Vídeo: Identifiquen a una dona per protestar pels retards dels trens en l’Estació del Nord de València

Gent concentrada en l'estació de Renfe

La Policia identifica a una dona que protestava pels retards de Rodalies en l’Estació del Nord | YouTube

Agents de la Policia Nacional han identificat este divendres, per si cal algun tipus de sanció, a una usuària de Rodalia que protestava en l’Estació de Renfe de València contra els retards en el seu tren, segons han informat fonts policials.

 

Segons han explicat estes fonts, la dona ha protestat per un problema amb un tren i ha començat a donar colps a un pilar metàl·lic. Efectius que presten servici en l’Estació s’han arrimat a comprovar què passava i, finalment, l’han identificada per si la seua actuació poguera ser constitutiva de sanció, segons les mateixes fonts.

 

Un servici propi d’una «república bananera»

En un vídeo de l’incident, facilitat per Compromís, es veu com la dona li recriminava a un dels agents el servici de tren, que qualificava com a propi d’una «república bananera», al que molts d’allí presents li aplaudien. L’agent li demana a la dona que li entregue el seu DNI, però la dona es nega i el policia li recorda que no identificar-se davant una autoritat policial pot ser considerat un delicte.

 

El col·lectiu ‘Indignats amb Renfe’ ha informat en un comunicat que demanen explicacions al Govern i als gestors de Rodalia pel fets i «per l’extrema precarització del servici en els últims mesos». Segons detallen, els usuaris s’han vist afectats per la cancel·lació d’un tren anterior i el que havia d’arribar a les 7.23 hores no ho ha fet fins a les 7.48. I una d’ells «ha arribat hui al límit de la seua paciència».

 

14 trens cancel·lats este matí de divendres

El col·lectiu recalca que durant el matí s’han cancel·lat sense previ avís més de 14 trens en el nucli de Rodalia de València i este dijous es van comptabilitzar més de 50, tant en estes  línies com en Mitjana distància. «Algunes d’elles, com la d’Alcoi, sense servici des del diumenge perquè ningú ha sigut capaç fins a hui de llevar els arbres caiguts pel pes de la neu; en Rodalia s’han perdut desenes de milers d’usuaris des de què va començar la precarització del servici», segons denuncien.

 

D’altra banda, demanen saber si hi haurà disculpes amb la usuària «per la desproporcionada actuació policial, que tal volta hauria de centrar-se més a investigar les causes d’un servici que es publicita amb alguna cosa que no oferix i que provoca disturbis laborals i familiars de tot tipo a milers de persones».

 

 

També pots llegir…

Últimes notícies

Les màximes freguen els 39 °C a Xàtiva i superen els 36 °C en molts punts

Xàtiva ha registrat hui 38,7 °C, la temperatura més alta de la Comunitat Valenciana, i diverses localitats han superat els 36 °C. Aemet alerta d’una situació meteorològica molt adversa dimecres i dijous, amb màximes que podrien arribar als 42 o 43 °C.

Un incendi en una empresa de palets d’Algar s’estén a zona forestal

Un incendi originat en una empresa de palets de fusta a Algar del Palància s’ha estés a terreny forestal i ha mobilitzat bombers de València, Castelló i mitjans aeris de la Generalitat.

Bejís i Toràs demanaran ser zona catastròfica per la tromba d’aigua

Bejís i Toràs han patit greus danys per la tromba d’aigua i granís del dissabte i preparen la sol·licitud de zona afectada per emergència de protecció civil.

El Valencia CF recupera Sadiq per al debut i manté el dubte de Rioja

El Valencia CF afronta el debut de LaLiga davant el Celta amb Sadiq Umar ja recuperat i Luis Rioja encara entre cotons per una lesió al quàdriceps dret.

Sis anys de presó per a un pare i dos fills per apunyalar un familiar a El Puig

La Secció Quinta de l'Audiència Provincial de Valencia ha condemnat a sis anys de presó un pare i els seus dos fills per intentar matar a ganivetades un familiar el 3 d’agost de 2024 a El Puig de Santa Maria. A més de la pena de presó, els tres hòmens hauran d’indemnitzar la víctima i tenen prohibit acostar-se-li durant 20 anys.

Temperatures de fins a 43 graus i ponent persistent este dimecres i dijous a la Comunitat Valenciana

Aemet ha activat avisos per una situació meteorològica molt adversa dimecres i dijous a la Comunitat Valenciana, amb vent de ponent persistent, fins a 43 graus i risc extrem d'incendis, especialment a les províncies de València i Alacant.

Disney deixarà un impacte directe de més de 40 milions en la Comunitat Valenciana en 2026

La producció d’“Enredados” de Disney, centrada a Ciudad de la Luz d’Alacant, ha generat un impacte directe estimat de més de 40 milions d’euros en la Comunitat Valenciana i quasi un any d’activitat continuada al sector audiovisual. El rodatge s’estén per diversos punts d’Espanya i consolida el complex alacantí com a centre neuràlgic de la superproducció.

Aemet activa l’avís groc per calor extrema en bona part de la província de València

Aemet ha activat per a dimarts l’avís groc per calor en l’interior i el litoral sud de la província de València, amb temperatures que poden arribar als 38 graus. Dimecres es repetiran els avisos a València i Alacant, mentre que este dilluns hi ha risc de fortes pluges i tempestes a l’interior de Castelló.