17.3 C
València
Dilluns, 24 novembre, 2025

Vídeo: Identifiquen a una dona per protestar pels retards dels trens en l’Estació del Nord de València

Gent concentrada en l'estació de Renfe

La Policia identifica a una dona que protestava pels retards de Rodalies en l’Estació del Nord | YouTube

Agents de la Policia Nacional han identificat este divendres, per si cal algun tipus de sanció, a una usuària de Rodalia que protestava en l’Estació de Renfe de València contra els retards en el seu tren, segons han informat fonts policials.

 

Segons han explicat estes fonts, la dona ha protestat per un problema amb un tren i ha començat a donar colps a un pilar metàl·lic. Efectius que presten servici en l’Estació s’han arrimat a comprovar què passava i, finalment, l’han identificada per si la seua actuació poguera ser constitutiva de sanció, segons les mateixes fonts.

 

Un servici propi d’una «república bananera»

En un vídeo de l’incident, facilitat per Compromís, es veu com la dona li recriminava a un dels agents el servici de tren, que qualificava com a propi d’una «república bananera», al que molts d’allí presents li aplaudien. L’agent li demana a la dona que li entregue el seu DNI, però la dona es nega i el policia li recorda que no identificar-se davant una autoritat policial pot ser considerat un delicte.

 

El col·lectiu ‘Indignats amb Renfe’ ha informat en un comunicat que demanen explicacions al Govern i als gestors de Rodalia pel fets i «per l’extrema precarització del servici en els últims mesos». Segons detallen, els usuaris s’han vist afectats per la cancel·lació d’un tren anterior i el que havia d’arribar a les 7.23 hores no ho ha fet fins a les 7.48. I una d’ells «ha arribat hui al límit de la seua paciència».

 

14 trens cancel·lats este matí de divendres

El col·lectiu recalca que durant el matí s’han cancel·lat sense previ avís més de 14 trens en el nucli de Rodalia de València i este dijous es van comptabilitzar més de 50, tant en estes  línies com en Mitjana distància. «Algunes d’elles, com la d’Alcoi, sense servici des del diumenge perquè ningú ha sigut capaç fins a hui de llevar els arbres caiguts pel pes de la neu; en Rodalia s’han perdut desenes de milers d’usuaris des de què va començar la precarització del servici», segons denuncien.

 

D’altra banda, demanen saber si hi haurà disculpes amb la usuària «per la desproporcionada actuació policial, que tal volta hauria de centrar-se més a investigar les causes d’un servici que es publicita amb alguna cosa que no oferix i que provoca disturbis laborals i familiars de tot tipo a milers de persones».

 

 

També pots llegir…

Últimes notícies

La gigafactoria de PowerCo acaba el primer bloc i començarà a produir en 2026

La planta de cel·les de Sagunt finalitzarà l'obra civil del primer bloc abans de tancar l'any i instal·larà les sales blanques per a iniciar la producció al setembre de 2026. La logística per tren i carretera quedarà preparada i el segon bloc avança cap a 2027.

Valenciaport obri el Port de Gandia a la ciutat amb una reurbanització de 6,8 milions

Valenciaport i l'Ajuntament de Gandia impulsen una reurbanització de 24.987 m² i 6,8 milions per a obrir el port a la ciutat amb passejos, zones verdes i ombra. La licitació arrancarà en breu i la comissió municipal abordarà abans de cap d'any l'ús dels embulls.

La grip puja un 144% i la covid cau un 80% en la Comunitat Valenciana

La vigilància de la setmana 46 mostra un fort repunt de la grip i un descens acusat de la COVID-19, amb el VRS també a l'alça. La incidència total d'IRA ha augmentat.

Vox supedita el seu suport a Pérez Llorca al discurs d’investidura en Les Corts

Vox va deixar en l'aire el seu suport al candidat del PP, Juanfran Pérez Llorca, i el va condicionar al que expose en el debat d'investidura d'este dijous en Les Corts.

Mor un ancià de 89 anys atropellat a Algemesí i el conductor és detingut

Un home de 89 anys ha mort després de ser atropellat a Algemesí. El conductor, que va continuar circulant amb un camió xicotet, ha sigut detingut a Alaquàs.

Ratxes de fins a 72 km/h activen avisos i mobilitzen als bombers en la Comunitat Valenciana

Ratxes de fins a 72 km/h activen avisos taronja i groc en la Comunitat Valenciana. Bombers atenen caigudes i sanejaments a València; sense incidents a Alacant i Castelló.

Detingut a Castelló un jove que robava joies fent-se passar per inversor

La Policia Nacional ha detingut a Castelló a un jove de 24 anys per sostraure joies en diverses botigues després de simular alt poder adquisitiu i inversions a l'estranger. La investigació continua oberta i s'han recuperat quatre peces i part dels diners.

Alacant tanca parcs i castells i reforça la protecció del Betlem Gegant pel vent

L'Ajuntament d'Alacant ha activat el pla d'emergència per ratxes superiors a 70 km/h. Es tanquen parcs i castells i s'amplien els perímetres del Betlem Gegant i els Àngels.