10.2 C
València
Dimecres, 28 gener, 2026

Vídeo: Identifiquen a una dona per protestar pels retards dels trens en l’Estació del Nord de València

Gent concentrada en l'estació de Renfe

La Policia identifica a una dona que protestava pels retards de Rodalies en l’Estació del Nord | YouTube

Agents de la Policia Nacional han identificat este divendres, per si cal algun tipus de sanció, a una usuària de Rodalia que protestava en l’Estació de Renfe de València contra els retards en el seu tren, segons han informat fonts policials.

 

Segons han explicat estes fonts, la dona ha protestat per un problema amb un tren i ha començat a donar colps a un pilar metàl·lic. Efectius que presten servici en l’Estació s’han arrimat a comprovar què passava i, finalment, l’han identificada per si la seua actuació poguera ser constitutiva de sanció, segons les mateixes fonts.

 

Un servici propi d’una «república bananera»

En un vídeo de l’incident, facilitat per Compromís, es veu com la dona li recriminava a un dels agents el servici de tren, que qualificava com a propi d’una «república bananera», al que molts d’allí presents li aplaudien. L’agent li demana a la dona que li entregue el seu DNI, però la dona es nega i el policia li recorda que no identificar-se davant una autoritat policial pot ser considerat un delicte.

 

El col·lectiu ‘Indignats amb Renfe’ ha informat en un comunicat que demanen explicacions al Govern i als gestors de Rodalia pel fets i «per l’extrema precarització del servici en els últims mesos». Segons detallen, els usuaris s’han vist afectats per la cancel·lació d’un tren anterior i el que havia d’arribar a les 7.23 hores no ho ha fet fins a les 7.48. I una d’ells «ha arribat hui al límit de la seua paciència».

 

14 trens cancel·lats este matí de divendres

El col·lectiu recalca que durant el matí s’han cancel·lat sense previ avís més de 14 trens en el nucli de Rodalia de València i este dijous es van comptabilitzar més de 50, tant en estes  línies com en Mitjana distància. «Algunes d’elles, com la d’Alcoi, sense servici des del diumenge perquè ningú ha sigut capaç fins a hui de llevar els arbres caiguts pel pes de la neu; en Rodalia s’han perdut desenes de milers d’usuaris des de què va començar la precarització del servici», segons denuncien.

 

D’altra banda, demanen saber si hi haurà disculpes amb la usuària «per la desproporcionada actuació policial, que tal volta hauria de centrar-se més a investigar les causes d’un servici que es publicita amb alguna cosa que no oferix i que provoca disturbis laborals i familiars de tot tipo a milers de persones».

 

 

També pots llegir…

Últimes notícies

Avís taronja per ratxes de 90 km/h a Alacant i per fenòmens costaners este dimecres

Aemet ha establit per a este dimecres l'avís taronja per vent a Alacant i per fenòmens costaners en els litorals de València i Alacant. També activa avisos grocs per vent a Castelló i zones de València i per mala mar en el sud d'Alacant i a Castelló en diferents trams horaris.

Pluges al migdia, baixada de temperatures i ratxes molt fortes este dimecres en la Comunitat Valenciana

La Comunitat Valenciana espera este dimecres intervals nuvolosos amb pluges en les hores centrals, descens tèrmic i vent de l'oest amb ratxes que podrien superar 90 km/h. El dijous augmentarà la nuvolositat al matí i les màximes repuntaran a la vesprada, amb ratxes molt fortes a l'interior.

El Vila-real incorpora a Alfon González i negocia el fitxatge d’Alex Freeman

El club ha tancat l'arribada en cessió de Alfon González per a reforçar la banda esquerra i manté converses pel lateral Alex Freeman. La defensa es reordena davant la baixa de llarga duració de Juan Foyth.

Pradas replica a Bernabé i defén que el 29-O va estar al peu del canó

Salomé Pradas ha respost a Pilar Bernabé després de la seua compareixença al Senat per la DANA. La exconsellera ha defés que el 29-O va estar al peu del canó.

La Diputació de València avança a gener la neteja de platges i incorpora noves rastrilladoras

La Diputació de València ha avançat a gener una campanya que solia començar al març i ha sumat dos rastrilladoras per a treballar en la riba. La mesura respon als temporals i busca mantindre les platges netes i segures tot l'any, amb prioritat en el sud i un calendari fins a octubre.

Pérez Llorca oferix al PSPV tornar a la Mesa de Les Corts i desbloquejar els òrgans estatutaris

Pérez Llorca ha tendit la mà al PSPV perquè torne a la Mesa de Les Corts i al Consell de Radiotelevisió Valenciana i per a renovar els òrgans estatutaris. Després de reunir-se amb els síndics, ha defés recuperar la 'normalitat institucional' i s'ha mostrat disposat a formalitzar una reunió amb Diana Morant.

Veïns de València rebran pautes per a prohibir allotjaments turístics en les seues finques

La federació veïnal llança una campanya per a explicar els canvis en la Llei de Propietat Horitzontal que permeten vetar pisos turístics en els edificis. La iniciativa inclou sessions informatives en barris.

Miramar puja a 22,1° i firma la màxima de la península en una jornada d’ascensos

Pujada generalitzada de les màximes enfront del dilluns en la Comunitat Valenciana. Miramar lidera amb 22,1°; les capitals superen els 20é i Fredes queda en 8,2°.