Un xic denuncia una agressió homòfoba en l’hospital General de Castelló

 

L’Hospital General de Castelló investigarà la denúncia d’una presumpta agressió homòfoba per part del personal de seguretat del centre cap a un xic que va acudir el divendres al servici d’urgències. L’Observatori contra la LGTBI-fòbia ha avançat que portarà els fets a la Fiscalia.

 

El director de l’Observatori, Antonio Abad, ha explicat que un xic que va acudir amb un quadre d’epilèpsia al centre hospitalari ha denunciat que, en despertar i sentir-se desorientat, els sanitaris van determinar que el seu comportament era violent i van cridar al personal de seguretat, que presumptament el van agredir.

 

[predef]valncia-grup-de-facebook-595[/predef]

 

Abad ha explicat que, segons la denúncia del pacient, els guàrdies «el van tancar en l’habitació, li van donar una pallissa entre crits homòfobs i li van causar lesions». Pel que pareix, li van demanar que «no es queixara del dolor del colp perquè coses pitjors s’havia ficat pel cul», unes paraules que «marcarien claríssimament el caràcter homòfob de l’agressió», ha apuntat Abad, que explica que el pacient havia acudit amb la seua parella al centre. El jove ha contactat amb entitats d’atenció al col·lectiu LGTBI+ per a denunciar estos fets.

 

El director de l’Observatori ha remarcat que esta classe d’insults són «inacceptables» i, a demés, ha explicat que ja ha rebut anteriorment queixes d’usuaris de l’hospital per haver rebut un tracte vexatori per part del personal de seguretat.

 

Abad ha indicat que el dissabte va mantindre una conversació amb la consellera de Sanitat Universal, Ana Barceló, en la que, segons ha destacat, Barceló va mostrar «molt bona disposició» per a determinar què va passar i que s’han sol·licitat els informes dels professionals que van intervindre. El responsable de l’Observatori és partidari de «fins i tot rescindir» el contracte a l’empresa que presta el servici de seguretat.

 

L’hospital es defén amb una altra versió dels fets

Per part seua, des de l’Hospital General de Castelló han donat una altra versió dels fets i han indicat que el pacient va agredir al personal sanitari del centre, uns fets que denunciaran en ser figures considerades d’autoritat.

 

Fonts del centre han explicat que el pacient, en recuperar-se d’un episodi d’epilèpsia, es va comportar de manera «violenta», «molt agitada» i cridant, fins al punt d’espentar a una auxiliar d’infermeria i tractar d’agredir a un zelador.

 

El pacient, segons l’hospital, es va dirigir a la porta d’urgències, a on el personal de seguretat el va reduir tant a ell com a la seua parella. El General de Castelló sosté que va haver-hi un forcejament en el que l’home va patir un colp en el cap i es va fer una bretxa en la cella i la seua parella també va rebre un colp en la galta.

 

En este sentit, des del centre hospitalari desconeixen si el personal de seguretat va pronunciar la frase homòfoba que el pacient denuncia i no poden «confirmar ni desmentir» l’atac verbal. En este sentit, l’hospital obrirà una investigació interna esta setmana per a aclarir els fets.

 

En tot cas, ha matisat, estes frases s’haurien dit després de la presumpta agressió física. L’hospital ha destacat que no pot valorar encara si va haver-hi una agressió homòfoba en si, però sí que pot afirmar que va haver-hi una agressió a personal sanitari.

 

A demés, l’Hospital General ha afirmat que es va revisar el caràcter de les lesions produïdes durant l’altercat i que el pacient es va negar a rebre atenció en el centre i va firmar una alta voluntària.

Anuncios
Accede a nuestra hemeroteca Accedeix a la nostra hemeroteca Access our archive

Últimes notícies

Els sindicats convoquen una vaga indefinida de docents en la Comunitat Valenciana des de l’11 de maig

Els sindicats d'ensenyança STEPV, CCOO i UGT convoquen una vaga indefinida del professorat valencià a partir de l'11 de maig, recolzada per una àmplia majoria de docents després d'una consulta interna.

Els sindicats docents convoquen una vaga indefinida en la Comunitat Valenciana des de l’11 de maig

Els sindicats STEPV, CCOO i UGT convoquen una vaga indefinida de docents en la Comunitat Valenciana a partir de l'11 de maig, recolzada per una àmplia majoria del professorat.

Morant exigix al Consell que explique què farà amb els fons no usats per a la reconstrucció

Diana Morant reclama al Consell que aclarisca el destí de més de 1.500 milions d'euros no utilitzats en la reconstrucció i anuncia una nova etapa política des del PSPV-PSOE.

Les bates blanques es mobilitzen a València per a exigir millores laborals i un estatut propi

Milers de metges es manifesten a València per a reclamar una jornada de 35 hores, un estatut professional propi i condicions laborals dignes que frenen la saturació del sistema sanitari.

L’Institut de les Dones impulsa el quart Pla Estratègic d’Igualtat amb el moviment feminista

L'Institut de les Dones avança cap a l'IV Pla Estratègic d'Igualtat mitjançant un procés participatiu amb el moviment feminista i agents socials en tot el territori.

La urbanització de l’entorn de La Fe a València estarà llesta per Nadal i sumarà 244 vivendes protegides

L'Ajuntament preveu finalitzar per Nadal la urbanització del sector Sud PRR-7 de Malilla, al costat de l'hospital La Fe, amb 5 milions d'inversió i 244 vivendes de protecció pública.

Policia i sanitaris atenen un part al costat d’una carretera a Carlet

Agents de la Policia Local de Carlet, la Guàrdia Civil i una unitat del SAMU atenen un part extrahospitalari al costat d'una carretera i traslladen a mare i bebé a l'hospital en bon estat.

Emergències estudia amb el sector d’unflables noves mesures per a reforçar la seguretat

La Conselleria d'Emergències i Interior i el sector d'instal·lacions unflables estudien canvis normatius, cursos de formació i certificacions obligatòries per a millorar la seguretat en la Comunitat Valenciana.