Xàtiva destinarà 3,7 milions d’euros en inversions per a 2019

La Junta del Govern Local celebrada aquest matí de dilluns, 10 de setembre ha conegut el document que conté les línies fonamentals del que serà el pressupost municipal de 2019. El document preveu un pressupost municipal de 26.977.363,36 €, el que suposa un creixement d'un 6,5% respecte al pressupost de 2018. La Llei Orgànica d'Estabilitat Pressupostària és la que marca l'elaboració d'aquest document, la qual en el seu article 27 establix l'obligatorietat de remetre informació sobre les línies fonamentals del pressupost de l'exercici següent al Ministeri d'Hisenda. Aquest és un primer pas en què serà el procés d'aprovació i elaboració dels comptes municipals per a l'últim any de l'actual legislatura. Entre elles destaca un important creixement, de 3,7 milions d'euros en la inversió.

«Per a l'any 2019 tenim prevista una xifra rècord d'inversions que abastaran els 3,6 milions d'euros si bé una part important serà la dotació econòmica per a la possible compra de Santa Clara. Per la part dels ingressos estem assumint la rebaixa d'impostos que s'ha produït enguany i per la part de despesa corrent, continuem amb el control d'aquesta despesa i amb la reducció de l'amortització de préstecs», ha explicat el regidor d'Hisenda, Ignacio Reig. El document mostra les noves línies d'actuació de l'equip de govern, com l'ampliació del Pla Director d'Inversions Xàtiva Creix, que s'incrementarà en 1,5 milions d'euros per a la possible adquisició del Reial Monestir de Santa Clara. El que suposa una disminució de la càrrega financera és la reducció de l'endeutament municipal, finançada amb el que quedava de tresoreria. Açò compensarà en part la disminució dels valors cadastrals dels immobles en un 4%, duta a terme en 2018. Els ingressos ordinaris s'incrementaran amb la participació en els ingressos de la Diputació de València que s'han consolidat en 2018. També, la consolidació de les subvencions de Benestar Social, que incrementen fonamentalment el personal i la creació del fons de contingència són altres de les novetats que presenta el document.

  

  

Es preveu també un augment en les retribucions a la Policia Local, acordat en la mesa de negociació amb els sindicats. De la mateixa manera s'han aprovat projectes pels diferents departaments municipals, com ara el cas de les contractacions de 100 joves en el marc del programa Avalem Joves Plus, finançat per la Generalitat Valenciana. Per altra banda la convocatòria dels processos selectius de l'oferta d'ocupació pública de l'Ajuntament per regularitzar la situació de la plantilla municipal, pot comportar una sèrie d'indemnitzacions que cal previndre.

Anuncios
Accede a nuestra hemeroteca Accedeix a la nostra hemeroteca Access our archive

Últimes notícies

El València Basket es juga a Manresa la segona plaça i moral per a l’Eurolliga

El València Basket visita al BAXI Manresa amb la necessitat de guanyar per a defendre la segona plaça de la Lliga Endesa i reforçar la seua moral abans de jugar-se la vida en l'Eurolliga a Atenes.

Mor Tità, el gos de rescat dels bombers d’Alacant amb més de 80 busques realitzades

Tità, gos de rescat del Consorci Provincial de Bombers d'Alacant, mor als 13 anys després de participar en més de 80 busques de persones en desastres naturals a Espanya i a l'estranger.

Un policia fora de servici deté a un home que agredia a la seua dona a Dénia

Un home de 74 anys és detingut a Dénia després que un policia nacional anara de servici sentira els crits de la seua dona i ho reduïra dins de la vivenda.

Reuvers apel·la a guanyar a Manresa per a afermar el segon lloc i impulsar al València Basket en l’Eurolliga

Nate Reuvers subratlla que el València Basket necessita véncer en la pista del Baxi Manresa per a afermar la segona plaça de l'ACB i arribar amb confiança al tercer partit del playoff d'Eurolliga davant el Panathinaikos.

El València Basket busca rematar el passe a semifinals davant el Ensino amb 13 punts de renda

El València Basket afronta la volta dels quarts de final de la Lliga Femenina Endesa davant el Durán Maquinaria Ensino amb 13 punts d'avantatge i el suport del Roig Arena per a tancar el passe a semifinals.

Sis mesos de Pérez Llorca al capdavant del Consell: rebaixa fiscal, vivenda i reforç de servicis públics

Juanfran Pérez Llorca complix sis mesos al capdavant del Consell amb la baixada d'impostos, l'accés a la vivenda i el reforç de sanitat, educació i infraestructures com a eixos de la seua acció de govern.

Avís groc per pluges i tempestes el diumenge a l’interior sud de València

La Aemet activa l'avís groc per a la vesprada del diumenge a l'interior sud de València per tempestes que poden deixar fins a 20 litres per metre quadrat en una hora i possible graníssol.

El decret de convivència reduïx un 60% el ciberassetjament escolar a les aules valencianes

El nou decret de convivència i la regulació de l'ús del mòbil a les aules han permés reduir un 60% les dades de ciberassetjament escolar en la Comunitat Valenciana, reforçats amb noves figures de protecció i recursos específics.