Alacant es converteix en escenari del rodatge de la ‘Casa de Papel’

 

L’oficina d’Alacant Film Office, pertanyent al Patronat Municipal de Turisme, en la seua labor com a coordinador de les diferents sol·licituds i permisos de filmació a la ciutat, ha convertit a Alacant en escenari del rodatge de la ‘Casa de Papel’. La reeixida sèrie de la productora Vancouver Mitjana i que es pot seguir a través de la plataforma Netflix, va estar gravant escenes el mes de maig passat en el Port d’Alacant per al rodatge del capítol deu de la cinquena i última temporada.

La lluminositat, el clima, la diversitat d’escenaris, el seu front marítim i l’àmplia xarxa de connexions amb Espanya i Europa converteixen a la ciutat d’Alacant en un dels destins claus per al rodatge cinematogràfic.

Malgrat les restriccions per la pandèmia, entre els primers mesos d’este 2021, de gener a maig, s’han sol·licitat 21 tramitacions de permisos i assessoraments sobre les localitzacions i els serveis que es poden trobar a la ciutat. Sobre este tema, s’ha gravat a Alacant un documental, un curtmetratge, dos vídeos musicals i sis sessions fotogràfiques per a marques. A més del rodatge de quatre programes de televisió i set anuncis publicitaris.

Quant a l’any marcat per la Covid-19, el 2020, l’activitat es va anul·lar en els mesos de març, abril i maig, però una vegada représ el treball el mes de juny, desenes de tramitacions i suggeriments van arribar a l’oficina de Film Office. Amb això, les principals col·laboracions van ser la sèrie “Alba” i el llargmetratge «AMA«.

En este sentit, Alacant es va convertir  en escenari de la nova sèrie de televisió “Alba” produïda per Bumerang TV per a Atresmedia. Entre les localitzacions triades per al rodatge es troben la Plaça de Santa María, l’Ajuntament i el Carrer Major, totes elles situades en el barri antic.

Alacant Film Office

 

Alacant Film Office, pertanyent al Patronat Municipal de Turisme, és una oficina municipal que ofereix gratuïtament els seus serveis d’informació, assessorament i tramitació administrativa a tots els professionals del sector audiovisual que desitgen rodar a Alacant. Ofereix una gran varietat de serveis dissenyats per a estalviar als productors temps, diners i esforç.

A la ciutat d’Alacant existeix una gran varietat de localitzacions interiors i exteriors indicades per a la realització de tota mena de rodatges, com el Castell de Santa Bàrbara, l’illa de Tabarca així com el passeig de l’Esplanada, el barri de Santa Cruz o els refugis antiaeris entre altres.

Festival de Cinema d’Alacant

 

Alacant Film Office es vist de cinema durant esta setmana per a albergar al 18é Festival de Cinema d’Alacant que comença hui 29 de maig fins al 5 de juny.

La gala inaugural se celebrarà el pròxim 29 de maig en l’ADDA d’Alacant, allí seran homenatjades Isabel CoixetInma CuestaKiti Mánver. Durant la setmana es projectaran les huit pel·lícules de la Secció Oficial que competeixen pel màxim guardó, la Tessel·la d’Or. Més de 66 curtmetratges, de diferents categories, Cinema Social i del Mediterrani i pel·lícules convidades completen la programació que finalitzarà el 5 de juny en el Teatre Principal amb la gala de clausura.

Últimes notícies

Castro ix reforçat de Pamplona: empat sense gols però amb bona imatge del Levante

El Levante ha empatat a zero al camp d’Osasuna però Luís Castro destacat que l’equip ha recuperat la identitat desitjada i confia a continuar millorant amb el pas de les jornades.

Ryan destaca el punt d’or davant Osasuna i el creiximent defensiu del Llevant

El porter australià Mathew Ryan ha remarcat les sensacions positives del Llevant després de l’empat sense gols contra Osasuna a El Sadar, on ha sigut clau sota pals.

Osasuna punxa davant un Llevant resistent en un empat sense gols

Osasuna ha empatat 0-0 amb el Llevant en un Sadar ple, després de dominar bona part del partit i topar una vegada i una altra amb un inspirat Ryan. Els granotes, molt sòlids arrere, s'han emportat un punt sense quasi crear perill en atac.

Kayne Van Oevelen reforça la porteria del València cedit per l’Ipswich Town

El València CF ha incorporat el porter neerlandés Kayne Van Oevelen cedit per l’Ipswich Town per a esta temporada i sense opció de compra. El jove guardameta arriba després de destacar amb el FC Volendam en l’Eredivisie 2023-24.

La Delegación del Govern descarta requisaments d’estelades en l’Elx-Barça i obri investigació

La Delegación del Govern en la Comunitat Valenciana ha obert una investigació interna sobre l’actuació policial en l’Elx-Barça i ha negat que s’hi requisaren estelades, malgrat les denúncies de partits i del FC Barcelona.

El Govern desmenteix la confiscació d’estelades en el partit Elx-Barça i obri una investigació

La Delegación del Gobierno nega que la Policia Nacional confiscara estelades en el partit Elx-Barcelona i ha obert una investigació interna per aclarir l’actuació dels agents, criticada per partits independentistes i pel FC Barcelona.

Els apartaments turístics de Benicalap continuen avant: l’Ajuntament garantix que tenen llicència

L’Ajuntament de València assegura que les obres per a convertir baixos de Benicalap en apartaments turístics compten amb llicència després d’una modificació del projecte. Urbanisme defensa que s’aplica una normativa molt exigent i recorda la reducció d’apartaments turístics a la ciutat.

Un nou pla millorarà l’atenció al dolor crònic a la Comunitat Valenciana

Sanitat ha dissenyat un pla específic per a unificar i millorar l’atenció al dolor en totes les etapes de la vida, amb especial focus en el dolor crònic i la coordinació entre nivells assistencials.