13.3 C
València
Divendres, 2 gener, 2026

Els metges practiquen una cesària d’urgència a la dona salvada pel seu fill en València

 

Actualització 16/12/2020 a les 20.20 hores. Els metges de l’hospital Clínic de València que atenen a Lorena, la dona que va patir un vessament cerebral quan es trobava en casa amb el seu fill de 4 anys, van decidir practicar-li cap a les 14.00 hores d’este dimarts una cesària per a extraure-li el bebé de set mesos que esperava.

 

Segons ha publicat el diari ‘Información’, la mesura, consensuada amb el marit de la pacient, és el pas previ per a intentar revertir la seua actual situació, després d’haver passat moltes hores inconscient en la seua casa, després d’haver patit l’accident cerebrovascular. A hores d’ara, el pronòstic és reservat i el seu estat continua sent molt greu.

 

L’operació va eixir segons el que estava previst. Res més nàixer, el bebé va ser traslladat a la sala de nounats i ingressat en una incubadora, amb ventilació artificial, a on passarà un temps, ja que el naixement s’ha produït amb només set mesos de gestació.

 

La mare va ser portada de nou a la Unitat de Cuidats Intensius (UCI) del centre sanitari valencià després d’acabar la intervenció. Lorena ja ha sigut sotmesa a dos operacions per a intentar solucionar el vessament cerebral, però la seua situació és complicada.

 

Un xiquet de 4 anys salva a sa mare, embarassada, en demanar ajuda pel WhatsApp en València

Esta nit de diumenge, cap a les 21.00 hores, un xiquet de 4 anys ha salvat la vida a sa mare, qui està embarassada, en la ciutat de València. Els fets s’han produït quan el menor, a través del mòbil de sa mare, ha enviat àudios a través del WhatsApp a la seua família.

 

Pel que pareix, la dona havia perdut el coneixement i el menor, en vore que sa mare no reaccionava, ha començat a dir a la família que sa mare estava en terra i no es menejava.

 

Segons ha avançat el diari ‘Levante-EMV’, un dels familiars, en rebre els missatges, ha avisat al servici d’emergències del 112 i els ha explicat que hi havia una dona inconscient en sa casa i que els acabava d’avisar el seu fill de 4 anys. Ràpidament, fins allí s’han mobilitzat una patrulla de la Policia Nacional.

 

Una volta allí, ningú els obria la porta. Als pocs minuts, els agents han parlat amb el menor, qui els ha dit que no podia obrir la porta perquè estava tancada en clau. Davant d’això, la Policia ha demanat l’ajuda dels bombers, qui finalment han obert la porta.

 

Ràpidament, han entrat els agents i els sanitaris d’una ambulància del Servici d’Ajuda Mèdica Urgent (SAMU), qui han assistit a la dona en casa i, una volta estabilitzada, ha sigut traslladada fins a l’Hospital Clínic de la ciutat. Una volta allí, l’han operada d’urgència, ja que havia patit un accident cerebrovascular i havien d’evitar els efectes del vessament cerebral. Ara, la dona ha de recuperar-se.

Últimes notícies

La nova passarel·la del CEIP Joan XXIII a Torrent obrirà després del Nadal

La Generalitat posarà en servici després del Nadal la nova passarel·la del CEIP Joan XXIII, que reposa la destruïda per la DANA i permetrà creuar el barranc de Poio amb seguretat. L'obra incorpora accessibilitat i criteris de resiliència.

Utiel tornarà a batre rècord amb un Tortell de Reis de 60 metres

La Tahona d'Utiel elaborarà un tortell de 60 metres per a un berenar amb xocolate a les 18.00. El dolç, amb 90 peces, podrà servir a 2.700 persones.

Pérez Llorca encadena quasi mig centenar d’actes en el seu primer mes com president

El president ha centrat la seua agenda en la gestió de la DANA, els efectes de les intenses pluges i la coordinació institucional. En paral·lel, ha participat en actes nadalencs, de condemna de la violència masclista i en la recepció del Dia de la Constitució.

València, Torrent i Requena activen plans davant l’onada de fred

Diversos consistoris han activat operatius pel descens tèrmic previst. València tindrà cinc centres oberts la nit de Reis; Requena ha llançat avisos i Torrent habilita espais.

La Comunitat Valenciana va liderar 2025 amb un 36,1% més de matriculacions fins a 128.321; Espanya va pujar un 12,9%

La Comunitat Valenciana va registrar el major creixement del país en 2025 per la recuperació després de la dana. L'impuls dels electrificats i la demanda de particulars van marcar l'any.

Oliva cancel·la la cavalcada de Reis per la pluja i Xàtiva l’ajorna al 6

La previsió de pluges per la borrasca Francis ha obligat a Oliva a cancel·lar la cavalcada del 5 de gener. Xàtiva la trasllada al dia 6 al migdia i manté les visites del dia 5.

Una setmana sense rastre de tres valencians a Indonèsia després del naufragi

Una setmana després del naufragi del KM Putri Sakinah en Padar, la busca de tres valencians seguix sense resultats per la mala mar. La Policia investiga possibles negligències i les autoritats amplien la prohibició de navegació.

L’alcalde d’Almussafes presentarà proves davant el PSOE i sosté que les denúncies d’assetjament són falses

Toni González ha assegurat que aportarà testimonis i actes notarials per a rebatre les acusacions d'assetjament sexual i laboral. Diu que el CADE no té proves en contra seua més enllà del testimoniatge de la denunciant.