Alacant es converteix en escenari del rodatge de la ‘Casa de Papel’

 

L’oficina d’Alacant Film Office, pertanyent al Patronat Municipal de Turisme, en la seua labor com a coordinador de les diferents sol·licituds i permisos de filmació a la ciutat, ha convertit a Alacant en escenari del rodatge de la ‘Casa de Papel’. La reeixida sèrie de la productora Vancouver Mitjana i que es pot seguir a través de la plataforma Netflix, va estar gravant escenes el mes de maig passat en el Port d’Alacant per al rodatge del capítol deu de la cinquena i última temporada.

La lluminositat, el clima, la diversitat d’escenaris, el seu front marítim i l’àmplia xarxa de connexions amb Espanya i Europa converteixen a la ciutat d’Alacant en un dels destins claus per al rodatge cinematogràfic.

Malgrat les restriccions per la pandèmia, entre els primers mesos d’este 2021, de gener a maig, s’han sol·licitat 21 tramitacions de permisos i assessoraments sobre les localitzacions i els serveis que es poden trobar a la ciutat. Sobre este tema, s’ha gravat a Alacant un documental, un curtmetratge, dos vídeos musicals i sis sessions fotogràfiques per a marques. A més del rodatge de quatre programes de televisió i set anuncis publicitaris.

Quant a l’any marcat per la Covid-19, el 2020, l’activitat es va anul·lar en els mesos de març, abril i maig, però una vegada représ el treball el mes de juny, desenes de tramitacions i suggeriments van arribar a l’oficina de Film Office. Amb això, les principals col·laboracions van ser la sèrie “Alba” i el llargmetratge «AMA«.

En este sentit, Alacant es va convertir  en escenari de la nova sèrie de televisió “Alba” produïda per Bumerang TV per a Atresmedia. Entre les localitzacions triades per al rodatge es troben la Plaça de Santa María, l’Ajuntament i el Carrer Major, totes elles situades en el barri antic.

Alacant Film Office

 

Alacant Film Office, pertanyent al Patronat Municipal de Turisme, és una oficina municipal que ofereix gratuïtament els seus serveis d’informació, assessorament i tramitació administrativa a tots els professionals del sector audiovisual que desitgen rodar a Alacant. Ofereix una gran varietat de serveis dissenyats per a estalviar als productors temps, diners i esforç.

A la ciutat d’Alacant existeix una gran varietat de localitzacions interiors i exteriors indicades per a la realització de tota mena de rodatges, com el Castell de Santa Bàrbara, l’illa de Tabarca així com el passeig de l’Esplanada, el barri de Santa Cruz o els refugis antiaeris entre altres.

Festival de Cinema d’Alacant

 

Alacant Film Office es vist de cinema durant esta setmana per a albergar al 18é Festival de Cinema d’Alacant que comença hui 29 de maig fins al 5 de juny.

La gala inaugural se celebrarà el pròxim 29 de maig en l’ADDA d’Alacant, allí seran homenatjades Isabel CoixetInma CuestaKiti Mánver. Durant la setmana es projectaran les huit pel·lícules de la Secció Oficial que competeixen pel màxim guardó, la Tessel·la d’Or. Més de 66 curtmetratges, de diferents categories, Cinema Social i del Mediterrani i pel·lícules convidades completen la programació que finalitzarà el 5 de juny en el Teatre Principal amb la gala de clausura.

Últimes notícies

Rescatades dues pateres amb 24 migrants davant la costa d’Alacant i detinguts dos patrons

Salvament Marítim ha rescatat 24 migrants en dues pateres davant la costa d’Alacant entre diumenge i dimarts, quatre d’ells menors, i la Policia Nacional ha detingut dos adults com a presumptes patrons.

Kameron Taylor continuarà al Valencia Basket com a mínim fins 2028

El Valencia Basket ha ampliat i millorat el contracte de l’aler nord-americà Kameron Taylor, clau en l’última temporada, fins a la campanya 2027-28.

Bolaños defensa la regularització d’immigrants i assegura que el decret és sòlid

Félix Bolaños manté la seua confiança absoluta en el decret de regularització d’immigrants, tot i la possible consulta del Suprem al Tribunal de Justícia de la UE. El ministre insistix que la norma respecta el dret europeu i rebutja que genere un efecte crida.

El Elche inicia la pretemporada amb quatre absències destacades al Martínez Valero

El Elche ha començat la pretemporada amb proves mèdiques al Martínez Valero sense Osorio, Affengruber, Sangaré ni Diaby, absents per diversos motius. El nou tècnic, Martín Anselmi, ha tingut la primera presa de contacte amb la plantilla.

Un nou silló ergonòmic acosta el bany a la mar a persones amb paràlisi cerebral al Cabanyal

La platja del Cabanyal ha estrenat una prova pilot amb un silló ergonòmic adaptat a cadires amfíbies per facilitar el bany a persones amb paràlisi cerebral, en un projecte pioner en Europa impulsat per l'Ajuntament de València.

Pérez Llorca assegura que els pressupostos autonòmics tiraran avant “quasi amb tota seguretat”

El president de la Generalitat, Juanfran Pérez Llorca, confia que els pressupostos de la Comunitat Valenciana s’aprovaran quasi amb tota seguretat després del debat d’esmenes. També ha defensat el recurs del Consell contra el decret estatal de regularització de persones migrades i ha apel·lat al respecte a la justícia.

Tres detinguts a Alcoi per tindre segrestades dos dones durant més de tres mesos per un deute de droga

La Policia Nacional ha detingut tres jòvens a Alcoi acusats de retindre durant més de tres mesos una dona de 47 anys i la seua tia de 82 per un deute relacionat amb drogues.

Tres detinguts a Alcoi per tindre retingudes dos dones durant més de tres mesos per un deute de droga

La Policia Nacional ha detingut tres persones a Alcoi acusades de tindre retingudes durant més de tres mesos una dona de 47 anys i la seua tia de 82 per un deute relacionat amb drogues.