Alacant es converteix en escenari del rodatge de la ‘Casa de Papel’

 

L’oficina d’Alacant Film Office, pertanyent al Patronat Municipal de Turisme, en la seua labor com a coordinador de les diferents sol·licituds i permisos de filmació a la ciutat, ha convertit a Alacant en escenari del rodatge de la ‘Casa de Papel’. La reeixida sèrie de la productora Vancouver Mitjana i que es pot seguir a través de la plataforma Netflix, va estar gravant escenes el mes de maig passat en el Port d’Alacant per al rodatge del capítol deu de la cinquena i última temporada.

La lluminositat, el clima, la diversitat d’escenaris, el seu front marítim i l’àmplia xarxa de connexions amb Espanya i Europa converteixen a la ciutat d’Alacant en un dels destins claus per al rodatge cinematogràfic.

Malgrat les restriccions per la pandèmia, entre els primers mesos d’este 2021, de gener a maig, s’han sol·licitat 21 tramitacions de permisos i assessoraments sobre les localitzacions i els serveis que es poden trobar a la ciutat. Sobre este tema, s’ha gravat a Alacant un documental, un curtmetratge, dos vídeos musicals i sis sessions fotogràfiques per a marques. A més del rodatge de quatre programes de televisió i set anuncis publicitaris.

Quant a l’any marcat per la Covid-19, el 2020, l’activitat es va anul·lar en els mesos de març, abril i maig, però una vegada représ el treball el mes de juny, desenes de tramitacions i suggeriments van arribar a l’oficina de Film Office. Amb això, les principals col·laboracions van ser la sèrie “Alba” i el llargmetratge «AMA«.

En este sentit, Alacant es va convertir  en escenari de la nova sèrie de televisió “Alba” produïda per Bumerang TV per a Atresmedia. Entre les localitzacions triades per al rodatge es troben la Plaça de Santa María, l’Ajuntament i el Carrer Major, totes elles situades en el barri antic.

Alacant Film Office

 

Alacant Film Office, pertanyent al Patronat Municipal de Turisme, és una oficina municipal que ofereix gratuïtament els seus serveis d’informació, assessorament i tramitació administrativa a tots els professionals del sector audiovisual que desitgen rodar a Alacant. Ofereix una gran varietat de serveis dissenyats per a estalviar als productors temps, diners i esforç.

A la ciutat d’Alacant existeix una gran varietat de localitzacions interiors i exteriors indicades per a la realització de tota mena de rodatges, com el Castell de Santa Bàrbara, l’illa de Tabarca així com el passeig de l’Esplanada, el barri de Santa Cruz o els refugis antiaeris entre altres.

Festival de Cinema d’Alacant

 

Alacant Film Office es vist de cinema durant esta setmana per a albergar al 18é Festival de Cinema d’Alacant que comença hui 29 de maig fins al 5 de juny.

La gala inaugural se celebrarà el pròxim 29 de maig en l’ADDA d’Alacant, allí seran homenatjades Isabel CoixetInma CuestaKiti Mánver. Durant la setmana es projectaran les huit pel·lícules de la Secció Oficial que competeixen pel màxim guardó, la Tessel·la d’Or. Més de 66 curtmetratges, de diferents categories, Cinema Social i del Mediterrani i pel·lícules convidades completen la programació que finalitzarà el 5 de juny en el Teatre Principal amb la gala de clausura.

Últimes notícies

El Consell Jurídic Consultiu bat rècord amb 900 dictàmens en 2025, sis de cada deu per responsabilitat patrimonial

El Consell Jurídic Consultiu ha aprovat 900 dictàmens en 2025, la xifra més alta dels òrgans consultius de l’Estat, i el 60 % són reclamacions per responsabilitat patrimonial, sobretot en l’àmbit sanitari i municipal.

El Consell Jurídic Consultiu bat rècord amb 900 dictàmens en 2025, sis de cada deu per responsabilitat patrimonial

El Consell Jurídic Consultiu ha aprovat 900 dictàmens en 2025, la xifra més alta entre els òrgans consultius de l’Estat, amb un 60 % relacionats amb reclamacions de responsabilitat patrimonial, sobretot en sanitat i ajuntaments.

Ajudes de la Diputació de Castelló per a Soneja i Azuébar després de l’incendi forestal

La Diputació de Castelló ha activat la línia de catàstrofes del pla Diputació Respon per a ajudar Soneja i Azuébar a fer front als danys causats per l’incendi forestal originat diumenge passat.

Fins a 58 nous jutges en la Comunitat Valenciana amb les 500 places aprovades pel Govern

El Consell de Ministres ha aprovat la creació de 500 places de jutges, 58 d’elles en la Comunitat Valenciana, i 200 de fiscals, amb una ampliació rècord de la planta judicial i fiscal gràcies al nou model de tribunals d’instància.

Onze morts atribuïbles a la calor en només sis dies de juliol a la Comunitat Valenciana

El sistema MoMo ha estimat onze morts atribuïbles a la calor en els primers sis dies de juliol a la Comunitat Valenciana, una xifra molt inferior a les 54 defuncions del mateix període de 2025.

Cullera recupera el búnquer del Faro de la Guerra Civil i l’obrirà a visites

Cullera ha restaurat el búnquer del Faro, construït en 1938 durant la Guerra Civil, i prepara ara la seua musealització per a obrir-lo a les visites públiques.

Compromís acusa l’Ajuntament de València d’un contracte ‘a mida’ per als Bombers

Compromís assegura que l’Ajuntament de València ha adjudicat un contracte ‘a mida’ per a equipar camions de Bombers amb tabletes, amb el preu inflat i irregularitats assenyalades per l’Agència Valenciana Antifrau.

La Generalitat vol mantindre els contractes d’emergència mentre duren les seqüeles de les catàstrofes

El comissionat per a la Recuperació, Raúl Mérida, reclama contractes d’emergència més àgils i flexibilitat per a ajuntaments i afectats per la dana, així com una nova alerta negra per a catàstrofes.