Alacant es converteix en escenari del rodatge de la ‘Casa de Papel’

 

L’oficina d’Alacant Film Office, pertanyent al Patronat Municipal de Turisme, en la seua labor com a coordinador de les diferents sol·licituds i permisos de filmació a la ciutat, ha convertit a Alacant en escenari del rodatge de la ‘Casa de Papel’. La reeixida sèrie de la productora Vancouver Mitjana i que es pot seguir a través de la plataforma Netflix, va estar gravant escenes el mes de maig passat en el Port d’Alacant per al rodatge del capítol deu de la cinquena i última temporada.

La lluminositat, el clima, la diversitat d’escenaris, el seu front marítim i l’àmplia xarxa de connexions amb Espanya i Europa converteixen a la ciutat d’Alacant en un dels destins claus per al rodatge cinematogràfic.

Malgrat les restriccions per la pandèmia, entre els primers mesos d’este 2021, de gener a maig, s’han sol·licitat 21 tramitacions de permisos i assessoraments sobre les localitzacions i els serveis que es poden trobar a la ciutat. Sobre este tema, s’ha gravat a Alacant un documental, un curtmetratge, dos vídeos musicals i sis sessions fotogràfiques per a marques. A més del rodatge de quatre programes de televisió i set anuncis publicitaris.

Quant a l’any marcat per la Covid-19, el 2020, l’activitat es va anul·lar en els mesos de març, abril i maig, però una vegada représ el treball el mes de juny, desenes de tramitacions i suggeriments van arribar a l’oficina de Film Office. Amb això, les principals col·laboracions van ser la sèrie “Alba” i el llargmetratge «AMA«.

En este sentit, Alacant es va convertir  en escenari de la nova sèrie de televisió “Alba” produïda per Bumerang TV per a Atresmedia. Entre les localitzacions triades per al rodatge es troben la Plaça de Santa María, l’Ajuntament i el Carrer Major, totes elles situades en el barri antic.

Alacant Film Office

 

Alacant Film Office, pertanyent al Patronat Municipal de Turisme, és una oficina municipal que ofereix gratuïtament els seus serveis d’informació, assessorament i tramitació administrativa a tots els professionals del sector audiovisual que desitgen rodar a Alacant. Ofereix una gran varietat de serveis dissenyats per a estalviar als productors temps, diners i esforç.

A la ciutat d’Alacant existeix una gran varietat de localitzacions interiors i exteriors indicades per a la realització de tota mena de rodatges, com el Castell de Santa Bàrbara, l’illa de Tabarca així com el passeig de l’Esplanada, el barri de Santa Cruz o els refugis antiaeris entre altres.

Festival de Cinema d’Alacant

 

Alacant Film Office es vist de cinema durant esta setmana per a albergar al 18é Festival de Cinema d’Alacant que comença hui 29 de maig fins al 5 de juny.

La gala inaugural se celebrarà el pròxim 29 de maig en l’ADDA d’Alacant, allí seran homenatjades Isabel CoixetInma CuestaKiti Mánver. Durant la setmana es projectaran les huit pel·lícules de la Secció Oficial que competeixen pel màxim guardó, la Tessel·la d’Or. Més de 66 curtmetratges, de diferents categories, Cinema Social i del Mediterrani i pel·lícules convidades completen la programació que finalitzarà el 5 de juny en el Teatre Principal amb la gala de clausura.

Últimes notícies

Les entrades per a l’Elx-Barça costaran entre 95 i 340 euros

L’Elche ha fixat els preus de les entrades per al partit contra el Barcelona del 23 d’agost entre 95 i 340 euros, amb avantatges per a abonats i titulars del Carnet Franjiverde.

Bétera viu la Rodà de les Alfàbegues entre 11 tones de confeti i pólvora

Bétera ha celebrat l’ofrena a la Mare de Déu de l’Assumpció amb 16 Alfàbegues gegants batejades amb noms de dona i més de 11 tones de confeti. La festa continua de vesprada amb processó, Coet de Luxe i una espectacular Cordà de 400 metres.

Or mundial històric per a l’equip espanyol amb les valencianes Cortelles i Muñoz

El conjunt espanyol de gimnàstica rítmica ha conquistat l’or mundial en el concurs complet de Fráncfort, 35 anys després del títol d’Atenes 1991, amb les valencianes Marina Cortelles i Lucía Muñoz com a protagonistes i el bitllet als Jocs de Los Angeles 2028 assegurat.

El Levante viatja a Barcelona amb només 12 inscrits i quatre fitxatges fora de la convocatòria

El Levante ha viatjat al camp de l’Espanyol amb només 12 futbolistes inscrits en LaLiga, un d’ells sancionat, i quatre fitxatges sense desplaçar-se des de València.

Aemet puja a taronja l’avís al nord de l’interior de València per fortes pluges

Aemet ha elevat a taronja l’avís per fortes pluges al nord de l’interior de València, on es poden acumular fins a 50 l/m2 en una hora, amb tempesta, granís i ratxes molt fortes de vent. També hi ha avisos taronja i grocs en distintes comarques de Castelló i Alacant per precipitacions intenses, tempestes i temperatures altes.

Accident múltiple a la V-21 en Foios: una dona morta i dos homes ferits

Una dona ha mort i dos hòmens han resultat ferits en un accident múltiple amb set vehicles implicats este dissabte a la V-21, a l’altura de Foios, que ha generat quasi tres quilòmetres de retencions.

Fortes tempestes a Toràs amb 141,6 l/m2 i ratxes de 100 km/h

Les fortes tempestes d’este dissabte han deixat fins a 141,6 l/m2 i ratxes de vent de 100 km/h a Toràs, mentre el calor extrem continua en altres punts de la Comunitat Valenciana amb sensacions tèrmiques de fins a 45 graus.

Avís taronja per fortes pluges a l’interior nord de Castelló este diumenge

Aemet ha activat per a este diumenge l’avís taronja a l’interior nord de Castelló per pluges de fins a 40 l/m² en una hora, amb tronades, possible granís i ratxes molt fortes de vent. El litoral nord i l’interior sud de la província estaran en avís groc.