Sumar demana al Congrés limitar la compra d’habitatges no destinats a primera residència en zones amb alts preus

Planteja una PNL per a llevar beneficis fiscals a les socimis i fixar un IVA del 4% a promocions de VPO impulsades pel sector públic

MADRID, 30 (EUROPA PRESS)

Sumar ha registrat una proposició no de llei (PNL) que insta al Govern a limitar la compra d’habitatge no destinat a primera residència en zones de mercat tensionadas i llevar beneficis fiscals a les societats anònimes cotitzades d’inversió en el mercat immobiliari (socimis).

Al seu torn, demanda rebaixar l’IVA al 4% per a les promocions d’habitatge protegit en lloguer gestionades directament per les administracions públiques o per entitats col·laboradores d’aquestes, sempre que la renda estiga protegida i que es destine els pisos a aquest entitat durant 75 anys.

La iniciativa del grup plurinacional, presentada per al seu debat en la Comissió d’Habitatge del Congrés i a la qual ha tingut accés Europa Press, està impulsada pels diputats Alberto Ibáñez (Compromís), Tesh Sidi (Més Madrid), Gala Pin i Aina Vidal (ambdues dels ‘comuns’).

ES BOLCA EN LES PROPOSTES D’HABITATGE

De nou Sumar bolca la seua acció propositiva en el camp de l’habitatge, una de les seues prioritats per al curs polític, després de plantejar un pla centrat a construir 500.000 habitatges públics amb un lloguer mensual de 400 euros.

A més i en el marc de la tramitació de la llei d’eficiència judicial i protecció dels consumidors va presentar esmenes per a habilitar contractes de lloguer residencial indefinits i s’incloga també el lloguer vacacional i d’habitacions en el mecanisme de control de preus en les zones de mercat tensionado.

I recentment va titllar de «error» el nou pla d’habitatge assequible del Govern, atès que atorga finançament i cessió de sòl públic a immobiliàries privades per a construir 43.000 pisos destinats a lloguer sostenible. Per tant, demandava que la renda dels immobles fora de 400 euros.

REFORMA DEL RÈGIM FISCAL DE LES SOCIMIS

En esta proposició, el soci minoritari de l’Executiu demanda una reforma de la llei d’habitatge perquè l’administració central, l’autonòmica i la municipal puguen decretar limitacions a la compra d’habitatge que no estiga dirigida a residència habitual.

També apel·la a revisar el règim fiscal de les socimis i plantejar en el menor temps possible un nou marc tributari, que adapte els seus beneficis fiscals sobretot en l’impost de Societats.

Un altre punt del seu PNL radica a proposar nous models d’inversió immobiliària que evite «tota lògica especulativa», apostant per un règim fiscal que afavorisca la inversió en el parc públic d’habitatge de lloguer.

Sumar explica que la reforma del Govern popular dirigit per Mariano Rajoy el 2013 va eliminar la tributació de les socimis en l’impost de Societats i que esta mesura va generar que es crearen 140 societats d’este tipus, de les quals 117 seguixen operatives. De fet, destaquen que Espanya és el país europeus amb major quantitat d’estes entitats i el seu pes ha pujat significativament en el mercat immobiliari.

Després de remarcar que les socimis tenen com a ubicacions «favorites» per a la seua activitat Madrid, Barcelona i zones costaneres del país, el grup plurinacional exposa que més del 40% de les llars en lloguer es troben en una situació de «sobreesforç», segons dades del Banc d’Espanya.

Per tant, aprofundix que si bé el 2021 es van introduir mesurades perquè obligava a les Socimis a tributar el 15% dels beneficis no distribruidos, amb les «rendibilitats» que presenten «es fa difícil de comprendre els avantatges amb les quals compten este tipus de vehicles d’inversió».

Últimes notícies

Nit sufocant en pobles de tot el territori en l’inici d’una nova onada de calor

Diversos municipis de Castelló, València i Alacant han encadenat una nit tòrrida amb mínimes superiors als 26 graus en l’inici d’una nova onada de calor que podria deixar màximes de fins a 44 graus.

Onada de calor amb fins a 40 graus este dilluns a la Comunitat Valenciana

La Comunitat Valenciana afronta este dilluns un dia de cel ras i temperatures màximes de fins a 40 graus a l’interior de València, que augmentaran encara més dimarts amb valors de fins a 44 graus al sud de la província.

Juan Ayuso perd el mallot blanc del Tour però celebra evitar el protocol

Juan Ayuso ha perdut el mallot blanc del Tour de França a favor d’Isaac del Toro, però ha destacat que això li permet esquivar les obligacions de protocol.

Ayuso perd el mallot blanc del Tour però celebra que s’estalvia el protocol

El xabier Juan Ayuso ha perdut el mallot blanc del Tour de França a mans d’Isaac del Toro, però assegura que el resultat és bo i que així evita el protocol d’entrevistes.

Desallotgen veïns d’Azuébar pel ràpid avanç de l’incendi forestal de Soneja

L’avanç de l’incendi forestal declarat a Soneja i la intensa fumera han obligat a desallotjar preventivament veïns d’Azuébar i a activar la situació 2 del pla d’incendis, amb un ampli desplegament de mitjans aeris, terrestres i de la UME.

L’incendi de Soneja es complica i ja mobilitza 10 mitjans aeris a Castelló

L’incendi forestal declarat diumenge a Soneja ha mobilitzat almenys 10 mitjans aeris i nombrosos efectius terrestres, i continua amb evolució negativa, segons el Consorci de Bombers de Castelló.

El Villarreal inicia dilluns les revisions mèdiques abans d’alçar la pretemporada

El Villarreal CF ha previst les revisions mèdiques de la plantilla entre dilluns i dimecres, i començarà els entrenaments de pretemporada dijous 9 de juliol a la Ciutat Esportiva.

Jean Montero s’acomiada del Valencia Basket: ‘Eternament agraït per tot’

Jean Montero ha trencat el seu contracte amb el Valencia Basket, deixa el club després de dos temporades i es declara ‘eternament agraït’. L’exterior dominicà se’n va amb una ACB, una Supercopa i diversos premis individuals.