9.1 C
València
Dimarts, 16 desembre, 2025

Xàtiva destinarà 3,7 milions d’euros en inversions per a 2019

La Junta del Govern Local celebrada aquest matí de dilluns, 10 de setembre ha conegut el document que conté les línies fonamentals del que serà el pressupost municipal de 2019. El document preveu un pressupost municipal de 26.977.363,36 €, el que suposa un creixement d'un 6,5% respecte al pressupost de 2018. La Llei Orgànica d'Estabilitat Pressupostària és la que marca l'elaboració d'aquest document, la qual en el seu article 27 establix l'obligatorietat de remetre informació sobre les línies fonamentals del pressupost de l'exercici següent al Ministeri d'Hisenda. Aquest és un primer pas en què serà el procés d'aprovació i elaboració dels comptes municipals per a l'últim any de l'actual legislatura. Entre elles destaca un important creixement, de 3,7 milions d'euros en la inversió.

«Per a l'any 2019 tenim prevista una xifra rècord d'inversions que abastaran els 3,6 milions d'euros si bé una part important serà la dotació econòmica per a la possible compra de Santa Clara. Per la part dels ingressos estem assumint la rebaixa d'impostos que s'ha produït enguany i per la part de despesa corrent, continuem amb el control d'aquesta despesa i amb la reducció de l'amortització de préstecs», ha explicat el regidor d'Hisenda, Ignacio Reig. El document mostra les noves línies d'actuació de l'equip de govern, com l'ampliació del Pla Director d'Inversions Xàtiva Creix, que s'incrementarà en 1,5 milions d'euros per a la possible adquisició del Reial Monestir de Santa Clara. El que suposa una disminució de la càrrega financera és la reducció de l'endeutament municipal, finançada amb el que quedava de tresoreria. Açò compensarà en part la disminució dels valors cadastrals dels immobles en un 4%, duta a terme en 2018. Els ingressos ordinaris s'incrementaran amb la participació en els ingressos de la Diputació de València que s'han consolidat en 2018. També, la consolidació de les subvencions de Benestar Social, que incrementen fonamentalment el personal i la creació del fons de contingència són altres de les novetats que presenta el document.

  

  

Es preveu també un augment en les retribucions a la Policia Local, acordat en la mesa de negociació amb els sindicats. De la mateixa manera s'han aprovat projectes pels diferents departaments municipals, com ara el cas de les contractacions de 100 joves en el marc del programa Avalem Joves Plus, finançat per la Generalitat Valenciana. Per altra banda la convocatòria dels processos selectius de l'oferta d'ocupació pública de l'Ajuntament per regularitzar la situació de la plantilla municipal, pot comportar una sèrie d'indemnitzacions que cal previndre.

Últimes notícies

El Vila-real aprova els seus comptes i un pressupost rècord de 215 milions d’euros

El club va aprovar els comptes de l'últim curs amb un saldo positiu pròxim als 14 milions i va presentar un pressupost rècord de 215.234.000 euros per a 2025-26.

El València Basket-Casademont Zaragoza ajornat es jugarà el 30 de desembre a les 16h

El dol de la jornada 11 de la Lliga Femenina Endesa entre València Basket i Casademont Zaragoza, ajornat per l'alerta meteorològica, es disputarà el 30 de desembre a les 16h en el Roig Arena. Les entrades servixen per a la nova data, amb reembossament disponible i nova venda des del dimarts.

Pradilla: la clau serà imposar el nostre ritme davant Olympiacos

L'ala-pivot de València Basket, Jaime Pradilla, va assenyalar abans del dol a Grècia que imposar el ritme propi i controlar el rebot serà determinant davant Olympiacos.

L’exsecretari de Presidència de Mazón mostra el seu llistat de crides del dia de la DANA

Cayetano García Ramírez ha exhibit la seua factura telefònica en la comissió del Congrés amb trucades i missatges del dia de la riuada. Diversos grups han qüestionat la gestió i els avisos.

Igualtat eleva a 47 les víctimes de violència masclista en 2025 després de confirmar dos assassinats

Igualtat ha confirmat els assassinats d'una dona a Catarroja i una altra a Riudecanyes, amb el que les víctimes mortals en 2025 ascendixen a 47 i a 1.342 des de 2003.

El Eldense apunta a la sorpresa davant una Reial Societat en crisi

El Eldense rep a la Reial Societat en setzens amb el debut de Jon Ansotegi. El conjunt alacantí confia en la seua fortalesa a casa per a donar la sorpresa.

Sarabia veu a Eibar una oportunitat per a millorar i passar l’eliminatòria de Copa

El tècnic de l'Elx prioritza la Copa, confia a traslladar la seua solidesa com a local a un dol a partit únic a Eibar i perfila un pla amb pressió alta i solidesa arrere.

Corberán veu a un Sporting complet i anticipa un dol intens i exigent

El tècnic del València va destacar la solidesa del Sporting i va preveure un dol d'alta exigència en els setzens de la Copa. Avaluarà l'estat físic per a definir l'onze.