Xàtiva destinarà 3,7 milions d’euros en inversions per a 2019

La Junta del Govern Local celebrada aquest matí de dilluns, 10 de setembre ha conegut el document que conté les línies fonamentals del que serà el pressupost municipal de 2019. El document preveu un pressupost municipal de 26.977.363,36 €, el que suposa un creixement d'un 6,5% respecte al pressupost de 2018. La Llei Orgànica d'Estabilitat Pressupostària és la que marca l'elaboració d'aquest document, la qual en el seu article 27 establix l'obligatorietat de remetre informació sobre les línies fonamentals del pressupost de l'exercici següent al Ministeri d'Hisenda. Aquest és un primer pas en què serà el procés d'aprovació i elaboració dels comptes municipals per a l'últim any de l'actual legislatura. Entre elles destaca un important creixement, de 3,7 milions d'euros en la inversió.

«Per a l'any 2019 tenim prevista una xifra rècord d'inversions que abastaran els 3,6 milions d'euros si bé una part important serà la dotació econòmica per a la possible compra de Santa Clara. Per la part dels ingressos estem assumint la rebaixa d'impostos que s'ha produït enguany i per la part de despesa corrent, continuem amb el control d'aquesta despesa i amb la reducció de l'amortització de préstecs», ha explicat el regidor d'Hisenda, Ignacio Reig. El document mostra les noves línies d'actuació de l'equip de govern, com l'ampliació del Pla Director d'Inversions Xàtiva Creix, que s'incrementarà en 1,5 milions d'euros per a la possible adquisició del Reial Monestir de Santa Clara. El que suposa una disminució de la càrrega financera és la reducció de l'endeutament municipal, finançada amb el que quedava de tresoreria. Açò compensarà en part la disminució dels valors cadastrals dels immobles en un 4%, duta a terme en 2018. Els ingressos ordinaris s'incrementaran amb la participació en els ingressos de la Diputació de València que s'han consolidat en 2018. També, la consolidació de les subvencions de Benestar Social, que incrementen fonamentalment el personal i la creació del fons de contingència són altres de les novetats que presenta el document.

  

  

Es preveu també un augment en les retribucions a la Policia Local, acordat en la mesa de negociació amb els sindicats. De la mateixa manera s'han aprovat projectes pels diferents departaments municipals, com ara el cas de les contractacions de 100 joves en el marc del programa Avalem Joves Plus, finançat per la Generalitat Valenciana. Per altra banda la convocatòria dels processos selectius de l'oferta d'ocupació pública de l'Ajuntament per regularitzar la situació de la plantilla municipal, pot comportar una sèrie d'indemnitzacions que cal previndre.

Últimes notícies

S’ensorra un edifici de tres plantes a Benetússer després d’evacuar tots els veïns

Un edifici de tres plantes al carrer Las Américas de Benetússer s’ha ensorrat de matinada després que els veïns foren evacuats en detectar-se esquerdes i sorolls, sense causar ferits.

Desallotgen Vivers després de suspendre el concert d’Ana Torroja per risc de reventons tèrmics

L’Ajuntament de València ha suspés el concert d’Ana Torroja als Jardins de Vivers i ha ordenat el desallotjament del recinte per l’avís de la Generalitat sobre possibles reventons tèrmics amb pujada sobtada de temperatures i forts vents.

La Comunitat Valenciana rebrà 2,6 milions per reforçar l’acollida de menors migrants sols

La Comunitat Valenciana rebrà 2.588.581 euros del Govern central per reforçar l’acollida de xiquets i adolescents migrants no acompanyats i ampliar places del sistema.

La Comunitat Valenciana rebrà 2,6 milions per a acollir xiquets migrants sols

La Comunitat Valenciana rebrà 2.588.581 euros del Govern central per a reforçar l’acollida de xiquets i adolescents migrants no acompanyats, dins d’un repartiment total de 35 milions entre autonomies.

Ayuso celebra el mallot blanc i es veu plenament en la lluita pel podi del Tour

El xabienc Juan Ayuso ha recuperat el mallot blanc en la desena etapa del Tour de França i assegura que està satisfet amb el seu rendiment, tot i reconéixer que Tadej Pogacar està a un altre nivell.

Suspés el concert de UB40 als Vivers per l’alerta roja per calor extrema

L’Ajuntament de València ha suspés el concert de UB40 als Jardins de Vivers per l’alerta roja per temperatures extremes i el risc de reventons càlids i fortes ratxes de vent.

Suspenen el concert d’UB40 als Jardins de Vivers per l’onada de calor extrema

L’Ajuntament de València ha suspés el concert d’UB40 als Jardins de Vivers per l’alerta roja per temperatures extremes i el risc de reventons tèrmics i ratxes molt fortes de vent.

Álvaro Rodríguez deixa l’Elx i fitxa pel Bournemouth anglés

El davanter uruguaià Álvaro Rodríguez ha deixat l’Elx CF després d’una temporada clau per a la permanència i posa rumb al Bournemouth de la Premier League.