Un xic denuncia una agressió homòfoba en l’hospital General de Castelló

 

L’Hospital General de Castelló investigarà la denúncia d’una presumpta agressió homòfoba per part del personal de seguretat del centre cap a un xic que va acudir el divendres al servici d’urgències. L’Observatori contra la LGTBI-fòbia ha avançat que portarà els fets a la Fiscalia.

 

El director de l’Observatori, Antonio Abad, ha explicat que un xic que va acudir amb un quadre d’epilèpsia al centre hospitalari ha denunciat que, en despertar i sentir-se desorientat, els sanitaris van determinar que el seu comportament era violent i van cridar al personal de seguretat, que presumptament el van agredir.

 

[predef]valncia-grup-de-facebook-595[/predef]

 

Abad ha explicat que, segons la denúncia del pacient, els guàrdies «el van tancar en l’habitació, li van donar una pallissa entre crits homòfobs i li van causar lesions». Pel que pareix, li van demanar que «no es queixara del dolor del colp perquè coses pitjors s’havia ficat pel cul», unes paraules que «marcarien claríssimament el caràcter homòfob de l’agressió», ha apuntat Abad, que explica que el pacient havia acudit amb la seua parella al centre. El jove ha contactat amb entitats d’atenció al col·lectiu LGTBI+ per a denunciar estos fets.

 

El director de l’Observatori ha remarcat que esta classe d’insults són «inacceptables» i, a demés, ha explicat que ja ha rebut anteriorment queixes d’usuaris de l’hospital per haver rebut un tracte vexatori per part del personal de seguretat.

 

Abad ha indicat que el dissabte va mantindre una conversació amb la consellera de Sanitat Universal, Ana Barceló, en la que, segons ha destacat, Barceló va mostrar «molt bona disposició» per a determinar què va passar i que s’han sol·licitat els informes dels professionals que van intervindre. El responsable de l’Observatori és partidari de «fins i tot rescindir» el contracte a l’empresa que presta el servici de seguretat.

 

L’hospital es defén amb una altra versió dels fets

Per part seua, des de l’Hospital General de Castelló han donat una altra versió dels fets i han indicat que el pacient va agredir al personal sanitari del centre, uns fets que denunciaran en ser figures considerades d’autoritat.

 

Fonts del centre han explicat que el pacient, en recuperar-se d’un episodi d’epilèpsia, es va comportar de manera «violenta», «molt agitada» i cridant, fins al punt d’espentar a una auxiliar d’infermeria i tractar d’agredir a un zelador.

 

El pacient, segons l’hospital, es va dirigir a la porta d’urgències, a on el personal de seguretat el va reduir tant a ell com a la seua parella. El General de Castelló sosté que va haver-hi un forcejament en el que l’home va patir un colp en el cap i es va fer una bretxa en la cella i la seua parella també va rebre un colp en la galta.

 

En este sentit, des del centre hospitalari desconeixen si el personal de seguretat va pronunciar la frase homòfoba que el pacient denuncia i no poden «confirmar ni desmentir» l’atac verbal. En este sentit, l’hospital obrirà una investigació interna esta setmana per a aclarir els fets.

 

En tot cas, ha matisat, estes frases s’haurien dit després de la presumpta agressió física. L’hospital ha destacat que no pot valorar encara si va haver-hi una agressió homòfoba en si, però sí que pot afirmar que va haver-hi una agressió a personal sanitari.

 

A demés, l’Hospital General ha afirmat que es va revisar el caràcter de les lesions produïdes durant l’altercat i que el pacient es va negar a rebre atenció en el centre i va firmar una alta voluntària.

Últimes notícies

Les víctimes de la DANA reclamen presó per a Mazón a un mes dels dos anys del 29O

Tres associacions de víctimes de la DANA del 29 d’octubre han exigit a Alacant el fi de l’aforament i l’ingrés a presó de Carlos Mazón, a un mes de complir-se dos anys del desastre que va causar 232 morts.

El Valencia Basket remunta a Saragossa i jugarà la final de la Supercopa

El Valencia Basket ha remuntat davant el Casademont Zaragoza (73-84) en la semifinal de la Supercopa LF Endesa a Torrejón de Ardoz i es classifica per a la final, on buscarà el seu quart títol. Debut de les jóvens Isa Hernández i Amelia Alonso amb només 16 anys.

Les persones sordes exigixen que els seus drets siguen reals en el dia a dia

FESORD CV ha celebrat a València el Dia Internacional de les Persones Sordes 2026 i ha reclamat que els drets reconeguts passen a complir-se de manera efectiva. La jornada ha coincidit amb el centenari de lAssociació Valenciana de Persones Sordes i ha inclòs la suma al manifest de la CNSE.

Kempes aposta per Aguirre per a reactivar el València i unir el vestidor

Mario Alberto Kempes ha mostrat plena confiança en Javier Aguirre per a traure el València CF de la zona baixa i reforçar la unió del vestidor, tot i la delicada situació esportiva de l’equip en LaLiga EA Sports.

El Valencia Basket estrena el Roig Arena en la Lliga Endesa contra l’Ilerna Lleida

El Valencia Basket rep este diumenge l’Ilerna Lleida al Roig Arena en la primera jornada de la fase regular de la Lliga Endesa, en el primer partit del nou projecte ‘taronja’ davant la seua afició.

Presó per a un home per una violació i un robatori amb intimidació al Parc Central

Un home ha ingressat en presó preventiva acusat de violar un estudiant americà i robar amb intimidació al Parc Central de València, gràcies a un vídeo entregat a la Policia Nacional per diversos testimonis.

Oltra defensa que Compromís té més capacitat de govern que el bipartidisme

Mónica Oltra ha reivindicat en unes jornades municipalistes a Mislata que forces com Compromís tenen més capacitat de govern que el bipartidisme i ha instat el seu espai polític a preparar-se per a governar el 2027.

Quatre de cada deu parades del Mercat Central tornen a vendre després de l’incendi

Un 40 % de les 45 parades del Mercat Central de València afectades per l’incendi en un quadre elèctric ja han représ l’activitat aquest dissabte. La resta confia a recuperar el subministrament elèctric a partir de dilluns mentre continuen els treballs tècnics i de seguretat.