncia, molt els tornen a instal·lar, encara que alguns han desistit i se n’han anat. «Els tallen la llum i ells tornen a connectar-se i, com el procés de desenganxament porta el seu temps, ahí seguixen».

 

L’associació de veïns ha demanat reunir-se amb les autoritats per a buscar una solució a este problema. Mentrestant, Policia i Guàrdia Civil vigilen la zona per a evitar més incidents.

Últimes notícies

El Reial Madrid remunta al València Basket (94-79) i reforça el seu lideratge abans de la Copa

El Reial Madrid va voltejar un 17 a baix i es va imposar 94-79 al València Basket per a afermar-se líder de la Lliga Endesa. Hezonja, Llull i Krämer van guiar la reacció.

El Reial Madrid remunta al València (94-79) i consolida el lideratge abans de la Copa

El Reial Madrid va derrotar 94-79 al València després de neutralitzar un inici irresistible des del triple. Hezonja va liderar la reacció i l'equip viatjarà a la Copa com a cap de sèrie.

Pedro Martínez iguala a Miki Vukovic com a tècnic amb més partits del València Basket

L'entrenador dirigix el seu partit 231 davant el Reial Madrid i empata amb Miki Vukovic en el ránking de trobades del club. Ja lidera en victòries amb 171.

Pedro Martínez iguala a Miki Vukovic com a tècnic amb més partits al València Basket

L'entrenador del València Basket aconseguix els 231 partits oficials dirigits i empata amb Miki Vukovic en el primer lloc de l'històric del club. Ja lidera en victòries amb 171 i és el primer a sumar més d'un títol amb l'equip masculí.

Hugo Duro agraïx els aplaudiments després dels xiulets en el seu retorn al Coliseum

El davanter del València va ser rebut amb xiulets i també amb aplaudiments en la seua tornada al Coliseum. Després del partit, va agrair el suport i va desitjar sort al Getafe.

València trenca huit mesos sense guanyar fora amb un 0-1 a Getafe

El València es va imposar 0-1 al Getafe i va firmar el seu primer triomf a domicili de la temporada. El resultat curta onze partits sense guanyar fora i la sequera en el Coliseum des de 2018.

Tárrega va patir un gir en el genoll i Corberán demana un central per al València

César Tárrega es va retirar a la mitja hora després d'un gir en el genoll davant el Getafe. Corberán va explicar l'antecedent d'edema ossi i va reclamar fitxar un central davant les baixes.

Corberán enaltix a Gayà com a exemple de sentiment valencianista

València va guanyar 0-1 al Getafe amb un gol decisiu de Gayà, la seua primera victòria a domicili del curs. Corberán va destacar el lideratge del capità i la necessitat de sumar.