Xàtiva destinarà 3,7 milions d’euros en inversions per a 2019

La Junta del Govern Local celebrada aquest matí de dilluns, 10 de setembre ha conegut el document que conté les línies fonamentals del que serà el pressupost municipal de 2019. El document preveu un pressupost municipal de 26.977.363,36 €, el que suposa un creixement d'un 6,5% respecte al pressupost de 2018. La Llei Orgànica d'Estabilitat Pressupostària és la que marca l'elaboració d'aquest document, la qual en el seu article 27 establix l'obligatorietat de remetre informació sobre les línies fonamentals del pressupost de l'exercici següent al Ministeri d'Hisenda. Aquest és un primer pas en què serà el procés d'aprovació i elaboració dels comptes municipals per a l'últim any de l'actual legislatura. Entre elles destaca un important creixement, de 3,7 milions d'euros en la inversió.

«Per a l'any 2019 tenim prevista una xifra rècord d'inversions que abastaran els 3,6 milions d'euros si bé una part important serà la dotació econòmica per a la possible compra de Santa Clara. Per la part dels ingressos estem assumint la rebaixa d'impostos que s'ha produït enguany i per la part de despesa corrent, continuem amb el control d'aquesta despesa i amb la reducció de l'amortització de préstecs», ha explicat el regidor d'Hisenda, Ignacio Reig. El document mostra les noves línies d'actuació de l'equip de govern, com l'ampliació del Pla Director d'Inversions Xàtiva Creix, que s'incrementarà en 1,5 milions d'euros per a la possible adquisició del Reial Monestir de Santa Clara. El que suposa una disminució de la càrrega financera és la reducció de l'endeutament municipal, finançada amb el que quedava de tresoreria. Açò compensarà en part la disminució dels valors cadastrals dels immobles en un 4%, duta a terme en 2018. Els ingressos ordinaris s'incrementaran amb la participació en els ingressos de la Diputació de València que s'han consolidat en 2018. També, la consolidació de les subvencions de Benestar Social, que incrementen fonamentalment el personal i la creació del fons de contingència són altres de les novetats que presenta el document.

  

  

Es preveu també un augment en les retribucions a la Policia Local, acordat en la mesa de negociació amb els sindicats. De la mateixa manera s'han aprovat projectes pels diferents departaments municipals, com ara el cas de les contractacions de 100 joves en el marc del programa Avalem Joves Plus, finançat per la Generalitat Valenciana. Per altra banda la convocatòria dels processos selectius de l'oferta d'ocupació pública de l'Ajuntament per regularitzar la situació de la plantilla municipal, pot comportar una sèrie d'indemnitzacions que cal previndre.

Últimes notícies

Nit històrica del Valencia Basket a l’Euroliga amb 111 punts al Baskonia

El Valencia Basket ha aconseguit la millor anotació de la seua història en l’Euroliga en sumar 111 punts davant el Kosner Baskonia en la segona jornada (111-88). Un triple final de Dylan Osetkowski ha fixat el nou rècord, que supera els 108 punts signats al febrer a Vitòria.

El Valencia Basket esclafa el Baskonia amb una exhibició a l’Eurolliga (111-88)

El Valencia Basket ha passat per damunt del Kosner Baskonia al Roig Arena (111-88) en la segona jornada de l’Eurolliga, amb un joc molt més ràpid i contundent que el del conjunt basc.

Aemet activa l’avís taronja per fortes pluges al nord de Castelló este dijous

Aemet ha activat per a este dijous a la vesprada l’avís taronja al nord de Castelló per pluges que poden arribar a 100 l/m2 en poques hores, i el nivell groc s’estén a València i al sud de la província castellonenca per ruixats intensos i tempestes.

La defensa d’Emilio Argüeso denuncia al CGPJ per no comunicar-li l’arxiu de les queixes contra la jutgessa de la DANA

La defensa de l’exsecretari autonòmic d’Emergències Emilio Argüeso ha denunciat davant el Defensor del Poble que el CGPJ haja fet públic a la premsa l’arxiu de les seues queixes contra la jutgessa de la DANA de Catarroja sense notificar-li formalment la resolució. Anuncien que impugnaran la decisió quan tinguen accés a l’acord complet.

Buñol reconeix Màxim Huerta com a Fill Adoptiu per la seua trajectòria cultural

El Ple de l’Ajuntament de Buñol ha nomenat l’escriptor i exministre de Cultura Màxim Huerta Fill Adoptiu del municipi, en reconeixement al seu vincle personal i a la seua aportació a la vida cultural local. El guardó destaca també el paper de la Llibreria de Doña Leo com a focus literari i motor de la Festa del Llibre.

El decret Mari Carmen, entre els titulars i la realitat de l’habitatge

Albert Llueca valora el decret Mari Carmen com a resposta a la crisi residencial i a la necessitat d'un habitatge digne.

La IA impulsa la transformació del teixit empresarial valencià, segons Jordi Sevilla

L’exministre Jordi Sevilla ha destacat a València la transformació del teixit empresarial valencià gràcies a la intel·ligència artificial i la digitalització, i ha advertit d’un cicle econòmic menys generós. Íñigo de la Serna ha reclamat reformes estructurals i més educació i formació per a reforçar la productivitat i la competitivitat d’Espanya i d’Europa.

València distingix Ceuta i els futbolistes valencians campions del món

El ple de l'Ajuntament de València ha aprovat els Honors i Distincions de 2026, amb una Medalla d'Honor excepcional per a Ceuta i títols per als futbolistes Ferran Torres i Alejandro Grimaldo, campions del món amb Espanya.