26.2 C
València
Dimarts, 8 juliol, 2025

Alacant es converteix en escenari del rodatge de la ‘Casa de Papel’

 

- Advertisement -Telegram València Diari

L’oficina d’Alacant Film Office, pertanyent al Patronat Municipal de Turisme, en la seua labor com a coordinador de les diferents sol·licituds i permisos de filmació a la ciutat, ha convertit a Alacant en escenari del rodatge de la ‘Casa de Papel’. La reeixida sèrie de la productora Vancouver Mitjana i que es pot seguir a través de la plataforma Netflix, va estar gravant escenes el mes de maig passat en el Port d’Alacant per al rodatge del capítol deu de la cinquena i última temporada.

La lluminositat, el clima, la diversitat d’escenaris, el seu front marítim i l’àmplia xarxa de connexions amb Espanya i Europa converteixen a la ciutat d’Alacant en un dels destins claus per al rodatge cinematogràfic.

Malgrat les restriccions per la pandèmia, entre els primers mesos d’este 2021, de gener a maig, s’han sol·licitat 21 tramitacions de permisos i assessoraments sobre les localitzacions i els serveis que es poden trobar a la ciutat. Sobre este tema, s’ha gravat a Alacant un documental, un curtmetratge, dos vídeos musicals i sis sessions fotogràfiques per a marques. A més del rodatge de quatre programes de televisió i set anuncis publicitaris.

Quant a l’any marcat per la Covid-19, el 2020, l’activitat es va anul·lar en els mesos de març, abril i maig, però una vegada représ el treball el mes de juny, desenes de tramitacions i suggeriments van arribar a l’oficina de Film Office. Amb això, les principals col·laboracions van ser la sèrie “Alba” i el llargmetratge “AMA“.

En este sentit, Alacant es va convertir  en escenari de la nova sèrie de televisió “Alba” produïda per Bumerang TV per a Atresmedia. Entre les localitzacions triades per al rodatge es troben la Plaça de Santa María, l’Ajuntament i el Carrer Major, totes elles situades en el barri antic.

Alacant Film Office

 

Alacant Film Office, pertanyent al Patronat Municipal de Turisme, és una oficina municipal que ofereix gratuïtament els seus serveis d’informació, assessorament i tramitació administrativa a tots els professionals del sector audiovisual que desitgen rodar a Alacant. Ofereix una gran varietat de serveis dissenyats per a estalviar als productors temps, diners i esforç.

A la ciutat d’Alacant existeix una gran varietat de localitzacions interiors i exteriors indicades per a la realització de tota mena de rodatges, com el Castell de Santa Bàrbara, l’illa de Tabarca així com el passeig de l’Esplanada, el barri de Santa Cruz o els refugis antiaeris entre altres.

Festival de Cinema d’Alacant

 

Alacant Film Office es vist de cinema durant esta setmana per a albergar al 18é Festival de Cinema d’Alacant que comença hui 29 de maig fins al 5 de juny.

La gala inaugural se celebrarà el pròxim 29 de maig en l’ADDA d’Alacant, allí seran homenatjades Isabel CoixetInma CuestaKiti Mánver. Durant la setmana es projectaran les huit pel·lícules de la Secció Oficial que competeixen pel màxim guardó, la Tessel·la d’Or. Més de 66 curtmetratges, de diferents categories, Cinema Social i del Mediterrani i pel·lícules convidades completen la programació que finalitzarà el 5 de juny en el Teatre Principal amb la gala de clausura.

Últimes notícies

Francisco Camps defén el seu dret a postular-se en el PP i presenta el seu projecte polític a València

Francisco Camps, expresident de la Generalitat Valenciana, exposa el seu projecte polític en un acte a València i defén el seu dret a presentar-se en el PP amb l'ambició de tornar a guanyar per majoria.

El fum de l’incendi de Paüls aconseguix àmplies zones d’Alacant a 400 quilòmetres de distància

El fum produït per l'incendi forestal actiu a Paüls, Tarragona, ha arribat a àmplies zones de la província d'Alacant, generant nombrosos crits d'alerta en la Comunitat Valenciana.

Detenen a dos hòmens per intentar robar 30.000 euros en una emboscada en carretera a Alacant

Dos individus van intentar robar 30.000 euros a un comercial a Alacant mitjançant una emboscada en carretera mentres transportava els diners en efectiu.

Detingut a València per més de 20 robatoris amb força a Albal i Catarroja

Un home de 40 anys ha sigut detingut a València acusat de realitzar més d'una vintena de robatoris amb força en comerços d'Albal i Catarroja, amb un valor total de quasi 38.000 euros en efectiu sostret.

La Comunitat Valenciana tindrà temperatures més baixes hui abans de tempestes fortes previstes per a demà

Hui en la Comunitat Valenciana les temperatures baixaran lleugerament, especialment a Castelló, abans de l'arribada de tempestes localment fortes en la mitat nord demà.

El punt de control del Pedrís no és eficient per al seguiment d’avingudes com la del 29 d’octubre, segons la CHJ

El Sistema Automàtic d'Informació Hidrològica compta amb un punt de control en la rambla de Poio, però no complix els requisits per a anticipar crescudes i previndre inundacions en zones crítiques.

Tanquen temporalment la piscina municipal de Banyeres de Mariola després d’un acte vandàlic

La piscina municipal de Banyeres de Mariola a Alacant tanca temporalment a causa d'actes vandàlics que van comprometre la seguretat i neteja de l'espai públic.

El Consell i Paiporta impulsen un edifici d’emergències després de la DANA d’octubre

La Generalitat i l'Ajuntament de Paiporta acorden construir un edifici per a emergències que acollirà Policia Local, Protecció Civil i servicis sanitaris, després de les greus inundacions causades per la DANA d'octubre.