Sumar acusa al jutge Peinado de desplegar causa ‘inquisitorial’ i demana revertir el ‘despropòsit’ de citar a Sánchez

MADRID, 23 (EUROPA PRESS)

El diputat de Sumar i secretari primer de la Mesa del Congrés, Gerardo Pisarello, ha titllat la causa contra Begoña Gómez que instruïx el jutge Juan Carlos Peinado té tints «inquisitorials» i espera que les instàncies superiors de justícia revertisquen el «despropòsit» de citar com a testimoni al president del Govern, Pedro Sánchez.

«Estem enfront d’una instrucció molt regular, de tipus inquisitorial, sense indicis, sense proves. A mi no em sorprèn molt perquè és el mateix modus operandi que ja vam veure contra gent de Podem, contra independentistes, contra companyes com Ada Colau o Mónica Oltra», ha llançat el també dirigents dels ‘comuns’ en declaracions al Congrés.

Ara, Pisarello ha constret al fet que toca esperar a veure si «hi ha jutges independents en els tribunals superiors que puguen parar este estropici, perquè és un autèntic despropòsit», en referència a la citació de Sánchez que ha sigut recorreguda per la Fiscalia.

Últimes notícies

L’Alfàs del Pi consagra Eduard Fernández, Luisa Gavasa i Miguel Rellán amb el Faro de Plata

El Festival de l’Alfàs del Pi ha homenatjat Eduard Fernández, Luisa Gavasa i Miguel Rellán amb el Faro de Plata i una estrella al Passeig Marítim del Cinema de l’Albir, en una 38a edició que reunix més de mil curtmetratges.

L’assassí masclista d’Alacant continua ingressat i sota custòdia policial

L’home detingut per matar la seua dona i una filla i ferir greument una altra a la Cañada del Fenollar continua ingressat a l’hospital de Sant Joan d’Alacant sota custòdia policial, mentres el cas l’investiga l’EMUME de la Guàrdia Civil.

València tanca uns Gay Games històrics i passa el testic a Perth 2030

València ha posat punt final als Gay Games amb un acte a la Fonteta, on ha passat el testic a Perth, seu de l’edició de 2030, després d’una setmana amb més de 10.200 esportistes de 81 països.

Xabi López-Arostegui trenca el seu contracte i deixa el Valencia Basket després de cinc temporades

L’aler basc Xabi López-Arostegui ha acordat amb el Valencia Basket la rescissió del contracte fins a 2027 i se’n va del club després de cinc temporades i 253 partits.

Castelló reforça la seguretat a les platges amb un dron de socorrisme este estiu

Castelló ha activat des de l’1 de juliol un dron de socorrisme per a reforçar la vigilància i accelerar la resposta davant emergències en les platges durant els mesos de màxima afluència.

Mónica Oltra planteja un espai comú neutre a València per a una candidatura que “salve el poble”

Mónica Oltra, que serà ratificada dissabte com a candidata a l’alcaldia de València per a 2027, ha defensat crear un espai comú neutre sobre la base de Compromís per a articular una candidatura ampla que priorise la vida humana i l’accés a una vivenda digna i assequible.

El Sindicat d’Estudiants denuncia que l’edil de Vox Juanma Badenas ha irromput en la seua seu a València

El Sindicat d’Estudiants ha denunciat que el regidor de Vox a València Juanma Badenas ha entrat il·legalment al seu local cedit per l’Ajuntament, ha trencat el pany i ha registrat les instal·lacions. L’organització parla de violació de drets fonamentals i anuncia accions legals i mobilitzacions.

Comença la neteja dels baixos incendiats a València després de desallotjar 90 veïns

L’Ajuntament de València ha reallotjat esta nit una norantena de persones desallotjades per un incendi als baixos d’un edifici del carrer Picayo, mentre este dissabte han començat els treballs de neteja i reparació.