Vídeo: Identifiquen a una dona per protestar pels retards dels trens en l’Estació del Nord de València

Gent concentrada en l'estació de Renfe

La Policia identifica a una dona que protestava pels retards de Rodalies en l’Estació del Nord | YouTube

Agents de la Policia Nacional han identificat este divendres, per si cal algun tipus de sanció, a una usuària de Rodalia que protestava en l’Estació de Renfe de València contra els retards en el seu tren, segons han informat fonts policials.

 

Segons han explicat estes fonts, la dona ha protestat per un problema amb un tren i ha començat a donar colps a un pilar metàl·lic. Efectius que presten servici en l’Estació s’han arrimat a comprovar què passava i, finalment, l’han identificada per si la seua actuació poguera ser constitutiva de sanció, segons les mateixes fonts.

 

Un servici propi d’una «república bananera»

En un vídeo de l’incident, facilitat per Compromís, es veu com la dona li recriminava a un dels agents el servici de tren, que qualificava com a propi d’una «república bananera», al que molts d’allí presents li aplaudien. L’agent li demana a la dona que li entregue el seu DNI, però la dona es nega i el policia li recorda que no identificar-se davant una autoritat policial pot ser considerat un delicte.

 

El col·lectiu ‘Indignats amb Renfe’ ha informat en un comunicat que demanen explicacions al Govern i als gestors de Rodalia pel fets i «per l’extrema precarització del servici en els últims mesos». Segons detallen, els usuaris s’han vist afectats per la cancel·lació d’un tren anterior i el que havia d’arribar a les 7.23 hores no ho ha fet fins a les 7.48. I una d’ells «ha arribat hui al límit de la seua paciència».

 

14 trens cancel·lats este matí de divendres

El col·lectiu recalca que durant el matí s’han cancel·lat sense previ avís més de 14 trens en el nucli de Rodalia de València i este dijous es van comptabilitzar més de 50, tant en estes  línies com en Mitjana distància. «Algunes d’elles, com la d’Alcoi, sense servici des del diumenge perquè ningú ha sigut capaç fins a hui de llevar els arbres caiguts pel pes de la neu; en Rodalia s’han perdut desenes de milers d’usuaris des de què va començar la precarització del servici», segons denuncien.

 

D’altra banda, demanen saber si hi haurà disculpes amb la usuària «per la desproporcionada actuació policial, que tal volta hauria de centrar-se més a investigar les causes d’un servici que es publicita amb alguna cosa que no oferix i que provoca disturbis laborals i familiars de tot tipo a milers de persones».

 

 

També pots llegir…

Últimes notícies

Pérez Llorca considera que la vaga de docents ja no té sentit en plena negociació

Juanfran Pérez Llorca afirma que la vaga del professorat valencià ha perdut sentit perquè la Generalitat manté la negociació oberta i mostra voluntat d'acord.

Pérez Llorca defén que els pròxims pressupostos faran justícia fiscal a la societat valenciana

Juanfran Pérez Llorca anuncia que els pròxims pressupostos de la Generalitat Valenciana inclouran una rebaixa fiscal i millores salarials per a docents, que, sosté, iniciaran una etapa de major justícia fiscal en la Comunitat.

Paco Roca denuncia el plagi d’un cartell seu i alerta de l’ús indegut de la IA

Paco Roca denuncia el plagi del cartell de la 60 Fira del Llibre de València en un anunci de la Fira del Llibre de San Martín de la Vega i advertix del risc d'usar IA vulnerant drets d'autor.

Educació i sindicats xoquen per les ràtios i la Conselleria prepara una nova proposta

La Conselleria d'Educació i els sindicats docents mantenen el seu desacord sobre la reducció de ràtios i l'administració es compromet a presentar una nova proposta mentres continua la vaga indefinida.

La regidora de Vox a València Cecilia Herrero serà jutjada per un delicte d’odi

L'Audiència de València manté el processament de la regidora de Vox Cecilia Herrero per un presumpte delicte d'odi per missatges reiterats contra migrants, col·lectiu LGTBI i persones amb discapacitat.

Educació precisa que la revisió salarial pactada amb ANPE i CSIF cobrirà els 200 euros fins a 2028

Educació aclarix en la taula sectorial que l'actualització conforme a l'IPC afectarà el total dels 200 euros de pujada del complement específic pactats amb ANPE i CSIF fins a 2028, i no sols a l'últim tram de 50 euros.

Dos nous crebalossos reforcen la reintroducció en la Tinença de Benifassà

Dos nous exemplars de crebalossos s'incorporen al projecte de reintroducció en la Tinença de Benifassà, que busca consolidar una població estable d'esta au en perill d'extinció.

Un bomber critica que en la dana no s’activara a tota la plantilla i solo es demanaren voluntaris

Un bomber de la Unitat de Xàtiva va declarar com a testimoni que, durant la dana en la qual van morir 230 persones, s'hauria d'haver activat a tota la plantilla i no sols haver demanat voluntaris.