Els veïns d’una urbanització d’Alberic denuncien l’ocupació il·legal de xalets de luxe

 

El veïns de la urbanització de la Muntanya del Xúquer d’Alberic, en la comarca de la Ribera (València), denuncien diverses ocupacions il·legals en xalets de luxe des de què es decretara l’estat d’alarma el passat mes de març. Una situació que els ocupes utilitzaren per a entrar en les cases i que continua ara com ara.

 

Segons ha afirmat el president de l’associació de veïns, Paco Bru, a ‘Las Provincias’, «altres anys s’havia ocupat algun immoble de forma ocasional, però ara és un escàndol. Tenen intenció de quedar-se molt de temps». A demés, inclús asseguren que alguns tenen cases en el poble i venen ací per a passar l’estiu.

 

Xalets de luxe en mans de bancs ocupats

Ara com ara, hi ha tres xalets ocupats, mentres que en març hi havia set. Alguns d’ells de luxe, amb un valor que pot arribar a superar els 300.000 euros i que estan en mans de bancs, excepte un, que és d’una família estrangera que només ve en estiu.

 

Els veïns denuncien que des de què s’han ocupat els xalets ha augmentat la delinqüència en la urbanització: s’han comés robatoris i fins i tot incendis. A demés, «han amenaçat a alguns veïns, tenen gossos solts i en un dels xalets fan festes en la piscina amb música que se sent en mitja urbanització», assegura Bru.

 

A pesar de què la Guàrdia Civil i la Policia Local els tallaren els enganxaments de llum i aigua il·legals abans de què els veïns presentaren la denúncia, molt els tornen a instal·lar, encara que alguns han desistit i se n’han anat. «Els tallen la llum i ells tornen a connectar-se i, com el procés de desenganxament porta el seu temps, ahí seguixen».

 

L’associació de veïns ha demanat reunir-se amb les autoritats per a buscar una solució a este problema. Mentrestant, Policia i Guàrdia Civil vigilen la zona per a evitar més incidents.

Últimes notícies

Veïns del Marítim organitzen un sopar a la fresca per plantar cara a la massificació turística

Associacions veïnals dels barris marítims de València convoquen un sopar a la fresca multitudinari per denunciar la mercantilització dels espais públics i reivindicar que la platja i els barris continuen sent dels veïns.

Bernabé acusa Feijóo de traure rèdit polític de la crisi migratòria de Ceuta

La delegada del Govern en la Comunitat Valenciana, Pilar Bernabé, acusa Alberto Núñez Feijóo de voler traure rèdit polític de la crisi migratòria de Ceuta, igual que amb la DANA que va afectar la província de València. Bernabé reclama lleialtat institucional i que es deixen de costat les estratègies partidistes davant situacions catastròfiques.

Catalá crida a defensar la sobirania nacional després dels altercats de Ceuta

María José Catalá ha reclamat defensar la sobirania nacional i la integritat territorial arran dels altercats d este estiu a Ceuta i ha confirmat que participarà en la concentració convocada a València. La dirigeix especialment als ceutins residents en la ciutat, que considera que han de ser els protagonistes.

La base Alinghi es transforma en el nou centre de Marina d’Empreses per a mil emprenedors

La Marina de València estrena el renovat edifici Alinghi com a nou centre de Marina d’Empreses, amb 7.600 metres quadrats i capacitat per a 1.000 persones, finançat amb 25 milions d’euros del patrimoni de Juan Roig.

Cada volta hi ha més famílies de Casa Caridad vivint en habitacions de lloguer

Quatre de cada deu famílies que han demanat plaça per al curs 2026-2027 a les escoles infantils de Casa Caridad viuen en habitacions llogades, quasi el doble que en el procés anterior. L’informe també alerta de la falta de xarxa familiar, l’atur femení i la precarietat laboral i residencial.

Maria Àngels Francés prendrà possessió com a presidenta de l’AVL este dijous al Palau

Maria Àngels Francés prendrà possessió este dijous com a nova presidenta de l’Acadèmia Valenciana de la Llengua en un acte solemne al Palau de la Generalitat presidit per Juanfran Pérez Llorca.

Alerta groga per fortes pluges i tempestes a l’interior nord de Castelló este dimecres

El Centre de Coordinació d’Emergències ha activat l’alerta groga per pluges intenses i tempestes amb possible granissat este dimecres a l’interior nord de Castelló, on es poden acumular fins a 20 litres per metre quadrat en una hora.

Ford Almussafes reprén la producció amb més calma gràcies a l’aliança amb Geely

La planta de Ford a Almussafes ha tornat hui a produir vehicles després de les vacacions d’agost, amb un ambient de més tranquil·litat per l’aliança estratègica amb Geely i la reactivació de la negociació de l’Acord per l’Electrificació 2030.