Xàtiva destinarà 3,7 milions d’euros en inversions per a 2019

La Junta del Govern Local celebrada aquest matí de dilluns, 10 de setembre ha conegut el document que conté les línies fonamentals del que serà el pressupost municipal de 2019. El document preveu un pressupost municipal de 26.977.363,36 €, el que suposa un creixement d'un 6,5% respecte al pressupost de 2018. La Llei Orgànica d'Estabilitat Pressupostària és la que marca l'elaboració d'aquest document, la qual en el seu article 27 establix l'obligatorietat de remetre informació sobre les línies fonamentals del pressupost de l'exercici següent al Ministeri d'Hisenda. Aquest és un primer pas en què serà el procés d'aprovació i elaboració dels comptes municipals per a l'últim any de l'actual legislatura. Entre elles destaca un important creixement, de 3,7 milions d'euros en la inversió.

«Per a l'any 2019 tenim prevista una xifra rècord d'inversions que abastaran els 3,6 milions d'euros si bé una part important serà la dotació econòmica per a la possible compra de Santa Clara. Per la part dels ingressos estem assumint la rebaixa d'impostos que s'ha produït enguany i per la part de despesa corrent, continuem amb el control d'aquesta despesa i amb la reducció de l'amortització de préstecs», ha explicat el regidor d'Hisenda, Ignacio Reig. El document mostra les noves línies d'actuació de l'equip de govern, com l'ampliació del Pla Director d'Inversions Xàtiva Creix, que s'incrementarà en 1,5 milions d'euros per a la possible adquisició del Reial Monestir de Santa Clara. El que suposa una disminució de la càrrega financera és la reducció de l'endeutament municipal, finançada amb el que quedava de tresoreria. Açò compensarà en part la disminució dels valors cadastrals dels immobles en un 4%, duta a terme en 2018. Els ingressos ordinaris s'incrementaran amb la participació en els ingressos de la Diputació de València que s'han consolidat en 2018. També, la consolidació de les subvencions de Benestar Social, que incrementen fonamentalment el personal i la creació del fons de contingència són altres de les novetats que presenta el document.

  

  

Es preveu també un augment en les retribucions a la Policia Local, acordat en la mesa de negociació amb els sindicats. De la mateixa manera s'han aprovat projectes pels diferents departaments municipals, com ara el cas de les contractacions de 100 joves en el marc del programa Avalem Joves Plus, finançat per la Generalitat Valenciana. Per altra banda la convocatòria dels processos selectius de l'oferta d'ocupació pública de l'Ajuntament per regularitzar la situació de la plantilla municipal, pot comportar una sèrie d'indemnitzacions que cal previndre.

Últimes notícies

Fortes pluges a la Vega Baixa i un llamp calfa una palmera a Torrevella

Una tempesta amb intensa activitat elèctrica ha deixat fins a 33 l/m2 a la Vega Baixa i ha calfat una palmera a les salines de Torrevella. Les precipitacions han sigut moderades però generalitzades en municipis com Oriola i San Miguel de Salinas.

El festival Love to Rock suspén la jornada de divendres per l’alerta taronja a València

Love to Rock ha suspés la jornada de divendres per l’alerta taronja per pluges a València, però manté la programació de dissabte i oferix devolucions i canvis d’entrada.

Asaja alerta que els preus del llima a Alacant cauen malgrat la forta demanda

Asaja Alacant denuncia que la indústria del llima està oferint només 10 cèntims per quilo malgrat la gran demanda de suc, i insten els agricultors a no vendre per davall dels costos de producció.

La tarta de xocolata de Rubén Alan Díaz triomfa com a millor del món a Elx

La tarta de xocolata del pastisser mexicà Rubén Alan Díaz, del grup Puratos México, ha sigut guardonada com la millor del món en el Premi Internacional de Alta Pastelería Paco Torreblanca, celebrat dins del certamen Alicante Gastronómica a Elx.

Morant acusa PP, Vox i Junts de bloquejar els decrets d’habitatge i de “no tindre sentiments”

La ministra Diana Morant critica que PP, Vox i Junts hagen derogat al Congrés dos decrets llei sobre habitatge i els acusa de no representar els interessos del carrer. Pilar Bernabé assegura que, davant el bloqueig de la dreta, els socialistes continuaran impulsant polítiques d’habitatge.

El Fòrum de Compra Pública de València reclama canvis per blindar una alimentació saludable

El Fòrum Internacional de Compra Pública Alimentària de València ha exigit més voluntat política, recursos i canvis normatius per convertir la compra d’aliments en una política pública estable que done suport a l’agricultura familiar i millore l’alimentació ciutadana.

Les pluges alleugen la sequera al camp valencià però colpegen el caqui de la Ribera

L’episodi de pluges ha sigut positiu per al camp valencià en general, però el granís ha arrasat fins al 100% del caqui en algunes finques de la Ribera Alta i ha causat pèrdues de 4 milions d’euros.

Un jove de 20 anys apunyala un home al carrer a Guardamar del Segura

Un jove de 20 anys ha sigut detingut a Guardamar del Segura acusat d’apunyalar dos vegades un home de 29 anys que tornava a casa del gimnàs. La víctima ha sigut atesa en un hospital i ja ha rebut l’alta mèdica.