Un xic denuncia una agressió homòfoba en l’hospital General de Castelló

 

L’Hospital General de Castelló investigarà la denúncia d’una presumpta agressió homòfoba per part del personal de seguretat del centre cap a un xic que va acudir el divendres al servici d’urgències. L’Observatori contra la LGTBI-fòbia ha avançat que portarà els fets a la Fiscalia.

 

El director de l’Observatori, Antonio Abad, ha explicat que un xic que va acudir amb un quadre d’epilèpsia al centre hospitalari ha denunciat que, en despertar i sentir-se desorientat, els sanitaris van determinar que el seu comportament era violent i van cridar al personal de seguretat, que presumptament el van agredir.

 

[predef]valncia-grup-de-facebook-595[/predef]

 

Abad ha explicat que, segons la denúncia del pacient, els guàrdies «el van tancar en l’habitació, li van donar una pallissa entre crits homòfobs i li van causar lesions». Pel que pareix, li van demanar que «no es queixara del dolor del colp perquè coses pitjors s’havia ficat pel cul», unes paraules que «marcarien claríssimament el caràcter homòfob de l’agressió», ha apuntat Abad, que explica que el pacient havia acudit amb la seua parella al centre. El jove ha contactat amb entitats d’atenció al col·lectiu LGTBI+ per a denunciar estos fets.

 

El director de l’Observatori ha remarcat que esta classe d’insults són «inacceptables» i, a demés, ha explicat que ja ha rebut anteriorment queixes d’usuaris de l’hospital per haver rebut un tracte vexatori per part del personal de seguretat.

 

Abad ha indicat que el dissabte va mantindre una conversació amb la consellera de Sanitat Universal, Ana Barceló, en la que, segons ha destacat, Barceló va mostrar «molt bona disposició» per a determinar què va passar i que s’han sol·licitat els informes dels professionals que van intervindre. El responsable de l’Observatori és partidari de «fins i tot rescindir» el contracte a l’empresa que presta el servici de seguretat.

 

L’hospital es defén amb una altra versió dels fets

Per part seua, des de l’Hospital General de Castelló han donat una altra versió dels fets i han indicat que el pacient va agredir al personal sanitari del centre, uns fets que denunciaran en ser figures considerades d’autoritat.

 

Fonts del centre han explicat que el pacient, en recuperar-se d’un episodi d’epilèpsia, es va comportar de manera «violenta», «molt agitada» i cridant, fins al punt d’espentar a una auxiliar d’infermeria i tractar d’agredir a un zelador.

 

El pacient, segons l’hospital, es va dirigir a la porta d’urgències, a on el personal de seguretat el va reduir tant a ell com a la seua parella. El General de Castelló sosté que va haver-hi un forcejament en el que l’home va patir un colp en el cap i es va fer una bretxa en la cella i la seua parella també va rebre un colp en la galta.

 

En este sentit, des del centre hospitalari desconeixen si el personal de seguretat va pronunciar la frase homòfoba que el pacient denuncia i no poden «confirmar ni desmentir» l’atac verbal. En este sentit, l’hospital obrirà una investigació interna esta setmana per a aclarir els fets.

 

En tot cas, ha matisat, estes frases s’haurien dit després de la presumpta agressió física. L’hospital ha destacat que no pot valorar encara si va haver-hi una agressió homòfoba en si, però sí que pot afirmar que va haver-hi una agressió a personal sanitari.

 

A demés, l’Hospital General ha afirmat que es va revisar el caràcter de les lesions produïdes durant l’altercat i que el pacient es va negar a rebre atenció en el centre i va firmar una alta voluntària.

Últimes notícies

Empreses de la Marina de València exigixen més seguretat i llum davant baralles i botelló

Les empreses de la Marina de València demanen a l’Ajuntament més seguretat, millor il·luminació i serveis extra per a evitar baralles, botelló i conductes incíviques al voltant del Veles e Vents.

Detingut un home per una plantació de marihuana amb més de 1.800 plantes a Picassent

La Guàrdia Civil ha desmantellat una sofisticada plantació de marihuana en un xalet d’una urbanització de Picassent i ha detingut un home de 29 anys, acusat de tràfic de drogues i defraudació de fluït elèctric, després d’intervindre 1.806 plantes.

Oratge estable a la Comunitat Valenciana amb possibles pluges febles al sud

Este dijous l’oratje es manté estable a la Comunitat Valenciana, amb cels poc nuvolosos, temperatures quasi sense canvis i possibilitat de pluges febles en la mitat sud.

El PSPV denuncia un fort retall d’inversions de la Generalitat a Alacant en els comptes de 2026

El PSPV-PSOE d’Alacant ha assegurat que la Generalitat ha reduït més de la mitat les inversions territorialitzades a la província en els pressupostos de 2026, mentre que el Govern d’Espanya preveu una aportació rècord als municipis alacantins.

PP i Vox aproven a soles les conclusions de la comissió de la DANA del 29 d’octubre

El ple de Les Corts ha aprovat amb PP i Vox el dictamen de la comissió d’investigació sobre la DANA del 29 d’octubre de 2024, rebutjat per PSPV i Compromis, que acusen el Consell de voler exculpar-se de la gestio d’una tragèdia amb 230 morts.

Pedro Martínez apel·la a la tranquil·litat abans de la final entre València Basket i Barça

Pedro Martínez assegura que el València Basket arriba a la final de la Lliga Endesa contra el Barça amb la tranquil·litat del treball ben fet, el factor pista a favor i molta il·lusió.

Pradilla encén l’afició taronja abans de la final contra el Barça al Roig Arena

Jaime Pradilla destaca la il·lusió del vestidor del Valencia Basket abans d’afrontar la final de la Lliga Endesa contra el Barça, que començarà este dijous al Roig Arena.

Orgull LGTBI a València: la Delegació del Govern es declara espai refugi

La Delegació del Govern en la Comunitat Valenciana ha celebrat un acte institucional pel Dia de l’Orgull LGTBI amb desplegament de bandera i un conversatori amb entitats i les ministres Ana Redondo i Diana Morant, reivindicant la llibertat i la dignitat del col·lectiu.