Mastodon
25.7 C
València
Dimecres, 17 setembre, 2025

Un xic denuncia una agressió homòfoba en l’hospital General de Castelló

 

L’Hospital General de Castelló investigarà la denúncia d’una presumpta agressió homòfoba per part del personal de seguretat del centre cap a un xic que va acudir el divendres al servici d’urgències. L’Observatori contra la LGTBI-fòbia ha avançat que portarà els fets a la Fiscalia.

 

El director de l’Observatori, Antonio Abad, ha explicat que un xic que va acudir amb un quadre d’epilèpsia al centre hospitalari ha denunciat que, en despertar i sentir-se desorientat, els sanitaris van determinar que el seu comportament era violent i van cridar al personal de seguretat, que presumptament el van agredir.

 

[predef]valncia-grup-de-facebook-595[/predef]

 

Abad ha explicat que, segons la denúncia del pacient, els guàrdies «el van tancar en l’habitació, li van donar una pallissa entre crits homòfobs i li van causar lesions». Pel que pareix, li van demanar que «no es queixara del dolor del colp perquè coses pitjors s’havia ficat pel cul», unes paraules que «marcarien claríssimament el caràcter homòfob de l’agressió», ha apuntat Abad, que explica que el pacient havia acudit amb la seua parella al centre. El jove ha contactat amb entitats d’atenció al col·lectiu LGTBI+ per a denunciar estos fets.

 

El director de l’Observatori ha remarcat que esta classe d’insults són «inacceptables» i, a demés, ha explicat que ja ha rebut anteriorment queixes d’usuaris de l’hospital per haver rebut un tracte vexatori per part del personal de seguretat.

 

Abad ha indicat que el dissabte va mantindre una conversació amb la consellera de Sanitat Universal, Ana Barceló, en la que, segons ha destacat, Barceló va mostrar «molt bona disposició» per a determinar què va passar i que s’han sol·licitat els informes dels professionals que van intervindre. El responsable de l’Observatori és partidari de «fins i tot rescindir» el contracte a l’empresa que presta el servici de seguretat.

 

L’hospital es defén amb una altra versió dels fets

Per part seua, des de l’Hospital General de Castelló han donat una altra versió dels fets i han indicat que el pacient va agredir al personal sanitari del centre, uns fets que denunciaran en ser figures considerades d’autoritat.

 

Fonts del centre han explicat que el pacient, en recuperar-se d’un episodi d’epilèpsia, es va comportar de manera «violenta», «molt agitada» i cridant, fins al punt d’espentar a una auxiliar d’infermeria i tractar d’agredir a un zelador.

 

El pacient, segons l’hospital, es va dirigir a la porta d’urgències, a on el personal de seguretat el va reduir tant a ell com a la seua parella. El General de Castelló sosté que va haver-hi un forcejament en el que l’home va patir un colp en el cap i es va fer una bretxa en la cella i la seua parella també va rebre un colp en la galta.

 

En este sentit, des del centre hospitalari desconeixen si el personal de seguretat va pronunciar la frase homòfoba que el pacient denuncia i no poden «confirmar ni desmentir» l’atac verbal. En este sentit, l’hospital obrirà una investigació interna esta setmana per a aclarir els fets.

 

En tot cas, ha matisat, estes frases s’haurien dit després de la presumpta agressió física. L’hospital ha destacat que no pot valorar encara si va haver-hi una agressió homòfoba en si, però sí que pot afirmar que va haver-hi una agressió a personal sanitari.

 

A demés, l’Hospital General ha afirmat que es va revisar el caràcter de les lesions produïdes durant l’altercat i que el pacient es va negar a rebre atenció en el centre i va firmar una alta voluntària.

Últimes notícies

Mazón reivindica la fortalesa de l’economia valenciana després de la DANA i crida a no baixar la mirada

Mazón va defendre que l'economia valenciana ha resistit i crescut després de la DANA del 29 d'octubre, que va danyar el 20% dels actius en les zones afectades. Va reivindicar suport empresarial, va anunciar menys burocràcia i rebaixes fiscals, i va lamentar absències en la gala de la Nit de l'Economia Valenciana.

Manzanares cancel·la els seus compromisos després de fracturar-se una costella

José María Manzanares patix la fractura de l'octava costella esquerra i és baixa a Guadalajara, Salamanca, Nimes i Lorca. Marco Pérez li substituirà a Guadalajara.

Cos destaca que l’esforç empresarial ha permés eixir sense cicatrius del xoc aranzelari

Carlos Cuerpo enaltix a València la resiliència d'empreses i treballadors i eleva el creixement al 2,7%, amb consum i inversion com a motors. Parla d'un canvi estructural recolzat en un mercat laboral robust i en la modernizacion productiva.

Morata, president de Cambra València, reclama estabilitat i un projecte comú per a Espanya

José Vicente Morata alerta d'una polarització estructural que frena consensos i demana marcs estables per a les empreses. Reivindica autonomia estratègica i inversió en I+D i infraestructures.

La calor persistix en la Comunitat Valenciana i Ademuz frega els 36 graus

La Comunitat Valenciana encadena una altra jornada de calor estiuenca a menys d'una setmana de la tardor. Ademuz frega 36 °C i les capitals queden prop de 30 °C, amb pics locals encara majors.

Sánchez presenta demà el pla d’inversions d’Aena per als aeroports espanyols

Sánchez detallarà a Alacant-Elx el nou pla d'Aena per a la xarxa aeroportuària, amb xifres que el Govern anticipa com a elevades i amb el DAURA III en l'horitzó.

Tretze municipis se sumen al pla de la Generalitat per a reparar el clavegueram després de la dana

Tretze municipis s'adherixen al pla de la Generalitat per a arreglar el clavegueram danyat per la dana. Vaersa centralitza la contractació d'obres per 134,75 milions.

Mor un home després d’autolesionar-se amb una navaixa després d’agredir a un altre a Sant Joan

Un home de 53 anys va morir a Sant Joan després de tallar-se el coll amb una navaixa després d'agredir amb un pal a un altre de 48 anys. La investigació apunta a una disputa laboral com a detonant.