Un xic denuncia una agressió homòfoba en l’hospital General de Castelló

 

L’Hospital General de Castelló investigarà la denúncia d’una presumpta agressió homòfoba per part del personal de seguretat del centre cap a un xic que va acudir el divendres al servici d’urgències. L’Observatori contra la LGTBI-fòbia ha avançat que portarà els fets a la Fiscalia.

 

El director de l’Observatori, Antonio Abad, ha explicat que un xic que va acudir amb un quadre d’epilèpsia al centre hospitalari ha denunciat que, en despertar i sentir-se desorientat, els sanitaris van determinar que el seu comportament era violent i van cridar al personal de seguretat, que presumptament el van agredir.

 

[predef]valncia-grup-de-facebook-595[/predef]

 

Abad ha explicat que, segons la denúncia del pacient, els guàrdies «el van tancar en l’habitació, li van donar una pallissa entre crits homòfobs i li van causar lesions». Pel que pareix, li van demanar que «no es queixara del dolor del colp perquè coses pitjors s’havia ficat pel cul», unes paraules que «marcarien claríssimament el caràcter homòfob de l’agressió», ha apuntat Abad, que explica que el pacient havia acudit amb la seua parella al centre. El jove ha contactat amb entitats d’atenció al col·lectiu LGTBI+ per a denunciar estos fets.

 

El director de l’Observatori ha remarcat que esta classe d’insults són «inacceptables» i, a demés, ha explicat que ja ha rebut anteriorment queixes d’usuaris de l’hospital per haver rebut un tracte vexatori per part del personal de seguretat.

 

Abad ha indicat que el dissabte va mantindre una conversació amb la consellera de Sanitat Universal, Ana Barceló, en la que, segons ha destacat, Barceló va mostrar «molt bona disposició» per a determinar què va passar i que s’han sol·licitat els informes dels professionals que van intervindre. El responsable de l’Observatori és partidari de «fins i tot rescindir» el contracte a l’empresa que presta el servici de seguretat.

 

L’hospital es defén amb una altra versió dels fets

Per part seua, des de l’Hospital General de Castelló han donat una altra versió dels fets i han indicat que el pacient va agredir al personal sanitari del centre, uns fets que denunciaran en ser figures considerades d’autoritat.

 

Fonts del centre han explicat que el pacient, en recuperar-se d’un episodi d’epilèpsia, es va comportar de manera «violenta», «molt agitada» i cridant, fins al punt d’espentar a una auxiliar d’infermeria i tractar d’agredir a un zelador.

 

El pacient, segons l’hospital, es va dirigir a la porta d’urgències, a on el personal de seguretat el va reduir tant a ell com a la seua parella. El General de Castelló sosté que va haver-hi un forcejament en el que l’home va patir un colp en el cap i es va fer una bretxa en la cella i la seua parella també va rebre un colp en la galta.

 

En este sentit, des del centre hospitalari desconeixen si el personal de seguretat va pronunciar la frase homòfoba que el pacient denuncia i no poden «confirmar ni desmentir» l’atac verbal. En este sentit, l’hospital obrirà una investigació interna esta setmana per a aclarir els fets.

 

En tot cas, ha matisat, estes frases s’haurien dit després de la presumpta agressió física. L’hospital ha destacat que no pot valorar encara si va haver-hi una agressió homòfoba en si, però sí que pot afirmar que va haver-hi una agressió a personal sanitari.

 

A demés, l’Hospital General ha afirmat que es va revisar el caràcter de les lesions produïdes durant l’altercat i que el pacient es va negar a rebre atenció en el centre i va firmar una alta voluntària.

Últimes notícies

Consells per conduir amb seguretat durant l’eclipsi solar a València

La DGT ha activat un dispositiu especial per l’eclipsi solar, amb recomanacions per evitar desplaçaments innecessaris i reforços de transport públic a València.

Així es podrà vore l’eclipsi solar des de la Comunitat Valenciana

L’eclipsi solar d’este dimecres es vorà amb cel poc nuvolós en gran part de la Comunitat Valenciana, encara que hi haurà més incertesa al nord de Castelló. Aemet preveu temperatures altes, risc extrem d’incendis i recorda que es podrà observar el fenomen des de les ciutats litorals sense desplaçar-se.

Rescatats dos banyistes arrossegats per un fort corrent a la cala del Moraig

Dos persones que feien paddle surf a la cala del Moraig, al Poble Nou de Benitatxell, han sigut rescatades després de quedar arrossegades per forts corrents causats per un canvi sobtat d’oratge. El telèfon mòbil protegit que portaven ha sigut clau per a localitzar-les després de quasi dos hores de búsqueda.

Així afectarà l’oratge a la visió de l’eclipsi solar des de Castelló i Alacant

L’eclipsi solar d’este dimecres es preveu amb cel poc nuvolós a la Comunitat Valenciana, encara que hi haurà més incertesa al nord de Castelló i a l’interior nord d’Alacant.

Compromís acusa Catalá de posar els joves a la cua davant el turisme

Compromís assegura que l’infobaròmetre municipal sobre la joventut evidencia greus dificultats per accedir a una vivenda i critica que el govern de Catalá prioritza el turisme. El sondeig mostra que més de la mitat dels jóvens de València encara no s’han emancipat.

La Comunitat Valenciana s’oferix per a ajudar Colòmbia després del terratrémol

La Generalitat ha expressat les seues condolences per les víctimes del terratrémol de Colòmbia i s’ha posat a disposició per a col·laborar en la resposta humanitària, especialment a través de les ONG valencianes que treballen en el país.

Pinedo atura per l’eclipse les seues històriques Corregudes de Joies

La pedania de Pinedo està celebrant les seues Corregudes de Joies, una tradició de més de 180 anys que s’interromprà demà per l’eclipse i es reprendrà dijous a la platja.

Víctor Chust augura un Elche molt compacte i amb fam de LALIGA

El central valencià de l’Elche, Víctor Chust, assegura que es veurà un equip molt compacte i compromés i destaca el rècord de 27.000 abonats per a la nova temporada de LALIGA.